Ακολουθήστε μας

AI

Wall Street Journal: Η Τεχνητή Νοημοσύνη αλλάζει το διαδίκτυο

Δημοσιεύτηκε

στις

Το διαδίκτυο είναι σε κρίση και φταίει η τεχνητή νοημοσύνη.

Επί δεκαετίες η διαδικτυακή αναζήτηση γνώσης σήμαινε την αναζήτηση μέσω Google, και το κλικάρισμα στα αποτελέσματα που πρόσφερε η μηχανή αναζήτησης. Η πρακτική αυτή επικράτησε τόσο στη συμπεριφορά μας κατά την αναζήτηση πληροφοριών, ώστε λίγοι από εμάς σκέφτονται πλέον να την αμφισβητήσουν.

Αλλά η AI τα αλλάζει όλα αυτά και μάλιστα γρήγορα. Μια νέα γενιά «μηχανών απάντησης» που θα βασίζονται στην AI μπορεί να καταστήσει την εύρεση πληροφοριών ευκολότερη, απλώς δίνοντάς μας απαντήσεις στις ερωτήσεις που θέτουμε, αντί να μας αναγκάζει να τσαλαβουτάμε σε σελίδες με συνδέσμους. Στο μεταξύ, το διαδίκτυο γεμίζει με αμφίβολης ποιότητας περιεχόμενο που έχει παραχθεί μέσω AI. Το περιεχόμενο αυτό μολύνει τα αποτελέσματα της αναζήτησης και καθιστά την παραδοσιακή αναζήτηση λιγότερο χρήσιμη.

Οι επιπτώσεις αυτής της μεταβολής θα μπορούσαν να είναι μεγάλες. Η αναζήτηση πληροφοριών με τη χρήση μηχανών αναζήτησης θα μπορούσε να αντικατασταθεί πλήρως από αυτή τη νέα γενιά συστημάτων που λειτουργούν με τη βοήθεια μεγάλων γλωσσικών μοντέλων, λέει ο Ethan Mollick, αναπληρωτής καθηγητής στο Wharton School του Πανεπιστημίου της Πενσιλβάνια, ο οποίος πρόσφατα έγινε γνωστός μέσω των αναλύσεών του για αυτές τις μορφές AI.

Αυτό ίσως να αποδειχθεί καλό για τους καταναλωτές, αλλά θα μπορούσε και να ανατρέψει εντελώς την λεπτή ισορροπία ανάμεσα σε εκείνους που δημοσιεύουν περιεχόμενο, τους τεχνολογικούς κολοσσούς και τους διαφημιστές, από τους οποίους εξαρτάται εδώ και πολύ καιρό το ίντερνετ όπως το ξέρουμε.

Αν και οι εφαρμογές AI βοηθούν να αποφύγει κανείς το χάος, υπάρχουν ήδη έρευνες που αναφέρουν ότι παράλληλα εξαλείφουν οποιαδήποτε ανάγκη των ανθρώπων να μπουν στις ιστοσελίδες που εμπιστεύονται για να βρουν τις απαντήσεις που ψάχνουν, λέει ο Mollick. Χωρίς επισκεψιμότητα, το επιχειρηματικό μοντέλο πολλών δημιουργών περιεχομένου –που παρέχουν στο διαδίκτυο χρήσιμες πληροφορίες που παράγονται από ανθρώπους– πιθανόν θα καταρρεύσει.

Όλη την προηγούμενη εβδομάδα έπαιζα στο iPhone με μια νέα, δωρεάν, εφαρμογή που βασίζεται στην ΑΙ και λειτουργεί ταυτόχρονα ως μηχανή αναζήτησης και πρόγραμμα περιήγησης, την Arc Search. Όταν πληκτρολογώ εκεί ένα ερώτημα αναζήτησης, πρώτα εντοπίζει τις καλύτερες πέντε-έξι ιστοσελίδες με πληροφορίες για το θέμα, και μετά χρησιμοποιεί AI για να τις «διαβάσει» και να τις συνοψίσει.

Είναι να σαν να έχεις έναν βοηθό που μπορεί να συσχετίσει με εσένα άμεσα και συνοπτικά τα αποτελέσματα ενός γκουγκλαρίσματος. Εξοικονομεί τόσο πολύ χρόνο ώστε είμαι σίγουρος ότι, μόλις το δοκιμάσουν, οι περισσότεροι άνθρωποι δεν θα μπορούν να φανταστούν να χρησιμοποιούν ξανά τον παλιό τρόπο περιήγησης στο διαδίκτυο.

