Ακολουθήστε μας

Ελλάδα

Ο Ν. Νικηφορίδης κάνει μάθημα υπευθυνότητας και Διεθνούς Δικαίου στου “53 του ΣΥΡΙΖΑ” που αντιδρούν στο διαχωρισμό και την επαναπροώθηση μεταταναστών στην Τουρκία

Δημοσιεύτηκε

στις

τοῦ  Νέστορα Νικηφορίδη 
Σχόλιο στήν ἀνάρτηση τῆς  12/3/16, μέ τίτλο «Εμφύλιος στο ΣΥΡΙΖΑ: Οι «53» διαφωνούν στη συμφωνία με την Τουρκία. Εκτιμούν ότι η «επαναπροώθηση» προσβάλλει τη συνταγματική τάξη της Ελλάδας».   

Δέν εἶναι ἁπλῶς ἐπικίνδυνοι
αὐτοί οἱ 53 πού ἐκτιμοῦν αὐθαιρέτως, ὅτι η «επαναπροώθηση» μεταναστῶν
καί προσφύγων στή Τουρκία προσβάλλει τήν συνταγματική τάξη της Ελλάδας
.
Εἶναι ὑπαρκτός κίνδυνος καί δή ἐντός τῶν τειχῶν. Ἀπόδειξη; Διαβάστε -ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ
κύριοι 53 καί κύριοι  δημοσιογράφοι – τί
προβλέπει ἡ Διεθνής Σύμβαση τοῦ 1951 γιά τους πρόσφυγες:

Μόνο ἡ χώρα στήν ὁποία ἔφθασαν
ΑΜΕΣΩΣ ἀπό τήν χώρα ἀπό ὅπου προέρχονται ἔχει ὑποχρέωση νά τούς φροντίσῃ, νά
τούς στεγάσῃ  κλπ. Δηλαδή, ἄν ἦλθαν μέ τά
πόδια ἀπό τήν Συρία, ἡ ΤΟΥΡΚΙΑ. Ἄν ἦλθαν μέ τό ἀεροπλάνο ἀπό τό Μαρόκο κλπ. ὡς πρόσφυγες στήν Τουρκία καί ἀπό
ἐκεῖ στήν Ἑλλάδα, πάλι ἡ Τουρκία. Ἄν πᾶνε μέ τό ἀεροπλάνο ἀπό τήν Συρία
στήν Γερμανία, καί ζητήσουν ἄσυλο ἐκεῖ, ὑπεύθυνη γιά χορήγηση ἀσύλου εἶναι ἡ
Γερμανία.
ΚΑΙ ΑΝ ΦΥΓΟΥΝ ΠΡΟΣΦΥΓΕΣ
ΜΕ ΑΕΡΟΠΛΑΝΑ ΑΠΟ αὐριανό ΝΑΤΟΪΚΟ ἤ ΤΟΥΡΚΙΚΟ ΘΥΛΑΚΑ ΣΤΗΝ ΒΟΡΕΙΑ ΣΥΡΙΑ, ΚΑΙ ΠΑΝΕ
ΣΤΗΝ ΓΑΛΛΙΑ ἤ ΣΤΗΝ ΓΕΡΜΑΝΙΑ καί ζητήσουν ἄσυλο, ἡ Γαλλία καί ἡ Γεμανία εἶναι ὑποχρεωμένες
νά τούς δώσουν ἄσυλο. 
ΠΟΥ ΤΟ ΒΡΗΚΑΝ ὅμως ΟΛΟΙ
ΑΥΤΟΙ ΟΙ 53 καί ἡ κα Σία καί ὁ κ. Τσίπρας, ὅτι εἶναι ὑποχρεωμένες νά τούς δεχθοῦν
τούς πρόσφυγες οἱ χῶρες Σένκγκεν πού οἱ ἴδιοι οἱ πρόσφυγες ἐπιλέγουν στήν Εὐρώπη;
Αὐτό εἶναι ἕνα ΨΕΥΔΕΣΤΑΤΟ ἰδεολογικό κατασκεύασμα. ΚΑΜΙΑ ΧΩΡΑ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ, ΟΥΤΕ
Η ΕΛΛΑΔΑ, ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΥΠΟΧΡΕΩΜΕΝΗ ΝΑ ΤΟΥΣ ΔΕΧΘΗ. Μόνο ὑποχρεώση γιά προσωρινότατη
περίθαλψη καί φιλοξενία τους ὑπάρχει, ὥστε νά ἐπιστρέψουν στήν ΠΡΩΤΗ χώρα ὅπου ἔφθασαν
ἀπό τήν χώρα ὅπου διώκονται καί κινδυνεύουν.
Μόνη της ἡ Ἑλλάδα, ὑπό μία
ἡγεσία τοῦ 22% τῶν ψηφοφόρων, ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΩΝΤΑΣ ΤΗΝ ΣΕΝΓΚΕΝ ΚΑΙ ΜΙΑ ΑΥΘΑΙΡΕΤΗ ΚΑΙ
νομικῶς ἀλλοπρόσαλλη ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΗΣ, δημιούργησε τό πρόβλημα, βοηθώντας  ἐν ψυχρῶ τήν ΤΟΥΡΚΙΑ πού καί εἶχε ΟΛΟ τό
πρόβλημα, ἀφοῦ μάλιστα τό προκάλεσε ἐνισχύοντας τήν ἐγκληματική ὀργάνωση ΙΣΙΣ.
Καί τώρα, πάνω στόν Ἑλληνικό λαό ΠΟΥ ΧΕΙΡΑΓΩΓΕΙΤΑΙ ΑΣΥΣΤΟΛΑ ΑΠΟ ΤΑ ΜΜΕ κινδυνεύει
νά ξεσπάσῃ ὅλη αὐτή ἡ ΕΘΝΙΚΗ ΠΡΟΔΟΣΙΑ.
Γιατί ἐθνική προδοσία; Διότι,
εἶναι πρόδηλο ὅτι τήν Σένγκεν τήν ἐκμεταλλεύθηκε ἡ Τουρκία – διά τῆς μή καταγραφῆς τῶν
προσφύγων ἐκεῖ, καί διά τῆς προωθήσεως στήν Ἑλλάδα τόσο προσφύγων ὅσο καί, τῶν made in Turkey ἐπιπρόσθετων «προσφύγων» δηλαδή μεταναστῶν –
γιά νά ἀπαλλαγῆ ἐκείνη ἀπό τό προσφυγικό πρόβλημα, καί νά τό φορτωθῆ ἡ Ἑλλάδα, καί μάλιστα διογκωμένο μέ
μετανάστες.
Πρόθυμα δέ, ἡ κα Σία καί ὁ
Τσίπρας, ΠΟΥ ΕΙΧΑΝ ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΘΗΚΟΝ ΝΑ ΜΗΝ ΔΕΧΟΝΤΑΙ ΚΑΝ ΠΡΟΣΦΥΓΕΣ ΕΙ ΜΗ ΜΟΝΟΝ
ΣΤΟΝ ΒΑΘΜΟ ΠΟΥ ΤΟ ΕΠΙΒΑΛΛΕΙ ΤΟ ΕΘΝΙΚΟ ΣΥΜΦΕΡΟΝ (π.χ., ἰδίως, τούς ἐκ Συρίας ὁμοδόξους
μας πού ἐδιώκοντο καί κατεσφάζοντο πρῶτοι ἀπό τό ΤΟΥΡΚΟΚΙΝΗΤΟ ΙΣΙΣ ),  ὄχι μόνο δέν προστάτευσαν ὡς πραγματικούς
πρόσφυγες, κατά τό δυνατόν, μέ βοήθεια τῆς Συρίας (καί παρά τίς ὅποιες ἀντιρρήσεις
τῶν λεγομἐνων συμμάχων μας), τούς πολυπληθεῖς διωκόμενους καί κινδυνεύοντες ὁμοεθνεῖς μας ἐκεῖ
(ἑλληνόφωνους καί ἀραβόφωνους), ἀλλά : Ἀποδέχθηκαν καί ἔθεσαν σέ ἐφαρμογή  τό ΣΧΕΔΙΟ ΤΩΝ ΤΟΥΡΚΩΝ, νά περάσουν τούς
πρόσφυγες πού τούς ἀναλογοῦσαν ΝΟΜΙΜΩΣ ΚΑΙ ΔΙΚΑΙΩΣ, στήν Ἑλλάδα. ΣΧΕΔΙΟ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΙΧΕ ΠΙΘΑΝΟΤΗΤΕΣ ΕΠΙΤΥΧΙΑΣ σύμφωνα
μέ τό διεθνές δίκαιο. Καί ἐπί πλέον, ὑποβοήθησαν καί ἐπεξέτειναν τό τουρκικό
σχέδιο, περιλαμβάνοντας τούς ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΣ στούς πρόσφυγες ἀλλά καί ἐμπλέκοντας
τίς χῶρες  τῆς λοιπῆς Εὐρώπης!  Τοῦτο δέ, παρά τό ὅτι γνώριζαν ὅτι ἡ Τουρκία
διαμετακομίζει συστηματικά μετανάστες ἀπό διάφορες χῶρες γιά νά τούς φορτώσῃ
στήν Ἑλλάδα, καί εἰ δυνατόν στήν Εὐρώπη.
Ἀκόμη δέ, καί παρά τό ὅτι
γνώριζαν ὅτι οἱ χῶρες Σένγκεν κατοχυρώνονται νομικῶς σέ περίπτωση εἰσόδου ἀλλοδαπῶν
στήν Ε.Ε. διά τῆς Ἑλλάδος καί ἔχουν κάθε δικαίωμα νά τούς ἐπιστρέφουν στήν Ἑλλάδα.
Ἀνεξάρτητα τοῦ ποῦ οἱ ἴδιοι θέλουν  νά ἐγκατασταθοῦν.
Χωρίς λοιπόν ἡ κα Σία
καί ὁ κ Τσίπρας, νά ἔχουν ἐξασφαλίσει ἀλλαγές στίς συνθῆκες εἰσδοχῆς ἀλλοδαπῶν
στόν χῶρο Σένγκεν, ἐν γνώσει τους ὅτι μέ βάση τήν διεθνῆ σύμβαση περί  προσφύγων τοῦ 1951 μόνη χώρα πού εἶχε ἀνθρωπιστικό
πρόβλημα προσφύγων προερχομένων ἐκ τῆς Βορείας Συρίας καί τοῦ Ἰράκ εἶναι ἡ
Τουρκία, πρόβλημα μάλιστα πού ἡ ἴδια σέ σοβαρό βαθμό δημιούργησε, λειτούργησαν εἴτε
ΩΣΑΝ ὄργανα τοῦ τουρκικοῦ κράτους καί δή στό πλαίσιο ἐπεκτατικῆς, παράνομης
κατά τό διεθνές δίκαιο,  σέ βάρος τῆς Ἑλλάδας
καί τῆς Εὐρώπης, πολιτικῆς του, εἴτε ΩΣΑΝ ὄργανα ἑνός σχεδίου ὁρισμένων ἐκ τῶν
δυνάμεων τῆς παγκοσμιοποιήσεως-ἀμερικανοποιήσεως, περί ἐξαφανίσεως τῆς Ἑλλάδος
διά τῆς ἀλλοιώσεως τοῦ πληθυσμικῆς της συνθέσεως.
Σέ ὕπαρξη τέτοιου
σχεδίου, ἀναφέρθηκε δημοσίως ὁ Μακαριώτατος Ἀρχιεπίσκοπος  Ἀθηνῶν, ἀλλά ἔχουμε τήν γνώμη ὅτι σήμερα ἀποτελεῖ
προεχόντως σχέδιο τῆς Τουρκίας, ἀκόμη καί ἄν υἱοθετήθηκε τυχόν ἀπό ἄλλα κέντρα ἐξουσίας.
Καί στήν μία καί στήν ἄλλη
περίπτωση, πάντως, πρόκειται κατά τήν γνώμη μας ἀναμφίβολα γιά ἐθνική
προδοσία.  
Ἄν λυποῦνταν τούς
πρόσφυγες πράγματι,  θά μποροῦσαν νά τούς
βοηθήσουν παρεμβαίνοντας μέ σχέδια καί προτάσεις στά ὄργανα τῆς Ε.Ε. καί ἐνισχύοντας
τήν Εὐρωπαϊκή παρουσία καί βοήθεια, στήν νότια Μικρά Ἀσία. Ἐν ἀνάγκη δέ καί φέρνοντας
στήν Ἑλλάδα συγκεκριμένο ἀριθμό ὁρισμένων χιλιάδων ἐξ αὐτῶν τῆς Συρίας, μέ
πρόγραμμα γιά προσωρινή στέγασή τους καί περίθαλψή τους.  Ὄχι προξενώντας  τήν ἄφιξη στήν Ἑλλάδα ἑκατοντάδων χιλιάδων προσφύγων
καί μεταναστῶν, μέ τελικό ἀλλά ἀβέβαιο προορισμό τους, ἄλλες χῶρες τῆς Εὐρωπαϊκῆς
Ἑνώσεως, ἐν ὅσῳ ἰσχύει δικαίωμα τῶν χωρῶν αύτῶν νά μᾶς τούς ἐπιστρέψουν ὅλους ἤ
σχεδόν ὅλους.
Ἐπί πλέον ἔχει ἐνορχηστρωθῆ,
ὅπως ὅλα δείχνουν, ἀπό δημοσιογράφους στά Ἑλληνικά ΜΜΕ, μία ἐκστρατεία ἀβάσιμων
κατά τό διεθνές δίκαιο κατηγοριῶν σέ βάρος χωρῶν τῆς Εὐρώπης πού ἁπλῶς ἀσκοῦν
τά νόμιμα δικαιώματά τους. Τοῦτο, μέ παράλληλη ἐκστρατεία στά ΜΜΕ αὐτά, τῆς πολιτικῆς
καπηλείας τῆς ἀλληλεγγύης πρός τούς πρόσφυγες που ἐπιδεικνύει πραγματικά καί
φιλότιμα, ἀλλά προσωρινά,  ὁ χειμαζόμενος
Ἑλληνικός λαος ἀπό τό ὑστέρημά του.
Ἡ ἐκστρατεία αὐτή ἀποτελεῖ αἰσχίστη
χειραγώγηση καί ψευδολογία ὅσον ἀφορᾶ τό ὅτι στήν πραγματικότητα δέν πρόκειται μόνο γιά
πρόσφυγες ἀλλά καί γιά  μετανάστες – πιθανότατα
δέ καί τζιχαντιστές, ἀφοῦ μέ τούς βομβαρδισμούς τῆς Ρωσίας στήν Βόρεια Συρία,
πιθανότατα αὐτοί διαφεύγουν στήν Τουρκία πού τούς προωθεῖ περαιτέρω στήν Εὐρώπη.
  
