Ακολουθήστε μας

Ελβετία

Ελβετία: Με υπόγειες σήραγγες 500 χιλιομέτρων θα λύσει το κυκλοφοριακό

Δημοσιεύτηκε

στις

Από την επιστημονική φαντασία, στην πραγματικότητα: Η Ελβετία σχεδιάζει να κατασκευάσει ένα υπόγειο δίκτυο τούνελ για τις εμπορευματικές μεταφορές, για να μειώσει την κυκλοφορία, αλλά και τις εκπομπές ρύπων.

Το έργο έχει αναλάβει η εταιρεία Cargo Sous Terrain (CST), καθώς το ελβετικό κοινοβούλιο έδωσε το πράσινο φως τον Αύγουστο του 2022 . «Αναζητούμε κεφάλαια για την κατασκευή, η οποία θα ξεκινήσει γύρω στο 2026 και στην πρώτη της φάση θα μπορούσε να κοστίσει περίπου 3,4 δισεκατομμύρια φράγκα (3,5 δισεκατομμύρια ευρώ)», εξήγησε ο εκπρόσωπος της εταιρείας Πάτρικ Αέλινγκ. «Το έργο θα χρηματοδοτηθεί από την ιδιωτική πρωτοβουλία», διευκρινίζει. «Το προτιμήσαμε έτσι, γιατί θέλουμε να σχεδιάσουμε ένα σύστημα σύμφωνα με τις ανάγκες της εφοδιαστικής και της οικονομίας. Δεν θέλαμε μια “πολιτική” λύση όπου θα μπορούσαμε να αναγκαστούμε, για παράδειγμα, να κάνουμε μια στάση εδώ ή εκεί», λέει ο Αέλιγκ.

Οι κύριοι μέτοχοι της CST περιλαμβάνουν την Coop, την Credit Suisse, τη Migros και την Swiss Post. Άλλοι μέτοχοι περιλαμβάνουν την Cargo Domizil, DPD, Dreier, DSV, Zurich Airport, GO! Express & Logistics, Rhenus Logistics και Virgin Hyperloop.

Σε πρώτη φάση, θα κατασκευαστεί μια υπόγεια σήραγγα μεταξύ της Ζυρίχης και του Χάρκινγκεν, μιας μικρής πόλης περίπου 70 χιλιόμετρα δυτικά αλλά στρατηγικής σημασίας καθώς βρίσκεται στο σταυροδρόμι των σημερινών μεγάλων εθνικών οδών μεταφοράς.

Αργότερα, το υπόγειο δίκτυο θα επεκταθεί σε άλλες μεγάλες πόλεις όπως η Βέρνη, η Γενεύη, η Βασιλεία και η Λουκέρνη, σχηματίζοντας ένα δίκτυο τουλάχιστον 500 χιλιομέτρων.

Το υπόγειο οδικό δίκτυο θα βρίσκεται περίπου 40 μέτρα κάτω από την επιφάνεια του εδάφους και η συνολική επένδυση  αναμένεται να φτάσει τα 30-36 δισεκατομμύρια ευρώ. Το υπόγειο σύστημα προορίζεται αποκλειστικά για την μεταφορά  εμπορευμάτων.  «Σε τεχνικό επίπεδο το έργο δεν θα είναι δύσκολο να κατασκευαστεί αυτό το δίκτυο, σε μια χώρα όπως η ορεινή Ελβετία, ήδη “συνηθισμένη” σε σήραγγες», τονίζει ο Αέλιγκ. «Η κύρια πρόκληση βρίσκεται στο σύστημα φόρτωσης, έναν ανελκυστήρα που μπορεί να μεταφέρει πολλά προϊόντα από πάνω προς τα κάτω ταυτόχρονα σε σχετικά σύντομο χρονικό διάστημα», εξηγεί.

Ηδη, έχουν  πραγματοποιηθούν  29 διερευνητικές γεωτρήσεις σε απόσταση 50 χιλιομέτρων μεταξύ του Χάρκινγκεν και του αεροδρομίου της Ζυρίχης και ελήφθησαν δείγματα πετρωμάτων από το έδαφος.

Ταχύτητα 34,5 χιλιόμετρα

Οι προσομοιώσεις του συστήματος έχουν δείξει ότι η ταχύτητα των οχημάτων μεταφοράς στο υπόγειο δίκτυο θα φτάνει  τα 34,5 χιλιόμετρα την ώρα  «Δεν είναι τόσο ζωτικής σημασίας τα προϊόντα να φτάνουν από ένα μέρος όπως η Ζυρίχη σε ένα άλλο όπως η Βασιλεία σε χρόνο ρεκόρ. Αυτό που είναι σημαντικό είναι να υπάρχει σταθερή  και ασφαλής ροή των προϊόντων και να μην διακόπτεται από μποτιλιαρίσματα. Η υψηλή ταχύτητα δεν είναι απαραίτητη και φυσικά Ναι, θα είναι  φθηνότερο το κόστος», εξήγησε ο εκπρόσωπος του CST.

