Ακολουθήστε μας

Εκλογές 2010

Αντιπαραγωγικοί … ήρωες του καθήκοντος

Δημοσιεύτηκε

στις

Θα βρεθεί έστω νέος Ανθυπολοχαγός, Ανθυποσμηναγός ή Σημαιοφόρος, Λοχίας, Αστυφύλακας, ένας Δίοπος, οποιοσδήποτε ένστολος, που θα καταδεχτεί να ρίξει μισή ψήφο σε υποψήφιο του μεταλλαγμένου κι αυθάδους ΠΑΣΟΚ;




Του Φαήλου Μ. Κρανιδιώτη
21 Ιουλίου 1974. Άγιος Ιλαρίωνας, Κύπρος. Ο Διοικητής της 33 Μοίρας Καταδρομών, Ταγματάρχης (ΠΖ) Γεώργιος Κατσάνης, από το Σιδηρόκαστρο Σερρών, ηγούμενος ο ίδιος αντεπίθεσης της Μοίρας τραυματίζεται θανάσιμα.
Αντιπαραγωγικός.
20 Ιουλίου 1974. Ο Αντισυνταγματάρχης (ΠΖ) Παύλος Κουρούπης από τα Δεντρά Μεσσηνίας, διοικητής του 251 Τάγματος Πεζικού στην Κερύνεια καθηλώνει την αποβατική δύναμη των Τούρκων στην ακτή επί δύο ημέρες, έχοντας στη διάθεση του μόνο δυο λόχους. Απέναντι τους το 50ο Σύνταγμα Πεζικού του Τουρκικού Στρατού, του οποίου ο Διοικητής, Συνταγματάρχης Καραογλάνογλου σκοτώνεται την πρώτη κιόλας μέρα. Ο καλός και γενναίος Κουρούπης
αγωνίζεται κάτω από πλήρη αεροπορική υπεροχή του εχθρού, αποκομμένος και κρατά τους μεχμετζίκ επί δυόμιση μέρες σε μια λωρίδα 500 μέτρων επί 50 με λιανοντούφεκα Λη Ένφιλντ του Β΄Π.Π.. Οι Τούρκοι αποβιβάζουν άρματα, κανονιοβολούν με πλοία, τα αεροπλάνα τους ρίχνουν ναπάλμ. Ο Κουρούπης με αναλογία δυνάμεων 7 προς 1 σε βάρος του άντεξε από τις 5 το πρωΐ της 20ης Ιουλίου έως τις 14:30 της 22ας Ιουλίου, όταν ηγήθηκε αντεπίθεσης πολεμώντας ο ίδιος στην πρώτη γραμμή. Έκτοτε αγνοείται.
Αντιπαραγωγικός.
Ο Καραμούζας ήταν Λοχαγός μου στην 2α ΜΑΛ. Ένα καλό παιδί από το Μεσολόγγι, λίγα χρόνια μεγαλύτερος μου, με αστείο επίθετο αλλά σοβαρή προσωπικότητα. Το πρώτο μου άλμα με την Μοίρα, μετά τη ΣΧ.ΑΛ., το 1991, ήταν νυχτερινό. Στην Πάχη. Μπροστά μου στο «στικ» ο Λοχαγός, μετά ο Ανθυπολοχαγός Πάρις Καπραβέλος, μετά εγώ κι ακολουθούσαν οι Καταδρομείς του λόχου μας. Άκουσα την κραυγή του πόνου την ώρα που προσγειωνόμουνα. Συντριπτικό κάταγμα σπονδύλου ο Λοχαγός. Τον κουβαλήσαμε στα χέρια μας ως το ασθενοφόρο. Ψύχραιμος και θαρραλέος. Πίσω του γυναίκα και παιδί. Θεραπεύτηκε και γύρισε στα καθήκοντα του. Αντιπαραγωγικός.
Λίγα χρόνια πριν, το 1985 ο Παραστατίδης, σκοτώθηκε σε άλμα. Το 1991 ο Τάσος Φωτόπουλος. Στην κηδεία του έδινα το «τρις στον αέρα πυροδοτήσατε και τον νεκρό τιμήσατε».
Αντιπαραγωγικοί.

