Ακολουθήστε μας

Εκλογές 2010

Το πρώτο μήνυμα των πολιτών

Δημοσιεύτηκε

στις

της Ελίνας Γαληνού
Ο πρώτος γύρος των αυτοδιοικητικών εκλογών πέρασε και πάμε για τον δεύτερο, όπου θα οριστικοποιηθούν τα αποτελέσματα Δημάρχων και Περιφερειαρχών βάσει του νέου αυτοδιοικητικού μοντέλου. Οσο ιδιότυπο και αν ήταν αυτό το προεκλογικό κλίμα και η
γενικότερη κατάσταση της χώρας, οι εκλογές ποτέ δεν παύουν να δίνουν μηνύματα. Διότι η ψήφος, είναι ένας τρόπος να βαθμολογήσουν οι πολίτες τις αρχές τους και παράλληλα, να ανοίξουν δρόμους σε νέα πρόσωπα τα οποία ενδεχομένως τους εμπνέουν.
Συμφωνούμε απόλυτα ότι η παρούσα συγκυρία που βιώνει η χώρα, είναι κάτι το ασυνήθιστο και ιδιαίτερα κρίσιμο. Μ΄αυτό το σκεπτικό, δεν θα ήταν λογικό να περίμενε κανείς ότι οι υποψήφιοι πολιτικοί θα άνοιγαν τα “κουτιά της Πανδώρας, τη στιγμή που περιμένουμε την τρόικα να πεί αν θα δώσει την τρίτη δόση του δανείου…Υποτίθεται λοιπόν, ότι οι πολίτες που απαρτίζουν το εκλογικό σώμα της χώρας, έκαναν τις επιλογές τους με διαφορετικά κριτήρια αυτή τη φορά.
Βεβαίως, σ΄αυτά τα πρώτα αποτελέσματα, όλες οι τάσεις που έχουν δημιουργηθεί είναι μάλλον ευδιάκριτες. Η οργή για τις αδικίες του Μνημονίου, η απαξίωση του Καλλικράτη ως μοντέλο αυτοδιοίκησης, η απουσία ελπίδας-λόγω της παρατεινόμενης αβεβαιότητας για το μέλλον, η δυσπιστία προς τους πολιτικούς και η αγανάκτηση προς την περιφρόνηση της λαικής γνώμης εκ μέρους της κυβέρνησης “που δεν φοβάται το πολιτικό κόστος”… Αν και οι αυτοδιοικητικές εκλογές δεν είναι εθνικές, ωστόσο στην παρούσα περίπτωση ο χαρακτήρας τους έδειξε να μοιάζει..Οι υποψήφιοι αναμετρήθηκαν περισσότερο ως προς τα κόμματα που τους υποστηρίζουν, παρά ως προς τις προθέσεις τους όσον αφορά τις τοπικές κοινωνίες τις οποίες θα διαχειριστούν. Οι αρχηγοί κομμάτων μετέφρασαν το αποτέλεσμα σε ποσοστά επιτυχίας των κομμάτων τους, ενώ ο πρωθυπουργός επανέλαβε για πολλοστή φορά ότι “ο λαός πρέπει να πιστέψει στην μεγάλη αλλαγή”… Οσο δε για το μεγάλο ποσοστό αποχής, ουδείς έμεινε απροβλημάτιστος, αλλά πόσο θα κρατήσει αυτό;
Ελάχιστοι είναι εκείνοι οι πολιτικοί οι οποίοι δείχνουν να συναισθάνονται την σοβαρότητα και κρισιμότητα της κατάστασης της χώρας, ώστε να δώσουν ένα μήνυμα “κοινού αγώνα” και συλλογικής προσπάθειας, παραμερίζοντας αντιπαλότητες και μικροψυχίες. Ισως περισσότεροι βέβαια να είναι εκείνοι που άρχισαν να συνειδητοποιούν ότι τα επικοινωνιακά κόλπα και οι εκφοβισμοί δεν αποδίδουν αποτελέσματα. Ο λαός αυτός που τώρα περνάει μια από τις πιό σκληρές του δοκιμασίες στην μεταπολεμική ιστορία του, δεν διαθέτει το ελάχιστο περιθώριο ανοχής στα ψέμματα και τις παραπλανήσεις. Οταν ξέσπασε η κρίση και βρεθήκαμε στριμωγμένοι στη γωνία, κάναμε αυτοκριτική για τους εαυτούς μας και τους πολιτικούς. Τώρα έχοντας “πονέσει και ματώσει” (όπως συνηθίζει να λέει ο πρωθυπουργός), καταλάβαμε περισσότερα…Οι πολιτικοί σήμερα μας ζητούν είτε εντολή συνέχειας, είτε ψήφο εμπιστοσύνης για μια νέα αρχή. Εμείς όμως ζητάμε απ΄αυτούς υγιείς πολιτικές, συγκεκριμένες απαντήσεις και υπεύθυνες δεσμεύσεις. Διότι η άσκηση πολιτικής δεν είναι παρτίδα πόκας…

