Ακολουθήστε μας

Γενικά θέματα

Από την αποσταθεροποίηση στη διάλυση;

Δημοσιεύτηκε

στις

του Ιωάννη Μιχαλέτου

Οι πυρκαγιές του θέρους του 2007 που ήταν η μεγαλύτερη εμπρηστική
επίθεση στην Ελληνική ύπαιθρο από την εποχή του Ιμπραήμ Πασά της
Αιγύπτου το 1827, έβαλε για τα καλά την χώρα στη σφαίρα των ασύμμετρων
απειλών και των εκστρατειών αποσταθεροποίησης παγκοσμίων κέντρων
εξουσίας και πλούτου που προσπαθούν να ποδηγετήσουν έθνη και κυβερνήσεις
προκειμένου να ελέγξουν πλουτοπαραγωγικές πηγές και ευαίσθητα
γεωστρατηγικά κέντρα, όπως είναι η Ελλαδική επικράτεια.

Η εποχή της παγκοσμιοποίησης επέφερε το αδυνάτισμα του εθνικού κράτους
και μια πρόσφατη έκθεση των Αμερικανικών υπηρεσιών πληροφοριών που
τιτλοφορείται ως “Ο κόσμος το 2025”, περιγράφει την επικράτηση του
οργανωμένου εγκλήματος για μεγάλο μέρος του πλανήτη στα αμέσως επόμενα
έτη.

Ουσιαστικά λόγω της εισβολής λαθρομεταναστών στην Ελληνική κοινωνία,
πολυποίκιλα εγκληματικά συμφέροντα εισήλθαν που βαθμιαία αναλαμβάνουν το
έλεγχο τμημάτων των αστικών κέντρων και αποκτούν συνδέσμους με την
πολιτική και επιχειρηματική ντόπια εξουσία. Προκειμένου να καλύψουν τόσο
τις ζημιές στη ροή “μαύρου χρήματος” που προκάλεσε η τωρινή παγκόσμια
οικονομική κρίση, όσο και για να πιέσουν για παραχωρήσεις την Ελληνική
κοινωνία, έχουν κυριολεκτικά εξαπολύσει ένα παλιρροιακού μεγέθους κύμα
εγκληματικότητας, μέσω του οποίου συσσωρεύουν κεφάλαιο και προσπαθούν να
εξευτελίσουν τα σώματα ασφαλείας και να κάμψουν τις αντιστάσεις του
κοινωνικού συνόλου.

Στο όλο σκηνικό που διαμορφώνεται εμπλέκονται ξένες μυστικές υπηρεσίες
που ανήκουν σε εχθρικά προς την Ελλάδα κράτη, τοπικά κέντρα
πολιτικό-οικονομικής εξουσίας που εκμεταλλεύονται τις εξελίξεις και η
πάγια δυσκινησία του ίδιου του κρατικού μηχανισμού που αποδεικνύεται
κατώτερος των περιστάσεων για μια ακόμη φορά.

Σε ότι αφορά τα εγκληματικά δίκτυα αυτά σε αδρές γραμμές μπορούν να
χωριστούν σε δύο κατηγορίες και επίπεδα. Το πρώτο επίπεδο είναι αυτό των
λεγόμενων εθνικών μαφιών όπως οι Αλβανοί, Γεωργιανοί, Κούρδοι,
Πακιστανοί, Νιγηριανοί και άλλοι οι οποίοι αντιμάχονται αλλήλους για
κατάκτηση “μεριδίων αγορών” στις συνοικίες κυρίως των Αθηνών και
επιπλέον στοχοποιούν την Αστυνομία με την αγαστή συνέργεια ντόπιων
οργανώσεων ώστε να συνεχίζουν απερίσπαστοι με τις παράνομες
δραστηριότητες τους.

