Ακολουθήστε μας

Ενεργειακά

Βήμα για δημιουργία αγοράς φυσικού αερίου στην Κύπρο

Δημοσιεύτηκε

στις

Η διεθνής κοινοπραξία των JV China Petroleum Pipeline Engineering Co Ltd, Άκτωρ και Metron, με τις Hudong-Zhonghua Shipbuilding και Wilhelmsen Ship Management, κατετάγη πρώτη στην αξιολόγηση για την κατασκευή των απαραίτητων υποδομών για την εισαγωγή του φυσικού αερίου στην Κύπρο.
Στις υποδομές αυτές συμπεριλαμβάνονται οι απαραίτητες λιμενικές εγκαταστάσεις στο Βασιλικό, καθώς και μία πλωτή μονάδα αποθήκευσης και επαναεριοποίησης υγροποιημένου φυσικού αερίου (FSRU). Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση της Δημόσιας Επιχείρησης Φυσικού Αερίου (ΔΕΦΑ), το αποτέλεσμα που ανακοινώθηκε χθες ακολούθησε μια μακρά και σύνθετη διαγωνιστική διαδικασία, την οποία διαχειριζόταν η εταιρεία με εξωτερικούς εμπειρογνώμονες της αγοράς, μεταξύ των οποίων ήταν εξειδικευμένοι τεχνικοί, νομικοί, εμπορικοί και οικονομικοί σύμβουλοι.

Η κοινοπραξία, που αναδείχθηκε πρώτη, έπρεπε να πληροί μια σειρά από ποιοτικά, ποσοτικά και οικονομικά κριτήρια, ώστε να είναι σε θέση ν’ ανταποκριθεί στις υψηλές προδιαγραφές που έχει θέσει η ΔΕΦΑ για τη δημιουργία των υποδομών που αφορούν την ανάπτυξη της αγοράς φυσικού αερίου στην Κύπρο.

Πρόσκληση στη Λευκωσία
Η κοινοπραξία αναμένεται να προσκληθεί σύντομα στη Λευκωσία για οριστικοποίηση της σύμβασης με την αναθέτουσα αρχή, την Εταιρεία Υποδομών Φυσικού Αερίου (ΕΤΥΦΑ). Σημειώνεται ότι ο διαγωνισμός αφορούσε το επόμενο κρίσιμο στάδιο ανάπτυξης της αγοράς φυσικού αερίου στην Κύπρο και σε αυτόν συμμετείχαν κοινοπραξίες από μεγάλες εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην ευρωπαϊκή και διεθνή αγορά ενέργειας.
Την ιδιαίτερη ικανοποίησή του από την επιτυχή έκβαση της διαδικασίας εξέφρασε ο πρόεδρος της ΔΕΦΑ, δρ Συμεών Κασσιανίδης. «Στη ΔΕΦΑ πιστεύουμε ότι το μέλλον της χώρας ταυτίζεται με το φυσικό αέριο, το οποίο τα επόμενα χρόνια φιλοδοξούμε να αποτελέσει κινητήριο μοχλό ανάπτυξης στην εγχώρια οικονομία. Η δημιουργία της αγοράς φυσικού αερίου θα ενισχύσει την ανάπτυξη σε ολόκληρο τον τομέα της ενέργειας και της βιομηχανίας στην Κυπριακή Δημοκρατία» σημείωσε χαρακτηριστικά.
Υπενθυμίζεται ότι το τερματικό LNG θα περιλαμβάνει πλωτή μονάδα αποθήκευσης και επαναεριοποίησης LNG (FSRU), προβλήτα για την πρόσδεση της πλωτής μονάδας, αγωγό επί της προβλήτας και άλλες σχετικές υποδομές. Το τερματικό LNG έχει εξασφαλίσει συγχρηματοδότηση της κεφαλαιουχικής δαπάνης, από την Ε.Ε. μέσω της Διευκόλυνσης «Συνδέοντας την Ευρώπη» (Connecting Europe Facility – CEF). [SID:12904207]
Ναυτεμπορική

Ενεργειακά

Τα Νέα: Εξελίξεις στο Αιγαίο! Μία ευκαιρία, μία παγίδα και οι χάρτες

Δημοσίευμα στα Νέα επικαλείται πληροφορία, ότι η Τουρκία είναι έτοιμη να ανοίξει η συζήτηση για οριοθέτηση θαλάσσιων ζωνών με βάση το Δίκαιο της Θάλασσας

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Δημοσίευμα στα Νέα επικαλείται πληροφορία, ότι η Τουρκία είναι έτοιμη να ανοίξει η συζήτηση για οριοθέτηση θαλάσσιων ζωνών με βάση το Δίκαιο της Θάλασσας

Στην πρόσφατη συνάντηση του Κυριάκου Μητσοτάκη με τον Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν στο πλαίσιο της συνόδου κορυφής του ΟΗΕ, στη Νέα Υόρκη έγινε γνωστό, ότι οι ηγέτες Ελλάδας και Τουρκίας εδωσαν εντολή «διερεύνησης» για εκκίνηση των συζητήσεων περί υφαλοκρηπίδας και ΑΟΖ στους Υπουργούς Εξωτερικών της κάθε χώρας, Γιώργο Γεραπετρίτη και Χακάν Φιντάν αντίστοιχα.

Την αποκάλυψη είχε κάνει ο ίδιος ο υπουργός Εξωτερικών, Γιώργος Γεραπετρίτης, σε δηλώσεις του από τη Νέα Υόρκη, επισημαίνοντας, ότι «είναι αναγκαίο σήμερα, περισσότερο από ποτέ, όταν βρισκόμαστε σε μια περιοχή, η οποία βάλλεται από διαρκείς γεωπολιτικούς κινδύνους και εν μέσω δύο πολέμων, να υπάρχουν σχέσεις κατανόησης και καλής γειτονίας». 