Το 1972 το οχηματαγωγό του Πολεμικού Ναυτικού «Μέρλιν», συγκρούεται με γκαζάδικο του Νιάρχου. Βυθίζεται σε δευτερόλεπτα. 42 Αξιωματικοί, Υπαξιωματικοί και Ναύτες χάνουν τη ζωή τους.
Αντιπαραγωγικοί.
Στις 4 Νοεμβρίου 1996 κατά τη διάρκεια του «Παρμενίωνα» στα Αυλάκια της Σάμου βυθίζεται η πυραυλάκατος «Κωστάκος» μετά από σύγκρουση με το «Σάμαινα». Τέσσερα μέλη του πληρώματος χάνουν τη ζωή τους.
Αντιπαραγωγικοί.
Η πυραυλάκατος είχε πάρει το όνομα της από τον Αξιωματικό του Υποβρυχίου «ΓΛΑΥΚΟΣ», που σκοτώθηκε στην Μάλτα το 1942. Αντιπαραγωγικός κι αυτός, όπως κι ο θρυλικός Λάσκος, ο κυβερνήτης του «ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗ».
Ίμια, Ιανουάριος 1996, Έκτορας Γιαλοψός, Χριστόφορος Καραθανάσης, Παναγιώτης Βλαχάκος. Οι νεκροί του ελικοπτέρου,
Αντιπαραγωγικοί.
18 Ιουνίου 1982. Ο Υποσμηναγός Νίκος Σιαλμάς, από το Θέρμο Αιτωλοακαρνανίας, κυνηγώντας να βρεθεί στην ουρά του Τούρκου με το Mirage F1 του έσβησε σε μια λάμψη κάτω από τον ουρανό της Ελληνικής Λίμνης του Αιγαίου.
Αντιπαραγωγικός.
23η Μαΐου 2006, Κάρπαθος. Ο Σμηναγός Κώστας Ηλιάκης, από το Κάστελλο Ρεθύμνου πετώντας με F16, υπερασπιζόμενος τον Λαό του και τον όρκο του, έχασε τη ζωή του κατά τη διάρκεια αερομαχίας με Τούρκους εισβολείς κι άφησε πίσω γονείς, γυναίκα, και δυο παιδιά. Στις 28 Δεκεμβρίου του ίδιου χρόνου η Ακαδημία Αθηνών του απένειμε μετά θάνατον το αργυρό μετάλλιο αρετής κι αυτοθυσίας.

Αντιπαραγωγικός.
16 Φεβρουαρίου 2001, Γενικό Κρατικό. Δύο Αρχιφύλακες του Τμήματος Μεταγωγών, οι  Aθανάσιος Δρακόπουλος, 47 ετών και Διονύσιος Aλεβιζόπουλος, 49 ετών, πέφτουν νεκροί δολοφονημένοι εν ψυχρώ από τον Κώστα Πάσσαρη. Τους ήξερα και τους δύο από τα Δικαστήρια.
Αντιπαραγωγικοί.
Το 1999 η εποχική Πυροσβέστης Ιωάννα Τασσοπούλου πέφτει στο καθήκον στην Χίο, μαζί με τον αρραβωνιαστικό της, επίσης Πυροσβέστη, Σταύρο Καρβουνιάρη. Το 2000 ο Αρχιπύραρχος Ηλίας Γκάτσος σκοτώνεται στον Ταύγετο. Το 2003 ο Πυρονόμος Ιωάννης Κωστάκης χάνει τη ζωή του στο Αγρίνιο, το 2005 ο Επιπυραγός Φώτης Αναγνωστόπουλος πέφτει στο καθήκον στον Πύργο.
Όλοι αντιπαραγωγικοί.
Οι παραπάνω αναφορές είναι απλώς ενδεικτικές. Η λίστα των πεσόντων θα γέμιζε χιλιάδες σελίδες εάν αναφέραμε όλους τους νεκρούς Αξιωματικούς και Υπαξιωματικούς των Ενόπλων Δυνάμεων και των Σωμάτων Ασφαλείας στον πόλεμο και την ειρήνη, στην μάχη και στην εκπαίδευση, στις αναχαιτίσεις και τις περιπολίες, στον αγώνα απέναντι σε εξωτερικούς κι εσωτερικούς εχθρούς, στις συμπλοκές με κακοποιούς και τρομοκράτες, στην κατάσβεση πυρκαγιών, στις διασώσεις.
Μνημεία, ηρώα και κοιμητήρια μαρτυρούν του λόγου το αληθές. Κυρίως όμως το μαρτυρούν χιλιάδες μανάδες, σύζυγοι, παιδιά που ‘μειναν με μια διπλωμένη σημαία, ένα σπαθί και μια υποτυπώδη σύνταξη. Το μαρτυρά και η ίδια η Ελευθερία μας.
Αν έβαζα και τους τραυματίες και τους ανάπηρους, θα έγραφα μήνες και δεν θα ‘χα τελειώσει.
Οι Ένοπλες Δυνάμεις είναι ο ίδιος ο Λαός. Σε αυτές χρωστάμε την ύπαρξη μας ως Έθνος, τον εκσυγχρονισμό της χώρας, την Ελευθερία και την ευημερία μας.
Τα Σώματα Ασφαλείας είναι η εσωτερική φρουρά της Δημοκρατίας.
Τα στελέχη προέρχονται σχεδόν αποκλειστικά από την αγροτική κι εργατική τάξη, το πολύ την μικροαστική. Όποιος επιλέγει π.χ. το Σχολείο του Αίματος και της Τιμής, την Στρατιωτική Σχολή των Ευελπίδων, που ίδρυσε ο Ιωάννης Καποδίστριας, ξέρει ότι ποτέ δεν θα γίνει πλούσιος. Ξέρει ότι θα γυρίσει όλη την Ελλάδα, ότι θα έχει δύσκολη οικογενειακή ζωή, θα περνάει ατελείωτες ώρες στην ύπαιθρο ή σε στρατώνες με υποτυπώδεις συνθήκες. Ξέρει ότι μπορεί να σκοτωθεί ή να μείνει σακάτης. Τα ξέρει όλα αυτά και τα αποδέχεται, όχι τόσο για την ασφάλεια του γλίσχρου μισθού, όσο για την Τιμή.
Το πρώτο του κίνητρο είναι το ηθικό. Δεν περιμένει χρήμα, περιμένει όμως αναγνώριση, στοιχειώδη σεβασμό, τις νενομισμένες τιμές, αυτές που πάντα απέδιδε η Ελλάδα και το Έθνος στους προκινδυνεύοντες.
Ακούσατε τι εξέμεσε ο μαχαλόμαγκας αντιπρόεδρας, γνωστός για τις επιτυχίες του στα Ίμια και στην υπόθεση Οτσαλάν. Δικαιούται βεβαίως να τα λέει, γιατί ξέρετε πόσο διακινδυνεύει αυτός καθημερινά για την Πατρίδα. Μπορεί να στουμπώσει από τα κοψίδια, να στραβοκαταπιεί καμμιά από αυτές τις μπουκιές «γατοκέφαλα» που ντερλικώνει και να του ‘ρθει κόλπος. Εκεί στο Δημόσιο Πρυτανείο η σίτιση είναι καλή για τον μερακλή οινοποιό που έφτασε τα 70 πλήρης πολιτικών βατερλώ και άδειος από φιλότιμο.
Κρίμα που γέρασε και διεγράφη πλέον της εφεδρείας. Θα ‘πρεπε να τον επιστρατεύσουν για κανά μήνα, να τον δώσουν υπό διοίκηση σε Υποδεκανέα στην προκάλυψη για να του εφαρμόσει τον παραδοσιακό τρόπο εκπαίδευσης: «Ανηφόρα, βίτσα, π…α και στενά παπούτσια». Θα τον ωφελούσε σωματικώς και θα σφυρηλατούσε τον αμετροεπή χαρακτήρα του.
Ο Πάγκαλος την αμόλησε κι ο Βενιζέλος την κλώσσησε τρεις μέρες μέχρι να κουνηθεί κι αυτός και να ψελλίσει τα αυτονόητα. Θυμάστε βέβαια και τους δικούς του άθλους προ μηνών που προκάλεσαν θύελλα αντιδράσεων.

