Ακολουθήστε μας

Ενεργειακά

Προς Κίνα και Ινδία «πλέει και ρέει» το ρωσικό αργό

Δημοσιεύτηκε

στις

Βρήκε αγοραστές τελικά το ρωσικό πετρέλαιο

Του Γιώργου Γεωργίου
ggeorgiou@naftemporiki.gr

Καθώς οι χώρες της Δύσης αναστέλλουν τις εισαγωγές αργού πετρελαίου από τη Ρωσία, μετά την εισβολή στην Ουκρανία, διυλιστήρια σε Κίνα και Ινδία αγοράζουν ρωσικό πετρέλαιο σε αυξημένες ποσότητες.

Οι αναλυτές του ναυλομεσιτικού οίκου Xclusiv Shipbrokers αναφέρουν στην εβδομαδιαία έκθεσή τους ότι τουλάχιστον έξι υπερ-δεξαμενόπλοια (VLCCs), κάθε ένα με δυνατότητα μεταφοράς έως και 2 εκατ. βαρελιών αργού πετρελαίου, ναυλώθηκαν εσχάτως σε deals για τη μεταφορά ρωσικού αργού Urals μέσω Ευρώπης στην Άπω Ανατολή, με κατεύθυνση κυρίως σε Κίνα, αλλά και στην Ινδία. Σε αυτό το πλαίσιο, η «Ν» ρώτησε την εταιρεία παροχής δεδομένων και αναλύσεων Kpler για τους όγκους του ρωσικού πετρελαίου που έχουν εισαγάγει Κίνα και Ινδία, μετά την έναρξη του πολέμου στην Ουκρανία.

Ο αναλυτής εμπορευμάτων της εταιρείας, Matthew Wright, σημειώνει πως μετά την εισβολή, η Ρωσία έχει εξαγάγει 46 εκατ. βαρέλια (614.000 βαρέλια την ημέρα) στην Ινδία. Συνολικά, το 2021, οι ρωσικές εξαγωγές στην ασιατική χώρα είχαν διαμορφωθεί στα 34 εκατ. βαρέλια. Σύμφωνα με την Xclusiv, η Ινδία προσπαθεί να εξασφαλίσει μεγάλες εκπτώσεις, γύρω στο 30%, στο ρωσικό πετρέλαιο για να αντισταθμίσει τους κινδύνους μιας τέτοιας συναλλαγής.

Σε ό,τι αφορά την Κίνα, ο Matthew Wright μεταφέρει στη «Ν» πως πριν από την εισβολή ο ασιατικός «γίγαντας» εισήγαγε τακτικά το ρωσικό πετρέλαιο ESPO από το λιμάνι Kozmino, ενώ σποραδικά εισήγαγε πετρέλαιο Urals (το οποίο εξάγεται από τη Βαλτική και τη Μαύρη Θάλασσα) και άλλους τύπους πετρελαίου από διαφορετικά λιμάνια της χώρας.

Μετά την εισβολή στην Ουκρανία, η Ρωσία έχει εξαγάγει 74 εκατ. βαρέλια στην Κίνα (982.000 βαρέλια την ημέρα), έναντι 945 εκατ. βαρελιών που είχαν μεταφερθεί συνολικά στη διάρκεια του 2021. Παράλληλα, από την έναρξη του πολέμου έχουν μεταφερθεί 12 εκατ. βαρέλια (165.000 βαρέλια την ημέρα) Urals στην Κίνα, ποσότητα που είναι περίπου η μισή από αυτή που εξήχθη όλο το 2021.

Μειώνονται τα premiums

Σε ερώτηση της «Ν» για το ύψος των premiums στα ναύλα που αποκομίζουν όσοι πλοιοκτήτες επιλέγουν διαδρομές από ρωσικά λιμάνια, έναντι των άλλων ταξιδιών της αγοράς, ο Matthew Wright της Kpler λέει ότι είναι εξαιρετικά ασταθή και είναι δύσκολο να γίνει μία άμεση σύγκριση, διότι υπάρχουν διάφοροι παράγοντες που επηρεάζουν την πορεία των εσόδων.

Λίγες εβδομάδες πριν, τα έσοδα σε ρωσικές διαδρομές ήταν περίπου 100.000 δολ. την ημέρα και 300.000 δολ. την ημέρα υψηλότερα από τα έσοδα σε μηρωσικά δρομολόγια, επισημαίνει ο αναλυτής.

