Ακολουθήστε μας

ΗΠΑ

Forbes: Ποια μηνύματα έκρυβε το κινεζικό “μπαλόνι” που έσκασαν οι ΗΠΑ

Δημοσιεύτηκε

στις

Πολλά και αναπάντητα τα ερωτηματικά για το κινεζικό μπαλόνι

Tης Jill Godenziel

Καταρρίπτοντας το κινεζικό κατασκοπευτικό αερόστατο στα ανοιχτά των ακτών της Νότιας Καρολίνα, τα αμερικανικά μαχητικά “ξεφούσκωσαν” μια διπλωματική κρίση. Το “μπαλόνι” εισήλθε στις ηπειρωτικές Ηνωμένες Πολιτείες τις παραμονές της ακυρωθείσας -έπειτα- επίσκεψης του υπουργού Εξωτερικών Άντονι Μπλίνκεν στην Κίνα.

Παρόλο που το Πεκίνο επέμεινε ότι επρόκειτο για μετεωρολογικό αερόστατο, τα υπουργεία Άμυνας και Εξωτερικών των ΗΠΑ επιβεβαίωσαν ότι ήταν ένα κατασκοπευτικό αερόστατο που παραβίαζε το Διεθνές Δίκαιο. Η Κίνα υπονομεύει τη διεθνή τάξη που βασίζεται σε κανόνες – και ασφαλώς δεν το παραδέχεται. Για να καθησυχάσουν τους πολίτες και να διατηρήσουν το διπλωματικό πλεονέκτημα, οι Ηνωμένες Πολιτείες πρέπει να τονίσουν πώς η Κίνα υπονομεύει τη διεθνή έννομη τάξη που η Ουάσιγκτον θέλει να προστατεύσει.

Τα κράτη χρησιμοποιούν αερόστατα για σκοπούς συλλογής πληροφοριών και εποπτείας από τον 18ο αιώνα. Ήταν μια δημοφιλής μέθοδος κατά τη διάρκεια του Αμερικανικού Εμφυλίου πολέμου. Τα σημερινά αερόστατα (HAB) αποτελούν μια πολύ φθηνότερη μέθοδο συλλογής πληροφοριών σε σύγκριση με τους δορυφόρους. Οι Ηνωμένες Πολιτείες έχουν χρησιμοποιήσει HABs σε πρόσφατες στρατιωτικές ασκήσεις για να συλλέξουν πληροφορίες και να εντοπίσουν ενδεχόμενες απειλές στον θαλάσσιο χώρο – σύμφωνα πάντα με το Διεθνές Δίκαιο και έχοντας τη σχετική έγκριση από άλλα κράτη. 

Το κινεζικό αερόστατο εισήλθε αρχικά στον εναέριο χώρο των ΗΠΑ πάνω από την Αλάσκα, βγήκε περνώντας στον Καναδά και έπειτα ξαναμπήκε στην αμερικανική επικράτεια, εντοπίστηκε κοντά στο Άινταχο και έγινε αντιληπτό από πολίτες πάνω από τη Μοντάνα το βράδυ της Πέμπτης. Φάνηκε να είναι εξοπλισμένο με ηλιακούς συλλέκτες και να ελέγχεται η πορεία του μέσω ασυρμάτου. Ακόμη δεν έχει επιβεβαιωθεί εάν ελεγχόταν εξ αποστάσεως ή απλώς κινούνταν με τον άνεμο. 

Το Πεκίνο παραβίασε κατάφωρα το Διεθνές Δίκαιο στέλνοντας ένα κατασκοπευτικό αερόστατο στον εναέριο χώρο των ΗΠΑ χωρίς την άδεια των αμερικανικών αρχών.

Η Κίνα είναι μέλος του Διεθνούς Οργανισμού Πολιτικής Αεροπορίας (ICAO) και έχει υπογράψει τη “Σύμβαση του Σικάγου”. Ο ICAO είναι ο διεθνής Oργανισμός που δημιουργεί και παρακολουθεί τα διεθνή πρότυπα πολιτικής αεροπορίας. Κάθε νέο πρότυπο αποτελεί αντικείμενο διαπραγμάτευσης από τα κράτη και στη συνέχεια υιοθετείται από τον ICAO και ενσωματώνεται στο παράρτημα της Σύμβασης. Η τήρηση αυτών των προτύπων είναι ζωτικής σημασίας για την ασφάλεια των διεθνών ταξιδιών αλλά και του εμπορίου. Όποιος έχει επιβιβαστεί σε αεροπλάνο ήταν ασφαλής χάρη σε αυτούς τους διεθνείς κανονισμούς.