Το δεύτερο επίπεδο αφορά τα παγκοσμιοποιημένα εγκληματικά συμφέροντα που
διαπλέκονται σε μεγάλο βαθμό με τις νόμιμες επιχειρήσεις και επιδιώκουν
να ελέγξουν περιοχές του πλανήτη ώστε να έχουν και κρατικές βάσεις. Έως
ένα βαθμό μπορούμε να  περιγράψουμε μια νέο-φεουδαρχική διαμορφούμενη
κατάσταση που σε ότι αφορά τα Βαλκάνια έχει ήδη επιτευχθεί απολύτως στο
Κόσοβο και σε πολύ μεγάλο βαθμό για όλα τα υπόλοιπα κράτη…η Ελλάδα που
ειρήσθω εν παρόδω αποτελεί την έξοδο στη Μεσόγειο για όλα τα παραπάνω,
αντέχει ακόμα στα σχέδια υπαγωγής της σε διεθνή μη-κρατικά δίκτυα
εγκληματικής ισχύς, εάν και ως κρατικός μηχανισμός έχει δεχθεί μεγάλα
πλήγματα. Πρέπει να σημειωθεί ότι παρόμοιες καταστάσεις έχουν εμφανιστεί
και σε άλλα Ευρωπαϊκά κράτη, μόνο που εκεί αφορά συγκεκριμένες περιοχές
εντός της επικράτειας, όπως το Νότιο Λονδίνο, τα Βόρειο-Ανατολικά
προάστια των Παρισίων, συνοικίες του Βερολίνου, κ.α.

Μέχρι στιγμής το μόνο μέσο πίεσης έναντι της Ελλάδας σε ότι αφορά τις
σχέσεις της με αλλά κράτη η εγκληματικά δίκτυα, αποτελεί η
λαθρομετανάστευση η οποία αγγίζει πλέον την ασφάλεια του λεγόμενου μέσου
πολίτη και στοιχίζει πλέον δυσβάσταχτα ποσά στα δημοσιονομικά της
χώρας. Συνεπώς το παρόν ζήτημα της εγκληματικότητας δεν πρόκειται να
σταματήσει να απασχολεί την Ελληνική κοινωνία εάν και εφόσον δεν ληφθούν
συγκεκριμένες δέσμες μέτρων και μάλιστα άμεσα ώστε να καταδειχθεί σε
όλους τους τόνους εντός και εκτός της χώρας, ότι υπάρχει η απαραίτητη
βούληση να τεθεί το ζήτημα προς μια διαδικασία λύσης ή έστω σημαντικής
μείωσης των επιπτώσεων του.

Βήματα εξόδου από το αδιέξοδο;
1) Αλλαγή του νομοθετικού πλαισίου με αναγόρευση της διευκόλυνσης της
λαθρομετανάστευσης ως ιδιώνυμο έγκλημα που να επιφέρει βαριές ποινές,
παραλλήλως με την υιοθέτηση Ευρωπαϊκών οδηγιών περί της τιμωρίας των
εργοδοτών που απασχολούν λαθρομετανάστες

2) Εξάρθρωση με ταχείες διαδικασίες όλων των ντόπιων κυκλωμάτων που
συμμετέχουν στην παράνομη βιομηχανία της λαθρομετανάστευσης. Η Πολιτεία
δεν πρέπει να φεισθεί έναντι ουδενός ο οποίος με σκοπό το παράνομο
κέρδος καταστρέφει συστηματικά και ανεπανόρθωτα την κοινωνία.

3) Ο ρόλος της Τουρκίας αλλά και χωρών όπως το Πακιστάν πρέπει να τύχουν
ιδιαίτερης προβολής και μνείας προς όλα τα διεθνή ΜΜΕ και διακρατικούς
οργανισμούς με προτροπή της Ελλάδας σε συνεργασία με τους Ευρωπαίους
εταίρους.

4) Σε συνέχεια του προηγούμενου, τα κράτη από τα οποία προέρχονται οι
λαθρομετανάστες πρέπει να γνωρίζουν ότι οι καλές σχέσεις με την Ελλάδα
αλλά και την ΕΕ παίρνουν διαμέσου της αντιμετώπισης της
λαθρομετανάστευσης. Παράλληλα πρέπει να υπάρξει σαφέστατη αλλαγή των
συμφωνιών που έχει υπογράψει η χώρα, όπως το “Δουβλίνο 2”.