Εκλογές 2010

«Συμφωνία στο Αιγαίο» βλέπουν στην Τουρκία-ΔΙΑΨΕΥΔΟΥΝ ΟΛΟΚΛΗΡΩΤΙΚΑ ΠΗΓΕΣ ΤΟΥ ΥΠ. ΕΞΩΤΕΡΙΚΩΝ

Δημοσιεύτηκε

στις

Της ΑΛΙΚΗΣ ΜΑΤΣΗ
«Ελλάδα-Τουρκία κοντά σε συμφωνία ειρήνης στο Αιγαίο» ήταν ο τίτλος χθεσινού δημοσιεύματος της αγγλόφωνης έκδοσης της τουρκικής εφημερίδας Hurriyet, που έσπευσαν να διαψεύσουν ολοκληρωτικά διπλωματικές πηγές του υπουργείου Εξωτερικών.


Το δημοσίευμα αποδίδεται σε πηγές του τουρκικού ΥΠΕΞ και βάσει αυτού «οι συνεχιζόμενες διερευνητικές επαφές μεταξύ των δύο χωρών έχουν φτάσει σε ένα πολλά υποσχόμενο σημείο» κατά την τελευταία συνάντηση στη Σμύρνη μεταξύ των διαπραγματευτών των δύο πλευρών, Φεριντούν Σινιρλίογλου και Παύλου Αποστολίδη, στις 16 και 17 Μαΐου.

Μάλιστα, σύμφωνα πάντα με τις πηγές του τουρκικού ΥΠΕΞ που καταγράφει η εφημερίδα, η πρόοδος είναι τέτοια που οι δύο πλευρές έχουν τελικώς προγραμματίσει και νέα συνάντηση περί το τέλος Μαΐου, λίγο πριν από τις τουρκικές εκλογές στις 12 Ιουνίου, ενώ αρχικά δεν προβλεπόταν καμία νέα συνάντηση προ των εκλογών στη γείτονα.

Οι πηγές της εφημερίδας αφήνουν να διαρρεύσει επίσης ότι αντικείμενο των συζητήσεων, εκτός της υφαλοκρηπίδας, είναι και ο εναέριος χώρος του Αιγαίου. Το πακέτο περιλαμβάνει επίσης τα μέτρα οικοδόμησης εμπιστοσύνης στα οποία εμπεριέχονται οι αναπτυσσόμενες σχέσεις των δύο χωρών αλλά και η μείωση των εξοπλισμών.

