Ακολουθήστε μας

Αυστραλία

Η Συμμαχία AUKUS έχει να προσφέρει πολλά περισσότερα από υποβρύχια

Δημοσιεύτηκε

στις

Το τριμερές σύμφωνο ασφαλείας Αυστραλίας – Ηνωμένου Βασιλείου – ΗΠΑ (AUKUS)

Της Lauren Kahn

Καθώς οι Ηνωμένες Πολιτείες, το Ηνωμένο Βασίλειο και η Αυστραλία καθορίζουν μια πορεία προς τα εμπρός ώστε η Αυστραλία να αποκτήσει τα πυρηνικά υποβρύχια που υποσχέθηκε το τριμερές σύμφωνο ασφαλείας Αυστραλίας – Ηνωμένου Βασιλείου – ΗΠΑ (AUKUS), η συμφωνία έχει αντιμετωπίσει εγχώρια κριτική στα κράτη μέλη και εξωτερική κριτική τόσο από την Κίνα όσο και από τη Ρωσία, οι οποίες το έχουν καταδικάσει ως απειλή για τη διεθνή σταθερότητα. Στις ΗΠΑ, οι βουλευτές υποστήριξαν ότι το AUKUS έχει άμεσο και ασύνετο κόστος για την ασφάλεια των ΗΠΑ, ανησυχώντας ότι η αδικαιολόγητη επιβάρυνση που θα προκύψει από τα υποσχόμενα υποβρύχια στην Αυστραλία θα ωθήσει μια “ήδη επιβεβαρυμένη βιομηχανική βάση” στο “σημείο θραύσης”.

Ωστόσο, σχεδόν όλη η παγκόσμια προσοχή έχει επικεντρωθεί με ακριβεια λέιζερ στα πυρηνικά υποβρύχια και δεν έχει λάβει επαρκώς υπόψη τον ευρύτερο, αναμφισβήτητα πιο σημαντικό αντίκτυπο που θα μπορούσε να έχει το AUKUS στην επώαση καινοτομίας, την τεχνολογία και την ανταλλαγή πληροφοριών και την ενίσχυση ενός προπυργίου στην περιοχή της Ασία και του Ειρηνικού. Οι επικριτές που επικεντρώνονται αποκλειστικά στο κόστος των υποβρυχίων χάνουν το δάσος: Το AUKUS μπορεί να προσφέρει ένα από τα πιο ισχυρά μέσα ώστε οι ΗΠΑ και οι σύμμαχοί τους να αντιμετωπίσουν τις τεχνολογικές εξελίξεις της Κίνας και αντιπροσωπεύει μια οικονομικά αποδοτική επένδυση στην εθνική ασφάλεια. Επιπλέον, η εταιρική σχέση δεν είναι μονόδρομος· οι Ηνωμένες Πολιτείες πρόκειται να αποκτήσουν όχι μόνο κρίσιμη γνώση και τεχνογνωσία από τις χώρες εταίρους σχετικά με τις αναδυόμενες τεχνολογίες, αλλά μια ευρύ πεδίο για ταχύτερη και αποτελεσματικότερη έρευνα και ανάπτυξη ικανοτήτων που δεν πρέπει να παραβλέπονται.

Η καθυστερημένη υπόσχεση του Pillar (Πυλώνα) II

Το σύμφωνο ασφαλείας, το οποίο συνέχισε να αναστατώνει τη διεθνή σκηνή από τον Σεπτέμβριο του 2021, όταν ανακοινώθηκε για πρώτη φορά, περιλαμβάνει δύο γραμμές προσπάθειας. Πυλώνας I: υποβρύχια, οπλισμένα τόσο με πυρηνικά όσο και με συμβατικά όπλα – κάτι που παρουσιάζεται ευρέως στα ΜΜΕ – και Πυλώνας ΙΙ: άλλες προηγμένες στρατιωτικές δυνατότητες όπως τεχνητή νοημοσύνη και αυτόνομες (ιδίως, ρομποτικά και αυτόνομα υποθαλάσσια συστήματα), έργα κβαντικής υπολογιστικής σχετικά με την ακρίβεια, την πλοήγηση και τον χρονισμό (PNT), την τεχνολογία στον κυβερνοχώρο, την υπερηχητική και αντιυπερηχητική τεχνολογία, τον ηλεκτρονικό πόλεμο και άλλες προσπάθειες τεχνολογικής καινοτομίας και ανταλλαγής πληροφοριών.