Σχεδιαστής του δικτύου είναι ο αρχιτέκτονας από τη Βασιλεία, Πιέρ ντε Μερόν, που έχει σχεδιάσει και την ποδοσφαιρική έδρα της Μπάγερν, την Allianz Arena στο Μόναχο.

«Ζωντανοί» κόμβοι

Ο Ντε Μαρόν θεωρεί το έργο πρωτοποριακό επειδή δεν επηρεάζει το τοπίο. «Οι κόμβοι πρέπει να γίνουν μέρος της πόλης, ζωντανοί χώροι συνάντησης χάρη στις πολλαπλές χρήσεις τους και ως εκ τούτου να αποτελούν καταλύτες για τη ανάπτυξη των περιοχών», τόνισε ο Ελβετός αρχιτέκτονας .

Στην Ελβετία, τα δύο τρίτα των εμπορευμάτων μεταφέρονται με φορτηγά, τα υπόλοιπα με τρένο και οι προβλέψεις δείχνουν ότι με τον τρέχοντα ρυθμό η πυκνότητα κυκλοφορίας των οδικών εμπορευμάτων θα αυξηθεί κατά περισσότερο από 30% έως το 2040.

«Γνωρίζουμε τη σημασία της προστασίας του περιβάλλοντος, οι άνθρωποι δεν θέλουν να κατασκευαστούν απεριόριστοι δρόμο», τονίζει ο εκπρόσωπος της εταιρείας. Επισημαίνει μάλιστα ότι έχουν δείξει ήδη ενδιαφέρον  για το έργο αυτό, χώρες όπως η Βρετανία, η Γερμανία και η Κίνα.

Ναυτεμπορική

Συνέχεια ανάγνωσης

Γερμανία

Μπόκο στην Ελβετία! Ευρωπαϊκές χώρες αρνούνται να αγοράσουν όπλα λόγω Ουκρανίας

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Οι περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες έχουν αρχίσει να αποφεύγουν την αγορά όπλων που κατασκευάζονται από ελβετικές εταιρείες

Η Ευρώπη αρνείται να αγοράσει όπλα από την Ελβετία, η οποία έχει το μονοπώλιο στα αντιαεροπορικά πυροβόλα.

Οι περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες έχουν αρχίσει να αποφεύγουν την αγορά όπλων που κατασκευάζονται από ελβετικές εταιρείες, ενημερώνει η Swissinfo.

Η άρνηση αγοράς όπλων που κατασκευάζονται από ελβετικές εταιρείες βασίζεται κυρίως στην απαγόρευση επανεξαγωγής στην Ουκρανία, η οποία προκαλεί εκνευρισμό σε πολλούς Ευρωπαίους χρήστες ελβετικών όπλων.

Η Γερμανία, η οποία έχει τους στενότερους δεσμούς με την αμυντική βιομηχανία και τα ελβετικά προϊόντα από οποιαδήποτε άλλη ευρωπαϊκή χώρα, είναι η πιο απογοητευμένη.

Ως αποτέλεσμα, το γερμανικό υπουργείο Άμυνας αποφάσισε να αποκλείσει ελβετικές εταιρείες από ορισμένους αμυντικούς διαγωνισμούς.

Αυτό έχει προκαλέσει οργή στην Ελβετία για αυτό που ορισμένοι θεωρούν έλλειψη σεβασμού για τη νομική απόφαση της χώρας να είναι ουδέτερη.

Επί του παρόντος, η Γερμανία δεν θεωρεί την Ελβετία αξιόπιστο εταίρο, καθώς η χώρα έχει απαγορεύσει την προμήθεια ορισμένων όπλων, φοβούμενη ότι η Γερμανία μπορεί να τα επανεξάγει στην Ουκρανία.

Εκτός από τη Γερμανία, το 2023 η Ολλανδία εγκατέλειψε εντελώς την αγορά ελβετικών όπλων αφού η Ελβετία εμπόδισε την εξαγωγή 96 αρμάτων μάχης Leopard 1 που ήταν αποθηκευμένα στην Ιταλία.

Η Ολλανδία σχεδίαζε να επισκευάσει τα τανκς στη Γερμανία και στη συνέχεια να τα στείλει στην Ουκρανία.

Πρέπει να σημειωθεί ότι, παρά την άρνηση, η Ελβετία εξακολουθεί να παραμένει σημαντικός ευρωπαϊκός εξαγωγέας όπλων, ιδίως αντιαεροπορικών συστημάτων.