Ο συντάκτης της Hurriyet θεωρεί απαραίτητο να σημειώσει ότι πηγές τόσο στην Τουρκία όσο και στην Ελλάδα αποσυνέδεσαν την πρόοδο στις συνομιλίες από το γεγονός της ματαίωσης το βράδυ της Τρίτης με απόφαση του τουρκικού Γενικού Επιτελείου των δύο τουρκικών ασκήσεων στο Αιγαίο, της Ντενίζ Γκορντού και της Εφές. Κατά τη Hurriyet, οι ίδιες πηγές συνδέουν την πρόοδο των συνομιλιών με την επίσημη επίσκεψη στην Αγκυρα αυτή τη στιγμή υψηλόβαθμων αξιωματούχων του ελληνικού στρατού.

Σημειώνεται επίσης ότι για τις λεπτομέρειες των διερευνητικών επαφών γνωρίζουν μόνο οι υπουργοί Εξωτερικών των δύο χωρών, Αχμέτ Νταβούτογλου και Δ. Δρούτσας. Και υπενθυμίζεται ότι οι διερευνητικές επαφές μεταξύ των δύο χωρών άρχισαν το 1996, με τη διαμεσολάβηση των Αμερικανών, όταν λόγω της κρίσης σε δύο ακατοίκητα νησιά στο Αιγαίο, Ελλάδα και Τουρκία έφτασαν στα πρόθυρα του πολέμου.

Πάντως, διπλωματικές πηγές του υπουργείου Εξωτερικών έλεγαν στην «Ε» ότι το δημοσίευμα δεν έχει καμιά υπόσταση και το απέδιδαν στη «συνήθη προπαγάνδα που κατά καιρούς κάνει η Τουρκία, πολλώ δε μάλλον εν όψει εκλογών».

«Δυστυχώς, σημείωναν, δεν υπάρχει πρόοδος στις διερευνητικές επαφές, το αντικείμενο των οποίων είναι αποκλειστικά η υφαλοκρηπίδα». Διέψευδαν, τέλος, ότι υπάρχει προγραμματισμένη νέα συνάντηση μεταξύ των δύο πλευρών περί το τέλος Μαΐου, καθώς «δεν μπορεί να αναμένεται καμία πρόοδος σε αυτό το διάστημα έως τις εκλογές στην Τουρκία». * http://www.enet.gr/

