Ακολουθήστε μας

Γενικά θέματα

Το μεγάλο πόκερ

Δημοσιεύτηκε στις

ΕΙΚΟΝΑ---ΕΚΤ,-κεντρικές-τράπεζες
Η ΕΚΤ είναι η κεντρική τράπεζα
όλων των κρατών της Ευρωζώνης, άρα και της Ελλάδας, με την ιδιότητα της
ως ο δανειστής ύστατης ανάγκης – οπότε δεν είναι λογικό να πτωχεύσει τη
χώρα μας ή τις τράπεζες της, όπως η Fed δεν χρεοκοπεί τις Η.Π.Α.
(α) «Η χώρα μας
θεωρείται ως μία πιθανή σπίθα, η οποία θα μπορούσε να προκαλέσει μία
τεράστια πυρκαγιά στο χρηματοπιστωτικό (και γεωπολιτικό) δυτικό σύστημα –
με κριτήριο τη χρεοκοπία της
Lehman Brothers, η οποία ήταν μεν της τάξης των 613 δις $, αλλά προκάλεσε ζημίες ύψους 15 τρις $ στην παγκόσμια οικονομία, ενώ καταπολεμήθηκε μέσω της υπερχρέωσης ουσιαστικά των κεντρικών τραπεζών.

Με δεδομένο δε το ότι, οι
 κεντρικές τράπεζες έχουν καταναλώσει πλέον όλα τα όπλα τους, είναι πολύ δύσκολη η αντιμετώπιση ενός νέου «πιστωτικού γεγονότος», το οποίο θα υπερέβαινε τα 500 δις € – όπως το εξωτερικό χρέος της Ελλάδας, μαζί με τις τράπεζες (ELA, Target II).
Πόσο μάλλον όταν οι Η.Π.Α., αλλά και όλες σχεδόν οι χώρες της Δύσης, είναι σε υπερβολικό βαθμό χρεωμένες – αδυνατώντας να αμυνθούν απέναντι σε μία νέα κρίση, ειδικά εάν «προσβληθεί» ταυτόχρονα το ευρώ, στο οποίο είναι συνδεδεμένα παράγωγα προϊόντα άνω των 23 τρις $!» (ΒΒ).

(β) «Όλα όσα έχουμε μάθει τα τελευταία πέντε χρόνια είναι το ότι, αποτελεί μία απίστευτα άσχημη οικονομική πολιτική
να επιβάλλεις σε μία χώρα που ευρίσκεται σε έναν αποπληθωριστικό
καθοδικό κύκλο (στο σπιράλ του θανάτου), μία πολιτική λιτότητας.
Ειλικρινά έχω
σοκαρισθεί, ακούγοντας πως κάτω από αυτές τις συνθήκες γίνεται συζήτηση
για έναν υψηλότερο ΦΠΑ. Πόσο μάλλον όταν έχουμε διαπιστώσει ότι, μία βιαστική αύξηση του ΦΠΑ, μπορεί να εκτροχιάσει ακόμη και μία χώρα με ισχυρή οικονομία, όπως η Ιαπωνία
» (A. Mody, ΔΝΤ).
.

