Ακολουθήστε μας

Βατικανό

Ο Πάπας, ο Αναστασιάδης, ο Κίσιγκερ, ο Άιντα και γιατί η αμοιβαία ασφάλεια είναι ο κοινός παρονομαστής για όλα

Δημοσιεύτηκε

στις

Ο Πάπας, ο Αναστασιάδης, ο Κίσιγκερ, ο Άιντα και γιατί η αμοιβαία ασφάλεια είναι ο κοινός παρονομαστής για όλα

Ο Πάπας Φραγκίσκος με τον Πρόεδρο της Κυπριακής Δημοκρατίας, Νίκο Αναστασιάδη. Φωτογραφία Κυπριακό Πρακτορείο
Του ΜΑΡΙΟΥ ΕΥΡΥΒΙΑΔΗ
Τί το κοινό λέτε να υπάρχει ανάμεσα στην πρόσφατη επίσκεψη του προκαθήμενου της Ρωμαιοκαθολικής  Εκκλησίας
Πάπα Φραγκίσκου και του Προέδρου Αναστασιάδη στις Ηνωμένες Πολιτείες,
στην έδρα του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών; Και ανάμεσα στους δυο και στους
Χένρι Κίσιγκερ και του “δικού μας”, του ´Εσπεν Μπαρθ  Άιντα; Αλλά και στην προσφυγική και μεταναστευτική κρίση που ταλανίζει στις μέρες μας την Ευρώπη της Ευρωπαϊκής Ένωσης; 
Το κοινό στοιχείο  αφορά στο ζήτημα της (αν)ασφάλειας ή πιο ορθά της απουσίας αμοιβαίας ασφάλειας σε πλανητικό, περιφερειακό και τοπικό επίπεδο. 


Η επικίνδυνα αυξανόμενη στον κόσμο αδυναμία παραγωγής αμοιβαίας ασφάλειας, ειδικά από κρατικούς και διακρατικούς δρώντες, είναιξ συπτωματικό της σημερινής αταξίας πραγμάτων στις διακρατικές και ενδοκρατικές σχέσεις και εξελίσσεται σε γνώριμο πλέον χαρακτηριστικό της μεταψυχροπολεμικής εποχής.

Η απουσία αμοιβαίας ασφάλειας αποτελεί την αναγκαία συνθήκη για ανταγωνισμούς και συγκρούσεις, οι οποίες, στην περίπτωση κρατών, οδηγούν σε πολέμους με νικητές και ηττημένους αλλά και στον φαύλο κύκλο της αντεκδίκησης και του ρεβάνς ρεβανσισμού. Υπό συνθήκες ανασφάλειας έχουμε, κατά τον Άγγλο θεμελιωτή της σύγχρονης πολιτικής φιλοσοφίας Thomas Hobbes, “πόλεμο των πάντων κατά των πάντων” (“bellum omnium contra omnes”). Έχουμε την απουσία ειρήνης. Έχουμε καθολική σύγκρουση, οι συνέπειες της οποίας προκαλούν δέος.

Σε ένα από τα πιο φημισμένα χωρία στη διαδρομή της πολιτικής φιλοσοφίας, στο δέκατο τρίτο κεφάλαιο του εμβληματικού ιδεατού του έργου, “Λεβιάθαν”, ο Hobbes περιγράφει τις συνέπειες της ανασφάλειας, δηλαδή της απουσίας ειρήνης στις σχέσεις των ανθρώπων και, κατ´ επέκταση, των κρατών:

“Αυτή η κατάσταση αποκλείει τη φιλοπονία επειδή οι καρποί της γίνονται αβέβαιοι. Συνεπώς δεν υπάρχει καλλιέργεια της γης, λείπει η ναυτιλία και η χρήση αγαθών που μπορούν να εισαχθούν από τη θάλασσα· δεν υπάρχει οικοδομική δραστηριότητα που ν´ αποβλέπει στην άνετη διαβίωση· ούτε μέσα μεταφοράς ή μετακίνησης πραγμάτων που απαιτούν μεγάλη δύναμη για να μετακινηθούν. Απουσιάζει η γνώση του προσωπικού της γης, της μέτρησης του χρόνου, λείπουν οι τέχνες, τα γράμματα, η κοινωνική συναναστροφή. Εκείνο που είναι χειρότερο απ´ όλα είναι ο διαρκής φόβος και ο κίνδυνος βίαιου θανάτου. Και η ζωή του ανθρώπου είναι μοναχική, φτωχή, άθλια, κτηνώδης και σύντομη.”