Αν και το Arc Search είναι βολικό, νιώθω λίγες ενοχές χρησιμοποιώντας το, καθώς αντί να δίνω το κλικ στις ιστοσελίδες τις οποίες συνοψίζει, συχνά ικανοποιούμαι από την απάντηση που μου προσφέρει. Ο δημιουργός του Arc παίρνει κάτι δωρεάν –την προσοχή μου– και εγώ παίρνω την πληροφορία που θέλω. Αλλά οι άνθρωποι που δημιούργησαν την πληροφορία δεν παίρνουν τίποτα. Ζήτησα από την εταιρεία που δημιούργησε το Arc ένα σχόλιο για το τι μπορεί να σημαίνει αυτή η μηχανή αναζήτησης για το μέλλον του διαδικτύου, αλλά δεν έλαβα απάντηση. Ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας έχει δηλώσει στο παρελθόν πως πιστεύει ότι το προϊόν τους θα μπορούσε να μεταμορφώσει το διαδίκτυο, αλλά δεν είναι σίγουρος με ποιον τρόπο.

Τον Δεκέμβριο οι New York Times μήνυσαν την Microsoft και την OpenAI ισχυριζόμενοι παραβίαση πνευματικών δικαιωμάτων για αυτά ακριβώς τα ζητήματα. Οι Times ισχυρίζονται ότι οι εταιρείες τεχνολογίας εκμεταλλεύονται το περιεχόμενό τους χωρίς άδεια για να φτιάξουν τα ΑΙ προϊόντα τους. Στη διαμαρτυρία τους οι Times αναφέρουν ότι αυτά τα εργαλεία εκτρέπουν την επισκεψιμότητα που σε διαφορετική περίπτωση θα κατευθυνόταν σε μια από τις δικές τους σελίδες στο διαδίκτυο, στερώντας την εταιρεία από έσοδα διαφήμισης, άδειας αναπαραγωγής περιεχομένου και συνδρομών.

Η OpenAI ανακοίνωσε ότι δεσμεύεται να εργαστεί από κοινού με τους παραγωγούς περιεχομένου, προκειμένου να διασφαλίσει ότι θα έχουν οφέλη από την τεχνολογία AI και τα νέα μοντέλα παραγωγής εσόδων. Ήδη, ορισμένοι εκδότες βρίσκονται σε διαπραγματεύσεις με την OpenAI προκειμένου να δώσουν άδεια χρήσης περιεχομένου τους στα μεγάλα γλωσσικά της μοντέλα. Ανάμεσα στους εκδότες αυτούς είναι και η Dow Jones, η μητρική εταιρεία της Wall Street Journal.

Σπάζοντας τους κώδικες

Η δραστηριότητα στην ιστοσελίδα Stack Overflow που απευθύνεται στην κοινότητα των προγραμματιστών έχει μειωθεί λόγω του ανταγωνισμού από τις εφαρμογές AI. Η εταιρεία αποκάλυψε τον Αύγουστο ότι τον Απρίλιο η επισκεψιμότητά της υποχώρησε κατά 14%, ένα μήνα μετά την έναρξη λειτουργίας του GPT-4 της OpenAI, το οποίο μπορεί να χρησιμοποιηθεί για τη δημιουργία κώδικα που, σε διαφορετική περίπτωση, οι προγραμματιστές θα αναζητούσαν σε ιστοσελίδες σαν το Stack Overflow. Τον Οκτώβριο η εταιρεία ανακοίνωσε την απόλυση του 28% του εργατικού της δυναμικού.

«Η επισκεψιμότητα του Stock Overflow μαζί με την επισκεψιμότητα πολλών άλλων ιστοσελίδων επηρεάστηκε από την άνοδο του ενδιαφέροντος για εργαλεία δημιουργικής AI που σημειώθηκε κατά το προηγούμενο έτος, ειδικά στις περιπτώσεις απλών ερωτήσεων», λέει ο Matt Trocchio, διευθυντής επικοινωνίας της εταιρείας. Ωστόσο, προσθέτει, αυτά τα μεγάλα γλωσσικά μοντέλα πρέπει από κάπου να παίρνουν δεδομένα – και αυτό το «από κάπου» είναι από μέρη σαν το Stack Overflow. Η εταιρεία απάντησε σε αυτό το φρέσκο κύμα ανταγωνισμού κυκλοφορώντας το δικό της AI βοήθημα παραγωγής κώδικα, το OverflowAI.

