Ακολουθήστε μας

Γενικά θέματα

Να προετοιμαστεί δέσμη μέτρων για να προκαλέσουμε τεράστιο κόστος στην Τουρκία γα τις πράξεις της

Δημοσιεύτηκε

στις

Πώς η Άγκυρα θέτει σε κίνδυνο το ΝΑΤΟ και ο ρόλος της Βρετανίας
Πώς η Κυβέρνηση μπορεί ν’ αντιδράσει, εάν η ΕΕ δεν επιβάλει επαρκείς κυρώσεις και η Άγκυρα συνεχίσει τις προκλήσεις και γιατί η Ελλάδα πρέπει να καταγγείλει την Τουρκία στο ΝΑΤΟ


· Γιατί κτυπά κάτω από τη μέση η Βρετανία και πώς απαντούμε

· Τα τρία βέτο και οι κυρώσεις
· Τι θα πρέπει να ζητήσουμε από τη Λουτ και οι προϋποθέσεις των συνομιλιών
· Πώς η Βρετανία επιχειρεί να μετατρέψει την κρίση σε απλό διμερές ζήτημα
Οι Τούρκοι δεν είναι απρόβλεπτοι. Εδώ και τρία τουλάχιστον χρόνια γράφαμε για την Αιγαιοποίηση της κυπριακής ΑΟΖ, αλλά δεν μας ελάμβαναν υπόψη. Τώρα μιλούν για γκρίζες ζώνες και τρέχουν και δεν φτάνουν. Η Άγκυρα ετοιμάζεται να κατεβάσει τρυπάνι στην κυπριακή ΑΟΖ, τη στιγμή κατά την οποία η Βρετανία, παρότι εγγυήτρια δύναμη της Κυπριακής Δημοκρατίας, την κτυπά κάτω από τη μέση, αφού αναφέρεται σε διαφιλονικούμενη Κυπριακή ΑΟΖ και η Ελλάδα, παρότι η μητέρα πατρίδα και εγγυήτρια δύναμη, είναι για πολλοστή φορά κατώτερη των περιστάσεων. Χαμένη και αυτή στις ψευδαισθήσεις της.

Και όλα αυτά συμβαίνουν όταν η κυπριακή Κυβέρνηση λαμβάνει ρητορικές υποσχέσεις στήριξης από την ΕΕ, με την Τουρκία να δρα κατά τρόπον, που δεν θέτει μόνο σε κίνδυνο την κυπριακή ΑΟΖ, αλλά και το ίδιο το ΝΑΤΟ, αφού απειλεί να τρυπήσει πλησίον του Καστελορίζου και θέτει θέμα αποστρατιωτικοποίησης των νησιών του Αιγαίου.

Ερώτημα: Θα μας στηρίξουν οι εταίροι μας και αν όχι, τι πράττουμε;

Τι μας λέει η Τουρκία…

Είναι κουβάρι το γεωπολιτικό σκηνικό, που οφείλουμε να ξεμπλέξουμε για να εξετάσουμε πώς θα ήταν δυνατό να δράσουμε. Ας πάρουμε, λοιπόν, τα πράγματα από την αρχή. Η Τουρκία κατοχύρωσε μεγάλο τμήμα των διχοτομικών της σχεδιασμών στις συνομιλίες και εφόσον δεν τα πήρε όλα και δη ό,τι θα ήθελε επί του φυσικού αερίου, επιδιώκει διά της ισχύος της και του «Πορθητή» να δημιουργήσει νέα τετελεσμένα. Στη θάλασσα αυτήν τη φορά. Και ποιο είναι, πλέον, το μήνυμα, που στέλνει: Εάν θέλετε διάλογο, τότε:
1. Αυτά τα οποία θεωρώ ως δική μου υφαλοκρηπίδα είναι εκτός διαπραγμάτευσης.
2. Εκείνο που θα είναι δυνατό να συζητηθεί στον διάλογο είναι η υφαλοκρηπίδα και η ΑΟΖ του ψευδοκράτους όπως έχει ήδη παρανόμως καθοριστεί από την Τουρκία και τις κατοχικές Αρχές για να μετατραπεί από παράνομη σε νόμιμη. Εντός της λεγόμενης ΑΟΖ του ψευδοκράτους υπάρχει συμφωνία εκμετάλλευσης του φυσικού αερίου από την Τουρκική Εταιρεία Πετρελαίου.
Και είναι σημαντικό να τονιστεί ότι οι συμφωνίες αυτές καλύπτουν και τμήματα των οικοπέδων της Κυπριακής Δημοκρατίας στον ελεύθερο νότο, όπως για παράδειγμα το 12, το 3, το 9 κ.λπ. 3. Θα πρέπει να δεχθείτε (εννοεί οι Ελληνοκύπριοι και η Κυπριακή Δημοκρατία) ότι με τη λύση του Κυπριακού θα γίνει διαχωρισμός του φυσικού αερίου και δικαίωμα λόγου επί κάθε ενεργειακής απόφασης και από την πλευρά των Τουρκοκυπρίων. Αξιώνουν, δηλαδή, συνταγματικό βέτο.

