Ακολουθήστε μας

Κύπρος (Εθνική Φρουρά, Κύπρος 1974)

Τα δις του Άιντα για την Κύπρο και το παράδειγμα της Γάζας: Η Τουρκία έδωσε μόνο 50 χιλιάδες δολ.

Δημοσιεύτηκε

στις

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΑΡΧΕΙΟΥ: Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας κ. Νίκος Αναστασιάδης με τον κατοχικό ηγέτη κ. Μουσταφά Ακιντζί, και τον κ. 'Αιντα. Λευκωσία 25 Νοεμβρίου 2015. ΚΥΠΕ, ΚΑΤΙΑ ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΥΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ
ΑΡΧΕΙΟΥ: Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας κ. Νίκος Αναστασιάδης με τον
κατοχικό ηγέτη κ. Μουσταφά Ακιντζί, και τον κ. ‘Αιντα. Λευκωσία 25
Νοεμβρίου 2015. ΚΥΠΕ, ΚΑΤΙΑ ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΥ
Του ΜΑΡΙΟΥ ΕΥΡΥΒΙΑΔΗ
Αρχές Οκτωβρίου 2014 μαζεύτηκαν στο Κάϊρο, υπό την αιγίδα της Αιγύπτου, της Νορβηγίας και του ΟΗΕ,  γύρω
στις πενήντα χώρες σε μια διάσκεψη δωρητών για την ανοικοδόμηση της
Γάζας. Είχε προηγηθεί, τον Ιούλιο και τον Αύγουστο, μια ακόμη σύγκρουση
μεταξύ των Παλαιστινίων και των Ισραηλινών στη Γάζα. Η σύγκρουση  άφησε
2,200 Παλαιστίνιους και 73 Ισραηλινούς νεκρούς, με χιλιάδες τραυματίες
και όλες σχεδόν τις υπδομές της Γάζας κατεστραμμένες. 
Η διάσκεψη δωρητών ξεπέρασε όλες της
προσδοκίες. Η εκτίμηση για τις ανάγκες ήταν της τάξης των 4 δις
δολλαρίων. Οι δεσμεύσεις για δωρεές έφθασαν τα 5.4 δις. Το εμιράτο του
Κατάρ “έδωσε ρέστα”, με
υπόσχεση για ένα δις. Η Σαουδική Αραβία δεσμεύτηκε για μισό δις. Τα
Αραβικά Εμιράτα για 200 εκ. Οι ΗΠΑ για 212, η Τουρκία για 200, η
Νορβηγία 150, η Γερμανία για 50, η Γαλλία για 40 και ακολουθούσαν οι
υπόλοιποι δωρητές με μικρότερα ποσά. 


Τον Φεβρουάριο του 2015, η Αίγυπτος και η Νορβηγία αισθάνθηκαν την ανάγκη να υπενθυμίσουν, ευγενικά, τους δωρητές πως έπρεπε να τιμήσουν τις υποσχέσεις τους. Μέχρι τότε μόνο το 5% των δεσμεύσεων είχαν υλοποιηθεί. Κατά τους Νορβηγούς ο κύριος λόγος για την καθυστέρηση υπήρξε η πτώση της τιμής του πετρελαίου. Τον Μάϊο, η Παγκόσμια Τράπεζα εξέδωσε έκθεση η οποία καυστηρίαζε, μεταξύ άλλων, τη μη υλοποίηση των υποσχέσεων των δωρητών. Μέχρι τον Αύγουστο, το ποσοστό υλοποίησης ήταν περίπου 20% και μέχρι το τέλος του έτους, οι δωρεές παρέμεναν κάτω του 30%.

Ενδιαφέρον παρουσιάζει η περίπτωση της Τουρκίας του Ερντογάν, ο οποίος χαρακτήρισε τη συμπεριφορά των Ισραηλινών στη Γάζα ως “χειρότερη” και από αυτή του Χίτλερ, σε “βαρβαρότητα”. Μέχρι το Φεβρουάριο η Τουρκία εκταμίευσε μόλις 50 χιλιάδες δολ., όσα έδωσε η νεαρή Νομπελίστρια της ειρήνης, η Πακιστανή Μαλάλα, για να διατεθούν ειδικά για την ανοικοδόμηση σχολείων. (βλ. “World Bank report: Turkey fails pledge to Gaza”, Today’s Zaman, May 24, 2015). Μέχρι και την Άνοιξη, η τουρκική δωρεά μόλις ξεπερνούσε το μισό εκ., με τη Τουρκική κυβέρνηση, ενοχλημένη από τη δημόσια κριτική, να δηλώνει πως…”θα” υλοποίησει την υπόσχεσή της.