Άρθρο

Με βάση το πρώτο μέρος της εισαγωγής
μας, δύσκολα μπορεί να πιστέψει κανείς πως η Ελλάδα θα οδηγηθεί στη
χρεοκοπία – χωρίς όμως να το αποκλείει, καθώς επίσης χωρίς να εννοεί ότι πρέπει να χρησιμοποιηθεί εκβιαστικά από την ελληνική κυβέρνηση, σε συνδυασμό με τον κίνδυνο που ενέχει για τη διάλυση της Ευρωζώνης τυχόν άνοιγμα μίας «πόρτας εξόδου» στο οικοδόμημα της.
Όσον αφορά το δεύτερο, φαίνεται καθαρά
πως τυχόν υπογραφή ενός τρίτου μνημονίου από την κυβέρνηση, με το οποίο
θα συνεχίζεται η πολιτική λιτότητας και θα αυξάνονται οι φόροι, ενώ θα
δρομολογείται η εκποίηση της δημόσιας περιουσίας σε εξευτελιστικές
τιμές, με την ιδιωτική να ακολουθεί (κατασχέσεις ακινήτων,
πλειστηριασμοί, δήμευση καταθέσεων κλπ.), απλά θα επιβραδύνει τον «επιθανάτιο ρόγχο» της οικονομίας – επισφραγίζοντας την καταστροφή της.
Η μη υπογραφή μίας συμφωνίας βέβαια, η οποία (μη υπογραφή) είτε θα διαιώνιζε το μαρτύριο της σταγόνας, είτε θα οδηγούσε στη χρεοκοπία,
δεν μπορεί να συστηθεί από κανέναν στον πρωθυπουργό – πόσο μάλλον η
έξοδος από την Ευρωζώνη, υπό τις σημερινές καταστροφές που έχει
προκαλέσει το εκ προμελέτης έγκλημα των μνημονίων (ανάλυση).
Εμπρός γκρεμός και πίσω ρέμα λοιπόν για
την κυβέρνηση, σε μεγάλο βαθμό με δική της ευθύνη, αφού αυτή προκάλεσε
τις πρόωρες εκλογές – πείθοντας τους Έλληνες πως μπορεί να διαπραγματευθεί πολύ καλύτερα με τους πιστωτές της χώρας (ανάλυση), έχοντας, ως όφειλε, τουλάχιστον μία βιώσιμη εναλλακτική λύση στο «συρτάρι» της.
Αυτό δεν σημαίνει φυσικά πως αιτιολογείται η στάση της σημερινής αντιπολίτευσης, όταν ως κυβέρνηση εφάρμοζε πιστά την πολιτική της υποτελείας και των υποκλίσεων, η οποία θα κατέληγε στην «εσαεί απώλεια» της εθνικής μας κυριαρχίας – ενδεχομένως δε στη μετατροπή της χώρας σε μία «στυμμένη λεμονόκουπα», με προορισμό τα σκουπίδια της ιστορίας.
Περαιτέρω, έχουμε την άποψη πως εάν στην Ελλάδα δεν αποκατασταθεί άμεσα η πιστοληπτική ικανότητα του δημοσίου και ιδιωτικού τομέα, μέσω της διαγραφής χρεών, έτσι ώστε
(α) το κράτος να μπορεί να χρηματοδοτηθεί από τις αγορές, χωρίς να είναι υποχρεωμένο να παραμένει στον ορό της Ευρωζώνης και
(β) ο ιδιωτικός τομέας να έχει τη δυνατότητα να δανείζεται ξανά από τις τράπεζες, για τη διενέργεια επενδύσεων με στόχο την αναβίωση του παραγωγικού ιστού, προφανώς όχι για κατανάλωση,
δεν πρόκειται να υπάρξει μέλλον για τη χώρα μας – οπότε θα
ήταν καλύτερα να προβεί η κυβέρνηση στην αναβολή της πληρωμής των
εξωτερικών της υποχρεώσεων στο ΔΝΤ, στον EFSF, στα άλλα κράτη και στην
ΕΚΤ (γράφημα),
εξοφλώντας μόνο τα ομόλογα που έχει εκδώσει και κατέχουν οι επενδυτές.
.
Ελλάδα, οι δανειακές υποχρεώσεις της χώρας το 2015
.
Στο σημείο αυτό πρέπει να αναφέρουμε πως δυσκολευόμαστε να πιστέψουμε ότι, οι παραπάνω «κρατικοί» δανειστές της Ελλάδας θα την χρεοκοπούσαν – ενώ η πτώχευση εντός της Ευρωζώνης αποτελεί ένα αναφαίρετο δικαίωμα μας (ανάλυση).
Ειδικά όσον αφορά την ΕΚΤ, η οποία μας απειλεί με τη λήξη των δύο μεγάλων ομολόγων τον Ιούλιο και τον Αύγουστο, ενώ προφανώς θα μπορούσε να τα ανταλλάξει με καινούργια, καθώς επίσης να εξαγοράσει τα ληξιπρόθεσμα δάνεια του ΔΝΤ, τα εξής:
(α)  Η ΕΚΤ