Λοιπόν, αδέρφια, οι εκλογές έφτασαν κι έχω την απορία. Θα βρεθεί έστω νέος Ανθυπολοχαγός, Ανθυποσμηναγός ή Σημαιοφόρος, Λοχίας, Αστυφύλακας, ένας Δίοπος, οποιοσδήποτε ένστολος, που θα καταδεχτεί να ρίξει μισή ψήφο σε υποψήφιο του μεταλλαγμένου κι αυθάδους ΠΑΣΟΚ; Τα δεκάδες χιλιάδες στελέχη, αυτοί που αγρυπνούν στην προκάλυψη, στα readiness των μαχητικών, στις ατελείωτες περιπολίες στο Αιγαίο, αυτοί που δέχονται σφαίρες, πέτρες και μολότωφ από τους ελεγχόμενους «αναρχοαυτόνομους» και τους παρακρατικούς «αντεξουσιαστές», αυτοί που κυνηγούν με κίνδυνο ζωής, κλέφτες, πρεζέμπορους, μαχαιροβγάλτες, τρομοκράτες κι όλη την αλητεία εγχώρια κι εισαγόμενη, αυτοί που καίγονται στις φωτιές και πνίγονται στις πλημμύρες, όσοι έχουν σπαθί, Τιμή, καθήκον, νεκρούς κι ανάπηρους, κι οι οικογένειες τους, θα δώσουν έστω μια ψήφο στους υβριστές τους;
Μόνιμος Υπαξιωματικός των Ειδικών Δυνάμεων είπε στον Διοικητή του: «Κύριε Διοικητά, είμαι περήφανος γι’ αυτό που είμαι. Τη διάλεξα τη στολή και τους κινδύνους. Όμως πια παρακαλάω να έχω υπηρεσία και να μην γυρίσω σπίτι. Γιατί όταν πηγαίνω σπίτι και βάζω στα χέρια της γυναίκας μου 700 Ευρώ καθαρά το μήνα για να ζήσει η οικογένεια μας, βλέπω στο βλέμμα της την απόρριψη».
Και τώρα αυτός ο Έλληνας Στρατιώτης πρέπει να υποστεί και την χλεύη του αντιπρόεδρα, ο οποίος βεβαίως και δικαιούται να ομιλεί, αφού ως γνωστόν, αυτός αγρυπνά στον Έβρο, αναχαιτίζει τους Τούρκους, πιάνει τους κλέφτες και τους ληστές, σβήνει τις φωτιές, όταν δεν αναθεωρεί το χρέος και δεν έχει καούρες από τα γουρουνόπουλα και τις ψαρούκλες, ώστε να δύναται να κουνήσει την υπερπαραγωγική κορμάρα του, που μας έχει οδηγήσει σε θριάμβους επί θριάμβων.
Φίλος, πιλότος σε F16, ξέρετε από αυτούς που αφήνουν τα κλειδιά πάνω στο αυτοκίνητο, όταν πηγαίνουν γι’ αναχαίτιση, μου είπε το καλύτερο: «Το να μας κατηγορεί ο Πάγκαλος για αντιπαραγωγικότητα, είναι σαν να μας εγκαλεί ο Ψινάκης για έλλειψη ανδρισμού».