Ο Τhomes Hobbes (1588-1679) έζησε στην εποχή του Αγγλικού Εμφυλίου Πολέμου (1642-1651) και είχε προσωπική επίγνωση της ανασφάλειας που προκύπτει και διακατέχει τους ανθρώπους κάτω από τέτοιες συνθήκες. Στην διάρκειά του και για τη δική του προσωπική ασφάλεια, αναγκάσθηκε να διαφύγει στο Παρίσι για μια δεκαετία. Η ιδεατή Κοινοπολιτεία (“Λεβιάθαν”, 1651) του Άγγλου στοχαστή οικοδομείται όταν οι άνθρωποι, για να διασφαλιστούν ο ένας από τον άλλο μέσα στον άναρχο “κόσμο της φύσης” (“natural state”) όπου γεννιούνταν, συμφωνούν εθελοντικά να περιορίσουν την απόλυτη ελευθερία τους που προκύπτει από αυτήν, μέσω ενός “κοινωνικού συμβολαίου” (“social contract”). Και εξουσιοδοτούν τον Κυρίαρχο (Sovereign), δηλαδή το κράτος, να επιβάλει δια καταναγκασμού την συμφωνία αυτή που διασφαλίζει την φυσική τους επιβίωση μέσα σε ένα ευνομούμενο κράτος.

Όλα στον κόσμο τούτο έπονται της ασφάλειας–της αμοιβαίας ασφάλειας. Και έτσι οι άνθρωποι, μέσω του “κοινωνικού συμβολαίου” της (Χομπσιανής) κοινοπολιτείας, αρχίζουν τις κοινωνικές τους σχέσεις, αποφεύγοντας το “χειρότερο απ´ όλα”, που είναι “…ο διαρκής φόβος και ο κίνδυνος βίαιου θανάτου”.

Δεν είναι τυχαίο πως από την ομιλία του Ποντίφικα στην πανηγυρική συνεδρίαση του αμερικανικού Κογκρέσου, όπου μίλησε στην διάρκεια της πρόσφατης επίσημης επίσκεψης του στις ΗΠΑ, η φράση που κυριάρχησε στα ΜΜΕ παγκοσμίως ήταν: “Εάν θέλουμε ασφάλεια, ας δώσουμε ασφάλεια”–“If we want security, let’s give security”. Η διατύπωση έγινε στον πληθυντικό και ασφαλώς δεν αφορούσε αποκλειστικά τους αμερικανούς. Ο Πάπας όμως μιλούσε ενώπιον των εκπροσώπων του αμερικανικού λαού και της κυβέρνησής του. Το μήνυμα του ήταν σαφές. Η Αμερική ως το ισχυρότερο κράτος στον πλανήτη οφείλει και καλώς παρέχει ασφάλεια στους πολίτες της. Ωστόσο αυτό δεν πρέπει να γίνεται σε βάρος άλλων -οι οποίοι δεν είναι αμερικανοί.

Οφείλουν οι αμερικάνοι, συμβούλεψε διπλωματικά ο Πάπας, να μην επιδιώκουν “απόλυτη ασφάλεια” για το κράτος τους και για τους πολίτες τους, αγνοώντας τον υπόλοιπο κόσμο. Αν θέλετε, είπε στους αμερικανούς ο Πάπας, πρέπει να δώσετε. Και ως η μοναδική υπερδύναμη, υπέδειξε εύσχημα, η Αμερική είναι σε θέση να το κάνει. Σε αυτή του την τοποθέτηση ως προς την ανάγκη παροχής “αμοιβαίας ασφάλειας”, ο Πάπας Φραγκίσκος έδειξε πως ήταν απόλυτα διαβασμένος. Η επιδίωξη της “απόλυτης ασφάλειας” (“absolute security”) είναι το “άγιο δισκοπότηρο” της αμερικανικής υψηλής στρατηγικής του αμερικανικού κράτους. Από καταβολής του!