Πού το πάει η Βρετανία

Τι λέει, λοιπόν, η Τουρκία; Ή θα μου τα δώσετε στις συνομιλίες είτε θα τα πάρω με την ισχύ μου, διότι δεν έχετε ούτε στρατιωτική ούτε διπλωματική ή οικονομική αποτροπή. Δεν έχω κόστος από τη δράση μου. Προσέξτε, από την άλλη, τι μας εισηγείται το κομματικό κατεστημένο: Να πάμε σε συνομιλίες για να μην τρυπήσει η Τουρκία ή για να μη συνεχίσει την προκλητική της στάση.
Να πάμε, δηλαδή, σε συνομιλίες για να νομιμοποιήσουμε τις γκρίζες ζώνες και να αρχίσουμε παζάρια σχετικά με το πόσο φυσικό αέριο θα μας αφήσουν οι Τούρκοι και τι ΑΟΖ θα έχουμε. Προς επίρρωση του τουρκικού σχεδιασμού σπεύδει η Βρετανία διά του Υπουργού των Ευρωπαϊκών Υποθέσεων, Σερ Άλαν Ντάνκαν, ο οποίος τονίζει με πονηρό τρόπο, όπως και το Υπουργείο Εξωτερικών της χώρας του, ότι ο λόγος για τον οποίο δεν μπορεί να προχωρεί η Τουρκία σε γεωτρήσεις είναι ο εξής: Πρόκειται για διαφιλονικούμενη ΑΟΖ.
Άρα εφόσον η αιτία που δεν μπορεί η Άγκυρα να τρυπά είναι ο χαρακτήρας της ΑΟΖ ως διαφιλονικούμενης περιοχής, ούτε η Κυπριακή Δημοκρατία κατ’ αναλογίαν μπορεί να τρυπά. Στην ουσία θέτει υπό αμφισβήτηση τα ειδικά κυριαρχικά δικαιώματα της Κυπριακής Δημοκρατίας σε μια προσπάθεια εμπέδωσης των γκρίζων ζωνών. Της Αιγαιοποίησης της κατάστασης ως τρόπου αποτροπής της κρίσης.
Εμμέσως ζητά πάγωμα των κυριαρχικών δικαιωμάτων της Κυπριακής Δημοκρατίας. Και επίλυση στο πλαίσιο των συνομιλιών, όπως θέλει η Άγκυρα. Χαμένη, δε, από ένα τέτοιο πάγωμα, δεν είναι η παρανομούσα Τουρκία, αλλά η Κυπριακή Δημοκρατία, την οποία η Βρετανία είναι νομικώς υποχρεωμένη να υπερασπίζεται από ξένη επιβουλή ως εγγυήτρια δύναμη.
Για άλλη μια φορά, γίνεται αντιληπτό ότι το Λονδίνο δεν έφτιαξε το κράτος της Κυπριακής Δημοκρατίας για να το εγγυηθεί, αλλά για να το διαλύσει και να το μετατρέψει με την Τουρκία, μέσω της ομοσπονδίας, σ’ ένα κοινό προτεκτοράτο. Είναι πρόδηλο ότι η Βρετανία με τη στάση της επιδιώκει να μετατρέψει την τουρκική εισβολή, όπως ορθά είπε ο Πρόεδρος στην κυπριακή ΑΟΖ, από πρόβλημα της ίδιας της ΕΕ και της Τουρκίας σε διμερές, για να αποφύγει η Άγκυρα να υποστεί τις όποιες κυρώσεις θα είναι δυνατό να επιβληθούν από τις Βρυξέλλες επί της Άγκυρας.
Γι’ αυτόν τον λόγο ορθά οι Υπουργοί Εξωτερικών και Άμυνας κατά τις επαφές τους στην ΕΕ την περασμένη εβδομάδα είχαν επισημάνει ότι το πρόβλημα δεν αφορά μόνο την Κύπρο, αλλά είναι ζήτημα ολόκληρης της ΕΕ, και από νομικής άποψης και από πλευράς συμφερόντων. Βεβαίως, εδώ υπάρχει ένα πρόβλημα: Η κυπριακή Κυβέρνηση ζητά κυρώσεις. Και ορθά πράττει.
Όμως γιατί οι εταίροι μας να προχωρήσουν στην επιβολή κυρώσεων επί της Άγκυρας, όταν ο ΔΗΣΥ, και κυρίως το ΑΚΕΛ, πιέζει τον Πρόεδρο να επιστρέψει στις συνομιλίες και να τα βρει με την Τουρκία; Επί τούτου θα πρέπει να λεχθεί και το εξής, που αφορά κυρίως τον Πρόεδρο: Εάν δεν επιβληθούν ώς το τέλος Ιουνίου κυρώσεις ή επαρκείς κυρώσεις από την ΕΕ επί της Τουρκίας και η Τουρκία συνεχίσει την ίδια πολιτική, τι θα πράξει η Κυβέρνηση και το Εθνικός Συμβούλιο;
Αναφέρουμε και το Εθνικό Συμβούλιο, διότι, αφενός η αντιπολίτευση ενέκρινε τις κινήσεις του Προέδρου και, αφετέρου, ακόμη και αυτός ο ενδιάμεσος χώρος δεν υπέβαλε, όπως υποσχόταν προεκλογικά, εναλλακτική στρατηγική πρόταση.

Περικοπή κονδυλίων

Ακόμη, πάντως, δεν έχει ξεκαθαρίσει τι μέτρα θα ληφθούν, εάν θα ληφθούν. Ακούγονται τα εξής: Περιορισμός και δη περικοπή κονδυλίων προς την Τουρκία. Αυτό θα ήταν δυνατό να συμβεί:
Α. Με απόφαση του Συμβουλίου και πρόταση της Επιτροπής και προς το Συμβούλιο και προς το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, που συναποφασίζει με το Συμβούλιο.
Β. Κατόπιν πρότασης της Επιτροπής, εφόσον κρίνει ότι η Τουρκία προβαίνει σε συγκεκριμένες παρανομίες, προς το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και το Συμβούλιο.
Γ. Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, σε επίπεδο Επιτροπής Προϋπολογισμών και Ολομέλειας, να εισηγηθεί περικοπές και κυρώσεις επί των κονδυλίων.

Καθορισμός κυρώσεων και εναλλακτική πρόταση

Η ταχύτητα κίνησης των διαδικασιών στην ΕΕ είναι αποτέλεσμα της πολιτικής βούλησης των εταίρων μας και δη των ηγετικών χωρών, όπως είναι η Γαλλία και η Γερμανία. Η κ. Μογκερίνι, παρότι αντιπρόεδρος της Επιτροπής και Επικεφαλής της Κοινής Άμυνας και Εξωτερικής Πολιτικής, έχει λόγο και ισχύ όσο της επιτρέπουν, πρώτα οι Γερμανοί και μετά οι Γάλλοι. Ευτυχώς, που δεν υπάρχουν οι Άγγλοι! Ανεξαρτήτως, κ. Πρόεδρε, ποιες είναι οι υπό συζήτηση κυρώσεις, υπάρχει και το κακό, το χειρότερο σενάριο, κατά το οποίο δεν θα επιβληθούν επαρκή μέτρα σε βάρος της Άγκυρας.
Συνεπώς, για να αποφευχθεί το ναυάγιο θα πρέπει να υπάρχει σχέδιο Β, το οποίο θα πρέπει να γνωρίζουν οι εταίροι μας. Δηλαδή, πρέπει να καθορίσουμε τις κυρώσεις που θέλουμε να επιβληθούν επί της Άγκυρας, ώστε να προκληθεί τέτοιο κόστος, που θα αναγκάσει την Τουρκία να σταματήσει τη γεώτρηση και να μην την επαναλάβει.
Εάν η ΕΕ ως τέτοια δεν επιβάλει το σύνολο των κυρώσεων, που εμείς θεωρούμε αναγκαίες, τότε η κυπριακή Κυβέρνηση θα λάβει τα ακόλουθα πρόσθετα μέτρα:
1. Βέτο επί του ανοίγματος και του κλεισίματος οποιουδήποτε τουρκικού ενταξιακού κεφαλαίου.
2. Βέτο ακόμη και στην κίνηση των διαδικασιών για την αναβάθμιση της τελωνειακής ένωσης, που προβάλλει ως εναλλακτική επιλογή για τη μη πλήρη ένταξη.
3. Βέτο στο θέμα της κατάργηση της βίζας για τους Τούρκους πολίτες.
4. Καταγγελία σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Επιτροπής για πρόσθετες επί της Τουρκίας κυρώσεις επειδή δεν εφαρμόζει το Πρόσθετο Πρωτόκολλο και προσφυγή στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο σε βάρος της Άγκυρας για παραβίαση της τελωνειακή ένωσης και για αθέμιτο ανταγωνισμό, αφού τα τουρκικά προϊόντα εισάγονται στην Κύπρο ενώ τα κυπριακά δεν μπορούν να εισαχθούν στην Τουρκία.
5. Μελέτη για απαγκίστρωση από τις κυρώσεις που επέβαλε η ΕΕ σε βάρος της Ρωσίας στην εξής λογική: Δεν είναι δυνατό να επιβάλλονται κυρώσεις σε βάρος της Μόσχας για την επίθεση και την κατοχή της Κριμαίας και να μη λαμβάνονται μέτρα υπεράσπισης κράτους μέλους που τελεί υπό κατοχή και συνεχή επίθεση από το 1974 και δέχεται νέα αυτήν τη φορά επίθεση στην κυπριακή ΑΟΖ, παραβιάζοντας και το Διεθνές Δίκαιο της Θάλασσας και το κοινοτικό κεκτημένο.