Οἱ περαιτέρω αὐτονόητες καί ἐθνικῶς ἐπιβεβλημένες  πολιτικές 
στό μεταναστευτικό περνοῦν ἀπό τήν ἐπαναπροώθηση τῶν μεταναστῶν στήν Τουρκία πού μᾶς τούς κουβάλησε, ἀλλιῶς στίς χῶρες
προελεύσεώς τους, καί ἀπό τήν ἄμεση ἐπιστροφή τῶν προσφύγων στήν χώρα τους ἐφ’ὅσον δέν κινδυνεύουν, ὅπως ἄν σταλοῦν
σέ ἄλλο σημεῖο τῆς χώρας τους. Ἡ παρέμβαση τῶν «53» στόχο ἔχει νά ἐμφανισθῆ ὡς
«κεντρική» καί ὄχι ἀκραία ἡ ἀκολουθούμενη σήμερα πολιτική. Μέ πρῶτο στόχο, τούς
δημοσιογράφους τῶν μεγάλων ΜΜΕ ἀφοῦ δεν εἶναι δυνατόν νά ἔχουν χάσει ὅλοι κάθε ἐπαφή
μέ τήν κοινωνική πραγματικότητα καί τήν πατρίδα μας. Οὕτως ὥστε, νά καταπωθῆ ἀπό
τόν Ἐλληνικό λαό κάθε τί τό ἐθνοπροδοτικό, πού προδήλως ἐπίκειται καί πρόκειται
νά ἀκολουθήσῃ, ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΤΩΝ ΠΡΟΒΛΕΨΕΩΝ ΤΟΥ ΔΕΘΝΟΥΣ ΔΙΚΑΙΟΥ ἤ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΙΣ
ΕΠΙΒΛΑΒΕΙΣ γιά ἐμᾶς
ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ ΤΩΝ ΣΥΝΘΗΚΩΝ ΣΕΝΓΚΕΝ. Δηλαδή ἡ 
εἰσδοχή στήν Ἐλλάδα ἀπό τήν Τουρκία ἄνω τοῦ ἐκατομμυρίου μεταναστῶν καί
προσφύγων, καί ἡ ἐπανεισδοχή στήν Ἐλλάδα ἀπό τίς χῶρες Σένγκεν τῆς Ε.Ε. ἑκατοντάδων
χιλιάδων μεταναστῶν καί προσφύγων. 
Ὁ κίνδυνος εἶναι λοιπόν
ἄμεσα ὁρατός τό τουρκικό σχέδιο νά γεμίσῃ ἡ Ἑλλάδα μέ πρόσφυγες ἀλλά καί μουσουλμάνους
μετανάστες, εἰ δυνατόν δέ καί ἡ Εὐρωπαϊκή Ἕνωση,  νά συνεχισθῆ ἀκώλυτα, μέ ὀλέθριες συνέπειες
γιά τήν ἴδια τήν ἐθνική μας ἐπιβίωση. 
Ἀλλά, ὁ κίνδυνος εἶναι ἄμεσα
ὁρατός τό τουρκικό σχέδιο νά συνεχισθῆ μέ ὀλέθριες συνέπειες ἐν τέλει καί γιά
τήν Εὐρωπαϊκή Ἕνωση, τῆς ὁποίας ἡ μουσουλμανοποίηση σημαίνει
προλεταιροποίηση,  ἐγκατάλειψη τῶν Ἑλληνικῶν,
Ρωμαϊκῶν καί Χριστιανικῶν πολιτισμικῶν ἀξιῶν της καί οὐσιαστική τουρκοποίηση.
Πρόκειται λοιπόν καί γιά πολιτισμική ἐθνική προδοσία.
Κομματικοποίηση ἤ
κομματική ἰδεολογικοποίηση τῆς Εἰσαγγελικῆς ἀρχῆς δέν νοεῖται σέ μία
δημοκρατική καί ἀνεξάρτητη Ἑλλάδα. Οὔτε διακομματική συναίνεση στήν τύφλα.