Όμως σε ένα διακρατικό σύστημα, διπολικό ή πολυπολικό, όπου ο κάθε παίκτης επιδιώκει την απόλυτη διασφάλιση, ο πόλεμος γίνεται, αργά ή γρήγορα, αναπόφευκτος. Αυτή τη θέση του Hobbes αναφορικά με την ασφάλεια, ο Χένρι Κίσσινγκερ την διατύπωσε ακριβώς όπως και ο Πάπας. Στο καλύτερο ίσως έργο του, “Α World Restored: Metternich, Castlereigh and the Problems of Peace, 1812-1822 (1957)”, επικρίνει εκείνο το αναθεωρητικό (revisionist) κράτος το οποίο επιδιώκει την “απόλυτη” διασφάλιση. Γράφει: “…η επιθυμία μιας δύναμης για απόλυτη ασφάλεια σημαίνει απόλυτη ανασφάλεια για όλες τις άλλες (“…the desire of one power for absolute security meanς absolute insecurity for all the others). Και συνεχίζει λέγοντας πως μέσα σε ένα τέτοιο περιβάλλον, όπου ένας παίκτης επιδιώκει το απόλυτο, η διπλωματία, την οποία ορίζει ως “η τέχνη για τον περιορισμό της άσκησης της ισχύος”, δεν μπορεί να λειτουργήσει. Επί το λαϊκότερο ο Κίσσινγκερ λέει το αυτονόητο: οι διαπραγματεύσεις, για ένα αμοιβαία αποδεκτό αποτέλεσμα, με μια δύναμη που τα θέλει όλα είναι μάταιες.

“Χομπσιανός” ως προς τις αντιλήψεις του για το ζήτημα της ασφάλειας-της αμοιβαίας ασφάλειας και όχι της απόλυτης-ως την εκ των ων ούκ άνευ συνθήκη για την επίλυση διαφόρων, είναι και ο ´Εσπεν Μπαρθ Άιντα, ο ειδικός αντιπρόσωπος του ΓΓ του ΟΗΕ στην Κύπρο ο οποίος, κατά γενική παραδοχή, διαδραματίζει καταλυτικό ρόλο στην παρούσα φάση των διαπραγματεύσεων. Και δεν γνωρίζω σε ποιο βαθμό οι διαπραγματευτές της δικής μας πλευράς, από τους κκ. Αναστασιάδη-Μαυρογιάννη και κάτω, έχουν μελετήσει διεξοδικά τα όσα έχει γράψει ο Άιντα για τη σημασία της αμοιβαίας ασφάλειας για την επίλυση διαφόρων και, ειδικά, σε περιπτώσεις όπως αυτή της Κύπρου, όπου υπήρξαν συγκρούσεις και πόλεμος.

Ο Άιντα είναι “Χομπσιανός” όσο δεν γίνεται και αυτό τεκμηριώνεται μέσα από τα γραπτά του και στα οποία έχω κάνει εκτενή αναφορά σε παλαιότερο κείμενο μου στον “Φιλελεύθερο”, (“Ο Έσπεν Μπαρθ Άιντα και το ζήτημα της ασφάλειας”, 10/5/15). Είναι μέγιστο λάθος εάν τα γραπτά του Άιντα, που εκφράζουν την φιλοσοφία του, δεν έχουν ήδη γίνει “φύλλο και φτερό” από τους διαπραγματευτές μας ώστε ο Νορβηγός να μην μπορεί να ξεφύγει από αυτά που για δεκαετίες έγραφε και έλεγε, και πάνω στα οποία έχει οικοδομήσει την πολύ αξιόλογη διεθνή επαγγελματική του καριέρα και μαζί και την αξιοπιστία του. Κοντολογίς η φιλοσοφία του Άιντα δεν συνάδει με την πάγια θέση της Άγκυρας για “απόλυτη διασφάλιση” μέσω της “επανανομιμοποίησης” του λεγομένου συστήματος των “ζυριχικών εγγυήσεων” σε μια ενδεχόμενη λύση. Και οι δικοί μας διαπραγματευτές δεν πρέπει να του επιτρέψουν να κάνει την “πάπια” στο κυρίαρχο αυτό ζήτημα.

