Ακολουθήστε μας

Γενικά θέματα

Είναι που δεν ήταν βάρβαροι: Η πλειονότητα των Τούρκων υποστηρίζει την λογοκρισία

Δημοσιεύτηκε στις

Το 60% συμφωνεί ακόμη και με την απαγόρευση της χρήσης του Διαδικτύου
Δεν μπορεί η Τουρκία να υπερηφανεύεται για το πολιτιστικό επίπεδο του λαού της, παρ’ όλα τα φεστιβάλ κινηματογράφου που κατά σύστημα οργανώνει, τις μετακλήσεις από το εξωτερικό θεατρικών συγκροτημάτων, συμφωνικών ορχηστρών και καλλιτεχνών διεθνούς κύρους.
Μια δημοσκόπηση  στις επτά περισσότερο οικονομικά αναπτυγμένες επαρχίες της σε άνδρες και γυναίκες ηλικίας άνω των 14 ετών έδειξε, μεταξύ άλλων, ότι μόλις ένα 4% έχει παρακολουθήσει παραστάσεις όπερας είτε μπαλέτου, ότι οι οκτώ στους δέκα Τούρκοι ουδέποτε πήγαν σε θέατρο, ότι σχεδόν οι επτά στους δέκα δεν χρησιμοποιούν κομπιούτερ και ότι περισσότεροι από τους εννέα στους δέκα Τούρκοι ουδέποτε ταξίδεψαν στο εξωτερικό.
Αλλά και στον δημοκρατικό «ενθουσιασμό» τους υστερούν, όπως αποκάλυψε η δημοσκόπηση του Ipsos KMG Research Co. η οποία δημοσιοποιήθηκε στις 5 Ιανουαρίου. Έξη στους δέκα Τούρκοι δεν θα είχαν αντίρρηση στην επιβολή λογοκρισίας στα μέσα ενημέρωσης και στον Τύπο και ακόμη περισσότεροι (61%) θα ήθελαν να απαγορευθεί η χρήση του Διαδικτύου.

Υπενθυμίζεται ότι 40 και πλέον Τούρκοι δημοσιογράφοι κρατούνται σε φυλακές, περισσότεροι από δέκα απολύθηκαν από τις εφημερίδες και την τηλεόραση τους τελευταίους μήνες, ότι πέντε δημοσιογράφοι απελαθηκαν–μεταξύ αυτών ένας ξενος–και ότι μερικές χρηματικές ποινές που επιβάλλονται σε ιδιοκτήτες αντικυβερνητικών εντύπων είναι εξωφρενικές. Μαρτυρούν την πρόθεση της κυβέρνησης να διακόψει την έκδοση τους–τα πρόστιμα πολλές φορές ξεπερνούν και τα 100 εκατ. ευρώ.

Το 65% των τηλεθεατών παρακολουθεί μονό τις ειδήσεις, το 45 % απασχολείται με τα τηλεοπτικά παιγνίδια και το 77% των γυναικών βλέπει μονό “σαπουνόπερες”. Το 73% ουδέποτε πήγε σε μουσική συναυλία, το 56% λέγει ότι δεν ακούει ποτέ μουσική, οι τρεις στους δέκα δεν ακούν ούτε ραδιόφωνο και το 56% δεν πήγε ποτέ σε κινηματογραφο.Το ποσοστό εκείνων που δεν διαβάζουν βιβλία φθάνει το 45% και ο ένας στους τρεις Τούρκους δεν διαβάζει ούτε εφημερίδα.
Μολονότι κοινωνικοί και φιλόξενοι μόνον οι 4 στους δέκα Τούρκοι κάνουν οικογενειακές επισκέψεις σε φίλους και συγγενείς, το 38% δεν πήγε ποτέ με την οικογένεια του σε γευμα/δειπνο σε εστιατόριο, το 45 % δεν παίρνει καλοκαιρινή άδεια από την εργασία του και το 71% βεβαιώνει ότι είναι θρησκευόμενο. Οι έξη στις δέκα γυναίκες είπαν  ότι θέλουν να φορούν το κάλυμμα κεφαλής όταν βγαίνουν έξω από το σπίτι και το 46% των ανδρών θέλει οι γυναίκες τους να το φορούν.
Σε ερώτηση σχετικά με τη βια εναντίον γυναικών ο ένας στους 5 άνδρες απάντησε ότι δεν θα είχε αντίρρηση για ένα χαστούκι στο πρόσωπο της. Είναι ενδιαφέρον ότι και το 18% των γυναικών συμφωνεί. Σχεδόν οι επτά στους δέκα άνδρες υποστηρίζουν  ότι απαιτείται η άδεια ενός άνδρα για να βγει στο δρόμο μια γυναίκα αλλά και το 57%  των γυναικών της Τουρκιάς έχει την ίδια γνωμη.
ΒΗΜΑ