Συνέχεια ανάγνωσης

Εκλογές 2010

Εκλογές: Συμμετοχή και Αποχή

Δημοσιεύτηκε

στις

Γράφει η Έφη Χ. Μαυροπούλου
Διαβάζοντας χτες (20/11/2010) στο Βημαgazinο, συνέντευξη του διάσημου Βρετανού συγγραφέα, Τζόναθαν Κόου, συνειδητοποίησα ότι τελικά η αποχή είναι ένα παγκοσμιοποιημένο φαινόμενο πια και δεν αφορά μόνο την Ελλάδα. Μας λέει χαρακτηριστικά για τη
Βρετανία: «Αν ψηφίσει ένα 60% θεωρείται πολύ καλό ποσοστό…Ο κόσμος νιώθει αποξενωμένος από την πολιτική και αυτό το συναίσθημα γίνεται όλο και μεγαλύτερο».
Δυστυχώς, για τη χώρα μας 4 εκατ. συμπολιτών μας απείχε σε ποσοστό που ξεπερνά το 55%. Η διαπιστωμένη τάση θα πρέπει να απασχολήσει τα κομματικά επιτελεία και αυτό γιατί δε μοιάζει να είναι συγκυριακό φαινόμενο.
Το ΠΑΣΟΚ είδε, μόλις έναν χρόνο μετά τη νίκη του στις εθνικές εκλογές του 2009, την απόσταση που το χωρίζει από τη Νέα Δημοκρατία, να συρρικνώνεται από το 11% στο μόλις 4%, όπως τουλάχιστον κατέγραψαν δυο δημοσκοπήσεις, της «GPO» και της «Alco».
Οι εκλογές αυτές έδειξαν, πέρα από τα μεγάλα ποσοστά της αποχής, υψηλά ποσοστά λευκού και άκυρου.
Οι ανατροπές, σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, ενώ οι νικηφόρες ανεξάρτητες υποψηφιότητες σε Πάτρα, Σέρρες, Καστοριά, Πτολεμαϊδα, Δίο και αλλού έδειξαν ότι ο κόσμος κουράστηκε με τα πολιτικά κατεστημένα. Για το λόγο αυτό πολλοί Δήμοι άλλαξαν χέρια αν και είχανε καινούργιο υποψήφιο ως επικεφαλής.
Όλα αυτά όμως, είναι λίγο–πολύ συγκυριακά και δεν υποδηλώνουν πάντα μια παγιωμένη αντίληψη.
Η αποχή όμως, δείχνει να έχει σταθεροποιητικές τάσεις. Είναι ένα φαινόμενο πολυσύνθετο και επιδέχεται πέραν της μιας ερμηνείας.
Καταρχήν, εκφράζει τη δυσαρέσκεια και την απογοήτευση ότι τίποτα δεν αλλάζει. Εκφράζει την αδιαφορία.
Η ψήφος εκφράζει την ελπίδα τώρα όμως εξέφρασε τη διαμαρτυρία κυρίως στα δυο μεγάλα κόμματα.
Όμως, με τη συμμετοχή καθορίζω το μέλλον, αποφασίζω για πράγματα που με αφορούν. Η μη συμμετοχή μου αποδυναμώνει την κατάκτηση του δικαιώματος του εκλέγειν και εκλέγεσθαι και κυρίως, δεν αλλάζει καμιά πραγματικότητα.
Με την αποχή, αφήνω τους άλλους να αποφασίσουν για μένα. Δε μπορείς να είσαι πολίτης μιας κοινωνίας να απολαμβάνεις τα όποια αγαθά της και να μην ασκείς μια βασική σου υποχρέωση.
Επίσης, δείχνει την απαξίωση του πολιτικού συστήματος αφού ο πολίτης πιστεύει ότι δεν υπάρχει κάποια επιλογή που να τον καλύπτει.
Η συμπεριφορά όμως, των πολιτών υπαγορεύεται από τη συμπεριφορά των κομμάτων για αυτό πρέπει οι πολιτικές δυνάμεις του τόπου να ανακτήσουν τη χαμένη τους αξιοπιστία αν δεν είναι πολύ αργά. Η συναίνεση είναι το πρώτο βήμα όχι μόνο μεταξύ διαφορετικών κομμάτων αλλά μέσα στην ίδια τη Κυβέρνηση.
Κάποτε ο ελληνικός λαός διεκδικούσε εθνική ανεξαρτησία και λαϊκή κυριαρχία.
Την εθνική ανεξαρτησία μας τη πήρε η κυβέρνηση της Τρόικας, όσο για τη λαϊκή κυριαρχία την παραχωρήσαμε από μόνοι μας αφήνοντας το 50% να αποφασίζει για όλους. Ας αναλογιστούμε όλοι τις ευθύνες μας.
effiemavropoulou@hotmail.com

Συνέχεια ανάγνωσης

Εκλογές 2010

«Να ξυριστεί ο Ανθιμος και, αν θέλει, να κάνει κόμμα»

Δημοσιεύτηκε

στις

Ο Γ. ΜΠΟΥΤΑΡΗΣ ΞΕΚΑΘΑΡΙΖΕΙ ΠΩΣ Η ΟΡΚΩΜΟΣΙΑ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗ, ΑΛΛΙΩΣ ΝΑ ΦΩΝΑΞΟΥΜΕ ΚΑΙ ΡΑΒΙΝΟ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΒΡΑΙΟΥΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΥΣ

Ο Γιάννης Μπουτάρης στον φακό της «Ε» 
Λευκό Πύργο δεν έχει η Αθήνα αλλά και η ιδέα να συναντήσουμε τον Γιάννη Μπουτάρη στον πεζόδρομο της Αρεοπαγίτου απεδείχθη ευχάριστα… ελαττωματική. Κάθε λίγο και λιγάκι σταματούσαμε την κουβέντα γιατί όλο και κάποιος διερχόμενος ερχόταν με ένα χαμόγελο φαρδύ-πλατύ, χειραψίες και ευχές: 
«Συγχαρητήρια… Ανακουφιστήκαμε με την εκλογή σας… Κάντε κάτι, δεν πάει άλλο με αυτούς εκεί πέρα».  

