Ακολουθήστε μας

Ισλάμ

Λυπηρή βόλτα στην ελληνική Καμπούλ

Δημοσιεύτηκε

στις

Δουλεύω και ζω στο κέντρο της Αθήνας τον περισσότερο χρόνο της ζωής μου. Είμαι τόσο παλιός που πρόλαβα και δίκασα στο «Αμπασαντέρ», στο παλιό Εφετείο στη Σωκράτους, και στο Ειρηνοδικείο, που ήταν στη στοά του παλιού ΟΤΕ, στην Ομόνοια.

Από τον Φαήλο Μ. Κρανιδιώτη
Πήγαινα για έλεγχο στο Υποθηκοφυλακείο, που τότε ήταν πριν από το Παλιό Δημαρχείο, και για παλιά αντίγραφα στο Αρχείο του Πρωτοδικείου στη Γερανίου, στο βασίλειο του χαρτοπόντικα. Από 13 χρονών κατέβαινα με το λεωφορείο στη Ζήνωνος για να πάω στην Ομόνοια, στο περίπτερο στη γωνία με την Αθηνάς, για να αγοράσω το «Easyriders» και άλλα αμερικάνικα περιοδικά, και τα Σάββατα το πρωί το έκοβα πίσω από την Κάνιγγος, για να πάω στα βιβλιοπωλεία στη Σόλωνος και αργότερα στη Γ’ Λυκείου στο θρυλικό κλασικό φροντιστήριο του αείμνηστου Ανδρέα Μπελεζίνη, στα Εξάρχεια. Μακράν ο καλύτερος φιλόλογος, που ευγνωμονούμε στρατιές φιλολόγων, ιστορικών και νομικών.

Τα δε βράδια του Σαββατοκύριακου, τα σημεία συνάντησής μας στην Αθήνα -μακρινή βόλτα για μας τους Κορυδαλλιώτες- ήταν η πλατεία Εξαρχείων και το Dada, όπου στο διπλανό τραπέζι ήταν ο Ασιμος με την Κατερίνα Γώγου. Ο φασισμός των μηδενιστικών συμμοριών δεν είχε ακόμη δημιουργήσει απαγορευμένες ζώνες και οι ομαδικές επιθέσεις βαρεμένων σε πολιτικούς αντιπάλους ήταν κάτι άγνωστο. Όλοι πήγαιναν παντού για φαγητό, ποτό ή απλά βόλτα, χωρίς ελλοχεύουσα τυφλή βία. Τα βράδια πηγαίναμε να πάρουμε το τελευταίο λεωφορείο περπατώντας στα στενά χωρίς να φοβόμαστε τίποτα. Οι μόνοι αλλοδαποί ήταν συνήθως κάτι λίγοι Ιρακινοί, λιποτάκτες του πολέμου-σφαγείου Ιράν – Ιράκ.

Ακόμη η Ομόνοια και τα πέριξ, η Πατησίων, είναι συχνά στα δρομολόγιά μου, πλην φυσικά των Εξαρχείων, λόγω της κατάντιας τους από το γκέτο της μηδενιστικής ανομίας. Θα έλεγα, λοιπόν, πως έχω πίσω μου μια «περίπολο αναγνώρισης 42 ετών» και γνώση της σταδιακής μετάλλαξης και παρακμής του κέντρου και όχι μόνο, αυτής της πόλης που αγαπάμε και της φερόμαστε σαν να τη μισούμε.