Οι ανησυχίες για την υστέρηση στον “Πυλώνα Ι” έχουν επισκιάσει σε μεγάλο βαθμό τις δυνατότητες του “Πυλώνα ΙΙ”, ο οποίος υπόσχεται να έχει ευρείες επιπτώσεις στην εθνική ασφάλεια των ΗΠΑ, καθώς γίνεται ο βασικός πυλώνας που αποδίδει συνεχώς, ενώ ο πρώτος αναπτύσσεται αργά με την πάροδο του χρόνου. Η καθυστέρηση στον “Πυλώνα Ι”, σε συνδυασμό με μια διαδοχική και όχι παράλληλη προσέγγιση των ΗΠΑ σε αυτούς τους πυλώνες, έχει καθυστερήσει άσκοπα την πρόοδο στον “Πυλώνα ΙΙ”. Ορισμένοι Αμερικανοί αξιωματούχοι υποστήριξαν ότι “απαιτούνται μεταρρυθμίσεις στους νόμους των ΗΠΑ για την κοινή χρήση τεχνολογίας πριν προχωρήσουμε περαιτέρω στον Πυλώνα ΙΙ”, ενίοτε αναφερόμενοι ειδικότερα στο ITAR, το ρυθμιστικό καθεστώς των κανονισμών για τη διεθνή κυκλοφορία όπλων που περιορίζει τις εξαγωγές τεχνολογιών που σχετίζονται με τον στρατό· καθώς θέτει δύσκολους περιορισμούς ακόμη και σε “άλλα μέλη του AUKUS, παρόλο που είναι εταίροι στην κοινότητα ανταλλαγής πληροφοριών Five Eyes”, έτσι ώστε οι ΗΠΑ να μην μπορούν “να κινηθούν με τον ρυθμό που θα θέλαμε, αν θέλουμε να καινοτομήσουμε περισσότερο τους Κινέζους”. Ο Μπιλ Γκρίνγουολτ, πρώην αναπληρωτής υφυπουργός Άμυνας για τη βιομηχανική πολιτική στην κυβέρνηση Μπους, το έθεσε απλά: “Το τμήμα των υποβρυχίων δεν θα συμβεί εγκαίρως ώστε να είναι διαθέσιμο με μια βραχυπρόθεσμη σύγκρουση με την Κίνα. Αυτό που συμβαίνει στον δεύτερο πυλώνα μπορεί να γίνει, αλλά μόνο εάν το ITAR αλλάξει ριζικά”.

Εάν οι Ηνωμένες Πολιτείες δεν μπορούν να επιταχύνουν τον ρυθμό της αναδυόμενης τεχνολογικής ανάπτυξης, κινδυνεύουν να μείνουν πίσω. Για να συμβαδίσουν με τις ραγδαίες προόδους της Κίνας και για να διασφαλίσουν τα εθνικά συμφέροντά τους, οι ΗΠΑ πρέπει να συνεργαστούν με άλλα κράτη εάν επιθυμούν να παραμείνουν μπροστά από την καμπύλη. Δεν είναι μυστικό ότι οι Ηνωμένες Πολιτείες πρέπει να κάνουν περισσότερα με τους συμμάχους και τους εταίρους, συμπεριλαμβανομένης της ανάπτυξης ικανοτήτων, κάτι στο οποίο έχει δώσει προτεραιότητα η κυβέρνηση Μπάιντεν, ειδικά στην προσέγγισή της για την αντιμετώπιση της “πρόκλησης του βηματισμού” τον οποίο παρουσιάζει η Κίνα. Το AUKUS, ιδιαίτερα αυτός ο δεύτερος πυλώνας, παρέχει μια πιθανή οδό για να γίνει αυτό ακριβώς. Συγκεντρώνοντας την τεχνογνωσία και τους πόρους τριών ισχυρών χωρών, ο “Πυλώνας ΙΙ” μπορεί να χρησιμεύσει ως εκκολαπτήριο για την καινοτομία, ξεκινώντας την πρόοδο που διαφορετικά θα μπορούσε να επιβραδυνθεί από γραφειοκρατικά εμπόδια και κενά γνώσης.