Εκλογές 2010

«Συμφωνία στο Αιγαίο» βλέπουν στην Τουρκία-ΔΙΑΨΕΥΔΟΥΝ ΟΛΟΚΛΗΡΩΤΙΚΑ ΠΗΓΕΣ ΤΟΥ ΥΠ. ΕΞΩΤΕΡΙΚΩΝ

Δημοσιεύτηκε

στις

Της ΑΛΙΚΗΣ ΜΑΤΣΗ
«Ελλάδα-Τουρκία κοντά σε συμφωνία ειρήνης στο Αιγαίο» ήταν ο τίτλος χθεσινού δημοσιεύματος της αγγλόφωνης έκδοσης της τουρκικής εφημερίδας Hurriyet, που έσπευσαν να διαψεύσουν ολοκληρωτικά διπλωματικές πηγές του υπουργείου Εξωτερικών.


Το δημοσίευμα αποδίδεται σε πηγές του τουρκικού ΥΠΕΞ και βάσει αυτού «οι συνεχιζόμενες διερευνητικές επαφές μεταξύ των δύο χωρών έχουν φτάσει σε ένα πολλά υποσχόμενο σημείο» κατά την τελευταία συνάντηση στη Σμύρνη μεταξύ των διαπραγματευτών των δύο πλευρών, Φεριντούν Σινιρλίογλου και Παύλου Αποστολίδη, στις 16 και 17 Μαΐου.

Μάλιστα, σύμφωνα πάντα με τις πηγές του τουρκικού ΥΠΕΞ που καταγράφει η εφημερίδα, η πρόοδος είναι τέτοια που οι δύο πλευρές έχουν τελικώς προγραμματίσει και νέα συνάντηση περί το τέλος Μαΐου, λίγο πριν από τις τουρκικές εκλογές στις 12 Ιουνίου, ενώ αρχικά δεν προβλεπόταν καμία νέα συνάντηση προ των εκλογών στη γείτονα.

Οι πηγές της εφημερίδας αφήνουν να διαρρεύσει επίσης ότι αντικείμενο των συζητήσεων, εκτός της υφαλοκρηπίδας, είναι και ο εναέριος χώρος του Αιγαίου. Το πακέτο περιλαμβάνει επίσης τα μέτρα οικοδόμησης εμπιστοσύνης στα οποία εμπεριέχονται οι αναπτυσσόμενες σχέσεις των δύο χωρών αλλά και η μείωση των εξοπλισμών.

Ο συντάκτης της Hurriyet θεωρεί απαραίτητο να σημειώσει ότι πηγές τόσο στην Τουρκία όσο και στην Ελλάδα αποσυνέδεσαν την πρόοδο στις συνομιλίες από το γεγονός της ματαίωσης το βράδυ της Τρίτης με απόφαση του τουρκικού Γενικού Επιτελείου των δύο τουρκικών ασκήσεων στο Αιγαίο, της Ντενίζ Γκορντού και της Εφές. Κατά τη Hurriyet, οι ίδιες πηγές συνδέουν την πρόοδο των συνομιλιών με την επίσημη επίσκεψη στην Αγκυρα αυτή τη στιγμή υψηλόβαθμων αξιωματούχων του ελληνικού στρατού.

Σημειώνεται επίσης ότι για τις λεπτομέρειες των διερευνητικών επαφών γνωρίζουν μόνο οι υπουργοί Εξωτερικών των δύο χωρών, Αχμέτ Νταβούτογλου και Δ. Δρούτσας. Και υπενθυμίζεται ότι οι διερευνητικές επαφές μεταξύ των δύο χωρών άρχισαν το 1996, με τη διαμεσολάβηση των Αμερικανών, όταν λόγω της κρίσης σε δύο ακατοίκητα νησιά στο Αιγαίο, Ελλάδα και Τουρκία έφτασαν στα πρόθυρα του πολέμου.

Πάντως, διπλωματικές πηγές του υπουργείου Εξωτερικών έλεγαν στην «Ε» ότι το δημοσίευμα δεν έχει καμιά υπόσταση και το απέδιδαν στη «συνήθη προπαγάνδα που κατά καιρούς κάνει η Τουρκία, πολλώ δε μάλλον εν όψει εκλογών».

«Δυστυχώς, σημείωναν, δεν υπάρχει πρόοδος στις διερευνητικές επαφές, το αντικείμενο των οποίων είναι αποκλειστικά η υφαλοκρηπίδα». Διέψευδαν, τέλος, ότι υπάρχει προγραμματισμένη νέα συνάντηση μεταξύ των δύο πλευρών περί το τέλος Μαΐου, καθώς «δεν μπορεί να αναμένεται καμία πρόοδος σε αυτό το διάστημα έως τις εκλογές στην Τουρκία». * http://www.enet.gr/