Περνώ συνέχεια από την καινούργια πλατεία Ομονοίας και το ωραίο της σιντριβάνι, ανοίγω και το παράθυρο για να νιώσω λίγο τη δροσιά, αλλά μέχρι εκεί. Είδα και τα κοσμικά εγκαίνια. Λοιπόν, έκτοτε οι μόνοι Ελληνες είναι οι αστυνομικοί. Αν δεν υπήρχε αστυνόμευση, θα πλένανε και κάνα σώβρακο. Βλέπω ορδές ολόκληρες προσφύγων και λαθρομεταναστών μουσουλμάνων, αν κρίνω από τις μαντίλες. Έχει γίνει ακόμη πιο δημοφιλές στέκι τους. Έλληνες, πάντως, δεν πατάνε. Διότι το πρόβλημα της Ομόνοιας και του κέντρου, όπως και άλλων περιοχών της πατρίδας, δεν είναι αισθητικό. Το πρόβλημα είναι η λαθρομεταναστευτική εισβολή και η σταδιακή κατάληψη των δημόσιων χώρων από το περιθώριο και τους παράνομους ξένους. Το πρόβλημα δεν είναι πως είναι ξένοι. Είναι η προέλευση και η κουλτούρα των συγκεκριμένων. Έχουμε και μια μικρή κοινότητα Πολωνών.

Φιλόνομοι και εργατικοί, με σεβασμό στη χώρα και στους νόμους της. Ουδέποτε αποτέλεσαν μέρος του προβλήματος. Γιατί; Δεν τολμάει να το πει κανείς. Γιατί είναι Χριστιανοί. Το ίδιο και οι Κόπτες Χριστιανοί από την Αίγυπτο και εν γένει οι λίγοι Χριστιανοί που επιβίωσαν της Γενοκτονίας στο Ιράκ και στη Συρία, ήρθαν και λίγοι έμειναν. Γιατί έχουν ίδιο αξιακό κώδικα με μας, δεν βλέπουν κάποιοι από αυτούς τις γυναίκες ως άπιστες και θηράματα, δεν θεωρούν πως υπάρχει κάποιο κιτάπι ανώτερο από τους ελληνικούς νόμους, δεν μας βλέπουν ως χώρο επέκτασης.

Την προηγούμενη εβδομάδα πήγα σε μεγάλο κατάστημα στη Σταδίου, 5 το απόγευμα. Πήρα μετά κάτι στο χέρι να φάω και είχα τη φαεινή ιδέα να πάω απέναντι στην Κλαυθμώνος να κάτσω σε ένα παγκάκι. Μόλις πλησίασα, έπαθα σοκ. Ολόκληρες παρέες από μεθυσμένους και μαστουρωμένους αλλοδαπούς που κοιτούσαν περίεργα, παντού. Μόνο άντρες και ανάμεσά τους ένας ξεβράκωτος με τα παντελόνια στα γόνατα, που ήταν έτοιμος να πέσει μαζί με αυτόν που τον κράταγε. Δεν σταμάτησα το βήμα μου, βγήκα προς το παλιό υπουργείο Ναυτικών και έπεσα πάνω σε δημοτικό αστυνομικό. Του λέω «ρε αρχηγέ, τι γίνεται εδώ;», δείχνοντάς του τα ανθρώπινα ναυάγια απέναντί μας. Μιλούσε στο κινητό, σήκωσε τους ώμους, μουρμούρισε κάτι σαν «τελειωμένοι είναι, τι να κάνουμε;». Αυτοί ή και εμείς;

Στο Ζάππειο, παραδοσιακή πιάτσα ερωτικών συναλλαγών τα βράδια, από την εποχή του Ναπολέοντος Λαπαθιώτη, υπάρχει πλέον έκρηξη «ατομικής επιχειρηματικότητας» από πρόθυμους αλλοδαπούς προς εγχωρίους που χαίρονται πάμφθηνων υπηρεσιών λόγω υπερπροσφοράς. Πλέον δε και μέρα. Αυτό δε έχει επεκταθεί εδώ και καιρό και στον Εθνικό Κήπο ντάλα μεσημέρι. Η δε εκμετάλλευση αλλοδαπών ανηλίκων πάει σύννεφο αλλά η βαριά «πρόοδος» καθεύδει. Χάνουμε, λοιπόν, μία μία τις πλατείες και τα πάρκα και ολόκληρες γειτονιές. Και δεν θα τις πάρουμε πίσω με μερεμέτια, σιντριβάνια, φοίνικες.