Επιτάχυνση της Καινοτομίας: Πώς το AUKUS και ο Πυλώνας II μπορούν να καταρρίψουν τα γραφειοκρατικά εμπόδια και να οδηγήσουν στην πρόοδο της αναδυόμενης τεχνολογίας

Πέρα από τα τυπικά πλεονεκτήματα της μεταφοράς γνώσης και τεχνολογίας, με την ανταλλαγή και τη συν-ανάπτυξη αναδυόμενων τεχνολογικών έργων, οι ΗΠΑ μπορούν ενδεχομένως να υπερπηδήσουν ορισμένες γραφειοκρατικές και οργανωτικές προκλήσεις που παρεμπόδιζαν ιδιαίτερα την ανάπτυξη της αμερικανικής αμυντικής τεχνητής νοημοσύνης.

Ακριβώς όπως τα πακέτα βοήθειας που παρείχε η κυβέρνηση Μπάιντεν στην Ουκρανία δημιούργησαν ευκαιρίες για ταχεία παρακολούθηση των δυνατοτήτων αιχμής και ακόμη και τελειοποίηση τους σε πραγματικό χρόνο – όπως τα ακόμη μυστικά πυρομαχικά Phoenix Ghost που στάλθηκαν απευθείας “από τον πάγκο του σχεδιασμού” στο πεδίο της μάχης – έτσι μπορεί και το AUKUS να προσφέρει μοναδικές ευκαιρίες για καλύτερη επεξεργασία και εξέλιξη ικανοτήτων.

Παρά την υστέρηση του Πυλώνα Ι, υπάρχουν πρώιμες ενδείξεις ότι αυτό έχει ήδη αρχίσει να συμβαίνει. Για παράδειγμα, η στρατιωτική τεχνολογία Anduril με έδρα τις ΗΠΑ μπόρεσε, εν μέρει, να επεκτείνει τις δραστηριότητές της για να συνεργαστεί στενά με την Αυστραλιανή Αμυντική Δύναμη χάρη στο AUKUS και ήταν ήδη σε θέση να προσφέρει νέες δυνατότητες σε ιλιγγιώδεις ταχύτητες, πρωτόγνωρες στις ΗΠΑ για παρόμοιες τεχνολογίες. Το πρωτότυπο υποβρυχίου drone Ghost Shark αποκαλύφθηκε τρεις μήνες νωρίτερα – χρειάστηκαν συνολικά μόλις 161 ημέρες για να περάσει από την πρώτη συνομιλία σε μια υπογεγραμμένη σύμβαση πώλησης, σύμφωνα με τον επικεφαλής επιστήμονα για την Ομάδα Άμυνας Επιστήμης και Τεχνολογίας της Αυστραλίας. Το πιο σημαντικό είναι ότι τα υποβρύχια θα είναι “χωρίς ITAR” αντ’ αυτού, “υπαγόμενα στο πολύ λιγότερο περιοριστικό πρόγραμμα διπλής χρήσης του Υπουργείου Εμπορίου των ΗΠΑ”.

Επιπλέον, με την από κοινού ανάπτυξη και έχοντας δομημένες διαδρομές για την κοινή χρήση αυτών των δυνατοτήτων με τους εταίρους, εντός του ευρύτερου πλαισίου της επίτευξης ολοκληρωμένης αποτροπής, σημαντικές έννοιες όπως η διαλειτουργικότητα και η Κοινή Διοίκηση και Έλεγχος όλων των Τομέων (JADC2) θα είναι πιο πιθανό να ενσωματωθούν σε νέα συστήματα, αντί να προστεθούν ως εκ των υστέρων σκέψη.

Συνεργασία για να παραμείνουν μπροστά

Καθώς ο ρυθμός της τεχνολογικής προόδου συνεχίζει να επιταχύνεται, οι ΗΠΑ αντιμετωπίζουν αυξανόμενη πίεση να παραμείνουν μπροστά από τους ανταγωνιστές τους. Καθώς η Κίνα και άλλοι συνεχίζουν να επενδύουν σε μεγάλο βαθμό σε αναδυόμενες τεχνολογίες και να κάνουν σημαντικά βήματα σε τομείς όπως ο κβαντικός υπολογιστής και η τεχνητή νοημοσύνη, οι Ηνωμένες Πολιτείες πρέπει να προσπαθήσουν να συνεργαστούν με τους συμμάχους και τους εταίρους τους για να διασφαλίσουν τα συμφέροντά τους.