ΣΥΜΒΑΣΗ ΤΟΥ 1951 ΓΙΑ ΤΟ ΚΑΘΕΣΤΩΣ ΤΩΝ ΠΡΟΣΦΥΓΩΝ
Υπογράφηκε στην Γενεύη στις 28 Ιουλίου 1951
Εναρξη ισχύος: 22 Απριλίου 1954 σύµφωνα µε το άρθρο 43
 Κείµενο : Ηνωµένα
Εθνη, Συλλογή Συµβάσεων Νο. 2545, Τόµος 189, Σελ. 137 [όπως κυρώθηκε µε το ν.δ.
3989 της 19/26 Σ/βρίου 1959 : περί κυρώσεως της πολυµερούς Συµβάσεως περί της
Νοµικής Καταστάσεως των Προσφύγων (ΦΕΚ Α’ 201)] Αρθρον µόνον: – Κυρούται και έχει
πλήρη ισχύν Νόµου η εν Γενεύη συναφθείσα τη 28 Ιουλίου 1951 και υπό της Ελλάδος
τη 10 Απριλίου 1952 υπογραφείσα πολυµερής Σύµβασις περί της Νοµικής Καταστάσεως
των Προσφύγων, οµού µετά των παραρτηµάτων αυτής και των προσηρτηµένων αυτή
επιφυλάξεων, ως έπεται το κείµενο εν Αγγλικώ πρωτοτύπω και εν Ελληνική
µεταφράσει. Εν τη Ελλ. Β. Πρεσβεία Ρώµης τη 17 Σεπτεµβρίου 1959
Εθεωρήθη και ετέθη η µεγάλη του Κράτους σφραγίς
Εν Αθήναις τη 19η Σεπτεµβρίου 1959 Σύµβασις Περί Του
Καθεστώτος Των Προσφύγων
ΠΡΟΟΙΜΙΟΝ
Τα Υψηλά Συµβαλλόµενα Μέρη, Εχοντα υπ’ όψιν ότι ο Χάρτης των
Ηνωµένων Εθνών και η Παγκόσµιος Διακήρυξις των Δικαιωµάτων του Ανθρώπου
εγκριθείσα υπό της Γενικής Συνελεύσεως την 10ην Δεκεµβρίου 1948, επεβεβαίωσαν
την αρχήν ότι δέον όπως οι άνθρωποι απολαύουν των θεµελιωδών δικαιωµάτων και
ελευθεριών άνευ διακρίσεως τινός.
– Εχοντα υπ’ όψιν ότι ο Οργανισµός Ηνωµένων Εθνών έχει
επανειληµµένως εκδηλώσει το ζωηρόν αυτού ενδιαφέρον δια τους Πρόσφυγας και
προσεπάθησεν όπως τους εξασφαλίση την ευρυτέραν δυνατήν άσκησιν των θεµελιωδών
τούτων δικαιωµάτων και ελευθεριών.
– Εχοντα υπ’ όψιν ότι είναι ευκταία τόσον η αναθεώρησις και
κωδικοποίησις των προϋπαρχουσών διεθνών συµφωνιών των αναφεροµένων εις το
Καθεστώς των Προσφύγων όσον και η επέκτασις της εφαρµογής αυτών και της εις
τους πρόσφυγας παρεχοµένης υπό τούτων προστασίας, δια µιας νέας συµφωνίας.
– Εχοντα υπ’ όψιν ότι η παροχή ασύλου δυνατόν να συνεπάγεται
εξαιρετικώς µεγάλην επιβάρυνσιν εις ωρισµένας χώρας και ότι η ικανοποιητική
λύσις προβλήµατος, ούτινος η διεθνής έκτασις και φύσις έχουν αναγνωρισθεί υπό
του Ο.Η.Ε., δεν δύναται κατά συνέπειαν να επιτευχθή άνευ της διεθνούς
συνεργασίας.
– Εκφράζοντα την ευχήν όπως άπαντα τα Κράτη, αναγνωρίζοντα
τον κοινωνικόν και ανθρωπιστικόν χαρακτήρα του προβλήµατος των προσφύγων,
πράξουν πάν ό, τι τοις είναι δυνατόν ίνα το πρόβληµα τούτο µη αποβή αιτία
εντάσεων των διεθνών σχέσεων.- Λαµβάνουσα υπό σηµείωσιν ότι ο Υπατος Αρµοστής
των Ηνωµένων Εθνών δια τους Πρόσφυγας καθήκον έχει να επιτηρή τα της εφαρµογής
των εξασφαλιζουσών την προστασίαν των προσφύγων διεθνών συµβάσεων και 2
αναγνωρίζοντα ότι ο αποτελεσµατικός συντονισµός των δια την λύσιν του
προβλήµατος τούτου ληφθέντων µέτρων θέλει εξαρτηθή εκ της συνεργασίας των
Κρατών µετά του Υπάτου Αρµοστού.
Συνεφώνησαν τα κάτωθι.
ΚΕΦΑΛΑΙΟΝ Ι
ΓΕΝΙΚΑΙ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
 “Καθορισµός του
όρου πρόσφυξ”
Αρθρον 1.
 – Α. Εν τη εννοία της
παρούσης συµβάσεως ο όρος “πρόσφυξ” εφαρµόζεται επί : 1. Παντός
προσώπου όπερ έχει θεωρηθή πρόσφυξ κατ’ εφαρµογήν των Συµφωνιών της 12ης Μαϊου
1926 και 30ης Ιουνίου 1928, ή των Συµβάσεων της 28ης Οκτωβρίου 1933 και 10ης
Φεβρουαρίου 1938, του Πρωτοκόλλου της 14ης Σεπτεµβρίου 1939 ή κατ’ εφαρµογήν
του Καταστατικού της Διεθνούς Οργανώσεως Προσφύγων.
– Αποφάσεις περί µη αναγνωρίσεως της ιδιότητος του πρόσφυγος
ληφθείσαι υπό της Διεθνούς Οργανώσεως Προσφύγων κατά την διάρκειαν της
λειτουργίας αυτής δεν εµποδίζουν την αναγνώρισιν της ιδιότητος ταύτης εις
πρόσωπα πληρούντα τους υπό του δευτέρου εδαφίου της παρούσης παραγράφου
διαλαµβανόµενους όρους.
2. – Παντός προσώπου όπερ συνεπεία γεγονότων επελθόντων πρό
της 1ης Ιανουαρίου 1951 και δεδικαιολογηµένου φόβου διώξεως λόγω φυλής,
θρησκείας, εθνικότητος, κοινωνικής τάξεως ή πολιτικών πεποιθήσεων ευρίσκεται
εκτός της χώρας της οποίας έχει την υπηκοότητα και δεν δύναται ή , λόγω του
φόβου τούτου, δεν επιθυµεί να απολαύη της προστασίας της χώρας ταύτης, ή εάν µη
έχον υπηκοότητα τινά και ευρισκόµενον συνεπεία τοιούτων γεγονότων εκτός της
χώρας της προηγούµενης συνήθους αυτού διαµονής, δεν δύναται ή, λόγω του φόβου
τούτου, δεν επιθυµεί να επιστρέψη εις ταύτην. Εν ή περιπτώσει πρόσωπόν τι είναι
υπήκοος πλειόνων χωρών, ο όρος “ής έχει την υπηκοότητα” αναφέρεται
εις µίαν εκάστην των χωρών ών το πρόσωπον τούτο είναι υπήκοος. Δεν θεωρείται
στερούµενον της υπό της χώρας ής έχει την υπηκοότητα παρεχοµένης προστασίας,
πρόσωπον όπερ άνευ αιτίας βασιζοµένης επί δεδικαιολογηµένου φόβου δεν έκαµε
χρήσιν της υφ’ ετέρας των χωρών ών κέκτηται την υπηκοότητα παρεχοµένης
προστασίας.
Β. 1. Εν τη εννοία της παρούσης Συµβάσεως, αι λέξεις
“γεγονότα επελθόντα προ της 1ης Ιανουαρίου 1951” εν άρθρω 1Α
σηµαίνουν είτε α) “γεγονότα επελθόντα προ της 1ης Ιανουαρίου 1951 εν
Ευρώπη” είτε β) “γεγονότα επελθόντα προ της 1ης Ιανουαρίου 1951 εν
Ευρώπη ή αλλαχού”, έκαστον δε των Συµβαλλοµένων Μερών θέλει προβή, κατά
