Ακολουθήστε μας

Αιγαίο

Κατά ενός απειλούμενου, απευκταίου και εγκληματικού ακρωτηριασμού των ελληνικών δικαιωμάτων στο Αιγαίο ΥΠΟΜΝΗΜΑ

Δημοσιεύτηκε

στις

  1. Θα αρχίσουμε πηγαίνοντας μια στιγμή πίσω στο χρόνο, στον Απρίλη 2023 στους Δελφούς, στο 8ο Οικονομικό Φόρουμ και στον πολύ Αμερικανό πρέσβη στην Ελλάδα Τζορτζ Τσούνη, που ήρθε στην Ελλάδα για να παραστήσει τον Έλληνα ή φιλέλληνα παραμένοντας ωστόσο ένας αποκλειστικά και βαθιά Αμερικανός που εντέλλεται να επιβάλλει το αμερικανικό deal στην Ελλάδα με οδηγό την απόλυτη τουρκική θέση.

   Εκεί, είπε μια πολύ βαριά κουβέντα για την Ελλάδα – μια κουβέντα που κανονικά θα έπρεπε να ξεσηκώσει όλο τον ελληνικό πολιτικό και μη κόσμο για να του ζητήσει να πάρτε  αμέσως πίσω όσα τόλμησε να ξεστομίσει.

   Και δυστυχώς φαίνεται πως κανένας Έλληνας πολιτικός ή/και πολιτικός σχολιαστής, μεταξύ των περιώνυμων κυβερνητικών ή μη και σχολιαστών ή μη δεν έβγαλε άχνα για τα απολύτως απαράδεκτα λόγια του πονηρού Αμερικανού πρέσβη που μας δείχνει πως έχει το ελεύθερο (και οι προκάτοχοί του το ίδιο δεν έκαναν;!) – άλλος Τζέιμς Μποντ της πολιτικής – να πυροβολεί λέξεις και… όποιον πάρει ο χάρος!

   «Καμία από τις δύο χώρες δεν έχει το μονοπώλιο του τί είναι σωστό και τί λάθος»,  με αυτά λοιπόν τα «βαρυσήμαντα» λόγια «βάρεσε» την Ελλάδα και κάλυψε για πολλοστή φορά τη Τουρκία ο άξιος διπλωματικός αντιπρόσωπος της αστερόεσσας βεβαίως γνωρίζοντας πάρα πολύ καλά τί έλεγε και ακόμη καλύτερα γνωρίζοντας τί ήθελε να επιβάλλει στην Ελλάδα και πώς ήθελε να ξελασπώσει τη Τουρκία, πρωτίστως, και ταυτόχρονα πάλι κάλλιστα γνωρίζοντας ποιος στο Αιγαίο/Αν. Μεσόγειο  σπέρνει ζιζάνια και απειλές έξω από κάθε δεδομένο διεθνούς νόμου και ποιος μια ζωή αδρανεί επαναπαυόμενος (τελείως λανθασμένα, κατά τη γνώμη μας) στον σεβασμό αυτού του ίδιου διεθνούς νόμου.

   Έτσι, φανερά και απροκάλυπτα πλέον ο Τσούνης (οι ΗΠΑ) απρόσκοπτα συμπαρατάσσεται  με τον Ερντογάν (τη Τουρκία) στη συνεχή παραβίαση των διεθνών κανόνων στο Αιγαίο/Αν. Μεσόγειο, καμουφλάρεται σε δήθεν αντικειμενικό Σολομώντα και ξεδιάντροπα εννοεί να σπείρει  διχόνοια και αμφιβολία στο ελληνικό στρατόπεδο θέτοντας στο ίδιο επίπεδο την επιτιθέμενη Τουρκία με την αμυνόμενη Ελλάδα, τον αποδεδειγμένα διεθνή ταραξία Τούρκο με τον αποδεδειγμένα ειρηνικό στοχοποιημένο Έλληνα, τον απαιτητικά παράνομο αιτούντα Τούρκο με τον νόμιμο κάτοχο δικαιωμάτων Έλληνα.