Το AUKUS όχι μόνο σηματοδοτεί την αλληλεγγύη των ΗΠΑ και τη δέσμευσή τους προς τους συμμάχους και τους εταίρους της, αλλά επίσης ενισχύει αμοιβαία τις προσπάθειές της να τονώσει την αμυντική καινοτομία. Πέρα από την απλή ανταλλαγή γνώσεων και τεχνολογίας, ο “Πυλώνας ΙΙ” ειδικότερα μπορεί να χρησιμεύσει ως ισχυρό εργαλείο για την ανάπτυξη και τη βελτίωση των κρίσιμων τεχνολογιών και δυνατοτήτων πιο γρήγορα και αποτελεσματικά από ό,τι θα μπορούσε να είναι διαφορετικά. Κρίσιμης σημασίας, μπορεί να χρησιμεύσει ως μερική ανακοπή σε ορισμένες από τις γραφειοκρατικές και οργανωτικές προκλήσεις που εμπόδισαν ιστορικά την αμυντική καινοτομία των ΗΠΑ. Με τον εξορθολογισμό της διαδικασίας ανάπτυξης και προμηθειών και ενσωματώνοντας έννοιες όπως η διαλειτουργικότητα και το JADC2 σε νέα συστήματα από την αρχή, οι ΗΠΑ και οι εταίροι τους μπορούν να εργαστούν πιο αποτελεσματικά ώστε να αναπτύξουν τις κρίσιμες ικανότητες που απαιτούνται για τη διασφάλιση των συμφερόντων τους ενόψει του αυξανόμενου ανταγωνισμού.

Δείτε τη δημοσίευση του πρωτότυπου άρθρου εδώ

Συνέχεια ανάγνωσης

Αυστραλία

Το Κινεζικό Κομμουνιστικό Κόμμα συνεχίζει να υπονομεύει τη σταθερότητα στον Ινδοειρηνικό

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Ο Ινδοειρηνικός έχει γίνει το επίκεντρο του παγκόσμιου ανταγωνισμού μεταξύ των δημοκρατικών εθνών και του αυταρχικού κινεζικού καθεστώτος.

Καθώς οι Ηνωμένες Πολιτείες και οι σύμμαχοί τους εργάζονται για να προωθήσουν μια ελεύθερη και ανοιχτή περιοχή Ινδοειρηνικού, το Κινεζικό Κομμουνιστικό Κόμμα (ΚΚΚ) συνεχίζει να υπονομεύει την περιφερειακή σταθερότητα και να αμφισβητεί τη διεθνή τάξη που βασίζεται σε κανόνες. Οι επιθετικές ενέργειες και οι επεκτατικές πολιτικές του ΚΚΚ αποτελούν σημαντική απειλή για την ειρήνη, την ασφάλεια και την ευημερία σε αυτήν την κρίσιμη περιοχή του κόσμου.

Ο Ινδοειρηνικός, που εκτείνεται από τις ακτές του Ειρηνικού των ΗΠΑ έως τον Ινδικό Ωκεανό, έχει γίνει το επίκεντρο του παγκόσμιου ανταγωνισμού μεταξύ των δημοκρατικών εθνών και του αυταρχικού κινεζικού καθεστώτος. Η σημασία αυτής της περιοχής δεν μπορεί να υπερεκτιμηθεί, η οποία φιλοξενεί πάνω από το ήμισυ του παγκόσμιου πληθυσμού και σχεδόν τα δύο τρίτα του παγκόσμιου ΑΕΠ. Η αδιάκοπη επιδίωξη του ΚΚΚ για περιφερειακή κυριαρχία απειλεί τη λεπτή ισορροπία δυνάμεων και την κυριαρχία πολλών εθνών.

Μία από τις πιο ανησυχητικές πτυχές της στρατηγικής του ΚΚΚ είναι η προθυμία του να χρησιμοποιήσει οικονομικό εξαναγκασμό και στρατιωτικό εκφοβισμό για να επιτύχει τους στόχους του. Η Αυστραλία, για παράδειγμα, έχει αντιμετωπίσει σημαντική οικονομική πίεση από το Πεκίνο ως αντίποινα για τις εκκλήσεις του για ανεξάρτητη έρευνα σχετικά με την προέλευση του COVID-19. Αυτή η κραυγαλέα προσπάθεια τιμωρίας ενός κυρίαρχου έθνους για την άσκηση του δικαιώματός του να επιδιώκει τη διαφάνεια καταδεικνύει την περιφρόνηση του ΚΚΚ προς τους διεθνείς κανόνες και την ετοιμότητά του να εξοπλίσει τους οικονομικούς δεσμούς.

