Ακολουθήστε μας

Οικονομική Κρίση

Πλειστηριασμοί: “Σπάει” το φράγμα των 150.000 ευρώ στα στεγαστικά δάνεια

Δημοσιεύτηκε

στις

Της Νένας Μαλλιάρα
Έντονες πιέσεις στις τράπεζες να κατεβάσουν το όριο προστασίας ακινήτων από πλειστηριασμούς ασκούν οι απαιτητικοί στόχοι του SSM για τη μείωση των μη εξυπηρετούμενων δανείων, προδιαγράφοντας μείωση των ορίων προστασίας από πλειστηριασμούς.
Οι αναθεωρημένοι στόχοι που αναμένονται εντός του Σεπτεμβρίου, μαζί με σειρά άλλων παραγόντων, προβλέπεται, σύμφωνα με πληροφορίες του “Κ”, να ανοίξουν σταδιακά τη “βεντάλια” των πλειστηριασμών και για ακίνητα που αφορούν δανειακά υπόλοιπα κάτω των 150.000 ευρώ.

Πρόκειται για το 70% των στεγαστικών δανείων σε υπόλοιπα, δηλαδή για δάνεια ύψους 44,5 δισ. ευρώ στην “πίτα” των στεγαστικών δανείων που έχουν χορηγήσει οι τράπεζες και 27,5 δισ. ευρώ στην “πίτα” αυτών που δεν εξυπηρετούνται. Σε κάθε περίπτωση, τα δανειακά υπόλοιπα των στεγαστικών δανείων κάτω των 150.000 ευρώ αφορούν το 90% των δανειοληπτών της στεγαστικής πίστης. Πρακτικά, αυτό σημαίνει ότι η απελευθέρωση του ορίου προστασίας από πλειστηριασμούς θα πλήξει 9 στους 10 δανειολήπτες με στεγαστικό δάνειο που δεν εξυπηρετείται, απειλώντας με πλειστηριασμό δάνεια 24,75 δισ. ευρώ.