Κατοχή, εισβολή, επίθεση

Για να έχουμε όμως απαιτήσεις από την ΕΕ και να μπορούν να γίνουν δεκτές οι θέσεις μας θα πρέπει να ξεκαθαρίσουμε το εξής αυτονόητο: Το Κυπριακό είναι πάνω απ’ όλα πρόβλημα εισβολή και κατοχής. Συνεπώς, θα πρέπει να ξεκαθαρίσουμε ότι:
Α. Τελούμε ως κράτος μέλος της ΕΕ υπό καθεστώς διαρκούς επίθεσης.
Β.Οι γεωτρήσεις της Τουρκίας στην κυπριακή ΑΟΖ είναι προέκταση της επίθεσης του 1974 και δημιουργούν συνθήκες αποσταθεροποίησης που φτάνουν ώς το Αιγαίο και προκαλούν προβλήματα και στην ΕΕ και στο ΝΑΤΟ.
Συνεπώς, η Ελλάδα θα πρέπει να εγείρει ζήτημα στο ΝΑΤΟ για εχθρική στάση της Τουρκίας και επιθετική πολιτική σε βάρος της ίδιας και σε βάρος κράτους μέλους της ΕΕ, όπως είναι η Κυπριακή Δημοκρατία, γεγονός που δεν συνάδει με τον αμυντικό χαρακτήρα της Βορειοατλαντικής Συμμαχίας.

Υποχρεώσεις ΓΓ του ΟΗΕ

Πέραν των ανωτέρω, θα πρέπει να γίνει σαφές από τον Πρόεδρο και προς την κ. Λουτ και προς την ΕΕ ότι:
Πρώτο, η Τουρκία οφείλει να αναγνωρίσει την Κυπριακή Δημοκρατία διότι συνιστά κράτος μέλος του ΟΗΕ και της ΕΕ. Η αναγνώριση αυτή συνιστά προϋπόθεση της συνέχειας της Κυπριακής Δημοκρατίας σε περίπτωση λύσης.
Δεύτερο, δεν μπορούν να συνεχιστούν οι συνομιλίες εάν η Άγκυρα δεν σεβαστεί την Κυπριακή ΑΟΖ και δεν πρόκειται η κυπριακή Κυβέρνηση να συμμετάσχει σε συνομιλίες για επανακαθορισμό της κυπριακής ΑΟΖ.
Τρίτο, σαφής δήλωση του ΓΓ του ΟΗΕ ως θεματοφύλακα του Διεθνούς Δικαίου, με την οποία θα στηρίζονται τα κυριαρχικά και τα ειδικά κυριαρχικά δικαιώματα της Κυπριακής Δημοκρατίας.
Τέταρτο, δημόσια δήλωση από την Κυβέρνηση ότι δεν μπορεί να γίνει δεκτή καμιά συμφωνία είτε τώρα είτε μετά τη λύση μεταξύ του ψευδοκράτους και της Τουρκικής Εταιρείας Πετρελαίου.

Τι ένοπλες δυνάμεις θέλουμε;

Παράλληλα με τα ανωτέρω:
1. Η Κυβέρνηση θα πρέπει να προχωρήσει σε καταγραφή των τουρκικών αντίμετρων που θα επιβληθούν στα δικά της μέτρα και στα μέτρα της ΕΕ, για να μπορεί να εξευρεθεί εκ των προτέρων φόρμουλα αντίδρασης.
2. Η Κυβέρνηση θα πρέπει να προχωρήσει στην εμβάθυνση των αμυντικών σχέσεών της και με άλλες ευρωπαϊκές χώρες πέραν της Γαλλίας. Πληροφορίες αναφέρουν ότι μετά από το ενδιαφέρον των Γάλλων για διευκολύνσεις στο Μαρί, ενδιαφέρον δείχνουν και οι Γερμανοί. Θα πρέπει να επισημανθεί ότι ο προηγούμενος Υπουργός Άμυνας άφησε εκτεθειμένο τον νυν, ο οποίος εμφανίζεται πιο συγκρατημένος. Το τονίζουμε αυτό διότι, ενώ η εντύπωση που είχε δημιουργηθεί ήταν ότι τα πάντα είχαν κλείσει μεταξύ Γαλλίας και Κύπρου για τη Βάση στο Μαρί, σήμερα διαπιστώνεται ότι βρισκόμαστε ακόμη στο στάδιο, που θα αρχίσει η κοστολόγηση και η εξεύρεση πόρων. 2. Η εμπλοκή ευρωπαϊκών κεφαλαίων στο ενεργειακά πρόγραμμα.
3. Η σύναψη αμυντικών πλέον συμφωνιών με το Ισραήλ και την Αίγυπτο και η λήψη απόφασης εάν θέλουμε ένοπλες δυνάμεις αποτροπής στην πράξη και όχι στα λόγια. Οι αξιόπιστες ένοπλες δυνάμεις αποτρέπουν τις κρίσεις και τους πολέμους.
Η ανυπαρξία τους προκαλεί κρίσεις ή πολέμους και αποτυπώνει, όπως και στη δική μας την περίπτωση, τον κίνδυνο της αναίμακτης υποταγή μας στην Τουρκία μέσω των συνομιλιών, την οποία οι ηγεσίες του ΑΚΕΛ και του ΔΗΣΥ εμφανίζουν ως τη μοναδική οδό, πιέζοντας τον Πρόεδρο προς την κατεύθυνση αυτή. Και αν κάτι δεν πάει καλά, θα του φορτώσουν την ευθύνη, όπως συνέβη στο Κραν Μοντανά, βγάζοντας τη δική τους ουρά έξω. Όχι μόνο ήταν σύμμαχοί του, αλλά ακόμη και σήμερα τον σπρώχνουν στο ίδιο λάθος, χωρίς να του προσφέρουν εναλλακτικές στρατηγικές επιλογές.