την υπογραφήν, επικύρωσιν ή προσχώρησιν, εις δήλωσιν καθορίζον ποίαν εκ των ως
άνω δύο εννοιών θεωρεί εφαρµοστέαν όσον αφορά τας εκ της παρούσης Συµβάσεως
υποχρεώσεις αυτού.
2. Πάν Συµβαλλόµενο Κράτος αποδεχθέν την εκδοχήν (α) δύναται
ανά πάσαν στιγµήν να επεκτείνη τας υποχρεώσεις αυτού αποδεχόµενον την εκδοχήν
(β) δι’ ανακοινώσεως απευθυνοµένης εις τον Γενικόν Γραµµατέα των Ηνωµένων
Εθνών.
Γ. Η παρούσα Σύµβασις παύει εφαρµοζοµένη επί προσώπων
εµπιπτόντων εις τας διατάξεις της ως άνω παραγρ. Α εις τας κατωτέρω περιπτώσεις
: 3 1. Εαν έκαµον εκ νέου οικειοθελώς χρήσιν της προστασίας της χώρας ης έχουν
την υπηκοότητα, ή 2. εάν µετά την απώλειαν της υπηκοότητος αυτών, οικειοθελώς
επανέκτησαν ταύτην, ή 3. εάν απέκτησαν νέαν υπηκοότητα και απολαύουν της υπό της
χώρας της νέας αυτών υπηκοότητος παρεχοµένης προστασίας, ή 4. εάν επέστρεψαν
οικειοθελώς προς εγκατάστασιν εις την χώραν ή είχον εγκαταλείψει ή εκτός των
συνόρων της οποίας παρέµενον φοβούµενοι διωγµόν, ή 5. εάν δεν δύνανται πλέον να
εξακολουθούν αποποιούµενα την υπό της χώρας της υπηκοότητας αυτών παρεχοµένην
προστασίαν, δεδοµένου ότι έχουν παύσει υφιστάµεναι αι προϋποθέσεις συνεπεία των
οποίων ανεγνωρίσθησαν.
– Σηµειωτέον πάντως ότι αι διατάξεις του παρόντος εδαφίου
δεν εφαρµόζονται εις την περίπτωσιν πρόσφυγος εµπίπτοντος εις την παράγραφον Α
του άρθρου τούτου και δυναµένου να επικαλεσθή επιτακτικούς λόγους αναφεροµένους
εις προγενεστέρας διώξεις, ίνα αρνηθή να απολαύση της υπό της χώρας της
υπηκοότητας αυτού παρεχοµένης προστασίας. 6. Εάν προκειµένου περί προσώπων µη
κεκτηµένων υπηκοότητα τινά δύνανται ταύτα να επιστρέψουν εις την χώραν ένθα
είχον την συνήθη αυτών διαµονήν, δεδοµένου ότι αι προϋποθέσεις συνεπεία των
οποίων ανεγνωρίσθησαν ως Πρόσφυγες, έχουν παύσει υφιστάµεναι. Σηµειωτέον πάντως
ότι αι διατάξεις του παρόντος εδαφίου δεν εφαρµόζονται εις την περίπτωσιν
πρόσφυγος εµπίπτοντος εις την παράγραφον Α του άρθρου τούτου και δυναµένου να
επικαλεσθή επιτακτικούς λόγους αναφεροµένους εις προγενεστέρας διώξεις ίνα
αρνηθή να επιστρέψη εις την χώραν ένθα είχε την συνήθη αυτού διαµονήν. Δ. Η
Σύµβασις αύτη δεν εφαρµόζεται επί προσώπων άτινα απολαύουν σήµερον της
προστασίας ή συνδροµής παρεχοµένης ουχί υπό του Υπατου Αρµοστού των Ηνωµένων
Εθνών.- Οταν η ως άνω προστασία ή συνδροµή παύση παρεχοµένη δι’ οιανδήποτε
αιτίαν
…  ……..
Πρόσφυγες παρανόµως διαµένοντες επί του εδάφους της χώρας
της εισδοχής
Αρθρον 31. – Αι
Συµβαλλόµεναι Χώραι δεν θα επιβάλλουν ποινικάς κυρώσεις εις πρόσφυγας λόγω
παρανόµου εισόδου ή διαµονής, εάν ούτοι προερχόµενοι απ’ ευθείας εκ χώρας ένθα
η ζωή ή η ελευθερία αυτών ηπειλείτο, εν τη εννοία του άρθρου 1, εισέρχωνται ή
ευρίσκωνται ήδη επί του εδάφους αυτών άνευ αδείας, υπό την επιφύλαξιν πάντως
ότι ούτοι αφ’ ενός µεν θα παρουσιαστούν αµελλητί εις τας αρχάς αφ’ ετέρου δε θα
δώσουν επαρκείς εξηγήσεις περί της παρανόµου αυτών εισόδου ή διαµονής. 11 2. Αι
Συµβαλλόµεναι Χώραι θα εφαρµόζουν επί των κινήσεων των προσφύγων τούτων µόνον
τα απαραίτητα περιοριστικά µέτρα. Τα περιοριστικά µέτρα θα εφαρµόζωνται µόνον
µέχρις ότου ρυθµισθή το Καθεστώς των επί του εδάφους της χώρας της εισδοχής
ευρισκοµένων προσφύγων ή αποκτήσουν ούτοι άδειαν εισόδου εις ετέραν χώραν. Προς
λήψιν της τοιαύτης αδείας, αι Συµβαλλόµεναι Χώραι θα παράσχουν εις τους
πρόσφυγας λογικάς προθεσµίας ως και άπασας τας αναγκαίας διευκολύνσεις.
 Απέλασις
Αρθρον 32.
– 1. Αι Συµβαλλόµεναι
Χώραι δεν θα απελαύνουν πρόσφυγας νοµίµως διαµένοντας επί του εδάφους αυτών,
ειµή µόνον δια λόγους εθνικής ασφαλείας ή δηµοσίας τάξεως.
2. Η απέλασις τοιούτου πρόσφυγος δεν θα πραγµατοποιείται
ειµή µόνον κατόπιν αποφάσεως λαµβανοµένης συµφώνως προς την υπό της νοµοθεσίας
προβλεποµένην διαδικασίαν. – Εφ’ όσον
επιτακτικοί λόγοι εθνικής ασφαλείας δεν αντιτίθενται εις τούτο, οι πρόσφυγες θα
δικαιούνται να προσάγουν αποδείξεις περί της αθωότητος αυτών, να προσφεύγουν
και να παρίστανται προς τούτο ενώπιον αρµοδίων αρχών ή ενός ή πλειόνων προσώπων
ειδικώς εντεταλµένων υπό της αρµοδίας αρχής.
3. Αι Συµβαλλόµεναι
Χώραι θα παράσχουν εις τους ανωτέρω πρόσφυγας λογικάς προθεσµίας προς επιδίωξιν
αδείας κανονικής εισόδου εις ετέραν χώραν.
Αι Συµβαλλόµεναι Χώραι δύνανται
να εφαρµόζουν, κατά τας προθεσµίας ταύτας, µέτρα εσωτερικής τάξεως οία ήθελον
κριθή αναγκαία.
Απαγόρευσις απελάσεως ή επαναπροωθήσεως
 Αρθρον 33.
– 1. Ουδεµία
Συµβαλλοµένη Χώρα θα απελαύνη ή θα επαναπροωθή, καθ’ οιονδήποτε τρόπον,
Πρόσφυγας, εις τα σύνορα εδαφών ένθα η ζωή ή ελευθερία αυτών απειλούνται δια
λόγους φυλής, θρησκείας, εθνικότητος, κοινωνικής τάξεως ή πολιτικών
πεποιθήσεων.
2. Το εκ της παρούσης
διατάξεως απορρέον ευεργέτηµα δεν δύναται πάντως να επικαλήται πρόσφυξ όστις,
δια σοβαράς αιτίας, θεωρείται επικίνδυνος εις την ασφάλειαν της χώρας ένθα
ευρίσκεται ή όστις, έχων τελεσιδίκως καταδικασθή δι’ ιδιατέρως σοβαρόν αδίκηµα,
αποτελεί κίνδυνον δια την Χώραν.
 Πολιτογράφησις
 Αρθρον 34.

