Ακολουθήστε μας

Ενεργειακά

Μέσω των λιμανιών της Κύπρου οι αγωγοί στο κοίτασμα Λεβιάθαν του Ισραήλ

Δημοσιεύτηκε

στις

  Πέτρος Θεοχαρίδης    

Από την Κύπρο και συγκεκριμένα από το λιμάνι Λάρνακας πέρασαν όλα τα σημαντικά υλικά που χρειάστηκαν την τελευταία διετία –από τον Ιούνιο 2017 μέχρι τώρα– για την κατασκευή των υποθαλάσσιων αγωγών και εξαρτημάτων που χρησιμοποιήθηκαν για τη σύνδεση των γεωτρήσεων του κοιτάσματος «Λεβιάθαν» του Ισραήλ και αυτών που συνδέουν το κοίτασμα με τις ακτές της
χώρας.
Όλη η πολύπλοκη διεργασία άφιξης, συγκέντρωσης και κυρίως του ποιοτικού ελέγχου των σωλήνων και των εξαρτημάτων τους πέρασε από κυπριακά χέρια και συγκεκριμένα την αμιγώς κυπριακή ναυτιλιακή και τεχνική εταιρεία Lavar Shipping, μέλος του ομίλου RPT, που κέρδισε το 2017, μέσα από έντονο διεθνή ανταγωνισμό, τη σχετική συμφωνία με τη Noble Energy Mediterranean, το συμβόλαιο για διαχείριση των αγωγών ανάπτυξης του κοιτάσματος «Λεβιάθαν». Το έργο αφορούσε στην παραλαβή, αποθήκευση και φόρτωση άνω των 45.000 σωλήνων και συνδέσμων διαφόρων διαμέτρων και επικαλύψεων που τοποθετούνται σε τέτοιους υποθαλάσσιους αγωγούς, όπως και άλλου εξοπλισμού και εξαρτημάτων που χρειάστηκαν για την υλοποίηση του έργου.
Τμήματα των αγωγών έφταναν από τις χώρες κατασκευής τους στην Κύπρο και ξεφορτώνονταν σε βάση της Lavar Shipping στο λιμάνι Λάρνακας, όπου γινόταν ο ποιοτικός έλεγχος όλων των απαιτούμενων παραμέτρων. Μετά μέσω του λιμανιού και
σειράς ειδικών πλοίων μεταφέρονταν στην περιοχή του κοιτάσματος για την κατασκευή των αγωγών. 
Η συνολική ποσότητα των σωλήνων που παραλήφθηκαν στο λιμάνι Λάρνακας, ελέγχθηκαν, ταξινομήθηκαν ανάλογα με τις ανάγκες των εργασιών και μεταφορτώθηκαν σταδιακά για τη θαλάσσια περιοχή των κατασκευαστικών έργων του αγωγού, υπερέβαινε τους 112.000 τόνους. Επρόκειτο για ειδικές σωληνώσεις με διαμέτρους από 6 μέχρι και 32 ίντσες, που είχαν επικάλυψη με τοιχώματα ειδικού σκυροδέματος, με αποτέλεσμα η συνολική διάμετρος σε ορισμένες κατηγορίες αγωγών να ξεπερνά το ένα μέτρο.
Κατασκευή σε τρεις χώρες
Αξίζει να σημειωθεί ότι οι υποθαλάσσιοι αγωγοί που τοποθετούνται για το κοίτασμα Λεβιάθαν του Ισραήλ, και διέρχονται μέσω Κύπρου, κατασκευάζονται σε τρεις διαφορετικές χώρες του κόσμου και συγκεκριμένα στην Αργεντινή, την Ιταλία και την Ελλάδα, απ’ όπου πλοία τις μεταφέρουν στην Κύπρο. Η κυπριακή εταιρεία ελέγχει σειρά ποιοτικών χαρακτηριστικών των αγωγών, ώστε να ανταποκρίνονται στα απαιτούμενα διεθνή τεχνικά πρότυπα, όπως και άλλα χαρακτηριστικά που απαιτούν η Noble και οι εταίροι της στο Ισραήλ. Όταν οι προδιαγραφές είναι εντάξει, ταξινομούνται και αποθηκεύονται και αποστέλλονται αναλόγως των αναγκών του έργου σε κάθε στάδιο στην περιοχή του Λεβιάθαν για τοποθέτηση. 
Για τη θαλάσσια εξυπηρέτηση του έργου απασχολήθηκαν στην Κύπρο σειρά εξειδικευμένων πλοίων υποστήριξης υπεράκτιων υπηρεσιών, ενώ και τα μεγάλα πλωτά εργοστάσια τοποθέ- τησης των υποθαλάσσιων αγωγών, όπως το «Audacia», φιλοξενήθηκαν για σημαντικό χρονικό διάστημα και εξυπηρετήθηκαν είτε μέσω του λιμανιού της Λάρνακας είτε μέσω αυτού της Λεμεσού είτε στα αγκυροβόλια των δύο λιμανιών. Σε αυτό το στάδιο, που είναι και το τελικό, βρίσκεται σε εξέλιξη στις εγκαταστάσεις της Lavar Shipping ο τελικός έλεγχος και αποστολή των τελευταίων 5.000 σωλήνων.
Από τοποθέτηση οπτικών ινών μέχρι αφαίρεση σκουριάς 
Προκαλεί εντύπωση το γεγονός ότι η Noble Energy εμπιστεύτηκε σε κυπριακά χέρια, μέσω της Lavar Shipping, και μια σειρά εξειδικευμένων τεχνικών εργασιών μεγάλης σημασίας, όπως είναι, για παράδειγμα, ο έλεγχος των μαγνητικών πεδίων και ιδιοτήτων σημαντικού ποσοστού των σωλήνων. Κι αυτό επειδή όταν υπάρχει έντονος μαγνητισμός, παρουσιάζονται προβλήματα στην ποιότητα της συγκόλλησης μεταξύ τους. Η Lavar Shipping είχε αναλάβει τη διεξαγωγή αναθεωρήσεων σχεδίων, κατασκευής και τοποθέτησης 56 ματιών μαξιλαριών για ανύψωση σε κάθε γωνία 14 δομών διασταύρωσης υποθαλάσσιων. 
Επίσης σε κυπριακά χέρια ανατέθηκε ακόμα μια ιδιαίτερων τεχνικών απαιτήσεων εργασία, που αφορούσε στην ιδιόμορφη και απαιτητική συγκόλληση αριθμού σωληνώσεων διαμέτρου έξι ιντσών, σε αγωγούς των επτά σωληνώσεων η κάθε μία.
Φιλελεύθερος