Λόγω της επιτυχημένης ανάπτυξης των αντιαεροπορικών οπλικών συστημάτων, η Ελβετία μπορεί να θεωρηθεί μονοπώλιο στην Ευρώπη, καθώς τα πυροβόλα της χρησιμοποιούνται στα Gepard, Skyranger 30/35, MANTIS, Skynex και άλλα αντιαεροπορικά συστήματα.

Επιπλέον, αυτά τα όπλα είναι επίσης εγκατεστημένα σε πλοία των ευρωπαϊκών ναυτικών για την παροχή άμεσων αμυντικών συστημάτων έναντι απειλών πυραύλων.

ΠΗΓΗ:  ΒΑΛΚΑΝΙΚΟ ΠΕΡΙΣΚΟΠΙΟ

Συνέχεια ανάγνωσης

Ελβετία

Ελβετία: Σάλος με πολιτικό που πυροβόλησε εικόνα της Παναγίας και του Χριστού και το ανέβασε στα social media

Δημοσιεύτηκε

στις

Η 32χρονη ζήτησε συγγνώμη, «δεν συνειδητοποίησα την θρησκευτική σημασία» είπε

Σε εξέλιξη η διαδικασία διαγραφής της από το κόμμα των Πρασίνων, αντιδράσεις σε πολιτικούς και καθολικούς κύκλους

Σε μια κίνηση απόλυτης ανοησίας -αν όχι θρησκευτικού μίσους- προχώρησε μία μουσουλμάνα πολιτικός στην Ελβετία, η οποία δημοσίευσε φωτογραφίες από τη στιγμή που πυροβολεί μία εικόνα της Παναγίας με το Θείο βρέφος και τον Αρχάγγελο Μιχαήλ!

Η Σάνια Αμέτι, συμπρόεδρος του πολιτικού κινήματος Πράσινοι Φιλελεύθεροι από το 2021, και δημοτική σύμβουλος για την πόλη της Ζυρίχης από το 2022, ανέβασε την Κυριακή 8 Σεπτεμβρίου την επίμαχη εικόνα στα social media, με την ίδια να πυροβολεί με πιστόλι σκοποβολής την εικόνα της Παναγίας της Βρεφοκρατούσας.

Με σφαίρες στα πρόσωπα η εικόνα της Παναγίας και του Θείου βρέφους

Οι εικόνες προκάλεσαν θύελλα αντιδράσεων στους πολιτικούς και καθολικούς κύκλους, αφού τα πρόσωπα του Χριστού και της Παναγίας έχουν τρυπηθεί από δεκάδες σφαίρες που έριξε η 32χρονη πολιτικός.

Μετά τον σάλο που ξέσπασε από το πλάνο όπου φαίνεται η Αμέτι να ανοίγει πυρ στην εικόνα της Παναγίας, η 32χρονη διέγραψε τις αναρτήσεις της και ζήτησε συγγνώμη.

Παρά τη «συγγνώμη» έχει δρομολογηθεί η διαγραφή της από τους Πράσινους

Παρόλα αυτά, η διαγραφή της από τους Πρασίνους έχει ήδη δρομολογηθεί με το κόμμα της να έχει ξεκινήσει τη διαδικασία αποπομπής και η Farner Group, η εταιρεία που εργαζόταν, να τερματίσει τη συνεργασία μαζί της.

«Κατά την άποψη της ηγεσίας του κόμματος, η συνέχιση της συμμετοχής της Σανίγια Αμέτι στους Πράσινους Φιλελεύθερους θα έβλαπτε τη φήμη των Πράσινων Φιλελευθέρων. Προκειμένου να αποτραπεί περαιτέρω ζημία, το κόμμα ζητά να κινηθεί άμεσα η διαδικασία διαγραφής», ανακοίνωσε το κόμμα των Πρασίνων.

Η Αμέτι ζήτησε συγγνώμη μέσω των social media, λέγοντας ότι δεν είχε συνειδητοποιήσει την θρησκευτική σημασία της εικόνας και ότι ήταν απλώς ένα κατάλληλο μέγεθος για στόχο κατά τη διάρκεια της εξάσκησής της με το πιστόλι. Ωστόσο, οι απαντήσεις της δεν ήταν πειστικές και οι αντιδράσεις σε βάρος της συνεχίστηκαν.

«Ζητώ συγγνώμη από τους ανθρώπους που πληγώθηκαν από την ανάρτησή μου. Τη διέγραψα αμέσως μόλις συνειδητοποίησα το θρησκευτικό περιεχόμενο. Δεν το σκέφτηκα καθόλου. Λυπάμαι απίστευτα» γράφει στην ανάρτησή της.

Η εικόνα που πυροβολούσε ήταν αφίσα που αφορούσε σε δημοπρασία του εν λόγω πίνακα της Παναγίας με το Θείο Βρέφος που χρονολογείται από τον 14ο αιώνα.