5) Εφαρμογή του νόμου και απέλαση λαθρομεταναστών από την Επικράτεια

6) Διευκόλυνση εξόδου λαθρομεταναστών προς το “Νέο Κόσμο” και
συγκεκριμένα προς τη Λατινική Αμερική, κατά το πρότυπο εξόδου των
Ελλήνων και Ιταλών ληστών προς τη Βόρεια Αμερική στις αρχές του 20ου
αιώνα, η οποία είχε επιτευχθεί στην Ελλάδα από τη κυβέρνηση Θεοτόκη.

7) Συνεννόηση με τις χώρες προέλευσης των λαθρομεταναστών με την
εφαρμογή ανθρωπιστικών και άλλων προγραμμάτων ώστε οι χώρες αυτές να
είναι σε θέση να υποδεχθούν πίσω τους μεγάλους αριθμούς των συμπατριωτών
τους.

8) Αλλαγή της οργάνωσης, επάνδρωσης της Αστυνομία εντασσόμενη σε τρία επίπεδα – Βραχυπρόθεσμο, μέσο και μακροπρόθεσμο-

Αυτό περιλαμβάνει αλλαγή της τρέχουσας διαδικασίας εισαγωγής αστυνομικών
που γίνεται μόνο μέσω των πανελληνίων εξετάσεων, εκσυγχρονισμός του
οπλισμού τους και εκπαίδευσης, αναδιάταξη του προσφερόμενου ανθρώπινου
δυναμικού, δημιουργία τμημάτων με εξειδίκευση στη λαθρομετανάστευση,
εφαρμογή πεζών περιπολιών σε συνδυασμό με δημοτική αστυνομία και ομάδες
πολιτών που μπορούν να επικουρούν το έργο των αρχών (Neighborhood
Watch), ευμεγέθης διεύρυνση του δικτύου πληροφοριών της Αστυνομίας,
δημιουργία τμημάτων συλλογής-ανάλυσης πληροφοριών σε συνδυασμό με
τεχνικές ψυχολογικών επιχειρήσεων με έμφαση στο οργανωμένο έγκλημα,
ακόμα και πλήρη αναδιοργάνωση όλων των αρχών με την ίδρυση “Αρχής
Κρατικής Ασφάλειας” της χώρας που θα ασχολείται με τη εσωτερική ασφάλεια
στην Ελληνική επικράτεια αφήνοντας τα στρατιωτικά θέματα στο ΓΕΕΘΑ και
αυτά του εξωτερικού στην ΕΥΠ.

Τέλος συγκρότηση σε μόνιμη βάση ευέλικτων ομάδων που θα μπορούν να
παρεμβαίνουν σε ολόκληρη τη χώρα για έκτακτες περιπτώσεις με σκοπό τον
περιορισμό του χρόνου που απαιτείται για τη μετακίνηση προσωπικού σε
περιόδους κρίσεως.

9) “Κλείσιμο” θαλάσσιων περασμάτων με τη Τουρκία έως ότου το πρόβλημα
σταθεροποιηθεί. Αλλαγή των κανόνων εμπλοκής στα σύνορα ώστε να
αντιμετωπίζεται η λαθραία παραβίαση των συνόρων ως εισβολή.
Ανασυγκρότηση του Λιμενικού σώματος με σκοπό τα αστυνομικά καθήκοντα και
περιορισμός ή και εξάλειψη των καθηκόντων των λιμενικών που σχετίζονται
με ναυτιλιακά θέματα τα οποία μπορούν να μεταφερθούν είτε στους κατά
τόπους οργανισμούς λιμένων, στις Νομαρχίες και σε άλλους φορείς. Σε ένα
δεύτερο επίπεδο το Λιμενικό σώμα μπορεί να υπαχθεί στην “Αρχή Κρατικής
Ασφάλειας” ως το ναυτικό βραχίονα της.