Συνέχεια ανάγνωσης

Εκλογές 2010

Εκλογές: Συμμετοχή και Αποχή

Δημοσιεύτηκε

στις

Γράφει η Έφη Χ. Μαυροπούλου
Διαβάζοντας χτες (20/11/2010) στο Βημαgazinο, συνέντευξη του διάσημου Βρετανού συγγραφέα, Τζόναθαν Κόου, συνειδητοποίησα ότι τελικά η αποχή είναι ένα παγκοσμιοποιημένο φαινόμενο πια και δεν αφορά μόνο την Ελλάδα. Μας λέει χαρακτηριστικά για τη
Βρετανία: «Αν ψηφίσει ένα 60% θεωρείται πολύ καλό ποσοστό…Ο κόσμος νιώθει αποξενωμένος από την πολιτική και αυτό το συναίσθημα γίνεται όλο και μεγαλύτερο».
Δυστυχώς, για τη χώρα μας 4 εκατ. συμπολιτών μας απείχε σε ποσοστό που ξεπερνά το 55%. Η διαπιστωμένη τάση θα πρέπει να απασχολήσει τα κομματικά επιτελεία και αυτό γιατί δε μοιάζει να είναι συγκυριακό φαινόμενο.
Το ΠΑΣΟΚ είδε, μόλις έναν χρόνο μετά τη νίκη του στις εθνικές εκλογές του 2009, την απόσταση που το χωρίζει από τη Νέα Δημοκρατία, να συρρικνώνεται από το 11% στο μόλις 4%, όπως τουλάχιστον κατέγραψαν δυο δημοσκοπήσεις, της «GPO» και της «Alco».
Οι εκλογές αυτές έδειξαν, πέρα από τα μεγάλα ποσοστά της αποχής, υψηλά ποσοστά λευκού και άκυρου.
Οι ανατροπές, σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, ενώ οι νικηφόρες ανεξάρτητες υποψηφιότητες σε Πάτρα, Σέρρες, Καστοριά, Πτολεμαϊδα, Δίο και αλλού έδειξαν ότι ο κόσμος κουράστηκε με τα πολιτικά κατεστημένα. Για το λόγο αυτό πολλοί Δήμοι άλλαξαν χέρια αν και είχανε καινούργιο υποψήφιο ως επικεφαλής.
Όλα αυτά όμως, είναι λίγο–πολύ συγκυριακά και δεν υποδηλώνουν πάντα μια παγιωμένη αντίληψη.
Η αποχή όμως, δείχνει να έχει σταθεροποιητικές τάσεις. Είναι ένα φαινόμενο πολυσύνθετο και επιδέχεται πέραν της μιας ερμηνείας.
Καταρχήν, εκφράζει τη δυσαρέσκεια και την απογοήτευση ότι τίποτα δεν αλλάζει. Εκφράζει την αδιαφορία.
Η ψήφος εκφράζει την ελπίδα τώρα όμως εξέφρασε τη διαμαρτυρία κυρίως στα δυο μεγάλα κόμματα.
Όμως, με τη συμμετοχή καθορίζω το μέλλον, αποφασίζω για πράγματα που με αφορούν. Η μη συμμετοχή μου αποδυναμώνει την κατάκτηση του δικαιώματος του εκλέγειν και εκλέγεσθαι και κυρίως, δεν αλλάζει καμιά πραγματικότητα.
Με την αποχή, αφήνω τους άλλους να αποφασίσουν για μένα. Δε μπορείς να είσαι πολίτης μιας κοινωνίας να απολαμβάνεις τα όποια αγαθά της και να μην ασκείς μια βασική σου υποχρέωση.
Επίσης, δείχνει την απαξίωση του πολιτικού συστήματος αφού ο πολίτης πιστεύει ότι δεν υπάρχει κάποια επιλογή που να τον καλύπτει.
Η συμπεριφορά όμως, των πολιτών υπαγορεύεται από τη συμπεριφορά των κομμάτων για αυτό πρέπει οι πολιτικές δυνάμεις του τόπου να ανακτήσουν τη χαμένη τους αξιοπιστία αν δεν είναι πολύ αργά. Η συναίνεση είναι το πρώτο βήμα όχι μόνο μεταξύ διαφορετικών κομμάτων αλλά μέσα στην ίδια τη Κυβέρνηση.
Κάποτε ο ελληνικός λαός διεκδικούσε εθνική ανεξαρτησία και λαϊκή κυριαρχία.
Την εθνική ανεξαρτησία μας τη πήρε η κυβέρνηση της Τρόικας, όσο για τη λαϊκή κυριαρχία την παραχωρήσαμε από μόνοι μας αφήνοντας το 50% να αποφασίζει για όλους. Ας αναλογιστούμε όλοι τις ευθύνες μας.
effiemavropoulou@hotmail.com

Συνέχεια ανάγνωσης

Εκλογές 2010

«Να ξυριστεί ο Ανθιμος και, αν θέλει, να κάνει κόμμα»

Δημοσιεύτηκε

στις

Ο Γ. ΜΠΟΥΤΑΡΗΣ ΞΕΚΑΘΑΡΙΖΕΙ ΠΩΣ Η ΟΡΚΩΜΟΣΙΑ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗ, ΑΛΛΙΩΣ ΝΑ ΦΩΝΑΞΟΥΜΕ ΚΑΙ ΡΑΒΙΝΟ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΒΡΑΙΟΥΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΥΣ

Ο Γιάννης Μπουτάρης στον φακό της «Ε» 
Λευκό Πύργο δεν έχει η Αθήνα αλλά και η ιδέα να συναντήσουμε τον Γιάννη Μπουτάρη στον πεζόδρομο της Αρεοπαγίτου απεδείχθη ευχάριστα… ελαττωματική. Κάθε λίγο και λιγάκι σταματούσαμε την κουβέντα γιατί όλο και κάποιος διερχόμενος ερχόταν με ένα χαμόγελο φαρδύ-πλατύ, χειραψίες και ευχές: 
«Συγχαρητήρια… Ανακουφιστήκαμε με την εκλογή σας… Κάντε κάτι, δεν πάει άλλο με αυτούς εκεί πέρα».  