Γενικά θέματα

78ο Φεστιβάλ Καννών: Όλοι έχουμε προβλήματα

Ο Ρόμπερτ Ντε Νίρο, πρώτος απ’ όλους, τιμήθηκε με Χρυσό Φοίνικα για την προσφορά του στο σινεμά, και φυσικά δεν έχασε ευκαιρία να τα χώσει στον Τραμπ, όπως σχεδόν όλοι οι Αμερικανοί (και μη) συντελεστές που στάθηκαν μπροστά σε ένα μικρόφωνο φέτος, αλλά το ερώτημα παραμένει: Τι έχει να πει το σινεμά γι’ αυτά που ζούμε σήμερα; Ποια ταινία πραγματικά μας αφορά;

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

 

© Απαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη

Και ποιος δεν έχει περάσει από εδώ αυτές τις μέρες. Ο Ρόμπερτ Ντε Νίρο, πρώτος απ’ όλους, τιμήθηκε με Χρυσό Φοίνικα για την προσφορά του στο σινεμά, και φυσικά δεν έχασε ευκαιρία να τα χώσει στον Τραμπ, όπως σχεδόν όλοι οι Αμερικανοί (και μη) συντελεστές που στάθηκαν μπροστά σε ένα μικρόφωνο φέτος, αλλά το ερώτημα παραμένει: Τι έχει να πει το σινεμά γι’ αυτά που ζούμε σήμερα; Ποια ταινία πραγματικά μας αφορά;

Το “Siràt” του Ολιβιέ Λαξ είναι μια τέτοια ταινία, και είναι αυτός ο συντονισμός της με την απόγνωση που διαπερνά όλο το Δυτικό Κόσμο που την κάνει να ξεχωρίζει, ένα εφιαλτικό και φρενήρες road trip σε ένα σύμπαν που οδηγείται στο χαμό του. Τόπος, η έρημος, χρόνος, κάπου στο μέλλον, και ένας πατέρας παρέα με τον γιο αναζητούν τη χαμένη κόρη του πρώτου, καθώς ο πολιτισμός καταρρέει. Όσα λιγότερα ξέρετε πριν μπείτε στην αίθουσα τόσο το καλύτερο, αλλά να είστε προετοιμασμένοι – αυτή η ταινία δε θα σας χαϊδέψει.

Ούτε το “Alpha” της Ζουλι Ντουκουρνό θα το κάνει, αλλά το μαρτύριο σας θα μείνει αδικαίωτο. Μετά τον Χρυσό Φοίνικα για το “Titane” πριν κάτι χρόνια (οι Κάννες έχουν να λογοδοτήσουν για πολλά εγκλήματα), σίγουρη πια για το status της ως auteur, η σκηνοθέτιδα αφηγείται την ιστορία μιας 13χρονης που μεγαλώνει σε μια απερίγραπτα προβληματική οικογένεια ενώ ένας μυστήριος ιός μετατρέπει να θύματα του σε… αγάλματα. Όλα αυτά κάπου στα 90s, ενορχηστρωμένα με τη φινέτσα ενός σφαγέα, δίχως να αρθρώνεται απολύτως τίποτα ουσιαστικό.