– Αι Συµβαλλόµεναι Χώραι θα διευκολύνουν, εν τώ µέτρω του
δυνατού, την αφοµοίωσιν και πολιτογράφησιν των προσφύγων. Θα προσπαθήσουν,
ειδικώτερον, να επιταχύνουν την διαδικασίαν της πολιτογραφήσεως και να
ελαττώσουν, εν τώ µέτρω του δυνατού, τα δηµοσιονοµικά βάρη της τοιαύτης
διαδικασίας. …….

Ελλάδα

H FIBRAN γιορτάζει τα 50 χρόνια της με νέες επενδύσεις 45 εκατ. ευρώ

Δημοσιεύτηκε

στις

Αύξηση κύκλου εργασιών και κερδοφορίας το 2023, παρά τις πιέσεις από τις τιμές ενέργειας

Nέες επενδύσεις στην Ελλάδα, συνολικού ύψους 45 εκατ. ευρώ, τρέχει από φέτος η ελληνική πολυεθνική βιομηχανία παραγωγής μονωτικών υλικών FIBRAN. Σε συνδυασμό με τις επενδύσεις που έχουν προηγηθεί ή τρέχουν επίσης επί του παρόντος στις μονάδες της στο εξωτερικό ο Όμιλος «τρέχει» και φέτος –χρονιά σημειωτέον κατά την οποία εορτάζει τα 50 χρόνια από την ίδρυσή της –  ανοδικά, έχοντας ξεπεράσει στη χρήση 2023 το «φράγμα» των 200 εκατ. ευρώ τζίρου.

Όπως επισημαίνει σχετικά στη «Ν» η Πρόεδρος και Διευθύνουσα Σύμβουλος της εταιρείας και του Ομίλου, Μαρία Δ. Αναστασιάδου Σαββαΐδου,  το επενδυτικό πρόγραμμα των 45 εκατ. ευρώ αφορά:

  • Νέα γραμμή εξηλασμένης πολυστερίνης στην έδρα της εταιρείας  στην Τερπνή Σερρών. Η νέα γραμμή θα παράγει προϊόντα μεγαλύτερου πάχους (20 cm) με τα καλύτερα ποιοτικά χαρακτηριστικά και αναμένεται να ολοκληρωθεί τον Ιούλιο του 2025.
  • Επενδύσεις προσθήκης εξοπλισμού βελτίωσης ποιότητας και αυτοματισμού των παραγόμενων προϊόντων πετροβάμβακα τη μονάδα πετροβάμβακα της εταιρείας επίσης στην Τερπνή Σερρών.
  • Επενδύσεις στην ενέργεια για μετάβαση από την Μέση στην Υψηλή Τάση.
  • Νέες εγκαταστάσεις (αποθήκες κ.α.) στην Τερπνή.
  • Επενδύσεις σε ΑΠΕ στην Κεντρική Μακεδονία και
  • Νέα γραφεία Διοίκησης στην περιοχή της Θέρμης, στη Θεσσαλονίκη. Προβλέπεται μεταφορά της Διοίκησης σε αυτά σε ορίζοντα διετίας.

Έντονη εξωστρέφεια

Παράλληλα, ο Όμιλος επεκτείνει τις επενδύσεις του στην Ιταλία για τη βέλτιστη μακρόχρονη βιώσιμη αξιοποίηση των λατομείων στην Τοσκάνη και για βελτιστοποίηση του εξοπλισμού του εργοστασίου γύψου που εξαγόρασε μαζί με τα τρία λατομεία το 2021. Περαιτέρω, μάλιστα, όπως προσθέτει η κα.Αναστασιάδου Σαββαΐδου, ήδη εξετάζεται και μεσοπρόθεσμο επιχειρηματικό πλάνο επενδύσεων στα Βαλκάνια και την αφρικανική ήπειρο.

Συνολικά, επίσης, την προηγούμενη τριετία η FIBRAN ολοκλήρωσε επενδύσεις της τάξης των 100 εκατ. ευρώ που εκτός από τις προαναφερόμενες επενδύσεις στην Ιταλία αφορούσαν την αγορά εργοστασίου πετροβάμβακα στη Βουλγαρία και στην παραγωγή εξηλασμένης πολυστερίνης στη νέα της μονάδα παραγωγής στην Τσεχία, αμφότερα το 2022. Παράλληλα οι θυγατρικές εταιρείες του Ομίλου στη Σλοβενία, την Ιταλία, την Πορτογαλία και τη Βουλγαρία παίζουν ενεργό ρόλο τόσο στην έρευνα και ανάπτυξη για την υιοθέτηση μοντέλων αειφορίας στη διαχείριση υλικών και στην εφαρμογή των συστημάτων μόνωσης και ξηράς δόμησης σε συνεργασία με τα κορυφαία πανεπιστημιακά ιδρύματα της Ευρώπης αλλά και ως ιδρυτικά μέλη ευρωπαϊκών πρωτοβουλιών για τα δομικά υλικά και την κατασκευή.

Με εμπορική παρουσία σε 46 χώρες, εξαγωγές σε όλες τις ηπείρους και με παρουσία στα σημαντικότερα κατασκευαστικά έργα της Ευρώπης και του κόσμου, όπως προσθέτει η επικεφαλής της, κερδίζει την εμπιστοσύνη των κατασκευαστών, των επενδυτών και του μελετητικού κόσμου.

Εν κατακλείδι, η FIBRAN είναι ίσως ο μοναδικός όμιλος δομικών υλικών στην Ευρώπη που διαθέτει εργοστάσια με όλα τα μονωτικά υλικά (εξηλασμένη πολυστερίνη, πετροβάμβακα, διογκωμένη πολυστερίνη) και προϊόντα ξηράς δόμησης.  «Μπορούμε με ασφάλεια να πούμε ότι δεν υπάρχουν κακά και καλά μονωτικά υλικά και το αποδεικνύουμε στην πράξη.  Αυτό που πρεσβεύουμε είναι ότι επιλέγουμε μονωτικά υλικά ανάλογα με τη χρήση της εφαρμογής, την τοποθεσία του κτιρίου, την ηλικία, τις περιβαλλοντικές και κλιματολογικές συνθήκες, τα ρίσκα και τους κινδύνους», σημειώνει η Πρόεδρος και CEO του Ομίλου.

Αξίζει, δε, να σημειωθεί ότι με το εργοστάσιο παραγωγής πετροβάμβακα στην Τερπνή, ένα από τα ελάχιστα που παράγουν με ηλεκτρικούς φούρνους σε όλο τον κόσμο,  και την πρόσφατη επένδυση στη Βουλγαρία η FIBRAN αποτελεί έναν από τους μεγαλύτερους παραγωγούς πετροβάμβακα στη Νοτιοανατολική Ευρώπη.
Πάγιες αρχές του Ομίλου – και η πιο σημαντική παρακαταθήκη από τον ιδρυτή του, Δημήτρη Αναστασιάδη, όπως επισημαίνει η κα. Αναστασιάδου Σαββαΐδου, είναι το τετράπτυχο:

  • Σεμνότητα: Να μιλάνε οι πράξεις σου και όχι τα λόγια σου
  • Νοικοκυροσύνη: Να επενδύεις χωρίς εξαρτήσεις
  • Εξωστρέφεια: Δεν υπάρχουν σύνορα στη δράση αλλά ούτε και στα όνειρα
  • Ανθρωποκεντρικότητα: Ο κάθε άνθρωπος έχει ρίζες και ο σεβασμός στον συνάνθρωπο είναι προϋπόθεση για να επιστρέφει στις ρίζες του.

Στην Ελλάδα, επίσης, η μητρική εταιρεία συμμετέχει διαχρονικά σε ερευνητικά προγράμματα με το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο, το Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, το Πανεπιστήμιο Πατρών και το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης και παράλληλα επενδύει σταθερά στο ανθρώπινο δυναμικό της που πλέον ξεπερνά τα 730 άτομα, όπως και στον κοινωνικό ιστό των περιοχών δραστηριοποίησης.

Σταθερά ανοδική πορεία

Με κύκλο εργασιών που ξεπέρασε το 2023 τα 200 εκατομμύρια ευρώ – συγκεκριμένα ανήλθε σε 200,723 εκατ. ευρώ, έναντι  199,976 εκατ. το 2022 – ο Όμιλος FIBRAN συνεχίζει κάθε χρόνο την ανοδική του πορεία.

Η ελληνική μητρική, με κύκλο εργασιών που ξεπέρασε τα 76 εκατομμύρια ευρώ – συγκεκριμένα ανήλθε σε 76,477 εκατ. ευρώ έναντι 72,786 εκατ. του 2022 – είχε την καλύτερη επίδοση στην ιστορία της. Σημειωτέον, δε, ότι το 2023 η ελληνική μητρική κατέγραψε κέρδη προ φόρων ύψους 9,710 εκατ. έναντι 4,074 εκατ. ευρώ του 2022 και μετά φόρων κέρδη ύψους 7,521 εκατ. ευρώ έναντι 2,526 εκατ. την προηγούμενη χρονιά, με το πολύ μεγάλο κόστος της ενέργειας και τις μειώσεις τιμών στις οποίες προέβη η εταιρεία να συμπιέζουν μάλιστα την κερδοφορία.
Αντίστοιχα, σε επίπεδο Ομίλου τα ενοποιημένα προ φόρων κέρδη ανήλθαν σε 15,736 εκατ. ευρώ έναντι 10,462 εκατ. του 2022 και τα ενοποιημένα μετά φόρων κέρδη σε 12,116 εκατ. έναντι 7,106 εκατ. ευρώ το 2022.