Νομικά, τα αερόστατα είναι αεροσκάφη και υπόκεινται στα ίδια πρότυπα – ακόμη και όταν κινούνται σε μεγάλα ύψη. Κάθε κράτος έχει την αποκλειστική κυριαρχία του εναέριου χώρου πάνω από την επικράτειά του.

Τα κράτη δεν συμφωνούν σχετικά με το ακριβές υψόμετρο όπου τελειώνει ο εναέριος χώρος, αλλά όλες οι προτάσεις που οριοθετούν τον κυρίαρχο εναέριο χώρο ξεκινούν από υψόμετρα πολύ χαμηλότερα από εκείνα όπου πλοηγούνται τα αερόστατα.

Η Σύμβαση του ICAO απαγορεύει στα ξένα στρατιωτικά αεροσκάφη να πετούν πάνω από το έδαφος άλλου κράτους χωρίς ρητή εξουσιοδότηση με ειδική συμφωνία ή με άλλο τρόπο. Σύμφωνα με το Αμερικανικό Δίκαιο, η άδεια αυτή δίνεται από τον Υπουργό Εξωτερικών. Άλλα τηλεκατευθυνόμενα αεροσκάφη -συμπεριλαμβανομένων των αερόστατων- δεν μπορούν να επιχειρούν πάνω από την επικράτεια άλλου κράτους χωρίς τη ρητή άδεια του εν λόγω κράτους. Τα πολιτικά μη επανδρωμένα αερόστατα πρέπει να ακολουθούν τους ίδιους κανόνες – με μια σημαντική εξαίρεση. Τα ελαφριά αερόστατα που χρησιμοποιούνται αποκλειστικά για μετεωρολογικούς σκοπούς λειτουργούν όπως ορίζει η αρμόδια αρχή και δεν υπόκεινται στους ίδιους κανόνες. Εξού και η Κίνα έκανε λόγο για “μετεωρολογικό αερόστατο”, προσπαθώντας να αξιοποιήσει το “παραθυράκι” και να ισχυριστεί ότι συμπεριφέρεται “αυστηρά σύμφωνα με το διεθνές δίκαιο”.

Ακόμα και αν το κινεζικό αερόστατο παρεξέκλινε της πορείας του, σύμφωνα με τους διεθνείς κανόνες, το Πεκίνο θα έπρεπε να είχε επιδείξει τη δέουσα υπευθυνότητα, προειδοποιώντας την Ουάσιγκτον ότι το “μπαλόνι” της είχε εισέλθει στον εναέριο χώρο των ΗΠΑ.

Εάν -σε οποιοδήποτε σημείο της πορείας του- το αερόστατο πετούσε σε υψόμετρο κάτω από τα 60.000 πόδια, τότε έπρεπε να συμμορφωθεί με επιπρόσθετα πρότυπα ασφαλείας, όπως ο φωτισμός του τις νυχτερινές ώρες.

Το ψέμα της Κίνας θα “ξεφουσκώσει” εντελώς τις επόμενες ημέρες, καθώς το Πεντάγωνο θα μάθει περισσότερες πληροφορίες από τα συντρίμμια του “μπαλονιού”. Πολλά ερωτήματα ίσως μείνουν αναπάντητα. Όπως:

  • Έλεγχε η Κίνα την πορεία του αερόστατου ενώ κινούνταν παρανόμως στον εναέριο χώρο των ΗΠΑ; 
  • Υπήρχε κάποια περιοχή μεταξύ Αλάσκας και Νότιας Καρολίνας όπου το Πεντάγωνο θα μπορούσε να καταρρίψει με ασφάλεια το αερόστατο;
  • Μήπως η Κίνα έστειλε επίτηδες το αερόστατο παραμονές της προγραμματισμένης επίσκεψης του Μπλίνκεν στη χώρα; 
  • Πώς μπήκε ένα αερόστατο στον εναέριο χώρο των ΗΠΑ χωρίς να εντοπιστεί;
  • Γιατί δεν ειδοποιήθηκαν οι πολίτες όταν το αερόστατο εντοπίστηκε πάνω από την Αλάσκα;
  • Από τη στιγμή που το αερόστατο έφτασε έως τη Μοντάνα και καταρρίφθηκε στη Νότια Καρολίνα, τα ισχύοντα πρότυπα και οι κανονισμοί μάς προσφέρουν όντως ασφάλεια;
  • Την επόμενη φορά μπορεί να δούμε ένα οπλισμένο “μπαλόνι”;
  • Όπως τα ιαπωνικά αερόστατα που σκότωσαν αμάχους στο ηπειρωτικό έδαφος των ΗΠΑ κατά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο -; επιθέσεις που οι αμερικανικές κυβερνήσεις απέκρυψαν για χρόνια.

Αν η Κίνα έστειλε το αερόστατό της με σκοπό να τεστάρει τις ΗΠΑ, ουσιαστικά θέλησε να εκμεταλλευθεί το αμερικανικό αίσθημα νομιμότητας για να προωθήσει τους δικούς της στρατηγικούς στόχους. Το κατασκοπευτικό αερόστατο έφερε τον αμερικανικό στρατό σε δύσκολη θέση: να το καταρρίψει και να διακινδυνεύσει απώλειες μεταξύ των πολιτών στο έδαφος των ΗΠΑ ή να το αφήσει στον ουρανό και να διακινδυνεύσει τη διαρροή πληροφοριών και μια σειρά από πολιτικές επιπτώσεις.

Στον κινεζικό λαό (και στους Αμερικανούς πολιτικούς που εργαλειοποιούν για μικροκομματικούς σκοπούς τις απειλές κατά εθνικής ασφάλειας αντί να τις αντιμετωπίζουν), το Πεκίνο θα μπορούσε να παρουσιάσει το αφήγημα ότι έστειλε ένα κατασκοπευτικό στις Ηνωμένες Πολιτείες και οι αμερικανικές αρχές δεν μπόρεσαν να κάνουν τίποτα γι’ αυτό. Αν ο υπουργός Μπλίνκεν επισκεπτόταν τελικά την Κίνα, θα το έκανε ευρισκόμενος σε ευάλωτη θέση – αυτό θα υποστήριζαν οι Κινέζοι και θα τους σιγόνταραν Αμερικανοί πολιτικοί για ιδιοτελείς σκοπούς. Αν ακύρωνε την επίσκεψή του (όπως και έκανε), η Κίνα θα μπορούσε να κατηγορήσει τον Μπλίνκεν. 

Οι Ηνωμένες Πολιτείες πρέπει να αντιμετωπίσουν αυτά τα μηνύματα. Σε άλλες περιπτώσεις, η Ουάσιγκτον επέδειξε ατολμία στο να εγκαλέσει το Πεκίνο για παραβιάσεις του Διεθνούς Δικαίου. Οι ΗΠΑ δεν πρέπει να διστάσουν να επιβεβαιώσουν ποιος είναι ο δικός τους εναέριος χώρος. Οφείλουν να καταδικάσουν τις ενέργειες της Κίνας και να ασκήσουν όλα τα ένδικα μέσα που έχουν στη διάθεσή τους.

Επιπλέον, πρέπει να εξηγήσουν με σαφήνεια στον αμερικανικό λαό γιατί επέλεξαν να μην καταρρίψουν αρχικά το αερόστατο, να τονίσουν ότι έλαβαν τα κατάλληλα μέτρα για να αμβλύνουν το εύρος των πληροφοριών που μπορούσε να συλλέξει το κινεζικό αερόστατο και να διασφαλίσουν ότι οι μελλοντικές εισβολές αερόστατων είτε θα κοπούν οριστικά ή έστω θα είναι σπάνιο φαινόμενο.

Καθώς η ένταση στις σχέσεις ΗΠΑ-Κίνας παραμένει τεταμένη, η Ουάσιγκτον πρέπει να διασφαλίσει ότι έστειλε το σωστό μήνυμα “σκάζοντας” το μπαλόνι.