Γιατί πέφτει το “ανάχωμα” των 150.000 ευρώ
Μέχρι στιγμής, το όριο των 150.000 ευρώ έχει τεθεί ατύπως από τις τράπεζες ως “ανάχωμα” σε πλειστηριασμούς ακινήτων για δάνεια κάτω από τον πήχη αυτόν. Υπενθυμίζεται ότι λιγότερο από έναν χρόνο πριν, εν όψει της έναρξης των ηλεκτρονικών πλειστηριασμών, τράπεζες και κυβέρνηση είχαν συμφωνήσει σε ένα άτυπο όριο για τη διενέργεια πλειστηριασμών, στα 300.000 ευρώ. Ύστερα από τη σφοδρή αντίδραση των “θεσμών”, το όριο αυτό υποχώρησε, για να διαμορφωθεί ατύπως σταδιακά στο μισό και τώρα επίκειται νέα μείωσή του, που θα συμπεριλάβει την ευρεία μάζα των μικρότερων ακινήτων.
Σύμφωνα με τις πληροφορίες του “Κ”, ο μεγάλος όγκος των ακινήτων αφορά δανειακά υπόλοιπα από 70.000 έως 150.000 ευρώ. Πιο συγκεκριμένα, η μεγάλη μάζα για τα στεγαστικά δάνεια που δόθηκαν την εποχή από το 2005 έως και το 2009 κινείται στα 100.000 ευρώ. Σήμερα το ποσό για το μέσο στεγαστικό δάνειο έχει πέσει στα 70.000-75.000 ευρώ.
Τα μικρότερα ακίνητα θα μπουν αναγκαστικά στο “πεδίο βολής” των ηλεκτρονικών πλειστηριασμών, όχι μόνο διότι ο SSM πιέζει τις τράπεζες για μεγαλύτερες ανακτήσεις από μη εξυπηρετούμενες οφειλές. Στην κατεύθυνση αυτή οδηγούν και άλλοι παράγοντες.
Κατ’ αρχάς, όσο προχωρούν οι πλειστηριασμοί, μειώνεται το “στοκ” των μεγάλων ακινήτων στα οποία στόχευαν αρχικά οι τράπεζες, επιδιώκοντας να “χτυπήσουν” τους στρατηγικούς κακοπληρωτές. Περαιτέρω, αλλάζει από τις 15 Σεπτεμβρίου το πλαίσιο παροχής προστασίας του νόμου Κατσέλη, ενώ στις 31 Δεκεμβρίου του τρέχοντος έτους παύει να ισχύει και η προστασία της πρώτης κατοικίας. Και, κυρίως, οι πλειστηριασμοί θα λαμβάνουν εφεξής μεγαλύτερο μερίδιο στη συμβολή της μείωσης των μη εξυπηρετούμενων δανείων, όσο οι ρυθμίσεις από τις τράπεζες θα περιορίζουν την εμβέλειά τους ή θα αποδεικνύονται αναποτελεσματικές.
Τι ζητά η τρόικα
Η απελευθέρωση του ορίου των πλειστηριασμών θα είναι ένα εξαιρετικά ευαίσθητο κοινωνικό θέμα για την κυβέρνηση που θα κληθεί να το διαχειριστεί και η παράταση της προστασίας της πρώτης κατοικίας αναμένεται να μπει εκ νέου στο τραπέζι των μετα-μνημονιακών συζητήσεων προς τα τέλη του τρέχοντος έτους.
Ωστόσο, τα περιθώρια προδιαγράφονται στενά, αν κρίνει κανείς από τις ευρύτερες αλλαγές που έχει ζητήσει η τρόικα για τη διενέργεια των πλειστηριασμών. Σύμφωνα με τις πληροφορίες του “Κ”, πέραν των αυξημένων ποσοτικών αποτελεσμάτων, οι “θεσμοί” έχουν ζητήσει και ποιοτικά αποτελέσματα, συμπεριλαμβανομένης αναφοράς για τη γεωγραφική κατανομή των πλειστηριασμών.
Η αύξηση του αριθμού των πλειστηριασμών θα λάβει σταδιακά και πιο “κωδικοποιημένα” χαρακτηριστικά, καθώς οι πληροφορίες αναφέρουν πως έχει ξεκινήσει συζήτηση για αναβάθμιση της ηλεκτρονικής πλατφόρμας, έτσι ώστε να διευκολύνεται η αγορά των ακινήτων από τρίτους ενδιαφερόμενους και αυτά να μην καταλήγουν κατά πλειοψηφία στις τράπεζες, όπως συμβαίνει σήμερα.
Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι η τρόικα επισημαίνει πως η πλατφόρμα δεν είναι αρκούντως λειτουργική, διότι “στερείται agents”. Ειδικότερα, κάποιος που βγάζει ακίνητο προς πώληση σε πλειστηριασμό (και, αντίστοιχα, ο ενδιαφερόμενος αγοραστής) δεν έχει τις ειδικές πληροφορίες που χρειάζεται ώστε να επιτύχει γόνιμη και επωφελή συναλλαγή. Όπως επισημαίνεται, λείπουν πληροφορίες που παρέχονται στις αντίστοιχες ηλεκτρονικές πλατφόρμες του εξωτερικού  και αφορούν τον όροφο του ακινήτου, τον αριθμό δωματίων και τους βοηθητικούς χώρους, φωτογραφία του ακινήτου και ακριβή περιοχή, το είδος του ακινήτου (κατοικία, γραφείο, εμπορικό κέντρο κ.λπ.), υποθήκες-προσημειώσεις που το βαρύνουν, καθώς και το ύψος της οφειλής έναντι της οποίας διενεργείται ο πλειστηριασμός.
Παράλληλα, η τρόικα επισημαίνει ότι το ελληνικό θεσμικό πλαίσιο πάσχει σε σχέση με το εξωτερικό, καθώς η ελληνική νομοθεσία δεν προβλέπει δυνατότητα στον ενδιαφερόμενο αγοραστή να έχει επιτόπια πρόσβαση στο ακίνητο. Σημειώνεται ότι στο εξωτερικό αφαιρούνται από τον οφειλέτη-κάτοχο του ακινήτου που πρόκειται να βγει σε πλειστηριασμό τα κλειδιά του ακινήτου, έτσι ώστε αυτό να είναι προσβάσιμο σε κάθε υποψήφιο αγοραστή.
Οι αλλαγές στην ηλεκτρονική πλατφόρμα των πλειστηριασμών εκτιμάται ότι θα έχουν ολοκληρωθεί μέχρι Ιανουάριο-Φεβρουάριο του 2019 και θα αποτελέσουν το δεύτερο “κύμα” αλλαγών με τις οποίες θα αλλάξει πλήρως το τοπίο για τους πλειστηριασμούς.
Υπενθυμίζεται ότι πρόσφατα ψηφίστηκε η επιτάχυνση της διαδικασίας των πλειστηριασμών και, πλέον, αν ένας πλειστηριασμός κηρυχθεί άγονος, θα διενεργείται νέος μέσα σε 40 ημέρες. Εάν και σε αυτόν δεν γίνει κατακύρωση του ακινήτου, τότε το δικαστήριο θα μπορεί να διατάξει νέο πλειστηριασμό μέσα σε 8 εργάσιμες ημέρες (από 30 ημέρες που προέβλεπε το προηγούμενο καθεστώς) με την ίδια ή κατώτερη τιμή. Δηλαδή, πλέον ένα ακίνητο μπορεί να βγει για τρίτη φορά σε πλειστηριασμό γρηγορότερα, με τη διαδικασία να διαρκεί 48, αντί για 70, ημέρες και σε πολύ χαμηλότερη τιμή.
Σημειώνεται ότι, με συντηρητικές εκτιμήσεις, τα ακίνητα που υπολογίζεται να εκπλειστηριαστούν από τις τράπεζες μέχρι το 2020 ανέρχονται σε 50.000. Από αυτά, 15.000-20.000 ακίνητα θα βγουν σε πλειστηριασμό μέχρι τα τέλη του τρέχοντος έτους (οι τραπεζίτες κάνουν λόγο για 10.000 προγράμματα πλειστηριασμών, με το κάθε πρόγραμμα να περιλαμβάνει 1-2 οριζόντιες ιδιοκτησίες).
Πηγή: Capital