Τον Ιούνιο του 2014 η τιμή του πετρελαίου ξεπερνούσε τα 100 δολλάρια το βαρέλι. Από το καλοκαίρι και μετά άρχισε η κατιούσα που ακόμη δεν έχει κτυπήσει πάτο. Σήμερα οι αισιόδοξοι ελπίζουν πως θα κρατηθεί πάνω από τα 30. Οι απαισιόδοξοι εκτιμούν πως ισως να πέσει κάτω από τα 10. Το 1985 είχε φτάσει και στα 7!

Ένα είναι αδιαμφισβήτητο. Η παγκόσμια οικονομία βρίσκεται σε πρωτοφανή ύφεση με την “ατμομηχανή” της , την κινεζική οικονομία, να καταγράφει το χαμηλότερο ρυθμό ανάπτυξης εδώ και 25 χρόνια, γύρω στα 7% ετησίως. Αυτό που δεν είναι ευρέως γνωστό, είναι πως η Κίνα χρειάζεται τουλάχιστον 6% ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης για να μήν οπισθοδρομεί! Επιπλέον τα τελευταία 2-3 χρόνια πάνω από 400 δις σε έργα, παγκοσμίως, έχουν ακυρωθεί διότι δεν διαφαίνονται προοπτικές ανάκαμψης.

Στην περίπτωση της Κύπρου κανείς δεν γνωρίζει επακριβώς το κόστος της “ανοικοδόμησης” και της καταβολής “αποζημιώσεων”, σε περίπτωση που υπάρξει η όποια λύση. Το ποσό θα είναι συνάρτηση πολλών μεταβλητών. Και εδώ ο Νορβηγός Άιντα, που λέει πως το ποσό δεν θα είναι τόσο μεγάλο όσο ακούγεται, μπορεί να έχει δίκιο.

Έχουν αναφερθεί ποσά από 20 μεχρι 40 δις δολάρια. Ας μείνουμε στο χαμηλότερο και ας το μοιράσουμε και αυτό, δηλαδή να περιοριστούμε σε ένα “ελάχιστο” ποσό, περίπου 10 δις. Που θα βρεθούν αυτά τα λεφτά; Από την λεγόμενη “διεθνή κοινότητα”; Από εκεί θα τα βρεί ο Άιντα; Όπως βρέθηκαν και για του Παλαιστίνιους της Γάζας, εκεί που ακόμη οι πληγές του δράματος είναι ανοικτές και που μέχρι πριν λίγους μήνες δεν είχε επιδιορθωθεί ούτε μια κατοικία;

Αυτοί στην Κύπρο, ειδικά του κυβερνώντος κόμματος, που ευαγγελίζονται τον “νεοφιλελευθερισμό” του Μίλτον Φρίντμαν της Σχολής του Σικάγο, μήπως ξεχνούν τι τους πρωτοδίδαξε ο μεγάλος τους δάσκαλος; “There is no such thing as a free lunch”; Πως, δηλαδή, δεν παρέχεται τίποτα “μούχτιν” (δωρεάν) και πως κάποιος το πληρώνει ή θα το πληρώσει;

Πάνω στο “οικονομικό όφελος” του καθενός προσωπικά, αλλά ιδιαίτερα του “πρόσφυγα”, η ψήφος του οποίου θεωρείται απαραίτητη, οικοδομείται το όλο “στρατήγημα” περι αποζημιώσεων και μελλοντικού “πλουτισμού” ώστε να θριαμβεύσει, όχι απλά να περάσει, το επερχόμενο δημοψήφισμα που μάλλον τοποθετείται πλέον για το φθινόπωρο. Πρόσφυγες, ειδικά από την επαρχία Κερύνειας, πιστεύουν, θέλουν να πιστεύουν ή τους υπόσχονται, πως τουλάχιστον θα “αποζημιωθούν”, από τα δις που θα φέρει ο Άιντα. Με τα δεδομένα της λύσης που εκκολάπτεται, αν ποτέ αποζημιωθούν οι πρόσφυγες δεν θα είναι από δωρεές εξωτερικού. Τα χρήματα θα είναι από την “δική” τους τσέπη και των παιδιών τους, δηλαδή από τους Ελληνοκύπριους φορολογούμενους.

Όσοι πιστεύουν αλλιώς, πρόσφυγες ή μή, ας παραδειγματιστούν από την περίπτωση της γειτονικής Γάζας, τη συμπεριφορά εκεί της “διεθνούς κοινότητας” και επιφανών μελών της, όπως π.χ. της Τουρκίας που …”θα” υλοποιήσει τις υποσχέσεις της προς τους Παλαιστίνιους.

