Ακολουθήστε μας

Δημόσια Διοίκηση

Συντελείται ένα εθνικό έγκλημα από τους ανίδρωτους καταληψίες – Ο προσηλυτισμός της μαθητικής νεολαίας στην αριστερά μέσω της Κοινωνιολογίας

Δημοσιεύτηκε

στις

Η ένταξη της κοινωνιολογίας στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση δεν είναι τίποτα άλλο παρά πλύση εγκεφάλου σε ανήλικους μαθητές

Κωνσταντίνος Λεντάκης
Λόγω των μυστικών δημοσκοπήσεων του Μαξίμου κατέφυγε η κυβέρνηση Τσίπρα σε κινήσεις πανικού, μεταξύ των οποίων η απόπειρα να διασπαστεί η ΝΔ μέσω της συμφωνίας Τσίπρα-Ζάεφ και οι φωτογραφικές νομοθετικές μεταρρυθμίσεις υπέρ της Χρυσής Αυγής, φανερώνοντας πόσο πολύ φοβάται ο ΣΥΡΙΖΑ, ότι θα χάσει όλες τις εκλογικές αναμετρήσεις που έπονται το 2019. Παρότι οι ψηφοφόροι πρόκειται να πετάξουν την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ στο ντουλάπι της ιστορίας, οι πολιτικές ιδέες του κυβερνώντος κόμματος διδάσκονται στους μαθητές της Γ΄Λυκείου, οι οποίοι δίνουν εξετάσεις για να αποδείξουν την εκμάθηση των ιδεοληψιών της αριστεράς, από το καινούργιο μάθημα της κοινωνιολογίας. Το πρόβλημα έγκειται, στο ότι το συγκεκριμένο μάθημα, που διδάσκεται για πρώτη φορά στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, παρουσιάζεται ως γνωριμία με μια επιστήμη, ενώ στην πραγματικότητα είναι κατήχηση στις ιδεοληψίες της αριστεράς. Αν οι μαθητές υιοθετήσουν μέρος αυτών των αντιλήψεων, τότε θα αντιμετωπίσουμε πολύ μεγάλο πρόβλημα στο μέλλον ως κοινωνία. Τον ΣΥΡΙΖΑ μπορούμε να τον ξεφορτωθούμε οριστικά στις επόμενες εκλογές, αλλά μας αφήνει ως παρακαταθήκη των ιδεοληψιών του την πλύση εγκεφάλου της επόμενης γενιάς.


Κοινωνική Δικαιοσύνη
Η χειρότερη από όλες τις αριστερές ιδεοληψίες, που διδάσκονται και εκθειάζονται στο μάθημα της κοινωνιολογίας, είναι η λεγόμενη κοινωνική δικαιοσύνη. Η κοινωνική δικαιοσύνη είναι η αριστερή ιδέα, ότι οι ανισότητες μεταξύ των ανθρώπων είναι προϊόν κάποιας αδικίας και η κυβέρνηση οφείλει να τις εξαλείψει. Σύμφωνα με το μάθημα της κοινωνιολογίας οι οικονομικές ανισότητες οφείλονται στην εκμετάλλευση, δηλαδή την αδικία. Η ιδέα της υπεραξίας της εργασίας του Μαρξ, η οποία επίσης διδάσκεται στην κοινωνιολογία, σημαίνει ότι, όταν ένας πολίτης παράγει πλούτο, το πετυχαίνει εξαιτίαςτης εκμετάλλευσης του συνανθρώπου του. Συνεπώς, το να πλουτίζει κάποιος, γίνεται εις βάρος κάποιου άλλου. Φυσικά, δεν ισχύει ούτε κατά διάνοια κάτι τέτοιο, επειδή όταν κάποιος πλουτίζει, το πετυχαίνει παρέχοντας είτε προϊόντα, είτε υπηρεσίες που ζητούν οι συνάνθρωποι του και το κάνει προσφέροντας απασχόληση σε άλλους συνανθρώπους του. Ο Bill Gates δεν έγινε ο πλουσιότερος άνθρωπος του κόσμου κλέβοντας άλλους πτωχούς ανθρώπους, αλλά παρέχοντας το πιο ανταγωνιστικό λογισμικό στον κόσμο και για να το πετύχει, προσέλαβε τους πιο ικανούς ειδικούς σε αυτόν τον τομέα με τους υψηλότερους μισθούς της αγοράς. Στο βοηθητικό βιβλίο της κοινωνιολογίας για τους καθηγητές, επισημαίνεται πως η φτώχεια δεν αντιμετωπίζεται από το άτομο με την ατομική του προσπάθεια, αλλά από το κράτος με την αναδιανομή του πλούτου. Επομένως, οι καθηγητές της κοινωνιολογίας διδάσκουν τους μαθητές της Γ΄Λυκείου, ότι η ατομική τους προσπάθεια δεν θα τους αποφέρει τίποτα και για την αντιμετώπιση των οικονομικών τους δυσκολιών θα πρέπει να βασίζονται στα επιδόματα της Πρώτης Φοράς Αριστεράς. Το ότι στην οικονομική ιστορία δεν υπάρχει ούτε ένα παράδειγμα κοινωνικής ή εθνικής ομάδας, που να ξέφυγε από τη φτώχεια χάρη σε επιδοματική πολιτική, ενώ τα επιδόματα πάντα είχαν ως αποτέλεσμα την τεχνητή δημιουργία μακροχρόνιας εξάρτησης από κρατικές επιχορηγήσεις δεν αναφέρεται πουθενά, ίσως γιατί η αλήθεια θα ήταν αντίθετη με τους στόχους του μαθήματος.

