Ακολουθήστε μας

Ανδρέας Τσιφτσιάν

Τι συμβαίνει τελικά στο Ελληνικό ΥΠΕΞ; Ρίχνουν τα ελληνικά νησιά στα… ζάρια;

Δημοσιεύτηκε

στις

Του Ανδρέα Τσιφτσιάν*

Τον τελευταίο καιρό ακούμε και διαβάζουμε δηλώσεις συμβούλων και αξιωματούχων του ΥΠΕΞ οι οποίες θα θεωρούνταν μάλλον αδιανόητες  κάποια χρόνια πριν.

Μετά τον κ. Θ. Ντόκο (υπέρμαχος της  «συνεκμετάλλευσης» του  Αιγαίου με την Τουρκία) ο οποίος  είπε προσφάτως ότι «αναγκαστικά θα ζήσουμε με το τουρκο-λιβυκό μνημόνιο» και τον κ.  Χ. Ροζάκη («μαξιμαλιστική» η θέση της Ελλάδας στο Καστελόριζο), «έσκασε» και τρίτος σύμβουλος εθνικής ασφαλείας του πρωθυπουργού, ο κ. Α. Διακόπουλος αυτή την φορά, ο οποίος σε κυριακάτικη εφημερίδα κάλεσε για συμβιβασμούς με την Τουρκία λέγοντας ότι έτσι κι αλλιώς «…δεν έχουμε κουλτούρα για επωφελείς συμβιβασμούς στα εθνικά θέματα».

Εύλογα τέθηκε το ερώτημα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης   ποιάς χώρας σύμβουλοι εθνικής ασφαλείας είναι τελικά οι παραπάνω! Είναι σίγουρα της Ελλάδας;

Σε μία άλλη ανοιχτή ομιλία σε κεντρικό ξενοδοχείο της Αθήνας κάποιος κύριος Γ. Σαββαΐδης, πρέσβης ε.τ., πρώην Γ.Γ. ΥΠΕΞ πρόβαλε  την θέση ότι στην Χάγη (στην οποία μας προτρέπει να πάμε) θα πρέπει να συζητηθεί και η κυριότητα ελληνικών νήσων.

«Οι γκρίζες ζώνες θα τεθούν  αναγκαστικά στη συζήτηση εφόσον ως βάση για την χάραξη θαλασσίων ζωνών εκλαμβάνεται πάντα το έδαφος».

Αφήνει μάλιστα ανοιχτό το ζήτημα της αποστρατικοποίησης των νησιών του Αιγαίου στο πλαίσιο «μιας εξελικτικής διαδικασίας και ομαλοποίησης των σχέσεων στο μέλλον, διότι δεν μπορούμε να αρνηθούμε να μιλάμε και για το θέμα αυτό». 

Τα ελληνικά νησιά στα ζάρια. Και διεμερίσαντο τα ιμάτια αυτής βάλλοντες κλήρον. Λογική του τζόγου, διότι  σε ένα δικαστήριο μπορούμε να μιλήσουμε βέβαια για «δικαιώματα» (όρια στην θάλασσα), όχι όμως για «κυριαρχία» (εθνικά  σύνορα). Αποστρατικοποίηση περιοχών δε, δεν μπορεί να συμβεί χωρίς  παροχή εγγυήσεων, προφανώς παρουσία και εγγυητριών δυνάμεων. Ειλικρινά αναρωτιέται κανείς ποια αντίληψη περί «δημοκρατίας» και εθνικής κυριαρχίας μπορεί να έχει ο κύριος.

Λίγο παλαιότερα, σε τηλεοπτική εκπομπή, ένας άλλος κύριος, Παύλος Αποστολίδης (υπεύθυνος για τις διερευνητικές επαφές με την Τουρκία),  εξέφρασε την θέση ότι «δεν μπορούμε να υιοθετήσουμε ΑΟΖ αφού δεν μπορούμε να το κάνουμε και με την υφαλοκρηπίδα» (εννοεί ότι η Τουρκία θα αρνηθεί και εδώ την οριοθέτηση).  Σωστό εν μέρει, γνωρίζει όμως ότι η Ελλάδα, εκτός από την Τουρκία, έχει να κάνει άλλες πέντε  οριοθετήσεις με χώρες οι οποίες όμως θέτουν ως βάση οριοθέτησης  των θαλάσσιων ζωνών τους την ΑΟΖ και όχι την υφαλοκρηπίδα. (Η οριοθέτηση με Ιταλία δεν είχε γίνει ακόμη). Συνεπώς πρότεινε διαφορετική στρατηγική χάραξης συνόρων στην θάλασσα από αυτή που έχουν όλα τα ενδιαφερόμενα και όμορα με την Ελλάδα κράτη, πράγμα που πρακτικά αποτρέπει την χάραξη κοινών συνόρων στην θάλασσα με αυτά. Η Ελλάδα μόνη της απέναντι την πάγια πρακτική των γειτόνων της.

Η κυβέρνηση προσπάθησε να μειώσει την σημασία  των δηλώσεων του κ. Ροζάκη κάνοντας λόγο για «προσωπικές απόψεις».

Μόνο που δεν πρόκειται απλά για μία μεμονωμένη περίπτωση  αλλά για συντονισμένη γραμμή σχεδόν ολόκληρης της ομάδας συμβούλων ασφαλείας του πρωθυπουργού (σημ. δεν διέψευσε τους άλλους δύο) και το ερώτημα που δημιουργείται εύλογα είναι αν μέσω «ελεγχόμενων διαρροών» υπάρχει συγκεκριμένη  ατζέντα πίσω από την οποία βρίσκεται μια  στρατηγική υποχωρήσεων σε κρίσιμα εθνικά ζητήματα.

