Ακολουθήστε μας

Ισραήλ

Μέσω του εναερίου χώρου της Γεωργίας η Τουρκία και το Ισραήλ στηρίζουν τους Αζέρους

Δημοσιεύτηκε

στις

Σχόλιο: Η Γεωργία το 2008 είχε βρεθεί σε ένοπλη σύρραξη με την Ρωσία (στον λεγόμενο πόλεμο της Νότιας Οσετίας), η οποία εφάρμοσε για πρώτη φορά το υβριδικό δόγμα μάχης της (προοίμιο εκείνου της Κριμαίας) με σκοπό να κατακτήσει Γεωργιανά εδάφη πλησίον σημαντικών αυτοκινητοδρόμων που ένωναν Κίνα-Κεντρική Ασία-Ευρώπη. Άξιο αναφοράς είναι πως η Γεωργία εξαπέλυσε επίθεση έναντι της περιοχής της Οσετίας μη αναγνωρίζοντας την ”ανεξαρτητοποίηση”  της υποκρατικής οντότητας της περιοχής. Η επίθεση έγινε μετά από Αμερικανική πιθανώς παρέμβαση η οποία ποτέ δεν επιβεβαιώθηκε από τον τότε πρωθυπουργό,με σκοπό την αποσταθεροποίηση του Καυκάσου. 

Σκοπός της Δυτικής παρέμβασης ήταν αντίστοιχος με αυτόν που βλέπουμε να εκτυλίσσεται στον Καύκασο. Μέσω αυτής της σύγκρουσης, η Τουρκία για λογαριασμό της Δύσης προσπαθεί να βάλει την Ρωσία σε έναν ακόμη μακροχρόνιο και πολυέξοδο ”πόλεμο φθοράς” στο μαλακό υπογάστριό της, ενισχύοντας τα εθνικιστικά αισθήματα περί Παντουρανισμού στην περιοχή και αποκόπτοντας για άλλη μία φορά την Κινεζική γεωοικονομική επιρροή από την περιοχή του Καυκάσου. Επίσης για λογαριασμό της Δύσης ταρακουνά το οικονομικά ασταθές Ιρανικό καθεστώς καθώς στην Νότια περιοχή Αρμενίας-Αζερμπαϊτζάν σχεδιάζεται η δημιουργία διαδρόμου που θα ενώνει Τουρκία-Αζερμπαϊτζάν-Τουρκμενιστάν με σκοπό την εμπορική ανάσχεση της Κίνας. Άξιο αναφοράς είναι πως στην Γεωργία το ΝΑΤΟ κατέχει μία από τις μεγαλύτερες βάσεις κυβερνοπολέμου και ηλεκτρονικής κατασκοπείας παγκοσμίως, με σκοπό τον έλεγχο επιθέσεων σε Ρωσία και Ιράν. Κατά την έναρξη των εχθροπραξιών η Γεωργία απαγόρευσε Ρωσικές πτήσεις πάνω από τα εδάφη της με σκοπό να μην στηριχθεί εμπορικοεξοπλιστικά η Αρμενία.

David Davidian

O εναέριος χώρος της Γεωργίας χρησιμοποιείται εκτενώς για τον εφοδιασμό Τουρκικών και Ισραηλινών όπλων του Αζερμαπαϊτζάν στον πόλεμο του Αρτσάχ.