Η επιθετική συμπεριφορά του ΚΚΚ επεκτείνεται και σε εδαφικές διαφορές. Κατά μήκος της Γραμμής Πραγματικού Ελέγχου με την Ινδία, οι κινεζικές δυνάμεις έχουν εμπλακεί σε βίαιες συγκρούσεις, με αποτέλεσμα θύματα και αυξημένες εντάσεις μεταξύ των δύο γειτόνων με πυρηνικά όπλα. Αυτή η απερίσκεπτη προσέγγιση στα ζητήματα των συνόρων όχι μόνο τείνει τις διμερείς σχέσεις αλλά αποσταθεροποιεί και ολόκληρη την περιοχή.

Στην Θάλασσα της Ανατολικής και Νότιας Κίνας, οι τακτικές εκφοβισμού του ΚΚΚ έχουν φτάσει σε νέα ύψη. Οι εκτεταμένες θαλάσσιες διεκδικήσεις του Πεκίνου, κατά παράβαση του διεθνούς δικαίου και της Σύμβασης των Ηνωμένων Εθνών για το Δίκαιο της Θάλασσας, έχουν οδηγήσει σε πολυάριθμες αντιπαραθέσεις με γειτονικές χώρες. Η στρατιωτικοποίηση των τεχνητών νησιών στη Θάλασσα της Νότιας Κίνας και οι συχνές εισβολές σε αμφισβητούμενα ύδατα καταδεικνύουν την προθυμία του ΚΚΚ να χρησιμοποιήσει βία για να διεκδικήσει τις αξιώσεις του, θέτοντας σε κίνδυνο την ελευθερία της ναυσιπλοΐας και την εδαφική ακεραιότητα κυρίαρχων κρατών.

Ίσως το πιο ανησυχητικό είναι η αυξανόμενη πίεση του ΚΚΚ στην Ταϊβάν. Το δημοκρατικό νησιωτικό έθνος αντιμετωπίζει συνεχείς στρατιωτικές απειλές και διπλωματική απομόνωση καθώς το Πεκίνο προσπαθεί να υπονομεύσει την αυτονομία του και να αναγκάσει την επανένωση. Η άρνηση του ΚΚΚ να αποκηρύξει τη χρήση βίας κατά της Ταϊβάν και η συνεχιζόμενη στρατιωτική του συσσώρευση στην περιοχή δημιουργούν μια πυριτιδαποθήκη που απειλεί να εκραγεί σε μια ευρύτερη σύγκρουση.

Η Πρωτοβουλία Belt and Road (BRI), που διαφημίζεται από το ΚΚΚ ως φιλανθρωπικό πρόγραμμα ανάπτυξης υποδομών, είναι ένα άλλο εργαλείο στο οπλοστάσιο του Πεκίνου για την επέκταση της επιρροής του. Ενώ υπόσχεται οικονομικά οφέλη, το BRI συχνά επιβαρύνει τις συμμετέχουσες χώρες με μη βιώσιμο χρέος και επιτρέπει στο ΚΚΚ να αποκτήσει στρατηγικά ερείσματα σε κρίσιμες τοποθεσίες. Αυτή η «διπλωματία της παγίδας του χρέους» είχε ήδη ως αποτέλεσμα η Κίνα να αποκτήσει τον έλεγχο βασικών λιμανιών και υποδομών σε πολλά έθνη, εγείροντας ανησυχίες για τις μακροπρόθεσμες επιπτώσεις στην εθνική κυριαρχία και ασφάλεια.

Επιπλέον, οι προσπάθειες του ΚΚΚ να δημιουργήσει στρατιωτικές βάσεις και να υπογράψει συμφωνίες ασφάλειας με τα έθνη του Ινδο-Ειρηνικού αποτελούν άμεση πρόκληση για την περιφερειακή σταθερότητα. Αυτές οι ενέργειες στοχεύουν να προβάλουν την κινεζική στρατιωτική ισχύ πολύ πέρα ​​από τις ακτές της και ενδεχομένως να διαταράξουν τις μακροχρόνιες ρυθμίσεις ασφαλείας που έχουν διατηρήσει την ειρήνη στην περιοχή για δεκαετίες.