Ελπίζουμε…

Η οποιαδήποτε εμπλοκή σε νέο κύκλο συνομιλιών με αποδοχή των τουρκικών αξιώσεων επί του φυσικού αερίου, θα έχει ως τελικό αποτέλεσμα και τη διάλυση της Κυπριακής Δημοκρατίας μέσα από μια ομοσπονδία, συνομοσπονδιακού χαρακτήρα, και την παραχώρηση του φυσικού μας αερίου, ακόμη και των οικοπέδων ή τμημάτων αυτών στο νότο, στην Άγκυρα μέσω της Τουρκικής Εταιρείας Πετρελαίων. Ας ελπίσουμε ότι δεν θα γίνει ένα νέο λάθος, που θα είναι χειρότερο του προηγούμενου.
Σημερινή
Συνέχεια ανάγνωσης

Γενικά θέματα

Δυσοίωνα μηνύματα για τη λειψυδρία! Αντιμέτωποι με δυσμενείς καταστάσεις – Συναγερμός για να προστατευθούν ζωές

Η κλιματική αλλαγή καθιστά πιο ακανόνιστο τον κύκλο του νερού, προειδοποίησε ο ΟΗΕ.

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Νερό: Έκθεση του ΟΗΕ εκπέμπει SOS για την ξηρασία παγκοσμίως λόγω της κλιματικής αλλαγής αλλά και άλλων σημαντικών παραγόντων. 

Αυτή τη στιγμή 3,6 δισεκατομμύρια άνθρωποι έχουν ανεπαρκή πρόσβαση στο νερό τουλάχιστον ένα μήνα το χρόνο και ο αριθμός τους αναμένεται ότι μέχρι το 2050 θα έχει ξεπεράσει τα 5 δισεκατομμύρια

Οι έντονες ξηρασίες και οι ακραίες πλημμύρες, που όσο περνάει ο καιρός γίνονται και περισσότερες, αποτελούν μια «πρόγευση» των επερχόμενων εξελίξεων, καθώς η κλιματική αλλαγή καθιστά πιο ακανόνιστο τον κύκλο του νερού, προειδοποίησε ο ΟΗΕ.

Τα ποτάμια κατέγραψαν πέρυσι ένα επίπεδο ξηρασίας άνευ προηγουμένου εδώ και 33 χρόνια, σύμφωνα με νέα έκθεση του Παγκόσμιου Μετεωρολογικού Οργανισμού (ΠΜΟ, WMO, OMM), μια υπηρεσία του ΟΗΕ.

«Στο πλαίσιο της κλιματικής αλλαγής, το νερό μας δίνει μια πρόγευση των επερχόμενων εξελίξεων», εκφράζει την ανησυχία της σε ανακοίνωση η γενική γραμματέας του ΠΜΟ Σελέστ Σάουλο. «Τα σημάδια συναγερμού πολλαπλασιάζονται: παρακολουθούμε ένα παροξυσμό ακραίων βροχοπτώσεων, πλημμυρών και ξηρασιών, που επιβαρύνουν πολύ τις ζωές, τα οικοσυστήματα και τις οικονομίες», παρατηρεί.

Αντιμέτωποι με δυσμενείς καταστάσεις

Καθώς η χρονιά 2023 ήταν η πιο ζεστή που έχει καταγραφεί ποτέ, οι αυξημένες θερμοκρασίες και η γενικευμένη εξασθένηση των βροχοπτώσεων συνέβαλαν σε παρατεταμένες ξηρασίες.

Οι πλημμύρες ωστόσο πολλαπλασιάστηκαν: τα ακραία υδρολογικά φαινόμενα ευνοήθηκαν όχι μόνο από φυσικούς κλιματικούς παράγοντες, κυρίως τη μετάβαση από τις συνθήκες Λα Νίνια σε ένα επεισόδιο Ελ Νίνιο στα μέσα του 2023, αλλά επίσης από την ανθρώπινης προέλευσης κλιματική αλλαγή, αναφέρει ο ΠΜΟ.

«Η άνοδος της θερμοκρασίας επιτάχυνε τον υδρολογικό κύκλο, ο οποίος έγινε επίσης πιο ακανόνιστος και λιγότερο προβλέψιμος», εξηγεί η Σάουλο.

Οι συνέπειες είναι πολλαπλές: «Μια πιο ζεστή ατμόσφαιρα που μπορεί να περιέχει περισσότερη υγρασία, η άνοδος της θερμοκρασίας του κλίματος αυξάνει τον κίνδυνο ισχυρών βροχοπτώσεων» ενώ «παραλλήλως η επιτάχυνση της εξάτμισης και της ξήρανσης των εδαφών επιδεινώνει τις ξηρασίες».

Κατά συνέπεια, «βρισκόμαστε αντιμέτωποι με όλο και πιο δύσκολες καταστάσεις, όπου το νερό είναι είτε υπερβολικά άφθονο είτε ανεπαρκές».

Αυτή τη στιγμή 3,6 δισεκατομμύρια άνθρωποι έχουν ανεπαρκή πρόσβαση στο νερό τουλάχιστον ένα μήνα το χρόνο και ο αριθμός τους αναμένεται ότι μέχρι το 2050 θα έχει ξεπεράσει τα 5 δισεκατομμύρια, σύμφωνα με τον ΟΗΕ. Η έκθεση δείχνει ότι τα ύδατα περίπου του 50% των ποταμών του πλανήτη ήταν πέρυσι λιγότερα από το κανονικό.

Οι παγετώνες βρίσκονται επίσης στη γραμμή του μετώπου της ανόδου της θερμοκρασίας του κλίματος: σύμφωνα με προκαταρκτικά δεδομένα για την περίοδο από το Σεπτέμβριο 2022 ως τον Αύγουστο 2023, έχασαν πάνω από 600 γιγατόνους νερού, απώλεια που είναι η χειρότερη σε 50 χρόνια παρατηρήσεων.