10) Συγκρότηση με βάση την Ελλάδα οργανισμών μελέτης των θεμάτων
ασφάλειας που άπτονται της λαθρομετανάστευσης σε παγκόσμιο επίπεδο,
διοργάνωση παρεμφερών συνεδρίων και κυρίως ενεργοποίηση της διπλωματίας
με σκοπό τη συγκρότηση συμμαχιών με άλλες χώρες που αντιμετωπίζουν τα
ίδια προβλήματα. Σε αυτό το σημείο η ενεργοποίηση των πολιτών είναι
αναγκαία γιατί μέχρι στιγμής είναι ολίγοι όσοι συστηματικά ασχολούνται
με αυτά τα θέματα.

11) Απόλυτη διακομματική διαβεβαίωση από την Ελληνική Πολιτεία ότι δεν
πρόκειται να υπάρξει σύντομα κύμα νομιμοποιήσεων και παραχώρηση
υπηκοοτήτων σε μετανάστες και λαθρομετανάστες ώστε αυτό να λειτουργήσει
αποτρεπτικά σε νέες απόπειρες εισβολής και από άλλους λαθραίους.

12) Εφαρμογή προγράμματος ταυτοποίησης των στοιχείων συμπεριλαμβανομένου
και του DNA, όλων των κατοίκων της χώρας -λαθραίων ή μη- ώστε να
διευκολύνεται η εξιχνίαση εγκλημάτων. Το παρόν μπορεί νομοθετικά να
ισχύει για την εξιχνίαση των σοβαρών εγκλημάτων και αυτών που αφορούν
την ασφάλεια του κράτους.

Τα χρήματα που απαιτούνται για τα ανωτέρω μπορούν να εξευρεθούν άμεσα
από την περικοπή όλων των “μη-παραγωγικών” υπηρεσιών και υποδομών του
κράτους.

Rimse

Γενικά θέματα

Reuters: Το Ιράν προσλαμβάνει τρομοκράτες για χτυπήμα σε Ευρώπη και ΗΠΑ! Η αποτροπή χτυπήματος στην Ελλάδα

Την υπόθεση της απόπειρας τρομοκρατικού χτυπήματος στην Αθήνα τον Μάρτιο του 2023 επαναφέρει με νέο δημοσίευμά του το Reuters.

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Στα τέλη του περσινού Μαρτίου ύστερα από συνεργασία της ΕΥΠ με τη Μοσάντ είχαν συλληφθεί δύο Πακιστανοί, που φέρεται να σχεδίαζαν τρομοκρατική επίθεση σε εβραϊκό εστιατόριο- συναγωγή στο κέντρο της Αθήνας.

Την υπόθεση της απόπειρας τρομοκρατικού χτυπήματος στην Αθήνα τον Μάρτιο του 2023 επαναφέρει με νέο δημοσίευμά του το Reuters. Το ειδησεογραφικό πρακτορείο σε ένα αναλυτικό ρεπορτάζ περιγράφει το πώς το Ιράν προσλαμβάνει τρομοκράτες για πλήγματα σε Ευρώπη και ΗΠΑ.

Στα τέλη του περσινού Μαρτίου ύστερα από συνεργασία της ΕΥΠ με τη Μοσάντ είχαν συλληφθεί δύο Πακιστανοί, που φέρεται να σχεδίαζαν τρομοκρατική επίθεση σε εβραϊκό εστιατόριο- συναγωγή στο κέντρο της Αθήνας.

Υπήρχε μάλιστα η πληροφορία ότι οι δύο άνδρες θα πληρώνονταν με 16.000 ευρώ για κάθε νεκρό, γι’ αυτό και σχεδίαζαν μαζικό χτύπημα.

«Καθώς η σύγκρουση Ιράν-Ισραήλ εντείνεται, η Τεχεράνη ταράζει τη Δύση με ένα κύμα απόπειρων χτυπημάτων και απαγωγών εναντίον στόχων στην Ευρώπη και τις Ηνωμένες Πολιτείες», αναφέρει το Reuters.