Χρειάζεται μόνο να αναθεωρήσουμε πόσες τουρκικές στρατιωτικές πτήσεις μεταφοράς από τη Λιβύη, την Τουρκία και εκείνες που μεταφέρουν Σύρους Τζιχαντιστές αρχειοθετούνται σε ιστότοπους όπως το flightradar24 (βλ. Συνοδευτικές εικόνες και δείγματα) χρησιμοποιώντας τον γεωργιανό εναέριο χώρο. Ορισμένες πτήσεις πραγματοποιούνται καθώς διαβάζετε αυτό το άρθρο. Μπορούμε να προσθέσουμε σε αυτό το αρχείο πτήσεων που υποστηρίζουν το Αζερμπαϊτζάν, στρατιωτικές ισραηλινές πτήσεις εφοδιασμού μεταξύ στρατιωτικών αεροπορικών βάσεων Ισραήλ προς Μπακού, Αζερμπαϊτζάν.
Ενώ ο αξιωματούχος της Τιφλίδας ισχυρίζεται ότι δεν έχει συμμετάσχει σε αυτή τη σύγκρουση, αυτή η απόδειξη της ανεκτικότητας της Γεωργίας επέτρεψε στις ισραηλινές βόμβες διασποράς να σκοτώσουν πολίτες της Αρμενίας. Η Γεωργία εμπόδισε τους Αρμένιους από την περιοχή της Ακαλκαλάκη να στέλνουν χρησιμοποιημένα ελαστικά στην Αρμενία για να μονώσουν στρατιωτικούς σταθμούς, ωστόσο επέτρεψε στον τουρκικό στρατό να έχει ελεύθερη πρόσβαση στην κυριαρχία του.
Τα βίντεο φορτηγά Bayraktar να συνοδεύονται από τη Γεωργία προς το Αζερμπαϊτζάν. Είναι αλήθεια ότι η Bayraktar είναι εταιρεία μεταφορών, αλλά η γεωργιανή αστυνομία συνόδευσε αυτά τα φορτηγά. Η τουρκική εταιρεία Bayraktar κατασκευάζει καμικάζι UAV που σκοτώνουν Αρμένιους μαχητές και πολίτες. Πώς πέταξαν τα τουρκικά F-16 στο Αζερμπαϊτζάν;
Διαβεβαιώνω τους αναγνώστες ότι δεν ήταν πάνω από το Ιράν ή τη Ρωσία. Αυτά τα F-16 χρησιμοποιούνται εναντίον Αρμενίων.
Η Γεωργία αντικατέστησε έναν κύριο, τη Ρωσία, με έναν άλλο, την Τουρκία και το Αζερμπαϊτζάν. Χάρη στην «μεγαλοφυία» της εξωτερικής πολιτικής του Saakashvili, η Γεωργιανή Adjara και η περιφερειακή της πρωτεύουσα Batumi έχουν υποστεί συντριπτική τουρκική επιρροή. Το Μπατούμι της Γεωργίας θεωρείται τουρκική «εγχώρια» πτήση. Το Αζερμπαϊτζάν είναι ο μεγαλύτερος άμεσος ξένος επενδυτής της Γεωργίας. Η Γεωργία βρέθηκε σε θέση όπου δεν μπορούσε να αρνηθεί την πρόσβαση τουρκικών αεροσκαφών στον εναέριο χώρο της.
Κάθε κυριαρχία που η Γεωργία πίστευε ότι συσσωρεύεται με την εξαγωγή της ρωσικής επιρροής έχει αντικατασταθεί από το να υποκύπτει στις τουρκικές και αζερικές απαιτήσεις. Δεν θα ήταν έκπληξη αν η Τουρκία δεν ζήτησε ποτέ άδεια να χρησιμοποιήσει τον γεωργιανό εναέριο χώρο, δεδομένου ότι τα γεωργιανά αεροδρόμια διαχειρίζεται η TAV (Turkish Airport Holdings). Επιπλέον, συνεχίζεται η διαμάχη στη Γεωργία, που οδήγησε στις εκλογές για παράνομη μεταφορά 3.500 τετραγωνικών γεωργιανής γης στο Αζερμπαϊτζάν. Το έργο North-South Highway της Αρμενίας θα καλύπτει όλο το μήκος της Αρμενίας, από τα ιρανικά σύνορα έως τα βορειοδυτικά σύνορα της Αρμενίας με τη Γεωργία.
Οι ντόπιοι ανέφεραν (δεν μπορούν να αποκτηθούν έγγραφα ακινήτων) ότι οι Τούρκοι έχουν αποκτήσει (αγοράσει, ενοικιάσει) εκτάσεις γης κοντά στο σημείο όπου αυτός ο αυτοκινητόδρομος θα εισέλθει στην περιοχή Samtskhe-Javakheti της Γεωργίας, παρεμβαίνοντας στη λειτουργία αυτής της εθνικής οδού. Η Γεωργία πιθανότατα δεν θα ξεφύγει από διπλωματικές επιπτώσεις επειδή πρέπει να υποκύψει σε έναν νέο αφέντη. Ενώ η Γεωργία χαρακτηρίζει το κρασί της ως το παλαιότερο παγκοσμίως, φέρνει τη σημαία της ΕΕ δίπλα στην εθνική σημαία των σταυροφόρων, δέχεται επιχορηγήσεις και δάνεια από τη Δύση όσο παραμένει αντι-ρωσική, η εθνική της κυριαρχία υπόκειται στις απαιτήσεις των δύο τουρκικών γειτόνων;
Για ένα κράτος που έχει τοποθετήσει τον Ορθόδοξο Χριστιανισμό ως επίκεντρο του εθνικού του ήθους, η Γεωργία επέτρεψε στην Τουρκία να χρησιμοποιήσει τον εναέριο χώρο της για να μεταφέρει ριζοσπαστικούς Τζιχαντιστές για την καταπολέμηση των Αρμενίων. Η Γεωργία είχε καλύτερη εμφάνιση στον καθρέφτη, ενώ εξακολουθεί να κατέχει έναν. Δυστυχώς, η Γεωργία φαίνεται να είναι πολύ βαθιά στα νεο-οθωμανικά σχέδια της Τουρκίας για την αποκατάσταση της κυριαρχίας της. 