Η περιφρόνηση του ΚΚΚ για τα ανθρώπινα δικαιώματα και τις δημοκρατικές αξίες είναι εμφανής όχι μόνο στη μεταχείριση των πολιτών του αλλά και στην προσέγγισή του στις διεθνείς σχέσεις. Υποστηρίζοντας αυταρχικά καθεστώτα και υπονομεύοντας τους δημοκρατικούς θεσμούς στο εξωτερικό, το Πεκίνο επιδιώκει να δημιουργήσει έναν κόσμο πιο επιδεκτικό στα συμφέροντα και την ιδεολογία του. Αυτό αποτελεί σημαντική απειλή για τη φιλελεύθερη διεθνή τάξη που έχει υποστηρίξει την ειρήνη και την ευημερία από το τέλος του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου.

Ως απάντηση σε αυτές τις προκλήσεις, οι Ηνωμένες Πολιτείες και οι σύμμαχοί τους έχουν εφαρμόσει τη στρατηγική Ινδο-Ειρηνικού για να αντιμετωπίσουν την κακή επιρροή του ΚΚΚ. Αυτή η προσέγγιση εστιάζει στην ενίσχυση των συμμαχιών, στην ενίσχυση των στρατιωτικών δυνατοτήτων και στην προώθηση της οικονομικής συνεργασίας μεταξύ των ομοϊδεατών εθνών. Ο σχηματισμός ομάδων όπως η Quad (Αυστραλία, Ινδία, Ιαπωνία και Ηνωμένες Πολιτείες) και η AUKUS (Αυστραλία, Ηνωμένο Βασίλειο και Ηνωμένες Πολιτείες) καταδεικνύει μια αυξανόμενη αναγνώριση της ανάγκης για συλλογική δράση για την αντιμετώπιση των απειλών του ΚΚΚ.

Ωστόσο, οι ενέργειες του ΚΚΚ δεν πέρασαν απαρατήρητες. Η επιθετική της συμπεριφορά έχει οδηγήσει πολλές χώρες πιο κοντά στις Ηνωμένες Πολιτείες και τους συμμάχους τους. Η Ινδία, για παράδειγμα, έχει ενισχύσει σημαντικά τους αμυντικούς της δεσμούς με την Ουάσιγκτον ως απάντηση στις κινεζικές προκλήσεις. Ομοίως, η Ιαπωνία έχει αναλάβει έναν πιο διεκδικητικό ρόλο στην περιφερειακή ασφάλεια, συνεργαζόμενη στενά με τους εταίρους για να αντιμετωπίσει την επιρροή του Πεκίνου.

Οι πολιτικές του ΚΚΚ απέτυχαν επίσης με άλλους τρόπους. Η βαριά προσέγγισή της στο Χονγκ Κονγκ, η παραβίαση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων στη Σιντζιάνγκ και ο αρχικός χειρισμός της πανδημίας COVID-19 έχουν βλάψει σοβαρά τη διεθνή φήμη της Κίνας. Πολλές χώρες επανεκτιμούν τώρα τις οικονομικές τους εξαρτήσεις από την Κίνα και επιδιώκουν να διαφοροποιήσουν τις αλυσίδες εφοδιασμού τους, αποδυναμώνοντας την ικανότητα του Πεκίνου να χρησιμοποιεί την οικονομική μόχλευση ως όπλο.

Παρά αυτές τις αποτυχίες, το ΚΚΚ παραμένει ένας τρομερός αντίπαλος. Η οικονομική και στρατιωτική της ισχύς, σε συνδυασμό με την προθυμία της να παραβιάζει τους διεθνείς κανόνες, αποτελούν μια διαρκή πρόκληση για την περιφερειακή σταθερότητα και την παγκόσμια τάξη. Η διεθνής κοινότητα πρέπει να παραμείνει σε εγρήγορση και ενωμένη στις προσπάθειές της να αντιμετωπίσει τις επιθετικές τακτικές του ΚΚΚ και να προωθήσει έναν ελεύθερο, ανοιχτό και βασισμένο σε κανόνες Ινδο-Ειρηνικό.

Καθώς ο ανταγωνισμός μεταξύ δημοκρατικών αξιών και αυταρχικού ελέγχου εντείνεται, οι ενέργειες που θα αναλάβουν οι Ηνωμένες Πολιτείες και οι σύμμαχοί τους τα επόμενα χρόνια θα είναι κρίσιμες για τον καθορισμό του μέλλοντος της περιοχής Ινδο-Ειρηνικού και της ευρύτερης διεθνούς τάξης. Ο κόσμος πρέπει να σταθεί σταθερά ενάντια στις προσπάθειες του ΚΚΚ να αναδιαμορφώσει το παγκόσμιο τοπίο στην αυταρχική του εικόνα και να εργαστεί ακούραστα για να διατηρήσει τις αρχές της ελευθερίας, της δημοκρατίας και του σεβασμού του διεθνούς δικαίου.