Η Ουάσιγκτον και οι σύμμαχοί της έχουν αναφέρει μια απότομη αύξηση τέτοιων συνωμοσιών που συνδέονται με την Ισλαμική Δημοκρατία. Από το 2020, υπήρξαν τουλάχιστον 33 απόπειρες δολοφονίας ή απαγωγής στη Δύση, στις οποίες οι τοπικές ή ισραηλινές αρχές ισχυρίζονται ότι συνδέεται με το Ιράν, διαπίστωσε το Reuters εξετάζοντας δικαστικά έγγραφα και επίσημες ανακοινώσεις.

Μεταξύ των πρόσφατων φερόμενων στόχων: ένα κτίριο που στεγάζει ένα εβραϊκό κέντρο και ένα εστιατόριο kosher στο κέντρο της Αθήνας. Από το κρησφύγετό του στο Ιράν, ένας Πακιστανός ονόματι Σαγιέντ Φαχάρ Αμπάς στρατολόγησε έναν παλιό γνώριμο που ζούσε στην Ελλάδα και τον οδήγησε να επιτεθεί στον χώρο, ισχυρίζονται οι ερευνητές σε έγγραφα που υποβλήθηκαν στις δικαστικές αρχές της υπόθεσης και τα οποία περιήλθαν στην κατοχή του Reuters. Ο Αμπάς είπε στην επαφή του ότι εργαζόταν για μια ομάδα που θα πλήρωνε περίπου 15.000 ευρώ ανά φόνο.

Σε μια ανταλλαγή WhatsApp τον Ιανουάριο του 2023 που περιγράφεται λεπτομερώς στα έγγραφα, οι δύο άνδρες συζήτησαν εάν θα χρησιμοποιήσουν εκρηκτικά ή εμπρησμό στην επίθεση. Ο Αμπάς τόνισε την ανάγκη παροχής αποδείξεων για απώλειες μετά το πλήγμα. «Υπάρχουν μυστικές υπηρεσίες», είπε, χωρίς να κατονομάσει. «Κάντε τη δουλειά με τρόπο που δεν αφήνει κανένα περιθώριο».

Τα έγγραφα που δεν είχαν αναφερθεί προηγουμένως περιλαμβάνουν εκατοντάδες σελίδες αποδεικτικών στοιχείων που συγκεντρώθηκαν κατά τη διάρκεια της προανακριτικής έρευνας στην Ελλάδα, συμπεριλαμβανομένων καταθέσεων μαρτύρων, αστυνομικών καταθέσεων και λεπτομερειών μηνυμάτων WhatsApp.

Οι ελληνικές αρχές συνέλαβαν τον Σιέντ Ιρτάζα Χάιντερ και έναν άλλο Πακιστανό πέρυσι, λέγοντας ότι η αστυνομία βοήθησε στην εξάρθρωση ενός τρομοκρατικού δικτύου που κατευθυνόταν από το εξωτερικό και είχε σκοπό να προκαλέσει «ανθρώπινη απώλεια». Οι δύο άνδρες αντιμετωπίζουν κατηγορίες για τρομοκρατία. Αρνούνται τις κατηγορίες.

Ο Χάιντερ, ο οποίος αφέθηκε ελεύθερος από την προφυλάκιση αυτή την άνοιξη με περιορισμούς, λέει ότι είναι αθώος. Σε συνέντευξή του, ο 28χρονος είπε στο Reuters ότι έστειλε στον Αμπάς εικόνες του κτιρίου αλλά εμπόδισε σκόπιμα να πραγματοποιήσει οποιαδήποτε επίθεση, ελπίζοντας να πληρωθεί χωρίς να βλάψει κανέναν.

Συνέχεια ανάγνωσης

Γενικά θέματα

Analysis: How Iran’s Ballistic Missiles Strike Israel?

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

The U.S. traced the launch location to a valley south of the Iranian city of Shiraz.
Eran has launched its largest-ever attack on Israel, firing 180 ballistic missiles
These missiles travelled more than 1000 Miles from this Valley to reach Israel most populated city and military sights.