Η αποδεδειγμένα λαθεμένη μαρξιστική ιδέα της υπεραξίας και η τοξική αντίληψη της πάλης των τάξεων διδάσκονται στο μάθημα της κοινωνιολογίας και επεκτείνονται πέρα από τις ατομικές οικονομικές συναλλαγές και στην παγκόσμια οικονομία. Όπως, ένας άνθρωπος πλουτίζει εκμεταλλευόμενος τους άλλους, έτσι και οι πλούσιες χώρες πέτυχαν την ανάπτυξη τους χάρη στην άδικη εκμετάλλευση τρίτων κρατών, τα οποία φτωχοποιήθηκαν ή παρέμειναν φτωχά λόγω της εκμετάλλευσης τους. Ακολούθως, για το ότι οι χώρες του Τρίτου Κόσμου παραμένουν πολύ φτωχές ευθύνονται η αποικιοκρατία από το παρελθόν και ο καπιταλισμός της Δύσης σήμερα. Δεν αναφέρεται πουθενά, ότι οι χώρες του Τρίτου Κόσμου που υιοθέτησαν τον καπιταλισμό, ήδη από την τελευταία δεκαετία του προηγούμενου αιώνα ανήκαν στις πιο πλούσιες του κόσμου, όπως οι Ασιατικές Τίγρεις της Νότιας Κόρεας, της Σιγκαπούρης, της Ταϊβάν και του Χονγκ Κονγκ. Προφανώς, οι συγγραφείς της κοινωνιολογίας γράφουν βάσει των ιδεοληψιών της αριστεράς και όχι σύμφωνα με την πραγματικότητα.
Στην κοινωνιολογία αναφέρεται ο Δεύτερος Κόσμος, που αποτελούνταν από τα κομμουνιστικά κράτη. Όμως, πουθενά δεν εξετάζεται, γιατί οι χώρες που εφάρμοσαν τις Μαρξιστικές ιδεοληψίες, όπως την κοινωνική δικαιοσύνη και την πάλη των τάξεων, απέτυχαν να παράγουν πλούτο και αντιθέτως κατέστρεψαν τις κοινωνίες τους. Η Κίνα του Μάο είναι η χειρότερη χώρα στην ανθρώπινη ιστορία, όπου λόγω της εφαρμογής της κοινωνικής δικαιοσύνης του Μαρξιστή δικτάτορα, μέσα σε τρεις δεκαετίες έχασαν τη ζωή τους μεταξύ 70 και 120 εκατομμυρίων ανθρώπων. Μετά τον θάνατο του Μάο, ο διάδοχος του απέρριψε τη σοσιαλιστική οικονομία και την κοινωνική δικαιοσύνη, υιοθετώντας τον καπιταλισμό. Η Κίνα με το άνοιγμα της οικονομίας της μετατράπηκε από μια χώρα που εξήγαγε κυρίως ρίζι, σε εξαγωγέα προϊόντων υψηλής τεχνολογίας και το ΑΕΠ της σήμερα προσεγγίζει εκείνο των ΗΠΑ.
Παρά το εύηχο όνομα της κοινωνικής δικαιοσύνης, ο κεντρικός στόχος της αριστεράς κατά τον 20ο αιώνα είναι μια καταστροφική ιδέα, που θα έπρεπε να θεωρείται αποκρουστική. Οι μαθητές του Λυκείου θα όφειλαν να μάθουν γιατί η κοινωνική δικαιοσύνη είναι μια δηλητηριώδης ουσία για την κοινωνία και γιατί είναι πολύ πιο επικίνδυνη από την φυλετική καθαρότητα, που προήγαγε ο φασισμός. Η φυλετική καθαρότητα, εν αντιθέσει με την κοινωνική δικαιοσύνη, εξαρχής ακούγεται ως μια σατανική ιδέα, που προάγει την υποταγή ή την εξολόθρευση άλλων ομάδων ανθρώπων. Ο στόχος της κοινωνικής δικαιοσύνης είναι να βοηθήσει τους λιγότερο επιτυχημένους ανθρώπους, όμως όπου εφαρμόστηκε έφερε τραγωδίες, που δεν είχαν σε τίποτα να ζηλέψουν το Ολοκαύτωμα. Η πρώτη εφαρμογή της ήταν στην αγροτική παραγωγή της Σοβιετικής Ένωσης και οδήγησε στη γενοκτονία των Ουκρανών, οκτώ χρόνια πριν από το Ολοκαύτωμα.
Το ερώτημα που δεν απαντάται στο σχολικό βιβλίο της κοινωνιολογίας, είναι το πώς θα επέλθει η κοινωνική δικαιοσύνη. Ποια κυβέρνηση θα είναι τόσο ικανή και ενάρετη, που θα σβήσει όλες τις ανισότητες με τον πιο δίκαιο τρόπο; Κάποια με ΠΘ έναν κοντό παθολογικό ψεύτη μπροστά στον οποίο όλοι οι άλλοι πολιτικοί είναι κουραμπιέδες, θα απαντούσε μία αποστάτης βουλευτής, αλλά οι συγγραφείς ξέρουν καλύτερα που δε θέτουν τέτοια ερωτήματα. Πάλι καλά να λέμε, που δεν έβαλαν ως κοινωνιολογική άσκηση στους μαθητές να δολοφονήσουν Ουκρανικές οικογένειες, όπως έκαναν τα ινδάλματα τους το 1932.
Παρεμπιπτόντως, οι συγγραφείς της σχολικής κοινωνιολογίας καρφώνονται τελείωςότι είναι αριστεροί ιδεολόγοι, όταν γράφουν ότι η Ρωσία και η Κίνα είχαν επαναστάσεις τον Οκτώβριο του 1917 και το 1949 αντίστοιχα. Η Ρωσική επανάσταση που ανέτρεψε πέντε αιώνες Τσαρικού αυταρχισμού συνέβη τον Φεβρουάριο του 1917, ενώ η λεγόμενη Οκτωβριανή Επανάσταση αποτέλεσε ένοπλο πραξικόπημα του Λένιν, που ανέτρεψε την πρώτη απόπειρα της Ρωσίας να πειραματισθεί με την αντιπροσωπευτική δημοκρατία. Η Κινεζική επανάσταση που έφερε σε τέλος την απολυταρχία που κυβερνούσε πάνω από δύο χιλιάδες χρόνια ξέσπασε το 1911. Το 1949 επικράτησαν οι Κινέζοι σταλινικοί εναντίον των εθνικιστών στον μεταξύ τους εμφύλιο, που είχε ξεσπάσει το 1946.
Νεομαρξισμός
Το Αρχιπέλαγος των Γκούλαγκ του Αλεξάντερ Σολζενίτσιν, του πιο σημαντικού Ρώσου συγγραφέα του 20ου αιώνα, δημοσιεύτηκε το 1972 και είναι το συγγραφικό έργο δύο χιλιάδων σελίδων, που κατέρριψε οριστικά όλες τις ιδέες του Μαρξισμού και είναι ο λόγος που σήμερα θεωρούνται ιδεοληψίεςτης αριστεράς. Η κατάρρευση των ιδεών του κλασσικού Μαρξισμού οδήγησε τους απεγνωσμένους Μαρξιστές στη δημιουργία της σχολής του κοινωνικού στρουκτουραλισμού ή κονστρουκτιβισμού, ή πιο απλά του νεομαρξισμού.
Η συγκεκριμένη Μαρξιστική σχολή αντικατέστησε τη χρεοκοπημένη ιδέα της εκμετάλλευσης της εργατικής τάξης από την αστική με την εκμετάλλευση και καταπίεση φυλετικών και σεξουαλικών μειονοτήτων από τη λευκή πατριαρχία. Δηλαδή, οι γυναίκες, οι ομοφυλόφιλοι και άνθρωποι με διαφορετικό χρώμα δέρματος, μεταξύ άλλων, είναι όλοι τους θύματα σε διαφορετικό βαθμό ο καθένας της πατριαρχικής τυρανίας. Οι ασυνάρτητες Μαρξιστικές ιδεοληψίες των στρουκτουραλιστών έχουν την τιμητική τους στην κοινωνιολογία της Γ΄Λυκείου και διδάσκονται στους μαθητές, που μαθαίνουν για την ανδρική κυριαρχία στην Ελληνική κοινωνία, ότι «το μοντέλο του πολιτικού είναι ο λευκός άνδρας ώριμης ηλικίας από τις μεσαίες τάξεις» και ότι τα δύο φύλα αποτελούν κοινωνικές κατασκευές. Στις Σκανδιναβικές χώρες, όπου προωθείται η ισότητα των φύλων όσο πουθενά αλλού στον κόσμο, το ότι οι γυναίκες είναι η συντριπτική πλειοψηφία των νοσοκόμων και οι άνδρες η συντριπτική πλειοψηφία των μηχανικών, απέδειξε, ότι οι άνδρες και οι γυναίκες έχουν διαφορετικές μεταξύ τους επαγγελματικές προτιμήσεις.