Τέλος, επειδή η Κύπρος είναι μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης, καλιεργείται και η εντύπωση πως αρωγός για την ανοικοδόμηση θα είναι, στο τέλος της ημέρας, οι Βρυξέλλες. Το ότι κάποια ποσά από τα διαρθρωτικά ταμεία θα διατεθούν στην Κύπρο αυτό είναι βέβαιο. Εξάλλου αρκετά εκατομμύρια ευρώ διατίθενται ήδη για την ευθυγράμμιση των τουρκοκυπρίων με τα δεδομένα της ΕΕ.

Δεν θα πάω όμως τόσο πίσω όσο στην περίπτωση της επανένωσης των δυο Γερμανιών, για να ρωτήσω ποιός πλήρωσε, που σίγουρα δεν ήταν οι Βρυξέλλες. Εδώ ζούμε τις μέρες αυτές ένα τρανταχτό παράδειγμα της “αλληλεγγύης” των Βρυξελλών για την αντιμετώπιση των προσφυγικών ροών που κυριολεκτικά απειλούν την ύπαρξή της ΕΕ, και δεν υπάρχει συναίνεση για την αντιμετώπιση του προβλήματος. Ούτε βέβαια παρέχεται και η ανάλογη οικονομική αρωγή. Εγκρίθηκαν, υποτίθεται, 3 δις δολάρια προς την Τουρκία για τον έλεγχο των προσφυγικών ροών στο έδαφός της. Όμως τα κράτη-μέλη δεν εκταμιεύουν το μερίδιο που τους αναλογεί ή καθυστερούν να το πράξουν. Και η Άγκυρα, πονηρεμένη πως θα πάρει πολύ λιγότερα- κρίνοντας εξ´ιδίων τα αλλότρια- απαιτεί τα 3 δις να εκταμιευθούν από τον προϋπολογισμό της ΕΕ , αλλιώς απειλεί, δια στόματος του Υπουργού Εξωτερικών, πως δεν θα συνεργαστεί…

Στην περίπτωση της Κύπρου η οικονομική διάσταση είναι ήσσονος σημασίας για τη λύση. Ωστόσο παρουσιάζεται, επιτηδευμένα, ως κυρίαρχη διότι έτσι πιστεύεται πως δια του δελεασμού θα “εξαγοραστεί” ο μπελάς. Όπως ακριβώς πίστευαν οι θιασώτες του Σχεδίου Ανάν το 2004, αγνοώντας θεμελιώδη ζητήματα όπως είναι η αμοιβαία ασφάλεια και αναφαίρετα ανθρώπινα και πολιτικά δικαιώματα.

Εξωτερική Πολιτική

Κυπριακό: Οι Τούρκοι θέλουν τριμερή συνάντηση χωρίς ουσία

Δημοσιεύτηκε

στις

Ο Ερσίν Τατάρ θα στοχεύει σε ανοικτή ατζέντα προκειμένου να βάλει στο τραπέζι τις αξιώσεις του

Μια τριμερή χωρίς να αγγίζει την ουσία, δηλαδή το πως θα επανεκκινήσει ο διάλογος, επιδιώκει η τουρκική πλευρά, με τον Ερσίν Τατάρ θα στοχεύει σε ανοικτή ατζέντα προκειμένου να βάλει στο τραπέζι τις αξιώσεις του.

Με τη γνωστοποίηση, το βράδυ της Τετάρτης, της συμφωνίας για πραγματοποίηση μιας άτυπης συνάντησης στη Νέα Υόρκη, στις 15 Οκτωβρίου, άρχισαν να διαφαίνονται εκατέρωθεν και οι προθέσεις των δύο πλευρών. Νίκος Χριστοδουλίδης και Ερσίν Τατάρ κατέγραψαν άμεσα ή έμμεσα τους στόχους τους πριν καθίσουν στο ίδιο τραπέζι με το Γενικό Γραμματέα των Ηνωμένων Εθνών.

Ανακοινώνοντας το δείπνο στη Νέα Υόρκη το γραφείο του Ερσίν Τατάρ φρόντισε την ίδια ώρα να στείλει το μήνυμα ότι «το άτυπο δείπνο δεν θα έχει καμία ατζέντα και οι δύο ηγέτες θα ανταλλάξουν απόψεις σε κοινωνικό περιβάλλον». Σχεδόν ταυτόχρονα, από τη Νέα Υόρκη όπου βρίσκεται, ο Ταχσίν Ερτουγρούλογλου, διαμήνυε πως «δεν θα συζητηθεί η ομοσπονδία» και ότι «σε καμιά περίπτωση δεν πρέπει να θεωρηθεί η συμμετοχή τους σε αυτή τη συνάντηση ως διαπραγμάτευση για ομοσπονδία».