Fattah-2, the successor to the Fattah-1, It was used for the first time and is one of Iran’s advanced missile systems.
This missile is equipped with a —inside it is the warhead—which detaches and allows the missile to maneuver and glide at speeds between Mach 5 and 10.
The missile has a range of around 1,500 km, only slightly more than its predecessor, the Fattah-1.
What sets it apart from other ballistic missiles is its ability to accelerate outside the Earth’s atmosphere, while its aerodynamic control surfaces enable steering to evades the famous Arrow Missiles Defense system made by Israel.

Συνέχεια ανάγνωσης

Γενικά θέματα

Τούρκος διπλωμάτης: «Η σιωπηλή συμφωνία Ερντογάν – Μητσοτάκη»

Τι σημαίνουν οι ομιλίες του Προέδρου Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν και του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη στη Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Κυριάκος Μητσοτάκης – Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν: Ό,τι και να συμβεί στην Κύπρο, φαίνεται να υπάρχει σιωπηρή συμφωνία μεταξύ του προέδρου Ερντογάν και του πρωθυπουργού Μητσοτάκη ότι οι τουρκοελληνικές σχέσεις δεν πρέπει να επηρεαστούν αρνητικά, γράφει σήμερα ο Τούρκος, πρώην διπλωμάτης, Χασάν Γκιογκούς στο T24.

Τι σημαίνουν οι ομιλίες του Προέδρου Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν και του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη στη Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ

Οι τουρκοελληνικές σχέσεις στη νέα εποχή που επικεντρώνονται σε θετική ατζέντα πέρασαν από σοβαρές δοκιμασίες τον τελευταίο μήνα.

Παρακολουθήσαμε ελληνικά σκάφη εφόδου να παραβιάζουν τα τουρκικά χωρικά ύδατα, πρώτα στα ανοιχτά της Αλικαρνασσού και μετά με διαφορά μίας εβδομάδας στη Ντάτσα και στο Τουργκούτ Ρέις.

Στις δύο πρώτες περιπτώσεις, η ελληνική πλευρά υποστήριξε ότι κυνηγούσαν βάρκες που μετέφεραν λαθρομετανάστες.

Αυτό που συνέβη με το αλιευτικό Barbaros κοντά στο Turgut Reis ήταν ένας τύπος που συναντάμε συχνά στο Αιγαίο, λόγω της έλλειψης καθορισμένων θαλάσσιων συνόρων, και μπορεί πλέον να θεωρείται συνηθισμένη περίπτωση.

Για κάποιο λόγο, περιστατικά παρενόχλησης συμβαίνουν είτε στον αέρα είτε στο έδαφος πριν συναντηθούν οι ηγέτες και των δύο χωρών.

Υπάρχουν εκείνοι που ευδοκιμούν στο περιβάλλον κρίσης τόσο στην Ελλάδα όσο και στην Τουρκία.

Τα προκλητικά δημοσιεύματα μιας εφημερίδας έπαιξαν σημαντικό ρόλο στην όξυνση της κρίσης των Ιμίων το 1996.

Αυτή τη φορά, είχαμε τηλεοπτικά κανάλια που για μέρες έκαναν φασαρία για το πώς «οι μπότες του Έλληνα στρατιώτη άγγιξαν τουρκικά εδάφη».

Θα νομίζατε ότι η Ελλάδα επιχείρησε να εισβάλει στην Τουρκία αποβιβάζοντας έναν από τους στρατιώτες της με ένα μόνο σκάφος εφόδου.

Δεν μπορεί να ειπωθεί ότι οι ‘Παλικαράδες’ (Palikaryanın) είναι ο πιο πειθαρχημένος στρατιώτης στον κόσμο.

Στα χρόνια που ήμουν πρέσβης στην Αθήνα, είδα μια ομάδα στρατιωτών κομάντο να φωνάζουν συνθήματα κατά τη διάρκεια μιας επίσημης παρέλασης σε μια ελληνική εθνική εορτή.

Επειδή δεν ξέρω ελληνικά, στην αρχή νόμιζα ότι φώναζαν κάτι σαν «δώσε μου τη χαρά».

Η αλήθεια του θέματος φάνηκε όταν είδα την είδηση ​​στις εφημερίδες της επόμενης ημέρας ότι κάποιοι στρατιώτες φώναζαν συνθήματα κατά της Βόρειας Μακεδονίας και της Τουρκίας στην εκδήλωση.