Μάλιστα, τονίζεται ότι η κοινωνία, δηλαδή οι λευκοί άνδρες που επικρατούν σε αυτή, είναι που καθορίζει με τι πρέπει να ασχολούνται τα μέλη των δύο φύλων και αναφέρουν ως παραδείγματα τη χαμηλή γυναικεία εκπροσώπηση στους χειρούργους, τους πιλότους και τους βουλευτές. Φυσικά, στα παραδείγματα αναφέρονται μερικά από τα πιο ευυπόληπτα επαγγέλματα, όπου υπάρχει χαμηλή συμμετοχή από γυναίκες. Αν οι συγγραφείς της κοινωνιολογίας ήταν ειλικρινείς, ως προς την επιδίωξή τους για περισσότερη ισότητα μεταξύ των φύλων, τότε θα συζητούσαν και για την ακόμη πιο χαμηλή εκπροσώπηση του γυναικείου φύλου στο επάγγελμα των οικοδόμων, ή γιατί δεν είναι υποχρεωτική η στράτευση για τις γυναίκες μετά τα 18 έτη. Ωστόσο, το ότι η πλειοψηφία των φοιτητών στα ΑΕΙ είναι γυναίκες, ενώ στις φυλακές οι γυναίκες ούτε που πλησιάζουν το 10% του συνολικού αριθμού κρατουμένων, μάλλον ακυρώνει τον ισχυρισμό ότι στην Ελληνική κοινωνία επικρατεί η ανδρική κυριαρχία.
Ιμπεριαλισμός – Τρομοκρατία
Οι συγγραφείς της κοινωνιολογίας αναπαράγουν τον Μαρξιστικό νεωτερισμό του Λένιν για τον ιμπεριαλισμό ως αίτιο των διακρατικών συρράξεων, δηλαδή η οικονομική ελίτ μιας χώρας επιχειρώντας να επεκτείνει τη σφαίρα της οικονομικής της επιρροής υποχρεώνει την κυβέρνηση της να συγκρουστεί βίαια με τη χώρατης οποίας θέλει να εκμεταλλευτεί τις πλουτοπαραγωγικές πηγές ή με άλλο ανταγωνιστικό κράτος που έχει παρόμοιους στόχους. Με άλλα λόγια, οι συγγραφείς ως γνήσιοι Έλληνες αριστεροί εξακολουθούν να ζουν τις συγκρούσεις των αποικιοκρατικών δυνάμεων. Δυστυχώς, η Μαρξιστική ιδεοληψία του ιμπεριαλισμού δεν εξηγεί απολύτως τίποτα σε σχέση με τις συγκρούσεις που συμβαίνουν αυτή τη στιγμή στην Ουκρανία, στη Μέση Ανατολή και στο Αφγανιστάν και ούτε καν αγγίζει τα αίτια των γενοκτονιών που συνέβησαν κατά τον εικοστό αιώνα στην Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη, στα Δυτικά Βαλκάνια, στην Ανατολική Αφρική και στη Μέση Ανατολή, αλλά αυτό δεν φαίνεται να προβληματίζει τους συγγραφείς.
Ως προς την τρομοκρατία, οι κοινωνιολόγοι, αφού μας ενημερώσουν ότι μια πρώτη απάντηση για τα αίτια της, μπορεί να προκύψει από την εξέταση των προκηρύξεων των ίδιων των τρομοκρατών, συμπληρώνουν ότι η κοινωνιολογία ψάχνει «τις ρίζες της τρομοκρατίας στη φτώχεια, στον ιμπεριαλισμό και στην εκμετάλλευση των πλουτοπαραγωγικών πηγών των χωρών του Τρίτου Κόσμου». Η ενασχόληση με τις προκηρύξεις των τρομοκρατών αποτελεί χάσιμο χρόνου, για όποιον ασχολείται με την αντιμετώπιση της τρομοκρατίας. Η αλ Κάιντα επί χρόνια δημοσίευε διπλές προκηρύξεις, γράφοντας στα αγγλικά εκείνες που προορίζονταν για τους Δυτικούς, όπου δήλωνε ότι πάλευε για τους Παλαιστίνιους και για τη συμφωνία των Παρισίων για την κλιματική αλλαγή, ενώ στα αραβικά κήρυττε στους σουνίτες, ότι έχουν το θρησκευτικό καθήκον πάντα να διεξάγουν ιερό πόλεμο εναντίον όλων των αλλόπιστων μέχρι να τους επιβάλλουν τη θρησκεία τους. Ποιός θα το φανταζόταν, ότι οι Έλληνες κοινωνιολόγοι ήταν οι μόνοι που έπαιρναν στα σοβαρά τις προκηρύξεις των Αράβων σαλαφιστών προς τη Δύση. Όσο για τους κοινωνιολόγους που αναζητούν τις ρίζες της τρομοκρατίας στη φτώχεια, τον ιμπεριαλισμό και την εκμετάλλευση του Τρίτου Κόσμου από τη Δύση, αυτοί οι γραφικοί ισχυρισμοί έχουν καταρριφθεί αμέτρητες φορές από το 2001 μέχρι σήμερα από όσους ασχολούνται ακαδημαϊκά με την αντιτρομοκρατία.
Παιδεία
Το μάθημα της κοινωνιολογίας δεν είναι τίποτα άλλο παρά προσηλυτισμός της νεολαίας στην αριστερά. Διδάσκει στους μαθητές όλες τις εκφάνσεις των ιδεοληψιών του Μαρξισμού από τον κλασσικό, όπως την πάλη των τάξεων και την υπεραξία της εργασίας, τον ιμπεριαλισμό από τον Λενινισμό και φτάνει στην πατριαρχική καταπίεση του Νεομαρξισμού. Όμως, πέρα από τις ιδεοληψίες τριών διαφορετικών σχολών Μαρξισμού, στη διδακτέα ύλη της κοινωνιολογίας προστέθηκαν και οι ιδέες του Μπαλτά και των Ερυθρών Χμερ για την αριστεία. Οι μαθητές της Γ΄Λυκείου διδάσκονται ότι οι τίτλοι σπουδών αντικαθιστούν τους παλαιούς τίτλους ευγενείας και ότι πρόκειται «για τίτλους που δικαιώνουν αυτούς που αισθάνονται ήδη κυρίαρχοι», ό,τι και να σημαίνει αυτό. Ακόμη, εγκωμιάζονται η νομιμοποίηση της μετανάστευσηςκαι οι Μ.Κ.Ο. παρά τον αμφιλεγόμενο ρόλο τους στην προστασία προσφύγων. Βέβαια, εφόσον η Ελλάδα έχει νόμιμη και ελεύθερη μετανάστευση εντός της ΕΕ, αφού είναι από τα πρώτα κράτη-μέλη της συνθήκης του Μάαστριχτ, προφανώς οι συγγραφείς αναφέρονται στη λαθραία μετανάστευση και στη γνωστή ιδεοληψία του ΣΥΡΙΖΑ για ανοικτά σύνορα.
Η ένταξη της κοινωνιολογίας στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση δεν είναι τίποτα άλλο παρά πλύση εγκεφάλου σε ανήλικους μαθητές, δεδομένου ότι ο χαρακτήρας τους βρίσκεται υπό διαμόρφωση και είναι ευάλωτοι στην πολιτική κατήχηση. Η κοινωνιολογία είναι η ύστατη προσπάθεια του ΣΥΡΙΖΑ να σπείρει τον ιδεολογικό του καρπό στην επόμενη γενιά, τώρα που φαίνεται τελειωμένος δημοσκοπικά.
Η επόμενη κυβέρνηση οφείλει να καταργήσει την κοινωνιολογία από την πρώτη μέρα που θα αναλάβει τη διακυβέρνηση. Οι μαθητές θα ήταν προτιμότερο να διδάσκονται τα κείμενα του Κικέρωνα και του Δημοσθένη, για να γνωρίζουν για ποιο λόγο πρέπει υπερασπίζονται τη δημοκρατία. Θα μπορούσαμε να μιμηθούμε το παράδειγμα της  Ρωσίας, όπου από το 2009 διδάσκεται στα σχολεία το Αρχιπέλαγος του Σολζενίτσιν, ώστε να μην εξαπατώνται οι μελλοντικοί πολίτες μας από αριστερούς λαϊκιστές, που χρησιμοποιούν εύηχα συνθήματα. Εξίσου σημαντικό θα ήταν οι μαθητές να γνωρίσουν καλύτερα τον Σκωτσέζικο Διαφωτισμό για να ανακαλύψουν, πως η ατομική ελευθερία έφερε την αδιανόητη οικονομική και τεχνολογική πρόοδο, που έχει διανύσει η ανθρωπότητα τους τελευταίους τρεις αιώνες, αντί να πέφτουν θύματα των νεομαρξιστών, που σήμερα επιχειρούν να διχάσουν την κοινωνία σε κατηγορίες θυμάτων και θυτώνκαι ανεγκέφαλα κατηγορούν τον δυτικό πολιτισμό για ό,τι στραβό υπάρχει ή συμβαίνει στον κόσμο.
Πηγή: athensvoice