Σε όλα τα παραπάνω έρχονται να προστεθούν πρόσφατες  «διαρροές» οι οποίες έκαναν  λόγο για συμφωνία περιορισμένης επήρειας των ελληνικών νησιών με την Αίγυπτο (μηδενικής για Μεγίστη, 20% για Κρήτη κτλ).  Βέβαια το κόλπο με τους λαγούς που τους βάζουν και τρέχουν με το καρότο δεμένο στην ουρά, το μάθαμε:

Όπως  και με τα μνημόνια, έτσι και με την «Μακεδονία του Ίλιντεν», πρώτα διαρρέουν το χειρότερο δυνατό σενάριο ώστε να αποδεχτούμε αργότερα με «ανακούφιση» μία «καλύτερη» λύση.  Λογικό, όταν συζητιέται το 20% της Κρήτης, στο τέλος πουλάς και ως  «επιτυχία» το γεγονός ότι τελικά  «κατάφερες»  ένα 60%.

Στην περίπτωση του κ. Ροζάκη υπάρχει ένα ιδιαίτερο ποιοτικό χαρακτηριστικό που έχει την σημασία του: Υποστηρίζει  την προσφυγή στην Χάγη. Αυτό που προκαλεί αλγεινή εντύπωση σχετικά, είναι ότι οι ίδιοι που προμοτάρουν αυτή την λύση,  την υποδαυλίζουν.

Δηλαδή, σου κάνουν την πρόταση της προσφυγής σε διαιτησία και, κατόπιν απαξιώνουν την στρατηγική υπεράσπισης των θέσεων μας σε αυτήν, λες και προκαλούν από τώρα την κρίση του δικαστηρίου, στο οποίο υποτίθεται θα πάμε για να υποστηρίξουμε αυτό το οποίο πριν φροντίσαμε να αποδομήσουμε.

Σας φαίνεται λογικό; Η ειρωνεία είναι ότι αν πάμε ποτέ στην Χάγη ακόμη κι αν ο κ. Ροζάκης δεν παραμείνει στην θέση του, θα είναι τελικά η Τουρκία που θα τον καλέσει να καταθέσει.

Ο κ. Ροζάκης δεν θα συμμετέχει στο νέο  κεντρικό συμβούλιο εξωτερικής πολιτικής το οποίο θα αντικαταστήσει το επιστημονικό συμβούλιο του ΥΠΕΞ και έτσι θα απομακρυνθεί σιωπηλά. Όμως το πρόβλημα δεν είναι μόνο ο κος Ροζάκης. Οι παραπάνω κύριοι οφείλουν να απομακρυνθούν με συνοπτικές διαδικασίες και να τεθούν άμεσα σε πρόωρη αποστρατεία. Να αποβληθούν παραδειγματικά και όχι να περιμένουν απλά «μέχρι να λήξει η θητεία τους». 

Το παράδειγμα του συγκεκριμένου δυστυχώς  δεν είναι μία ξεχωριστή περίπτωση στο ΥΠΕΞ. Πολύ φοβάμαι ότι είναι η κορυφή του παγόβουνου και εγείρει ερωτήματα σχετικά με την ύπαρξη ομάδας αγνώστων λοιπών προθέσεων.

Είναι μία  ομάδα συμβούλων και διπλωματών της ίδιας σχολής σκέψης με συγκεκριμένη ιδεολογία και λογική η οποία οδήγησε και οδηγεί σε οδυνηρές ήττες και παραχωρήσεις.  Η  Συμφωνία των Πρεσπών συγκεκριμένα είναι δημιούργημα της ίδιας ομάδας.

Θυμίζω, ότι  ο αδελφός πρώην υπουργού του ΣΥΡΙΖΑ  διαδήλωνε πρόσφατα έξω από την πρεσβεία μας στο Λονδίνο με πλακάτ ενάντια στο κλείσιμο των συνόρων στις Καστανιές του Έβρου. Σε εκείνη την διαμαρτυρία (για την οποία ο πρώην υπουργός  δήλωσε ότι την προσυπογράφει)  ακούστηκαν προσβλητικά συνθήματα εναντίον της Ελλάδας όπως «Έλληνες φονιάδες των Λαών». Αυτός λοιπόν, ο  κ. Α. Τζανακόπουλος, προσωπική επιλογή Κοτζιά, διαπραγματεύτηκε την συμφωνία της λίμνης ως σύμβουλος εθνικής ασφαλείας της Ελλάδας!

Επιπλέον, από δημοσιεύματα ενημερωθήκαμε ότι η προσφάτως καρατομημένη ειδική νομική σύμβουλος του ΥΠΕΞ επέμενε στην μη κατάθεση συντεταγμένων των θαλασσίων ζωνών της Ελλάδας στον ΟΗΕ, «επειδή αυτό θα ήταν παράνομο»! 

Είναι η ίδια «σχολή» η οποία έχει απαξιώσει την ΑΟΖ ως μία από τις τέσσερις θαλάσσιες ζώνες και αποτρέπει την θέσπισή της μέχρι και σήμερα. Είναι η ίδια «σχολή»  της πολιτικής του κατευνασμού, της «συνεκμετάλλευσης» με την Τουρκία, της μη επέκτασης της αιγιαλίτιδας ζώνης στα 12 ν.μ., της παραπομπής στην Χάγη, όμως με μία στρατηγική προάσπισης των δήθεν εθνικών δικαίων που προκαλεί ανατριχίλα και προδικάζει εξ’ αρχής ταπεινωτική ήττα.