Σε διακηρυκτικό επίπεδο ο Πρόεδρος Αναστασιάδης απορρίπτει ξένους στρατούς και ξένους εγγυητές σε μια πιθανή λύση. Την θέση του αυτή επανέλαβε στην αμφικτιονία των εθνών, στην πρόσφατη ομιλία του στην Νέα Υόρκη. Και αυτό ακριβώς διότι με την παρουσία ξένων στρατών και εγγυητών, σε περίπτωση λύσης, θα διασφαλίζεται απόλυτα η μια πλευρά ενώ θα προκύπτει απόλυτη ανασφάλεια για την άλλη. Και χωρίς να διασκεδαστεί το μείζον ζήτημα της (αν)ασφάλειας στην Κύπρο, κάθε “σχέδιο λύσης” θα έχει τόσες πιθανότητες επιτυχίας όσο και μια νιφάδα χιονιού στην κόλαση, όπως λεν στην εσπερία. Και ας υπόσχονται στον κόσμο πως όλοι θα γίνουν πλούσιοι με την “λύση”-κάποιοι πρώτα κα μετά οι υπόλοιποι. Και όσοι δεν αντιλαμβάνονται στοιχειώδη πράγματα της ανθρώπινης φύσης και συμπεριφοράς, ας (ξανα)αναρωτηθούν (ξανα)κοιτάζοντας τα καραβάνια των προσφύγων που κατευθύνονται στην Ευρώπη, γιατί η μεγάλη πλειοψηφία από αυτούς παίρνουν των ομματιών τους, περπατώντας και κουβαλώντας στις πλάτες τους μικρά παιδιά, ανήμπορους και γέροντες. Είναι για να αποφύγουν το “χειρότερο απ´ όλα”, που είναι “…ο διαρκής φόβος και ο κίνδυνος ενός βίαιου θανάτου”.

www.philenews.com, www.mignatiou.com

Αφγανιστάν

Αντιπροσωπεία από Αφγανιστάν, Παστούν και το Κατεχόμενο από το Πακιστάν Κασμίρ συνάντησαν τον Πάπα Φραγκίσκο! Συζήτηση για τα ανθρώπινα δικαιώματα

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Σε μια σημαντική κίνηση για να επιστήσει τη διεθνή προσοχή στις παραβιάσεις των ανθρωπίνων δικαιωμάτων στις περιοχές τους, μια αντιπροσωπεία υψηλού επιπέδου που εκπροσωπεί Αφγανούς, Παστούν και Κασμίρ συναντήθηκε με τον Πάπα Φραγκίσκο στην Πόλη του Βατικανού την προηγούμενη Τετάρτη 7 Αυγούστου 2024.

Προσκεκλημένη από την Αφγανική Κοινότητα στην Ιταλία, η αντιπροσωπεία επιδίωξε να ενημερώσει τον Πάπα για την τρέχουσα κατάσταση και να υποστηρίξει την παγκόσμια υποστήριξη και παρέμβαση.

Η αντιπροσωπεία περιλάμβανε αξιόλογες προσωπικότητες όπως ο Σαρντάρ Σαουκάτ Αλί Κασμίρι, ο εξόριστος Ιδρυτής Πρόεδρος του Ενωμένου Λαϊκού Εθνικού Κόμματος του Κασμίρ (UKPNP). Mashriqwal Kaihan, ένας εξέχων αφγανικός ηγέτης της κοινότητας. ηγέτες του Κινήματος των Παστούν Ταχαφούζ. και ο Asif Abbas, Γενικός Γραμματέας της UKPNP European Zone, μεταξύ άλλων.

Κατά τη διάρκεια της συνάντησης, ο Sardar Shaukat Ali Kashmiri, ο Mashriqwal Kaihan και άλλοι εκπρόσωποι τόνισαν την επείγουσα ανάγκη για διεθνή προσοχή για την ανακούφιση των κακουχιών που αντιμετωπίζουν οι άνθρωποι στις ταραγμένες περιοχές τους.

Εξέφρασαν την ελπίδα ότι με την υποστήριξη του Πάπα Φραγκίσκου, ο σκοπός τους θα αποκτήσει μεγαλύτερη ορατότητα, οδηγώντας σε ουσιαστικές ενέργειες προς την ειρήνη και τη δικαιοσύνη.

Ο Sardar Shaukat Ali Kashmiri παρείχε ιστορικό πλαίσιο, εξηγώντας την προέλευση και την επακόλουθη αναταραχή στο Τζαμού και στο Κασμίρ, ειδικά στην περιοχή υπό πακιστανική κατοχή.