είναι ουσιαστικά η κεντρική τράπεζα όλων των χωρών της Ευρωζώνης, άρα
και της Ελλάδας, με την ιδιότητα της ως ο δανειστής ύστατης ανάγκης
(Lender of last resort)
– η βασική υποχρέωση του οποίου είναι η προστασία των ατόμων που έχουν
καταθέσει χρήματα στα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα, σε περιπτώσεις
τραπεζικών επιθέσεων (Bank runs). Επομένως, εγγυάται τις καταθέσεις των
Ελλήνων, οπότε δεν μπορεί να απειλεί τη χώρα με σταμάτημα της έκτακτης
παροχής ρευστότητας (ELA).
(β)  Επειδή το κράτος χρηματοδοτείται από τις τράπεζες (αντί από την κεντρική του, όπως συμβαίνει σε όλες τις άλλες χώρες), οι οποίες αγοράζουν τα ομόλογα που εκδίδει με υψηλό κέρδος, δεν είναι έντιμο να απαγορεύει η ΕΚΤ εντελώς την αγορά εντόκων γραμματίων, στραγγαλίζοντας την κυβέρνηση.
(γ)  Δεν μπορούμε να φαντασθούμε πως η Fed, για παράδειγμα, θα χρεοκοπούσε τις Η.Π.Α. ή η Τράπεζα της Αγγλίας τη Μ. Βρετανία – οπότε λογικά δεν είναι δυνατόν να χρεοκοπήσει η ΕΚΤ, η κεντρική μας τράπεζα δηλαδή, την Ελλάδα.
Συνεχίζοντας, τα παραπάνω δεν σημαίνουν πως η Ελλάδα δεν πρέπει να μεταρρυθμίσει την οικονομία της, είτε χρεοκοπήσει εντός της Ευρωζώνης, είτε όχι
– όπου η έννοια «μεταρρυθμίσεις» δεν πρέπει να συγχέεται με τα μνημόνια
ή με τις μειώσεις των μισθών, οι οποίοι είναι πλέον κάτω από το μέσον
όρο της Ευρωζώνης (Γαλλία), σε όρους κατά κεφαλήν εργατικού κόστους ανά
μονάδα προϊόντος (γράφημα).
.
ΓΡΑΦΗΜΑ-Ευρώπη, κατα κεφαλήν εργατικό κόστος
.
Αντίθετα, εάν δρομολογούταν οι απαιτούμενες μεταρρυθμίσεις, η έλλειψη των οποίων επιβαρύνει, μεταξύ άλλων, τους μισθούς των εργαζομένων,
αφού αυτοί πληρώνουν ουσιαστικά το κόστος της διαφθοράς, της διαπλοκής,
της φοροδιαφυγής, της έλλειψης σταθερού φορολογικού πλαισίου που
«διώχνει» τους επενδυτές, της γραφειοκρατίας κοκ. (ανάλυση),
τότε η χώρα θα μπορούσε να ξεφύγει από την κρίση, χωρίς νέα μέτρα –
κάτι που δυστυχώς δεν έχει αντιληφθεί η κυβέρνηση, η οποία καταναλώνει
όλο της το χρόνο σε διαπραγματεύσεις που δεν οδηγούν πουθενά.
Ολοκληρώνοντας, ευχόμαστε και
ελπίζουμε να συνειδητοποιήσουν όλοι οι συμμετέχοντες στο μεγάλο πόκερ
της διαπραγμάτευσης τις ευθύνες, καθώς επίσης τις υποχρεώσεις τους
– τόσο η ελληνική κυβέρνηση δηλαδή, όσο και οι δανειστές της.
Ειδικά ο Γερμανός υπουργός οικονομικών, ο οποίος πρέπει
να πάψει να είναι εκδικητικός, επιμένοντας να τιμωρήσει τους Έλληνες
για τα λάθη ή για τις παραλείψεις της πολιτικής ηγεσίας τους
– τόσο της σημερινής, όσο και των παρελθόντων δεκαετιών.
Σε κάθε περίπτωση πρέπει να βρεθεί άμεσα
μία βιώσιμη λύση για την Ελλάδα, η οποία να δίνει κάποια προοπτική
στους Έλληνες – αφού χωρίς την επιστροφή της ελπίδας και της αισιοδοξίας, η χώρα μας δεν πρόκειται ποτέ να βγει από την κρίση, όσα χρήματα και αν της δοθούν.
.
ΥΓ: Δεν είναι ίσως απίθανο να μας ζητηθεί η τοποθέτηση εναντίον της Ρωσίας και του αγωγού που σχεδιάζεται μέσω της Τουρκίας (άρθρο) – ως αντάλλαγμα για τη συμφωνία, εκ μέρους της ΕΕ, στο πόκερ που διεξάγεται.
Φυσικά στα πλαίσια των νέων κυρώσεων που θέλει να επιβάλλει η Δύση στον πρόεδρο Putin, κατ’ εντολή των Η.Π.Α. – προφανώς δε να μην ασκήσουμε το βέτο που δικαιούται η χώρα μας, όσον αφορά τις άλλες κυρώσεις.