«Το λιώσιμο των πάγων και των παγετώνων απειλεί τη μακροπρόθεσμη υδροδοτική ασφάλεια εκατομμυρίων ανθρώπων. Εντούτοις δεν λαμβάνουμε τα επείγοντα μέτρα που επιβάλλονται», κρούει τον κώδωνα του κινδύνου η γενική γραμματέας του ΠΜΟ.

Συναγερμός για να προστατευθούν ζωές

Ο οργανισμός ζητάει να κηρυχθεί από νωρίς συναγερμός για όλους ώστε να προστατευθούν οι ζωές και τα μέσα επιβίωσης που συνδέονται με το νερό και καλεί να βελτιωθούν οι γνώσεις και ο διαμοιρασμός των δεδομένων για τις πηγές νερού.

«Δεν μπορούμε να διαχειριστούμε ένα πρόβλημα, αν δεν μετρήσουμε την έκτασή του», υπογραμμίζει η Σάουλο.

Συνέχεια ανάγνωσης

Γενικά θέματα

Γιάννος Χαραλαμπίδης στη Σημερινή: Μήλον της Έριδος η Κύπρος για την ασφάλεια Τουρκίας – Ισραήλ

Τα «Ταϊφούν» περιπολούν για την ασφάλεια του Ισραήλ και αναχαιτίζουν πυραύλους του Ιράν από τον τουρκικό εναέριο χώρο στην περιοχή της Αλεξανδρέττας και στη Συρία, όπου υπάρχουν στόχοι της Χεζμπολάχ

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

ΠΗΓΗ: ΣΗΜΕΡΙΝΗ

Η Μέση Ανατολή είναι στις φλόγες και, μετά την επίθεση των Ιρανών με βαλλιστικούς πυραύλους σε βάρος του Ισραήλ, ξεκίνησε επίθεση των Ισραηλινών στον Βόρειο Λίβανο, ενώ αναμένονται και τα αντίποινα σε βάρος της Τεχεράνης.

Γράφει ο Γιάννος Χαραλαμπίδης

Τα «Ταϊφούν» περιπολούν για την ασφάλεια του Ισραήλ και αναχαιτίζουν πυραύλους του Ιράν από τον τουρκικό εναέριο χώρο στην περιοχή της Αλεξανδρέττας και στη Συρία, όπου υπάρχουν στόχοι της Χεζμπολάχ

Τουρκία και Ακρωτήρι

Η Τουρκία επιχαίρει από την κατατριβή του Ισραήλ και του Ιράν. Μπορεί μεν ο Ερντογάν να χαρακτηρίζει τον Νετανιάχου ως εγκληματία πολέμου, αλλά συνεργάζεται με τους Βρετανούς και δη με τα μαχητικά «Ταϊφούν», που επιχειρούν από τις Βάσεις Ακρωτηρίου και:

1) Περιπολούν από τον κόλπο της Αλεξανδρέττας εντός του τουρκικού εναέριου χώρου, με την άδεια της Άγκυρας, προς τη Συρία, όπου υπάρχουν στόχοι της Χεζμπολάχ, καθώς και προς το Ιράκ. 2) Συμμετέχουν στις αναχαιτίσεις των ιρανικών πυραύλων και drones στις επιθέσεις, που δέχεται το Ισραήλ από το Ιράν και συλλέγουν πληροφορίες. 3) Καμιά αμφιβολία δεν υπάρχει για τη συνεργασία των Βάσεων με τις τουρκικές ένοπλες δυνάμεις όταν ενεργούν τα «Ταϊφούν» είτε για επιτήρηση είτε για να προστατεύσουν με οποιονδήποτε τρόπο το Ισραήλ. Ή για να στραφούν σε βάρος της Χεζμπολάχ.

Τόσο οι Βάσεις Ακρωτηρίου όσο και του Αγίου Νικολάου είναι στρατηγικής σημασίας, διότι από τις μεν πρώτες, εκτός των άλλων, ενεργούν ακόμη τα θρυλικά κατασκοπευτικά U2 ως συμπληρωματικά των δορυφόρων, στις δε δεύτερες υπάρχει το Έχελον ως κέντρο συλλογής και επεξεργασίας πληροφοριών. Εκ των πραγμάτων, η Κύπρος, λόγω Βάσεων, τελεί υπό καθεστώς απειλής. Χωρίς να διαθέτει αξιόπιστη εναέρια αποτροπή, αφού οι ρωσικοί TOR-M1 και BUK μερικώς μπορούν να επιχειρήσουν. Ακόμη και αν στραφούν για ν’ αποκρούσουν την ιρανική απειλή ή αυτήν της Χεσμπολάχ, δεν θα μπορούν να καλύπτουν την όποια τουρκική επί της οποίας είναι προσαρμοσμένα τα συστήματα αυτά. Λόγω του κενού που υπάρχει στην αεράμυνα είχε κλείσει η αγορά του αντιαεροπορικού συστήματος BARAK με πυραύλους 35, 70 και 150 χιλιομέτρων. Η κυπριακή Κυβέρνηση αγόρασε το BARAK με πυραύλους των 70 χιλιομέτρων. Με τον πόλεμο στη Γάζα και στον Λίβανο, η παράδοση του συστήματος δεν είναι βέβαιο εάν θα καθυστερήσει ή όχι. Ούτως ή άλλως, η Κυπριακή Δημοκρατία μετά την άρση του εμπάργκο στο στρατιωτικό υλικό από τις ΗΠΑ θα ήταν δυνατό να ζητήσει ακόμη και «Πάτριοτ» ή άλλα σχετικά οπλικά συστήματα αεράμυνας από ευρωπαϊκά κράτη. Επί του παρόντος, τόσο η αεράμυνα των Βάσεων όσο και της Κύπρου ολόκληρης στηρίζεται στον πολεμικό στόλο των ΗΠΑ και των συμμάχων τους, που βρίσκονται στ’ ανοιχτά της Κύπρου. Ως εκ τούτου, θα ήταν μέγα πλήγμα εάν επέτρεπαν ή στη Χεζμπολάχ ή στο Ιράν να κτυπήσει τις Βρετανικές Βάσεις. Εκ των πραγμάτων, η Κύπρος λόγω Βάσεων καλύπτεται, όπως είχαμε ήδη γράψει από την αρχή της κρίσης, κάτω από την Ατσάλινη Αεράμυνα των ΗΠΑ.