Οι τοποθετήσεις αυτές της τουρκοκυπριακής πλευράς καταδεικνύουν και τους στόχους που έχει θέσει και οι οποίοι δεν έχουν καμιά σχέση με το βασικό στόχο της τριμερούς που είναι η αναζήτηση τρόπων επανέναρξης του διαλόγου στο Κυπριακό.

Ο Πρόεδρος Χριστοδουλίδης φρόντισε πάντως χθες να ξεκαθαρίσει πως η ατζέντα της τριμερούς συνάντησης της 15ης Οκτωβρίου είναι πολύ συγκεκριμένη και αφορά τις προοπτικές επανέναρξης των συνομιλιών. Ενώ διαμήνυσε τόσο προς τα Ηνωμένα Έθνη όσο και προς την τουρκοκυπριακή πλευρά ότι στη Νέα Υόρκη δεν πάει για να συζητήσει την ατζέντα που προσπαθεί να περάσει ο Ερσίν Τατάρ.

Προσερχόμενος το πρωί στο Cyprus Forum 2024, στη Λευκωσία, ο Πρόεδρος Χριστοδουλίδης απαντώντας σε ερωτήσεις δημοσιογράφων είπε ότι η τριμερής συνάντηση δεν είναι ανοικτής ατζέντας: “Δεν υπάρχει οτιδήποτε που είναι ανοιχτής ατζέντας. Η συζήτηση γίνεται με έναν και μόνο σκοπό: να δούμε αν υπάρχουν οι προοπτικές για επανέναρξη των συνομιλιών και θεωρώ ιδιαίτερα σημαντική την πρωτοβουλία του Γενικού Γραμματέα“.

Πρόσθεσε ότι ήταν κάτι που επιδιώκαμε εδώ και καιρό. “Από κει και πέρα, είπε, επικεντρωνόμαστε στο να υπάρξει αποτέλεσμα που για μας ένας είναι ο στόχος, η επανέναρξη των συνομιλιών στη βάση του συμφωνημένου πλαισίου και από εκεί που μείναμε στο Κραν Μοντανά“.

Σημείωσε ότι “αναμένουμε να δούμε, προετοιμαζόμαστε για συνάντηση”, την οποία χαρακτήρισε “θετική εξέλιξη“. “Με απόλυτη σοβαρότητα θα προσέλθουμε σε αυτό το δείπνο και θα πράξουμε ό,τι είναι δυνατόν για να υπάρξουν θετικά αποτελέσματα“, είπε. Ο Πρόεδρος σχολίασε ότι “είναι θετικό ότι γίνεται αυτό το δείπνο. Από ‘κει και πέρα, δεν θέλω να πω πολλά, επικεντρώνομαι στη συζήτηση, στο αποτέλεσμα. Να υπάρξει αποτέλεσμα, αυτό με ενδιαφέρει“, επεσήμανε.

Ο υπουργός Εξωτερικών, Κωνσταντίνος Κόμπος, σε δηλώσεις του στο ΡΙΚ επεσήμανε πως το δείπνο στη Νέα Υόρκη αποτελεί το επόμενο σημείο αναφοράς στο Κυπριακό, μετά τη Γενική Συνέλευση, το οποίο δεν μπορεί να παραγνωρίζεται, μετά τη μακρά περίοδο απουσίας κινητικότητας.  Ο υπουργός Εξωτερικών πρόσθεσε, ωστόσο, ότι η ύπαρξη κινητικότητας δεν συνεπάγεται ότι θα επιτευχθεί ο βασικός στόχος, της επανέναρξης των συνομιλιών, κάτι που, όπως είπε, “δεν εξαρτάται μόνο από τη δική μας πλευρά”.

Ο Κωνσταντίνος Κόμπος σημείωσε ότι δεν υπάρχει άλλη διέξοδος από την επιδίωξη διαλόγου, αφού αυτός είναι ο μόνος τρόπος για κατάληξη σε επίλυση του Κυπριακού. Σημείωσε, επίσης, ότι δεν πρόκειται να γίνει αποδεκτό ό,τι βρίσκεται εκτός του πλαισίου των Ηνωμένων Εθνών και ότι αν, στο δείπνο, ακουστεί απλώς η ρητορική και επιχειρηματολογία της άλλης πλευράς το αποτέλεσμα δεν θα είναι θετικό.