Αυτό που θα πω είναι ότι είναι πολύ πιθανό οι παραβιάσεις των τουρκικών χωρικών υδάτων να προκλήθηκαν από την ευρηματικότητα λίγων συνειδητοποιημένων Ελλήνων στρατιωτών που δεν έδρασαν με οδηγίες.

Τι σημαίνουν οι ομιλίες του Προέδρου Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν και του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη στη Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ ;

Το θετικό κλίμα στις τουρκοελληνικές σχέσεις αποτυπώθηκε και στις ομιλίες των ηγετών των δύο χωρών στην τελευταία Γενική Συνέλευση των Ηνωμένων Εθνών.

Τόσο ο Πρόεδρος Ερντογάν όσο και ο πρωθυπουργός Μητσοτάκης φρόντισαν να μην κάνουν δηλώσεις που θα ενοχλούσαν ο ένας τον άλλον στις ομιλίες τους.

Μαθαίνουμε από τον ελληνικό Τύπο ότι αυτό το θετικό κλίμα αναμένεται να συνεχιστεί κατά κάποιο τρόπο, με βήματα όπως η επανέναρξη των συζητήσεων για τα προβλήματα στο Αιγαίο και η έναρξη λειτουργίας της σχολής της Χάλκης.

Εξελίξεις στην Κύπρο

Ωστόσο, όταν πρόκειται για την Κύπρο, προκύπτει μια διαφορετική εικόνα και βαθιές διαφορές απόψεων.

Ο Πρόεδρος Ερντογάν έκλεισε εντελώς την πόρτα περί ομοσπονδίας για μόνιμη λύση στην Κύπρο στη Νέα Υόρκη.

Ακολούθησε μάλιστα μια πιο επιθετική γραμμή από τον Πρόεδρο των Τουρκοκυπρίων Ερσίν Τατάρ , ο οποίος, πριν από την αναχώρησή του για τη Νέα Υόρκη, έδειξε ότι θα μπορούσε να καθίσει ξανά στο τραπέζι εάν ικανοποιούνταν οι απαιτήσεις της «άμεσης επαφής, απευθείας εμπορίου και άμεσης μεταφοράς» που συνοψίζονται σε τρεις λέξεις…

Ο Πρωθυπουργός Μητσοτάκης, που ανέβηκε στο βήμα μετά τον Πρόεδρο Ερντογάν, χαρακτήρισε κατοχή ως συνήθως τη στρατιωτική παρουσία της Τουρκίας στο νησί και είπε κατηγορηματικά ότι η επιλογή των δύο κρατών δεν μπορεί και δεν θα είναι λύση.

Ο Έλληνας πρωθυπουργός μίλησε με τρεις λέξεις με εντελώς διαφορετικό θέμα, δηλώνοντας ότι η Ελλάδα, η οποία θα είναι μη μόνιμο μέλος του Συμβουλίου Ασφαλείας του ΟΗΕ για 2 χρόνια από την 1η Ιανουαρίου, βασίζεται στις αρχές του «διαλόγου, διπλωματίας και δημοκρατίας» (3D), που προέρχονται από την ελληνική γλώσσα. Δήλωσε ότι θα ενεργούσε με βάση αυτές.

Συνάντηση Τατάρ-Γκουτέρες

Ο πρόεδρος των Τουρκοκυπρίων Ερσίν Τατάρ συναντήθηκε με τον Γενικό Γραμματέα του ΟΗΕ Αντόνιο Γκουτέρες στη Νέα Υόρκη το περασμένο Σαββατοκύριακο.

Στη δήλωσή του μετά τη συνάντηση, ο Πρόεδρος Τατάρ είπε ότι η επανάληψη των διαπραγματεύσεων θα μπορούσε να είναι δυνατή μόνο με την αναγνώριση της κυρίαρχης ισότητας και του ισότιμου διεθνούς καθεστώτος και ότι οι διαπραγματεύσεις που πραγματοποιήθηκαν σε διάφορες μορφές στη βάση της ομοσπονδίας για μισό αιώνα ήταν ασαφές γιατί η ελληνική πλευρά είπε «όχι» στο σχέδιο Ανάν με συντριπτική πλειοψηφία στο δημοψήφισμα.