Δυστυχώς, έχει επικρατήσει στην ελληνική κοινωνία μία αντίληψη της τυφλής εμπιστοσύνης στο διπλωματικό σώμα, το οποίο αποτελείται από «ανθρώπους με εμπειρία και γνώσεις». Δεν μου δημιούργησε την εντύπωση ο κ. Ροζάκης ότι έχει γνώσεις, απέναντι σε έναν καλά διαβασμένο Σαχίνη που τον έκανε κομματάκια. Μήπως όμως πρέπει να αρχίσουμε να μιλάμε και γι’αυτό;

Μήπως πρέπει «να τους πάρει και να τους σηκώσει» ορισμένους εκεί μέσα; Διότι τα παραπάνω δεν αρκούν αν δεν υπάρχουν και οι  αγνές προθέσεις. Αντιμετωπίζουμε τους διπλωμάτες μας ως ανέγγιχτα τοτέμ κυρίως διότι συνήθως οι περισσότεροι από εμάς δεν διαθέτουν τις ειδικές γνώσεις ώστε να αντιμετωπίσουν τα δήθεν επιχειρήματά τους.   

Ο ελληνικός Λαός θα κληθεί απλά να καταπιεί περεταίρω παραχωρήσεις και ταπεινώσεις ως «ωμό ρεαλισμό» που θα είναι όμως ο ρεαλισμός της δικής τους  διπλωματικής αναποτελεσματικότητας. Καταντήσαμε πράγματι στο σημείο να θεωρούμε κυριαρχικό δικαίωμα τα 6 ν.μ. της αιγιαλίτιδας ζώνης. Όλα τα άλλα πέρα από αυτήν, φαίνεται να τα διεκδικούμε, δεν τα υπερασπιζόμαστε. Ας είμαστε λοιπόν οι «ρεαλιστές» της δικής τους αποτυχίας. Μία μπόχα  «ρεαλιστικής βαρβατίλας» καταπλακώνει το ΥΠΕΞ και δυστυχώς, δεν είναι μόνο ένας  που την αναδύει.

 Δυστυχώς ο κ. Ροζάκης δεν εξέφρασε «προσωπικές απόψεις». Η κυνική του ειλικρίνεια ανέδειξε ένα θέμα για το οποίο υπήρχε η υποψία αλλά δεν ήθελε κανείς να το παραδεχτεί.  Αναρωτιόμαστε γιατί έχουμε  «βαλτώσει» στα εθνικά μας θέματα, γιατί δεν προχωράμε στα αυτονόητα,  γιατί ενώ έχουμε το Διεθνές Δίκαιο με το μέρος μας, δεν το εφαρμόζουμε. Διότι όταν το ΥΠΕΞ «διαπραγματεύεται» συζητάει με άλλη ατζέντα από αυτήν που νομίζουμε. Διότι το ΥΠΕΞ συζητάει με άλλα κριτήρια από αυτά που μας αφήνει να πιστεύουμε.  Μα εδώ δεν διαφωνούμε τελικά πια ως προς τον τρόπο, αλλά ως προς τον σκοπό.

Δίκαιος συμβιβασμός στα εθνικά θέματα δεν υπάρχει. Δεν συμβιβάζεσαι δηλαδή με κάτι λιγότερο από αυτό που σου  κατοχυρώνει το Διεθνές Δίκαιο. Οποιαδήποτε παρέκκλιση από αυτό συνιστά κλοπή σε βάρος του ελληνικού Λαού. Είναι ύβρις απέναντι σε μία ιστορία αιώνων από «περαστικούς».

Ανεξάρτητα από τα παραπάνω, θα μπορούσαμε ίσως να αναπτύξουμε κάποια στιγμή και ένα άλλο θέμα, αυτό  του ρόλου  που παίζει ο ξένος παράγοντας, ο οποίος φαίνεται ότι  δεν επικουρεί αλλά ορίζει, υπαγορεύει  πια την ελληνική εξωτερική πολιτική στο σύνολό της. Στην ΕΕ και στο ΝΑΤΟ όμως μπήκαμε υποτίθεται, για να πιέζουμε εμείς από θέση ισχύος και όχι αντίστροφα, για να μας έχουν αυτοί «του χεριού τους» και πιο εύκολα διαχειρίσιμους, σύμφωνα όμως με το δικό τους και όχι με το δικό μας κριτήριο.  

Αυτό όμως δεν με κάνει να νιώθω ασφαλής. Εσάς;

*Ο Ανδρέας Τσιφτσιάν είναι Οικονομολόγος

Συνέχεια ανάγνωσης

Αθλητικά

Μη χαίρεστε για το πολύχρωμο πάρτι, είστε το μενού στο τραπέζι!

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Θα μπορούσε να είναι η πιο πρωτότυπη και ευφυής τελετή έναρξης.

Είδαμε όμως ένα woke μανιφέστο, με τη love parade αισθητική σε υπερθετικό βαθμό, τόσο μονοπωλιακό, που ομοιάζει με κτηνώδες βασικό ένστικτο, αυτό του μαρκαρίσματος του animal territorium με το κατούρημα. Ό,τι είδαμε ήταν προπαγάνδιση της νέας κυρίαρχης ιδεολογίας, μία προσπάθεια εξαναγκασμού και επιβολής της ως γενικό πρότυπο. Ήταν επίδειξη δύναμης.