Φιλελεύθερος

Συνέχεια ανάγνωσης

Αιγαίο

Το σύνδρομο της Στοκχόλμης στο ελληνοτουρκικό σύστημα

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Του Νίκου Ιγγλέση
26/09/2024 

Η συνάντηση Κ. Μητσοτάκη – Ρ.Τ. Ερντογάν στη Ν. Υόρκη, στις 24-9-24, ήταν η έκτη τούς τελευταίους δεκαπέντε μήνες. Πρόκειται για «πολιτικό έρωτα» μεταξύ των δύο ηγετών, ιδιαίτερα μετά τη Διακήρυξη των Αθηνών (Δεκέμβριος ’23) ή για το «Σύνδρομο της Στοκχόλμης» όπου το θύμα μέσω ψυχολογικών και συναισθηματικών διεργασιών καταλήγει να ερωτευθεί το θύτη του;

Σε τί αλήθεια αποσκοπούν όλες αυτές οι συναντήσεις, οι συνομιλίες, τα «μέτρα οικοδόμησης εμπιστοσύνης», η λεγόμενη θετική ατζέντα κ.α.; Πού είναι το «παράθυρο ευκαιρίας» που βλέπει η Κυβέρνηση;  Ένα είναι βέβαιο: Όλα αυτά δεσμεύουν την Ελλάδα να μην επιχειρήσει να ανατρέψει το, δυσμενές γι’ αυτήν, status quo στο Αιγαίο και τη Μεσόγειο και απενοχοποιούν, στη διεθνή σκηνή, την αναθεωρητική – επεκτατική Τουρκία.

Ποιά είναι τα διαχρονικά ζητήματα της ελληνοτουρκικής αντιπαράθεσης που, κατά την Κυβέρνηση, θα προωθήσει τη λύση τους ο διάλογος;

1) Η Ελλάδα δικαιούται να ασκήσει το μονομερές δικαίωμα που της δίνει το Διεθνές Δίκαιο της Θάλασσας να αυξήσει, δηλαδή, τα χωρικά ύδατά της μέχρι τα 12 ν.μ. στο Αιγαίο και την Α. Μεσόγειο και την άρση τού, επ’ αυτού, τουρκικού casus belli; Όχι, υποστηρίζει η Άγκυρα.

2) Τα ελληνικά νησιά που μπορούν να συντηρήσουν ανθρώπινη δραστηριότητα διαθέτουν την ίδια ΑΟΖ (μέχρι 200ν.μ.) με αυτήν της ηπειρωτικής χώρας, όπως προβλέπεται από το Διεθνές Δίκαιο της Θάλασσας; Όχι, διαθέτουν μόνο χωρικά ύδατα 6 ν.μ. αντιτείνει η Τουρκία.

3) Τα νησιά του Ανατολικού Αιγαίου δικαιούνται να είναι στρατιωτικοποιημένα γιατί απειλούνται; Θυμίζουμε το «Θα έρθουμε μια νύχτα ξαφνικά». Όχι, πρέπει να είναι αποστρατικοποιημένα σύμφωνα με τις Συνθήκες Λωζάνης-Παρισίων, λέει η Τουρκία.

4) Η Ελλάδα μπορεί να καταθέσει στην ΕΕ τους χάρτες του Θαλάσσιου Χωροταξικού Σχεδιασμού, όπως έχει κάνει η Κυπριακή Δημοκρατία; Μια τέτοια ενέργεια θα σήμαινε ανακήρυξη (όχι οριοθέτηση) της συνολικής ελληνικής ΑΟΖ, χωρίς αυτό να προκαλέσει τη σφοδρή τουρκική αντίδραση;

5) Τα Θαλάσσια Πάρκα, που εξαγγέλθηκαν, θα υλοποιηθούν ή ξεχάστηκαν για να μην χαλάσει το θετικό κλίμα; Η Άγκυρα δήλωσε ότι απαιτείται η συναίνεσή της.

6) Το παράνομο, κατά το Διεθνές Δίκαιο της Θάλασσας, Τουρκολυβικό Μνημόνιο θα ακυρωθεί ή θα παρεμποδίζει την όποια εκμετάλλευση της οριοθετημένης ελληνικής ΑΟΖ με την Αίγυπτο;

7) Τα αφηγήματα της «Γαλάζιας Πατρίδας» και των «Γαλάζιων Αιθέρων» αποτελούν ευθεία αμφισβήτηση της κυριαρχίας και των κυριαρχικών δικαιωμάτων της Ελλάδος. Η Τουρκία διεκδικεί το μισό Αιγαίο, ανατολικά του 25ου Μεσημβρινού και όλη τη θαλάσσια έκταση μεταξύ Ρόδου και Κύπρου (βλέπε χάρτη). Μπορεί κάτι τέτοιο να γίνει αποδεκτό;

8) Στην Κύπρο η Τουρκία ζητάει τη διεθνή αναγνώριση της κατεχόμενης ζώνης ως ανεξάρτητο κράτος. Παράλληλα διακηρύσσει ότι τα κατοχικά στρατεύματά της θα παραμείνουν εσαεί στη νησί. Ο Ελληνισμός μπορεί να το αποδεχτεί;

9) Η μουσουλμανική μειονότητα της Δ. Θράκης που η Άγκυρα, ενάντια στη Συνθήκη της Λωζάνης, αποκαλεί τουρκική, χρησιμοποιείται εδώ και χρόνια ως «στρατηγική μειονότητα» για την υβριδική αποσταθεροποίηση της Ελλάδας και επέμβασης στις εσωτερικές υποθέσεις της. Η Κυβέρνηση και το υπόλοιπο κυρίαρχο πολιτικό σύστημα δεν αντιδρούν για να μη θυμώσει η Τουρκία.

