Ακολουθήστε μας

Βουλγαρία

Ελλάδα και Βουλγαρία παρακάμπτουν τα στενά με σύχγρονη σιδηροδρομική γραμμή

Δημοσιεύτηκε

στις

Ελλάδα – Βουλγαρία “συμμαχία” στον σιδηρόδρομο για την παράκαμψη των Στενών του Βοσπόρου

Του Φώτη Φωτεινού

Εντείνονται οι συζητήσεις μεταξύ Ελλάδας και Βουλγαρίας για τη σιδηροδρομική των λιμένων Θεσσαλονίκης – Καβάλας – Αλεξανδρούπολης – Μπουργκάς – Ρούσε.

Χθες ο Έλληνας υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής συναντήθηκε με τον Αναπληρωτή Πρωθυπουργό και Υπουργό Μεταφορών και Επικοινωνιών της Βουλγαρίας κ. Χρίστο Αλέξιεφ, τον Υπουργό Οικονομίας και Βιομηχανίας της Βουλγαρίας κ. Νικόλα Στογιάνοφ, τον Υπουργό Ενέργειας της Βουλγαρίας κ. Ρόσεν Χριστόφ και τον Πρέσβη της Βουλγαρίας κ. Βαλεντίν Ποριάζοφ.

Μάλιστα, στη συνάντηση συμμετείχαν η CEO της Bulgargaz κ. Ντενίτσα Ζλάτεβα και ο CEO της Bulgartransgaz κ. Βλαντιμίρ Μαλίνοφ, καθώς –όπως αναφέρθηκε– η βουλγαρική πλευρά παρακολουθεί τις εξελίξεις στο λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, το οποίο βρίσκεται στην τελική ευθεία για την ιδιωτικοποίησή του και λειτουργεί ήδη τροφοδοτικά για τη Βουλγαρία.

Η σημασία του έργου Sea2Sea
To κύριο αντικείμενο της χθεσινής συζήτησης αποτέλεσε το έργο Sea2Sea, το οποίο παλαιότερα είχε ονομαστεί “Rail T-K-A-B-V-R Project” και σχεδιάζεται να υλοποιηθεί από ελληνο-βουλγαρική εταιρεία.

Συγκεκριμένα, το έργο αναφέρεται στη σιδηροδρομική σύνδεση Θεσσαλονίκης – Καβάλας – Αλεξανδρούπολης – Μπουργκάς – Ρούσε.

Το μεγάλο πλεονέκτημα του διαδρόμου έγκειται στην παράκαμψη των στενών του Βοσπόρου, με στόχο την προσέλκυση φορτίων συνδυασμένων μεταφορών (σιδηρόδρομος/πλοίο) μεταξύ χωρών της Μέσης και Άπω Ανατολής και χωρών της Μαύρης Θάλασσας και της Ανατολικής Ευρώπης.

Εικάζεται ότι το έργο, σε πλήρη διάσταση, δύναται να ανέλθει στα 6,5 δισ. ευρώ. Εάν εξασφαλιστεί η χρηματοδότηση, θα υλοποιηθεί από την κοινή ελληνοβουλγαρική εταιρεία.

Η ιδιωτική συμμετοχή, στον αρχικό σχεδιασμό, υπολογίστηκε στο 40% και η ελληνοβουλγαρική στο 60%, με τους ιδιώτες να τυγχάνουν σειρά προνομίων. Σε πρώτη φάση, έμφαση θα δοθεί στο τμήμα Αλεξανδρούπολη – Μπουργκάς.

Στην κατεύθυνση αυτή, η ελληνική πλευρά πρότεινε:

-Να οριστούν νέα μέλη της Task Force άμεσα από την πλευρά των δύο κρατών,

-Να πραγματοποιηθεί η πρώτη συνάντηση της Task Force με τη νέα σύνθεσή της εντός Νοεμβρίου, για να καθοριστούν τα επόμενα βήματα και να αποσαφηνιστούν τεχνικά ζητήματα,

-Να επικαιροποιηθεί η υφιστάμενη προμελέτη σκοπιμότητας, από πλευράς Task Force και την παρουσίαση των βασικών πορισμάτων της έως τέλος 2022,

-Να οριστικοποιηθούν τα βασικά ζητήματα και να διαμορφωθεί το σχέδιο συμφωνίας για την κοινοπραξία μέχρι το τέλος του 2022.

Τα δυο κρίσιμα έργα της ΕΡΓΟΣΕ που επηρεάζουν το εγχείρημα
Η επιτυχία του Sea2Sea συνδέεται άμεσα με δυο έργα του Ανταγωνιστικού Διαλόγου της ΕΡΓΟΣΕ:

Την αναβάθμιση και διπλασιασμό της σιδηροδρομικής γραμμής Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο και την κατασκευή της νέας σιδηροδρομικής γραμμής Θεσσαλονίκη – Νέα Καρβάλη – Τοξότες.