Αστυνόμευση υπάρχει, έντονη και φιλότιμη, την οποία όμως εξουδετερώνουν οι τεράστιοι αριθμοί των χιλιάδων παράνομων αλλοδαπών. Απορρίφθηκε το άσυλο σε 13.000, λένε, θα φύγουν κι από τις δομές και no money. Οk. Πόσοι απελάθηκαν; Εάν γεμίζουν λεωφορείο, πάω να κρατάω το σταχτοδοχείο της Γιάννας. Η λύση είναι μία: απομόνωση σε στρατόπεδα. Μακρόνησος και στρατιωτικό συσσίτιο. Αποσύρετε τους από την κυκλοφορία ως την απέλαση. Oλα τα άλλα θα ήταν κωμωδία, αλλά επειδή είναι η δική μας πατρίδα, είναι τραγωδία.

*Δικηγόρος – πρόεδρος της ΝΕΑΣ ΔΕΞΙΑΣ, www.neadexia.gr

Πηγή: newsbreak

Συνέχεια ανάγνωσης

Video

Ο Ράμα ιδρύει την πρωτεύουσα του Ισλάμ στην Ευρώπη

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Σταύρος Καλεντερίδης: Τι είναι το νέο κράτος που ιδρύει ο Έντι Ράμα στην καρδιά των Τιράνων;

Σε τι αποσκοπεί ο πρωθυπουργός της Αλβανίας και πώς κερδίζει η Τουρκία μία νέα παρουσία στα βόρεια σύνορά μας.

Συνέχεια ανάγνωσης

Ισλάμ

Ολλανδία: «Τρομοκρατικό» το κίνητρο του άνδρα που επιτέθηκε με μαχαίρι σε περαστικούς στο Ρότερνταμ

Δημοσιεύτηκε

στις

REUTERS/Piroschka van de Wouw

Η εισαγγελία ανακοίνωσε ότι του ασκήθηκε δίωξη για ανθρωποκτονία και απόπειρα ανθρωποκτονίας με τρομοκρατικό κίνητρο

«Τρομοκρατικά κίνητρα» ενδέχεται να είχε ο άνδρας που εξαπέλυσε επίθεση με μαχαίρι το βράδυ της Πέμπτης, στο Ρότερνταμ, σκοτώνοντας έναν άνθρωπο και τραυματίζοντας έναν ακόμη, σύμφωνα με Ολλανδούς εισαγγελείς.

Ο 22χρονος, που κατάγεται από το Άμερσφουτ, μαχαίρωσε και τραυμάτισε το πρώτο θύμα του σε ένα πάρκινγκ κάτω από τη Γέφυρα του Εράσμου. Στη συνέχεια ανέβηκε στο οδόστρωμα και σκότωσε έναν άλλο άνδρα. Περαστικοί και αστυνομικοί τον ακινητοποίησαν και τον συνέλαβαν.

Δεν απέκλεισαν το ενδεχόμενο να υπάρχει κι άλλο κίνητρο
Η εισαγγελία ανακοίνωσε ότι του ασκήθηκε δίωξη για ανθρωποκτονία και απόπειρα ανθρωποκτονίας με τρομοκρατικό κίνητρο. Πριν από την επίθεση ο νεαρός φέρεται ότι φώναξε πολλές φορές «Αλαχού Ακμπάρ», δηλαδή «Ο Θεός είναι μεγάλος», στα αραβικά.

Πάντως οι εισαγγελείς δεν απέκλεισαν το ενδεχόμενο να υπάρχει και κάποιο άλλο κίνητρο.

Ο ύποπτος ζούσε στο Άμερσφουτ, μια πόλη που απέχει περίπου 80 χιλιόμετρα από το Ρότερνταμ. Οι αυτόπτες μάρτυρες είπαν ότι κρατούσε δύο μεγάλα μαχαίρια και επέλεξε τα θύματά του στην τύχη.