Σε δήλωση που εκδόθηκε από το UKPNP ανέφερε: «Οι ηγέτες τόνισαν ότι το Πακιστάν κατέλαβε το Τζαμού Κασμίρ και το Γκιλγκίτ-Μπαλτιστάν, τμήματα του πρώην πριγκιπικού κράτους υπό τον έλεγχο του Πακιστάν από το 1947, υποφέρουν από πολιτική καταστολή, έλλειψη ανάπτυξης και συστημική διαφθορά που επιβλήθηκε από το Ισλαμαμπάντ».

Το UKPNP αντιτίθεται σταθερά στη χρήση της περιοχής από το Πακιστάν ως βάσης για πολέμους με αντιπροσώπους και την τρομοκρατία, που ξεκίνησε το 1988 και συνεχίζεται μέχρι σήμερα.

Το κόμμα καταδικάζει τις διακρίσεις σε βάρος των θρησκευτικών μειονοτήτων σε όλο τον κόσμο, ιδιαίτερα στο Πακιστάν, συμπεριλαμβανομένων των επιθέσεων σε χριστιανούς, των αναγκαστικών προσηλυτισμών ανήλικων χριστιανών και ινδουιστών κοριτσιών και της κατάχρησης των νόμων για τη βλασφημία.

«Το UKPNP έθεσε αυτά τα ζητήματα σε διεθνή φόρουμ όπως το Συμβούλιο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων των Ηνωμένων Εθνών, το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και τη Βουλή των Κοινοτήτων του Ηνωμένου Βασιλείου και θα συνεχίσει τις προσπάθειές του», ανέφερε μια δήλωση.

Η αντιπροσωπεία εξέφρασε τη βαθιά ευγνωμοσύνη του στον Πάπα Φραγκίσκο που τους έδωσε την ευκαιρία να συζητήσουν τα δεινά του λαού τους.

Περιέγραψαν τις σοβαρές παραβιάσεις των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και τη συνεχιζόμενη ταλαιπωρία που αντιμετωπίζουν αθώοι πολίτες στις περιοχές τους, ιδιαίτερα στο Khyber Pakhtunkhwa, στη Sindh και στο Balochistan.

Η αντιπροσωπεία ζήτησε ειλικρινά από τον Πάπα Φραγκίσκο να χρησιμοποιήσει την επιρροή του για να υποστηρίξει την προστασία και την ευημερία εκείνων που πλήττονται από συγκρούσεις, καταπίεση και νόμους που εισάγουν διακρίσεις.

Συνέχεια ανάγνωσης

Βατικανό

Vatican News: Οι Χριστιανοί του Πακιστάν εξακολουθούν να «ζουν με φόβο» μετά τη βία στο Παντζάμπ το 2023

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Καθώς ο Πάπας Φραγκίσκος προσκαλεί την Εκκλησία να προσευχηθεί κατά τη διάρκεια του Μαρτίου για τους χριστιανούς μάρτυρες, ο π. Ζαφάρ Ικμπάλ υπογραμμίζει τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι χριστιανοί στο Πακιστάν, ειδικά σε περιοχές της επαρχίας Παντζάμπ όπου οι μουσουλμάνοι επιτέθηκαν σε εκκλησίες και σπίτια τον Αύγουστο του 2023.

Από την Anne Preckel

Μια απόφαση του Ανώτατου Δικαστηρίου του Πακιστάν πυροδότησε πρόσφατα την ελπίδα μεταξύ των Χριστιανών στη Τζαρανβάλα, στην επαρχία Παντζάμπ, ότι οι επιθέσεις εναντίον των κοινοτήτων τους τον Αύγουστο του 2023 θα διερευνηθούν περαιτέρω.

Το δικαστήριο έκρινε την αρχική αναφορά των αρχών της επαρχίας Παντζάμπ ανεπαρκή και ζήτησε περαιτέρω πληροφορίες για τη μαζική βία, επικρίνοντας την έλλειψη αποφασιστικότητας των τοπικών αρχών έρευνας να οδηγήσουν τους δράστες στη δικαιοσύνη.