Η αναβάθμιση και ο διπλασιασμός της σιδηροδρομικής γραμμής Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο είναι αρχικού προϋπολογισμού 1,07 δις ευρώ.

Το έργο – μεταξύ άλλων – περιλαμβάνει την κατασκευή περί τα 186 χλμ. κύριας σιδηροδρομικής γραμμής και βελτίωση – προσαρμογή των 15 σιδηροδρομικών σταθμών και στάσεων στο τμήμα “Αλεξανδρούπολη – Διδυμότειχο” και 19 σιδηροδρομικών σταθμών και στάσεων στο τμήμα “Διδυμότειχο – ελληνοβουλγαρικά σύνορα”.

Αντίστοιχα, το “γιγαντιαίο” έργο για τη νέα, πεδινή σιδηροδρομική σύνδεση της Θεσσαλονίκης με τους Τοξότες (Ξάνθη), η οποία συμπεριλαμβάνει το λιμάνι της Καβάλας, ανέρχεται στα 1,69 δις ευρώ.

Η συνολική διάρκεια και των δυο έργων, κατά την εκτίμηση της ΕΡΓΟΣΕ, ανέρχεται σε 48 μήνες, ωστόσο ο ακριβής χρόνος μελέτης και κατασκευής και ο χρόνος εγγύησης των έργων θα καθοριστεί κατά τη β’ φάση του διαγωνισμού, με την προϋπόθεση ότι τύχουν δεσμευτικού κατασκευαστικού ενδιαφέροντος.

capital.gr

Συνέχεια ανάγνωσης

Βουλγαρία

Βουλγαρία: Απέρριψε την πρόταση του Βίκτορ Όρμπαν να μεσολαβήσει μεταξύ Σκοπίων και Σόφιας για την επίλυση των διαφορών τους

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Η Βουλγαρία απέρριψε την πρόταση του πρωθυπουργού της Ουγγαρίας, Βίκτορ Όρμπαν να μεσολαβήσει μεταξύ Βόρειας Μακεδονίας και Βουλγαρίας για την υπέρβαση της μεταξύ τους διένεξης.

Ανταπόκριση- Σκόπια: Νίκος Φραγκόπουλος

«Η ευρωπαϊκή συμφωνία με τη Δημοκρατία της Βόρειας Μακεδονίας είναι ξεκάθαρη. Η Βουλγαρία δεν χρειάζεται μεσάζοντες σε αυτή τη διαδικασία» δήλωσε ο υπουργός Εξωτερικών της Βουλγαρίας, Ίβαν Κόντοβ.

Ο πρωθυπουργός της Ουγγαρίας, κατά τη χθεσινή επίσκεψή του στην Βόρεια Μακεδονία προσφέρθηκε, όπως είπε να μεσολαβήσει μεταξύ  Σκοπίων και Σόφιας. Η Ουγγαρία ασκεί την προεδρία της Ε.Ε. για το τρέχον εξάμηνο.

Η Βουλγαρία έχει θέσει «βέτο» στην ενταξιακή πορεία της Βόρειας Μακεδονίας, λόγω ιστορικών, εθνικών και γλωσσικών διαφορών που διαρκούν δεκαετίες.

Τον Ιούλιο του 2022 οι κυβερνήσεις των δύο χωρών αποδέχτηκαν μία πρόταση της Ε.Ε, προκειμένου να απεμπλακεί η ευρωπαϊκή πορεία της Βόρειας Μακεδονίας και να κατορθώσει η χώρα να ξεκινήσει τις ενταξιακές διαπραγματεύσεις με την Ε.Ε. Η πρόταση προέβλεπε πως η Βουλγαρία θα άρει το βέτο, με την προϋπόθεση η Βόρεια Μακεδονία να προχωρήσει στην τροποποίηση του Συντάγματός της, προκειμένου να συμπεριληφθεί σε αυτό η βουλγαρική μειονότητα που ζει στη χώρα.

Η προηγούμενη κεντροαριστερή κυβέρνηση στα Σκόπια προσπάθησε να προχωρήσει στην τροποποίηση αυτή του Συντάγματος, όμως δεν κάτι τέτοιο δεν κατέστη δυνατό, καθώς δεν μπόρεσε να εξασφαλίσει πλειοψηφία 2/3 στη Βουλή που απαιτείται για την αλλαγή του Συντάγματος. Στην πρόταση εκείνη της Ε.Ε. είχε αντιταχθεί  σφόδρα το νυν δεξιό κυβερνών κόμμα VMRO-DPMNE, του οποίου ηγείται ο πρωθυπουργός της χώρας, Χρίστιαν Μίτσκοσκι.

Μόλις την περασμένη Τετάρτη, οι μόνιμοι αντιπρόσωποι των κρατών-μελών της Ε.Ε. (Coreper) αποφάσισαν να αποσταλεί κοινή επιστολή των 27 χωρών της Ε.Ε. προς την Αλβανία για την έναρξη των διαπραγματεύσεων επί της πρώτης δέσμης ενταξιακών κεφαλαίων, όχι όμως και προς την Βόρεια Μακεδονία, προχωρώντας, με τον τρόπο αυτό, στην αποσύνδεση (decoupling) της ενταξιακής πορείας των δύο χωρών, η οποία μέχρι τώρα ήταν συνδεδεμένη.