Οικονομική Κρίση

Ποιος πληρώνει για τη μείωση του χρέους…

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Μπορεί το ελληνικό χρέος τον τελευταίο χρόνο να ξεπέρασε τα 404 δισ. ευρώ από 365 δισ. ευρώ το 2019, αλλά η εξέλιξή του είναι θετική, καθώς ως ποσοστό του ΑΕΠ μειώνεται.

Με βάση τα στοιχεία της Eurostat λοιπόν, το ελληνικό χρέος το 2022 μειώθηκε στο 171,% του ΑΕΠ όχι τόσο λόγω του ισχνού πλεονάσματος 0,1% έναντι προβλέψεων για έλλειμμα -1,6% αλλά λόγω της ισχυρής αύξησης του ΑΕΠ και του ακόμη ισχυρότερου πληθωρισμού.

Όπως είπαμε, το χρέος έχει σημασία ως ποσοστό του ΑΕΠ και όχι ως απόλυτος αριθμός… Είναι διαφορετικό π.χ.  να έχει  χρέος  100 χιλ. ευρώ κάποιος που έχει εισόδημα 100 χιλ. και πληρώνει τόκους 5-6 χιλ. ευρώ το χρόνο και κάποιος άλλος που έχει εισόδημα 10 χιλ. ευρώ και πληρώνει το ίδιο κόστος εξυπηρέτησης… Ο δεύτερος τελεί υπό χρεοκοπία γιατί τα 4-5 χιλιάρικα που του απομένουν δεν φτάνουν για να ζήσει…

Ο πληθωρισμός λοιπόν το 2022 έκλεισε στο 9,6% και το ΑΕΠ παρουσίασε αύξηση 5,9% έναντι αύξησης 8,4% που είχε εμφανίσει το 2021.

Καθώς η μεταβολή του ΑΕΠ υπολογίζεται σε αποπληθωρισμένες τιμές, η μεταβολή του ΑΕΠ και ο πληθωρισμός αθροίζουν μαζί για το 2022 μια μεταβολή 9,6% + 5,9% ίση με 15,5%.

Αυτή είναι περίπου και η μείωση του χρέους ως ποσοστού του ΑΕΠ καθώς το μεγαλύτερο μέρος του ελληνικού χρέους είναι στα χέρια των ευρωπαϊκών θεσμών με επιτόκιο περί το 1,5%.

