Ακολουθήστε μας

Κίνα

Και η Κλινα ανησυχεί με τις κινήσεις ενοποίησης του λεγόμενου “τουρκικού κόσμου”

Δημοσιεύτηκε

στις

Γιατί η αναδυόμενη συμμαχία τουρκοφώνων λαών της Ασίας προκαλεί ανησυχίες στην Κίνα

Η συνεργασία μεταξύ των τουρκικών κρατών έχει ενισχυθεί σημαντικά τα τελευταία χρόνια. Το Συμβούλιο Συνεργασίας των Τουρκόφωνων Κρατών, γνωστό και ως Τουρκικό Συμβούλιο (Turkic Council), που ιδρύθηκε το 2009, μετατράπηκε σε Οργανισμό Τουρκόφωνων Κρατών το 2021 με στόχο τη δημιουργία “μεγαλύτερης αμοιβαίας υποστήριξης και αλληλεγγύης σύμφωνα με τις ανάγκες των μελών του”. Το Αζερμπαϊτζάν, το Καζακστάν, το Κιργιστάν, η Τουρκία και το Ουζμπεκιστάν είναι πλήρη μέλη του οργανισμού, ενώ η Ουγγαρία και το Τουρκμενιστάν είναι παρατηρητές (αν και το Τουρκμενιστάν πρόκειται να συμμετάσχει ως πλήρες μέλος στη σύνοδο κορυφής του οργανισμού τον Νοέμβριο του 2022 στη Σαμαρκάνδη.

Θα πρέπει να τονιστεί ότι αφής στιγμής δεν υπάρχει στην ελληνική, επίθετο που να διαχωρίζει τις φυλές και τους λαούς τουρκικής καταγωγής από τους πολίτες του σύγχρονου κράτους της Τουρκίας, μιας και για τα δύο ο όρος είναι “τουρκικός”, για τους πρώτους χρησιμοποιείται ο ίσως ελλιπής όρος “τουρκόφωνος”, μόνο και μόνο για να γίνεται κατανοητός ο διαχωρισμός. Στα αγγλικά έχουν δημιουργηθεί ο όρος “Turkish” για τον πολίτη της σύγχρονης Τουρκίας και “Turkic” για τους λαούς με καταγωγή από τα αρχαία τουρκικά φύλα της Κεντρικής Ασίας. Επίσης, στην Τουρκία δεν υπάρχουν διαχωρισμένοι όροι και για λόγους προπαγάνδας, το τουρκικό κράτος χρησιμοποιεί τον όρο “Türk” για να ταυτίζει τους τουρκόφωνους του σήμερα, με τους πολίτες της Τουρκίας, ώστε να δημιουργείται και να ενισχύεται η πεποίθηση της “μητέρας-Τουρκίας”.

Όπως γράφει ο Amin E. Agjeh, υποψήφιος διδάκτορας Ιστορίας στο Πανεπιστήμιο της Βιέννης, σε άρθρο του στο National Interest, λίγο μετά την ανακοίνωση της μετατροπής του Τουρκόφωνου Συμβουλίου (Turkic Council) σε Οργανισμό Τουρκικών Κρατών, η Global Times , μια εφημερίδα που εκδίδεται υπό την αιγίδα του Κομμουνιστικού Κόμματος Κίνας, έγραψε ότι αυτή η αλλαγή σήμαινε πώς “η οργάνωση έχει πολιτικοποιηθεί και αναβαθμίστηκε σε πολιτική ένωση” με τάση προς τον “παντουρκισμό”. “Αυτή η οργάνωση μπορεί να πυροδοτήσει την άνοδο του ακραίου εθνικισμού, ο οποίος θα μπορούσε να εντείνει τις εθνοτικές συγκρούσεις και να πλήξει την περιφερειακή σταθερότητα και ασφάλεια”, πρόσθεσε. Το δημοσίευμα αρνούνταν την τουρκική καταγωγή των Ουιγούρων που ζουν στη βορειοδυτική Κίνα και κάλεσε την Κίνα να επαγρυπνήσει στην αντιμετώπιση του παντουρκισμού και των “αποσχιστικών δυνάμεων που προσπαθούν να διασπάσουν την Κίνα”.

Η ιδέα της ίδρυσης μιας τουρκόφωνης ένωσης και ακόμη και της ενοποίησης των τουρκικής καταγωγής λαών κέρδισε τεράστια υποστήριξη στις αρχές του εικοστού αιώνα, αλλά λόγω της κυριαρχίας της Ρωσικής Αυτοκρατορίας αρχικώς και της Σοβιετικής Ένωσης εν συνεχεία, στην Κεντρική Ασία και τον Καυκασο, η δημοτικότητα της ιδέας σταδιακά μειώθηκε. Στη μεταψυχροπολεμική εποχή, η ιδέα επανεμφανίστηκε και εξέχουσες τουρκικές προσωπικότητες άρχισαν να συζητούν για μια ολοένα ισχυρότερη τουρκική ένωση.