Πηγή: Forbes

Συνέχεια ανάγνωσης

Video

Σάββας Καλεντερίδης: Πραγματοποίησε το Ιράν πυρηνική δοκιμή

Ο Σάββας Καλεντερίδης στην εκπομπή της Δευτέρας 7 Οκτωβρίου 2024

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Θέματα Εκπομπής 7ης Οκτωβρίου 2024
1. Ο Παπαχελάς προειδοποιεί: Η Ελλάδα πρέπει να αποφύγει την πολιτική αποσταθεροποίηση
2. Κύπρος: Οι Τούρκοι στρατηγοί επιδιώκουν να καταλαβουν τη μισή νεκρή γραμμή 18:00
3. Τουρκία: “Βρώμικη” συμφωνία Βερολίνου-Άγκυρας 27:10
4. Ισραήλ: Η πρώτη επέτειος της εισβολής της Χαμάς – Διαβουλεύσεις μεταξύ ΗΠΑ-Ισραήλ για την επίθεση στο Ιράν 54:45
5. ΗΠΑ: Σε θρίλερ μετατρέπεται η προεκλογική εκστρατεία στις επτά κρίσιμες πολιτείες 54:45
6. Ρωσία: Ρωσικά ΜΜΕ μεταδίδουν ότι ο σεισμός 4,5 Ρίχτερ που σημειώθηκε στο Ιράν, οφείλεται στην πρώτη πυρηνική δοκιμή του Ιράν που έκανε στην έρημο της χώρας 59:50

Συνέχεια ανάγνωσης

ΗΠΑ

Υπό έλεγχο για κατασκοπεία στις ΗΠΑ τα gadgets των κινέζικων αυτοκινήτων

Αυτά τα gadget -όπως κάμερες, μικρόφωνα, ιχνηλάτες GPS και προηγμένο λογισμικό- έχουν προκαλέσει ανησυχία στις κορυφαίες υπηρεσίες των ΗΠΑ, οι οποίες φοβούνται ότι θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν για κατασκοπεία, κυβερνοεπιθέσεις και κλοπή δεδομένων.

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Φανταστείτε κάποιον να ελέγχει εξ αποστάσεως το αυτοκίνητό σας από άλλη χώρα—αυτή δεν είναι σκηνή από ταινία αλλά πραγματική πιθανότητα, σύμφωνα με τις υπηρεσίες πληροφοριών των ΗΠΑ.

Οι Ηνωμένες Πολιτείες εμπλέκονται εδώ και καιρό σε γεωπολιτικές και εμπορικές διαμάχες με την Κίνα, αλλά η τελευταία ανησυχία αφορά gadget υψηλής τεχνολογίας που κατασκευάζονται στην Κίνα και είναι εγκατεστημένα σε αυτοκίνητα των ΗΠΑ. Αυτά τα gadget -όπως κάμερες, μικρόφωνα, ιχνηλάτες GPS και προηγμένο λογισμικό- έχουν προκαλέσει ανησυχία στις κορυφαίες υπηρεσίες των ΗΠΑ, οι οποίες φοβούνται ότι θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν για κατασκοπεία, κυβερνοεπιθέσεις και κλοπή δεδομένων. Σε απάντηση, η κυβέρνηση Μπάιντεν εξετάζει την πλήρη απαγόρευση της τεχνολογίας από αντίπαλα έθνη όπως η Κίνα και η Ρωσία.

Φανταστείτε κάποιον να ελέγχει εξ αποστάσεως το αυτοκίνητό σας από άλλη χώρα—αυτή δεν είναι σκηνή από ταινία αλλά πραγματική πιθανότητα, σύμφωνα με τις υπηρεσίες πληροφοριών των ΗΠΑ. Το προηγμένο λογισμικό και το υλικό που βρίσκεται σε κινεζικά οχήματα θα μπορούσε ενδεχομένως να υποστεί χειραγώγηση για να επιτρέψει στους χάκερ να αναλάβουν τον έλεγχο των αυτοκινήτων στους αμερικανικούς δρόμους ή ακόμη και να τα χρησιμοποιήσουν ως εργαλεία για να στείλουν ευαίσθητες πληροφορίες πίσω στο Πεκίνο ή τη Μόσχα. Καθώς η Κίνα γίνεται κορυφαίος παίκτης στην αγορά ηλεκτρικών οχημάτων, η επιρροή της στις ΗΠΑ αυξάνεται, ειδικά μέσω των έξυπνων αυτοκινήτων και των σχετικών gadgets.