Δημόσια Διοίκηση

Το Brain Gain που δεν θα συμβεί

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

 Η αντιστροφή του brain drain, δηλαδή της εξόδου περίπου 300 χιλιάδων νεαρών, μορφωμένων Ελλήνων τα τελευταία 13 χρόνια από τη χώρα, είναι απαραίτητος όρος για την αναβάθμιση της Ελληνικής οικονομίας και την αλλαγή του παραγωγικού μοντέλου της χώρας σε οικονομία υψηλής προστιθέμενης αξίας.

Η τάση αυτή θα σήμαινε, πρακτικά, ότι αυτοί οι φιλόδοξοι νέοι Έλληνες θα επιστρέψουν στην Ελλάδα για να εργαστούν και να επιχειρήσουν εδώ. Με τον τρόπο αυτό, θα συμβάλουν στην πρόοδο της χώρας, στη μεγέθυνση της οικονομίας και στην άνοδο του βιοτικού επιπέδου του Ελληνικού λαού.

Σκεφτείτε λίγο τι προϋποθέτει αυτό. Κατ’ αρχήν, οι δυνητικά επαναπατριζόμενοι μπορεί να χωριστούν σε τρεις κατηγορίες:

  • Στους επιστήμονες, οι οποίοι θα γυρίσουν για να απασχοληθούν σε ΑΕΙ, σε ερευνητικά ινστιτούτα ή σε εταιρίες που καινοτομούν και χρειάζονται επιστημονικό προσωπικό για έρευνα και ανάπτυξη νέων προϊόντων.
  • Στα στελέχη, που θα επιστρέψουν για να απασχοληθούν στον ιδιωτικό τομέα με μεγάλες αποδοχές και, εξίσου σημαντικό, προοπτικές επαγγελματικής ανέλιξης και αναρρίχησης στην κορυφή της εταιρικής ιεραρχίας.
  • Σε όσους έχουν επιχειρηματικό πνεύμα και ανησυχίες και επιθυμούν να ιδρύσουν νεοφυείς εταιρίες στην Ελλάδα με προοπτική τη διεθνή επέκταση και τη συσσώρευση πλούτου.

Και οι 3 παραπάνω κατηγορίες, σήμερα, προσφέρουν μηδενικές προοπτικές για νέους Έλληνες που θα θέλαμε να προσελκύσουμε πίσω στην Ελληνική αγορά εργασίας. Για δύο σημαντικούς λόγους: πρώτον, η Ελλάδα, δυστυχώς, δεν προσφέρει ακόμη επαγγελματικό περιβάλλον και προοπτικές για την προσέλκυση τέτοιων ανθρώπων. Και δεύτερον, όποιος έχει ζήσει και εργαστεί για 10 χρόνια σε χώρες όπως η Γερμανία, η Ολλανδία, η Γαλλία, η Ελβετία ή η Βρετανία είναι σχεδόν αδύνατον να γυρίσει στην Ελλάδα για επαγγελματικούς λόγους. Λόγω νοσταλγίας ή οικογενειακών λόγων, ναι. Για επαγγελματικούς λόγους, όμως, από εξαιρετικά δύσκολο έως αδύνατο.

Οι άνθρωποι αυτοί στα χρόνια που είναι στο εξωτερικό έριξαν ρίζες. Συνήθισαν έναν τρόπο ζωής πολύ πιο προηγμένο, ορθολογικό και ήρεμο από της Ελλάδος. Τα παιδιά τους τελείωσαν σχολεία, έκαναν φίλους, απέκτησαν δεύτερη πατρίδα, φοιτούν ή θα φοιτήσουν στα τοπικά πανεπιστήμια, που είναι ασύγκριτα καλύτερα από ό,τι έχει να προσφέρει η Ελλάδα.

Για να πεισθούν να επιστρέψουν στην Ελλάδα, οι προοπτικές εδώ θα πρέπει να πλησιάζουν τις προοπτικές που έχουν μένοντας στο εξωτερικό. Για τους περισσότερους από αυτούς, δεν είναι αρκετό οι συνθήκες στην Ελλάδα να είναι καλύτερες από ό,τι ήταν το καταστροφικό 2015. Πρέπει να είναι συγκρίσιμες με αυτές των χωρών που κατοικούν.

Αλλά, δυστυχώς, δεν είναι. Και να γιατί.