Το μήλον της Έριδος

Η Τουρκία δεν είναι άμεσα εμπλεκόμενη στις συγκρούσεις στη Γάζα και στον Λίβανο, όμως υπάρχει μια πολεμική ρητορική που εγείρει το εξής ερώτημα: Μπορεί ή όχι η Τουρκία να κτυπήσει το Ισραήλ, όπως αρχικά απειλούσε ο Τούρκος Πρόεδρος, ο οποίος, όμως, μετά τις τελευταίες εξελίξεις, εμφανίζεται ως να τελεί υπό την απειλή του «σιωνιστικού επεκτατισμού», όπως ισχυρίζεται;

Σε αυτό το παιχνίδι, η Κύπρος καθίσταται γεωστρατηγικό και γεωπολιτικό μήλον της Έριδος, αφού:

1) Αποτελεί το νότιο τμήμα της νήσου, τη μοναδική έξοδο, που διαθέτει το Ισραήλ, λόγω της έλλειψης στρατηγικού βάθους, που είναι περικυκλωμένο από τους Άραβες και την Τουρκία. Άρα ο άξονας προς τη Σούδα μέσω Κύπρου είναι ζωτικός χώρος όχι μόνο για το Ισραήλ, αλλά και για τις ΗΠΑ και τους ΝΑΤΟϊκούς συμμάχους τους. Απόδειξη τούτου συνιστά η συγκέντρωση του 6ου στόλου ως αποτέλεσμα της κρίσης στη Μέση Ανατολή.

2) Αποτελεί ασπίδα και εμφανίζεται ως το αβύθιστο για την Τουρκία αεροπλανοφόρο, καθώς και αναπόσπαστο τμήμα της «Γαλάζιας Πατρίδας».

3) Αποτελεί ασπίδα για την Τουρκία από επιθέσεις που θα ήταν δυνατό να δεχτεί μέσω Κύπρου, εξ ου και η άρνησή της να δεχθεί την παρουσία ελληνικού στρατού και οι διαμαρτυρίες για την όποια στρατιωτική συνεργασία της Κύπρου με το Ισραήλ. Είναι όμως και για το Ισραήλ ασπίδα.

Γιατί;

Διότι, ουδόλως θα ήθελε το Ισραήλ:

Α) Να πέσει η Κύπρος στον πλήρη έλεγχο της Τουρκίας και δη μέσω μιας ομοσπονδιακής ή συνομοσπονδιακής λύσης, με τον πλήρη γεωπολιτικό έλεγχο του νησιού από την Άγκυρα.

Β) Να εγκατασταθούν στην Κύπρο τουρκικά πυραυλικά συστήματα, που θα στοχεύουν το Ισραήλ.

Τα πλεονεκτήματα του Ισραήλ

Το ερώτημα εάν μπορεί να κτυπήσει και να κάνει πόλεμο η Τουρκία με το Ισραήλ απαντάται ως εξής: Η Άγκυρα έχει τη δυνατότητα: 1) Να διενεργήσει επίθεση με την αεροπορία της ή με τη συσσώρευση στόλου. 2) Να κτυπήσει με πυραύλους και δη «Ταϊφούν» με βεληνεκές της τάξης των 600 χιλιομέτρων, όταν αυτά θα είναι επιχειρησιακά διαθέσιμα (αυτά εισήλθαν ήδη σε γραμμή παραγωγής από τον Μάιο του 2023 ).

Όμως η οποιαδήποτε τουρκική επίθεση: Α) Βρίσκεται σε αντίθεση με τα συμφέροντα των ΗΠΑ, που θέτουν υπό την προστασία τους και τον 6ο Στόλο το Ισραήλ, οπότε δεν θα επιτρέψουν στην Τουρκία μια τέτοια δράση. Β) Οτιδήποτε διενεργηθεί από αέρος, είτε είναι από μαχητικά είτε από πυραυλικά συστήματα, θα ήταν δυνατό να αντιμετωπιστεί επιτυχώς από το Ισραήλ είτε με τους arrow και με το “iron dome” είτε με τα πλοία των συμμαχικών δυνάμεων και δη των ΗΠΑ, καθώς και με την ισραηλινή αεροπορία, η οποία υπερτερεί της τουρκικής.

Πύραυλοι και Τεχνητή Νοημοσύνη

Από την άλλη πλευρά το Ισραήλ υπερέχει στην αεροπορία και στα πυραυλικά συστήματα. Στην αεροπορία, εκτός των F-15 και F-16, διαθέτει και τα F-35, οπότε μπορεί να δράσει αναλόγως και με βάθος πυρός. Συν του ότι: i) Τα ισραηλινά F-35 είναι τα μόνα των οποίων οι υπολογιστές και λοιπά συστήματα δεν βρίσκονται κάτω από τον έλεγχο των ΗΠΑ. ii) Η Τουρκία έχει πρόβλημα με την αεράμυνά της επί του παρόντος. Εξ ου και η αγορά των S-400, χωρίς όμως να παρέχει πλήρη κάλυψη, καθώς και η απόφαση που λήφθηκε στις 6.8.2024 για την κατασκευή του τουρκικού “iron dome”. iii) Το Ισραήλ διαθέτει αριθμό επιθετικών πυραύλων μέσου και μακρούς βεληνεκούς, από τους LORA με βεληνεκές 280 χιλιόμετρα ώς τους Jericho – 3 (Ιεριχώ) με βεληνεκές μεταξύ των 4,800 χλμ και 6,500 χιλιομέτρων. iv) Καμιά αμφιβολία δεν υπάρχει ότι το Ισραήλ υπερέχει στους τομείς του κυβερνοχώρου και της Τεχνητής Νοημοσύνης (πάσης φύσεως drones).