   Επιχειρεί λοιπόν ο «Έλληνας» Τσούνης να οδηγήσει αδιακρίτως τις δύο χώρες στο βολικό για τις ΗΠΑ ισοπεδοτικό δογματικό αυλάκι βάση του οποίου και η Τουρκία και η Ελλάδα φταίνε για ό, τι συμβαίνει σε Αιγαίο/Αν. Μεσόγειο, ένα αξίωμα εντελώς παρανοϊκό που μόνο ένας Αμερικανός πωρωμένος (αλλά και Γερμανός: πάνε πακέτο, μη το ξεχνάμε) φιλότουρκος θα μπορούσε να διανοηθεί εμμέσως πλην σαφώς απαιτώντας κιόλας την εφαρμογή του!

   Σκέτη εσκεμμένη τρέλα.

   Και η συνέπεια του «τσουνικού» παραληρηματικού συλλογισμού; Πολύ απλά, αλλά τραγικά: αυτή η δήθεν «έλλειψη μονοπωλίου» στο δίκιο/άδικο που δήθεν ορίζει τα πάντα στ ελληνο-τουρκικά – περισσότερο ως φαίνεται στο ελληνικό δίκιο παρά στο τουρκικό άδικο – αντανακλάται άμεσα στη βασική κατάφαση συνέπεια της οποίας, βεβαίως,  «κανένας από τους δύο ’διεκδικητές’ δεν πρέπει να αποκλείει κανένα αντικείμενο συζήτησης/δήθεν λύσης του άλλου», όλες οι συνιστώσες θεματολογίες όντας ισότιμα ισχυρές, μη μπορώντας κανένας να θεωρήσει τον εαυτό του μόνο κάτοχο της αλήθειες σχετικά με ό, τι αμφισβητούμενο.

   Όπερ επίσης σημαίνει: «σωστά και συζητήσιμα τα ελληνικά θέματα, αλλά σωστά και συζητήσιμα και τα τουρκικά θέματα», κανένας δεν μπορεί να το αποκλείσει και κανένα θέμα δεν μπορεί να αποκλειστεί!!

    Ασφαλώς, υπ’ αυτούς τους όρους χάνεται παντελώς η ειδοποιός διαφορά μεταξύ των δύο θέσεων, εξαλείφονται οι παράνομες, εξωπραγματικές  απαιτήσεις των Τούρκων για εξοντωτικές ελληνικές παραχωρήσεις σε αυτούς σε νόμιμα ελληνικά δικαιώματα κυριαρχίας και ταυτόχρονα εξανεμίζεται η νόμιμη απαίτηση των Ελλήνων να διατηρούν ό, τι νόμιμα απέκτησαν μέσα από ιστορικά και νομικά συμβάντα.

   Μια ολοκληρωτική ισοπέδωση των πάντων, για μια «διαπραγματευτική» θηλιά στο λαιμό των Ελλήνων!

   Με αυτόν τον τρόπο εμφανίζεται η δυνατότητα πραγμάτωσης της έκνομης τουρκικής απαίτησης (όνειρο) προέκτασής τους εκεί όπου, νομικά και γεωλογικά, αλλά και γεωγραφικά, δεν έχουν κανένα δικαίωμα να βρίσκονται και να κατέχουν, τουτέστιν μέσα στο Αιγαίο, ανάμεσα σε όλα τα ελληνικά νησιά, διαλύοντας έτσι τη συνοχή μεταξύ αυτών και της ανατολικής εθνικής επικράτειας!!!

   Δεν μπορούμε να φανταστούμε πως είναι δυνατόν να υπάρχει ένας Έλληνας κυβερνήτης πρόθυμος να δεχθεί αυτό το εφιαλτικά προδοτικό για την Ελλάδα ξεπούλημα εθνικής κυριαρχίας χάριν οποιασδήποτε δήθεν διεθνούς ειρήνης ή «ασφάλειας»!!!  