Ενεργειακά

Τα Νέα: Εξελίξεις στο Αιγαίο! Μία ευκαιρία, μία παγίδα και οι χάρτες

Δημοσίευμα στα Νέα επικαλείται πληροφορία, ότι η Τουρκία είναι έτοιμη να ανοίξει η συζήτηση για οριοθέτηση θαλάσσιων ζωνών με βάση το Δίκαιο της Θάλασσας

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Δημοσίευμα στα Νέα επικαλείται πληροφορία, ότι η Τουρκία είναι έτοιμη να ανοίξει η συζήτηση για οριοθέτηση θαλάσσιων ζωνών με βάση το Δίκαιο της Θάλασσας

Στην πρόσφατη συνάντηση του Κυριάκου Μητσοτάκη με τον Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν στο πλαίσιο της συνόδου κορυφής του ΟΗΕ, στη Νέα Υόρκη έγινε γνωστό, ότι οι ηγέτες Ελλάδας και Τουρκίας εδωσαν εντολή «διερεύνησης» για εκκίνηση των συζητήσεων περί υφαλοκρηπίδας και ΑΟΖ στους Υπουργούς Εξωτερικών της κάθε χώρας, Γιώργο Γεραπετρίτη και Χακάν Φιντάν αντίστοιχα.

Την αποκάλυψη είχε κάνει ο ίδιος ο υπουργός Εξωτερικών, Γιώργος Γεραπετρίτης, σε δηλώσεις του από τη Νέα Υόρκη, επισημαίνοντας, ότι «είναι αναγκαίο σήμερα, περισσότερο από ποτέ, όταν βρισκόμαστε σε μια περιοχή, η οποία βάλλεται από διαρκείς γεωπολιτικούς κινδύνους και εν μέσω δύο πολέμων, να υπάρχουν σχέσεις κατανόησης και καλής γειτονίας». 

Όπως ανέφερε ο επικεφαλής της ελληνικής διπλωματίας, ο υπουργός Εξωτερικών της Τουρκίας θα επισκεφθεί το επόμενο διάστημα την Ελλάδα, έτσι ώστε να προετοιαστεί το Ανώτατο Συμβούλιο και να συντονιστούν όλες τις αναγκαίες ενέργειες.

Το δημοσίευμα των Νέων

Το Σάββατο σε πρωτοσέλιδο ρεπορτάζ της που τιτλοφορείται ως “Εξελίξεις στο Αιγαίο” η εφημερίδα “Τα Νέα” επικαλείται πληροφορία, ότι η Τουρκία επιθυμεί να συζητήσει για οριοθέτηση βάσει του δικαίου της Θάλασσας.