Ωστόσο, την περασμένη εβδομάδα, τα ναύλα των aframaxes από τη Βαλτική έχουν υποχωρήσει περίπου 60% και των suezmaxes από τη Μαύρη Θάλασσα περίπου 40%. Βέβαια, αυτές οι διαδρομές απολαμβάνουν ακόμη premiums, τα οποία, όμως, έχουν μειωθεί σε περίπου 60.000 δολάρια ημερησίως τόσο για aframaxes όσο και για suezmaxes.

Τα μέσα ημερήσια έσοδα των suezmaxes (σε όλες τις εμπορικές διαδρομές) έφτασαν τα 22.640 δολάρια στο τέλος της προηγούμενης εβδομάδας και των aframaxes τα 29.422 δολάρια.

Πουλά βαπόρια η Sovcomflot

Οι αυξημένες εξαγωγές ρωσικού πετρελαίου σε Κίνα και Ινδία «πυροδοτούν» το ενδιαφέρον πλοιοκτητών των δύο χωρών για τα πλοία της ρωσικής εταιρείας Sovcomflot. Όπως αναφέρουν ναυλομεσιτικές πηγές, η τελευταία ενδέχεται να πουλήσει έως και το 1/3 του υπερμεγέθους στόλου της (140 tankers και gas carriers) για να αποπληρώσει χρέη σε δυτικές τράπεζες, απόρροια των κυρώσεων στη Μόσχα. Ναυλομεσιτικές πηγές λένε στη «Ν» πως η Sovcomflot επεδίωκε πριν από τον πόλεμο να πουλήσει ορισμένα βαπόρια μεγάλης ηλικίας, στο πλαίσιο ανανέωσης του στόλου. Πλέον, όμως, και υπό την πίεση των κυρώσεων, η ηλικία του προς πώληση τονάζ κυμαίνεται σε όλα τα επίπεδα.

Ναυτεμπορική

Συνέχεια ανάγνωσης

Ενεργειακά

Τα Νέα: Εξελίξεις στο Αιγαίο! Μία ευκαιρία, μία παγίδα και οι χάρτες

Δημοσίευμα στα Νέα επικαλείται πληροφορία, ότι η Τουρκία είναι έτοιμη να ανοίξει η συζήτηση για οριοθέτηση θαλάσσιων ζωνών με βάση το Δίκαιο της Θάλασσας

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Δημοσίευμα στα Νέα επικαλείται πληροφορία, ότι η Τουρκία είναι έτοιμη να ανοίξει η συζήτηση για οριοθέτηση θαλάσσιων ζωνών με βάση το Δίκαιο της Θάλασσας

Στην πρόσφατη συνάντηση του Κυριάκου Μητσοτάκη με τον Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν στο πλαίσιο της συνόδου κορυφής του ΟΗΕ, στη Νέα Υόρκη έγινε γνωστό, ότι οι ηγέτες Ελλάδας και Τουρκίας εδωσαν εντολή «διερεύνησης» για εκκίνηση των συζητήσεων περί υφαλοκρηπίδας και ΑΟΖ στους Υπουργούς Εξωτερικών της κάθε χώρας, Γιώργο Γεραπετρίτη και Χακάν Φιντάν αντίστοιχα.

Την αποκάλυψη είχε κάνει ο ίδιος ο υπουργός Εξωτερικών, Γιώργος Γεραπετρίτης, σε δηλώσεις του από τη Νέα Υόρκη, επισημαίνοντας, ότι «είναι αναγκαίο σήμερα, περισσότερο από ποτέ, όταν βρισκόμαστε σε μια περιοχή, η οποία βάλλεται από διαρκείς γεωπολιτικούς κινδύνους και εν μέσω δύο πολέμων, να υπάρχουν σχέσεις κατανόησης και καλής γειτονίας». 

Όπως ανέφερε ο επικεφαλής της ελληνικής διπλωματίας, ο υπουργός Εξωτερικών της Τουρκίας θα επισκεφθεί το επόμενο διάστημα την Ελλάδα, έτσι ώστε να προετοιαστεί το Ανώτατο Συμβούλιο και να συντονιστούν όλες τις αναγκαίες ενέργειες.

Το δημοσίευμα των Νέων

Το Σάββατο σε πρωτοσέλιδο ρεπορτάζ της που τιτλοφορείται ως “Εξελίξεις στο Αιγαίο” η εφημερίδα “Τα Νέα” επικαλείται πληροφορία, ότι η Τουρκία επιθυμεί να συζητήσει για οριοθέτηση βάσει του δικαίου της Θάλασσας.