Ο Γιάννης Μπουτάρης στον φακό της «Ε» Η συνέντευξη κύλησε
κυματιστά, σαν να καθόμασταν στην παραλιακή λεωφόρο Νίκης, φάτσα στον Θερμαϊκό. Μόνο που αντί για πλεούμενα, βλέπαμε αυτοκίνητα να παραβιάζουν τον πεζόδρομο και πολλά πολλά περιπολικά.
Το πρώτο από αυτά μάς έφερε στην πρώτη ερώτηση:

Ηρθε η ώρα να αποκτήσετε προσωπική ασφάλεια;
«Είναι πρόβλημα. Μου λένε ότι υποχρεώνομαι να έχω συνοδό. Εντάξει. Μα τι θα με κάνουν; Θα με γιαουρτώσουν; Ας με γιαουρτώσουν. Θα με δείρουν; Ας με δείρουν. Θα με σκοτώσουν; Ποιος; Γιατί;»
Υποτίθεται ότι τη μεγαλύτερη προστασία παρέχει ο Θεός. Θα πάτε να ζητήσετε συγχώρεση από το μητροπολίτη Θεσσαλονίκης που σας περιμένει;
«Δεν πρόκειται. Δεν έκανα τίποτε για το οποίο να ζητήσω συγχώρεση. Αν θέλει, ας με συγχωρήσει από μακριά. Και ο Ψωμιάδης που πήρε την πρωτοβουλία για να “χαϊδέψει” τους χριστιανούς θα του βγει ανάποδα».

Χτίστε το τζαμί σας
Ο μητροπολίτης δεν κατάλαβε ότι ο κόσμος θα αντιδρούσε ανάποδα στις εκλογές;
«Προφανώς το κατάλαβε αλλά είναι φιλόδοξος. Οταν έχει Ψωμιάδηδες, Παπαγεωργόπουλους, όλη τη Δεξιά που έχει ανατραφεί με την αντίληψη “να μην τα βάλω με αυτούς”… Προκαλείται έτσι μια εσωστρέφεια».
Πώς θα την πολεμήσετε;
«Μόνο με ρήξεις. Μετά το θέμα με την προσευχή των μουσουλμάνων με ρώτησαν τι θα κάνω για τζαμί. Είπα, εγώ θα φωνάξω τη μουσουλμανική κοινότητα και θα τους πω: Ορίστε, αυτός είναι ο χώρος, χτίστε το τζαμί σας».
Εχετε και δύο εκλεγέντες Εβραίους δημοτικούς συμβούλους.
«Για πρώτη φορά από τον πόλεμο… Στη Θεσσαλονίκη έχουμε εβραϊκή συναγωγή. Εχουμε αρμένικη εκκλησία, έχουμε καθολική. Γιατί να μην έχουμε και μουσουλμανική; Δεν σου είπα να κάνεις παρέα με το μουσουλμάνο, αλλά εγώ οφείλω να του παρέχω τη δυνατότητα να προσεύχεται. Δεν είναι δεύτερης κατηγορίας πολίτης. Το αποτεφρωτήριο θα το κάνουμε. Υπάρχει γερμανική εταιρεία που έρχεται, το κατασκευάζει, το δουλεύει πέντε χρόνια και μετά το παραδίδει. Το είχα ψάξει όταν έχασα τη γυναίκα μου».
Τότε δημιουργήθηκε πάλι θέμα με τον Ανθιμο.
«Το δικό μου πρόβλημα προέκυψε διότι δεν ήθελα να πάει η γυναίκα μου αδιάβαστη και απαγορεύτηκε η εξόδιος ακολουθία. Θα μπορούσα να είχα πει ότι μετά την εκκλησία θα πάω να τη θάψω στο χωριό. Αλλά δεν ήθελα να πω ψέματα. Ηθελα να την πάω στη Σόφια, όπου λειτουργεί αποτεφρωτήριο. Ο παπάς από το Νυμφαίο ήρθε και κατά παράβαση της εντολής έκανε την ακολουθία στο σπίτι».
Είχε συνέπειες;
«Ρώτησε τον Σεραφείμ της Καστοριάς και του είπε να το κάνει. Ο Ιερώνυμος είπε πως δεν υπάρχει πρόβλημα, όπως και η Ορθόδοξη Εκκλησία της Αμερικής. Η περίπτωση Ανθιμου και μερικών άλλων σαν τον Ανθιμο είναι η κλασική που λες: “Παπά, ξύρισε τα γένια και κάνε κόμμα αγόρι μου. Δεν μπορείς να ανακατεύεσαι σε αυτό το επίπεδο σε κοσμικά θέματα”».
Για την ορκωμοσία σας τι θα κάνετε;
«Η ορκωμοσία είναι πρωτίστως πολιτική. Εάν θέλει κάποιος να φωνάξουμε τον παπά, να τον φωνάξουμε. Αλλά να φωνάξουμε και το ραβίνο εάν οι Εβραίοι θέλουν να ορκιστούν και θρησκευτικά».
Δεν φοβάστε αντιδράσεις;
«Είναι μερικά πράγματα που δεν τα ξέρει η Θεσσαλονίκη γιατί δεν διαβάζει Ιστορία. Η πλατεία Ελευθερίας ονομάστηκε έτσι από τον Κεμάλ Ατατούρκ. Εκεί ξεκίνησε η Επανάσταση των Νεότουρκων. Στην πλατεία αυτή σκοπεύω να κάνω υπόγειο πάρκινγκ τετραώροφο και επάνω μνημεία για τους Εβραίους Θεσσαλονικείς μάρτυρες και την Επανάσταση των Νεότουρκων».
Με στόχο;
«Να έρθουν 300.000 Τούρκοι και 300.000 Εβραίοι να προσκυνούν τα πατρογονικά τους. Πώς πάμε εμείς στην Κωνσταντινούπολη, προσκυνάμε την Αγια-Σοφιά και χώνουμε τα ωραία μας λεφτά; Στις 26 Οκτωβρίου έφυγαν από τη Σαλονίκη 5.000 και πήγανε στην Πόλη. Θα μας πέσει άσχημα να έρχονται και εδώ; Ας πιστεύουν ό,τι θέλουν -άσε που δεν μπορείς να αρνηθείς την Ιστορία, ότι αυτοί οι άνθρωποι ζούσαν εδώ».