Ο Γιάννης Μπουτάρης στον φακό της «Ε» Η συνέντευξη κύλησε
κυματιστά, σαν να καθόμασταν στην παραλιακή λεωφόρο Νίκης, φάτσα στον Θερμαϊκό. Μόνο που αντί για πλεούμενα, βλέπαμε αυτοκίνητα να παραβιάζουν τον πεζόδρομο και πολλά πολλά περιπολικά.
Το πρώτο από αυτά μάς έφερε στην πρώτη ερώτηση:

Ηρθε η ώρα να αποκτήσετε προσωπική ασφάλεια;
«Είναι πρόβλημα. Μου λένε ότι υποχρεώνομαι να έχω συνοδό. Εντάξει. Μα τι θα με κάνουν; Θα με γιαουρτώσουν; Ας με γιαουρτώσουν. Θα με δείρουν; Ας με δείρουν. Θα με σκοτώσουν; Ποιος; Γιατί;»
Υποτίθεται ότι τη μεγαλύτερη προστασία παρέχει ο Θεός. Θα πάτε να ζητήσετε συγχώρεση από το μητροπολίτη Θεσσαλονίκης που σας περιμένει;
«Δεν πρόκειται. Δεν έκανα τίποτε για το οποίο να ζητήσω συγχώρεση. Αν θέλει, ας με συγχωρήσει από μακριά. Και ο Ψωμιάδης που πήρε την πρωτοβουλία για να “χαϊδέψει” τους χριστιανούς θα του βγει ανάποδα».