   Το «κόλπο» του τουρκικού «πρέπει να πάμε για όλα τα θέματα» είναι γνωστό και ύπουλο. Βάζοντας στη συζήτηση μόνο ελληνικά δικαιώματα και κυριαρχία (αμφισβητούμενη κυριαρχία νησιών, αποστρατιωτικοποίηση νησιών, χωρικά ύδατα, εναέριο χώρο, κλπ.) και κανένα τουρκικό (διότι δεν υφίσταται κανένα νόμιμο τουρκικό δικαίωμα σε όλο το Αιγαίο!!!), αυτομάτως, όπως όλοι αντιλαμβανόμαστε, τίθεται σε αμφιβολία και ολόκληρη η υφαλοκρηπίδα/ΑΟΖ του Αιγαίου/Αν. Μεσογείου(!!),

   που – για κοίτα σύμπτωση! –  είναι και τα δύο (ένα) μοναδικά αντικείμενα συζήτησης που οι Έλληνες λένε πως δέχονται

   (αν και πολύ κακώς, κατά τη γνώμη μας, το δέχονται διότι, όπως πλειστάκις έχουμε αποδείξει σε προηγούμενα κείμενά μας, αρκεί και η μόνη συζήτηση για υφαλοκρηπίδα/ΑΟΖ σε Αιγαίο για να συμπαρασύρει μια συζήτηση πάλι και μόνο για ελληνική κυριαρχία και κυριαρχικά δικαιώματα!!

   Θέτοντας σε αμφιβολία, λοιπόν, την ελληνική κυριαρχία νησιών του Αιγαίου αμφισβητούνται συνάμα και οι σχετικές υφαλοκρηπίδες και ΑΟΖ, ακριβώς έτσι όπως θα μπορούσε να γίνει εάν το μόνο θέμα συζήτησης (στη Χάγη) θα ήταν (είναι) η αιγιακή υφαλοκρηπίδα/ΑΟΖ.

   Ευνόητο, αν και οι Έλληνες πολιτικοί κάνουν πως δεν καταλαβαίνουν.

   Επομένως, απ’ τη μια η Σκύλλα κι απ΄ την άλλη η Χάρυβδη.

   Και τότε; Είναι φως φανάρι πως οποιαδήποτε συζήτηση στην οποία η Ελλάδα δεχθεί να συρθεί με την Τουρκία με βάση την αμερικανική λαιμητόμο ατζέντα, η ίδια Ελλάδα θα βγει χαμένη, θα χάσει κάτι – μάλλον πολύ – σε Αιγαίο και Αν. Μεσόγειο, μιας και σε αυτή την θαλάσσια περιοχή οι Έλληνες κυβερνώντες, πιστά υπακούοντας στους υπερατλαντικούς πάτρωνες τους, ήδη προ πολλού απεμπόλησαν ΚΑΙ τα ελληνικά κυριαρχικά δικαιώματα που απλόχερα τους δίνει η UNCLOS  εγκληματικά αρνούμενοι τη πρωταρχική οριοθέτηση ΑΟΖ με Κύπρο.

   Βεβαίως, τώρα και να θέλουν  να  πραγματοποιήσουν αυτή την ΑΟΖ, μετά από το άλλο μέγιστο έγκλημα που διέπραξαν με την μερική ΑΟΖ με Αίγυπτο και προπαντός το τερατούργημα που δέχτηκαν με το άρθρο 1 παράγραφο (ε) που προβλέπει πως σε περίπτωση ελληνικής οριοθέτησης με άλλο κράτος η Ελλάδα υποχρεούται να διαβουλευτεί με την Αίγυπτο(!) – επομένως να έχει και την έγκρισή της, κάτι το άκρως υποθετικό! – και το άρθρο 4 που αποκλείει παντελώς όποια καταγγελία, απόσυρση, αναστολή στις αποφάσεις της Συμφωνίας,

   δηλαδή στην ουσία οποιαδήποτε νέα ελληνική ΑΟΖ στη περιοχή θα πρέπει να γίνει δεκτή και από την Αίγυπτο(!!!) και η Ελλάδα δεν μπορεί με τίποτα να ακυρώσει τη ζημιά που έχει υποστεί με την Συμφωνία ΑΟΖ με τη «φίλη» Αίγυπτο,

   η ίδια η Ελλάδα την απέκλεισε με τα ίδια της τα χέρια, δηλαδή το απέκλεισαν οι ίδιοι Έλληνες πρωθυπουργός Μητσοτάκης και ΥΠΕΞ Δένδιας με τα ίδια τους τα χέρια, ένα εθνικό έγκλημα, επαναλαμβάνουμε, ρίχνοντας οι ίδιοι την Ελλάδα μέσα στο λάκκο που ίδιοι έσκαψαν!