Μετάφραση Σχόλιο: Χωριανόπουλος Άγγελος

πηγή: fort-russ.com

Video

Το Ισραήλ μπορεί άνετα να χτυπήσει την Τουρκία!

Παρέμβαση του Γιάννου Χαραλαμπίδη στην τηλεόραση “Σίγμα”

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Παρέμβαση του Γιάννου Χαραλαμπίδη στην τηλεόραση “Σίγμα”

Συνέχεια ανάγνωσης

Εθνική Άμυνα

Έτοιμος σε 3 χρόνια ο ελληνικός Σιδερένιος Θόλος! Πόσο θα κοστίσει;

Οι τελευταίες εξελίξεις στη Μέση Ανατολή καθιστούν επικτακτική την ανάγκη αναβάθμισης της αντιαεροπορικής «ασπίδας» της χώρας καθέ οι αναδυόμενες τεχνολογίες προσφέρουν πολλά πλεονεκτήματα στον επιτιθέμενο.

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Εντός Οκτωβρίου ο υπουργός Άμυνας Νίκος Δένδιας θα φέρει στη Βουλή για έγκριση το σχέδιο εξέλιξης, κατασκευής και ανάπτυξης του σιδερένιου θόλου που θα θωρακίσει την ελληνική επικράτεια σε γη, θάλασσα και αέρα. Παράλληλα, θα μετατρέψει τα νησιά του Ανατολικού Αιγαίου σε απόρθητα φρούρια, εγκαθιστώντας συστοιχίες πυραύλων.

Σύμφωνα με αποκλειστικό δημοσίευμα της Real News, πρόκειται για ένα πολυεπίπεδο σύστημα θωράκισης της χώρας, η κατασκευή του οποίου θα ολοκληρωθεί σε τρία χρόνια, οπότε αναμένεται να έχει τεθεί σε λειτουργία, με το κόστος του να φτάνει τα 2 δισεκατ. ευρώ,

Οι τελευταίες εξελίξεις στη Μέση Ανατολή καθιστούν επικτακτική την ανάγκη αναβάθμισης της αντιαεροπορικής «ασπίδας» της χώρας καθέ οι αναδυόμενες τεχνολογίες προσφέρουν πολλά πλεονεκτήματα στον επιτιθέμενο.

«Κένταυρος»

Αιχμή του δόρατος είναι το σύστημα «Κένταυρος» που ήδη χρησιμοποιείται από το Πολεμικό Ναυτικό. Χάρη σε αυτό το σύστημα ηλεκτρονικού πολέμου η φρεγάτα ΨΑΡΑ στην οποία αντικαταστάθηκε αρχικά (και τώρα στην φρεγάτα ΣΠΕΤΣΑΙ) αντιμετώπισε επιτυχώς στην Ερυθρά Θάλασσα τις επιθέσεις των Χούθι με drones, προχωρώντας ακόμα και στην κατάρριψή τους. Ο «Κένταυρος» έχει αναπτυχθεί και κατασευαστεί από την ΕΑΒ και μάλιστα, σύμφωνα πάντα με την εφημερίδα έχει δοκιμαστεί σε ανύποπτο χρόνο και στο Αιγαίο και την Ανατολική Μεσόγειο, ανιχνεύοντας πτήσεις τουρκικών drones.