Τουτέστιν ενώ το χρέος αυξήθηκε με 1,5% περίπου, το ΑΕΠ αυξήθηκε με πολλαπλάσιο ρυθμό και ο πληθωρισμός μείωσε την αγοραστική δύναμη στην οικονομία κατά 9,6%…

Όπως οι μη αδαείς  γνωρίζουν όμως στο σύμπαν που ζούμε δεν υπάρχει δωρεάν γεύμα. Τούτο σημαίνει πως όταν υπάρχει μείωση χρέους κάποιος την πληρώνει.

Ας πάρουμε τα πράγματα την αρχή.

Ο κλασικός και προφανέστερος τρόπος να μειωθεί το δημόσιο χρέος είναι να μειωθούν οι δαπάνες του δημοσίου ή να αυξηθούν τα φορολογικά έσοδα και  να δημιουργηθεί πλεόνασμα με το οποίο θα αποπληρωθεί μέρος του αυτού…

Τουτέστιν, κάποιος που χρωστάει πρέπει να ξοδεύει λιγότερα για να πληρώνει το χρέος.

Αυτός είναι ο “ορθόδοξος” τρόπος…

Ένας άλλος τρόπος είναι να αυξηθεί το ΑΕΠ ταχύτερα από χρέος οπότε θα περισσέψουν λεφτά για την αποπληρωμή του χωρίς να χρειαστεί να μειωθούν οι δαπάνες. Ένας τρίτος τρόπος είναι η διάβρωση του χρέους μέσω του υψηλού πληθωρισμού.

Στην περίπτωση αυτή οι άνθρωποι δεν υπόκεινται μειώσεις των ονομαστικών μισθών και συντάξεων ή φορολόγηση των καταθέσεων αλλά μείωση της αγοραστικής δύναμης.

Μείωση της αγοραστική δύναμης σημαίνει πως κάποιος που παίρνει μεροκάματο π.χ. 50 ευρώ την ημέρα, με αυτά σήμερα μπορεί να αγοράσει ένα πεντόλιτρο ελαιόλαδο, ενώ το 2019 αγόραζε περίπου 2. Τα στοιχεία αυτά είναι πραγματικά από την αγορά.

Η αύξηση της τιμής του ελαιόλαδου είναι του μεγέθους που περιγράφουμε αλλά ένα σημαντικό μέρος της οφείλεται στην μείωση της παραγωγής στη Μεσόγειο φέτος και το υπόλοιπο στον υψηλό πληθωρισμό που συνεχίζεται απτόητος στα τρόφιμα.

Από τον υψηλό πληθωρισμό του 2022 έχασαν όλοι. Έχασαν οι μισθωτοί, οι συνταξιούχοι, οι καταθέτες και οι περισσότερες οι επιχειρήσεις που δεν κατάφεραν να μετακυλήσουν την αύξηση του κόστους των πρώτων υλών…

Για τη συνέχεια  Capital

 

Συνέχεια ανάγνωσης

Video

Γιώργος Αδαλής: Κάποιοι έχουν βγει για κυνήγι

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Γιώργος Αδαλής: Κάποιοι έχουν βγει για κυνήγι

Ο οικονομέτρης – αναλυτής Γιώργος Αδαλής, εξηγεί γιατί τα επιφαινόμενα στο χρηματοπιστωτικό σύστημα ιδίως της Ευρώπης με αιχμή την Ελβετία και την Γερμανία, έχουν στη κορυφή των ζητημάτων τους το ενεργειακό, την απεξάρτηση από την Ρωσία και την σχέση με τα κεφάλαια και την εμπλοκή με ρωσικές εταιρίες, την ώρα που η πολιτική των επιτοκίων των κεντρικών τραπεζών, δεν φανερώνει διάθεση για ουσιαστικές παρεμβάσεις στις αλυσιδωτές κρίσεις.

Ο Γιώργος Αδαλής, παραθέτει θεατές αλλά και αθέατες πλευρές της κρίσης , διαφοροποιεί την προσέγγιση του για το τι συμβαίνει στις ΗΠΑ και τι στην Ευρώπη, ενώ επιμένει ότι το κρισιακό σπιράλ θα μας συνοδεύει για πολλά χρόνια ακόμη με πολλά μπρός και πίσω .