Η επισκεψιμότητα ιστοσελίδων όπως το Reddit, το οποίο είναι γεμάτο από απαντήσεις αληθινών ανθρώπων, ενδεχομένως να είναι το επόμενο θύμα, λέει ο Mollick. Ένας εκπρόσωπος του Reddit είπε ότι τα μεγάλα γλωσσικά μοντέλα δεν θ μπορέσουν ποτέ να υποκαταστήσουν «την αυθεντική επαφή μεταξύ των ανθρώπων και την κοινότητα» που προσφέρει το Reddit, καθώς και ότι «το μοντέλο του, που δίνει προτεραιότητα στην κοινότητα, εκπέμπει εμπιστοσύνη γιατί εκεί βρίσκονται πραγματικοί άνθρωποι που επικοινωνούν και συζητούν για τα πάθη και τις βιωμένες εμπειρίες τους». Το Reddit ετοιμάζεται να μπει στο χρηματιστήριο τον Μάρτιο.

Προς το παρόν, αυτοί που φαίνεται να παραδίνουν στις εφαρμογές AI κάθε πτυχή της ζωής τους είναι αυστηρά όσοι θέλουν να υιοθετούν πρώτοι τις νέες τάσεις. Αν όμως η υιοθέτηση της νέας τεχνολογίας εκ μέρους των χρηστών ακολουθήσει τις επενδύσεις, τότε τα δισεκατομμύρια που ρίχνονται στο Chat GPT της OpenAI, στη στηριζόμενη από τον Τζεφ Μπέζος start-up AI, Perplexity, στη νέα Gemini AI της Google και στην Copilot της Microsoft θα μπορούσαν να στρώσουν το δρόμο για το μέλλον που οραματίζεται ο Mollick. (Προσοχή ιστορικοί του μέλλοντος: το 2024 ήταν η πρώτη φορά που προβλήθηκε μια διαφήμιση για AI κατά τη διάρκεια του Super Bowl – για το Copilot της Microsoft.

Η Liz Reid, γενική διευθύντρια αναζήτησης στη Google είπε ότι η εταιρεία δεν περιμένει πως ο κόσμος θα στραφεί ξαφνικά μεμιάς στην αναζήτηση μέσω AI. Εντούτοις, είναι ξεκάθαρο ότι η Google παίρνει πολύ σοβαρά την απειλή της AI αναζήτησης. Η εταιρεία έχει φορτσάρει στο μέτωπο αυτό, προχωρώντας σε αναδιατάξεις προσωπικού και πόρων, προκειμένου να διαχειριστεί την απειλή και την ευκαιρία της AI. Πλέον λανσάρει νέα προϊόντα AI με ταχύ ρυθμό.

Τα προϊόντα αυτά περιλαμβάνουν τη «δημιουργική εμπειρία αναζήτησης», η οποία συνδυάζει μια σύνοψη που δημιουργείται μέσω AI με παραδοσιακού τύπου αποτελέσματα αναζήτησης. «Οι χρήστες δεν ζητούν μόνο AI περιλήψεις ή AI απαντήσεις. Τους ενδιαφέρει πραγματικά ο πλούτος και η ποικιλία που υπάρχει στο διαδίκτυο», είπε πρόσφατα ο CEO της Google, Sundar Pichai, σε μια συνέντευξή του στο CNBC. «Θέλουν επίσης να εξερευνήσουν. Η προσέγγισή μας πραγματικά προκρίνει αυτή την ισορροπία και τα στοιχεία που έχουμε δείχνουν ότι οι άνθρωποι εκτιμούν την αξία αυτής της εμπειρίας».

Έφτασε η ώρα κάποιος να νικήσει τη Google;

Η συγκυρία αυτή ευνοεί επίσης τον ανταγωνισμό. Για πρώτη φορά εδώ και χρόνια, δυναμικές start-up εταιρείες μπορούν βάσιμα να ισχυριστούν ότι είναι σε θέση να αμφισβητήσουν την πρωτοκαθεδρία της Google στο πεδίο της διαδικτυακής αναζήτησης, όπου η εταιρεία έχει μερίδιο πάνω από 90% στην αμερικανική αγορά.

Ο Eric Olson είναι CEO της Consensus, μια start-up διαδικτυακής αναζήτησης που χρησιμοποιεί μεγάλα γλωσσικά μοντέλα για να προσφέρει λεπτομερείς περιλήψεις επιστημονικών άρθρων και πληροφορίες για τις επικρατούσες απόψεις επί διαφόρων επιστημονικών θεμάτων. Πιστεύει ότι οι εταιρείες start-up που παρέχουν εργαλεία αναζήτησης μέσω AI, όπως η δική του, μπορούν να προσφέρουν μια εμπειρία ανώτερη από ό,τι το Google σε συγκεκριμένα θέματα, αποσπώντας σταδιακά κομμάτια από τη δραστηριότητα της Google στον τομέα της διαδικτυακής αναζήτησης.