Δεν είναι απλώς μία άποψη, μία ιδεολογία, μία αισθητική προσέγγιση ή τεχνοτροπία, με την οποία μπορεί να συμφωνεί κανείς ή να διαφωνεί, αλλά τώρα πρέπει να την αφομοιώσετε όλοι, είναι η θέση όλων σας από εδώ και στο εξής. Όποιος δεν ακολουθήσει είναι «φασίστας», «ακροδεξιός», «συντηρητικός», «οπισθοδρομικός», «χριστιανοταλιμπάν» κοκ.

Αυτή είναι αρχή του ολοκληρωτισμού, σημείο ενός δυστοπικού κόσμου, η ομοιογενοποίηση της άποψης. Όλοι δηλαδή, οφείλουν να έχουν την ίδια θέση με την κυρίαρχη ιδεολογία και όποιος παρεκκλίνει, θα καθυβρίζεται και θα περιθωριοποιείται. Ο σεβασμός στη «διαφορετικότητα» είναι απλώς ένα σύνθημα φασιστικής ειρωνείας (αφορά πάντα στους άλλους).

Η woke δεν είναι μια συμπληρωματική ιδεολογία που φέρνει περισσότερα «δικαιώματα» στα ήδη υπάρχοντα, αλλά είναι αναθεωρητική ιδεολογία ολόκληρου του πολιτικού και κοινωνικού αξιακού συστήματος. Ο πραγματικός στρατηγικός στόχος της woke είναι η αναθεώρηση των αρχών του ουμανισμού (ή ανθρωπισμού) και η αντικατάστασή του με τον κόσμο της μετανεωτερικότητας και μετανθρωπισμού. Σε αυτόν, όχι πια μόνον ο άνθρωπος, αλλά ο άνθρωπος, τα ζώα και οι μηχανές (βλ. cyborg, ΑΙ-robots, τεχνητή νοημοσύνη) εξισώνονται ως ισότιμες οντότητες με ίσα δικαιώματα.

Μην εκπλαγείτε αν δείτε τηλεπερσόνες να συνεντευξιάζουν AI-robots στην TV και να τα φιλούν το χέρι με υποκλίσεις. Η ανθρωποποίηση των AI-robots είναι μέρος της αποδικαιωματοποίησης του ανθρώπου.

Κατ’επέκταση, η woke μεταστρέφει και τροποποιεί την αντίληψή περί δικαιωμάτων, για να τα αντικαταστήσει και να τα προσαρμόσει στο δικό της αξιακό σύστημα. Στο τέλος, καταστρατηγεί τα πραγματικά δικαιώματα, μέσω πληθώρας δικαιωματισμών, διότι και αυτά -εξ ορισμού- πρέπει να αναθεωρηθούν, εφόσον δικαίωμα είναι πια, ό,τι νομίζει η κάθε κοινωνική συντεχνία ότι είναι.

Δηλαδή, στον μέχρι σήμερα ουμανιστικό δυτικό κόσμο η έννοια του δικαιώματος ήταν συλλογική υπόθεση και ο καθορισμός του βρισκόταν στη δικαιοδοσία της κοινωνίας. Ό,τι αποφάσιζε η οργανωμένη κοινωνία ήταν δεσμευτικό για όλα τα άτομα ξεχωριστά. Στον μετανθρωπιστικό κόσμο αντιστρόφως, η έννοια του δικαιώματος μεταστρέφεται σε ατομική υπόθεση και γίνεται ζήτημα του «κοινωνικού αυτοπροσδιορισμού». Ό,τι αποφασίζει το άτομο (ή η «μειονότητα», βλ. παρακάτω), είναι δεσμευτικό για την κοινωνία!

Για τους παραπάνω λόγους είναι μία εξόχως διχαστική και συγκρουσιακή ιδεολογία. Δε μπορεί να σταθεί αυθυπόστατα, παρά μόνο ως ετεροπροσδιοριστική έννοια απέναντι σε αντιλήψεις, τις οποίες θεωρεί παγιωμένες και ξεπερασμένες. Παρότι δε, κατηγορεί πάντα για φοβικότητα, είναι η ίδια φοβική και εχθρική απέναντι σε οτιδήποτε βλέπει ως ανάχωμα στη διάδοσή της και το εξουδετερώνει με τα ίδια μέσα, τα οποία υποτίθεται αντιστρατεύεται, δηλαδή το bullying και την τρομοκρατία, η οποία παίρνει τέτοιες διαστάσεις, ώστε στο τέλος επιβάλει την αυτολογοκρισία. Φοβάσαι πια να μιλήσεις. Και αυτός ακριβώς είναι ο στόχος, όχι μόνο να μη διαφωνείς, αλλά να σιωπήσεις.

Όταν π.χ. κατηγορούν τυφλά και συλλήβδην για ομοφοβία, αυτό το οποίο κάνουν, είναι ουσιαστικά η κάλυψη της δικής τους ετερφοβίας.

Αυτό που επίσης αναθεωρεί και αμφισβητεί η woke είναι η κάθετη ταξική διαβάθμιση, την οποία και οριζοντιοποιεί με τον νεωτερισμό της «διαφορετικότητας» και «συμπερίληψης». Αναθεωρείται δηλαδή η δομή της ταξικής πυραμίδας.

Οι όροι των νέων «δικαιωμάτων», δηλαδή το νέο κριτήριο των ανισοτήτων, δεν είναι πια οικονομικό και ταξικό, αλλά αυτό της «διαφορετικότητας». Στη woke δεν έχει σημασία αν είσαι πλούσιος ή φτωχός, αλλά «διαφορετικός». Οι αγώνες του Λαού αποκοινωνικοποιούνται και ατομικοποιούνται ή συντεχνιοποιούνται.