Όλα αυτά και άλλα σημαντικά ζητήματα προδιαγράφουν το αποτέλεσμα του ελληνοτουρκικού διαλόγου. Η Τουρκία κερδίζει χρόνο και ισχυροποιείται. Η Διακήρυξη των Αθηνών διευκόλυνε την Άγκυρα στην απόκτηση των αμερικανικών F-16 (40 + 80 αεροσκάφη και άφθονα όπλα). Η συνέχιση του διαλόγου διευκολύνει την Τουρκία για την άρση των αμερικανικών κυρώσεων στην πολεμική βιομηχανία της και ίσως στην απόκτηση των F-35. Η Ελλάδα χάνει χρόνο, δεν ασκεί τα νόμιμα δικαιώματά της και δεν ανατρέπει το status quo, στο οποίο έχει εγκλωβιστεί. Η Τουρκία, από την πλευρά της, επιμένει να προβάλλει συνεχώς τις διεκδικήσεις της, όταν απαιτείται τις επιβάλλει δια του καταναγκασμού (π.χ. πρόσφατα στην Κάσο) και στο τέλος θα επικαλεστεί «τις πραγματικότητες επί του πεδίου»  ως ένα είδος «χρησικτησίας» για να τις νομιμοποιήσει στη διεθνή σκηνή.

Το Μεταναστευτικό  

Η Κυβέρνηση προβάλλει ως επιτυχία του διαλόγου τη συνεργασία με την Τουρκία για τον περιορισμό των μεταναστευτικών ροών. Πρόκειται για προπαγάνδα εσωτερικής κατανάλωσης. Αλήθεια, πώς φτάνουν οι μετανάστες από την Κεντρική Ασία, το Κέρας ή την υποσαχάρια Αφρική στην Τουρκία; Έρχονται περπατώντας; Όχι βέβαια. Φτάνουν με πτήσεις των τουρκικών αερογραμμών (χωρίς visa) στην Κωνσταντινούπολη και από εκεί προωθούνται στον Έβρο και στις ακτές του Αιγαίου. Υπάρχει κανείς αφελής που πιστεύει ότι όλο αυτό το traffic γίνεται εν αγνοία των τουρκικών μυστικών υπηρεσιών, της στρατοχωροφυλακής και της αστυνομίας; Οι διακινητές είναι απλώς τα εκτελεστικά όργανα των υβριδικών επιχειρήσεων της Τουρκίας.

Σύμφωνα με στοιχεία της Frontex το πρώτο οκτάμηνο του 2024 οι μεταναστευτικές ροές από την Α. Μεσόγειο προς την Ελλάδα  αυξήθηκαν κατά 39% (πάνω από 37.000 άτομα). Αντίθετα από την Κεντρική Μεσόγειο προς την Ιταλία μειώθηκαν κατά 64%. Ο υπουργός Μετανάστευσης και Ασύλου Ν. Παναγιωτόπουλος, σε πρόσφατη συνέντευξή του, ανέφερε ότι οι ροές, το πρώτο οκτάμηνο αυξήθηκαν, κατά 60%. Ίσως ξέρει κάτι περισσότερο. Αυτοί οι αριθμοί αφορούν όσους εντοπίζονται και καταγράφονται. Χιλιάδες άλλοι διέρχονται λαθραία από τα σύνορα. Κάθε μέρα στον Έβρο και στην Εγνατία οδό συλλαμβάνονται αλλοδαποί και ημεδαποί διακινητές με κλεμμένα αυτοκίνητα να προωθούν λαθρομετανάστες στο εσωτερικό της χώρας. Εκείνος ο φράκτης στον Έβρο προχωράει με «ρυθμό χελώνας».

Αλήθεια, γιατί η Κυβέρνηση δεν αναστέλλει τη χορήγηση ασύλου για έξι μήνες, όπως έκανε η Κυπριακή Δημοκρατία με αποτέλεσμα την κατακόρυφη μείωση των αφίξεων μεταναστών; Αλλά πώς να το κάνει όταν ο πρωθυπουργός έχει δηλώσει ότι είναι ευτυχής που η ελληνική κοινωνία μεταλλάσσεται σε πολυπολιτισμική! Όταν οι Έλληνες, δηλαδή, θα γίνουν μια από τις διάφορες μειονότητες που θα διαβιούν στην ελληνική επικράτεια.