Η απάντηση του Consensus στην ερώτηση κατά πόσον τα social media βλάπτουν την ψυχική υγεία των εφήβων δίνει ένα διδακτικό παράδειγμα: Το Consensus χρησιμοποιεί την AI για να συνοψίσει τα κορυφαία 10 άρθρα πάνω στο συγκεκριμένο θέμα και ύστερα προσφέρει μια εκτενέστερη ανάλυση των διάφορων σχετικών ευρημάτων, η οποία περιλαμβάνει μια ξεχωριστή περίληψη για καθένα από τα άρθρα.

Πρόκειται για ένα εντυπωσιακό επίτευγμα, για το οποίο ένας άνθρωπος χωρίς ειδικές γνώσεις θα έπρεπε να αφιερώσει πολλές ώρες (Για να κερδίσετε ακόμη περισσότερο χρόνο, σας πληροφορώ ότι η σύντομη απάντηση στο παραπάνω ερώτημα είναι «ναι»).

Αυτό το είδος AI αναζήτησης είναι επίσης καλύτερο από το να θέτεις την ίδια ερώτηση σε ένα μεγάλο γλωσσικό μοντέλο όπως το ChatGPT, που είναι διάσημο για τη «χαλαρότητα» των απαντήσεών του γύρω από τέτοια θέματα, επινοώντας συχνά μελέτες που δεν υπάρχουν ή αποδίδοντας πληροφορίες με λανθασμένο τρόπο. Αυτό είναι γνωστό ως «πρόβλημα των ψευδαισθήσεων» και το να αναγκάσεις μια εφαρμογή AI να αντλεί στοιχεία μόνο από ένα προκαθορισμένο σύνολο δεδομένων –όπως επιστημονικά άρθρα– μπορεί να βοηθήσει στην επίλυσή του, λέει ο Olson.

Αυτό δεν σημαίνει ότι το πρόβλημα των ψευδαισθήσεων μπορεί να εξαλειφθεί εντελώς, λέει ο Mollick. Θα μπορούσε να φέρει το Google σε μειονεκτική θέση, καθώς, αν η εφαρμογή AI της μεγαλύτερης μηχανής αναζήτησης του κόσμου βγάζει λάθη σε ένα στα 10 ερωτήματα, αυτό αποτελεί πρόβλημα, ενώ αν μια start-up με μια πειραματική πρόταση έχει την ίδια επίδοση, αυτό μπορεί να μοιάζει με θρίαμβο.

Κρίση εμπιστοσύνης;

Παρά τα ζητήματα αυτά, οι χρήστες είναι πιθανόν να κινηθούν προς τις μηχανές απαντήσεων μέσω AI για τον απλούστατο λόγο ότι το περιεχόμενο που παράγεται μέσω ΑΙ απειλεί να κάνει το διαδίκτυο και την υπάρχουσα αναζήτηση όλο και λιγότερο λειτουργικά. Η AI ήδη χρησιμοποιείται για τη συγγραφή ψεύτικων αξιολογήσεων, τη σύνθεση ψεύτικων βίντεο με πολιτικούς και την εκ του μηδενός δημιουργία φανταστικών ειδησεογραφικών άρθρων – πάντα με την ελπίδα να τσιμπήσει ο δημιουργός τους δολάρια, ψήφους ή βλέμματα χωρίς να ξοδέψει πολλά.

«Η πρόσφατη αύξηση του περιεχομένου χαμηλής ποιότητας που παράγεται μέσω AI δημιουργεί σοβαρά προβλήματα στην ποιότητα αναζητήσεων του Google, καθώς οι spammers χρησιμοποιούν εργαλεία δημιουργικής AI, όπως το ChatGPT, για να παράξουν περιεχόμενο το οποίο – προσωρινά συνήθως– εμφανίζεται ψηλά στα αποτελέσματα του Google», μου ανέφερε η Lily Ray, ειδικός στη βελτιστοποίηση για μηχανές αναζήτησης (SEO – search engine optimization).

Το πρόβλημα δεν αφορά μόνο τα αποτελέσματα της αναζήτησης στο Google. Περιεχόμενο που έχει παραχθεί μέσω AI έχει εντοπιστεί επίσης σε καταχωρήσεις στο Google Maps, στις περιλήψεις που εμφανίζονται πάνω και δίπλα από τα αποτελέσματα και που είναι γνωστές ως «προβεβλημένα λήμματα», στις προϊοντικές καταχωρήσεις του Google, και στις ειδήσεις που η εταιρεία εμφανίζει στις λειτουργίες «top stories», «discover» και ειδήσεις.

Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι η Google αγωνίζεται επί δεκαετίες ενάντια σε όσους εκμεταλλεύονται τους αλγόριθμους αναζήτησης που χρησιμοποιεί και ότι ενημερώνει και αναβαθμίζει διαρκώς τα συστήματά της προκειμένου να εξαλείφει το ανεπιθύμητο περιεχόμενο, από όπου και αν προέρχεται. Οι οδηγίες της για το παραγόμενο μέσω AI περιεχόμενο, οι οποίες ενημερώθηκαν τελευταία φορά μέσα στον Φεβρουάριο, επαναλαμβάνουν και πάλι ότι η εταιρεία δεν έχει πρόβλημα με τη χρήση AI για την παραγωγή περιεχομένου – αρκεί αυτό να εξυπηρετεί τους ανθρώπους που το καταναλώνουν.

Ένας αριθμός εσφαλμένων λινκ και καταχωρήσεων που εμφανίζει το Google δεν είναι κάτι καινοφανές στο διαδίκτυο, που είναι πάντα γεμάτο από λανθασμένη πληροφορία που παράγεται από ανθρώπους. Αν όμως η AI σημαίνει ότι το ψεύτικο περιεχόμενο μπορεί να παράγεται με τέτοιους ρυθμούς ώστε να διαδίδεται ευρέως, αυτό θα μπορούσε να οδηγήσει σε μια γενικότερη κρίση εμπιστοσύνης απέναντι σε όλα τα αποτελέσματα αναζήτησης τόσο της Google όσο και άλλων.

Δεν είναι ξεκάθαρο τι υπάρχει στην άλλη πλευρά του μετασχηματισμού που περνά το διαδίκτυο. Πολλά εξαρτώνται από το πόσο γρήγορα οι άνθρωποι θα στραφούν στην αναζήτηση μέσω AI, πόσο καλύτερα θα είναι τα μελλοντικά γλωσσικά μοντέλα από τα σημερινά και ποια εταιρεία AI θα επικρατήσει.

Σε αυτό το μέλλον θα υπάρχουν τόσο νικητές όσο και νικημένοι, καθώς ορισμένοι δημιουργοί περιεχομένου και υπηρεσίες θα ξεπεραστούν, ενώ άλλες θα κερδίσουν την εμπιστοσύνη του κοινού και θα γίνουν απαραίτητες πηγές πληροφόρησης – για τις εφαρμογές AI.

Συνέχεια ανάγνωσης

AI

ΗΠΑ: Προειδοποίηση από επιχειρηματικούς «κολοσσούς» για τις συνέπειες της Τεχνητής Νοημοσύνης

Δημοσιεύτηκε

στις

Τι αναφέρουν σε άρθρο τους οι Financial Times

Πάνω από τις μισές από τις μεγαλύτερες εταιρείες στις ΗΠΑ θεωρούν την Τεχνητή Νοημοσύνη ως δυνητικό κίνδυνο για τις επιχειρηματικές τους δραστηριότητες, σύμφωνα με μια νέα έρευνα που αναδεικνύει τους τρόπους με τους οποίους η αναδυόμενη τεχνολογία θα μπορούσε να επιφέρει ένα σαρωτικό βιομηχανικό μετασχηματισμό.

Συνολικά, το 56% των εταιρειών του Fortune 500 χαρακτήρισαν την Τεχνητή Νοημοσύνη ως «παράγοντα κινδύνου» στις πιο πρόσφατες ετήσιες εκθέσεις τους, σύμφωνα με την έρευνα της Arize AI, μιας ερευνητικής πλατφόρμας που παρακολουθεί τις δημόσιες ανακοινώσεις μεγάλων επιχειρήσεων.

Το ποσοστό αυτό αποτελεί εντυπωσιακό άλμα από το μόλις 9% του 2022. Αντίθετα, μόνο 33 εταιρείες από τις 108 που συζήτησαν ειδικά τη γενεσιουργό Τεχνητή Νοημοσύνη – τεχνολογία ικανή να δημιουργεί κείμενο που μοιάζει να έχει συνταχθεί από άνθρωπο και ρεαλιστικές εικόνες – την είδαν ως ευκαιρία. Τα δυνητικά οφέλη περιλαμβάνουν αποδοτικότητα κόστους, λειτουργικά οφέλη και επιτάχυνση της καινοτομίας, ανέφεραν οι εν λόγω όμιλοι στις ετήσιες εκθέσεις τους. Από την άλλη πλευρά, πάνω από τα 2/3 αυτής της ομάδας προσδιόρισαν τη γενεσιουργό Τεχνητή Νοημοσύνη ως κίνδυνο.