Η υπουργός Εμπορίου των ΗΠΑ Τζίνα Ραϊμόντο εξέφρασε την ανησυχία της για τον κίνδυνο που ενέχουν οι κινεζικές και ρωσικές τεχνολογίες στα αμερικανικά αυτοκίνητα. Αν και αναγνώρισε ότι ο τρέχων αριθμός οχημάτων με τέτοια gadget είναι χαμηλός, η κυβέρνηση λαμβάνει προληπτικά μέτρα για την αντιμετώπιση της απειλής για την ασφάλεια. «Τα αυτοκίνητα σήμερα διαθέτουν κάμερες, μικρόφωνα, εντοπισμό GPS και άλλες τεχνολογίες συνδεδεμένες στο διαδίκτυο», δήλωσε ο Raimondo σε δήλωση. «Δεν χρειάζεται πολλή φαντασία για να καταλάβουμε πώς ένας ξένος αντίπαλος με πρόσβαση σε αυτές τις πληροφορίες θα μπορούσε να θέσει σε σοβαρό κίνδυνο τόσο για την εθνική μας ασφάλεια όσο και για την ιδιωτική ζωή των πολιτών των ΗΠΑ».

Η Κίνα απάντησε με οργή στην ανακοίνωση των ΗΠΑ, κατηγορώντας την Ουάσιγκτον ότι υπερβάλλει τις ανησυχίες για την εθνική ασφάλεια και ότι στοχεύει άδικα τις κινεζικές εταιρείες. Ο Lin Jian, εκπρόσωπος του υπουργείου Εξωτερικών της Κίνας, καταδίκασε τις ΗΠΑ για την επέκταση της αντίληψής τους για την εθνική ασφάλεια και την ανάληψη διακρίσεων. «Η Κίνα αντιτίθεται στη διεύρυνση της έννοιας της εθνικής ασφάλειας από τις ΗΠΑ και στις μεροληπτικές ενέργειες κατά των κινεζικών εταιρειών και προϊόντων», είπε ο Λιν. «Προτρέπουμε τις ΗΠΑ να σεβαστούν τις αρχές της αγοράς και να παρέχουν ένα ανοιχτό, δίκαιο, διαφανές και αμερόληπτο επιχειρηματικό περιβάλλον για τις κινεζικές επιχειρήσεις».

Η κυβέρνηση των ΗΠΑ άρχισε να ερευνά τις πιθανές απειλές που θέτουν τα έξυπνα αυτοκίνητα που συνδέονται στο διαδίκτυο τον Φεβρουάριο του τρέχοντος έτους. Μετά την αξιολόγηση των κινδύνων που συνδέονται με την ξένη τεχνολογία, ιδιαίτερα από την Κίνα και τη Ρωσία, εξετάζεται τώρα η απαγόρευση. Επιπλέον, οι περιορισμοί στο μη εγγενές λογισμικό θα μπορούσαν να τεθούν σε ισχύ έως το 2027, ενώ οι κανονισμοί υλικού ενδέχεται να εφαρμοστούν τρία χρόνια αργότερα για να δοθεί χρόνος στις αυτοκινητοβιομηχανίες να προσαρμόσουν τις αλυσίδες εφοδιασμού τους.

Ο John Bozzella, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Alliance for Automotive Innovation, αναγνώρισε ότι ενώ η κινεζική τεχνολογία στα αυτοκίνητα των ΗΠΑ είναι περιορισμένη, οι προτεινόμενοι κανόνες ενδέχεται να δημιουργήσουν προκλήσεις για τους κατασκευαστές αυτοκινήτων. «Δεν μπορείς απλά να γυρίσεις έναν διακόπτη και να αλλάξεις την πιο περίπλοκη αλυσίδα εφοδιασμού στον κόσμο εν μία νυκτί», είπε. Πρόσθεσε ότι το χρονοδιάγραμμα που παρέχεται από τον προτεινόμενο κανόνα μπορεί να είναι πολύ σύντομο για ορισμένους κατασκευαστές να κάνουν τις απαραίτητες αλλαγές. Η οργάνωση του Bozzella σχεδιάζει να συνεχίσει να παρέχει πληροφορίες καθώς αναπτύσσονται οι τελικοί κανονισμοί.