 

ΠΗΓΗ: Mizzima – news from myanmar

Συνέχεια ανάγνωσης

Αυστραλία

Συμφωνία συνεργασίας στον διαστημικό τομέα υπέγραψαν Ινδία και Αυστραλία

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Υπογράφηκε συμφωνία παροχής υπηρεσιών εκτόξευσης μεταξύ της ινδικής NewSpace India Limited (NSIL) και της εταιρείας Space Machine Company της Αυστραλίας για την περαιτέρω εμβάθυνση της διαστημικής συνεργασίας μεταξύ των δύο εθνών.

Η συμφωνία υπεγράφη σε εκδήλωση στην εθνική πρωτεύουσα την Τετάρτη. Συμμετείχαν ο επικεφαλής του ISRO S Somanath και ο Ύπατος Αρμοστής της Αυστραλίας στην Ινδία, Philip Green.

 

Απευθυνόμενος στην εκδήλωση, ο επικεφαλής του Ινδικού Διαστημικού Οργανισμού ISRO είπε: «Ακούσαμε ότι το όραμα για τα επόμενα 25 χρόνια, ο Amrit Kaal, έχει ήδη ανακοινωθεί. Ήταν μόλις δύο μήνες πριν. Αυτό που κάναμε, λοιπόν, είναι να μετατρέψουμε αυτό το όραμα σε αντικείμενα που μπορούν να γίνουν πράξη».

Επεξεργάστηκε πολλές αποστολές στις οποίες εργάζεται η ISRO, συμπεριλαμβανομένης της περαιτέρω εξερεύνησης του φεγγαριού.

«Μέχρι το 2028 θα έχουμε την πρώτη εκτόξευση του σταθμού. Έτσι, για να συμβεί αυτό μέχρι το 2028, κατασκευάσαμε την πρώτη μονάδα BAS και αυτή θα κυκλοφορήσει στο LVM3. Για αυτό λοιπόν, υπάρχει μια άλλη πρόταση: πώς να το φτιάξουμε, ποιες είναι οι τεχνολογίες που απαιτούνται, τι χρονοδιάγραμμα θα φτιάξουμε και τι κοστίζουν όλα. Αυτό έχει τεθεί σε ξεχωριστή πρόταση, η οποία θα τεθεί ξανά στην κυβέρνηση για έγκριση», είπε ο S Somanath.

«Το τρίτο στοιχείο είναι η σειρά αποστολών Chandrayaan, η οποία απαιτεί… περαιτέρω εξερεύνηση της Σελήνης μέχρι να προσγειωθούμε στη Σελήνη. Έτσι, έχουμε επεξεργαστεί μια διαμόρφωση με το Chandrayaan-4, πώς να φέρουμε δείγματα πίσω από τη Σελήνη στη Γη. Και αυτό το προτείνουμε με πολλαπλές εκτοξεύσεις επειδή η τρέχουσα ικανότητα πυραύλων μας δεν είναι αρκετή για να πάμε σε μία αποστολή και μετά να φέρουμε πίσω δείγματα», πρόσθεσε.

Ο Αυστραλός απεσταλμένος μίλησε στην εκδήλωση και είπε ότι η Καμπέρα είναι πολύ περήφανη για τη δέσμευση μεταξύ των δύο εθνών στη διαστημική βιομηχανία.

«Εκ μέρους της αυστραλιανής κυβέρνησης, θέλω να πω πόσο περήφανοι είμαστε που βλέπουμε αυτό το σημαντικό πρώτο έμβλημα της δέσμευσης μεταξύ της Αυστραλίας στη διαστημική βιομηχανία. Είμαστε…μεγάλοι υποστηρικτές της ινδικής διαστημικής βιομηχανίας και γι’ αυτό έχουμε αναπτύξει έναν ειδικό μηχανισμό για την υποστήριξη της διαστημικής συνεργασίας Αυστραλίας και Ινδίας, ένα ιδανικό πρώτο αποτέλεσμα είναι να έχουμε ένα αυστραλιανό ωφέλιμο φορτίο σε εξαιρετικές μηχανές που βασίζονται σε συμβουλές εργασίας και με την ενέργεια και τους συνεργάτες τους , τους εύχομαι τα καλύτερα», είπε.