Τον Δεκέμβριο του 2020, ο Τούρκος πρόεδρος Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν παρευρέθηκε στην Παρέλαση της Νίκης του Μπακού και απήγγειλε ένα αμφιλεγόμενο ποίημα που υποστηρίζει την ιδέα της ενοποίησης του Αζερμπαϊτζάν (με την ομώνυμη ιρανική επαρχία Αζερμπαϊτζάν), προκαλώντας σάλο στους Ιρανούς και έξαρση στις διπλωματικές εντάσεις μεταξύ Ιράν και Τουρκίας. Λίγο αργότερα, ο Ντεβλέτ Μπαχτσελί, ηγέτης των Γκρίζων Λύκων και του Κόμματος Εθνικιστικού Κινήματος (ΜΗΡ) της Τουρκίας, επανέλαβε το ποίημα και έκανε αρκετές σημαντικές παρατηρήσεις. “Έχω πει στο παρελθόν, και το ξαναλέω: ο Σαχ Ισμαήλ είναι τόσο Τούρκος όσο και ο Γιαβούζ [Σελίμ Α΄]… Ο Τούρκος δεν έχει σουνίτες ή σιίτες, ο Τούρκος είναι Τούρκος και δεν μπορεί να χωρέσει σε καμία άλλη περιγραφή ή διαίρεση… Πρέπει να γίνει γνωστό ότι το στρατηγικό μυαλό του Ötüken δεν μπορεί να υποτιμηθεί, οι ιεροί του στόχοι δεν μπορούν να παραβλεφθούν”, συνέχισε. Το Ötüken ήταν η πρωτεύουσα του Πρώτου Τουρκόφωνου Χαγανάτου και αργότερα έγινε η πρωτεύουσα του Χαγανάτου των Ουιγούρων. Στη μυθολογία των τουρκικής καταγωγής λαών, Ötüken είναι το όνομα του ιερού βουνού του αρχαίου τουρκικού λαού από το οποίο προήλθε μια δύναμη που έδινε το θείο δικαίωμα στον αρχηγό χαγάνο να κυβερνά όλες τις τουρκόφωνες φυλές.

Η ενισχυμένη συνεργασία μεταξύ των τουρκόφωνων κρατών θα μπορούσε να έχει σημαντικές στρατηγικές επιπτώσεις σε ολόκληρη την Ευρασία. Θα μπορούσε να διευκολύνει το εμπόριο μεταξύ της Ασίας και της Ευρώπης και θα μπορούσε να παίξει σημαντικό ρόλο στην ενεργειακή ασφάλεια της Ευρώπης . Ειδικά, στον απόηχο του Ρωσο-Ουκρανικού Πολέμου, ο Μεσαίος Διάδρομος ή η Διεθνής Διαδρομή Μεταφορών της Κασπίας (TITR) έχει κερδίσει τεράστια προσοχή ως εναλλακτική διαδρομή για τις αλυσίδες εφοδιασμού της Ευρώπης. Αλλά υπάρχει μια άλλη σημαντική επίπτωση της άνοδος της συνεργασίας τουρκοφώνων, η οποία είναι ο πιθανός ρόλος που θα μπορούσε να διαδραματίσει σε μια ευρύτερη σύγκρουση με την Κίνα.

Η Κίνα έχει εκφράσει συστηματικά την πρόθεσή της να επανενώσει την ηπειρωτική Κίνα με την Ταϊβάν. Στο πρόσφατο συνέδριο του Κινεζικού Κομμουνιστικού Κόμματος, ο πρόεδρος Σι Τζινπίνγκ επανέλαβε αυτή τη θέση και επιβεβαίωσε ότι αν και η Κίνα επιθυμεί μια ειρηνική επανένωση, “δεν θα υποσχεθεί ποτέ να αποκηρύξει τη χρήση βίας” και “θα επιφυλαχθεί να λάβει όλα τα απαραίτητα μέτρα”.

Μια κινεζική εισβολή στην Ταϊβάν θα μπορούσε να οδηγήσει σε έναν ευρύτερο πόλεμο στον οποίο θα εμπλακούν κι άλλες χώρες. Οι Ηνωμένες Πολιτείες, από την πλευρά τους, θα εξετάσουν σοβαρά το ενδεχόμενο παρέμβασης στη σύγκρουση για να αποτρέψουν την προσάρτηση της Ταϊβάν. Από το 2021, ο πρόεδρος Τζο Μπάιντεν έχει πει πολλές φορές ότι οι Ηνωμένες Πολιτείες θα υπερασπιστούν την Ταϊβάν σε περίπτωση που η Κίνα εξαπολύσει εισβολή στο νησί. Άλλες χώρες όπως η Ιαπωνία και οι Φιλιππίνες ενδέχεται επίσης να συμμετάσχουν στη σύγκρουση. Αλλά σε ένα τέτοιο σενάριο, θα παραμείνουν ασφαλή τα δυτικά σύνορα της Κίνας;

Μεταξύ των γειτόνων της Κίνας, κανένα έθνος δεν θα είναι πιθανότατα πιο πρόθυμο από τον τουρκόφωνο κόσμο να καταλάβει ένα σημαντικό κομμάτι της ηπειρωτικής Κίνας σε περίπτωση που ξεσπάσει μια ευρεία σύγκρουση στην περιοχή. “Στην περιοχή Σιντζιάνγκ της Κίνας, ή στο Ανατολικό Τουρκεστάν, όπως το αποκαλούν οι Ουιγούροι, το οποίο από άποψη έκτασης είναι μεγαλύτερο από την Καλιφόρνια, το Τέξας, το Ιλινόις και τη Νέα Υόρκη μαζί, ένας μεγάλος πληθυσμός Ουιγούρων ζει μέσα σε ένα σύστημα τρομακτικής κινεζικής καταστολής που περιλαμβάνει αυθαίρετη κράτηση, μαζική στείρωση και χωρισμό οικογενειών και συστημικούς βιασμούς, σεξουαλική κακοποίηση και βασανιστήρια”, γράφει ο Aghjeh. Η κυβέρνηση των ΗΠΑ κήρυξε τις ενέργειες της κινεζικής κυβέρνησης στο Σιντζιάνγκ ως γενοκτονία.