Ο Άρι Άστερ δεν τα καταφέρνει και πολύ καλύτερα στο “Eddington”, μια σάτιρα που λαμβάνει χώρα την περίοδο της πρώτης καραντίνας σε κάποια απόμακρη αμερικανική πολιτεία, με αμέτρητους χαρακτήρες και υπο-πλοκές που σπανίως “δένουν” μεταξύ τους, αλλά τουλάχιστον ο άνθρωπος είναι… σκηνοθέτης. Θα δεις δηλαδή και δύο-τρια set-pieces που θα σε αφήσουν με το στόμα ανοιχτό. Αλλά η ήττα είναι φανερή: Ο Άστερ τα βάζει με την Αμερική, και η Αμερική τον νικά “μέσα στο σπιτάκι του” που λένε.

Ο Γουές Άντερσον μας τα λέει καλύτερα με το “Φοινικικό Σχέδιό”, μια κωμωδία καταστάσεων με ολίγη κατασκοπευτική εσάνς και ένα τεράστιο καστ που συμπεριλαμβάνει τους Μπενίτσιο Ντελ Τόρο, Τομ Χανκς, Μπράιαν Κράνστον, Σκάρλετ Γιόχανσον, Γουίλεμ Νταφόε και πολλούς άλλους που, βέβαια, παίζουν με το ίδιο ύφος, δηλαδή παγωμένοι και συναισθηματικά άδειοι, καθώς ο σκηνοθέτης παραμένει αλλεργικός σε ό,τι συνιστά ανθρώπινο συναίσθημα. Όμως τα κωμικά gags λειτουργούν, η αισθητική τελειότητα σε κερδίζει αντί να σε λιγώνει, και υπάρχει μια μικροποσότητα χαρακτήρων στο μιξ. Τι τα θες, η ζωή είναι ένας συμβιβασμός.

Αν σταματούσε να βρέχει κιόλας…

Συνέχεια ανάγνωσης

Γενικά θέματα

Attica Group”: Πούλησε το πλοίο «ΚΡΗΤΗ Ι» για ανακύκλωση

Στην πώληση του επιβατηγού οχηματαγωγού πλοίου «ΚΡΗΤΗ Ι», ιδιοκτησίας θυγατρικής της εταιρείας, σε μονάδα ανακύκλωσης πλοίων που περιλαμβάνεται στον Ευρωπαϊκό Κατάλογο Μονάδων Ανακύκλωσης Πλοίων, προχώρησε η Attica Συμμετοχών Α.Ε.

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Στην πώληση του επιβατηγού οχηματαγωγού πλοίου «ΚΡΗΤΗ Ι», ιδιοκτησίας θυγατρικής της εταιρείας, σε μονάδα ανακύκλωσης πλοίων που περιλαμβάνεται στον Ευρωπαϊκό Κατάλογο Μονάδων Ανακύκλωσης Πλοίων, προχώρησε η Attica Συμμετοχών Α.Ε.

Η πώληση πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της συμμόρφωσης με την ευρωπαϊκή και ελληνική νομοθεσία για την ασφαλή και περιβαλλοντικά ορθή ανακύκλωση πλοίων.

Σύμφωνα με ανακοίνωση της εταιρείας, το τίμημα της συναλλαγής ανήλθε σε 3,6 εκατ. δολάρια ΗΠΑ και αναμένεται να ενισχύσει τη ρευστότητα του Ομίλου. Από την πώληση προέκυψε λογιστικό κέρδος ύψους 0,5 εκατ. ευρώ.

Η συγκεκριμένη κίνηση εντάσσεται στη στρατηγική ανανέωσης και εκσυγχρονισμού του στόλου της Attica Group, με στόχο τη βελτίωση της ενεργειακής αποδοτικότητας και τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος.

Συνέχεια ανάγνωσης

Γενικά θέματα

Σάντσεθ: Να αποκλειστεί το Ισραήλ από τη Eurovision. Δεν γίνεται να έχουμε δύο μέτρα και σταθμά

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Ο Ισπανός πρωθυπουργός, Πέδρο Σάντσεθ δηλώνει πως το Ισραήλ πρέπει να αποκλειστεί από τη Eurovision, για λόγους αλληλεγγύης στον «στον λαό της Παλαιστίνης που βιώνει την αδικία του πολέμου και των βομβαρδισμών».