Ο πρωθυπουργός της Βόρειας Μακεδονίας Χρίστιαν Μίτσκοσκι αντέδρασε έντονα στην απόφαση αυτή του Coreper, τονίζοντας ότι η Ε.Ε. επιχειρεί να «υποδείξει» στα Σκόπια τι να κάνουν και ότι δεν θα αποδεχθεί περαιτέρω καθυστέρηση για τις ενταξιακές συνομιλίες.

Ο πρωθυπουργός της Ουγγαρίας, Βίκτορ Όρμπαν στενός σύμμαχος της νέας κυβέρνησης της Βόρειας Μακεδονίας επέκρινε χθες την απόφαση της Ε.Ε. για αποσύνδεση της ευρωπαϊκής πορείας της Αλβανίας από αυτήν της Βόρειας Μακεδονίας, κάνοντας λόγο για «ιστορικό λάθος της Ε.Ε.».

ΠΗΓΗ: ΕΡΤ

Συνέχεια ανάγνωσης

Βουλγαρία

Daily Mail: Νορβηγός που συνδέεται με την προμήθεια τηλεειδοποιητών, εξαφανίστηκε την ημέρα των εκρήξεων στον Λίβανο

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Η βρετανική εφημερίδα Daily Mail ανέφερε ότι ο ινδικής καταγωγής Νορβηγός Ρένσον Γιόσι, ο οποίος είναι ιδιοκτήτης της βουλγαρικής εταιρείας «Norta Global Ltd» που ασχολείται με την προμήθεια συσκευών τηλεειδοποίησης, εξαφανίστηκε την ημέρα των  εκρήξεών  στον Λίβανο.

Σύμφωνα με πληροφορίες της εφημερίδας, στις 17 Σεπτεμβρίου ο Yossi άφησε το διαμέρισμά του σε προάστιο του Όσλο και πήγε για προγραμματισμένο επαγγελματικό ταξίδι και έκτοτε η διοίκηση του νορβηγικού ομίλου μέσων ενημέρωσης «NHST», κύριος εργοδότης του, δεν μπορεί να επικοινωνήστε μαζί του.

Ο 39χρονος επιχειρηματίας φέρεται να πλήρωσε στην βρετανή Cristiana Arcidiacono-Barsony 1,3 εκατομμύρια λίρες «ως μέρος συμφωνίας ενορχηστρωμένης από τη Mossad για την απόκτηση των τηλεειδοποιητών.

Ο Χοσέ, ο οποίος μετακόμισε στο Όσλο το 2015 μετά από δύο χρόνια εργασίας σε μια συμβουλευτική εταιρεία μετανάστευσης στο Λονδίνο , φαίνεται ότι έφυγε για ένα προσχεδιασμένο επαγγελματικό ταξίδι την Τρίτη

Από την πλευρά της, η εφημερίδα υποστηρίζει ότι δεν υπάρχει ακόμη λόγος να πιστεύεται ότι ο Γιόσι γνώριζε τυχόν επιχειρήσεις εγκατάστασης εκρηκτικών σε τηλεειδοποιητές.

Νωρίτερα, η ουγγρική ιστοσελίδα «Telex» ανέφερε το ενδεχόμενο η βουλγαρική εταιρεία «Norta Global Ltd» να αγοράσει τους τηλεειδοποιητές που εξερράγησαν στον Λίβανο, από την ταϊβανέζικη εταιρεία «Gold Apollo».

Ο ιστότοπος ανέφερε ότι η εταιρεία «BAC Consulting», εγγεγραμμένη στη Βουδαπέστη, ενήργησε μόνο ως μεσάζων και συνήψε συμφωνία με εταιρεία της Ταϊβάν, ενώ βουλγαρική εταιρεία από τη Σόφια πραγματοποίησε απευθείας την αγορά των προαναφερθέντων τηλεειδοποιητών.

Ο ιστότοπος ισχυρίστηκε ότι η βουλγαρική εταιρεία που «κανόνισε την παράδοση και την πώληση» τηλεειδοποιητών σε εκπροσώπους της HZ. Η ZB.L.L., ιδρύθηκε το 2022 και ανήκει σε Νορβηγό πολίτη.

Πηγή: Daily Mail

Συνέχεια ανάγνωσης

Βουλγαρία

Κλιμακώνεται η αντιπαράθεση στη γραμμή Σκοπίων-Σόφιας

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Νέο επεισόδιο στη σύγκρουση Σκοπίων-Σόφιας, μετά το διπλωματικό επεισόδιο με την Σιλιάνοφσκα

Συνέχεια ανάγνωσης

Ινφογνώμων

Infognomon Logo

Περιηγηθείτε στα κορυφαία βιβλία του βιβλιοπωλείου μας

Προβολή όλων

Δημοφιλή