Ο πολιτικός αναθεωρητισμός εδώ είναι προφανής. Καταλαβαίνετε ευκόλως την επικινδυνότητα ως μέσο καθυπόταξης των λαϊκών συμφερόντων από τις ελίτ. Το συγκλονιστικό οξύμωρο εδώ, είναι ότι με τη νέα πραγματικότητα, για πρώτη φορά στην ανθρώπινη ιστορία, γίνεται μια επανάσταση από την παγκόσμια ελίτ!

Οι αγώνες του Λαού για κοινωνική δικαιοσύνη και ισότητα ευτελίζονται. Αυτό που γινόταν κάποτε με σημαίες και με ταμπούρλα, με αίμα και δάκρυα σε μια ζωή που τραβούσε την ανηφόρα, γίνεται σήμερα με πολύχρωμα μεταξωτά φτερά εξωτικών πουλιών.

Η διαβάθμιση γίνεται πια οριζοντίως σε αυθαιρέτως αυτοαποκαλούμενες «μειονότητες». Εργατική ή μεσαία τάξη δεν υπάρχουν στη woke. Υπάρχουν μόνο «μειονοτικές» τάξεις, η οριοθέτηση των οποίων γίνεται με τέτοιο πονηρό τρόπο, ώστε οι παλλαϊκοί αγώνες για κοινωνική ελευθερία κατακερματίζονται και τελικά υπονομεύονται. Η έννοια της συλλογικότητας δεν έχει πια κοινωνικό, αλλά συντεχνιακό υπόβαθρο με ομάδες συμφερόντων που αντιλαμβάνονται την κοινωνική συνύπαρξη σε ανταγωνιστική σχέση και με κριτήρια παντελώς άσχετα με τα μεγάλα διακυβεύματα της σημερινής κοινωνίας (όπως π.χ. η μονοπώληση της σεξουαλικότητας).

Αυτός που πλήττεται είναι ο «μειονοτικός», όχι ο φτωχός. Μάλιστα στην αντίληψη του woke-νεοφεμινισμού, συλλήβδην όλες οι γυναίκες συνιστούν μειονότητα! Αυτό κι αν συνιστά αισχρή υπονόμευση της κοινωνικής μας συνοχής.

Δεν είναι τυχαίο, ότι ό,τι είδαμε στο Παρίσι «πατούσε» πάνω στην αποδόμηση με επίθεση κατά συγκεκριμένων ιστορικών, καλλιτεχνικών και θρησκευτικών αναφορών.

Το «βαθύ» πολιτικό μήνυμα, ως τεράστιο διακύβευμα της εποχής μας… και πάλι η σεξουαλικότητα!

Έργα τέχνης, όπως η Μόνα Λίζα, πεταμένα στον Σηκουάνα ως σκουπίδια, μπαλέτα με υβρίδια ανθρώπων και ζώων, η βιβλική φιγούρα του ρομποτικού καβαλάρη, η σεξουαλικοποιημένη παρωδία του Μυστικού Δείπνου, στην οποία μάλιστα ήταν κι ένα παιδάκι, το χρυσό βόδι της Παλαιάς Διαθήκης, απρόσωπα «πρόσωπα» με έναν/μία λαμπαδηδρόμο που δεν ήξερες αν είναι γυναίκα ή άνδρας, οι φωτιές στον «παλιό» κόσμο που καίγεται στο imagine του Τζων Λένον, δείχνουν ακριβώς αυτή τη διάθεση ρήξης, δηλαδή δείχνουν θέση μάχης, «ή εμείς ή εσείς».

Αποκλείουν κάθε έννοια συνύπαρξης, η έλευσή τους ενέχει την έννοια της αντικατάστασης και ουσιαστικά το κυρίαρχο μότο τους, αυτό της «συμπερίληψης» δεν είναι τίποτα άλλο παρά ταυτόχρονα και παντιέρα αποκλεισμού.

Οι φιλομόφυλοι δε θα βγουν κερδισμένοι από αυτό. Αντιθέτως, ως μέρος της ίδιας κοινωνίας θα χάσουν όσα και οι υπόλοιποι. Η διαφοροποίηση τους από τη woke-παράνοια θα ήταν πράξη αντίστασης ελεύθερων ανθρώπων.

Απλώς, εργαλειοποιούνται για την ώρα, χρησιμοποιούνται αισχρά και σύντομα θα καταλάβουν ότι βρέθηκαν παρορμητικά σε ένα βρόμικο παιχνίδι που διακυβεύει την Ελευθερία και Δημοκρατία όλων ανεξαιρέτως. Ο δίκαιος αγώνας των φιλομόφυλων για πραγματικά δικαιώματα, όπως ενάντια στο κοινωνικό στίγμα, στη χλεύη, στην περιθωριοποίηση, στο bullying, στην ανισότητα, στις διακρίσεις, φαλκιδεύεται ουσιαστικά και εξουδετερώνεται από την αντικατάστασή όλων των παραπάνω, από κοινωνικά διαλυτικούς, δικαιωματίστικους αντιπερισπασμούς, όπως, το «δικαίωμα» του άνδρα στη μητρότητα, τον κοινωνικό αυτοπροσδιορισμό του φύλου, τις πολυγονεϊκές «οικογένειες», τον αποχαρακτηρισμό των εννοιών «πατέρας», «μητέρα» με αντικατάστασή τους από γονέα Α και Β, τον αμέτρητο αριθμό των φύλων, την άδεια τοκετού και λοχείας κοκ.