Πηγές: ΑΜΠΕ, AFP, Reuters

Συνέχεια ανάγνωσης

Θράκη (Πομακικό)

Θέμα «τουρκικής» μειονότητας στη Θράκη προωθεί η Τουρκία και στην Ισλαμική Διάσκεψη

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Στο ψήφισμα του ο Οργανισμός Ισλαμικής Συνεργασίας (OIC) υιοθετεί όλα τα θέματα που προωθεί ο τουρκισμός στη Θράκη, δίνοντας εικόνα «καταπίεσης» των μελών της μειονότητας και παραβίασης ακόμη και των στοιχειωδών ανθρώπινων δικαιωμάτων και θέτει μάλιστα την Ελλάδα υπό τη «επιτήρηση» του ζητώντας από τον ΓΓ  να παρέμβει προς τη χώρα μας και να υποβάλει νέα έκθεση στην επόμενη συνεδρίαση του OIC.   

Mε παρέμβαση της Τουρκίας για μια ακόμη φορά ο Οργανισμός Ισλαμικής Συνεργασίας (OIC), συμπεριέλαβε στις αποφάσεις του, κείμενο το οποίο υιοθετεί όλες τις αιτιάσεις και διεκδικήσεις της Άγκυρας για τη μουσουλμανική μειονότητα στη Θράκη, την οποία καταγράφει ως «Τουρκική», καθώς αναφέρει επίσης και για «μουσουλμάνους των Δωδεκανήσων».

Στο κείμενο  των αποφάσεων της 50ης Συνόδου Υπουργών Εξωτερικών που συνήλθε στο Καμερούν παρουσία και του Τούρκου ΥΠΕΞ Χ. Φιντάν, περιλαμβάνεται και ειδική ενότητα με Εκθέσεις, οι οποίες περιέχουν και συστάσεις για μουσουλμανικούς πληθυσμούς ανά τον κόσμο που παραβιάζονται τα δικαιώματα τους. Η λίστα αυτή περιλαμβάνει τη μουσουλμανική κοινότητα στο  Μιανμάρ, στην Κριμαία  στις Φιλιππίνες και τη «τουρκική μειονότητα στη Θράκη  και τον μουσουλμανικό πληθυσμό στη Δωδεκάνησο». 

Με δεδομένο ότι ο OIC έχει 57 κράτη μέλη και  καλύπτει έναν πληθυσμό σχεδόν 2,1 δισ. ανθρώπων, το γεγονός  ότι στις αποφάσεις του  υιοθετεί και προβάλει όλη την τουρκική επιχειρηματολογία για τη μουσουλμανική  μειονότητα της Θράκης δημιουργεί μια ιδιαίτερα αρνητική εικόνα για τη χώρα  μας. Και μάλιστα σε μια περίοδο που οι «ειδήσεις» για υποτιθέμενες παραβιάσεις δικαιωμάτων των μουσουλμάνων  τροφοδοτεί αντιδράσεις και ακραίων ισλαμικών φωνών και οργανώσεων.

Συγχρόνως όμως αυτή η παραμορφωτική εικόνα για  την  κατάσταση της ελληνικής  μουσουλμανικής μειονότητας αποσκοπεί στο να πλήξει και τις σχέσεις της χώρας μας με τον Αραβικό και Μουσουλμανικό Κόσμο, είτε ενοχοποιώντας τις σχέσεις αυτές είτε βάζοντας στην ατζέντα τους έστω και εμμέσως θέμα «τουρκικής μειονότητας».  