Καθώς η συνεργασία μεταξύ των τουρκοφώνων μεγαλώνει, η συμμαχία τους πιθανότατα θα περιλαμβάνει αυξημένη συνεργασία σε στρατιωτικές υποθέσεις και μπορεί ακόμη και να προχωρήσει προς το σχηματισμό μιας στρατιωτικής συμμαχίας. Μια τέτοια κίνηση θα σήμαινε μια πολύ υψηλότερη προβολή των δυνάμεων της Τουρκίας και του – διαθέτουν ισχυρούς και μάχιμους στρατούς – στην Κεντρική Ασία πέρα ​​από τα κινεζικά σύνορα. Μια ισχυρή τουρκόφωνη συμμαχία θα μπορούσε επίσης να προωθήσει τη δημιουργία ενός συνεργατικού αλταϊκού τόξου γύρω από την Κίνα που θα περιλαμβάνει τη Μογγολία και ενδεχομένως την Ιαπωνία και τη Νότια Κορέα.

Με την αυξανόμενη στρατιωτική ισχύ της Κίνας και την αποφασιστικότητα να καταλάβει την Ταϊβάν, μόνο η αντίληψη ενός αναλογικού ή υψηλότερου κόστους για μια τέτοια κίνηση θα μπορούσε να προσφέρει αξιόπιστο αποτρεπτικό παράγοντα. Σε περίπτωση ενός ευρύτερου πολέμου για την Ταϊβάν, ένας πιθανός πόλεμος με την τουρκόφωνη συμμαχία και μια πιθανή απώλεια της Σιντζιάνγκ είναι κάτι που θα έκανε κάθε Κινέζο ηγέτη να το ξανασκεφτεί.

Πέτρος Κράνιας

capital.gr

Συνέχεια ανάγνωσης

Ευρωπαϊκή Ένωση

Μεγάλοι φόροι θα επιβληθούν στις εισαγωγές ηλεκτρικών οχημάτων από την Κίνα στην ΕΕ!

Η ΕΕ ψηφίζει υπέρ των υψηλών δασμών στις εισαγωγές ηλεκτρικών οχημάτων από την Κίνα

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Η Ευρωπαϊκή Ένωση υποστήριξε δασμούς έως και 45% στα εισαγόμενα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα (EVs) την Παρασκευή (4/10), καθώς προσπαθεί να αντιμετωπίσει τις επιδοτήσεις του Πεκίνου για αυτοκινητοβιομηχανίες που τώρα στοχεύουν στην Ευρώπη.

Μεγάλοι φόροι θα επιβληθούν στις εισαγωγές ηλεκτρικών οχημάτων από την Κίνα στην ΕΕ, αφού η πλειοψηφία των κρατών μελών υποστήριξε τα σχέδια.

Η κίνηση για την εισαγωγή δασμών στοχεύει στην προστασία της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας από την υπονόμευση από αυτό που πιστεύουν οι πολιτικοί της ΕΕ ότι είναι άδικες κρατικές επιδοτήσεις της Κίνας στα δικά της αυτοκίνητα.

Οι δασμοί στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που κατασκευάζονται στην Κίνα πρόκειται να αυξηθούν από 10% σε 45% για τα επόμενα πέντε χρόνια, αλλά υπάρχουν ανησυχίες ότι μια τέτοια κίνηση θα μπορούσε να αυξήσει τις τιμές των ηλεκτρικών οχημάτων (EV) για τους αγοραστές.

Η απόφαση, η οποία διχάζει κράτη μέλη της ΕΕ, όπως η Γαλλία και η Γερμανία, κινδυνεύει να πυροδοτήσει εμπορικό πόλεμο μεταξύ των Βρυξελλών και του Πεκίνου, το οποίο έχει καταδικάσει τους δασμούς ως προστατευτικούς.

Η Κίνα έχει βασιστεί σε προϊόντα υψηλής τεχνολογίας για να βοηθήσει στην αναζωογόνηση της οικονομίας της και η ΕΕ είναι η μεγαλύτερη υπερπόντια αγορά για τη βιομηχανία ηλεκτρικών αυτοκινήτων της χώρας.

Η εγχώρια αυτοκινητοβιομηχανία της έχει αναπτυχθεί ραγδαία τις τελευταίες δύο δεκαετίες και τα εμπορικά σήματα της, όπως η BYD, έχουν αρχίσει να κινούνται στις διεθνείς αγορές, προκαλώντας φόβους όπως η ΕΕ ότι οι εταιρείες της δεν θα είναι σε θέση να ανταγωνιστούν τις φθηνότερες τιμές.

Η ΕΕ επέβαλε δασμούς εισαγωγής διαφορετικών επιπέδων σε διαφορετικούς Κινέζους κατασκευαστές το καλοκαίρι, αλλά η ψηφοφορία της Παρασκευής ήταν να αποφασιστεί εάν θα εφαρμοστούν για τα επόμενα πέντε χρόνια.