Το «ταξίδι» της FIBRAN ξεκίνησε από το όραμα του ιδρυτή της, αείμνηστου Δημήτρη Αναστασιάδη, για μια πρότυπη παραγωγική μονάδα μονωτικών υλικών σε μια μικρή επαρχιακή κωμόπολη και μια Ελλάδα της παραγωγής και της προκοπής, που παράγει με τις δυνάμεις της προϊόντα καλύτερα από τον διεθνή ανταγωνισμό.

Τα 50 χρόνια διαδρομής της FIBRAN εορτάστηκαν με μια λαμπερή εκδήλωση στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, παρουσία του Υπουργού Ανάπτυξης, Τάκη Θεοδωρικάκου και διακεκριμένων εκπροσώπων του ελληνικού «επιχειρείν».

Ναυτεμπορική

Συνέχεια ανάγνωσης

Ελλάδα

FSRU Αλεξανδρούπολης: Σε εμπορική λειτουργία ο Τερματικός Σταθμός LNG

Δημοσιεύτηκε

στις

Σε λειτουργία ο πρώτος υπεράκτιος σταθμός φυσικού αερίου στη χώρα

Ξεκινά η Εμπορική Λειτουργία του Τερματικού Σταθμού LNG Αλεξανδρούπολης, με στόχο και την ανάδειξη της πόλης σε μια νέα ενεργειακή πύλη για ολόκληρη την Κεντρική και Νοτιοανατολική Ευρώπη.

Η Gastrade, ανακοινώνει ότι θέτει σε εμπορική λειτουργία τον Τερματικό Σταθμό LNG Αλεξανδρούπολης. Πρόκειται για ένα από τα σημαντικότερα ενεργειακά έργα σε Ευρωπαϊκό, Περιφερειακό, Εθνικό και τοπικό επίπεδο, που σχεδιάστηκε, κατασκευάστηκε, ανήκει και θα λειτουργείται από την Gastrade. Ένα έργο-ορόσημο που οραματίστηκε πριν από 15 χρόνια ο Δημήτρης Κοπελούζος.

Αποτέλεσμα μεγάλων συνεργασιών, με πρωτοποριακή σύλληψη το έργο συμβάλλει στην ενεργειακή ασφάλεια και στη διαφοροποίηση των πηγών και των οδών προμήθειας ενέργειας της Νοτιοανατολικής και Κεντρικής Ευρώπης, αναβαθμίζοντας καθοριστικά τον ρόλο και τη σημασία της Ελλάδας στον σύγχρονο ενεργειακό χάρτη της Ευρώπης, καθιστώντας την ενεργειακή πύλη  για εννέα και πλέον χώρες.

Από την Τελική Επενδυτική Απόφαση στην Έναρξη της Εμπορικής Λειτουργίας

Η υλοποίηση του έργου άρχισε να παίρνει σάρκα και οστά με τη λήψη της Τελικής Επενδυτικής Απόφασης (FID) στις 27 Ιανουαρίου 2022 από τη Gastrade, Στη συνέχεια, οι χερσαίες και υπεράκτιες κατασκευαστικές εργασίες στην Αλεξανδρούπολη προχώρησαν ταχύτατα, ενώ τον Φεβρουάριο του 2023 ξεκίνησε η κατασκευή της πλωτής μονάδας αποθήκευσης και επαναεριοποίησης LNG (FSRU) στη Σιγκαπούρη. Το FSRU απέπλευσε από το ναυπηγείο Seatrium στις 26 Νοεμβρίου 2023, φτάνοντας στα νερά του Θρακικού Πελάγους στις 17 Δεκεμβρίου 2023, όπου και αγκυροβόλησε στη μόνιμη θέση του.

Με την επιτυχή ολοκλήρωση όλων των δοκιμών λειτουργίας και την έκδοση από το Υπουργείο Ενέργειας και Περιβάλλοντος της άδειας Λειτουργίας του το περασμένο καλοκαίρι, το έργο τέθηκε σε λειτουργική ετοιμότητα επιτρέποντας επίσημα την έναρξη της εμπορικής λειτουργίας του Έργου.

Ο Τερματικός Σταθμός LNG Αλεξανδρούπολης αποτελείται εκτός από το FSRU, από  ένα υποθαλάσσιο και χερσαίο αγωγό μεταφοράς φυσικού αερίου, ο οποίος συνδέει το FSRU με το Ελληνικό Σύστημα Μεταφοράς («ΕΣΜΦΑ») και μέσω αυτού θα παραδίδει φυσικό αέριο εκτός από την Ελλάδα και στη Βουλγαρία, τη Ρουμανία, τη Βόρεια Μακεδονία, τη Σερβία, τη Μολδαβία και την Ουκρανία στα ανατολικά, καθώς και την Ουγγαρία και Σλοβακία στα δυτικά. Η Πλωτή Μονάδα, που ονομάστηκε «ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΙΣ» προς τιμήν της πόλης και των κατοίκων της, που αγκάλιασαν το φιλόδοξο αυτό σχέδιο από την αρχή, διαθέτει τεχνολογία αιχμής, με μέγιστη δυναμικότητα επαναεριοποίησης 5,5 δισεκατομμυρίων κυβικών μέτρων ετησίως.

Η επόμενη μέρα

Ήδη 14 ελληνικές και διεθνείς εταιρείες συμμετέχουν εμπορικά στο έργο δεσμεύοντας σχεδόν το σύνολο της δυναμικότητας του με χρονικό ορίζοντα τουλάχιστον μέχρι το 2030. Ταυτόχρονα, η έναρξη της εμπορικής λειτουργίας του έργου, σηματοδοτεί την επέκταση της πρωτοβουλίας του Κάθετου Διαδρόμου, ενισχύοντας σημαντικά τη δυναμική του με στόχο τη δημιουργία ενός κόμβου συναλλαγών φυσικού αερίου στην Κεντρική και Νοτιοανατολική Ευρώπη.

Η ομάδα της Gastrade, μαζί με τους στρατηγικούς εταίρους και μετόχους της, Ελμίνα Κοπελούζου, Gaslog, ΔΕΠΑ Εμπορίας, Bulgartransgaz και ΔΕΣΦΑ, ευχαριστεί όλους τους φορείς που συνέβαλαν στην επιτυχή ολοκλήρωση αυτού του Εθνικού έργου και παραμένει αφοσιωμένη στη διασφάλιση ενός πιο βιώσιμου και ασφαλούς ενεργειακού μέλλοντος για την Ελλάδα και την Ευρώπη.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Gastrade Κωστής Σιφναίος ανέφερε χαρακτηριστικά:

«Είμαστε όλες και όλοι, η ομάδα της Gastrade, πραγματικά υπερήφανοι και ενθουσιασμένοι που φθάσαμε στο τέλος της μεγάλης αυτής διαδρομής με επιτυχία και παραδίδουμε στη χώρα μας και σε όλη τη περιοχή γύρω μας ένα τόσο σημαντικό έργο. Το όραμά μας είναι να λειτουργήσει το έργο αυτό στην αγορά με τρόπο φιλικό για τη κοινωνία της Αλεξανδρούπολης, το περιβάλλον και τους πελάτες μας, προσφέροντας μια σταθερή και αξιόπιστη εναλλακτική πρόταση για όλη την περιφέρειά μας. Θέλουμε να γίνουμε σημείο αναφοράς για τη ποιότητα των υπηρεσιών που θα προσφέρουμε».

«Χρειάστηκαν το όραμα ενός ανθρώπου, δεκαπέντε χρόνια προσπάθειας και δύο σχεδόν χρόνια εντατικής τεχνικής προετοιμασίας, ώστε η Ελλάδα, η Αλεξανδρούπολη, να αποκτήσουν ένα έργο τομή για τα ενεργειακά δεδομένα της ευρύτερης ευρωπαϊκής περιφέρειας. Ο Τερματικός Σταθμός LNG Αλεξανδρούπολης, είναι πολλά περισσότερα από ένα επιχειρηματικό έργο. Είναι μια απτή απόδειξη των δυνατοτήτων που έχουμε στην Ελλάδα να δημιουργούμε ευρωπαϊκές υποδομές που απαντούν σε προβλήματα των καιρών μας, δίνοντας ευκαιρίες και προοπτικές για ένα καλύτερο και βιώσιμο ενεργειακά μέλλον» τονίζει η ιδρύτρια μέτοχος της Εταιρείας κυρία Ελμίνα Κοπελούζου.

«Η GasLog είναι περήφανη για το γεγονός ότι έπαιξε καθοριστικό ρόλο στην ανάπτυξη του έργου από την αρχή, τη μετατροπή ενός πλοίου μεταφοράς LNG σε FSRU, την παράδοση της πλωτής μονάδας στην Αλεξανδρούπολη και την επιτυχή έναρξη λειτουργίας του Τερματικού Σταθμού Αλεξανδρούπολης, συμβάλλοντας ως μέτοχος αλλά και ως φορέας λειτουργίας του FSRU, τηρώντας παράλληλα τη δέσμευσή μας για την παροχή αξιόπιστων και καινοτόμων υπηρεσιών LNG σε παγκόσμια κλίμακα», δήλωσε ο κος Paolo Enoizi, Διευθύνων Σύμβουλος της GasLog.