Οι φιλομόφυλοι έχουν απλώς μια σεξουαλική ιδιότητα που δεν αφορά κανέναν άλλον ως αποκλειστικά προσωπική τους υπόθεση. Το ότι η woke τους θεωρεί «μειονότητα» με «ιδιαιτερότητα», αυτό από μόνο του συνιστά διάκριση.

Τα ειδικά διαμορφωμένα δωμάτια αυνανισμού σε νηπιαγωγεία «για το δικαίωμα στην εξερεύνηση του σώματος», όπως είδαμε στη Γερμανία ή η παρέλαση ημίγυμνων ανήλικων κοριτσιών του Δημοτικού με ζαρτιέρες στην Ισπανία «για το δικαίωμα στην συμπερίληψη» είναι απλώς η κορυφή του παγόβουνου. Ο ολοκληρωτικός αναθεωρητισμός προϋποθέτει τον εκμαυλισμό.

Η ουμανιστική Ευρώπη ήταν κάποτε. To τράβηγμα στο καζανάκι από τον νεοφιλελευθερισμό της παγκοσμιοποίησης θα είναι το τελευταίο πράγμα που θα ακούσετε.

Ανδρέας Τσιφτσιάν

Οικονομολόγος

Συνέχεια ανάγνωσης

Ανδρέας Τσιφτσιάν

Ανδρέας Τσιφτσιάν: H εθνικη στρατηγική παραποίησης της αλήθειας

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Αλλού βαράει το ουσιαστικό κι αλλού χορεύει το… επίθετο!

Του οικονομολόγου Ανδρέα Τσιφτσιάν

Αυτό που τους νοιάζει μόνο, είναι η επικοινωνιακή διαχείριση της Συμφωνίας των Πρεσπών, ειδικά δε τώρα που η άνοδος του φασιστικού VMRO στην εξουσία τους εκθέτει και τους ξεγυμνώνει ηθικά. Κινδυνεύει η «λύση πρότυπο». Άλλωστε, δε θα αντέξει και πολύ ακόμα.

Κραδαίνεται ως «λύση» η ιστορική δικαίωση της φασιστικής επανάστασης του Ίλιντεν. Βέβαια, δεν κωλύονται από τέτοιες αντιφάσεις οι νεωτεριστές. Παθαίνουν αλλεργία στο άκουσμα της λέξης «έθνος», όταν πρόκειται για το δικό τους, αλλά δεν έχουν πρόβλημα όταν κατασκευάζουν και δημιουργούν ένα άλλο! Τους ενοχλεί, δήθεν, ο δικός μας «φασισμός», αλλά δεν έχουν πρόβλημα όταν δικαιώνουν και αναβιώνουν έναν άλλον!

Δεν έρχεται τυχαία η παρέμβαση του Ευάγγελου Βενιζέλου. Θα ξαμολήσουν τώρα λυτούς και δεμένους και θα ρίξουν και τα «δυνατά χαρτιά» για την επικοινωνιακή διαχείριση προς παραπλάνηση του πόπολου.

Μας λέει λοιπόν ο Ευάγγελος Βενιζέλος, ότι «η συμφωνία των Πρεσπών είναι ένδειξη του τρόπου με τον οποίο μπορούν να αντιμετωπιστούν τα προβλήματα και ότι είναι αναγκαία και υποχρεωτική ως μέρος του Διεθνούς Δικαίου» (βλ. επισυναπτόμενο 1).

Δύο ψέματα σε δύο προτάσεις.

Ο Ευάγγελος Βενιζέλος λοιπόν, ειδικά ως συνταγματολόγος, γνωρίζει καλά το άρθρο 28, παρ. 2 του Συντάγματος (βλ. επισυναπτόμενο 2).

Η Συμφωνία όμως κυρώθηκε στη Βουλή με 153 ψήφους και όχι με 180.

Συνεπώς, αν ορθώς δεν απαιτήθηκε διευρυμένη πλειοψηφία στη Βουλή, τότε δεν ήταν διεθνής συμφωνία και άρα κακώς χαρακτηρίζεται αναγκαία και υποχρεωτική ως τέτοια.

Αν πάλι είναι όντως διεθνής συμφωνία, αλλά χωρίς να έχει κυρωθεί από τα 3/5 της Βουλής, τότε είναι αντισυνταγματική.

Αναγκαία και υποχρεωτική διεθνής συμφωνία, καθώς και συνταγματική δε μπορεί να είναι ταυτόχρονα. Διαλέξτε. Κάποια στιγμή πρέπει να συνεννοηθείτε και μεταξύ σας, τί ήταν τελικά αυτό που ψηφίσατε.

Τον αδειάζει ακόμα και ο εκπρόσπωπς της Κομισιόν Πίτερ Στάνο: «Οι υφιστάμενες διμερείς συμφωνίες πρέπει να εφαρμόζονται καλή τη πίστει από όλα τα μέρη, συμπεριλαμβανομένης της Συμφωνίας των Πρεσπών». Είναι τόσο αναγακία και δεσμευτική λοιπόν, όσο η καλή πίστη των ακροδεξιών ενός αλυτρωτικού ερειπίου της Ευρώπης.

Επιπλέον, έντιμος συμβιβασμός δεν υπάρχει σε συνθήκες μονομερών διεκδικήσεων. Μπορεί να υπάρξει μόνον σε ταυτόχρονη και παράλληλη υποχώρηση αμφότερων διεκδικήσεων. Τί διεκδικούσε όμως η Ελλάδα με το σκοπιανό; Ας μου πει κάποιος τη διεκδίκηση της Ελλάδας, συγκεκριμένα, παρακαλώ.