Μόνο μερικές επιθέσεις καταγράφηκαν και τεκμηριώθηκαν, με αποτέλεσμα το δικαστήριο να ζητήσει μια νέα αναφορά από το Παντζάμπ, όπου κατοικούν οι περισσότεροι χριστιανοί της χώρας.

Ο επίσκοπος Σαμψών Σουκαρντίν, πρόεδρος της Διάσκεψης των Καθολικών Επισκόπων του Πακιστάν και επίσκοπος του Χαϊντεραμπάντ, χαιρέτισε την απόφαση του Ανωτάτου Δικαστηρίου, λέγοντας ότι δείχνει ότι το δικαστήριο παίρνει το ζήτημα στα σοβαρά.

Είπε στο Aid to the Church in Need (ACN) ότι τα νέα ήταν «πολύ θετικά για εμάς τους Χριστιανούς».

Χριστιανικά σπίτια και εκκλησίες καταστράφηκαν

Σχετικά με τη βία που ξέσπασε στις 16 Αυγούστου 2023 στην επαρχία Παντζάμπ, ο π. Ζαφάρ Ικμπάλ, ένας ιερέας της ενορίας στην περιοχή, την αποκάλεσε «μαύρη μέρα» για τους ντόπιους χριστιανούς.

Μουσουλμάνοι πραγματοποίησαν πράξεις βίας κατά χριστιανικών κοινοτήτων στη Τζαρανβάλα μετά από κατηγορίες για βλασφημία εναντίον δύο Χριστιανών.

«Αυτοί οι άνθρωποι ήταν τόσο θυμωμένοι που κατέστρεψαν περισσότερα από 200 χριστιανικά σπίτια, 26 εκκλησίες, ένα σχολείο, ένα νεκροταφείο και πολλούς σταυρούς και έκαψαν τις αγίες μας Βίβλους», είπε ο π. Ικμπάλ στο Vatican News.

«Ήταν μια πραγματικά άσχημη κατάσταση», είπε ο ιερέας, ο οποίος βρισκόταν στη Ρώμη για εκπαίδευση εκείνη την εποχή, προσθέτοντας ότι κανένας Χριστιανός δεν σκοτώθηκε στις επιθέσεις.

«Ζώντας κάτω από τη σκιά του φόβου»

Παρόλο που η κατάσταση φαίνεται τώρα υπό έλεγχο, οι Χριστιανοί εξακολουθούν να αισθάνονται παράλυτοι, σύμφωνα με τον π. Ικμπάλ.

“Ζουν κάτω από τη σκιά του φόβου και δεν μπορούν να κινηθούν ελεύθερα, να μιλήσουν ελεύθερα ή να εργαστούν ελεύθερα. Μπορεί να μην απειλούνται σωματικά αυτή τη στιγμή, αλλά ο φόβος κυριαρχεί στην καρδιά και στο μυαλό μας”, εξήγησε, σημειώνοντας ότι οι περισσότεροι Χριστιανοί στο Παντζάμπ είναι φτωχοί και εξαρτημένοι από μουσουλμάνους εργοδότες.

“Γυναίκες στην κοινότητά μας εργάζονται σε μουσουλμανικά νοικοκυριά, άνδρες σε εδάφη μουσουλμάνων ιδιοκτητών γης”, είπε, προσθέτοντας ότι αυτοί οι Χριστιανοί φοβούνται τώρα ότι οι εντάσεις θα μπορούσαν να επηρεάσουν τη δουλειά τους.

Αναζήτηση δικαιοσύνης μετά από βία

Αρκετά άτομα συνελήφθησαν μετά τις επιθέσεις του Αυγούστου, αλλά πολλοί ύποπτοι είναι ήδη ελεύθεροι, σημείωσε ο π. Ικμπάλ.

Ένας δικαστικός αξιωματούχος του Παντζάμπ έκανε μια δήλωση σε ακρόαση στο Ανώτατο Δικαστήριο του Πακιστάν, λέγοντας ότι μετά από 304 συλλήψεις, καταγράφηκαν μόνο 22 υποθέσεις και συγκεντρώθηκαν 18 φύλλα κατηγοριών.

Δεδομένων αυτών των στατιστικών, ο π. Ο Ικμπάλ επεσήμανε ότι η εμπιστοσύνη της χριστιανικής κοινότητας στην τοπική αστυνομία είναι χαμηλή. «Δεν είμαστε πολύ αισιόδοξοι ότι θα δικαιωθούμε», είπε.