Οι γνωστοποιήσεις καταδεικνύουν ότι ο αντίκτυπος της γενεσιουργού ΤΝ είναι ήδη αισθητός σε μια σειρά κλάδων και στην πλειονότητα των μεγαλύτερων εταιρειών στις ΗΠΑ. Η τεχνολογία προγνωστικής μηχανικής μάθησης έχει γνωρίσει μεγάλη άνθηση τα τελευταία δύο χρόνια, από τότε που η OpenAI κυκλοφόρησε το δημοφιλές chatbot ChatGPT τον Νοέμβριο του 2022.

Έκτοτε, οι εταιρείες Big Tech έχουν επενδύσει δεκάδες δισ. δολάρια για την ανάπτυξη ισχυρών συστημάτων Τεχνητής Νοημοσύνης και εκατοντάδες startups έχουν ξεκινήσει να εκμεταλλεύονται το θετικό momentum που δημιουργούν οι νέες τεχνολογίες. Οι εταιρείες του Fortune 500, μεταξύ των κινδύνων του AI που αναφέρουν στις φετινές οικονομικές τους εκθέσεις, περιλαμβάνουν και την αύξηση του ανταγωνισμού, καθώς τα διοικητικά συμβούλια φοβούνται ότι μπορεί να μην καταφέρουν να ακολουθήσουν τους ανταγωνιστές που εκμεταλλεύονται καλύτερα την τεχνολογία.

Άλλοι πιθανοί κίνδυνοι περιλαμβάνουν ζητήματα φήμης ή επιχειρησιακά ζητήματα, όπως το να παγιδευτούν σε ηθικές ανησυχίες σχετικά με τον πιθανό αντίκτυπο της ΤΝ στα ανθρώπινα δικαιώματα, την απασχόληση και την ιδιωτική ζωή. Ορισμένοι κλάδοι ανησυχούν περισσότερο από άλλους για την ΤΝ.

Πάνω από το 90% των μεγαλύτερων αμερικανικών εταιρειών μέσων ενημέρωσης και ψυχαγωγίας δήλωσαν ότι τα ταχέως αναπτυσσόμενα συστήματα Τεχνητής Νοημοσύνης αποτελούν επιχειρηματικό κίνδυνο φέτος. Την ίδια δήλωση έκανε και το 86% των ομίλων λογισμικού και τεχνολογίας.

Πάνω από τα 2/3 των εταιρειών τηλεπικοινωνιών του Fortune 500 και περισσότερες από τις μισές εταιρείες υγειονομικής περίθαλψης, χρηματοπιστωτικών υπηρεσιών, λιανικού εμπορίου, καταναλωτικών και αεροδιαστημικών εταιρειών απηύθυναν την ίδια προειδοποίηση στους επενδυτές.

Πηγή: liberal.gr

Συνέχεια ανάγνωσης

AI

Κοινωνικοοικονομικές προκλήσεις στο Πακιστάν λόγω των τεχνολογικών εξελίξεων! Η ανεργία ωθεί τους νέους στον εξτρεμισμό

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Η ανεργία και η ανεπαρκής εκπαίδευση είναι βασικοί παράγοντες που οδηγούν τους νέους προς τον εξτρεμισμό.

Τις τελευταίες δεκαετίες, το Πακιστάν έχει αντιμετωπίσει σημαντικές προκλήσεις που σχετίζονται με τη ριζοσπαστικοποίηση και την τρομοκρατία. Περιπτώσεις χρηματοδότησης τρομοκρατίας, εκπαίδευσης μαχητών και φιλοξενίας γνωστών τρομοκρατών έχουν τραβήξει την παγκόσμια προσοχή. Σε απάντηση, η διεθνής κοινότητα έχει επιβάλει διάφορες κυρώσεις και πρωτόκολλα κατά της νομιμοποίησης εσόδων από παράνομες δραστηριότητες στο Πακιστάν, το οποίο αντιμετωπίζει οικονομική αστάθεια λόγω κακών μακροοικονομικών αποφάσεων από διαδοχικές κυβερνήσεις.

Καθώς η κοινωνική, οικονομική και πολιτική κατάσταση του Πακιστάν συνεχίζει να επιδεινώνεται, υπάρχουν αρκετά πιεστικά ζητήματα που απαιτούν διεθνή προσοχή. Το κυριότερο μεταξύ αυτών είναι ο αυξανόμενος κίνδυνος ριζοσπαστικοποίησης σε ένα μεγάλο τμήμα του πακιστανικού πληθυσμού.