Γενικά θέματα

Όταν απουσιάζει το «ειδικό βάρος»

Η Ε.Ε. δεν μπορεί να διαχειριστεί τον πόλεμο Ρωσίας – Ουκρανίας που μαίνεται πάνω από 3 χρόνια στα σύνορά της, πόσο μάλλον να δράσει για μια σύγκρουση πιο μακρινή.

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Σε κάθε μείζον διεθνές ζήτημα που ανακύπτει, παρακολουθούμε την ηγεσία της Ευρωπαϊκής Ένωσης να παρακολουθεί τις εξελίξεις ως απλός θεατής.

Για τη στάση της αυτή συχνά κατηγορείται από πολλούς, αλλά τελικά είναι καλύτερο να σιωπά και να περιορίζεται σε ευχολόγια που κανείς δεν τα λαμβάνει υπόψη;

«Οι αναφορές που έρχονται από τη Μέση Ανατολή είναι βαθιά ανησυχητικές. Η Ευρώπη προτρέπει όλα τα μέρη να επιδείξουν μέγιστη αυτοσυγκράτηση, να αποκλιμακώσουν αμέσως και να απόσχουν από αντίποινα», δήλωσε η πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, με αφορμή την επίθεση του Ισραήλ στο Ιράν.

Και πρόσθεσε: «Μια διπλωματική επίλυση είναι τώρα πιο επείγουσα από ποτέ, για χάρη της σταθερότητας και της παγκόσμιας ασφάλειας της περιοχής».

Υπό κανονικές συνθήκες, αν η Ε.Ε. ήταν «βασικός παίκτης» στη διεθνή σκακιέρα, δεν θα ευχόταν να προκύψει μια διπλωματική επίλυση. Θα την επιδίωκε με συγκεκριμένες κινήσεις.

Ίσως είναι καλύτερο που δεν παρεμβαίνει, αφού, όποτε το πράττει, συνήθως είναι σε λάθος κατεύθυνση.

Η Ε.Ε. δεν μπορεί να διαχειριστεί τον πόλεμο Ρωσίας – Ουκρανίας που μαίνεται πάνω από 3 χρόνια στα σύνορά της, πόσο μάλλον να δράσει για μια σύγκρουση πιο μακρινή.

Αποδέχτηκε σιωπηρά τη δρομολόγηση του πολέμου στην Ουκρανία και, όταν οι Αμερικανοί (οι οποίοι τον υποδαύλισαν) τράβηξαν χειρόφρενο, οι «Βρυξέλλες» αποφάσισαν ότι πρέπει να συνεχιστεί και να κλιμακωθεί ο πόλεμος. Με ποιον σκοπό άραγε;
Στο πλαίσιο αυτό, εξαγγέλθηκε και το τεράστιο εξοπλιστικό πρόγραμμα RE-ARM Europe, το οποίο θα κοστίσει εκατοντάδες δισεκατομμύρια, επιχειρώντας να πείσουν τους πολίτες της Ε.Ε. ότι θα πρέπει να ζουν μόνιμα με τον φόβο ενός πολέμου με τη Ρωσία.

Κάποιος αφελής θα ρωτούσε την ηγεσία της Ε.Ε.: Γιατί τη διπλωματική οδό, που συστήνετε χλιαρά και αορίστως σε Ιράν – Ισραήλ, δεν την εφαρμόζετε στα σύνορά σας;

Προφανώς επειδή απουσιάζει το «ειδικό βάρος» των διαπραγματευτών.