1. Επιστήμονες

Η συντριπτική πλειοψηφία των διδασκόντων σε Ελληνικά ΑΕΙ σήμερα έχουν κάνει διδακτορικό σε Ελληνικό ΑΕΙ. Δεδομένου ότι τα Ελληνικά ΑΕΙ κατατάσσονται από τη θέση 300 και κάτω στην εγκυρότερη παγκόσμια επιστημονική κατάταξη πανεπιστημίων (Shanghai Ranking), η πρόσληψη καθηγητών που έχουν διδακτορικά από πανεπιστήμια που κατατάσσονται από τη θέση 300 και κάτω στην κατάταξη Shanghai Ranking συνεπάγεται ότι τα Ελληνικά ΑΕΙ πλέουν στην επιστημονική και διδακτική μετριότητα.

Αυτό, πρακτικά, σημαίνει δύο πράγματα:

  1. Η πρόσληψη από Ελληνικό ΑΕΙ είναι προοπτική αποτυχίας για τους νέους Έλληνες επιστήμονες που πήραν διδακτορικά από πανεπιστήμια που βρίσκονται στα πρώτα 50 ή 100 του κόσμου. Δηλαδή, ακόμη και εάν ήθελαν, τα Ελληνικά ΑΕΙ είναι αμφίβολο εάν μπορούν να προσλάβουν άριστους Έλληνες καθηγητές, οι οποίοι έχουν προτάσεις από πολύ καλύτερα ΑΕΙ εκτός Ελλάδος, που, επιπλέον, είναι σε θέση να προσφέρουν πολλαπλάσιες αποδοχές και ένα διδακτικό περιβάλλον χωρίς καταλήψεις και βία.
  2. Όμως, οι πιθανότητες Ελληνικά ΑΕΙ να θέλουν να προσλάβουν άριστους απόφοιτους κορυφαίων ξένων πανεπιστημίων είναι σχεδόν μηδενικές. Γιατί, ποιος διδάκτορας του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας ή του Πανεπιστημίου Αιγαίου θα ψήφιζε υπέρ της πρόσληψης διδάκτορα του Stanford ή του Imperial και θα έβαζε τον εαυτό του στη θέση να συγκρίνεται το επιστημονικό του έργο με αυτών; Θυμηθείτε ότι προ ετών, το διδακτικό προσωπικό του τμήματος Φυσικής του Πανεπιστημίου Αθηνών απέρριψε την πρόσληψη του αστροφυσικού Δημήτρη Νανόπουλου για …. επιστημονικούς λόγους…

Το πλέον αποκαρδιωτικό είναι ότι το πρόβλημα αυτό δε λύνεται. Δε γίνεται να απολυθούν μαζικά καθηγητές ΑΕΙ για να αντικατασταθούν με επιστήμονες υψηλότερων προδιαγραφών, και δε γίνεται οι προσλήψεις αυτές να γίνουν με υπουργική απόφαση.

Θα πάρει μια γενιά για να λυθεί αυτό το πρόβλημα – εάν ήθελε, φυσικά, κάποιος να το λύσει. Όμως, σε καθεστώς κοινοβουλευτικής δημοκρατίας, που ο πολιτικός ορίζοντας αρχίζει από τα 4 χρόνια και καθημερινά μειώνεται, μέχρι την ημέρα των εκλογών, η επίλυση ενός προβλήματος μετά μια γενιά είναι τελείως εκτός του πεδίου ορισμού του ενδιαφέροντος του πολιτικού προσωπικού.

Εξάλλου, η μετριότητα των Ελληνικών ΑΕΙ όχι μόνο δεν ενοχλεί αλλά εξυπηρετεί τα συμφέροντα των πολιτικών, των ολιγαρχών και των παρατρεχάμενων τους. Θυμάστε την τελευταία φορά που είδατε αρχηγό κόμματος, υπουργό, βουλευτή, «επιχειρηματία», μεγαλοδημοσιογράφο, κλπ, να παρευρίσκεται στην αποφοίτηση του παιδιού του από δημόσιο λύκειο ή Ελληνικό πανεπιστήμιο; Όχι, βέβαια. Μόνο σε ιδιωτικά σχολεία και, απευθείας, σε ξένα πανεπιστήμια φοιτούν τα παιδιά αυτής της κατηγορίας συμπολιτών μας από τις αρχές της δεκαετίας του 1980 μέχρι και σήμερα. Και όσο επιδεινώνεται η ποιότητα της δημόσιας παιδείας, τόσο εδραιώνεται η κυριαρχία τους στην Ελληνική κοινωνία.

Γιατί, σε μια οικονομία τεχνολογίας και γνώσης, οι σπουδές και οι δεξιότητες είναι ο μοναδικός παράγοντας για την επιτυχία. Και τα παιδιά τους έχουν καλύτερες σπουδές από όλους τους υπόλοιπους. Άρα, γιατί να αλλάξουν τα πράγματα; Για να συγκρουσθούν με τους καθηγητές με διδακτορικά από το Ανοιχτό Πανεπιστήμιο και το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής; Ή με το ΚΚΕ, που θεωρεί τα Ελληνικά ΑΕΙ το τελευταίο κάστρο των ιδεολογικών του ονειρώξεων;

Όσον αφορά στην απασχόληση επιστημόνων σε εταιρίες που απασχολούν επιστημονικό προσωπικό, ποιες άραγε είναι αυτές; Μετριούνται στα δάχτυλα του ενός χεριού. Η Ελληνική οικονομία παράγει ελάχιστη βασική έρευνα και δημιουργεί ελάχιστη παραγωγή πρωτότυπων τεχνολογιών. Ως αποτέλεσμα, η ζήτηση των επιχειρήσεων περιορίζεται σε καταρτισμένους χειριστές τεχνολογιών που παράγονται στο εξωτερικό και όχι σε επιστήμονες αιχμής που θα επινοήσουν τεχνολογίες και προϊόντα/υπηρεσίες που θα ανταγωνιστούν στις διεθνείς αγορές τις πιο τεχνολογικά εξελιγμένες εταιρίες. Έτσι, οι Έλληνες επιχειρηματίες, που θα μπορούσαν να απαιτήσουν από την πολιτική τάξη τη βελτίωση της ποιότητας των ΑΕΙ για να ικανοποιήσουν τις ανάγκες τους σε υψηλής ποιότητας επιστήμονες, δεν έχουν τέτοια ανάγκη και δεν εκφράζουν τέτοιες απαιτήσεις.

Ακούσατε κανέναν επιχειρηματία τα τελευταία χρόνια να παραπονιέται ότι είναι δύσκολο να εξασφαλίσει υψηλής ποιότητας επιστημονικό προσωπικό για την επιχείρηση του; Όχι βέβαια. Όλα τα παράπονα για ελλείψεις εργαζομένων αφορούν σε εργάτες οικοδομής και σε εργαζόμενους για τη συγκομιδή φράουλας και ντομάτας.