Οι χρεώσεις υπολογίστηκαν με βάση τις εκτιμήσεις για το πόση κινεζική κρατική ενίσχυση έχει λάβει κάθε κατασκευαστής μετά από έρευνα της ΕΕ. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή όρισε ατομικούς δασμούς σε τρεις μεγάλες κινεζικές μάρκες ηλεκτρικών οχημάτων – SAIC, BYD και Geely.

Τα μέλη της ΕΕ διχάστηκαν ως προς τους δασμούς. Η Γερμανία, της οποίας η αυτοκινητοβιομηχανία εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τις εξαγωγές προς την Κίνα, ήταν εναντίον της. Πολλά μέλη της ΕΕ απείχαν από την ψηφοφορία.

Οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν αντιδράσει έντονα. Η Volkswagen λέει ότι οι δασμοί είναι «λανθασμένη προσέγγιση».

Ωστόσο, η Γαλλία, η Ιταλία, οι Κάτω Χώρες και η Πολωνία ανέφεραν, ότι υποστήριξαν τους φόρους εισαγωγής. Η πρόταση για τα τιμολόγια θα μπορούσε να είχε μπλοκαριστεί μόνο εάν την καταψήφιζαν ειδική πλειοψηφία 15 μελών.

Η κορυφαία ένωση βιομηχανίας της Γερμανίας, BDI, κάλεσε την Ευρωπαϊκή Ένωση και την Κίνα να συνεχίσουν τις εμπορικές συνομιλίες για τους δασμούς για να αποφευχθεί μια «κλιμακούμενη εμπορική σύγκρουση».

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η οποία διεξήγαγε την ψηφοφορία, είπε ότι η ΕΕ και η Κίνα «θα εργαστούν σκληρά για να εξερευνήσουν μια εναλλακτική λύση» στους φόρους εισαγωγής για να αντιμετωπίσουν αυτό που αποκάλεσε «ζημιογόνο επιδότηση» των κινεζικών ηλεκτρικών οχημάτων.

Το υπουργείο Εμπορίου της Κίνας χαρακτήρισε την απόφαση για επιβολή δασμών «άδικη» και «παράλογη», αλλά πρόσθεσε ότι το ζήτημα θα μπορούσε να επιλυθεί μέσω διαπραγματεύσεων.

Η διαμάχη έχει εγείρει φόβους μεταξύ των βιομηχανικών ομάδων εκτός του τομέα του αυτοκινήτου ότι θα μπορούσαν να αντιμετωπίσουν αντίποινα από την Κίνα.

Ένας εμπορικός οργανισμός της γαλλικής βιομηχανίας κονιάκ δήλωσε ότι οι γαλλικές αρχές «μας εγκατέλειψαν».

«Δεν καταλαβαίνουμε γιατί ο τομέας μας θυσιάζεται με αυτόν τον τρόπο».

Είπε ότι πρέπει να βρεθεί μια λύση κατόπιν διαπραγματεύσεων που θα «αποτρέψει τα προϊόντα μας από το να αντιμετωπίσουν έναν επιπλέον φόρο που θα μπορούσε να τα αποκλείσει από την κινεζική αγορά».

«Σοβαρές ανησυχίες» για τις πωλήσεις στο Ηνωμένο Βασίλειο

Τα στοιχεία δείχνουν ότι τον Αύγουστο του τρέχοντος έτους, οι ταξινομήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην ΕΕ μειώθηκαν κατά 43,9% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος.

Στο Ηνωμένο Βασίλειο, η ζήτηση για νέα ηλεκτρικά οχήματα σημείωσε νέο ρεκόρ τον Σεπτέμβριο, αλλά οι παραγγελίες προήλθαν κυρίως από εμπορικές συμφωνίες και από μεγάλες εκπτώσεις κατασκευαστών, σύμφωνα με τον εμπορικό οργανισμό του κλάδου.

Η Society of Motor Manufacturers and Traders (SMMT) δήλωσε ότι οι εταιρείες είχαν “σοβαρές ανησυχίες καθώς η αγορά δεν αναπτύσσεται αρκετά γρήγορα για να επιτύχει τους υποχρεωτικούς στόχους”.

Η βιομηχανία έχει προειδοποιήσει ότι οι οδηγοί χρειάζονται καλύτερα κίνητρα για να αγοράσουν ηλεκτρικά για να βοηθήσουν τους κατασκευαστές ενόψει της σχεδιαζόμενης απαγόρευσης των πωλήσεων νέων οχημάτων βενζίνης και ντίζελ. Υπό τη συντηρητική κυβέρνηση, η προθεσμία για αυτήν την απαγόρευση μετατέθηκε στο 2035 από το 2030, αλλά οι Εργατικοί έχουν δεσμευτεί να την επαναφέρουν στο 2030.

Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων υποχρεούνται να εκπληρώσουν τους στόχους πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων. Σύμφωνα με την εντολή Zero Emission Vehicle (ZEV), τουλάχιστον το 22% των οχημάτων που πωλούνται φέτος πρέπει να είναι μηδενικών εκπομπών, με τον στόχο να αναμένεται να φτάσει το 80% έως το 2030 και το 100% έως το 2035.

Οι κατασκευαστές που αποτυγχάνουν να επιτύχουν τις ποσοστώσεις θα μπορούσαν να τιμωρηθούν με πρόστιμο 15.000 λιρών ανά αυτοκίνητο.