Στα σχέδια του υπουργείου σε πρώτη φάση προβλέπεται η εγκατάσταση του συστήματος Κένταυρος σε όλες τις φρεγάτες τύπου ΜΕΚΟ, ενώ υπάρχει ήδη σχεδιασμός και για πιο εκτεταμένη έκδοσή του με την εγκατάστασή του σε νησιά.

Η πολύτιμη βοήθεια του Ισραήλ

Σαφώς και η Ελλάδα δεν εφηύρε μόνη της την τεχνολογία από το μηδέν αλλά ζήτησε και έλαβε πολύτιμη βοήθεια από το Ισραήλ. Οι Ισραηλινοί έχουν ήδη παραχωρήσει συστήματα και τεχνογνωσία τα οποία δοκιμάστηκαν στην πράξη το 2022 όταν οι παραβιάσεις και οι υπερπτήσεις τουρκικών μαχητικών στο Αιγαίο είχαν ξεπεράσει κάθε ιστορικό προηγούμενο.

Το σχέδιο ανάπτυξης του σιδερένιου θόλου περιλαμβάνει την πλήρη εκμετάλλευση της πολυνησίας του Αιγαίου δημιουργώντας ένα πυκνό δίκτυο παρακολούθησης ή ακόμα και εξουδετέρωσης εναέριων και θαλάσσιων απειλών αλλά και ανταπόδοσης χτυπημάτων με βαθιά πλήγματα στο έδαφος του αντιπάλου.

Το ζητούμενο για τις Ένοπλες Δυνάμεις βάσει της φιλοσοφίας επί της οποίας αναπτύσσεται ο θόλος είναι να απεμπλακούν από επιχειρήσεις προστασίας νήσων οι μεγάλες μονάδες επιφάνειας και τα υποβρύχια του ΠΝ, επικεντρώνοντας στην ανοικτή θάλασσα της Μεσογείου.

Τα 4 επίπεδα του θόλου

Ο θόλος θα αναπτύσσεται σε 4 επίπεδα. Τα τρία πρώτα θα αφορούν την ασπίδα κατά των drones και και τα συστήματα αντιμετώπισης των πυραυλικών και αεροπορικών επιθέσεων. Έτσι ο ελληνικός θόλος θα χαρακτηρίζεται από anti-drone, anti-aircraft και anti-missile τεχνολογίες. Παράλληλα όμως προωθείται και η δημιουργία ενός πυκνού δικτύου πυραυλικών συστάσεων το οποίο θα λειτουργεί ως πρώτη γραμμή άμυνας στα νησιά του ανατολικού Αιγαίου, καθιστώντας τα απόρθητα φρούρια.

Ο σχεδιασμός αφορά και την αξιοποίηση των υπαρχόντων αμυντικών συστημάτων όπως τα αντιαεροπορικά Patriot S-300, TOR-M1, Hawks κ.α. Ωστόσο οι υποδομές και τα συστήματα που έχει ήδη η Ελλάδα αποτελούν μόνο το 25% του νέου συστήματος αεράμυνάς της. Συνεπώς πρόκειται για ένα εντελώς διαφορετικό και καινοτόμο μοντέλο βάσει όσων έχουν γίνει γνωστά.

Βεβαίως τα υπάρχοντα αντιαεροπορικά συστήματα έχουν σημαντικό ρόλο, όμως έχει προβλεφθεί και η ανάπτυξη ακόμα περισσοτέρων αντιαεροπορικών συστοιχιών που θα μπορούσαν να αντιμετωπίσουν κάθε απειλή, προχωρώντας σε εντοπισμό και κατάρριψη μαχητικών αεροσκαφών, πριν αυτά βρεθούν εντός εμβέλειας πλήγματος.

Στόχος είναι η Πολεμική Αεροπορία να διατηρεί ακέραιο το πλεονέκτημα που έχει αποκτήσει με τα μαχητικά 4,5 γενιάς F-16 Viper και Rafale ( και τα επόμενα χρόνια με τα F-35) χωρίς να χρειάζεται να απασχολεί δυνάμεις στον τομέα της αναχαίτισης, επικεντρώνοντας σε επιχειρήσεις πληγμάτων στρατηγικών στόχων του αντιπάλου.