Η Παναγία και το Θείο Βρέφος υπό το βλέμμα του Αρχαγγέλου Μιχαήλ από τον Tommaso de Mazza, χρονολογείται στο 1375

Μετά τη «συγγνώμη», η δημοτική σύμβουλος της Ζυρίχης ζήτησε αστυνομική προστασία.

«Σοβαρή» χαρακτήρισε τη θρησκευτική προσβολή η Καθολική Εκκλησία της Ελβετίας

Παρά τη διαγραφή των αναρτήσεων, οι εικόνες συνέχισαν να κυκλοφορούν στα ελβετικά μέσα ενημέρωσης, με αρκετούς να καταδικάζουν την πράξη της.

Η Καθολική Εκκλησία της Ελβετίας καταδίκασε τη συμπεριφορά της, χαρακτηρίζοντας τη θρησκευτική προσβολή ως «σοβαρή», ενώ η Αμέτι αποκάλυψε ότι η ίδια και η οικογένειά της έχουν τεθεί υπό αστυνομική προστασία λόγω απειλών που δέχτηκαν.

Εν μέσω επικρίσεων, παραιτήθηκε από την ηγεσία των Φιλελευθέρων Πρασίνων στη Ζυρίχη.

Ποια είναι η Σάνια Αμέτι

Η Σάνια Αμέτι (Sanija Ameti) γεννήθηκε το 1992 στη Βοσνία σε μια μουσουλμανική οικογένεια και τώρα περιγράφει τον εαυτό της ως αγνωστικίστρια. Ο πατέρας της ήταν καθηγητής βιολογίας και πολιτικός στην πρώην Γιουγκοσλαβία. Πήγε στην Ελβετία με τους γονείς της ως πρόσφυγας το 1995. Η Αμέτι τοποθετήθηκε στη συνέχεια στο κέντρο ασύλου στο Adliswil. Αφού αποφοίτησε από το Καντονικό Σχολείο της Ζυρίχης Oerlikon το 2011, η Αμέτι σπούδασε νομικά στο Πανεπιστήμιο της Ζυρίχης μέχρι το 2018 κι έκτοτε γράφει τη διατριβή της για την ασφάλεια στον κυβερνοχώρο στο Πανεπιστήμιο της Βέρνης.

Πηγή: in.gr

Συνέχεια ανάγνωσης

Ελβετία

Τέλος η Χαμάς στην Ελβετία – Πιθανές απελάσεις συμπαθούντων

Δημοσιεύτηκε

στις

 Η ελβετική κυβέρνηση ενέκρινε το νομοσχέδιο για την απαγόρευση της Χαμάς

Σύμφωνα με τον νέο νόμο, ο οποίος πρέπει να παραπεμφθεί στο Κοινοβούλιο για έγκριση, θα απαγορευθούν η Χαμάς και οι ομάδες που συνδέονται με αυτήν, καθώς και οργανώσεις και ομάδες που εργάζονται για λογαριασμό ή στο όνομά της.

Η Ελβετική Ομοσπονδία Εβραϊκών Κοινοτήτων (SIG) και η Πλατφόρμα Φιλελεύθερων Εβραίων στην Ελβετία (PLJS) επιδιώκουν εδώ και καιρό να χαρακτηριστεί η Χαμάς «τρομοκρατική ομάδα» στην Ελβετία.

Η υπουργός Μετανάστευσης της Σουηδίας Maria Malmer Stenergaard επιβεβαίωσε προηγουμένως ότι οι αρχές της χώρας της ενδέχεται να καταφύγουν σε απέλαση ατόμων που συμπαθούν τη Χαμάς από την επικράτειά της στο μέλλον.

Η ελβετική κυβέρνηση ανακοίνωσε 4 ημέρες μετά την επίθεση της Χαμάς ότι «πιστεύει ότι η Χαμάς πρέπει να χαρακτηριστεί τρομοκρατική οργάνωση» και στη συνέχεια σχημάτισε μια «ομάδα εργασίας στην Εγγύς Ανατολή» που θα είναι υπεύθυνη για τη μελέτη των επιλογών για τον χαρακτηρισμό της οργάνωσης ως τρομοκρατική οργάνωση.

Οι Ηνωμένες Πολιτείες, η Βρετανία, η Ευρωπαϊκή Ένωση και άλλες χώρες χαρακτήρισαν τη Χαμάς, η οποία ελέγχει τη Λωρίδα της Γάζας από το 2007, ως τρομοκρατική ομάδα πριν από τα γεγονότα της 7ης Οκτωβρίου.

Με πληροφορίες από Reuters, Middleeastmonitor, Skynewsarabia, liberal.gr

Συνέχεια ανάγνωσης

Ινφογνώμων

Infognomon Logo

Περιηγηθείτε στα κορυφαία βιβλία του βιβλιοπωλείου μας

Προβολή όλων

Δημοφιλή