Τα αφεντικά πολλών εταιρειών αυτοκινήτων, συμπεριλαμβανομένων των BMW, Ford και Nissan, έγραψαν στην καγκελάριο Rachel Reeves την Παρασκευή λέγοντας ότι η βιομηχανία είναι πιθανό να χάσει αυτούς τους στόχους.

Είπαν ότι οικονομικοί παράγοντες όπως το υψηλότερο κόστος ενέργειας και υλικών και τα επιτόκια είχαν ως αποτέλεσμα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα να παραμένουν «πεισματικά πιο ακριβά και οι καταναλωτές είναι επιφυλακτικοί να επενδύσουν». Το μέσο κόστος αγοράς ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου στο Ηνωμένο Βασίλειο είναι περίπου 48.000 £.

Είπαν ότι η «έλλειψη εμπιστοσύνης» στην υποδομή φόρτισης του Ηνωμένου Βασιλείου ήταν ένα άλλο εμπόδιο για να ενθαρρύνει τους ανθρώπους να στραφούν στην ηλεκτρική ενέργεια.

 

 

Ακολουθεί πολιτική και βιομηχανική αντίδραση στην είδηση:

ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ URSULA VON DER LEYEN:
«Ο τομέας των ηλεκτρικών οχημάτων έχει τεράστιες δυνατότητες για τη μελλοντική ανταγωνιστικότητα και την πράσινη βιομηχανική ηγεσία της Ευρώπης».

“Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων της ΕΕ και οι συναφείς τομείς ήδη επενδύουν και καινοτομούν για να αναπτύξουν πλήρως αυτό το δυναμικό. Όπου βρούμε στοιχεία ότι οι προσπάθειές τους παρεμποδίζονται από στρεβλώσεις της αγοράς και αθέμιτο ανταγωνισμό, θα ενεργήσουμε αποφασιστικά.”
“Και θα το κάνουμε αυτό σεβόμενοι πλήρως τις υποχρεώσεις μας στην ΕΕ και τις διεθνείς – επειδή η Ευρώπη παίζει με τους κανόνες, εντός των συνόρων της και παγκοσμίως. Αυτή η έρευνα κατά των επιδοτήσεων θα είναι ενδελεχής, δίκαιη και βασισμένη σε γεγονότα.”
Διαφήμιση · Κάντε κύλιση για να συνεχίσετε

Ο ΓΕΡΜΑΝΟΣ ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΚΡΙΣΤΙΑΝ ΛΙΝΤΝΕΡ ΣΤΟ Χ:
Η Επιτροπή της ΕΕ “δεν πρέπει να πυροδοτήσει εμπορικό πόλεμο παρά την ψήφο υπέρ πιθανών τιμωρητικών δασμών κατά της Κίνας. Χρειαζόμαστε μια λύση μέσω διαπραγματεύσεων”.

Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΤΗΣ ΙΣΠΑΝΙΑΣ ΚΑΡΛΟΣ ΚΟΥΕΡΠΟ:
«Πέρα από την επιβολή δασμών, πρέπει να συνεχίσουμε να προχωράμε σε αυτή τη διαπραγμάτευση, καθώς είναι σημαντικό να προστατεύσουμε έναν τομέα τόσο στρατηγικό όσο ο τομέας της αυτοκινητοβιομηχανίας, αποφεύγοντας την κλιμάκωση των εμπορικών μέτρων, που θα μπορούσε να είναι επιζήμια για όλους».

ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑΣ ΤΗΣ ΙΤΑΛΙΑΣ ADOLFO URSO:
«Είμαστε αντίθετοι σε οποιαδήποτε υπόθεση «εμπορικού πολέμου» και θα εργαστούμε μαζί για να τον αποφύγουμε. Πρέπει να διατηρήσουμε τη βιομηχανική και εμπορική εταιρική σχέση με την Κίνα, με την οποία θέλουμε να συνεχίσουμε να εργαζόμαστε σε μια λογική win-win που βασίζεται στην αρχή της αμοιβαιότητας , επίσης για χάρη της παγκόσμιας οικονομικής σταθερότητας».

Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥ ΕΜΠΟΡΙΟΥ ΤΗΣ ΣΟΥΗΔΙΑΣ ΜΠΕΝΙΑΜΙΝ ΝΤΟΥΣΑ:
«Μόλις πρόσφατα είχαμε πολύ θετικά μηνύματα από την Επιτροπή ότι ελπίζουμε ότι θα μπορούσαν να προχωρήσουν με μεμονωμένες λύσεις για την αυτοκινητοβιομηχανία και ειδικά για τη Volvo Cars».

«Η γραμμή της Σουηδίας είναι ότι το καλύτερο θα ήταν ότι η Κίνα και η ΕΕ μαζί μπορούν να καταλήξουν σε συμφωνία σε σχέση με αυτό το πρόβλημα».

Ο ΟΥΓΓΡΟΣ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΣ ΒΙΚΤΟΡ ΟΡΜΠΑΝ:
«Αυτό που μας βάζουν να κάνουμε αυτή τη στιγμή, ή αυτό που θέλει να κάνει η ΕΕ, είναι ένας οικονομικός ψυχρός πόλεμος».

ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΣ ΤΗΣ ΓΑΛΛΙΚΗΣ ΕΝΩΣΗΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ (PFA):
“Είναι καλό που μια απόφαση έλαβε υποστήριξη από τα κράτη μέλη για την υιοθέτηση των τελωνειακών δασμών. Είμαστε υπέρ του ελεύθερου εμπορίου αλλά στο πλαίσιο δίκαιων κανόνων”.
BMW (BMWG.DE), ανοίγει νέα καρτέλαΔιευθύνων Σύμβουλος OLIVER ZIPSE:
“Η σημερινή ψηφοφορία είναι ένα μοιραίο μήνυμα για την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία. Αυτό που χρειάζεται τώρα είναι μια γρήγορη διευθέτηση μεταξύ της Επιτροπής της ΕΕ και της Κίνας για να αποτραπεί μια εμπορική σύγκρουση από την οποία κανείς δεν κερδίζει.”
«Το γεγονός ότι η Γερμανία καταψήφισε τους δασμούς είναι ένα σημαντικό μήνυμα και αυξάνει τις πιθανότητες για μια διευθέτηση μέσω διαπραγματεύσεων».

VOLKSWAGEN (VOWG_p.DE), ανοίγει νέα καρτέλα:
«Είμαστε στη θέση μας ότι οι προγραμματισμένοι δασμοί είναι η λάθος προσέγγιση και δεν θα βελτιώσουν την ανταγωνιστικότητα της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας».
«Καλούμε την Επιτροπή της ΕΕ και την κινεζική κυβέρνηση να συνεχίσουν εποικοδομητικά τις συνεχιζόμενες διαπραγματεύσεις για μια πολιτική λύση».

ΤΟ ΚΑΘΙΣΜΑ ΤΗΣ VW ΠΟΥ ΚΑΝΕΙ ΤΟ TAVASCAN, ΕΝΑ ΟΛΟ ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ SUV, ΣΤΗΝ ΚΙΝΑ:
«Η SEAT SA συνεργάζεται ενεργά με τον Όμιλο VW, για να ελαχιστοποιήσει τις πιθανές συνέπειες αυτής της απόφασης για το CUPRA Tavascan.
“Η εταιρεία θα κάνει ό,τι είναι δυνατόν για να αποτρέψει αυτούς τους πρόσθετους δασμούς να επηρεάσουν την τιμή του CUPRA Tavascan, ως μέρος της δέσμευσής της προς τους πελάτες και τους συνεργάτες.”
«Ως πρώτη απόδειξη αυτής της δέσμευσης, η τιμή του αυτοκινήτου θα παραμείνει αμετάβλητη για όλες τις παραδόσεις το 2024».

GEELY HOLDING (GEELY.UL):
“Η Geely Holding εκφράζει μεγάλη απογοήτευση για την απόφαση της Επιτροπής. Η απόφαση (…) δεν είναι εποικοδομητική και ενδέχεται να εμποδίσει τις οικονομικές και εμπορικές σχέσεις ΕΕ-Κίνας, βλάπτοντας τελικά τις ευρωπαϊκές εταιρείες και τα συμφέροντα των καταναλωτών.”

ΓΕΡΜΑΝΙΚΟ ΛΟΜΠΙ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ VDA ΠΡΟΕΔΡΟΣ HILDEGARD MUELLER:
“Οι προτεινόμενοι δασμοί όχι μόνο θα αύξαναν περαιτέρω τον κίνδυνο μιας αμοιβαίας εμπορικής σύγκρουσης, αλλά θα καταστήσουν τα οχήματα σημαντικά πιο ακριβά για τους καταναλωτές. Η πιθανή ζημία που θα μπορούσε να προκληθεί από τους αντισταθμιστικούς δασμούς είναι επομένως μεγαλύτερη από τα πιθανά οφέλη του μέσου.”
«Η ολοένα και μεγαλύτερη σφράγιση της αγοράς δεν αποτελεί επιλογή για την ευρωπαϊκή -και ειδικότερα τη γερμανική- αυτοκινητοβιομηχανία».
SAIC (600104.SS), ανοίγει νέα καρτέλαΜΟΝΑΔΑ MG MOTOR FRANCE:
«Σήμερα, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή σχεδιάζει να φορολογήσει υπερβολικά τα 100% ηλεκτρικά οχήματα που προσφέρει η MG στη Γαλλία, επιβραδύνοντας έτσι τη μετάβαση σε πιο ενάρετη ατομική κινητικότητα που η ίδια Επιτροπή ζήτησε μέχρι το 2035».
«Μπροστά σε αυτήν την κατάσταση, η MG Motor France αποφάσισε να μην τιμωρήσει τους πελάτες της το 2024 και να διατηρήσει τις τιμές καταλόγου των 100% ηλεκτρικών μοντέλων της, των μόνων που επηρεάστηκαν από την ψηφοφορία της Παρασκευής 4 Οκτωβρίου, χωρίς καν να περιμένει το αποτέλεσμα. .”

ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ:
“Η επίσημη έγκριση αυτών των εισαγωγικών δασμών δεν θα αλλάξει πολύ (την) εικόνα. Και είναι ακόμα πιθανό οι δασμοί να μειωθούν ή να αναθεωρηθούν τους επόμενους μήνες υπό την πίεση της Γερμανίας και άλλων μελών που απείχαν από την ψηφοφορία.”
«Αλλά η επιβεβαίωσή τους θα δώσει κίνητρο στις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες να μεταφέρουν μέρος της παραγωγής τους στην ΕΕ για να προστατευθούν από τυχόν περαιτέρω αυξήσεις δασμών».
«Είναι επίσης πιθανό να υποκινήσει αντίποινα από την Κίνα».