Θεσμικά θα συνεργαστώ στα κοινά θέματα
Τώρα όμως συνυπάρχετε με Ανθιμο και Ψωμιάδη.
«Θεσμικά όμως. Καλημέρα, ευχαριστώ, αντίο. Στέλνεις μια ατζέντα θεμάτων στο μητροπολίτη και λες ότι υπεύθυνος από το δήμο είναι ο τάδε αντιδήμαρχος. Ποια είναι τα κοινά θέματα; Τα συσσίτια για τους απόρους, τα ναρκωτικά, οι άστεγοι, οι ανήμποροι… Κάποια μπορούμε να τα κάνουμε από κοινού για να έχουμε οικονομία».
Για παράδειγμα;
«Ηδη έχω κάνει συμφωνία με τον πρύτανη τον Μυλόπουλο. Εχουν τη φοιτητική λέσχη που δουλεύει σαν εστιατόριο. Μπορεί 12 με 2 να δουλεύει για τους φοιτητές, 2 με 4 για τα δημοτικά συσσίτια. Είναι περιφρόνηση, όπως είδα στην Αθήνα, να έχεις τον άνθρωπο να περιμένει στη βροχή για ένα πιάτο φαγητό».
Η Εκκλησία πού κάνει συσσίτια;
«Δεν ξέρω. Εάν τα κάνει με ουρά και πρέπει πρώτα να ευλογηθούν υπάρχει πρόβλημα. Εχει μουσουλμάνους που δεν το θέλουν αυτό».
Πού αποσκοπεί αυτή η κίνηση σύμπραξης με τους δημάρχους χωρίς κομματική ταυτότητα;
«Με μένα, τον Καμίνη, τον Φίλιο στα Γιάννενα, τον Δημαρά στην Πάτρα άρχισε να δημιουργείται μια άλλη ατμόσφαιρα, μακριά από την αντίληψη ότι για να εκλεγείς χρειάζεται να είσαι κομματικός. Με το δήμαρχο της Αθήνας συμφωνήσαμε να πάρουμε πρωτοβουλία για συνάντηση στη Θεσσαλονίκη των αυτοδιοικητικών παρατάξεων. Θα προβάλουμε συστηματικά ότι ο δήμαρχος πρέπει να είναι εκτός κομμάτων».
Αυτό μπορεί να σημαίνει κάτι πέραν της Αυτοδιοίκησης, την ώρα που κυοφορούνται νέα κόμματα;
«Είναι απολύτως ξεκάθαρο ότι εμείς είμαστε αφοσιωμένοι στην Αυτοδιοίκηση και δεν μας ενδιαφέρει η κεντρική πολιτική σκηνή. Παρακαλώντας να πέσουν να μου πουν να γίνω βουλευτής, θα τους πω παρατήστε με».