Ο Σάντσεθ δήλωσε ότι η Ευρωπαϊκή Ραδιοτηλεοπτική Ένωση (EBU), η οποία διοργανώνει τη Eurovision, «επιτρέπει δύο μέτρα και σταθμά» συμπεριλαμβάνοντας το Ισραήλ, αλλά όχι τη Ρωσία.

«Η σύμπλευση της Ισπανίας με τα ανθρώπινα δικαιώματα και τον σεβασμό τους πρέπει να είναι συνεχής και συμπαγής. Κανείς δεν αιφνιδιάστηκε όταν πριν 3 χρόνια αποκλείστηκε η Ρωσία (από τον διαγωνισμό) λόγω της εισβολής στην Ουκρανία. Απαιτήθηκε ο αποκλεισμός της από διεθνείς διαγωνισμούς».

Η Ρωσία δεν επιτρέπεται να συμμετάσχει στον διαγωνισμό μετά την εισβολή της στην Ουκρανία το 2022, «επομένως ούτε το Ισραήλ θα έπρεπε, διότι αυτό που δεν μπορούμε να επιτρέψουμε είναι τα διπλά στάνταρ στον πολιτισμό», δήλωσε ο Σάντσεθ.

Ο Ισπανός ηγέτης έχει επικρίνει έντονα το Ισραήλ τις τελευταίες εβδομάδες, κάνοντας λόγο «για γενοκτονία που συντελείται από το Ισραήλ στη Γάζα» κατά τη διάρκεια κοινοβουλευτικών συζητήσεων την περασμένη εβδομάδα.

Κατά τη διάρκεια του διαγωνισμού της Eurovision, ξέσπασε κόντρα μεταξύ της EBU και του RTVE, της κρατικής ισπανικής τηλεόρασης, η οποία και στον ημιτελικό και στον τελικό μετέδωσε μηνύματα υπέρ της κατάπαυσης του πυρός στη Γάζα.

Η EBU αντέδρασε και προειδοποίησε το RTVE με κυρώσεις. Από την πλευρά της η κρατική ισπανική τηλεόραση ζήτησε να γίνει έρευνα για το ότι το τραγούδι του Ισραήλ βγήκε πρώτο στην ψήφο του κοινού στην Ισπανία.

Συνέχεια ανάγνωσης

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Γενικά θέματα5 λεπτά πριν

78ο Φεστιβάλ Καννών: Όλοι έχουμε προβλήματα

Ο Ρόμπερτ Ντε Νίρο, πρώτος απ’ όλους, τιμήθηκε με Χρυσό Φοίνικα για την προσφορά του στο σινεμά, και φυσικά δεν...

Διεθνή35 λεπτά πριν

Η Ουγγαρία ανακοίνωσε ότι εντόπισε δύο ακόμη Ουκρανούς κατασκόπους

Οι υπηρεσίες ασφαλείας της Ουγγαρίας εντόπισαν δύο Ουκρανούς κατασκόπους, δήλωσε κυβερνητικός εκπρόσωπος την Τρίτη, η τελευταία από μια σειρά αμοιβαίων...

Διεθνή1 ώρα πριν

Λαβρόφ: Ριζοσπαστικές ομάδες επιδίδονται σε «εθνοκάθαρση» στη Συρία

Οι δηλώσεις έγιναν την ώρα που συριακές πηγές και ρωσικά κανάλια κοινωνικής δικτύωσης έκαναν λόγο για μια επίθεση σε μία...

Αναλύσεις10 ώρες πριν

Ένα masterclass στη μόχλευση

Πώς ο πλούτος μεταμορφώνει την παγκόσμια επιρροή.

Γενικά θέματα10 ώρες πριν

Attica Group”: Πούλησε το πλοίο «ΚΡΗΤΗ Ι» για ανακύκλωση

Στην πώληση του επιβατηγού οχηματαγωγού πλοίου «ΚΡΗΤΗ Ι», ιδιοκτησίας θυγατρικής της εταιρείας, σε μονάδα ανακύκλωσης πλοίων που περιλαμβάνεται στον Ευρωπαϊκό...

Δημοφιλή