Χτίστε το τζαμί σας
Ο μητροπολίτης δεν κατάλαβε ότι ο κόσμος θα αντιδρούσε ανάποδα στις εκλογές;
«Προφανώς το κατάλαβε αλλά είναι φιλόδοξος. Οταν έχει Ψωμιάδηδες, Παπαγεωργόπουλους, όλη τη Δεξιά που έχει ανατραφεί με την αντίληψη “να μην τα βάλω με αυτούς”… Προκαλείται έτσι μια εσωστρέφεια».
Πώς θα την πολεμήσετε;
«Μόνο με ρήξεις. Μετά το θέμα με την προσευχή των μουσουλμάνων με ρώτησαν τι θα κάνω για τζαμί. Είπα, εγώ θα φωνάξω τη μουσουλμανική κοινότητα και θα τους πω: Ορίστε, αυτός είναι ο χώρος, χτίστε το τζαμί σας».
Εχετε και δύο εκλεγέντες Εβραίους δημοτικούς συμβούλους.
«Για πρώτη φορά από τον πόλεμο… Στη Θεσσαλονίκη έχουμε εβραϊκή συναγωγή. Εχουμε αρμένικη εκκλησία, έχουμε καθολική. Γιατί να μην έχουμε και μουσουλμανική; Δεν σου είπα να κάνεις παρέα με το μουσουλμάνο, αλλά εγώ οφείλω να του παρέχω τη δυνατότητα να προσεύχεται. Δεν είναι δεύτερης κατηγορίας πολίτης. Το αποτεφρωτήριο θα το κάνουμε. Υπάρχει γερμανική εταιρεία που έρχεται, το κατασκευάζει, το δουλεύει πέντε χρόνια και μετά το παραδίδει. Το είχα ψάξει όταν έχασα τη γυναίκα μου».
Τότε δημιουργήθηκε πάλι θέμα με τον Ανθιμο.
«Το δικό μου πρόβλημα προέκυψε διότι δεν ήθελα να πάει η γυναίκα μου αδιάβαστη και απαγορεύτηκε η εξόδιος ακολουθία. Θα μπορούσα να είχα πει ότι μετά την εκκλησία θα πάω να τη θάψω στο χωριό. Αλλά δεν ήθελα να πω ψέματα. Ηθελα να την πάω στη Σόφια, όπου λειτουργεί αποτεφρωτήριο. Ο παπάς από το Νυμφαίο ήρθε και κατά παράβαση της εντολής έκανε την ακολουθία στο σπίτι».
Είχε συνέπειες;
«Ρώτησε τον Σεραφείμ της Καστοριάς και του είπε να το κάνει. Ο Ιερώνυμος είπε πως δεν υπάρχει πρόβλημα, όπως και η Ορθόδοξη Εκκλησία της Αμερικής. Η περίπτωση Ανθιμου και μερικών άλλων σαν τον Ανθιμο είναι η κλασική που λες: “Παπά, ξύρισε τα γένια και κάνε κόμμα αγόρι μου. Δεν μπορείς να ανακατεύεσαι σε αυτό το επίπεδο σε κοσμικά θέματα”».
Για την ορκωμοσία σας τι θα κάνετε;
«Η ορκωμοσία είναι πρωτίστως πολιτική. Εάν θέλει κάποιος να φωνάξουμε τον παπά, να τον φωνάξουμε. Αλλά να φωνάξουμε και το ραβίνο εάν οι Εβραίοι θέλουν να ορκιστούν και θρησκευτικά».
Δεν φοβάστε αντιδράσεις;
«Είναι μερικά πράγματα που δεν τα ξέρει η Θεσσαλονίκη γιατί δεν διαβάζει Ιστορία. Η πλατεία Ελευθερίας ονομάστηκε έτσι από τον Κεμάλ Ατατούρκ. Εκεί ξεκίνησε η Επανάσταση των Νεότουρκων. Στην πλατεία αυτή σκοπεύω να κάνω υπόγειο πάρκινγκ τετραώροφο και επάνω μνημεία για τους Εβραίους Θεσσαλονικείς μάρτυρες και την Επανάσταση των Νεότουρκων».
Με στόχο;
«Να έρθουν 300.000 Τούρκοι και 300.000 Εβραίοι να προσκυνούν τα πατρογονικά τους. Πώς πάμε εμείς στην Κωνσταντινούπολη, προσκυνάμε την Αγια-Σοφιά και χώνουμε τα ωραία μας λεφτά; Στις 26 Οκτωβρίου έφυγαν από τη Σαλονίκη 5.000 και πήγανε στην Πόλη. Θα μας πέσει άσχημα να έρχονται και εδώ; Ας πιστεύουν ό,τι θέλουν -άσε που δεν μπορείς να αρνηθείς την Ιστορία, ότι αυτοί οι άνθρωποι ζούσαν εδώ».