Συνέχεια ανάγνωσης

Γενικά θέματα

Ποια Αριστερά, ποια Δεξιά στην Ελλάδα; 

Το σύνολο των δημοσκοπήσεων όταν περιορίζονται να κάνουν την δουλειά τους, δηλαδή μετρήσεις των στάσεων και διαθέσεων της κοινής γνώμης στην παρούσα συγκυρία και όχι αυθαίρετες εκτιμήσεις των δημοσκόπων, καταγράφουν την δυσοίωνη πραγματικότητα.

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Γράφει ο Σπύρος Γκουτζάνης, Ναυτεμπορική

Το σύνολο των δημοσκοπήσεων όταν περιορίζονται να κάνουν την δουλειά τους, δηλαδή μετρήσεις των στάσεων και διαθέσεων της κοινής γνώμης στην παρούσα συγκυρία και όχι αυθαίρετες εκτιμήσεις των δημοσκόπων, καταγράφουν την δυσοίωνη πραγματικότητα: η κυβέρνηση μεσοσταθμικά κινείται στο 24%, (οι πιο αξιόπιστες μάλιστα την εμφανίζουν γύρω στο 22,5%), παράλληλα υπάρχει κενό στην αντιπολίτευση τόσο στα δεξιά όσο και στα αριστερά, αφού το δεύτερο κόμμα κινείται γύρω στο 10% – 12%.

Οι πρόσφατες δημοσκοπήσεις καταγράφουν ένα ακόμη περίεργο φαινόμενο: την υψηλή προσδοκία για τη δημιουργία καινούργιων κομμάτων στο κεντροαριστερό φάσμα υπό τον Αλέξη Τσίπρα και στο δεξιό υπό τον Αντώνη Σαμαρά για να καλύψουν το κενό.

Το ότι γίνονται υποθετικές μετρήσεις για το τι ποσοστό θα ψήφιζε ένα κόμμα υπό τον Αντώνη Σαμαρά και αντίστοιχα υπό τον Αλέξη Τσίπρα, πριν οι δύο πρώην πρωθυπουργοί το αναγγείλουν είναι από μόνο του περίεργο. Ο τρόπος με τον οποίο τα αντιμετωπίζει το κυβερνητικό κέντρο αποκαλύπτει την αγωνία του. Οι δύο πρώην πρωθυπουργοί καταρρίπτουν το επιχείρημα ότι δεν υπάρχει εναλλακτική στην παρούσα κυβέρνηση. Είτε συμφωνεί κανείς μαζί τους είτε διαφωνεί αμφότεροι έχουν ασκήσει διακυβέρνηση στο παρελθόν σε πολύ χειρότερες συνθήκες και με πολύ καλύτερα αποτελέσματα από τον νυν πρωθυπουργό.

Οι δύο απειλούν την παρούσα κυβέρνηση: ένα κόμμα Σαμαρά έστω και στο 10% και με ένα ποσοστό να προέρχεται από τη ΝΔ θα κατεβάσει την κυβέρνηση κάτω από το 20%. Ένα κόμμα πάλι υπό τον Τσίπρα έστω και με 15% θα δημιουργήσει αμέσως υπολογίσιμη αντιπολίτευση και θα δημιουργήσει προσδοκίες και δυναμική ενοποίησης του κατακερματισμένου χώρου της κεντροαριστεράς. Ο οποίος όμως είναι σημαντικά συρρικωμένος όπως παντού στην Δύση όπου συντελείται στροφή δεξιά. Όλα αυτά υποθετικά. Αλλά ο μονόφθαλμος θα πάψει να βασιλεύει στους τυφλούς.