Συνέχεια ανάγνωσης

Ιράν

Οι μυστικές υπηρεσίες του Ισραήλ έχουν αποκρυπτογραφήσει πλήρως τους στόχους της επίθεσης στο Ιράν

Επί ποδός πολέμου Μοσάντ, Σιν Μπετ και Αμάν! Με δεδομένη τη γεωγραφική απόσταση των 2.000 χιλιομέτρων που χωρίζουν τις δύο χώρες, μια πιθανή σύγκρουση θα περιλάμβανε, εκτός από τα πυραυλικά συστήματα, τις αεροπορικές δυνάμεις.

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Γράφει ο Μιχάλης Ψύλος • Ναυτεμπορική

Ο πόλεμος στη Γάζα μπορεί να ξεκίνησε λόγω της πιο εντυπωσιακής αποτυχίας των ισραηλινών μυστικών υπηρεσιών να προβλέψουν την επίθεση της Χαμάς, αλλά στην επικείμενη σύγκρουση με το Ιράν οι κατάσκοποι του εβραϊκού κράτους φαίνεται να έχουν προετοιμάσει καλά το έδαφος.

Η Μοσάντ, η Σιν Μπετ και η Αμάν-η υπηρεσία Πληροφοριών του ισραηλινού στρατού -φέρονται να έχουν αποκρυπτογραφήσει πλήρως όχι μόνο τους στόχους της επίθεσης στο Ιράν, αλλά και τις δυνάμεις που θα έχει να αντιμετωπίσει, κυρίως η αεροπορία του Ισραήλ.

Οι ιρανικές ένοπλες δυνάμεις αριθμούν περίπου 350.000 άνδρες του στρατού ξηράς, 18.000 μέλη του πολεμικού ναυτικού, 37.000 άνδρες στην αεροπορία και 15.000 στην αεράμυνα. Υπάρχουν επίσης οι Φρουροί της Επανάστασης που αριθμούν περίπου 150.000 στις χερσαίες δυνάμεις, περισσότεροι από 20.000 στο πολεμικό ναυτικό και 15.000 στις αεροδιαστημικές υπηρεσίες.

Με δεδομένη τη γεωγραφική απόσταση των 2.000 χιλιομέτρων που χωρίζουν τις δύο χώρες, μια πιθανή σύγκρουση θα περιλάμβανε, εκτός από τα πυραυλικά συστήματα, τις αεροπορικές δυνάμεις.

Η πολεμική αεροπορία
Η ιρανική πολεμική αεροπορία (IRIAF) θεωρείται απαρχαιωμένη, καθώς διαθέτει κυρίως αεροσκάφη που κληρονόμησε από την εποχή του Σάχη, πριν από την ισλαμική επανάσταση του 1979. Πρόκειται για 183 αεροσκάφη, συμπεριλαμβανομένων 63 F-4 (και μερικά RF -4) , 26 F-14, 23 Sukhoi Su-24, 20 MiG-29, 17 F-5, 17 F-7, 8 Saeqeh (τοπική έκδοση του F-5), 9 Mirage F-1 και έναν αριθμό Su -22 και Su-25. Η λειτουργικότητα αυτών των αεροσκαφών δεν είναι γνωστή, αλλά εκτιμάται ότι δεν είναι ικανά να αναχαιτίσουν τα ισραηλινά μαχητικά και λόγω της αδυναμίας απόκτησης ανταλλακτικών. Η IRIAF διαθέτει επίσης ένα στόλο μεταγωγικών αεροσκαφών εναέριου ανεφοδιασμού που αποτελούνται από 3 ειδικά διασκευασμένα Boeing 707 και ισάριθμα 747s .

Το Ιράν δεν διαθέτει επιθετικά ελικόπτερα ,αλλά μόνο 6 μεσαία και ελαφριά μεταγωγικά ελικόπτερα.

Το πυραυλικό οπλοστάσιο
Αντίθετα, το ιρανικό πυραυλικό οπλοστάσιο είναι πιο εξελιγμένο και βασίζεται σε μια αξιοσημείωτη σειρά εκτοξευτών μικρού και μεσαίου βεληνεκούς. Αν και η επιχειρησιακή τους δυνατότητα δεν είναι επίσημα γνωστή, οι πύραυλοι μεσαίου βεληνεκούς MRBM μπορούν να πλήξουν το Ισραήλ, όπως και οι υπερηχητικοί Fattah-1 και 2 που κατάφεραν να «τρυπήσουν» την ισραηλινή αεράμυνα στις τελευταίες επιθέσεις.