Το Κυπριακό

Ο Νίκος Χριστοδουλίδης πρόεδρος της Κυπριακής Δημοκρατίας κράτους διεθνώς αναγνωρισμένου, μέλους του ΟΗΕ, της ΕΕ και άλλων διεθνών οργανισμών παρακαλάει για μια συνάντηση με τον επικεφαλής της αποσχιστικής οντότητας της Βόρειας Κύπρου για να επαναρχίσει ο διάλογος για λύση του Κυπριακού. Μόνο που τη λύση του Κυπριακού δε θα την αποφασίσει ο όποιος Ερσιν Τατάρ αλλά η Άγκυρα. Αν ο Ν. Χριστοδουλίδης ήθελε να διατηρήσει την αξιοπρέπειά του και ιδιαίτερα το κύρος της Κυπριακής Δημοκρατίας θα έπρεπε να ζητάει διάλογο με τον Ερντογάν. Από κοντά ο Κ. Μητσοτάκης και ο Υπουργός του των Εξωτερικών δηλώνουν ευτυχείς που υπάρχει κινητικότητα στο Κυπριακό. Κινητικότητα για να προκύψει τι; Για να απενοχοποιείται ο εισβολέας και κατακτητής;

Μετά 50 χρόνια κανένα κράτος και κανείς διεθνής οργανισμός δε ζητάει την αποχώρηση των στρατευμάτων κατοχής από την Κύπρο. Όλοι ζητούν διάλογο μεταξύ των δύο κοινοτήτων και αμοιβαίες υποχωρήσεις για την εύρεση της όποιας λύσης. Η Τουρκία είναι στο απυρόβλητο. Εδώ έχουν οδηγήσει τον Ελληνισμό 50 χρόνια κατευναστικής πολιτικής  Για αποτροπή, ανάσχεση και απελευθέρωση της κατεχόμενης Κύπρου δε μιλάει ούτε η Αθήνα ούτε η Λευκωσία.

 Ο Ερντογάν ζητάει από το βήμα της Γενικής Συνέλευσης του ΟΗΕ τη διεθνή αναγνώριση ως ανεξάρτητου κράτους των κατεχομένων εδαφών και οι Μητσοτάκης και Χριστοδουλίδης μια Δικοινοτική –Διζωνική Ομοσπονδία που μπορεί να είναι χειρότερη ακόμη και της διχοτόμησης, αφού θα θέσει και τις ελεύθερες περιοχές υπό τον γεωπολιτικό έλεγχο της Τουρκίας.

Εδώ που έχουν φτάσει τα πράγματα στην ελληνοτουρκική αντιπαράθεση είτε ο Ελληνισμός θα αποδεχτεί όλους τους τουρκικούς όρους είτε η Τουρκία θα πρέπει να υποχρεωθεί να εγκαταλείψει τους γεωστρατηγικούς στόχους της. Μέση λύση δεν υπάρχει, γιατί αν δώσουμε μόνο ορισμένα απ’ όσα απαιτεί η Άγκυρα, «για να μην είμαστε καθημερινά με το δάκτυλο στη σκανδάλη» όπως είπε ο κ. Μητσοτάκης, απλώς θα της ανοίξουμε την όρεξη και για τα υπόλοιπα όντας σε ακόμη πιο αδύναμη θέση. Εκτός αν το «Σύνδρομο της Στοκχόλμης» έχει καταλάβει ολοκληρωτικά το πολιτικό προσωπικό σε Αθήνα και Λευκωσία.

Υ.Γ. 1 Πέρασε ίσως απαρατήρητη η αναφορά του Κ. Μητσοτάκη κατά την ομιλία του στη «Σύνοδο Κορυφής για Το Μέλλον» του ΟΗΕ. Είπε: «Το παγκόσμιο συμφέρον διαπερνά το μεμονωμένο συμφέρον των κρατών». Ποιος αλήθεια ορίζει το παγκόσμιο συμφέρον; Η παγκοσμιοποίηση, η Ευρωπαϊκή Ένωση, το ΝΑΤΟ, η Σύνοδος του Νταβός ή κάποιος άλλος;

Υ.Γ. 2 Απορεί κανείς με την εμμονή των ελλήνων πολιτικών να μιλούν για ενδεχόμενη οριοθέτηση υφαλοκρηπίδας και ΑΟΖ με την Τουρκία. Αγνοούν ότι στην ΑΟΖ περιλαμβάνεται και η υφαλοκρηπίδα; Ή εξυπηρετούν την Άγκυρα που δεν έχει επικυρώσει τη Σύμβαση για το Δίκαιο της Θάλασσας και θέλει οριοθέτηση υφαλοκρηπίδας ώστε να ισχυριστεί ότι τα ελληνικά νησιά του Αιγαίου κάθονται πάνω στην υφαλοκρηπίδα της Ανατολίας;