Εκπρόσωποι της εκκλησίας και ακτιβιστές ανθρωπίνων δικαιωμάτων στο Πακιστάν λένε ότι η κατάσταση για τη χριστιανική μειονότητα επιδεινώθηκε πέρυσι, με ψευδείς κατηγορίες για βλασφημία, σωματικές επιθέσεις, απαγωγές, βιασμούς και αναγκαστικούς προσηλυτισμούς.

«Τα επίπεδα άγχους της χριστιανικής κοινότητας αυξήθηκαν το 2023 καθώς οι ελευθερίες της συρρικνώθηκαν και τα μέσα καταστολής οξύνθηκαν», ανέφερε ο Naeem Yousaf Gill, διευθυντής της Εθνικής Επιτροπής για τη Δικαιοσύνη και την Ειρήνη (NCJP), ένα νομικό σώμα του Συνεδρίου των Επισκόπων του Πακιστάν. .

Πιθανή κοινωνική καμπή

Ορισμένοι κάτοικοι της Τζαρανβάλα, συμπεριλαμβανομένων των Μουσουλμάνων, μοιράστηκαν λεπτομέρειες της βίας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, διαδίδοντας τη λέξη, είπε ο επίσκοπος Shukardin του Hyderabad στο ACN.

Είπε ότι αυτοί οι πολίτες «έδειξαν ότι τα πράγματα δεν μπορούν να συνεχιστούν έτσι», εκφράζοντας τις ελπίδες του ότι η αλληλεγγύη με τους Χριστιανούς θα επικρατήσει στη Τζαρνβάλα.

Ο Αρχιεπίσκοπος Σεμπάστιαν Φράνσις Σο της Λαχώρης βλέπει τις αντιχριστιανικές ταραχές ως πιθανό σημείο καμπής μεταξύ Χριστιανών και Μουσουλμάνων στο Πακιστάν.

“Πολλοί μουσουλμάνοι πιστεύουν τώρα ότι περιστατικά όπως η Τζαρανβάλα δεν πρέπει να καθορίζουν την εικόνα της χώρας. Για πρώτη φορά, μουσουλμάνοι λόγιοι τάχθηκαν στο πλευρό μας”, εξήγησε ο Αρχιεπίσκοπος Shaw σε συνέντευξή του στο ACN στα τέλη του 2023. Σημείωσε επίσης σημάδια ισλαμικών κληρικών που ασκούν πίεση κυβέρνηση για διάλογο και καλύτερη κοινωνία.

Προαγωγή της ανθρώπινης αξιοπρέπειας και του αμοιβαίου σεβασμού

Στη συνέντευξη στο Vatican News, ο π. Ο Iqbal ανέφερε θετικά παραδείγματα χριστιανικής-μουσουλμανικής συνεργασίας στην καθημερινή ζωή στη Jaranwala.

Τόνισε ότι παρά τις διακρίσεις και τις προκλήσεις, οι Χριστιανοί στο Πακιστάν στοχεύουν να συνεχίσουν να προωθούν τον διάλογο και την ειρήνη.

«Αντιμετωπίζουμε πολλές δυσκολίες στο Πακιστάν, διακρίσεις κατά της ανθρώπινης αξιοπρέπειας, κρίση δικαιοσύνης, οικονομική κρίση», είπε. «Ωστόσο, παρ’ όλα αυτά, εμείς οι Χριστιανοί μαρτυρούμε και ευαγγελιζόμαστε με ειρήνη και αγάπη. Δεν είμαστε απελπισμένοι ή απελπισμένοι, αλλά κάνουμε αυτό που μπορούμε για να δημιουργήσουμε μια ατμόσφαιρα όπου θα αποδεικνύεται σεβασμό σε κάθε άτομο και θα αναγνωρίζεται η αξιοπρέπειά του».

ΠΗΓΗ: Vatican News

Συνέχεια ανάγνωσης

Βατικανό

Ο Πάπας καλεί τον Ζελένσκι να διαπραγματευτεί!

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Σε διαπραγμάτευση, εφόσον τα πράγματα δεν πάνε καλά στον πόλεμο για την Ουκρανία, κάλεσε τον Βολοντίμιρ Ζελένσκι ο Πάπας, όπως προκύπτει από απόσπασμα συνέντευξης του ποντίφηκα στο πλαίσιο εκπομπής που θα μεταδοθεί στις 20 Μαρτίου.