για τη συνέχεια  Liberal

Συνέχεια ανάγνωσης

Δημόσια Διοίκηση

Ποιος φταίει για τη φτώχεια μας;

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Πολλοί εξεπλάγησαν με την κατάταξη της Ελλάδας σαν της φτωχότερης εκτός Βουλγαρίας χώρα της Ε.Ε. Τούτο δεν αποτελεί καμιά έκπληξη.

Εδώ και πολλά χρόνια σε αυτή τη στήλη υποστηρίζουμε πως η Ελλάδα ήταν και παραμένει το τελευταίο σοβιετικό καθεστώς στην περιοχή και τη Δύση συνολικότερα.

Τα χαρακτηριστικά “σοβιετοποίησης” της χώρας έχουν να κάνουν το ισχυρό κρατισμό, την κλειστή οικονομία, τον  ελλιπή ανταγωνισμό, τους ολιγάρχες (με δουλειές με το κράτος, μίντια και ομάδες), τα συνδικάτα που συνδιοικούν το δημόσιο και ευρύτερο δημόσιο κλπ.

Η δημοσιοϋπαλληλική αδιαφορία των αστυνομικών του Α/Τ Αγ. Αναργύρων, στην αναζήτηση προστασίας από την άτυχη γυναίκα που δολοφονήθηκε πριν λίγες μέρες έξω από το αστυνομικό τμήμα, είναι χαρακτηριστικό αυτού του τύπου των οικονομιών χωρίς κίνητρα.

Η κατρακύλα της χώρας ξεκίνησε τη δεκαετία του ’80 όταν πενταπλασιάστηκαν οι εργαζόμενοι στο Δημόσιο. Το χρέος σε λίγα χρόνια εκτινάχθηκε από το 20 στο 100% του ΑΕΠ  και διαλύθηκε ολόκληρος ο παραγωγικός ιστός της Ελλάδας.

Η ανάταξη

Βέβαια, είναι αλήθεια πως τα τελευταία χρόνια παρατηρείται βελτίωση της εικόνας της ελληνικής οικονομίας.

Από το 2019 και μετά η Ελλάδα αναπτύσσεται ταχύτερα από μέσο όρο της Ε.Ε. Οι εξαγωγές έχουν διπλασιαστεί την τελευταία δεκαετία και πριν λίγες μέρες ο Economist έγραψε πως ο δείκτης επιχειρηματικού περιβάλλοντος Economist Intelligence Unit βελτιώθηκε κατά 28 θέσεις από την 62 στην 34 θέση μεταξύ 82 κρατών.

Τα πρόσφατα οικονομικά στοιχεία επιβεβαιώνουν την θετική αξιολόγηση του Economist.

Το 2023 η Ελλάδα παρουσίασε αύξηση του ΑΕΠ κατά 2% όταν ο μέσος όρος ήταν στο 0,5%. Αυτό σημαίνει πως μετά από πολλά χρόνια η ελληνική οικονομία συγκλίνει προς το μέσο όρο της Ευρώπης. Φυσικά απέχουμε πολύ ακόμη από το επίπεδο που είχαμε φτάσει πριν τη χρεοκοπία του 2010.

Οι εξαγωγές το 2023 δεν έφτασαν το θεαματικό ιστορικό ρεκόρ των 53,7 δισ. Ευρώ του 2022 αλλά τα 49,4 δισ. ευρώ λαμβανομένης υπόψη της αποκλιμάκωσης των τιμών παραμένει  μια καλή επίδοση. Λίγες χώρες έχουν καταφέρει σε μια δεκαετία να διπλασιάσουν σχεδόν τις εξαγωγές τους. Βέβαια ξεκινήσαμε από χαμηλή βάση, αν το καταφέρουμε αυτό και την επόμενη δεκαετία, τότε θα μπορούμε να είμαστε πιο αισιόδοξοι.

Όλα αυτά όμως αφορούν μια  πρώτη επιδερμική ανάγνωση των εξελίξεων.

Η αχίλλειος πτέρνα της θεαματικής βελτίωσης των εξαγωγών είναι η ταυτόχρονη θεαματική αύξηση των εισαγωγών οι οποίες το 2023 έφτασαν 81,8 δισ. έναντι 93,3 δισ. το 2022 και 46,7 δισ. το 2013 μεσούσης της κρίσης.  Παρά τα ισχυρά έσοδα από τον τουρισμό και τις μεταφορές το 2023 το έλλειμμα του ισοζυγίου τρεχουσών συναλλαγών ήταν στα 14,1 δισ. έναντι 20,1 δισ. το 2022 και 1,7 δισ. το 2019.

Το έλλειμμα αυτό αποδεικνύει πως η ελληνική οικονομία παρά την αύξηση των εξαγωγών δεν είναι σε θέση ακόμη να υποκαταστήσει τις εισαγωγές με ανταγωνιστικά προϊόντα.

Το 2023 ο Ακαθάριστος Σχηματισμός Παγίου  Κεφαλαίου βελτιώθηκε θεαματικά φτάνοντας τα 37 δισ. ευρώ  έναντι π.χ. 21 δισ. το 2014. Απέχει όμως από τα 60 δισ. Ευρώ του 2008. Με 37 δισ. είμαστε οριακά πάνω από τα 30 δισ. ευρώ τον χρόνο που υπολογίζονται οι αποσβέσεις. Για να προσεγγίσουμε μια σεβαστή  θέση ισχύος στην περιοχή θα πρέπει να καταφέρουμε να ξεπεράσουμε τα 100 δισ. το χρόνο. Αυτό μοιάζει αδύνατο.

Δεν υπάρχει λοιπόν καμία αμφιβολία πως η κατεύθυνση που κινείται η οικονομία μετά το 2019 είναι η σωστή. Αυτό καταδεικνύουν όλες οι πανηγυρικές εκθέσεις και τα δημοσιεύματα.

Το ερώτημα είναι αν η ταχύτητα είναι αυτή που πρέπει;

για τη συνέχεια  CAPITAL

 

 

Σχόλιο του χρηστη Stirlitz

Δεν είμαι οικονομολόγος αλλά από όσα βλέπω και ζω καθημερινά στην Ελλάδα έχω την εντύπωση ότι για τη φτώχεια μας

– φταίει το ότι έχουμε μείνει πολύ λίγοι οι Έλληνες και με αυξημένο μέσο όρο ηλικίας, και συνεπώς ποια ανάπτυξη και ποιον οικονομικό δυναμισμό να περιμένει κανείς από μια χώρα συνταξιούχων

– φταίει το ότι τα τελευταία 70 χρόνια δημιουργήσαμε μία υδροκέφαλη χώρα-τερατούργημα που έχει μαζεμένο τον μισό πληθυσμό της στην πρωτεύουσα με αποτέλεσμα η ύπαιθρος να σβήνει και ο πρωτογενής τομέας της οικονομίας να μαραζώνει (γι’ αυτό σήμερα έχουμε φθάσει στην κατάντια να εισάγουμε ακόμα και ντομάτες από το Βέλγιο και πατάτες από την Αίγυπτο, και η αξία του κρέατος που εισάγουμε ετησίως να ξεπερνά την αξία του εισαγόμενου πετρελαίου) ενώ ταυτόχρονα έχουμε υποβαθμίσει μόνοι μας την ποιότητα ζωής μας