 

Αναφερόμενος στην πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης X, είπε ότι η Αυστραλία θα χρηματοδοτήσει συγκεκριμένες συνεργασίες ύψους 100 crore Rs τα επόμενα τρία χρόνια.

«Η ινδική #διαστημική βιομηχανία έχει απογειωθεί. Η Αυστραλία είναι ένας αφοσιωμένος εταίρος – και είναι έτοιμη να μοιραστεί τους σκοτεινούς ουρανούς μας, τα περιουσιακά μας στοιχεία και τις ικανότητες βαθιάς #επιστήμης για αμοιβαίο όφελος. Θα χρηματοδοτήσουμε επίσης συγκεκριμένες συνεργασίες ύψους 100 crore Rs τα επόμενα τρία χρόνια», δήλωσε.

Χαιρέτισε επίσης την υπογραφή της Συμφωνίας Υπηρεσιών Εκτόξευσης μεταξύ της ινδικής NewSpace India Limited (NSIL) και της εταιρείας Space Machine Company της Αυστραλίας.

«Υπέροχο να παρακολουθώ την υπογραφή μιας ιστορικής συμφωνίας παροχής υπηρεσιών εκτόξευσης b/w Autralia @SpaceMachinesCo & India @NSIL_India. Αυτή η Διαστημική Αποστολή MAIT-RI θα σηματοδοτήσει μια καθοριστική στιγμή στη διαστημική μας συνεργασία – την πρώτη φορά που μια εταιρεία ανέθεσε μια -κατασκευασμένη SSLV- εκτόξευση για να ξεκινήσει το 2026», δήλωσε ο Green.

 

ΠΗΓΗ: Economic Times

 

Συνέχεια ανάγνωσης

Αυστραλία

ASEAN: Στη Μελβούρνη η συνάντηση των ηγετών – Καταγγελία για χρήση βίας στη Σινική Θάλασσα

Δημοσιεύτηκε

στις

Σιωπηρή αναφορά στο Πεκίνο

«Φιλοδοξούμε σε μια περιοχή όπου γίνεται σεβαστή η κυριαρχία και η εδαφική ακεραιότητα» και «όπου οι διαφορές διαχειρίζονται μέσω διαλόγου με σεβασμό και όχι μέσω απειλής ή χρήσης βίας», αναφέρεται σε σχέδιο κοινής δήλωσης που έλαβε το Γαλλικό Πρακτορείο.

Οι επεκτατικές φιλοδοξίες του Πεκίνου στη Θάλασσα της Νότιας Κίνας, μέσω της οποίας διέρχονται τρισεκατομμύρια δολάρια σε εμπόριο ετησίως, πρόκειται να διαδραματίσουν εξέχουσα θέση σε αυτήν την ειδική σύνοδο κορυφής ASEAN-Αυστραλίας, η οποία ολοκληρώνεται την Τετάρτη.

Οι εδαφικές διαφορές έχουν ενταθεί τους τελευταίους μήνες σε αυτόν τον θαλάσσιο διάδρομο, από τον οποίο ορισμένες περιοχές διεκδικούν επίσης οι Φιλιππίνες, το Βιετνάμ και η Μαλαισία, επίσης μέλη του ASEAN.

«Όλοι έχουμε ευθύνη να διαμορφώσουμε την περιοχή που θέλουμε να μοιραστούμε: ειρηνική, σταθερή και ευημερούσα», δήλωσε η υπουργός Εξωτερικών της Αυστραλίας, Πένυ Γουόνγκ.

«Αυτή η ευθύνη είναι πιο σημαντική από ποτέ, καθώς η φύση της περιοχής τίθεται υπό αμφισβήτηση», πρόσθεσε.

«Είμαστε αντιμέτωποι με αποσταθεροποιητικές, προκλητικές και καταναγκαστικές ενέργειες, συμπεριλαμβανομένης της επικίνδυνης συμπεριφοράς στη θάλασσα και στον αέρα και τη στρατικοποίηση των αμφισβητούμενων στοιχείων», δήλωσε επίσης ο επικεφαλής της διπλωματίας από την Καμπέρα.

Πηγή: liberal.gr

Συνέχεια ανάγνωσης

Ινφογνώμων

Infognomon Logo

Περιηγηθείτε στα κορυφαία βιβλία του βιβλιοπωλείου μας

Προβολή όλων

Δημοφιλή