Στο ψήφισμα του ο OIC υιοθετεί όλα τα θέματα που προωθεί ο τουρκισμός στη Θράκη, δίνοντας εικόνα «καταπίεσης» των μελών της μειονότητας και παραβίασης ακόμη και των στοιχειωδών ανθρώπινων δικαιωμάτων και θέτει μάλιστα την Ελλάδα υπό τη «επιτήρηση» του ζητώντας από τον ΓΓ  να παρέμβει προς τη χώρα μας και να υποβάλει νέα έκθεση στην επόμενη συνεδρίαση του OIC.   
 
Η Τουρκία επιχειρεί εντατικά να κρατήσει ψηλά στην ατζέντα το μειονοτικό και με τη διεθνοποίηση του, ενώ είναι  χαρακτηριστικό ότι το τελευταίο δίμηνο υπάρχει μια συντονισμένη επικοινωνιακή «επίθεση» με τακτικά και συχνά δημοσιεύματα από τα τουρκικά κρατικά ΜΜΕ, Anadolu και ΤΡΤ με αντικείμενο τις δήθεν παραβιάσεις των δικαιωμάτων της «τουρκικής», όπως την ονομάζουν,  μειονότητας στη Θράκη  

Η  απόφαση του Οργανισμού Ισλαμικής Συνεργασίας:

«ΑΠΟΦΑΣΗ 3/50-MM 

Σχετικά με  την κατάσταση της Τουρκικής Μουσουλμανικής μειονότητας στη Δυτική Θράκη και τον Μουσουλμανικό Πληθυσμό των Δωδεκανήσων. 

Η 50η Σύνοδος του Συμβουλίου των Υπουργών Εξωτερικών του Οργανισμού Ισλαμικής Συνεργασίας που πραγματοποιήθηκε στη Γιαουντέ της Δημοκρατίας του Καμερούν στις 29-30 Αυγούστου 2024 
Έχοντας πλήρη επίγνωση ότι οι μουσουλμάνοι στην Ελλάδα, γενικά, και η τουρκική μουσουλμανική μειονότητα στη Θράκη της Ελλάδας και ο μουσουλμανικός πληθυσμός στα Δωδεκάνησα ειδικότερα, αποτελούν αναπόσπαστο μέρος του Μουσουλμανικού Κόσμου Χαιρετίζοντας το άνοιγμα ενός τζαμιού στην Αθήνα, το οποίο, ωστόσο, διοικείται από ένα συμβούλιο που αποτελείται από μη μουσουλμάνους, 

Υπενθυμίζοντας τις αρχές και τους στόχους του Χάρτη του OIC, τα ψηφίσματα που εγκρίθηκαν από τις ισλαμικές διασκέψεις κορυφής του OIC, τις διασκέψεις των υπουργών εξωτερικών, το Συμβούλιο και τις διεθνείς συμφωνίες, διακηρύξεις και συμβάσεις που ζητούν τον σεβασμό των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, συμπεριλαμβανομένων των πολιτικών, κοινωνικών, πολιτιστικών και οικονομικών δικαιωμάτων και της ελευθερίας της λατρείας, και ειδικότερα της Συνθήκης της Λοζάνης, η οποία εγγυάται τα δικαιώματα της τουρκικής μουσουλμανικής μειονότητας στη Δυτική Θράκη της Ελλάδας, δυνάμει της οποίας έχουν το δικαίωμα να χρησιμοποιούν τη μητρική τους γλώσσα, δηλαδή την τουρκική,  και ασκούν τις θρησκευτικές τους τελετές, 

Έχοντας εξετάσει την έκθεση του Γενικού Γραμματέα σχετικά με την κατάσταση των μουσουλμανικών κοινοτήτων και μειονοτήτων σε κράτη μέλη που δεν είναι μέλη του OIC: 