Η τρέχουσα κατάσταση του ανθρώπινου κεφαλαίου του Πακιστάν

Ο σημερινός πληθυσμός του Πακιστάν εκτιμάται ότι είναι περίπου 240 εκατομμύρια. Από αυτά, περίπου το 40% είναι αναλφάβητοι και το ποσοστό ανεργίας έχει ανέλθει στο 9,6%. Η έκθεση Future of Jobs 2023 τόνισε ότι το Πακιστάν έχει μια από τις πιο αρνητικές προοπτικές παγκοσμίως όσον αφορά την ανάπτυξη ταλέντων, με μόνο το 45% των συμμετεχόντων να αισθάνεται αισιόδοξος για τη μελλοντική ανάπτυξη ταλέντων. Επιπλέον, η σταθερότητα δεξιοτήτων του Πακιστάν βρίσκεται στο 44%, κάτω από τον παγκόσμιο μέσο όρο του 56%.

Με την άνοδο της τεχνητής νοημοσύνης και των μεγάλων δεδομένων, εκτιμάται ότι το 17% των θέσεων εργασίας στο Πακιστάν διατρέχουν υψηλό κίνδυνο αυτοματοποίησης, ιδιαίτερα σε τομείς όπως η κατασκευή και η εξυπηρέτηση πελατών. Αυτή η αλλαγή θέτει σημαντικές προκλήσεις για ένα εργατικό δυναμικό που εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τη χειρωνακτική εργασία.

Η κατάσταση για τα παιδιά στο Πακιστάν είναι εξίσου ανησυχητική. Υπάρχουν περίπου 86 εκατομμύρια παιδιά κάτω των 14 ετών, που αποτελούν περίπου το 36% του πληθυσμού. Υπολογίζεται ότι 22,8 εκατομμύρια παιδιά ηλικίας 5-16 ετών δεν πηγαίνουν σχολείο, αντιπροσωπεύοντας το 44% αυτής της ηλικιακής ομάδας. Σύμφωνα με την Ετήσια Έκθεση Κατάστασης της Εκπαίδευσης του 2021 (ASER), το Πακιστάν έχει ποσοστό μαθησιακής φτώχειας 77%, που σημαίνει ότι τα περισσότερα παιδιά δεν μπορούν να διαβάσουν και να κατανοήσουν απλό κείμενο μέχρι την ηλικία των 10 ετών.

Η Ανασκόπηση Ανθρώπινου Κεφαλαίου του Πακιστάν της Παγκόσμιας Τράπεζας αποκαλύπτει δείκτη ανθρώπινου κεφαλαίου (HCI) 0,41 για το Πακιστάν, υποδεικνύοντας ότι ένα παιδί που γεννιέται σήμερα θα είναι μόνο το 41% ​​όσο παραγωγικό θα μπορούσε να είναι με πλήρη εκπαίδευση και πλήρη υγεία. Πολλά παιδιά λαμβάνουν εκπαίδευση από ανεξέλεγκτα Madrasas, τα οποία συχνά διδάσκουν απαρχαιωμένα και εσφαλμένα υλικά, επιδεινώνοντας την κρίση του ανθρώπινου κεφαλαίου.

The Grim Future Outlook

Πάνω από 50 εκατομμύρια άτομα στο Πακιστάν διατρέχουν υψηλό κίνδυνο να αντιμετωπίσουν ένα ζοφερό μέλλον. Το τρέχον και το επερχόμενο εργατικό δυναμικό είναι ανεπαρκώς εξοπλισμένο για να χειριστεί τις ραγδαίες τεχνολογικές εξελίξεις που απειλούν να καταστήσουν πολλές δεξιότητες απαρχαιωμένες. Ο αυτοματισμός, ιδιαίτερα στην τεχνητή νοημοσύνη, είναι πιθανό να εκτοπίσει πολλές θέσεις εργασίας, δημιουργώντας ένα σημαντικό χάσμα δεξιοτήτων.

Ο αντίκτυπος της τεχνητής νοημοσύνης εκτείνεται πέρα ​​από την μετατόπιση εργασίας. Επίσης, αμφισβητεί την ποιότητα της εργασίας και τους ηθικούς λόγους, διαιωνίζοντας δυνητικά την προκατάληψη και επηρεάζοντας την ιδιωτική ζωή και την αυτονομία των εργαζομένων. Αυτό το ζήτημα είναι ιδιαίτερα έντονο σε πυκνοκατοικημένες χώρες όπως το Πακιστάν, όπου πολλά άτομα βασίζονται σε ξεπερασμένες δεξιότητες.