– φταίει το ότι η αφρόκρεμα των νέων επιστημόνων μας έχει μεταναστεύσει στο εξωτερικό με αποτέλεσμα η χώρα μας να στερείται πολύτιμο ανθρώπινο δυναμικό που θα μπορούσε να προσφέρει πολλά όχι μόνο στην οικονομία αλλά σε όλους τους τομείς 

– φταίει το ότι μεγάλη μερίδα των δημοσίων υπαλλήλων πληρώνονται χωρίς να παράγουν απολύτως τίποτα και ζουν σε βάρος των συμπατριωτών τους και από τα δανεικά που παίρνει το κράτος μας  

– φταίει η αναξιοκρατία που διαχέεται σε όλα τα επίπεδα, κυρίως στον δημόσιο τομέα, και εμποδίζει το να υπάρξει οποιαδήποτε αλλαγή προς το καλύτερο 

– φταίει η δαιμονοποίηση της επιχειρηματικότητας και η βαθιά ριζωμένη πεποίθηση πολλών Ελλήνων πως θα λύσουν το πρόβλημά τους αν «τρουπώσουν» στο δημόσιο 

– φταίνε τα λάθος πρότυπα με τα οποία γαλουχούνται οι νέοι μας, και η γενικότερη νοοτροπία ωχαδερφισμού και ήσσονος προσπάθειας που μας διακατέχει 

– φταίει το ξεχαρβάλωμα της Παιδείας που έχει καταλήξει να παράγει αγράμματους νέους και χωρίς ουσιαστικές δεξιότητες

– φταίει το ότι ο Έλληνας δεν μαθαίνει από μικρός πόσο σημαντικό είναι το να κάνει σωστά τη δουλειά του, όποια κι αν είναι αυτή, και να αντλεί υπερηφάνεια από αυτό που κάνει

– φταίει το ότι δεν κατευθύνουμε τα παιδιά μας στο να ασχοληθούν επαγγελματικά με αυτό που πραγματικά αγαπούν 

– φταίνε η κουτοπονηριά μας και η ξεροκεφαλιά μας που μας κάνουν να πιστεύουμε ότι είμαστε ο εξυπνότερος λαός του κόσμου και ότι δεν χρειάζεται να διδαχθούμε τίποτα από τους άλλους λαούς

– φταίει το ότι εδώ και 30 χρόνια ξεχάσαμε τελείως τα οφέλη της αποταμίευσης και αφεθήκαμε να πλανηθούμε από τις σειρήνες της αλόγιστης κατανάλωσης και του υπερδανεισμού 

– φταίει το ότι ως καταναλωτές δεν έχουμε μάθει να οργανωνόμαστε, να μποϋκοτάρουμε προϊόντα, και να τιμωρούμε όσους επιχειρούν να αισχροκερδούν σε βάρος μας

– φταίει το ότι το ελληνικό τραπεζικό σύστημα έχει συνηθίσει να είναι ασύδοτο και ανεύθυνο, με αποτέλεσμα αντί να λειτουργεί ως μοχλός ανάπτυξης της οικονομίας να λειτουργεί ως λήσταρχος

– φταίει το ότι προτιμάμε πάντα τις εύκολες λύσεις για να βγάλουμε χρήματα (π.χ. να πουλάμε την Ελλάδα κομματάκι-κομματάκι σε ξένους που θέλουν να πάρουν την Golden Visa) και όχι αυτές που θα μας αποφέρουν μακροπρόθεσμο όφελος, θα βάλουν στέρεα θεμέλια στην οικονομία μας και θα μας καταστήσουν αυτάρκεις και ανταγωνιστικούς διεθνώς (σύγχρονες μορφές γεωργίας, βιομηχανία, υψηλή τεχνολογία κ.λπ)

– φταίει η ανάπηρη Δικαιοσύνη που κυριολεκτικά σέρνεται και αποτρέπει την προσέλκυση ξένων επενδύσεων

– φταίει το γεγονός ότι επί τόσες δεκαετίες δεν έχουμε αξιωθεί να φτιάξουμε μια δίκαιη φορολογική νομοθεσία με αποτέλεσμα το κράτος να «γδέρνει» τους μισθωτούς ενώ οι ελεύθεροι επαγγελματίες κάνουν πάρτι φοροδιαφυγής 

– φταίει το ότι ενώ πρακτικά δεν έχουμε δικό μας νόμισμα και η οικονομία μας έχει τα χάλια της εμείς επιτρέπουμε την καθημερινή διαρροή τεράστιου ποσού προς το εξωτερικό από τα εμβάσματα των εκατομμυρίων αλλοδαπών που ζουν στη χώρα μας – και θέλουμε μάλιστα να φέρουμε κι άλλους

– φταίει το γεγονός ότι το κράτος μας δανείζεται από τις αγορές όσα χρήματα θέλει και με όποιο επιτόκιο θέλει χωρίς να δίνει λογαριασμό πουθενά και χωρίς να υπάρχει «οροφή κρατικού χρέους», με αποτέλεσμα να αιμορραγούμε διαρκώς λόγω των δυσβάστακτων τοκοχρεολυσίων που πληρώνουμε και να οδηγούμαστε με μαθηματική ακρίβεια σε ντροπιαστικές και επώδυνες χρεοκοπίες 

– φταίει το ότι ως λαός έχουμε φορτωθεί στην πλάτη μας επί δεκαετίες 10 επιχειρηματικές και πολιτικές οικογένειες και τις κουβαλάμε αγόγγυστα επιτρέποντάς τους να παρασιτούν σε βάρος μας και να μας κρατούν καθηλωμένους στην υπανάπτυξη και στην υστέρηση

– φταίει το γεγονός ότι τα φοβικά σύνδρομα έναντι της Τουρκίας που διακατέχουν την ελληνική πολιτική, επιχειρηματική και ακαδημαϊκή ελίτ δεν μας επιτρέπουν να εκμεταλλευτούμε τους πλούσιους ορυκτούς και ενεργειακούς πόρους της πατρίδας μας

– φταίει το ότι οι πολιτικοί μας δεν έχουν απολύτως κανένα όραμα για τη χώρα, δεν έχουν τον νου τους στο πώς θα θεραπεύσουν τις χρόνιες παθογένειες και πώς θα φτιάξουν ένα καλύτερο μέλλον για τους Έλληνες αλλά στο πώς θα πλουτίσουν οι ίδιοι με αρπαχτές.

 

 

 

Συνέχεια ανάγνωσης

Δημόσια Διοίκηση

Βαλτιμόρη και Ελλάδα

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Καλημέρα και καλό μήνα! Δεν είναι πρωταπριλιάτικο αστείο… η διαχείριση κρίσεων στην Ελλάδα τείνει να γίνει κακόγουστη φάρσα…

1:00 π.μ.– το γιγαντιαίο 300 μέτρων πλήρως φορτωμένο πλοίο Dalí αποπλέει μετά τα μεσάνυχτα απ’ το λιμάνι της Βαλτιμόρης προς την γέφυρα για να την διασχίσει.