Θεσμικά θα συνεργαστώ στα κοινά θέματα
Τώρα όμως συνυπάρχετε με Ανθιμο και Ψωμιάδη.
«Θεσμικά όμως. Καλημέρα, ευχαριστώ, αντίο. Στέλνεις μια ατζέντα θεμάτων στο μητροπολίτη και λες ότι υπεύθυνος από το δήμο είναι ο τάδε αντιδήμαρχος. Ποια είναι τα κοινά θέματα; Τα συσσίτια για τους απόρους, τα ναρκωτικά, οι άστεγοι, οι ανήμποροι… Κάποια μπορούμε να τα κάνουμε από κοινού για να έχουμε οικονομία».
Για παράδειγμα;
«Ηδη έχω κάνει συμφωνία με τον πρύτανη τον Μυλόπουλο. Εχουν τη φοιτητική λέσχη που δουλεύει σαν εστιατόριο. Μπορεί 12 με 2 να δουλεύει για τους φοιτητές, 2 με 4 για τα δημοτικά συσσίτια. Είναι περιφρόνηση, όπως είδα στην Αθήνα, να έχεις τον άνθρωπο να περιμένει στη βροχή για ένα πιάτο φαγητό».
Η Εκκλησία πού κάνει συσσίτια;
«Δεν ξέρω. Εάν τα κάνει με ουρά και πρέπει πρώτα να ευλογηθούν υπάρχει πρόβλημα. Εχει μουσουλμάνους που δεν το θέλουν αυτό».
Πού αποσκοπεί αυτή η κίνηση σύμπραξης με τους δημάρχους χωρίς κομματική ταυτότητα;
«Με μένα, τον Καμίνη, τον Φίλιο στα Γιάννενα, τον Δημαρά στην Πάτρα άρχισε να δημιουργείται μια άλλη ατμόσφαιρα, μακριά από την αντίληψη ότι για να εκλεγείς χρειάζεται να είσαι κομματικός. Με το δήμαρχο της Αθήνας συμφωνήσαμε να πάρουμε πρωτοβουλία για συνάντηση στη Θεσσαλονίκη των αυτοδιοικητικών παρατάξεων. Θα προβάλουμε συστηματικά ότι ο δήμαρχος πρέπει να είναι εκτός κομμάτων».
Αυτό μπορεί να σημαίνει κάτι πέραν της Αυτοδιοίκησης, την ώρα που κυοφορούνται νέα κόμματα;
«Είναι απολύτως ξεκάθαρο ότι εμείς είμαστε αφοσιωμένοι στην Αυτοδιοίκηση και δεν μας ενδιαφέρει η κεντρική πολιτική σκηνή. Παρακαλώντας να πέσουν να μου πουν να γίνω βουλευτής, θα τους πω παρατήστε με».