Συνέχεια ανάγνωσης

Ελλάδα

Το χρονικό από την ένταξη στα μνημόνια έως την έξοδο από την ενισχυμένη εποπτεία

Δημοσιεύτηκε

στις

Το χρονικό της καταστροφής της Ελλάδας από ανεύθυνους (;) πολιτικούς

Του Θάνου Τσίρου
thtsiros@naftemporiki.gr  

Το τέλος της ενισχυμένης εποπτείας είναι γεγονός. Από αύριο, ξεκινά μια νέα περίοδος για την Ελλάδα κατά την οποία η χώρα δεν θα υπόκειται σε τριμηνιαίους ελέγχους από τους θεσμούς όπως συμβαίνει ουσιαστικά από το 2010 μέχρι σήμερα. Αξίζει όμως να θυμηθούμε τα όσα περάσαμε για να φθάσουμε εδώ. 

Η μνημονιακή περιπέτεια της Ελλάδας, αν και τυπικά ξεκίνησε το 2010, είχε τις ρίζες της παλαιότερα, καθώς από το 2008 είχε ξεκινήσει η δραματική επιδείνωση των δεικτών της οικονομίας, με βασικότερους το δημοσιονομικό έλλειμμα, το δημόσιο χρέος και το εξωτερικό έλλειμμα.

2 Σεπτεμβρίου 2009:
Υπό το βάρος της οικονομικής κρίσης, ο πρωθυπουργός Κ. Καραμανλής εξαγγέλλει πρόωρες εκλογές για τις 4 Οκτωβρίου 2009,
τις οποίες κερδίζει το ΠΑΣΟΚ.

EUROKINISSI /ΚΩΣΤΑΣ ΜΠΑΛΤΑΣ

20 Οκτωβρίου 2009:

Ο υπουργός Οικονομικών Γιώργος Παπακωνσταντίνου ανακοινώνει στο ECOFIN ότι το έλλειμμα για το 2009 θα κυμανθεί, ως
ποσοστό του ΑΕΠ, στο 12,5% αντί του 6% που το υπολόγιζε η προηγούμενη κυβέρνηση.

ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΣΥΜΕΛΑ ΠΑΝΤΖΑΡΤΖΗ

22 Οκτωβρίου 2009:

Ο οίκος Fitch υποβαθμίζει την Ελλάδα από το επίπεδο A στο Α- και ακολούθησε μπαράζ υποβαθμίσεων στο επόμενο διάστημα από όλους τους οίκους.

Μάρτιος 2010:

Επισκεπτόμενος την Αθήνα, ο επίτροπος Όλι Ρεν εύχεται στους Έλληνες «καλό κουράγιο», υπονοώντας το τι θα ακολουθήσει.

23 Απρίλιου 2010:

Ο τότε πρωθυπουργός της Ελλάδας Γιώργος Παπανδρέου, από το ακριτικό Καστελόριζο, ανακοινώνει την
προσφυγή της Ελλάδας στον μηχανισμό στήριξης.

2 Μαΐου 2010:

Ανακοινώθηκε το πρώτο από τα μεγάλα πακέτα μέτρων του μνημονίου, ύψους 20 δισ. ευρώ, για το 2010 και 10 δισ.
ευρώ για τα επόμενα χρόνια.

6 Μαΐου 2010: Ψηφίζεται από τη Βουλή το μνημόνιο που υπέγραψε η κυβέρνηση με την Ε.Ε. και το ΔΝΤ για τα
μέτρα που θα ληφθούν, προκειμένου να ενεργοποιηθεί ο μηχανισμός στήριξης.

8 Μαΐου 2010:

Υπογράφηκε η δανειακή σύμβαση (το πρώτο μνημόνιο) μεταξύ Ελλάδας και κρατών μελών της Ε.Ε. για δάνειο ύψους 80 δισ. ευρώ.

PHASMA/ΝΙΚΟΛΑΙΔΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ

Η τρόικα στο Μαξίμου – Τόμσεν – Μαζούχ – Μορς

10 Μαΐου 2010:

Υπογράφηκε η αντίστοιχη σύμβαση μεταξύ Ελλάδας και ΔΝΤ για δάνειο ύψους 30 δισ. ευρώ.