1:23 π.μ. — οι κάμερες δείχνουν ακόμη το πλοιο κανονικά στην πορεία του να περάσει κάτω απ’ τη γέφυρα ενώ αυτοκίνητα κυκλοφορούν πάνω της.

1:24 π.μ.– οι κάμερες δείχνουν τα φώτα του πλοίου να σβήνουν και να ανάβουν πάλι από την γεννήτρια. Το καράβι χάνει τιμόνι. Οι μηχανές σβήνουν. Φουντάρει άγκυρα για να κόψει όσο μπορεί.

1:26 π.μ. — τα φώτα του Dali φαίνεται να σβήνουν και πάλι.

1:26 π.μ. ακόμη οχήματα διασχίζουν την πολυσύχναστη γέφυρα. Αυτή την ώρα το πλοίο, με δύο ειδικευμένους πλοηγούς για την έξοδο απ’ το λιμάνι και τον καπετάνιο στη γέφυρα, εκπέμπει σήμα κινδύνου και ειδοποιεί τις αρχές.

 

1:27 π.μ — Η μονάδα ασφαλείας μεταφορών του Maryland (Transportation Unit dispatchers) λαμβάνει το σήμα και καλεί σε δευτερόλεπτα, κυριολεκτικά, την τοπική αστυνομία και την τροχαία να σταματήσουν την κυκλοφορία και να εμποδίσουν όλα τα οχήματα να εισέλθουν στη γέφυρα που είναι 2,6 χιλιόμετρα μήκος. “Υπάρχει πλοίο που πλησιάζει χωρίς πηδάλιο!” ακούγεται να λέει στις ηχογραφήσεις ο αρμόδιος υπάλληλος. Ναι εκεί όλα είναι ηχογραφημένα.

1:28 π.μ. — μαύρος καπνός βγαίνει απ’ το πλοιο ενώ χτυπάει τον πυλώνα.

Σε αυτά τα κρίσιμα δύο λεπτά, λιγότερο από δύο λεπτά, η κυκλοφορία έχει διακοπεί. Οι είσοδοι έχουν μπλοκαριστεί απ’ τις Αρχές. Τα τελευταία οχήματα φεύγουν τρέχοντας ελάχιστα δευτερόλεπτα πριν καταρρεύσει.

Οι διάλογοι των αστυνομικών στα 90 δευτερόλεπτα (από 1:27:53 ως 1:29:51!) στα σχόλια.

Η γέφυρα πέφτει. Οι μόνοι που δεν προλαβαίνουν να απομακρυνθούν είναι 8 εργαζόμενοι των συνεργείων συντήρησης που βρίσκονται στην γέφυρα.

1:40 π.μ. ειδοποιείται η πυροσβεστική.

1:50 π.μ η πυροσβεστική είναι στον τόπο του δυστυχήματος.

6:26 π.μ. . — πρωινή Ενημέρωση τύπου από τον Αρχηγό της πυροσβεστικής ενώ η ακτοφυλακή ψάχνει για τυχόν επιζώντες απ’ το προσωπικό συντήρησης.

Η Αστυνομία, αναφέρουν τα μέσα, είχε 90 δευτερόλεπτα να σταματήσει την κυκλοφορία και να αδειάσει την 2,6 χιλιομέτρων γέφυρα. Οι κάμερες δείχνουν πως τα κατάφερε.

Σε 3 λεπτά ο επιχειρησιακός υπάλληλος επιφυλακής ειδοποίησε χωρίς εγκρίσεις, προϊσταμένους, πολιτικούς, χωρίς τίποτα την αστυνομία. Κι οι αστυνομικοί υπηρεσίας χωρίς να ρωτήσουν κανένα άλλον έκλεισαν κι άδειασαν τη γέφυρα με οποίες δυνάμεις είχαν ήδη κοντά όσο πιο γρήγορα μπορούσαν.

Δεν θέλω καν να φανταστώ τι θα συνέβαινε στην Ελλάδα σε τέτοια περίπτωση πχ στο Ρίο Αντίρριο. Ευτυχώς που η γέφυρα αυτή είναι μάλλον πιο γερή. Ή στον Πειραιά αν χάσει τιμόνι ένα μεγάλο κοντεινεράδικο κοντά σε επιβατηγό μπρος στην μπούκα του λιμανιού.

Σε μια χώρα που η φωτιά κατέβαινε απ’ το βουνό στο Μάτι μισή ώρα και βάλε, όλοι ήταν ανευθυνουπευθυνοι, δεν γνώριζαν τι και πως να κάνουν και έψαχναν τον δήμαρχο στη Μύκονο, την περιφερειάρχη και τον υπουργό.

Που δύο τραίνα κινούνταν σε πορεία σύγκρουσης με πλήρη ταχύτητα και κάνεις δεν παρενέβη από όσους θα μπορούσαν να έχουν εικόνα.

Στη χώρα που το Σάμινα έσκασε στα βράχια, η γεννήτρια δεν λειτούργησε, οι μηχανικοί δεν ενημέρωσαν για το ρήγμα, ούτε ο καπετάνιος το λιμενικό, πρώτα να ρωτήσουν την εταιρεία, ο θάλαμος επιχειρήσεων μάθαινε τα νέα απ’ τα κανάλια και τα κινητά των ναυαγών ενώ το λιμενικό έφτασε αργότερα απ τους ψαράδες.

Πρακτικά σε μια χώρα που κάνεις δεν είναι σε επιφυλακή, δηλαδή υπεύθυνος, ένας άνθρωπος των επιχειρήσεων να αποφασίσει σε δευτερόλεπτα.

Και η όποια απόφαση λαμβάνεται κατόπιν διαβουλεύσεων με τον προϊστάμενο, τον δήμαρχο, τον περιφερειάρχη τον υπουργό, τον πρωθυπουργό.

Που η πολιτική έχει ξεχαρβαλώσει κι ευνουχίσει την διοίκηση.

Που κάνεις δεν θα πει ένα μπράβο σε αυτόν που απέτρεψε την καταστροφή κάνοντας τη δουλειά του, αλλά πιθανότατα θα βρει το

 

ν μπελά του γιατί διέκοψε την κυκλοφορία των τραίνων ή των δρόμων χωρίς έγκριση.

Στις ΗΠΑ οι άνθρωποι των κρατικών υπηρεσιών που έδρασαν άμεσα κάνοντας το καθήκον τους σύμφωνα με το πρωτόκολλο αντιμετώπισης κινδύνου και την εκπαίδευση τους, αναφέρονται από τα μέσα και τους πολιτικούς ως ήρωες.

Πηγή πληροφοριών ABC

 

Από το Capital

Συνέχεια ανάγνωσης

Ινφογνώμων

Infognomon Logo

Περιηγηθείτε στα κορυφαία βιβλία του βιβλιοπωλείου μας

Προβολή όλων

Δημοφιλή