Ο Πάπας ανέφερε ότι η Ουκρανία πρέπει να έχει αυτό που ονόμασε το θάρρος της «λευκής σημαίας» και να διαπραγματευτεί τον τερματισμό του πολέμου με τη Ρωσία που ξεκίνησε πριν από 2 χρόνια και έχει κοστίσει χιλιάδες ανθρώπινες ζωές.

Η δήλωση του Παπα, προηγήθηκε χρονικά της πρότασης Ερντογάν, ο οποίος στη συνάντησή του με τον Ουκρανό πρόεδρο στην Κωνσταντινούπολη, να φιλοξενήσει μια σύνοδο κορυφής μεταξύ Ουκρανίας και Ρωσίας για τον τερματισμό του πολέμου.

Ο Ζελένσκι αν και είπε, ότι επιθυμεί την ειρήνη, δεν θα παραχωρήσει κανένα έδαφος. Το ειρηνευτικό σχέδιο του ίδιου του ουκρανού ηγέτη ζητά την απόσυρση των ρωσικών στρατευμάτων από όλη την Ουκρανία και την αποκατάσταση των κρατικών της συνόρων. Το Κρεμλίνο απέκλεισε το ενδεχόμενο να συμμετάσχει σε ειρηνευτικές συνομιλίες με όρους που θέτει το Κίεβο.

Ένας εκπρόσωπος του Ζελένσκι δεν απάντησε αμέσως σε αίτημα για σχολιασμό των δηλώσεων του Πάπα.

Στη συνέντευξη, ο Φραγκίσκος ρωτήθηκε για τη θέση του σχετικά με μια συζήτηση μεταξύ εκείνων που λένε ότι η Ουκρανία πρέπει να εγκαταλείψει, καθώς δεν μπόρεσε να απωθήσει τις ρωσικές δυνάμεις, και εκείνων που λένε ότι κάτι τέτοιο θα νομιμοποιήσει ενέργειες. Ο ερευνητής χρησιμοποίησε τον όρο «λευκή σημαία» στην ερώτηση. «Είναι μια ερμηνεία, αυτή είναι αλήθεια», είπε ο Φράνσις, σύμφωνα με μια εκ των προτέρων απομαγνητοφώνηση της συνέντευξης και ένα μερικό βίντεο που δόθηκε στη διάθεση του Reuters το Σάββατο.

«Αλλά νομίζω ότι ο ισχυρότερος είναι αυτός που κοιτάζει την κατάσταση, σκέφτεται τους ανθρώπους και έχει το θάρρος της λευκής σημαίας και διαπραγματεύεται», είπε ο Πάπας Φραγκίσκος, προσθέτοντας ότι οι συνομιλίες πρέπει να γίνουν με τη βοήθεια των διεθνών δυνάμεων.”Η λέξη διαπραγματεύομαι είναι μια θαρραλέα λέξη. Όταν βλέπεις ότι νικήθηκες, ότι τα πράγματα δεν πάνε καλά, πρέπει να έχεις το θάρρος να διαπραγματευτείς”, είπε ο Ποντίφηκας. Πιστεύεται ότι ήταν η πρώτη φορά που ο Φραγκίσκος χρησιμοποίησε όρους όπως «λευκή σημαία» ή «ηττημένος» στη συζήτηση για τον πόλεμο της Ουκρανίας, αν και έχει μιλήσει στο παρελθόν για την ανάγκη για διαπραγματεύσεις. Σε δήλωσή του, ο εκπρόσωπος του Βατικανού Ματέο Μπρούνι είπε ότι ο Πάπας χρησιμοποίησε τον όρο «λευκή σημαία» που έλεγε ο συνομιλητής του και τον χρησιμοποίησε «για να υποδείξει το τέλος των εχθροπραξιών (και) μια εκεχειρία που επιτεύχθηκε με το θάρρος των διαπραγματεύσεων».

Συνέχεια ανάγνωσης

Ινφογνώμων

Infognomon Logo

Περιηγηθείτε στα κορυφαία βιβλία του βιβλιοπωλείου μας

Προβολή όλων

Δημοφιλή