Ζώνες ασφαλείας και περιφερειακές δυνάμεις

Υπό αυτές τις συνθήκες και λαμβανομένου υπόψη ότι οι δυο χώρες δεν έχουν σύνορα, το πλεονέκτημα ανήκει στο Ισραήλ. Και όχι στην Τουρκία, η οποία στηρίζει τόσο τη Χαμάς όσο και τη Χεζμπολάχ, διότι θέλει την κατατριβή του Ισραήλ. Η Άγκυρα βολεύεται από το οπλοστάσιο και δη τους πυραύλους της Χεζμπολάχ, των οποίων το βεληνεκές καλύπτει και την Κύπρο. Εξ ου και οι απειλές του μ. Χασάν Νασράλα, ότι η Κύπρος ήταν εν δυνάμει στόχος λόγω των στρατιωτικών της σχέσεων με το Ισραήλ. Ήταν μια απειλή «made in Turkey», στη λογική του “proxy war”. Η εξουδετέρωση του οπλοστασίου της Χεσμπολάχ από το Ισραήλ είναι προς όφελος της Κύπρου, αλλά όχι προς όφελος του Ιράν και της Τουρκίας, η οποία δεν θέλει την εδραίωση του Ισραήλ στην περιοχή και την εξάλειψη των τρομοκρατικών απειλών. Δεν θα ήθελε να δει ούτε τον τερματισμό της σύγκρουσης μεταξύ Ιράν και Ισραήλ, διότι η κατατριβή των δυο χωρών, που συνιστούν περιφερειακές δυνάμεις, είναι για ευνόητους λόγους προς όφελος της Άγκυρας, η οποία εδραιώνεται και στην περιοχή της Συρίας, χωρίς ταυτοχρόνως να επιθυμεί τη δημιουργία ζώνης ασφαλείας στον Βόρειο Λίβανο. Πώς όμως θα ασκήσει κριτική στο Ισραήλ, όταν κατέχει την Κύπρο και όταν έχει ήδη υπό κατοχή τμήμα της Συρίας στη λογική της ζώνης ασφαλείας;

Οι θαλάσσιες οδοί…

Η Τουρκία ελέγχει την περιοχή από τη Μαρμαρίδα ώς την Αλεξανδρέττα στην πρακτική της τουρκικής λίμνης ως τμήμα της «Γαλάζιας Πατρίδας» με μια σειρά από ναυτικές και αεροπορικές Βάσεις στα παράλιά της (Ντάλαμα, Μερσίνα, Άδανα, κ.λπ) και την Κύπρο ως αβύθιστο αεροπλανοφόρο. Η Καρπασία και η Αμμόχωστος έχουν ιδιαίτερη σημασία για τις θαλάσσιες οδούς και δη εκείνες προς την Αλεξανδρέττα, που προτού καταλήξουν εκεί αποκλίνουν προς Ισραήλ, Λίβανο και Συρία. Η Τουρκία θα ήθελε να έχει πρόσβαση στη θάλασσα και μέσω Συρίας, ενώ, ταυτοχρόνως, ουδόλως θα επιθυμούσε τη ζώνη ασφαλείας του Ισραήλ, διότι διευρύνει τον έλεγχο παράλιων περιοχών και ενισχύει τον έλεγχο της θαλάσσιας οδού προς την Αλεξανδρέττα. Μέσα σε αυτό το σκηνικό, ο Ερντογάν εμφανίζεται ως να είναι απειλούμενος από το Ισραήλ, λόγω της εισόδου του στον Λίβανο. Η Τουρκία επιδιώκει τον έλεγχο των θαλασσίων οδών από και προς το Σουέζ και δεν είναι καθόλου τυχαίο ότι επεκτείνει τη λεγόμενη ΑΟΖ του ψευδοκράτους προς τις νότιες θάλασσες, καθώς και προς τη γραμμή Κρήτη, Κάρπαθος και Ρόδος, όπου βρίσκονται οι πύλες του Αιγαίου.

 

χαρτης 1 .jpg

 

Ο χάρτης δείχνει τα θαλάσσια δρομολόγια από το Σουέζ προς διάφορες κατευθύνσεις στην Ανατολική Μεσόγειο είτε προς Κύπρο είτε προς Αιγαίο είτε προς άλλες χώρες της περιοχής και δη προς την Αλεξανδρέττα. Η Τουρκία στοχεύει στον πλήρη έλεγχο των οδών αυτών. Θεωρεί την Κύπρο δεδομένη και σημαντικό τον έλεγχο των πυλών του Αιγαίου, όπως και της Κύπρου καθώς και της Καρπασίας. Πολύ, δε, θα ήθελε η Τουρκία να βγει μέσω Συρίας στη θάλασσα. Καθόλου δεν επιθυμούσε τη δημιουργία κουρδικής περιοχής με πρόσβαση στη θάλασσα. Στην παρούσα φάση η Άγκυρα δεν θα ήθελε να δει την ενίσχυση του Ισραήλ στην περιοχή και δη μέσω της αύξησης ενός παράλιου τμήματος του Λιβάνου, που θα εμπίπτει σε αυτό που ονομάζει ζώνη ασφαλείας με βάθος ώς 50 χιλιόμετρα.

 

Maritime Map 03 ΟΚΤ 2024.jpg

 

Ο χάρτης αποτυπώνει τη νέα διάταξη των ναυτικών αμερικανικών δυνάμεων και των λοιπών συμμαχικών στην περιοχή του Περσικού Κόλπου, στα στενά του Ορμούζ, στην Ερυθρά θάλασσα και στην Ανατολική Μεσόγειο. Εκ των πραγμάτων, οι Βρετανικές Βάσεις είναι εν δυνάμει στόχος για το Ιράν και τη Χεζμπολάχ. Και, λόγω των κενών της κυπριακής αεράμυνας, ο στόλος των ΗΠΑ είναι αυτός που προσφέρει ατσάλινο θόλο για την αναχαίτιση ενδεχόμενης επίθεσης είτε με πυραύλους είτε με drones.

 

XARTHS 1.jpg

 

Ο χάρτης αυτός αποτυπώνει τη ζώνη ασφαλείας που επιδιώκει να δημιουργήσει στον Λίβανο για να περιορίσει την απειλή της Χεζμπολάχ. Πρόκειται για τα όρια που τελούν κάτω από τον έλεγχο της UNIFIL, η οποία, όμως, αδυνατεί να βάλει χαλινάρι στη Χεζμπολάχ. Οι εντολές της UNIFIL από το Συμβούλιο Ασφαλείας έχουν, μεταξύ άλλων, ως στόχο να βοηθήσουν: α) στην κατάπαυση του πυρός, στην επιστροφή των Λιβανέζων στα σπίτια τους που είχαν αναγκαστεί να φύγουν λόγω εχθροπραξιών και β) τον νόμιμο στρατό του Λιβάνου να ανακτήσει τον έλεγχο της κατάστασης μετά την αποχώρηση των Ισραηλινών και όχι να επιτρέπει την κυριαρχία της Χεζμπολάχ.