Η Ελλάδα έθετε απλώς άρνηση σε ξεκούδουνες, προσβλητικές, παρανοϊκές και αλυτρωτικές απαιτήσεις. Αυτό όμως δε συνιστά διεκδίκηση. Ούτε μπορεί να κατηγορηθεί για εθνικισμό η πλευρά που δε διεκδικεί απολύτως τίποτα.

Συνεπώς, πώς και σε ποια συγκεκριμένη διεθνή διένεξη, μπορεί να αναφερθεί και να χρησιμοποιηθεί ως συμφωνία πρότυπο; Ψάχνω να βρω ακόμα στο μυαλό μου παράδειγμα μονομερών διεκδικήσεων παγκοσμίως (α ναι, ξέχασα, αυτές της Τουρκίας. Να λοιπόν, πράγματι, ένα καλό παράδειγμα του επόμενου «έντιμου συμβιβασμού»).

Όσο όμως και να θέλουν να κρυφτούν, η χαρά δεν τους αφήνει. Παρακάτω, στο κείμενο, τονίζει για ποιους λόγους τελικά έπρεπε να υπογράψουμε. Είναι προφανές ότι με τη συμφωνία εξυπηρεήθηκαν κυρίως τρίτοι.

Παραμελεί να αναφέρει τη μη τήρηση της Συμφωνίας από τους Σκοπιανούς, καθώς και να αναφερθεί στο άρθρο 60 της Σύμβασης της Βιέννης περί κατάργησης διεθνών συμφωνιών (βλ. επισυναπτόμενα 3 και 4). Το «αναγκαία και υποχρεωτική» ισχύει, μάλλον, επίσης μονομερώς για την πλευρά της Ελλάδας.

Δε σχολιάζει επίσης στο γεγονός, ότι πέντε χρόνια μετά τη Συμφωνία συζητάμε ακόμα για τα προβλήματα που μόλις αρχίζει να δημιουργεί. Αν έλυνε τα προβλήματα δε θα ήταν και αναγκαία και υποχρεωτική η απολογητική παρέμβασή του.

Ευτυχώς υπήρξε τότε μια Φώφη Γεννηματά, η οποία έσωσε την τιμή και την υπόληψη του κόμματος, στο οποίο ανήκε. Γαίαν έχοι ελαφράν. Ξέχασε «το όνομά μας είναι η ψυχή μας», όπως ξέχασαν κι αυτόν που το είπε.

Η αισχρότητα βέβαια δε θα έχει πάτο. Ακόμη και στην τύποις κατάργηση της Συμφωνίας από το VMRO ή ουσιαστική μη εφαρμογή της (δημιουργία τετελεσμένου), θα κατηγορηθεί για αναλγησία και θα θεωρηθεί η ελληνική πλευρά υπεύθυνη, επειδή θα τροφοδοτεί τον σκοπιανό εθνικισμό με την «αδιαλλαξία» και τις «εμμονές» της.

Σημειώστε το να το θυμάστε: θα κατηγορηθούμε εμείς για τον φασισμό των άλλων!

Επισυναπτόμενα:

1.

https://www.kathimerini.gr/politics/563032669/ey-venizelos-i-symfonia-ton-prespon-einai-anagkaia-kai-ypochreotiki/

2.

https://www.hellenicparliament.gr/Vouli-ton-Ellinon/To-Politevma/Syntagma/article-28/

3.

https://www.antibaro.gr/article/33113

4.

https://www.e-nomothesia.gr/diethneis-sunthekes/nomos-1981-1991-phek-187a-9-12-1991.html?fbclid=IwZXh0bgNhZW0CMTAAAR325Fc_ZagUsxOvBIli7BSvktAagmb5L3R7X0OBJqc9ybBWtVKgtrmuHhA_aem_AYHCdoBNnO0JslGfUFmcHTSWN3CihVoRnEdcQeCBLdsRPxvJVSPcR3r6pTamJrXs-h1vbziUKyT4KMKNq4U_roJx

Συνέχεια ανάγνωσης

Ανδρέας Τσιφτσιάν

Ανδρέας Τσιφτσιάν: H σιωπή είναι συνενοχή

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Για πρώτη φορά μετά από 1700 χρόνια, δε θα γίνει η χριστουγεννιάτικη Θεία Λειτουργία στους χριστιανικούς ναούς του Αρτσάχ, από την αρχαιότερη εκκλησία στον κόσμο. Ως γνωστόν, ο Λαός των Αρμενίων ήταν ο πρώτος που ασπάστηκε τον χριστιανισμό, ήδη το 301 μ.Χ.

Σχεδόν όλοι οι ναοί (και αυτό είμαστε σε θέση να το γνωρίζουμε σήμερα), βρίσκονται σε στάδιο μετασκευής σε τζαμιά (όπως για παράδειγμα, ο ναός Γαζαντσετσότς στο Σουσί, ο ναός της Αναλήψεως στο Μπερτσόρ κ.α.).

Κατασκευάζονται ήδη οι μιναρέδες, κατακλέβονται τα κειμήλια, καταστρέφονται τα Άγια των Αγίων και αφαιρείται η Αγία Τράπεζα.

Του χρόνου τέτοιον καιρό, αντί για χριστουγεννιάτικες ψαλμωδίες, θα ακούγονται οι κραυγές του χότζα, εκεί που κάποτε χτυπούσαν τα καμπαναριά.

Τα ίδια ξέρουμε κι από την Κύπρο άλλωστε: Σύμφωνα με στοιχεία, 77 εκκλησίες έχουν μετατραπεί σε τεμένη, 28 εκκλησίες χρησιμοποιούνται από τον τουρκικό στρατό ως αποθήκες και πολυβολεία, 15 εκκλησίες έχουν μετατραπεί σε στάβλους, 20 εκκλησίες έχουν μετατραπεί σε μπαράκια, καφετέριες, νυχτερινά κέντρα και καζίνα!