ΕΘΝΙΚΗ ΕΝΩΣΗ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΩΝ ΚΡΕΑΤΟΣ (ANICE):
“Ελπίζαμε ότι υπήρχε πιθανότητα να διερευνήσουμε άλλα μέτρα, αλλά το αποτέλεσμα είναι αυτό που είναι. Τώρα, μπορούμε μόνο να περιμένουμε τις συνέπειες, οι οποίες ελπίζουμε να μην είναι σοβαρές για τον τομέα του χοιρινού κρέατος.”
«Ελπίζουμε και ελπίζουμε ότι αυτή η απόφαση δεν θα έχει αρνητικό αντίκτυπο στις εμπορικές σχέσεις με την Κίνα όσον αφορά τον τομέα του χοιρινού κρέατος και ότι η απειλή πιθανών δασμών στα ισπανικά προϊόντα χοιρινού κρέατος δεν υλοποιηθεί».

ΓΑΛΛΙΚΟ COGNAC ASSN BUREAU NATIONAL INTERPROFESSIONNEL DU COGNAC:
“Οι γαλλικές αρχές μάς έχουν εγκαταλείψει. Δεν καταλαβαίνουμε γιατί ο τομέας μας θυσιάζεται με αυτόν τον τρόπο”.

HARGREAVES LANSDOWN HEAD of Money and Markets SUSANNAH STREETER:
«Οι επενδυτές ελπίζουν ότι υπάρχει μεγαλύτερη πιθανότητα να μπορέσουν να ανταγωνιστούν με πιο ομοιόμορφη καρίνα τους Κινέζους αντιπάλους τους».
“Αυτοί οι νέοι δασμοί είναι πιθανό να είναι μια σημαντική οπισθοδρόμηση για τους Κινέζους κατασκευαστές, δεδομένου ότι η ΕΕ είναι η μεγαλύτερη υπερπόντια αγορά της για τη βιομηχανία ηλεκτρικών οχημάτων της. Ωστόσο, δεδομένου του πόσο φθηνότερα είναι ήδη τα κινεζικά EV, ακόμη και αυτό το επίπεδο δασμών μπορεί να σημαίνει ότι είναι ακόμα ανταγωνιστικά και θα δώσει στους ευρωπαίους κατασκευαστές να τρέχουν για τα χρήματά τους».
«Έτσι, αυτοί οι επιπλέον φόροι μπορεί να εξακολουθούν να αποτελούν εμπόδιο, αλλά όχι εμπόδιο για το εμπόριο με την ΕΕ».

 

ΠΗΓΗ: Reuters, BBC

Συνέχεια ανάγνωσης

Κίνα

Geopolitical Monitor: China-Philippines Tensions Flare in South China Sea

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

After years of relative calm under the pro-China Duterte regime, tensions are mounting between China and the Philippines over the South China Sea. The shift can be attributed in part to the policies of President Ferdinand Romualdez Marcos Jr., who has adopted a more proactive stance against China’s aggressive maneuvers and gray zone tactics in and around Philippines waters. The pivot has brought about a marked warming of US-Philippines relations; for example, the two countries hammered out an agreement to expand US military bases in the Philippines by four in 2023, including in the highly strategic Cagayan province south of Taiwan. Now options like regular US-Philippine joint patrols in the South China Sea are increasingly being considered, suggesting new tactical possibilities for deterrence, but also new ways to trigger unintended escalations.

The Philippines’ South China Sea Transparency Initiative

The perception of worsening China-Philippines tensions could be amplified by the fact that much of these gray zone tactics and interdictions once took place behind the scenes, unnoticed or unremarked on by Manila during the Duterte years. This changed in May 2024 with the launch of a ‘transparency initiative’ by the Marcos administration, which intended to monitor and expose China’s aggressive actions near the Second Thomas Shoal (Ayungin in the Philippines) and elsewhere. As others have pointed out, this is not the first time that the Philippines has tried to name and shame Beijing for its actions in the South China Sea. But the initiative is a clear departure from Manila’s recent passivity, and it lays the diplomatic groundwork for increased support from the United States, Australia, and Japan – all of which fall in the Western camp – if not regional allies in ASEAN.

Manila is launching its own foray in a wider information war with the transparency initiative, evident in a recent incident involving a 60 Minutes crew and other journalists. The crew was invited to observe patrols on a Philippine Coast Guard vessel by the Philippines government, and filmed aggressive ramming maneuvers by the Chinese Coast Guard in the waters near the Sabina Shoal in September. Yet before they had even returned to port, China had already disseminated its own narrative of the clash, identifying the Philippines Coast Guard as the aggressor and the 60 Minutes crew as Western propagandists, complete with pictures.

Where the China narrative may have gone unchallenged before, the transparency initiative offers the possibility of an alternative interpretation; however, this doesn’t mean that Manila’s version is reaching and/or convincing the audiences it wants to target.

China Changes Tack at the Second Thomas Shoal

The transparency initiative has failed to defuse tensions at the Second Thomas Shoal. In fact, research from the Asia Maritime Transparency Initiative illustrates a spike in the presence of Chinese vessels from mid-2023, mainly on the back of increased involvement from the People’s Armed Forces Maritime Militia (PAFMM). The researchers also note that PAFMM, Coast Guard, and PLA Navy vessels have been more likely to employ aggressive tactics (ramming, water cannon, boarding) over this span.