Προοδευτισμός και νέα Δεξιά

Φυσικά για να υπάρξουν νέα κόμματα θα πρέπει να υπάρχει η αντίστοιχη ανάγκη που έρχονται να καλύψουν. Ο μεν Αλέξης Τσίπρας στη πρόσφατη τοποθέτησή του στην εκδήλωση του ομώνυμου Ινστιτούτου προσπάθησε να συνδέσει την διεθνή κατάσταση που διαμορφώνεται μετά την άνοδο Τραμπ και την στροφή δεξιά που καταγράφεται συνολικότερα, με τα ελληνικά πράγματα και την παρούσα διακυβέρνηση. Ενώ διαβάζει σωστά τον καπιταλιστικό αυταρχισμό των ακροδεξιών κομμάτων, επιμένει ότι η απάντηση θα δοθεί από ένα νέο προοδευτικό κίνημα. Στην πραγματικότητα τόσο για τον διεθνή χώρο όσο και για τα ελληνικά πράγματα καταφεύγει στα κατάλοιπα της ιδεολογίας και της πολιτικής των Δημοκρατικών που ηττήθηκαν κατά κράτος στην Αμερική και της νεοφιλελεύθερης σοσιαλδημοκρατίας που υποχωρεί παντού στην συλλογική Δύση. Ο προοδευτισμός του Αλέξη Τσίπρα δεν αμφισβητεί την φιλελεύθερη παγκοσμιοποίηση δίχως σύνορα με όσα την συνοδεύουν -μεταναστευτικό, δικαιωματισμός, πράσινη ατζέντα. Ισχνή όσον αφορά τον διεθνή περίγυρο η ανάγνωση του είναι πιο εύστοχη ως προς την ανάγκη να υπάρξει εναλλακτική εντός Ελλάδος. Όμως αυτή περιγράφεται ως μία διακυβέρνηση δίχως την διαφθορά και την αλαζονεία της παρούσας κυβέρνησης που έχει κάνει ακόμη και τμήματα του κατεστημένου να απηυδίσουν. Γι αυτό άλλωστε λέγεται ότι υποβάλλει τα διαπιστευτήρια του στο σύστημα και αν αληθεύουν οι πληροφορίες με επιτυχία. Ορισμένοι τουλάχιστον από τους μεγάλους οικονομικούς παίκτες της χώρας τον στηρίζουν. Ο Αλέξης Τσίπρας πρεσβεύει μία πιο χρηστή διακυβέρνηση και πιο δίκαιη κατανομή εισοδήματος.

Ο Αντώνης Σαμαράς κινείται σε άλλο επίπεδο, εκφράζει στα καθ’ ημάς την νέα Δεξιά που επικράτησε στις ΗΠΑ και κερδίζει έδαφος στην Ευρώπη. Είναι κατά της παγκοσμιοποίησης, υπέρ του αυστηρού περιορισμού της μετανάστευσης, εχθρός της woke ατζέντας και της πράσινης μετάβασης και υπέρμαχος της ρεαλιστικής σχολής στις διεθνείς σχέσεις. Αναπτύσσει την ανάγκη επανατοποθέτησης της χώρας στον διεθνή περίγυρο, την αντιμετώπιση της Τουρκίας, την διαφυγή από το ενεργειακό μοντέλο της πράσινης ενέργειας. Αλλά δεν έχει εναλλακτική πρόταση για την κατανομή του εισοδήματος και το κοινωνικό κράτος. Ίσως γιατί θα προσκρούσει σε συμφέροντα που θέλει να προσεταιριστεί.

Είναι ο νεοφιλελευθερισμός

Για να γενικεύσουμε τόσο η μία άποψη όσο και η άλλη κινούνται στον αστερισμό του νεοφιλελεύθερου υποδείγματος, που θεωρητικά θέλουν να υπερβούν. Εάν ο νεοφιλελευθερισμός όπως περιέγραψαν οι Πιέρο Νταρντό και Κριστιάν Λαβάλ στο βιβλίο τους «Ο νέος λόγος του κόσμου» είναι ένα αυταρχικό σύστημα διακυβέρνησης που βασίζεται στον γενικευμένο ανταγωνισμό και στην διάλυση κάθε συλλογικότητας, ούτε ο «προοδευτισμός» ούτε η νέα Δεξιά τον αμφισβητεί. Η Δεξιά, παλιά και νέα, βασίζεται στο έθνος ως συνεκτική ιδέα, μόνο που όπως περιγράφει ο Εμμανουέλ Τοντ στο πρόσφατο βιβλίο του «Η ήττα της Δύσης», το κοινωνικό κράτος είναι ο κορμός του έθνους κράτους. Δεν μπορεί να υπάρξει εθνική ενότητα με διαλυμένους τους κοινωνικούς θεσμούς.