1. καλεί την Ελλάδα να διασφαλίσει τον πλήρη σεβασμό όλων των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, συμπεριλαμβανομένης της θρησκευτικής ελευθερίας για όλους τους μουσουλμάνους που ζουν στη χώρα  
2. καλεί την Ελλάδα να λάβει τα κατάλληλα μέτρα για την προάσπιση των βασικών δικαιωμάτων και ελευθεριών καθώς και της ταυτότητας της τουρκικής μουσουλμανικής μειονότητας που προέρχονται από διμερείς και διεθνείς Συμφωνίες 
3. ζητεί εκ νέου από την Ελλάδα να αναγνωρίσει τους εκλεγμένους μουφτήδες της Ξάνθης και της Κομοτηνής ως επίσημους μουφτήδες 
4. καλεί την Ελλάδα να λάβει τα αναγκαία μέτρα για την εκλογή των διοικητικών συμβουλίων των Βακουφίων  από την τουρκική μουσουλμανική μειονότητα, προκειμένου να διασφαλιστεί η αυτοδιοίκησή τους 
5. τονίζει την ανησυχία του για την πρακτική της Ελλάδας όσον αφορά τον διορισμό 240 ιμάμηδων/θρησκευτικών εκπαιδευτών, παρά τις αντιδράσεις της τουρκικής μουσουλμανικής μειονότητας 
6. παροτρύνει την Ελλάδα να εφαρμόσει τις ετυμηγορίες του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων (ΕΔΑΔ) σχετικά με τις μη κυβερνητικές οργανώσεις (ΜΚΟ) της τουρκικής μουσουλμανικής μειονότητας 
7. παροτρύνει εκ νέου την Ελλάδα να αποκαταστήσει τα δικαιώματα ιθαγένειας δεκάδων χιλιάδων μελών της τουρκικής μειονότητας από τα οποία αφαιρέθηκε η ιθαγένεια βάσει του άρθρου 19 του νόμου αριθ. 3370/1955 περί ελληνικής ιθαγένειας 
8. επαναλαμβάνει την πρόσκλησή του προς την Ελλάδα να λάβει τα αναγκαία και επείγοντα μέτρα, σε διαβούλευση με την τουρκική μουσουλμανική μειονότητα, για την αντιμετώπιση των εκπαιδευτικών ζητημάτων της, τα οποία συνδέονται επίσης άμεσα με την κοινωνικοοικονομική ανάπτυξη της περιοχής στην οποία ζει 
9. ζητεί από τον Γενικό Γραμματέα να κινήσει έρευνα ιδίως σχετικά με τα ζητήματα που θίγονται στο παρόν ψήφισμα και να υποβάλει σχετική έκθεση στην τεσσαρακοστή έκτη σύνοδο του Συμβουλίου των Υπουργών Εξωτερικών· 
10. χαιρετίζει την έναρξη για το ακαδημαϊκό έτος 2016-2017 ενός «Προγράμματος Ισλαμικών Σπουδών» στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης· 
11. σημειώνει τη στήριξη που παρέχει το Πανεπιστήμιο Al-Azhar σε θρησκευτικά ζητήματα και θρησκευτικά σχολεία για μουσουλμάνους στην Ελλάδα· 
12. καλεί τον Γενικό Γραμματέα να επαναλάβει τον διάλογο και τη συνεργασία με την κυβέρνηση της Ελλάδας με στόχο την ενίσχυση της ευημερίας και της ευημερίας των μουσουλμάνων στην Ελλάδα, ιδίως της τουρκικής μουσουλμανικής μειονότητας και του μουσουλμανικού πληθυσμού στα Δωδεκάνησα 
13. Ζητεί από τον Γενικό Γραμματέα να παρακολουθήσει την εφαρμογή του παρόντος ψηφίσματος και να υποβάλει σχετική έκθεση στην 51η Σύνοδο του Συμβουλίου των Υπουργών Εξωτερικών». 

ΠΗΓΗ: Liberal.gr

Συνέχεια ανάγνωσης

Ινφογνώμων

Infognomon Logo

Περιηγηθείτε στα κορυφαία βιβλία του βιβλιοπωλείου μας

Προβολή όλων

Δημοφιλή