Απογραφή για τα οικονομικά πριν παραλάβω
Τότε θα το κάνετε για να διεκδικήσετε πόρους;
«Και γι’ αυτό και για να ξεκαθαρίσουν τα πράγματα. Η Αυτοδιοίκηση πρέπει να φύγει από την κεντρική εξουσία που είναι υπεύθυνη για άλλα, την οικονομία, τις διεθνείς σχέσεις κ.λπ. Εγώ οφείλω να έχω καλά σχολικά κτίρια, καλές υποδομές».
Με τα οικονομικά του δήμου θα βγει άκρη;
«Συνάντησα τον απερχόμενο δήμαρχο. Ρωτήσαμε τι γίνεται με τη “μαύρη τρύπα” στα ταμεία του δήμου. Μας είπε ότι λείπουν 7 εκατ. όταν η οικονομική επιθεωρήτρια μιλά για 52 εκατ. ευρώ. Θα βάλουμε μια εξωτερική εταιρεία να κάνει πλήρη απογραφή για να γίνει παραλαβή. Εως τώρα δεν γινόταν ποτέ αυτό».
Αν βρεθείτε μπροστά σε σημεία και τέρατα τι θα κάνετε όταν θα πρέπει ταυτόχρονα να λειτουργήσετε με λιγότερες επιχορηγήσεις;
«Θα προκύψουν προβλήματα. Ο Παπαγεωργόπουλος μας είπε ότι ο δήμος έχει τώρα έσοδα 5 εκατ. από δημοτικά τέλη, 3,5 από πάγια κρατική επιχορήγηση και άλλα 5,5 κάθε τέλος Ιανουαρίου από τα οφειλόμενα. Η μισθοδοσία είναι 10 εκατ. Που σημαίνει ότι δεν μένει φράγκο, ενώ υπάρχουν δάνεια και οφειλές προς το Δημόσιο. Θα προσπαθήσουμε να κάνουμε ρύθμιση χρεών για να παίρνουμε φορολογική ενημερότητα και να διεκδικούμε κοινοτικά προγράμματα. Εχουμε κάνει συνεννόηση για το θέμα με τον Σίμο Δανιηλίδη στο Δήμο Συκεών που έχει πολύ καλή οργάνωση στα ευρωπαϊκά».
Μέχρι πού μπορεί να φτάσει η συνεργασία με τους όμορους δήμους;
«Εχουμε ήδη συνεννοηθεί με Καλαμαριά, Συκιές και Πολίχνη να κάνουμε μια άτυπη συνάντηση. Υπάρχουν θέματα όπως είναι η θαλάσσια συγκοινωνία, το τραμ, το μετρό, η καθαριότητα που πρέπει να τα αντιμετωπίσουμε με ενιαία αντίληψη».
Για οικονομία;
«Κυρίως για οικονομία, αλλά και καλύτερη λειτουργία. Μπορεί ένας υπάλληλος να μεταταχθεί σε διπλανό δήμο».
Αν υπάρξουν αντιδράσεις; Σε δήμους με προϊστορία όπως της Θεσσαλονίκης υπάρχουν δεσμεύσεις, ρουσφέτια…
«Υπάρχουν οι “πυρήνες”. Εκεί μαχαίρι. Ανοχή μηδέν. Δεν έχω πολιτικό κόστος για να φοβάμαι να κάνω πράγματα».
Θα είστε και πάλι υποψήφιος το 2014;
«Πρόθεσή μου είναι να μη συνεχίσω. Θα είμαι τότε 72 χρονών. Ελπίζω ότι θα έχουν δοθεί ευκαιρίες να αναδειχθούν νέα πρόσωπα. Το ζητούμενο σε αυτή τη δημαρχία είναι να αλλάξει η νοοτροπία της πόλης. Να εμπλακούν στα κοινά άνθρωποι που έχουν αξία αλλά λένε “δεν ανακατεύομαι”. Μα αν δεν ανακατεύεσαι, τότε φάε τον Παπαγεωργόπουλο στη μάπα…».
Δεν θα κλειστώ στη γυάλα του δημαρχείου
Πώς θα αποκτήσει ο δήμος εξωστρέφεια;
«Η πρώτη συνεδρίαση του νέου δημοτικού συμβουλίου θα γίνει στο ΚΕΘΕΑ-Ιθάκη. Για να δείξουμε τη σημασία που δίνουμε στα εξαρτημένα άτομα. Οι επόμενες θα γίνονται στα δημοτικά διαμερίσματα τα οποία αποκτούν ουσιαστικές αρμοδιότητες καθαριότητας, φωτισμού, αστυνόμευσης».
Με τα κρασιά σας τι θα κάνετε;
«Από το 2006, που άρχισα να ανακατεύομαι πιο ενεργά, έχουν αναλάβει τα παιδιά. Πηγαίνω στο κτήμα, παίρνω μυρωδιά, δοκιμάζω τα κρασιά, βρίσκω τα κουσούρια, λέω αντίο και φεύγω».
Τώρα θα προλαβαίνετε όμως;
«Δεν θα με πάρει από κάτω η δημαρχία. Ο δήμος και η εξουσία δεν θα με αλλάξει. Κατ’ αρχήν, μία ημέρα την εβδομάδα είναι δική μου. Τι κάνει ο δήμαρχος; Πάει να χαζέψει στο πάρκο… Εγώ υποτίθεται ότι είμαι ο μαέστρος. Δεν θα γίνω δημοτικός υπάλληλος ή διευθυντής. Εχω βρει σε μεγάλο βαθμό τους κατάλληλους ανθρώπους και θα τους βάλω να δουλεύουν. Αν ο αντιδήμαρχος δεν κάνει καλά τη δουλειά του αλίμονό του. Δική μου δουλειά είναι να γυρνάω στην πόλη. Δεν θα κλειστώ στη γυάλα του δημαρχείου». *
ENET

Συνέχεια ανάγνωσης

Ινφογνώμων

Infognomon Logo

Περιηγηθείτε στα κορυφαία βιβλία του βιβλιοπωλείου μας

Προβολή όλων

Δημοφιλή