 

FLIGHT RADAR.jpg

 

Οι δυο φωτογραφίες, ημερομηνίας 2/10/2024 από το flightradar24, απεικονίζουν πώς ο Ερντογάν, ενώ από τη μια πυροβολεί φραστικά το Ισραήλ, στην πράξη κάνει πλάτες στις Βρετανικές Βάσεις, που βρίσκονται στην Κύπρο, των οποίων τα αεροσκάφη (Eurofighter Typhoon) αναλαμβάνουν την ασφάλεια της περιοχής, επιχειρώντας από τον τουρκικό εναέριο χώρο για την αναχαίτιση ιρανικών πυραύλων. Μάλιστα, η δεύτερη δείχνει πώς βρετανικό αεροσκάφος ανεφοδιασμού (KC2 Voyager) βρίσκεται εντός του τουρκικού εναέριου χώρου. Για ποιο λόγο άραγε;

 

*Δρ των Διεθνών Σχέσεων

ΠΗΓΗ: Σημερινή

Συνέχεια ανάγνωσης

Γενικά θέματα

Reuters: Το Ιράν προσλαμβάνει τρομοκράτες για χτυπήμα σε Ευρώπη και ΗΠΑ! Η αποτροπή χτυπήματος στην Ελλάδα

Την υπόθεση της απόπειρας τρομοκρατικού χτυπήματος στην Αθήνα τον Μάρτιο του 2023 επαναφέρει με νέο δημοσίευμά του το Reuters.

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Στα τέλη του περσινού Μαρτίου ύστερα από συνεργασία της ΕΥΠ με τη Μοσάντ είχαν συλληφθεί δύο Πακιστανοί, που φέρεται να σχεδίαζαν τρομοκρατική επίθεση σε εβραϊκό εστιατόριο- συναγωγή στο κέντρο της Αθήνας.

Την υπόθεση της απόπειρας τρομοκρατικού χτυπήματος στην Αθήνα τον Μάρτιο του 2023 επαναφέρει με νέο δημοσίευμά του το Reuters. Το ειδησεογραφικό πρακτορείο σε ένα αναλυτικό ρεπορτάζ περιγράφει το πώς το Ιράν προσλαμβάνει τρομοκράτες για πλήγματα σε Ευρώπη και ΗΠΑ.

Στα τέλη του περσινού Μαρτίου ύστερα από συνεργασία της ΕΥΠ με τη Μοσάντ είχαν συλληφθεί δύο Πακιστανοί, που φέρεται να σχεδίαζαν τρομοκρατική επίθεση σε εβραϊκό εστιατόριο- συναγωγή στο κέντρο της Αθήνας.

Υπήρχε μάλιστα η πληροφορία ότι οι δύο άνδρες θα πληρώνονταν με 16.000 ευρώ για κάθε νεκρό, γι’ αυτό και σχεδίαζαν μαζικό χτύπημα.

«Καθώς η σύγκρουση Ιράν-Ισραήλ εντείνεται, η Τεχεράνη ταράζει τη Δύση με ένα κύμα απόπειρων χτυπημάτων και απαγωγών εναντίον στόχων στην Ευρώπη και τις Ηνωμένες Πολιτείες», αναφέρει το Reuters.

Η Ουάσιγκτον και οι σύμμαχοί της έχουν αναφέρει μια απότομη αύξηση τέτοιων συνωμοσιών που συνδέονται με την Ισλαμική Δημοκρατία. Από το 2020, υπήρξαν τουλάχιστον 33 απόπειρες δολοφονίας ή απαγωγής στη Δύση, στις οποίες οι τοπικές ή ισραηλινές αρχές ισχυρίζονται ότι συνδέεται με το Ιράν, διαπίστωσε το Reuters εξετάζοντας δικαστικά έγγραφα και επίσημες ανακοινώσεις.

Μεταξύ των πρόσφατων φερόμενων στόχων: ένα κτίριο που στεγάζει ένα εβραϊκό κέντρο και ένα εστιατόριο kosher στο κέντρο της Αθήνας. Από το κρησφύγετό του στο Ιράν, ένας Πακιστανός ονόματι Σαγιέντ Φαχάρ Αμπάς στρατολόγησε έναν παλιό γνώριμο που ζούσε στην Ελλάδα και τον οδήγησε να επιτεθεί στον χώρο, ισχυρίζονται οι ερευνητές σε έγγραφα που υποβλήθηκαν στις δικαστικές αρχές της υπόθεσης και τα οποία περιήλθαν στην κατοχή του Reuters. Ο Αμπάς είπε στην επαφή του ότι εργαζόταν για μια ομάδα που θα πλήρωνε περίπου 15.000 ευρώ ανά φόνο.

Σε μια ανταλλαγή WhatsApp τον Ιανουάριο του 2023 που περιγράφεται λεπτομερώς στα έγγραφα, οι δύο άνδρες συζήτησαν εάν θα χρησιμοποιήσουν εκρηκτικά ή εμπρησμό στην επίθεση. Ο Αμπάς τόνισε την ανάγκη παροχής αποδείξεων για απώλειες μετά το πλήγμα. «Υπάρχουν μυστικές υπηρεσίες», είπε, χωρίς να κατονομάσει. «Κάντε τη δουλειά με τρόπο που δεν αφήνει κανένα περιθώριο».

Τα έγγραφα που δεν είχαν αναφερθεί προηγουμένως περιλαμβάνουν εκατοντάδες σελίδες αποδεικτικών στοιχείων που συγκεντρώθηκαν κατά τη διάρκεια της προανακριτικής έρευνας στην Ελλάδα, συμπεριλαμβανομένων καταθέσεων μαρτύρων, αστυνομικών καταθέσεων και λεπτομερειών μηνυμάτων WhatsApp.

Οι ελληνικές αρχές συνέλαβαν τον Σιέντ Ιρτάζα Χάιντερ και έναν άλλο Πακιστανό πέρυσι, λέγοντας ότι η αστυνομία βοήθησε στην εξάρθρωση ενός τρομοκρατικού δικτύου που κατευθυνόταν από το εξωτερικό και είχε σκοπό να προκαλέσει «ανθρώπινη απώλεια». Οι δύο άνδρες αντιμετωπίζουν κατηγορίες για τρομοκρατία. Αρνούνται τις κατηγορίες.

Ο Χάιντερ, ο οποίος αφέθηκε ελεύθερος από την προφυλάκιση αυτή την άνοιξη με περιορισμούς, λέει ότι είναι αθώος. Σε συνέντευξή του, ο 28χρονος είπε στο Reuters ότι έστειλε στον Αμπάς εικόνες του κτιρίου αλλά εμπόδισε σκόπιμα να πραγματοποιήσει οποιαδήποτε επίθεση, ελπίζοντας να πληρωθεί χωρίς να βλάψει κανέναν.

Συνέχεια ανάγνωσης

Ινφογνώμων

Infognomon Logo

Περιηγηθείτε στα κορυφαία βιβλία του βιβλιοπωλείου μας

Προβολή όλων

Δημοφιλή