Η προοδευτική αριστερή άποψη, (η νεοφιλελεύθερη σοσιαλδημοκρατία εν ολίγοις) δεν μπορεί να αντιληφθεί ακόμη και τώρα αυτό που περιέγραφε εδώ και καιρό ο Ζαν Κλοντ Μισεά στο βιβλίο του «Τα μυστήρια της Αριστεράς», ότι δεν μπορείς να αντιστρατεύεται την οικονομική πτυχή της νεοφιλελεύθερης παγκοσμιοποίησης όταν αποδέχεται την πολιτική και πολιτιστική του διάσταση. Είναι σαν να προσπαθείς να τον βγάλεις από την πόρτα όταν έχεις ορθάνοιχτα τα παράθυρα για να επανέλθει. Η νέα Δεξιά πάλι δεν αντιλαμβάνεται – και δεν θέλει άλλωστε – ότι δεν μπορείς να ξορκίσεις την νεοφιλελεύθερη παγκοσμιοποίηση, αμφισβητώντας την πολιτιστική και πολιτική της πτυχή όταν διατηρείς τον οικονομικό της πυρήνα.

Συνέχεια ανάγνωσης

Γενικά θέματα

Το Ιράκ κατηγορεί το Ισραήλ ότι χρησιμοποίησε τον εναέριο χώρο του για να πλήξει το Ιράν

«Οι ενέργειες αυτές αποτελούν κατάφωρη παραβίαση της εθνικής μας κυριαρχίας», αναφέρει σε ανακοίνωσή του το ιρακινό Υπουργείο Εξωτερικών, καλώντας το Συμβούλιο Ασφαλείας «να αναλάβει τις ευθύνες του και να αποτρέψει την επανάληψη παρόμοιων παραβιάσεων».

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Το Ιράκ υπέβαλε επίσημη καταγγελία στο Συμβούλιο Ασφαλείας του ΟΗΕ, καταλογίζοντας στο Ισραήλ παραβίαση του εναέριου χώρου του και χρήση αυτού για την εκτόξευση στρατιωτικών επιθέσεων κατά του Ιράν.

«Οι ενέργειες αυτές αποτελούν κατάφωρη παραβίαση της εθνικής μας κυριαρχίας», αναφέρει σε ανακοίνωσή του το ιρακινό Υπουργείο Εξωτερικών, καλώντας το Συμβούλιο Ασφαλείας «να αναλάβει τις ευθύνες του και να αποτρέψει την επανάληψη παρόμοιων παραβιάσεων».

Καταδίκη από τη Χεζμπολάχ για την ισραηλινή επίθεση

Το λιβανέζικο σιιτικό κίνημα Χεζμπολάχ καταδίκασε σφοδρά τα φονικά αεροπορικά πλήγματα του Ισραήλ στο Ιράν, τα οποία έπληξαν στρατιωτικές και πυρηνικές εγκαταστάσεις. Η οργάνωση προειδοποίησε ότι οι ενέργειες αυτές ενδέχεται να «πυροδοτήσουν ανάφλεξη σε ολόκληρη την περιοχή».

Σε επίσημη ανακοίνωσή της, η Χεζμπολάχ χαρακτήρισε την ισραηλινή επίθεση «στυγνή» και «επικίνδυνη περιπέτεια» που απειλεί την περιφερειακή σταθερότητα.

Ωστόσο, σύμφωνα με δηλώσεις αξιωματούχου στο πρακτορείο Reuters, η οργάνωση δεν σκοπεύει να προχωρήσει άμεσα σε μονομερή επίθεση κατά του Ισραήλ ως απάντηση στα ισραηλινά πλήγματα. Αντίθετα, η ανακοίνωση της Χεζμπολάχ εκφράζει πλήρη αλληλεγγύη προς το Ιράν, χωρίς να ανακοινώνει άμεσες στρατιωτικές κινήσεις.

Παράλληλα, το Υπουργείο Εξωτερικών του Λιβάνου ανέφερε ότι βρίσκονται σε εξέλιξη συνομιλίες, με στόχο την αποτροπή ενδεχόμενης επέκτασης της σύγκρουσης στο έδαφος της χώρας, η οποία ήδη δοκιμάζεται από παρατεταμένες εντάσεις.

Συνέχεια ανάγνωσης

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Δημοφιλή