Απογραφή για τα οικονομικά πριν παραλάβω
Τότε θα το κάνετε για να διεκδικήσετε πόρους;
«Και γι’ αυτό και για να ξεκαθαρίσουν τα πράγματα. Η Αυτοδιοίκηση πρέπει να φύγει από την κεντρική εξουσία που είναι υπεύθυνη για άλλα, την οικονομία, τις διεθνείς σχέσεις κ.λπ. Εγώ οφείλω να έχω καλά σχολικά κτίρια, καλές υποδομές».
Με τα οικονομικά του δήμου θα βγει άκρη;
«Συνάντησα τον απερχόμενο δήμαρχο. Ρωτήσαμε τι γίνεται με τη “μαύρη τρύπα” στα ταμεία του δήμου. Μας είπε ότι λείπουν 7 εκατ. όταν η οικονομική επιθεωρήτρια μιλά για 52 εκατ. ευρώ. Θα βάλουμε μια εξωτερική εταιρεία να κάνει πλήρη απογραφή για να γίνει παραλαβή. Εως τώρα δεν γινόταν ποτέ αυτό».
Αν βρεθείτε μπροστά σε σημεία και τέρατα τι θα κάνετε όταν θα πρέπει ταυτόχρονα να λειτουργήσετε με λιγότερες επιχορηγήσεις;
«Θα προκύψουν προβλήματα. Ο Παπαγεωργόπουλος μας είπε ότι ο δήμος έχει τώρα έσοδα 5 εκατ. από δημοτικά τέλη, 3,5 από πάγια κρατική επιχορήγηση και άλλα 5,5 κάθε τέλος Ιανουαρίου από τα οφειλόμενα. Η μισθοδοσία είναι 10 εκατ. Που σημαίνει ότι δεν μένει φράγκο, ενώ υπάρχουν δάνεια και οφειλές προς το Δημόσιο. Θα προσπαθήσουμε να κάνουμε ρύθμιση χρεών για να παίρνουμε φορολογική ενημερότητα και να διεκδικούμε κοινοτικά προγράμματα. Εχουμε κάνει συνεννόηση για το θέμα με τον Σίμο Δανιηλίδη στο Δήμο Συκεών που έχει πολύ καλή οργάνωση στα ευρωπαϊκά».
Μέχρι πού μπορεί να φτάσει η συνεργασία με τους όμορους δήμους;
«Εχουμε ήδη συνεννοηθεί με Καλαμαριά, Συκιές και Πολίχνη να κάνουμε μια άτυπη συνάντηση. Υπάρχουν θέματα όπως είναι η θαλάσσια συγκοινωνία, το τραμ, το μετρό, η καθαριότητα που πρέπει να τα αντιμετωπίσουμε με ενιαία αντίληψη».
Για οικονομία;
«Κυρίως για οικονομία, αλλά και καλύτερη λειτουργία. Μπορεί ένας υπάλληλος να μεταταχθεί σε διπλανό δήμο».
Αν υπάρξουν αντιδράσεις; Σε δήμους με προϊστορία όπως της Θεσσαλονίκης υπάρχουν δεσμεύσεις, ρουσφέτια…
«Υπάρχουν οι “πυρήνες”. Εκεί μαχαίρι. Ανοχή μηδέν. Δεν έχω πολιτικό κόστος για να φοβάμαι να κάνω πράγματα».
Θα είστε και πάλι υποψήφιος το 2014;
«Πρόθεσή μου είναι να μη συνεχίσω. Θα είμαι τότε 72 χρονών. Ελπίζω ότι θα έχουν δοθεί ευκαιρίες να αναδειχθούν νέα πρόσωπα. Το ζητούμενο σε αυτή τη δημαρχία είναι να αλλάξει η νοοτροπία της πόλης. Να εμπλακούν στα κοινά άνθρωποι που έχουν αξία αλλά λένε “δεν ανακατεύομαι”. Μα αν δεν ανακατεύεσαι, τότε φάε τον Παπαγεωργόπουλο στη μάπα…».
Δεν θα κλειστώ στη γυάλα του δημαρχείου
Πώς θα αποκτήσει ο δήμος εξωστρέφεια;
«Η πρώτη συνεδρίαση του νέου δημοτικού συμβουλίου θα γίνει στο ΚΕΘΕΑ-Ιθάκη. Για να δείξουμε τη σημασία που δίνουμε στα εξαρτημένα άτομα. Οι επόμενες θα γίνονται στα δημοτικά διαμερίσματα τα οποία αποκτούν ουσιαστικές αρμοδιότητες καθαριότητας, φωτισμού, αστυνόμευσης».
Με τα κρασιά σας τι θα κάνετε;
«Από το 2006, που άρχισα να ανακατεύομαι πιο ενεργά, έχουν αναλάβει τα παιδιά. Πηγαίνω στο κτήμα, παίρνω μυρωδιά, δοκιμάζω τα κρασιά, βρίσκω τα κουσούρια, λέω αντίο και φεύγω».
Τώρα θα προλαβαίνετε όμως;
«Δεν θα με πάρει από κάτω η δημαρχία. Ο δήμος και η εξουσία δεν θα με αλλάξει. Κατ’ αρχήν, μία ημέρα την εβδομάδα είναι δική μου. Τι κάνει ο δήμαρχος; Πάει να χαζέψει στο πάρκο… Εγώ υποτίθεται ότι είμαι ο μαέστρος. Δεν θα γίνω δημοτικός υπάλληλος ή διευθυντής. Εχω βρει σε μεγάλο βαθμό τους κατάλληλους ανθρώπους και θα τους βάλω να δουλεύουν. Αν ο αντιδήμαρχος δεν κάνει καλά τη δουλειά του αλίμονό του. Δική μου δουλειά είναι να γυρνάω στην πόλη. Δεν θα κλειστώ στη γυάλα του δημαρχείου». *
ENET

Συνέχεια ανάγνωσης

Ινφογνώμων

Infognomon Logo

Περιηγηθείτε στα κορυφαία βιβλία του βιβλιοπωλείου μας

Προβολή όλων

Δημοφιλή