Ας μην πάμε όμως σε μέρη αλαργινά και σε «’ο,τι κείται μακράν». Στη γειτονιά μας, μια δρασκελιά δρόμος, μόλις πριν 5 μήνες, ο ορθόδοξος ναός του Αγίου Βουκόλου στη Σμύρνη:

Άρπαγες, σφετεριστές και καταπατητές θα μαγαρίσουν τώρα τα ιερά και τα όσια στο Αρτσάχ. Κοράκια που ζουν από την οσμή πτωμάτων, θα βεβηλώσουν ό,τι αγγίξουν.

Σιωπή από όλους.

Έτσι το θέλει η συστημική ελίτ, έτσι το θέλει και η ορθοπολιτική νομενκλατούρα. Έτσι το θέλει το διεθνές σύστημα εξουσίας, έτσι το θέλουν και οι a la carte ευαισθητούληδες, οι επαγγελματίες αγαπιστές, οι ειρηνολόγοι της «πνευματικής» θολοκουλτούρας που νοιάζεται μετά σπαραγμών και δακρίων για την ειρήνη -λέει- στον κόσμο.

Πεπλανημένοι ή μη, οι πιο αποτελεσματικοί υποστηρικτές του φασισμού είναι οι δήθεν αντιφασίστες. Οι επιλεκτικά εθελοτυφλούντες και εκλεκτικά πενθούντες.

Αυτοί που τάχα προειδοποιούν για το τέρας, είναι και αυτοί που το αφήνουν να φάει αχόρταγα, κοιτώντας αλλού. Σέβονται τις διατροφικές του συνήθειες, δεν ενοχλούνται από αυτές. Ξέρουν να σιωπούν, όταν δεν εξυπηρετούνται συγκεκριμένα πολιτικά αφηγήματα και δεν ικανοποιούνται ειδικότερα πολιτικά ιδεολογήματα: «Αμερικανικός ιμπεριαλισμός» π.χ. Πιασάρικο, αλλά δεν ταιριάζει στην περίπτωση του Αρτσάχ, «κολλάει» αλλού.

Μην έχετε αυταπάτες: μόνον η χαμένη επιβεβαίωση της ημετέρας ιδεολογίας είναι το κριτήριο της εκάστοτε διαμαρτυρίας.

Διαφορετικά, θα διαμαρτύρονταν και για τις επιθέσεις της Τουρκίας στη Συρία και στο Β. Ιράκ, οι οποίες συνεχίζονται απρόσκοπτα μέχρι σήμερα. 665 αεροπορικές επιθέσεις το 1ο εξάμηνο του έτους 2023. Θα διαμαρτύρονταν και για τις παράνομες καταπατήσεις γης των Ελλήνων της Χειμμάρας από το καθεστώς Ράμα σε συνεργασία με την αλβανική μαφία. Αλλά ο εθνικισμός είναι κακός μόνον όταν είναι ελληνικός. Ο ξένος μέλι έχει.

Αν ο πόλεμος είναι εθνικιστικός, τότε τους «ενοχλεί» (μη φανταστείτε βέβαια… πού και πού). Αν είναι τζιχαντιστικός, τότε κάνουν αβαβά, οι ορθοπολιτικοί προοδευτιστές, αυτοί που διαμαρτύρονται κραδαίνοντας στους δρόμους «παλαιστινιακές» σημαίες, αλλά που δεν κράτησαν ποτέ τη δική τους.

Αλίμονο, μη μας πουν και ισλαμοφοβικούς. Είπε ο γάιδαρος τον πετεινό κεφάλα. Κατηγορούν για ισλαμοφοβία, οι χριστιανοφοβικοί.

«Αδέρφια του Αζερμπαϊτζάν: Ας είναι η ghazwa (στο Αρτσάχ) ευλογημένη». (Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν).

Αυτά τα Χριστούγεννα, θα είναι τα πρώτα που οι καμπάνες δε θα χτυπήσουν μετά από αιώνες, στη γη του Αρτσάχ. Αυτά τα Χριστούγεννα τα πνίγει η σιωπή, κάπου σε μια ξεχασμένη γωνιά του κόσμου. Μια σιωπή που σπάει μόνο σαν κυμβάλου αλαλαγμός από τα ξεφωνητά ξένων μιναρέδων.

Κι αν είναι ξεχασμένοι από όλους, τουλάχιστον ας μην είναι από αυτούς που, σε αντίσταση απέναντι τόσο στη συστημικη ελίτ, όσο και την ορθολοπιτική-woke ηγεμονία, θέλουν να λέγονται ακόμα δημοκράτες.

Χριστός ετέχθη!

Χρόνια πολλά σε όλους για τις άγιες μέρες των Χριστουγέννων.

Ανδρέας Τσιφτσιάν
Οικονομολόγος

ΥΓ. Σύμφωνα με το Κοράνι, ο όρος «γκάζβα» σημαίνει μάχη ή επιδρομή εναντίον μη μουσουλμάνων για την επέκταση της μουσουλμανικής επικράτειας ή τον βίαιο προσηλυτισμό των μη μουσουλμάνων στο Ισλάμ.

www.prlogos.gr

Συνέχεια ανάγνωσης

Ινφογνώμων

Infognomon Logo

Περιηγηθείτε στα κορυφαία βιβλία του βιβλιοπωλείου μας

Προβολή όλων

Δημοφιλή