Στη δήλωση μιας φράσης που έγινε από τον ΟΗΕ αναφέρθηκε ότι ο Γενικός Γραμματέας συναντήθηκε με τον ηγέτη της τουρκοκυπριακής κοινότητας Ερσίν Τατάρ και ότι στη συνάντηση συζητήθηκε πώς θα μπορούσε να προχωρήσει το Κυπριακό στο μέλλον.

Ο Γκουτέρες δέχθηκε τους επικεφαλής των αντιπροσωπειών από 21 χώρες την ίδια ημέρα. Είναι προφανές ότι η συνάντηση Τατάρ-Γκουτέρες δεν είχε μεγάλο περιεχόμενο.

Εν τω μεταξύ, πριν φύγει από τη Νέα Υόρκη, ο Πρόεδρος Τατάρ είπε σε ιδιωτική συνέντευξη σε εφημερίδα που δημοσιεύεται στην Κατεχόμενη Κύπρος ότι εάν η κυριαρχική ισότητα και το ισότιμο διεθνές καθεστώς γίνουν αποδεκτά από την ελληνική πλευρά και η ομοσπονδία δεν τεθεί στην ημερήσια διάταξη, μια συνάντηση στο 4+1 μορφή με τη συμμετοχή των μερών και του ΓΓ δηλώνει ότι μετέφερε στον Γκουτέρες ότι είναι έτοιμος να παραβρεθεί σε τριπλό δείπνο που θα παραθέσει.

Αν και εκ πρώτης όψεως η επιστροφή στο τραπέζι με ορισμένες προϋποθέσεις μοιάζει με πρωτοβουλία, δεν πρέπει να περιμένουμε από τους Έλληνες να αποδεχτούν εύκολα τους όρους που θέτει ο Τατάρ, που σημαίνει παραίτηση από την ομοσπονδία.

Ωστόσο, αυτές οι εξελίξεις δείχνουν ότι ορισμένες διαπραγματεύσεις διεξάγονται κεκλεισμένων των θυρών, αν όχι γύρω από το τραπέζι.

Το τριπλό δείπνο, το οποίο δέχτηκε ο Τατάρ, αναμένεται να γίνει ανεπίσημα στη Νέα Υόρκη στις 15 Οκτωβρίου. Πιθανώς, ο Γενικός Γραμματέας θα θέλει να ενημερώσει τους Τουρκοκύπριους και τους Ελληνοκύπριους ηγέτες για τον νέο οδικό χάρτη που επεξεργάζεται για την Κύπρο και να πάρει τις απόψεις τους σε αυτό το δείπνο.

Πού θα οδηγήσει αυτό;

Είναι δύσκολο να μαντέψει κανείς. Σε μια εποχή που έχει αρχίσει να ρέει αίμα στον Λίβανο μετά τη Γάζα και ο πόλεμος Ρωσίας-Ουκρανίας συνεχίζεται για περισσότερα από δύο χρόνια, ο Γενικός Γραμματέας, που φαίνεται βέβαιο ότι δεν θα επανεκλεγεί ποτέ, θέλει να καταλήξει σε ένα νέο σχέδιο για την Κύπρο; Αυτό είναι ένα ξεχωριστό ζήτημα.

Ό,τι και να γίνει στην Κύπρο, φαίνεται να υπάρχει σιωπηρή συμφωνία μεταξύ του προέδρου Ερντογάν και του πρωθυπουργού Μητσοτάκη ότι οι τουρκοελληνικές σχέσεις δεν θα επηρεαστούν αρνητικά.

ΠΗΓΗ: Βαλκανικό Περισκόπιο

Συνέχεια ανάγνωσης

Ινφογνώμων

Infognomon Logo

Περιηγηθείτε στα κορυφαία βιβλία του βιβλιοπωλείου μας

Προβολή όλων

Δημοφιλή