 

Πηγή: www.ellinikiantistasi.gr

Συνέχεια ανάγνωσης

Κύπρος (Εθνική Φρουρά, Κύπρος 1974)

Κύπρος – Πρόεδρος Ν. Χριστοδουλίδης: Πολύ συγκεκριμένη η ατζέντα της τριμερούς

Δημοσιεύτηκε

στις

Η συζήτηση γίνεται για να δούμε αν υπάρχουν οι προοπτικές για επανέναρξη των συνομιλιών

Ανδρέας Πιμπίσιης

Η ατζέντα της τριμερούς συνάντησης της 15ης Οκτωβρίου είναι πολύ συγεκριμένη και αφορά τις προοπτικές επανέναρξης των συνομιλιών, τόνισε ο Πρόεδρος Χριστοδουλίδης. Σπεύδοντας την ίδια ώρα να διαμηνύσει πως δεν πάει στη Νέα Υόρκη για να συζητήσει την ατζέντα που προσπαθεί να περάσει ο Ερσίν Τατάρ και η τουρκική πλευρά.

Προσερχόμενος το πρωί στο Cyprus Forum 2024, στη Λευκωσία, ο Πρόεδρος Χριστοδουλίδης απαντώντας σε ερωτήσεις δημοσιογράφων είπε ότι η τριμερής συνάντηση δεν είναι ανοικτής ατζέντας: “Δεν υπάρχει οτιδήποτε που είναι ανοιχτής ατζέντας. Η συζήτηση γίνεται με έναν και μόνο σκοπό: να δούμε αν υπάρχουν οι προοπτικές για επανέναρξη των συνομιλιών και θεωρώ ιδιαίτερα σημαντική την πρωτοβουλία του Γενικού Γραμματέα“.

Πρόσθεσε ότι ήταν κάτι που επιδιώκαμε εδώ και καιρό. “Από κει και πέρα, είπε, επικεντρωνόμαστε στο να υπάρξει αποτέλεσμα που για μας ένας είναι ο στόχος, η επανέναρξη των συνομιλιών στη βάση του συμφωνημένου πλαισίου και από εκεί που μείναμε στο Κραν Μοντανά“.

Σημείωσε ότι “αναμένουμε να δούμε, προετοιμαζόμαστε για συνάντηση”, την οποία χαρακτήρισε “θετική εξέλιξη“. “Με απόλυτη σοβαρότητα θα προσέλθουμε σε αυτό το δείπνο και θα πράξουμε ό,τι είναι δυνατόν για να υπάρξουν θετικά αποτελέσματα“, είπε.

Ο Πρόεδρος σχολίασε ότι “είναι θετικό ότι γίνεται αυτό το δείπνο. Από ‘κει και πέρα, δεν θέλω να πω πολλά, επικεντρώνομαι στη συζήτηση, στο αποτέλεσμα. Να υπάρξει αποτέλεσμα, αυτό με ενδιαφέρει“, επεσήμανε.

Στα κατεχόμενα, ο Ταχσίν Ερτουγρούλογλου έσπευσε να διαμηνύσει πως στη Νέα Υόρκη δνε θα συζητηθεί το θέμα της ομοσπονδίας.

Σε δηλώσεις του στην Νέα Υόρκη, μετά την ολοκλήρωση των συναντήσεων του, σύμφωνα με τα όσα μεταδίδει η διαδικτυακή «Κίπρις Πόστασι», αναφερόμενος στο άτυπο δείπνο στις 15 Οκτωβρίου μεταξύ των δύο ηγετών και του ΓΓ του ΟΗΕ είπε ότι «αυτό που διευκρινίσαμε είναι ότι δεν θα πραγματοποιηθεί σε μια ατμόσφαιρα συζήτησης της ομοσπονδίας». Είπε ακόμα ότι η «κυριαρχία και η παρουσία» τους ψευδοκράτους είναι μη διαπραγματεύσιμα θέματα.

Ανάφερε ότι ο ΓΓ του ΟΗΕ κάλεσε τους δύο ηγέτες για άτυπο δείπνο στις 15 Οκτωβρίου στη Νέα Υόρκη «πρόσκληση που ο Ερσίν Τατάρ αποδέχτηκε», είπε και επανέλαβε ότι δεν υπάρχει άλλος δρόμος από την «αναγνώριση» της παρουσίας του ψευδοκράτους.

Φιλελεύθερος

Συνέχεια ανάγνωσης

Ινφογνώμων

Infognomon Logo

Περιηγηθείτε στα κορυφαία βιβλία του βιβλιοπωλείου μας

Προβολή όλων

Δημοφιλή