Η σύνδεση μεταξύ ανεργίας και ριζοσπαστικοποίησης

Η ανεργία και η ανεπαρκής εκπαίδευση είναι βασικοί παράγοντες που οδηγούν τους νέους προς τον εξτρεμισμό. Το Σχέδιο Δράσης VE του Γραφείου των Ηνωμένων Εθνών για τα Ναρκωτικά και το Έγκλημα σημειώνει ότι η έλλειψη κοινωνικοοικονομικών ευκαιριών τροφοδοτεί τη στέρηση του δικαιώματος, ωθώντας τα άτομα προς τη ριζοσπαστικοποίηση και τη βίαιη τρομοκρατία. Για παράδειγμα, εξτρεμιστικές ομάδες όπως το ISIL προσφέρουν οικονομικά κίνητρα για να προσελκύσουν ανειδίκευτους, άνεργους, αν και οι πραγματικές πληρωμές είναι συχνά αμελητέες.

Μια έκθεση του 2016 από το Κέντρο Καταπολέμησης της Τρομοκρατίας (CTC) στο West Point διαπίστωσε ότι πολλοί ξένοι μαχητές του Daesh ήταν σχετικά καλά μορφωμένοι αλλά προηγουμένως κατείχαν θέσεις χαμηλής ειδίκευσης. Η εμπλοκή άνεργων γυναικών νέων στην τρομοκρατία έχει επίσης επισημανθεί ως αναδυόμενη τάση.

Στο Πακιστάν, η αναστάτωση που προκαλείται από την τεχνητή νοημοσύνη και την αυτοματοποίηση γίνεται σημαντικός παράγοντας ριζοσπαστικοποίησης. Οι επαρχίες Khyber Pakhtunkhwa και Balochistan έχουν δει πρωτοφανή επίπεδα βίας που συνδέεται με την τρομοκρατία, τα οποία επιδεινώνονται από τις οικονομικές και εκπαιδευτικές ανισότητες.

Συμπέρασμα

Η αύξηση της ανεργίας και του αναλφαβητισμού στο Πακιστάν, που επιδεινώνεται από τις τεχνολογικές εξελίξεις και την αυτοματοποίηση, παρουσιάζει σημαντικές κοινωνικοοικονομικές προκλήσεις. Ενώ υπάρχουν περιορισμένα στοιχεία που συνδέουν την ανεργία λόγω διαταραχής της τεχνητής νοημοσύνης άμεσα με τη ριζοσπαστικοποίηση, η μετατόπιση της εργασίας τροφοδοτεί την απαξίωση και τη ριζοσπαστικοποίηση, ιδιαίτερα μεταξύ των νέων. Η τάση αυτή επιδεινώνεται περαιτέρω από την ανεπαρκή εκπαιδευτική υποδομή και τις κοινωνικοοικονομικές ανισότητες.

Η διεθνής κοινότητα πρέπει να λάβει τα κατάλληλα μέτρα για την αντιμετώπιση αυτών των ζητημάτων, συμπεριλαμβανομένης της αυστηρής παρακολούθησης μέσω μηχανισμών όπως οι λίστες της FATF και να διασφαλίσει ότι οποιαδήποτε βοήθεια προς το Πακιστάν είναι αναπτυξιακή και υπό στενή επίβλεψη. Επιπλέον, η αναμόρφωση του εκπαιδευτικού συστήματος είναι ζωτικής σημασίας για την αποτροπή ριζοσπαστικών και εξτρεμιστικών διδασκαλιών σε ανεξέλεγκτα ιδρύματα, διασφαλίζοντας έτσι ένα πιο σταθερό και ευημερούν μέλλον για το Πακιστάν.

ΠΗΓΗ: Khaama Press

Συνέχεια ανάγνωσης

AI

Φεντερίκο Καράσκο: Μεγάλες πλάνες

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Φεντερίκο Καράσκο: Ισχυρότερο εργαλείο προπαγάνδας την τελευταία εποχή το Tik Tok. Βλέπει τις τάσεις και προωθεί περιεχόμενο αν σου αρέσει κάτι ή αν μισείς κάτι έντονα. Αν είσαι δημοκρατικός σου στέλνει περιεχόμενο για να μισήσεις τον Τραμπ. Κυβερνοασφάλεια, Τεχνητή Νοημοσύνη έχουν γίνει μία ψηφιακή σούπα. Υπερπληθώρα ψεύτικων πληροφοριών, τις οποίες ο πολίτης δεν θα μπορεί να κατανοήσει αν είναι ψέμα ή αλήθεια. Ο πολίτης πρέπει να είναι εκπαιδευμένος. Θα βρεθούμε σε μεγάλες πλάνες.

Συνέχεια ανάγνωσης

Ινφογνώμων

Infognomon Logo

Περιηγηθείτε στα κορυφαία βιβλία του βιβλιοπωλείου μας

Προβολή όλων

Δημοφιλή