Οι ΗΠΑ αυστηροποιούν τους κανονισμούς για τους κατασκευαστές αυτοκινήτων, καθώς οι περισσότεροι από αυτούς χρησιμοποιούν κινεζικά gadgets. Ωστόσο, αυτός δεν είναι λόγος να δοθεί στους κινέζους κατασκευαστές αυτοκινήτων κανένα περιθώριο, λαμβάνοντας υπόψη το σκιερό παρελθόν του Πεκίνου όσον αφορά την κατασκοπεία και παρόμοιες δραστηριότητες.

Προς το παρόν, εξετάζεται η πρόταση για απαγόρευση ορισμένου υλικού και λογισμικού που κατασκευάζονται στην Κίνα και τη Ρωσία από αυτοκίνητα, φορτηγά και λεωφορεία στις ΗΠΑ, καθώς η Ουάσιγκτον εργάζεται για τον περιορισμό της παρουσίας της Κίνας στην αλυσίδα εφοδιασμού της κατασκευής αυτοκινήτων. Με παρόμοιο τρόπο, η κυβέρνηση Μπάιντεν είχε προηγουμένως αυξήσει τους δασμούς σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα, μπαταρίες για ηλεκτρικά οχήματα και μια σειρά άλλων ειδών. Επίσης, έχει απαγορεύσει χωριστά την εισαγωγή γερανών φορτίου κινεζικής κατασκευής λόγω κινδύνων για την ασφάλεια στον κυβερνοχώρο.

Συνέχεια ανάγνωσης

ΗΠΑ

Παράπονα Τραμπ για τους Αμερικανοεβραίους! Τους στήριξα και δεν με στηρίζουν – “Μπλέξιμο” με Ισραήλ

Ο Τραμπ έχει επανειλημμένα καταφερθεί κατά των Αμερικανοεβραίων επειδή δεν τον υποστήριξαν περισσότερο και είπε τον περασμένο μήνα ότι οι Εβραίοι θα έχουν πολλές ευθύνες αν χάσει τον Νοέμβριο.

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Ο πρώην πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ λέει στον συντηρητικό ραδιοφωνικό παρουσιαστή Hugh Hewitt: «Το Ισραήλ πρέπει να κάνει ένα πράγμα. Πρέπει να είναι έξυπνοι για τον Τραμπ. Γιατί δεν με στηρίζουν. Έκανα περισσότερα από οποιονδήποτε για το Ισραήλ, έκανα περισσότερα από οποιονδήποτε για τον εβραϊκό λαό. Και δεν είναι αμοιβαίο, όπως λένε».

Δεν είναι σαφές εάν ο Ρεπουμπλικανός υποψήφιος για την προεδρία ήθελε να πει «Αμερικανοί Εβραίοι» αντί για «Ισραήλ» στην πρώτη φράση, αλλά συχνά συγχέει τα δύο και οδηγεί σε κατηγορίες ότι χρησιμοποιεί αντισημιτικά ρητορική.

Ο Τραμπ έχει επανειλημμένα καταφερθεί κατά των Αμερικανοεβραίων επειδή δεν τον υποστήριξαν περισσότερο και είπε τον περασμένο μήνα ότι οι Εβραίοι θα έχουν πολλές ευθύνες αν χάσει τον Νοέμβριο. Αλλά συνήθως δεν ισχυρίζεται ότι το Ισραήλ δεν τον υποστηρίζει, και μάλιστα μερικές φορές επικαλείται δημοσκόπηση που δείχνει ότι οι Ισραηλινοί τον υποστηρίζουν σε πολύ υψηλά νούμερα.

 

Συνέχεια ανάγνωσης

Ινφογνώμων

Infognomon Logo

Περιηγηθείτε στα κορυφαία βιβλία του βιβλιοπωλείου μας

Προβολή όλων

Δημοφιλή