The Second Thomas Shoal is the site of the BRP Sierra Madre, a grounded Philippine Navy ship turned impromptu military outpost and sovereignty marker. Tensions at the shoal revolve around Philippine missions to resupply the BRP Sierra Madre and attempts on the Chinese side to interdict new supplies.

Source: Geopolitical Monitor

Συνέχεια ανάγνωσης

Κίνα

PhilStar Global: Πράκτορας της Κίνας ομολόγησε ότι διενεργούσε κατασκοπεία στις Φιλιππίνες

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Ο Κινέζος κατάσκοπος She Zhijiang, που κρατείται επί του παρόντος στην Ταϊλάνδη αντιτίθεται στον επαναπατρισμό στην Κίνα, ισχυρίστηκε σε ένα ντοκιμαντέρ του Al Jazeera ότι ξεκίνησε το κατασκοπευτικό έργο του στις Φιλιππίνες το 2016 ενώ απέφευγε τις κινεζικές αρχές που είχαν διατάξει τη σύλληψή του για παράνομο τζόγο.

Είπε ότι ο στρατηλάτης του υποσχέθηκε να κανονίσει την απόσυρση της ποινικής του υπόθεσης εάν αποδεχόταν τις κατηγορίες.

Στο ντοκιμαντέρ, ισχυρίστηκε ότι συνεργάστηκε με την απολυθείσα δήμαρχο της Μπαμπάν Άλις Γκούο για το Υπουργείο Κρατικής Ασφάλειας της Κίνας, την υπηρεσία μυστικής αστυνομίας του κομμουνιστικού κόμματος.

Ο κατάσκοπος ομολόγησε την ιδιότητά του ανάφερει, ότι “η Κίνα δεν μπορεί να είναι αξιόπιστη. Οι δυο μας αφιερώσαμε κάποτε τη ζωή μας στο υπουργείο Κρατικής Ασφάλειας της Κίνας. Δείτε τι μου συνέβη», είπε.

Ο πρόεδρος της Γερουσίας Francis Escudero είπε ότι εναπόκειται στα Υπουργεία Δικαιοσύνης (DOJ) και Εξωτερικών Υποθέσεων (DFA) να συντονιστούν με τις αρχές της Ταϊλάνδης εάν επιθυμούν να εμβαθύνουν στους ισχυρισμούς που εγείρει ο She κατά της Guo.

Ο Escudero είπε ότι το ντοκιμαντέρ του Al Jazeera με θέμα She θα πρέπει να εξεταστεί από τις αρχές για πιθανή κατάθεση υπόθεσης κατασκοπείας εναντίον της Guo.

Ο πρόεδρος της Γερουσίας είπε ότι υπάρχει ανάγκη οι κυβερνητικές υπηρεσίες των Φιλιππίνων να συντονιστούν με την Ταϊλάνδη όπου κρατείται για φερόμενο παράνομο διαδικτυακό τζόγο.

«Δεν μπορώ να πω αν το ντοκιμαντέρ έχει εμπιστοσύνη. Το πρόβλημα είναι ότι η μαρτυρία του που δόθηκε στην Ταϊλάνδη μπορεί να μην χρησιμοποιηθεί στο δικαστήριο επειδή δεν υπάρχει περίπτωση να γίνει αντιπαράθεση εξέτασης. Αυτό εναπόκειται στους εισαγγελείς του DOJ και του DFA να το καθορίσουν. Είναι μια περίπλοκη διαδικασία», είπε ο Escudero σε συνέντευξη στο dwIZ το Σάββατο 28 Σεπτεμβρίου.

«Σε κάθε περίπτωση, το περιστατικό θα μπορούσε να εμπίπτει στις διατάξεις της κατασκοπείας, η οποία είναι κατασκοπεία για μια χώρα ακόμη και χωρίς πόλεμο», πρόσθεσε.

Ο Εσκουντέρο επαίνεσε την έρευνα του Κογκρέσου σχετικά με την Γκούο επειδή χρησιμοποίησε τη δημοσιότητα για τη διάδοση των παράνομων τυχερών παιχνιδιών καθώς και στη συμπαιγνία μεταξύ διεθνών εγκληματικών συνδικάτων και αξιωματούχων της τοπικής κυβέρνησης.

Από την πλευρά του, ο ηγέτης της μειονότητας της Γερουσίας Ακουιλίνο Πιμεντέλ Γ’ είπε, ότι το ντοκιμαντέρ μεταδόθηκε από ένα νόμιμο πρακτορείο ειδήσεων, προειδοποιώντας ότι μπορεί μην τεθεί υπόψιν η μαρτυρία ενός κρατούμενου.

«Ας μην πιστεύουμε εύκολα τα λόγια ενός κρατούμενου. Υπάρχουν πολλοί παράγοντες που ασκούν πίεση σε έναν κρατούμενο μάρτυρα», είπε ο Πίμεντελ σε ξεχωριστή συνέντευξη στο dwIZ.

Εν τω μεταξύ, ο πρώην γερουσιαστής Πινγκ Λάκσον επαίνεσε την τετραμελή επιτροπή της Βουλής που αντιμετώπισε την Γκούο με το ντοκιμαντέρ και την κατηγόρησε για τους υποτιθέμενους δεσμούς της με το κινεζικό κομμουνιστικό κόμμα.

Συνέχεια ανάγνωσης

Ινφογνώμων

Infognomon Logo

Περιηγηθείτε στα κορυφαία βιβλία του βιβλιοπωλείου μας

Προβολή όλων

Δημοφιλή