“Εναν νέο δρόμο στον ελληνοτουρκικό διάλογο σηματοδοτεί η πληροφορία ότι η Αγκυρα αποδέχεται να ανοίξει η συζήτηση για οριοθέτηση θαλάσσιων ζωνών με βάση το Δίκαιο της Θάλασσας

• Μετά την Παλαιστίνη και η χώρα μας κινδυνεύει από την ανυπαρξία επαρκούς χαρτογράφησης

• Ποια είναι η παγίδα

Η νέα φάση στα ελληνοτουρκικά ζητήματα θέτει και νέα ερωτήματα ως προς της διεξαγωγή των διαπραγματεύσεων! Στο εγγύς ιστορικό παρελθόν στην ευρύτερη περιοχή μας, έχουν διεξαχθεί ανάλογες διαπραγματεύσεις, στις οποίες μπορούμε να ανατρέξουμε ως προς το δέον ή το μη δέον γενέσθαι στα καθ΄ημάς κρίσιμα διακυβεύματα”, αναφέρει μεταξύ άλλων το δημοσίευμα των Νέων.

 

Συνέχεια ανάγνωσης

Video

Μιθριδατισμός Αθήνας-Λευκωσίας

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Γιάννος Χαραλαμπίδης: Στην ηλεκτρική διασύνδεση θέλουμε καθαρό έργο χωρίς βρώμικο φέσι. Υπάρχει συμφωνία, κάτι που ήταν αναμενόμενο. Το θέμα είναι να έχει κέρδος ο Κύπριος πολίτης. Μένει να δούμε, αν αυτά τα ποσά και τα κέρδη, θα μετουσιωθούν. Να εξηγήσει αν αυτή η μελέτη ισχύει. Συμφωνήθηκε, ότι στη ρήτρα περί κρίσης για γεωπολιτικούς λόγους, ότι το 63-37 θα γίνει 50-50. Στο κέρδος του 8,3% που θα έχουν οι εταιρείες για 12 χρόνια, είναι ζητήματα που έχουν λυθεί. Η δική μας ρυθμιστική αρχή πρέπει να εγκρίνει ό,τι συμφωνήθηκε στην Αθήνα. Για το Κυπριακό, εφόσον δεν υπάρχει τριμερής είναι αν ο γγ του ΟΗΕ θα συναντήσει ξεχωριστά τους ηγέτες των δύο κοινοτήτων. Εγείρονται όμως σοβαρά ερωτήματα από τη ρήση του προέδρου της Κύπρου, ότι η λύση δεν θα είναι δίκαιη. Τι θέλει να μας πει; Ότι η ΔΔΟ δεν είναι δίκαιη λύση και τί θα πεί στον Γκουτέρες; Ό,τι και να κάνει ο γγ του ΟΗΕ το άκουσε και έτσι του δένεις τα χέρια να μη δεχτεί δίκαιη λύση. Και εμείς δεχόμαστε μια λύση που δεν είναι δίκαιη. Πάμε σε λύση άδικη και διχοτομική; Αυτές είναι ατυχείς δηλώσεις. Μας προετοιμάζουν σε κάτι που δεν είναι δίκαιο, λες και πίνουμε το δηλητήριο του Μιθριδάτη;

Συνέχεια ανάγνωσης

Video

Γιάννος Χαραλαμπίδης: Να δοθούν απαντήσεις από Αθήνα και Λευκωσία!

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Γιάννος Χαραλαμπίδης: Η Ελληνική κυβέρνηση θα ήθελε να δοθούν τα 125 εκατ.Ευρώ στο σύνολο. Όταν λέει η Λευκωσία 25 εκατ.Ευρώ ανά έτος εννοεί, ότι θέλει να παρουσιάζονται στοιχεία. Το μεγάλο ερώτημα είναι γιατί υπάρχουν τόσα εμπόδια. Εδώ πρέπει να απαντήσουν Αθήνα και Λευκωσία ειδικά από τη στιγμή που το έργο επιδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση με 600 εκατ.Ευρώ. Αντιλαμβάνομαι, ότι πίσω από τις κυβερνήσεις κρύβονται άλλα συμφέροντα. Ο πρόεδρος της Κύπρου ταλαιπωρείται από ένα άλλο σκάνδαλο όσον αφορά το Βασιλικό και θέλει να μετριάσει τις σκιές. Είμαι της άποψης, ότι θα πρέπει να είναι καθαρό το έργο χωρίς βρώμικα φέσια και ότι θα πρέπει να υπάρχει διαφάνεια.

Συνέχεια ανάγνωσης

Ινφογνώμων

Infognomon Logo

Περιηγηθείτε στα κορυφαία βιβλία του βιβλιοπωλείου μας

Προβολή όλων

Δημοφιλή