31 Οκτωβρίου 2011:

Ο κ. Παπανδρέου ανακοινώνει την απόφασή του για διεξαγωγή δημοψηφίσματος για τα νέα μέτρα που ζητούν οι δα ειστές. Προκαλούνται ισχυρές αντιδράσεις και ανοίγει ο δρόμος για κυβέρνηση συνεργασίας υπό τον Λουκά Παπαδήμο.

11 Νοεμβρίου 2011:
Ορκίστηκε η νέα κυβέρνηση του Λουκά Παπαδήμου, την οποία στηρίζουν ΠΑΚΟΚ, Ν.Δ. και ΛΑΟΣ.

PHASMA/ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗΣ ΜΙΧΑΛΗΣ

12 Φεβρουαρίου 2012:

Η Βουλή ψήφισε με 199 ΝΑΙ το 2ο μνημόνιο, το οποίο προκαλεί νέες εσωκομματικές τριβές και διαγραφές βουλευτών.

9 Μαρτίου 2012:
Ολοκληρώθηκε το PSI, με τη συμμετοχή του ιδιωτικού τομέα να φτάνει το 95,7%, να «κουρεύεται» χρέος 106 δισ. ευρώ, αλλά
το τελικό όφελος να είναι μόνο 53 δισ. ευρώ και να μη λύνεται το πρόβλημα του χρέους.

17 Ιουνίου 2012:
Διεξάγονται οι εκλογές οι οποίες οδήγησαν τελικά σε δημιουργία κυβέρνησης συνασπισμού με τη συμμετοχή της Νέας Δημοκρατίας, του ΠΑΣΟΚ και της ΔΗΜΑΡ. Ο Αντώνης Σαμαράς ορκίζεται o πρωθυπουργός.

EUROKINISSI/ΤΑΤΙΑΝΑ ΜΠΟΛΑΡΗ

Φθινόπωρο 2014:
Η τρόικα ζητούσε πρόσθετα μέτρα από την κυβέρνηση, η οποία αρνείτο να τα λάβει και υπήρξε ρήξη.

Ιανουάριος 2015:

Η κυβέρνηση Σαμαρά δεν άντεξε στις πιέσεις και προσέφυγε στις κάλπες, που ανέδειξαν πρώτο κόμμα τον ΣΥΡΙΖΑ, που
σχημάτισε κυβέρνηση με τους Ανεξάρτητους Έλληνες. Η τρόικα πίεζε για τη λήψη πρόσθετων μέτρων και υπήρξε μεγάλη ρήξη με την ελληνική κυβέρνηση.

ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΟΡΕΣΤΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΥ

28 Ιουνίου 2015:

Ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας ανακοινώνει την επιβολή capital controls, εξαγγέλλει δημοψήφισμα για την αποδοχή ή μη των προτάσεων μεταρρυθμίσεων στις οποίες κατέληξε το Eurogroup.

5 Ιουλίου 2015:

Πραγματοποιείται δημοψήφισμα, με το 61% να ψηφίζει ΟΧΙ.

ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΣΥΜΕΛΑ ΠΑΝΤΖΑΡΤΖΗ

ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΦΏΤΗΣ ΠΛΈΓΑΣ Γ.

8 Ιουλίου 2015:
Οι ελληνικές αρχές ζητούν πρόγραμμα στήριξης από τον Ευρωπαϊκό Μηχανισμό Σταθερότητας.

12/13 Ιουλίου 2015:
Σε μια μαραθώνια Σύνοδο Κορυφής που διήρκεσε περισσότερο από 17 ώρες, οι ηγέτες των χωρών της Ευρωζώνης καταλήγουν σε συμφωνία επί της αρχής για ένα νέο πρόγραμμα στήριξης για την Ελλάδα, δηλαδή το τρίτο μνημόνιο.

EPA/OLIVIER HOSLET

20 Αυγούστου 2018:
Λήγει το τρίτο μνημόνιο και η Ελλάδα εξέρχεται της μνημονιακής εποπτείας και εισέρχεται στη «μεταμνημονιακή εποπτεία», η οποία θα διαρκέσει έως σήμερα, 20 Αυγούστου 2022. 

Ναυτεμπορικής

Συνέχεια ανάγνωσης

Ινφογνώμων

Infognomon Logo

Περιηγηθείτε στα κορυφαία βιβλία του βιβλιοπωλείου μας

Προβολή όλων

Δημοφιλή