«Η σημερινή μέρα σηματοδοτεί την έναρξη ενός νέου κεφαλαίου στο ενεργειακό τοπίο της περιοχής μας. Ο Τερματικός Σταθμός LNG Αλεξανδρούπολης, σχεδιασμένος με όραμα στραμμένο προς το μέλλον, αντιπροσωπεύει μια απτή λύση στις πιεστικές προκλήσεις της ενεργειακής ασφάλειας και της διαφοροποίησης των πηγών εφοδιασμού στη Νοτιοανατολική Ευρώπη. Μέσω αυτού του έργου, διασφαλίζουμε πρόσβαση σε πιο αξιόπιστες και ποικίλες πηγές ενέργειας, δημιουργώντας νέες οικονομικές ευκαιρίες για την τοπική κοινότητα και ενισχύουμε τη γεωπολιτική θέση του έθνους μας. Είμαστε πολύ περήφανοι για την καθοριστική συμβολή της ΔΕΠΑ Εμπορίας στην επιτυχή υλοποίηση αυτής της στρατηγικής υποδομής, η οποία θα αποφέρει σημαντικά πλεονεκτήματα τόσο στην Ελλάδα όσο και στις γειτονικές της χώρες», δήλωσε ο Κωνσταντίνος Ξιφαράς, Διευθύνων Σύμβουλος της ΔΕΠΑ Εμπορίας.

«Η έναρξη της εμπορικής λειτουργίας του FSRU Αλεξανδρούπολης αποτελεί σημαντικό ορόσημο για τη διασφάλιση της διαφοροποίησης του χαρτοφυλακίου προμηθειών και για την  εξασφάλιση της ενεργειακής ασφάλειας όχι μόνο για τη Βουλγαρία, αλλά και για την περιοχή της Νοτιοανατολικής Ευρώπης. Η απόφαση, που ελήφθη το 2020, από τη Βουλγαρία και την Bulgartransgaz να γίνουν μέτοχοι με μερίδιο 20% στην Gastrade A.E. αποδείχθηκε στρατηγική. Σήμερα, το FSRU Αλεξανδρούπολης είναι αναμφίβολα μια κρίσιμη υποδομή που εξασφαλίζει πρόσβαση σε προμήθειες φυσικού αερίου από ασφαλείς και αξιόπιστες πηγές, όπως οι ΗΠΑ, το Κατάρ, η Αίγυπτος κ.λπ. Ο αυξανόμενος ρόλος του LNG για την περιοχή και η παρουσία αυτής της νέας δυνατότητας αποθήκευσης και επαναεριοποίησης LNG είναι υψίστης σημασίας για τις χώρες της Νοτιοανατολικής Ευρώπης που στοχεύουν να διαφοροποιήσουν τον εφοδιασμό τους και να ανεξαρτητοποιηθούν από το ρωσικό φυσικό αέριο. Θα βελτιώσει επίσης την ρευστότητα και ολοκλήρωση της ενεργειακής αγοράς στην περιοχή μας,» σχολίασε ο Kiril Ravnachki, Εκτελεστικός Διευθυντής της Bulgartransgaz.

«Η έναρξη της εμπορικής λειτουργίας του Τερματικού Σταθμού LNG της Αλεξανδρούπολης (Alexandroupolis FSRU) αποτελεί ορόσημο, εδραιώνοντας την Ελλάδα ως βασική ενεργειακή πύλη για τη Νοτιοανατολική Ευρώπη και ευρύτερα. Ο νέος αυτός σταθμός εισαγωγής LNG, σε συνδυασμό με τον σταθμό LNG της Ρεβυθούσας και τις επενδύσεις του ΔΕΣΦΑ για την αύξηση της εξαγωγικής δυναμικότητας του ελληνικού δικτύου, καθώς και με πρωτοβουλίες όπως ο TAP, ο IGB και ο Κάθετος Διάδρομος, ενισχύουν περαιτέρω τις ενεργειακές υποδομές και τη διασυνδεσιμότητα της περιοχής,» πρόσθεσε η κυρία Maria Rita Galli, Διευθύνουσα Σύμβουλος του ΔΕΣΦΑ.

Nαυτεμπορική

Συνέχεια ανάγνωσης

Ελλάδα

Το παγκόσμιο συμφέρον, το συμφέρον τον αγορών και το συμφέρον της χώρας

Δημοσιεύτηκε

στις

Ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης (Eurokinissi)

Μήπως αυτή η στρατηγική υπηρετεί τα συμφέροντα μιας μικρής ελίτ και τις προσωπικές φιλοδοξίες του Πρωθυπουργού για πλαισίωση του ιερατείου του Νταβός;

Χάρης Τοπαλίδης

Ήταν τελείως φυσικό, σε μια κοινωνία αποπροσανατολισμένη και προς ώρας γονατισμένη από τη νεοφιλελεύθερη λαίλαπα της φτωχοποίησης, του κορπορατισμού και της συρρίκνωσης της δημόσιας σφαίρας επικοινωνίας και γοητευμένης ταυτόχρονα από τις σειρήνες του life-style, να συμβεί και αυτό: Ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης της να τοποθετηθεί στη Γ.Σ. του ΟΗΕ ότι: «το παγκόσμιο συμφέρον διαπερνά το μεμονωμένο συμφέρον των κρατών» και ταυτόχρονα να βραβευθεί στη ΝΥ από τον Α. Μπουρλά με το βραβείο «Global citizen 2024».

Σε ποίες συνθήκες της χώρας ή έστω της τρέχουσας διεθνούς συγκυρίας ανταποκρίνεται αυτή η στάση και η δραστηριότητα του πρώτου πολίτη της στο ανώτατο forum της διεθνούς σκηνής για την ετήσια παρουσίαση της πολιτικής και των θέσεων των κρατών στο διεθνές στερέωμα και τι υποδηλώνει για την ανταπόκρισή του ως Πρωθυπουργού σε αυτές;

Είναι σαφές ότι ο νεολογισμός του Πρωθυπουργού «παγκόσμιο συμφέρον» χρησιμοποιείται ως πολιτική έννοια και όχι ως κάτι ευρύτερο (π.χ. οικουμενικό συμφέρον που εμπλέκει ηθικές και αξιακές θεωρήσεις οικουμενικού χαρακτήρα). Οι πολιτικές οντότητες όμως που δραστηριοποιούνται στην παγκόσμια σκηνή, είναι τα κράτη τα οποία έχουν διαφορετικά και πολλές φορές αντιτιθέμενα συμφέροντα, όπως δείχνει η αιματοβαμμένη πορεία της Ιστορίας. Πώς είναι λοιπόν δυνατό να συγκεραστούν τα επιμέρους εθνικά συμφέροντα σε ένα παγκόσμιο συμφέρον; Πως, με ποιες διαδικασίες θα γίνει επιτέλους ο συγκερασμός – μετά από τόσους αιώνες Ιστορίας – και με ποιά παγκόσμια ιεραρχική οργάνωση θα ασκηθεί η πολιτική του παγκοσμίου συμφέροντος; Ή μήπως ο νεολογισμός του Πρωθυπουργού διαπνέεται απλά από μια ρομαντική και ιδεαλιστική προσέγγιση άλλων εποχών στο παγκόσμιο γίγνεσθαι που θεωρεί τον κοσμοπολιτισμό ως προϋπόθεση για την παγκόσμια ειρήνη και ευημερία και δεν μπορεί να κατηγορηθεί παρά μόνο για έλλειψη ρεαλισμού; Ή μήπως οι διεθνείς συνθήκες χαρακτηρίζονται σήμερα από μια ισορροπία στις διεθνείς σχέσεις, σταθερότητα στους διεθνείς συσχετισμούς, ευημερία στη διεθνή οικονομία και πνεύμα συνεργασίας στις διακρατικές σχέσεις που επιτρέπουν την πρωτοποριακά ρηξικέλευθη έστω προσέγγιση του παγκοσμίου συμφέροντος; Ή τέλος, μήπως παρά τη διεθνή και μάλιστα πολεμική αναταραχή που εξελίσσεται σήμερα γύρω της, η χώρα την οποία εκπροσωπεί, η Ελλάδα, απολαμβάνει υπό την ηγεσία του μια περίοδο δυναμισμού και σταθερότητας, έχοντας αντιμετωπίσει με επιτυχία τα χρόνια ζητήματα ανάπτυξης και τα προβλήματα εθνικής κυριαρχίας με τους γείτονές της και θέλει να αναβαθμίσει τη διεθνή της θέση εξάγοντας και προωθώντας την διεθνή αυτοπεποίθηση και τον κοσμοπολιτισμό που έχουν κατακτήσει οι πολίτες της;

Η προφανής ασυμβατότητα όλων των προηγούμενων ερωτημάτων, που θα μπορούσε να θέσει ένας καλόπιστος παρατηρητής, με τη ζέουσα πραγματικότητα που ζούμε σήμερα αποκαλύπτει για πρώτη φορά τόσο ξεκάθαρα την πολιτική και ιδεολογική στράτευση και στόχευση της κυβέρνησης της ΝΔ και ταυτόχρονα ξεσκεπάζει τις αιτίες των κύριων παθογενειών της αντιπολίτευσης (ΣΥΡΙΖΑ, ΠΑΣΟΚ).