“Εναν νέο δρόμο στον ελληνοτουρκικό διάλογο σηματοδοτεί η πληροφορία ότι η Αγκυρα αποδέχεται να ανοίξει η συζήτηση για οριοθέτηση θαλάσσιων ζωνών με βάση το Δίκαιο της Θάλασσας

• Μετά την Παλαιστίνη και η χώρα μας κινδυνεύει από την ανυπαρξία επαρκούς χαρτογράφησης

• Ποια είναι η παγίδα

Η νέα φάση στα ελληνοτουρκικά ζητήματα θέτει και νέα ερωτήματα ως προς της διεξαγωγή των διαπραγματεύσεων! Στο εγγύς ιστορικό παρελθόν στην ευρύτερη περιοχή μας, έχουν διεξαχθεί ανάλογες διαπραγματεύσεις, στις οποίες μπορούμε να ανατρέξουμε ως προς το δέον ή το μη δέον γενέσθαι στα καθ΄ημάς κρίσιμα διακυβεύματα”, αναφέρει μεταξύ άλλων το δημοσίευμα των Νέων.

 

Συνέχεια ανάγνωσης

Video

Μιθριδατισμός Αθήνας-Λευκωσίας

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Γιάννος Χαραλαμπίδης: Στην ηλεκτρική διασύνδεση θέλουμε καθαρό έργο χωρίς βρώμικο φέσι. Υπάρχει συμφωνία, κάτι που ήταν αναμενόμενο. Το θέμα είναι να έχει κέρδος ο Κύπριος πολίτης. Μένει να δούμε, αν αυτά τα ποσά και τα κέρδη, θα μετουσιωθούν. Να εξηγήσει αν αυτή η μελέτη ισχύει. Συμφωνήθηκε, ότι στη ρήτρα περί κρίσης για γεωπολιτικούς λόγους, ότι το 63-37 θα γίνει 50-50. Στο κέρδος του 8,3% που θα έχουν οι εταιρείες για 12 χρόνια, είναι ζητήματα που έχουν λυθεί. Η δική μας ρυθμιστική αρχή πρέπει να εγκρίνει ό,τι συμφωνήθηκε στην Αθήνα. Για το Κυπριακό, εφόσον δεν υπάρχει τριμερής είναι αν ο γγ του ΟΗΕ θα συναντήσει ξεχωριστά τους ηγέτες των δύο κοινοτήτων. Εγείρονται όμως σοβαρά ερωτήματα από τη ρήση του προέδρου της Κύπρου, ότι η λύση δεν θα είναι δίκαιη. Τι θέλει να μας πει; Ότι η ΔΔΟ δεν είναι δίκαιη λύση και τί θα πεί στον Γκουτέρες; Ό,τι και να κάνει ο γγ του ΟΗΕ το άκουσε και έτσι του δένεις τα χέρια να μη δεχτεί δίκαιη λύση. Και εμείς δεχόμαστε μια λύση που δεν είναι δίκαιη. Πάμε σε λύση άδικη και διχοτομική; Αυτές είναι ατυχείς δηλώσεις. Μας προετοιμάζουν σε κάτι που δεν είναι δίκαιο, λες και πίνουμε το δηλητήριο του Μιθριδάτη;

Συνέχεια ανάγνωσης

Video

Γιάννος Χαραλαμπίδης: Να δοθούν απαντήσεις από Αθήνα και Λευκωσία!

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Γιάννος Χαραλαμπίδης: Η Ελληνική κυβέρνηση θα ήθελε να δοθούν τα 125 εκατ.Ευρώ στο σύνολο. Όταν λέει η Λευκωσία 25 εκατ.Ευρώ ανά έτος εννοεί, ότι θέλει να παρουσιάζονται στοιχεία. Το μεγάλο ερώτημα είναι γιατί υπάρχουν τόσα εμπόδια. Εδώ πρέπει να απαντήσουν Αθήνα και Λευκωσία ειδικά από τη στιγμή που το έργο επιδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση με 600 εκατ.Ευρώ. Αντιλαμβάνομαι, ότι πίσω από τις κυβερνήσεις κρύβονται άλλα συμφέροντα. Ο πρόεδρος της Κύπρου ταλαιπωρείται από ένα άλλο σκάνδαλο όσον αφορά το Βασιλικό και θέλει να μετριάσει τις σκιές. Είμαι της άποψης, ότι θα πρέπει να είναι καθαρό το έργο χωρίς βρώμικα φέσια και ότι θα πρέπει να υπάρχει διαφάνεια.

Συνέχεια ανάγνωσης

Ινφογνώμων

Infognomon Logo

Περιηγηθείτε στα κορυφαία βιβλία του βιβλιοπωλείου μας

Προβολή όλων

Δημοφιλή