Όπως ανέφερε ο επικεφαλής της ελληνικής διπλωματίας, ο υπουργός Εξωτερικών της Τουρκίας θα επισκεφθεί το επόμενο διάστημα την Ελλάδα, έτσι ώστε να προετοιαστεί το Ανώτατο Συμβούλιο και να συντονιστούν όλες τις αναγκαίες ενέργειες.

Το δημοσίευμα των Νέων

Το Σάββατο σε πρωτοσέλιδο ρεπορτάζ της που τιτλοφορείται ως “Εξελίξεις στο Αιγαίο” η εφημερίδα “Τα Νέα” επικαλείται πληροφορία, ότι η Τουρκία επιθυμεί να συζητήσει για οριοθέτηση βάσει του δικαίου της Θάλασσας.

“Εναν νέο δρόμο στον ελληνοτουρκικό διάλογο σηματοδοτεί η πληροφορία ότι η Αγκυρα αποδέχεται να ανοίξει η συζήτηση για οριοθέτηση θαλάσσιων ζωνών με βάση το Δίκαιο της Θάλασσας

• Μετά την Παλαιστίνη και η χώρα μας κινδυνεύει από την ανυπαρξία επαρκούς χαρτογράφησης

• Ποια είναι η παγίδα

Η νέα φάση στα ελληνοτουρκικά ζητήματα θέτει και νέα ερωτήματα ως προς της διεξαγωγή των διαπραγματεύσεων! Στο εγγύς ιστορικό παρελθόν στην ευρύτερη περιοχή μας, έχουν διεξαχθεί ανάλογες διαπραγματεύσεις, στις οποίες μπορούμε να ανατρέξουμε ως προς το δέον ή το μη δέον γενέσθαι στα καθ΄ημάς κρίσιμα διακυβεύματα”, αναφέρει μεταξύ άλλων το δημοσίευμα των Νέων.

 

Συνέχεια ανάγνωσης

Video

Μιθριδατισμός Αθήνας-Λευκωσίας

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Γιάννος Χαραλαμπίδης: Στην ηλεκτρική διασύνδεση θέλουμε καθαρό έργο χωρίς βρώμικο φέσι. Υπάρχει συμφωνία, κάτι που ήταν αναμενόμενο. Το θέμα είναι να έχει κέρδος ο Κύπριος πολίτης. Μένει να δούμε, αν αυτά τα ποσά και τα κέρδη, θα μετουσιωθούν. Να εξηγήσει αν αυτή η μελέτη ισχύει. Συμφωνήθηκε, ότι στη ρήτρα περί κρίσης για γεωπολιτικούς λόγους, ότι το 63-37 θα γίνει 50-50. Στο κέρδος του 8,3% που θα έχουν οι εταιρείες για 12 χρόνια, είναι ζητήματα που έχουν λυθεί. Η δική μας ρυθμιστική αρχή πρέπει να εγκρίνει ό,τι συμφωνήθηκε στην Αθήνα. Για το Κυπριακό, εφόσον δεν υπάρχει τριμερής είναι αν ο γγ του ΟΗΕ θα συναντήσει ξεχωριστά τους ηγέτες των δύο κοινοτήτων. Εγείρονται όμως σοβαρά ερωτήματα από τη ρήση του προέδρου της Κύπρου, ότι η λύση δεν θα είναι δίκαιη. Τι θέλει να μας πει; Ότι η ΔΔΟ δεν είναι δίκαιη λύση και τί θα πεί στον Γκουτέρες; Ό,τι και να κάνει ο γγ του ΟΗΕ το άκουσε και έτσι του δένεις τα χέρια να μη δεχτεί δίκαιη λύση. Και εμείς δεχόμαστε μια λύση που δεν είναι δίκαιη. Πάμε σε λύση άδικη και διχοτομική; Αυτές είναι ατυχείς δηλώσεις. Μας προετοιμάζουν σε κάτι που δεν είναι δίκαιο, λες και πίνουμε το δηλητήριο του Μιθριδάτη;

Συνέχεια ανάγνωσης

Video

Γιάννος Χαραλαμπίδης: Να δοθούν απαντήσεις από Αθήνα και Λευκωσία!

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Γιάννος Χαραλαμπίδης: Η Ελληνική κυβέρνηση θα ήθελε να δοθούν τα 125 εκατ.Ευρώ στο σύνολο. Όταν λέει η Λευκωσία 25 εκατ.Ευρώ ανά έτος εννοεί, ότι θέλει να παρουσιάζονται στοιχεία. Το μεγάλο ερώτημα είναι γιατί υπάρχουν τόσα εμπόδια. Εδώ πρέπει να απαντήσουν Αθήνα και Λευκωσία ειδικά από τη στιγμή που το έργο επιδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση με 600 εκατ.Ευρώ. Αντιλαμβάνομαι, ότι πίσω από τις κυβερνήσεις κρύβονται άλλα συμφέροντα. Ο πρόεδρος της Κύπρου ταλαιπωρείται από ένα άλλο σκάνδαλο όσον αφορά το Βασιλικό και θέλει να μετριάσει τις σκιές. Είμαι της άποψης, ότι θα πρέπει να είναι καθαρό το έργο χωρίς βρώμικα φέσια και ότι θα πρέπει να υπάρχει διαφάνεια.

Συνέχεια ανάγνωσης

Ινφογνώμων

Infognomon Logo

Περιηγηθείτε στα κορυφαία βιβλία του βιβλιοπωλείου μας

Προβολή όλων

Δημοφιλή