Η υπονόμευση της δημοκρατίας και της εθνικής κυριαρχίας

Η παγκόσμια διακυβέρνηση με τη δημιουργία μιας υπερεθνικής δομής διακυβέρνησης συνιστά από τη δεκαετία του 1970 τον απώτατο διακηρυγμένο στόχο των νεοφιλελεύθερων δυνάμεων της αγοράς. Με βάση το πρόταγμα τους, της μεγαλύτερης αποτελεσματικότητας και της ανεξαρτησίας από τις πολιτικές αποφάσεις, μια υπερεθνική δομή διακυβέρνησης εξασφαλίζει την αυτορρυθμιζόμενη λειτουργία των αγορών σε παγκόσμια κλίμακα σε ένα τέτοιο πλαίσιο.

Το επίπεδο της ρυθμιστικής εξουσίας που είναι ωστόσο δυνατό να θεσμοθετηθεί σε μια τέτοια κλίμακα, είναι μηδαμινό έως ελάχιστο, γιατί μια τέτοια δομή εξουσίας δεν θα διέθετε δημοκρατική νομιμοποίηση και η αντιπροσωπευτικότητά της θα εξαντλούνταν στον υφιστάμενο ηγεμονικό συσχετισμό μεταξύ αναπτυγμένων – αναπτυσσόμενων χωρών (Βορρά-Νότου).

Όπως έχει τεκμηριώσει εμφατικά ο Γερμανός φιλόσοφος J. Habermas, μια πολιτική ρυθμιστική υπερεθνική δομή δεν είναι εφικτή χωρίς τη διαμεσολάβηση μακροπρόθεσμων κοινωνικών και πολιτιστικών διεργασιών σύγκλισης ανάμεσα στα κράτη, που προϋποθέτουν άλλες πολιτικές από αυτές της πολεμικής σύγκρουσης και της μονοπολικής διάρθρωσης της παγκόσμιας ισχύος, που κυριαρχούν σήμερα.

Χωρίς αυτές τις προϋποθέσεις, και καθώς οι πρόνοιες της δημοκρατίας και οι εγγυήσεις του κράτους Δικαίου είναι κατακτήσεις των λαών σε εθνική κλίμακα, η σύσταση μιας πολιτικής ρυθμιστικής υπερεθνικής δομής ομοσπονδιακού τύπου συνιστά κατάφωρη παραβίαση των αρχών της δημοκρατικής λειτουργίας και της εθνικής κυριαρχίας. Προοιωνίζεται περαιτέρω μια κοινωνία τεράστιων κοινωνικών ανισοτήτων, χωρίς συλλογικά δικαιώματα.

Τα συμφέροντα της χώρας

Τι σημαίνει, στο πλαίσιο αυτό, η τοποθέτηση του πρωθυπουργού στον ΟΗΕ και η βράβευσή του από το Atlantic Council ένα think tank των ΗΠΑ στενά συνδεδεμένο με το Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ (Νταβός);

Είναι κατ’ αρχήν σαφές ότι ως παγκόσμιο συμφέρον εννοείται το συμφέρον της Δύσης. Επομένως, συμμερίζεται απολύτως την πολεμική ανάγκη το συμφέρον της Δύσης να καταστεί παγκόσμιο συμφέρον. Κατά δεύτερο λόγο, και καθώς τα εθνικά συμφέροντα δεν μπορούν να συγκεραστούν σε ένα παγκόσμιο, όπως ρητά αναγνωρίζει, το υπερεθνικό συμφέρον που επικαλείται είναι το συμφέρον των αγορών, που «διαπερνά τα εθνικά συμφέροντα», στο οποίο στρατεύεται. Τοποθετείται δηλαδή, ως εάν η στράτευση της χώρας στο Δυτικό στρατόπεδο και στα συμφέροντα των αγορών συνιστά τη θεμελιώδη πολιτική της χώρας για την ανάπτυξη και την ασφάλειά της στο νέο διεθνές περιβάλλον. Επιχειρείται δηλαδή ένα άλμα στη θέση της χώρας στον διεθνή καταμερισμό εργασίας και στον διεθνή της προσανατολισμό, καθώς ταυτίζει τα συμφέροντά της αποκλειστικά με αυτά των αναπτυγμένων κεφαλαιοκρατικά χωρών του Βορρά. Εδώ εγείρονται τα ερωτήματα: (α) μήπως υπάρχουν εγγυήσεις για υποστήριξη από τις τελευταίες στα πεδία της ανάπτυξης και της ασφάλειας, που, παρά το γεγονός ότι αντιβαίνουν στην πρόσφατη εμπειρία μας, έχουν δοθεί αλλά δεν τις γνωρίζουμε; (β) μήπως έχει μειωθεί, χωρίς να ομολογείται, τόσο η ισχύς της χώρας ώστε να είναι υποχρεωμένη να ακολουθήσει εκούσια ή ακούσια τις προτεραιότητες του Βορρά (καμία άλλη χώρα του Ευρωπαϊκού Νότου δεν έχει υιοθετήσει τόσο εμφατικά την Ατζέντα του) ακόμη και αν αντίκεινται στα σαφώς διαφορετικής φύσης συμφέροντα της χώρας; (γ) καθώς η χώρα κάθε άλλο παρά παρουσιάζει συγκριτικό πλεονέκτημα σε κεφάλαια και χρηματοοικονομικές υπηρεσίες, (το τραπεζικό της σύστημα δεν έχει καν ακόμη αποκτήσει την αυτονομία του από τα κεφάλαια των φορολογουμένων) πως εξηγείται η ταύτισή της με τα συμφέροντα των αυτορρυθμιζόμενων αγορών; (δ) ή μήπως αυτή η στρατηγική υπηρετεί τα συμφέροντα μιας μικρής ελίτ και τις προσωπικές φιλοδοξίες του Πρωθυπουργού για πλαισίωση του ιερατείου του Νταβός;

Ποια είναι όμως αυτή η Ατζέντα, σε τι αποσκοπεί και πως συνδέεται με τον φορέα της επιβράβευσης του Πρωθυπουργού στη Νέα Υόρκη; Πρόκειται για τη νεοφιλελεύθερη Ατζέντα της ψηφιακής και πράσινης μετάβασης, όπως έχει σχεδιαστεί από το Δημοκρατικό Κόμμα των ΗΠΑ, για την παγκόσμια προώθηση της μονοπολικής ηγεμονίας τους στην εποχή που ανοίγεται μπροστά μας και διαδέχεται τον φιλελευθερισμό. Η Ατζέντα αυτή, αναδιαρθρώνοντας ριζικά τις σχέσεις κεφαλαίου εργασίας υπέρ του κεφαλαίου και τις σχέσεις Βορρά Νότου υπέρ του Βορρά, έχει διχάσει τις ΗΠΑ, αλλά είναι κυρίαρχη στα ΜΜΕ και στις τρέχουσες πολιτικές ηγεσίες της Ευρώπης.  Πώς αυτό; κύριος φορέας της προώθησής της στην Ευρώπη, με γόνιμα όπως φαίνεται αποτελέσματα, είναι το Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ του Νταβός, στενά συνδεδεμένο με το Atlantic Council από το οποίο και εκπορεύθηκε, σε αναγνώριση των υπηρεσιών του Πρωθυπουργού, και η βράβευση του, ως παγκόσμιου Πολίτη το 2024.

Το καταληκτικό ερώτημα που εγείρεται είναι: πως είναι δυνατόν σήμερα, και η κυβέρνηση της ΝΔ και η αντιπολίτευση (ΣΥΡΙΖΑ, ΠΑΣΟΚ) να αναγνωρίζουν τον ίδιο μέντορα της πολιτικής τους; Η ταύτιση με το  Πρόγραμμα του Δημοκρατικού Κόμματος των ΗΠΑ προβάλλεται από μεν τη νεοφιλελεύθερη ΝΔ, ως τεκμήριο της προσχώρησής της στη νέα λεωφόρο της προόδου από δε την Αριστερά/Κεντροαριστερά, ως ανταπόκρισή της στην Ατζέντα της νέας Μέκκας του σοσιαλισμού και της προοδευτικότητας.

Υπηρετεί αυτή η Ατζέντα τα συμφέροντα της χώρας; Την απάντηση πρέπει να την αναζητήσουμε στην εκλογική καταβαράθρωση του πολιτικού συστήματος, στη διαρκώς συρρικνούμενη απήχηση της κυβέρνησης και στην καχεξία της Αντιπολίτευσης αλλά και στην τεράστια άνοδο της Ακροδεξιάς.

Πηγή: Έθνος

Συνέχεια ανάγνωσης

Ινφογνώμων

Infognomon Logo

Περιηγηθείτε στα κορυφαία βιβλία του βιβλιοπωλείου μας

Προβολή όλων

Δημοφιλή