Η Τεχεράνη μπορεί να υπολογίζει επίσης σε έναν άγνωστο αριθμό πυραύλων Shahab-3, Kheibar Shekan, Sejjil, Khorramshahr, Ghadr-1 και Emad, που είναι και οι δύο παραλλαγές του Shahab-3. Το Ιράν έχει επίσης πυραύλους κρουζ μεγάλου βεληνεκούς: τον Soumar , που μπορεί να πλήξει στόχους έως και σε 2.300 χιλιόμετρα και τοn Paveh παράγωγο του πρώτου με εκτιμώμενο βεληνεκές 1600 χλμ.

Το Ιράν διαθέτει περίπου 1900 άρματα μάχης– κυρίως ρωσικά T-72S και 2600 οχήματα μεταφοράς προσωπικού Το ιρανικό ναυτικό διαθέτει επίσης 7 φρεγάτες και τρία υποβρύχια κλάσης Kilo. Το Ιράν, συνολικά, ωστόσο, μπορεί να βασιστεί σε έναν τεράστιο και ποικιλόμορφο στολίσκο μικρών σκαφών επιφανείας που θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν για τον αποκλεισμό των Στενών του Ορμούζ.

Τι αντιπαραθέτει το Ισραήλ
Η Ισραηλινή Πολεμική Αεροπορία(IAF) διαθέτει 339 μαχητικά αεροσκάφη, εκ των οποίων 309 πολλαπλών ρόλων για άμυνα και επίθεση εδάφους). Ο ισραηλινός αεροπορικός στόλος περιλαμβάνει: 196 μαχητικά-βομβαρδιστικά F-16, 83 F-15 και 30/39 F-35. Το Ισραήλ διαθέτει 7 αεροσκάφη εναέριου ανεφοδιασμού Boeing 707 και ισάριθμα KC-130H. Διαθέτει επίσης 128 ελικόπτερα διαφόρων τύπων, συμπεριλαμβανομένων 26 επιθετικών ελικοπτέρων AH-64A και 22 AH. -64Δ.

90 πυρηνικές κεφαλές
Το Ισραήλ διαθέτει επίσης βαλλιστικούς πυραύλους και πυραύλους κρουζ της κατηγορίας Delilah και Jericho, ενδιάμεσου βεληνεκούς,και πυραύλους Popeye που εκτοξεύονται από αεροσκάφη.

Πιστεύεται επίσης ότι το Τελ Αβίβ θα μπορούσε να έχει 90 πυρηνικές κεφαλές, εκ των οποίων περίπου 50 θα μπορούσαν να τοποθετηθούν σε αυτούς τους τύπους βαλλιστικών πυραύλων.

Οι Ισραηλινές Αμυντικές Δυνάμεις (IDF ) αποτελούνται επίσης από 169.500 μονίμους στρατιώτες-άνδρες, σύμφωνα με την έκθεση του Διεθνούς Ινστιτούτου Στρατηγικών Μελετών (IISS). Το IDF έχει επίσης περίπου 465.000 έφεδρους , εκ των οποίων περίπου 300.000 ανακλήθηκαν μετά την τρομοκρατική επίθεση της Χαμάς στις 7 Οκτωβρίου. Στο Ισραήλ, η στρατιωτική θητεία είναι υποχρεωτική για άτομα άνω των 18 ετών, με διάρκεια 32 μηνών για τους άνδρες και 24 μήνες για τις γυναίκες.

Για την ιστορία, το Ισραήλ διαθέτει περίπου 400 άρματα μάχης τύπους Merkava IV και 4M και 700 τύπου III, όπως και αρκετές χιλιάδες τεθωρακισμένα οχήματα μεταφοράς προσωπικού, αν και λόγω της φύσης του πολέμου με το Ιράν ,δεν πρόκειται να χρησιμοποιηθούν.

Το πολεμικό Ναυτικό του Ισραήλ τέλος διαθέτει 7 κορβέτες και 8 περιπολικά σκάφη κατευθυνόμενων πυραύλων μαζί με 5 υποβρύχια.

Συνέχεια ανάγνωσης

Ινφογνώμων

Infognomon Logo

Περιηγηθείτε στα κορυφαία βιβλία του βιβλιοπωλείου μας

Προβολή όλων

Δημοφιλή