   Κάτι τέτοιο δεν θα μπορούσε να το συναντήσει κανείς πουθενά αλλού στο κόσμο!

   Και τότε, θυμούμαστε, είχε «βγει» ο Δένδιας για να καυχηθεί πώς «η Ελλάδα μεγάλωσε»!!! Και κανένας λειτουργός δικαιοσύνης (ας πούμε ένας «Di Pietro», λ.χ.) δεν εμφανίστηκε ποτέ να ελέγξει (όπως δικαιούται) και να σταματήσει το ανοσιούργημα πριν οριστοκοποιηθεί  δένοντας κυριολεκτικά τα χέρια των Ελλήνων.

 

  1. Ο Κωνσταντίνος Γρίβας, ένας από τους αξιολογότερους, «σωστούς» πολιτικούς αναλυτές, εύστοχα ασκεί κριτική στο δήθεν «καλό κλίμα» με τη Τουρκία ως επιδέξιο/πονηρό «έναυσμα» για «επανέναρξη επαναπροσέγγισης» με την ίδια, η οποία όμως ακάθεκτη δεν παύει να προβάλλει τις αμφισβητήσεις της για την κυριαρχία των ελληνικών νησιών, την παράλογη απαίτηση αποστρατιωτικοποίησης αυτών, τον «μπαμπούλα» του casus belli  για το αναφαίρετο ελληνικό δικαίωμα χωρικών υδάτων έως          τα 12 ν.μ., κάτι που φαίνεται να φοβούνται πολύ οι Έλληνες που όλο μιλούν για «δικαίωμά» τους το οποίο ωστόσο ποτέ δεν τολμούν να εφαρμόσουν!!

   Ο Κ. Γρίβας πάντως κάνει – πιστεύουμε – το λάθος να αισιοδοξεί (υπερβολικά και αδικαιολόγητα, κατά τη γνώμη μας) πως «κανείς Έλληνας πολιτικός [μάλλον εννοώντας τον πρωθυπουργό] δεν θα διανοηθεί οποιαδήποτε υποχώρηση στα ζητήματα [ελληνικής] κυριαρχίας και υπόστασης του ελληνικού κράτους»,  αναφερόμενος στην «εθνική γραμμή μας» (δηλ. της Ελλάδας) βάση της οποίας η οριοθέτηση της υφαλοκρηπίδας/ΑΟΖ – και εδώ κάνει ένα δεύτερο λάθος – κατά την άποψή του «δεν είναι γεωπολιτική διαφορά», ενώ στην πραγματικότητα είναι ακριβώς γεω-πολιτική, υπό την έννοια ότι είναι «γεω-γραφική» αλλά προπαντός «γεω-λογική», όντας σίγουρο πως η υφαλοκρηπίδα επ’ ουδενί λόγω δεν είναι «νομική έννοια».

   Όσο για την ΑΟΖ στο Αιγαίο, αυτή είναι μια άλλη, ξεχωριστή  «ιστορία».

   Τώρα, αν ακούσουμε τον Έλληνα πρωθυπουργό, που κάνει απεγνωσμένες λεκτικές ακροβατικές προσπάθειες για να καθησυχάσει τον ελληνικό λαό και ταυτόχρονα όμως και να τον αποπροσανατολίσει(!) δηλώνοντας πως «Σε έναν κόσμο ασταθή η σταθερά μας είναι μια: με την πατρίδα δεν παίζουμε», στο προεκλογικό σποτ της ΝΔ που δημοσίευσε στο Twitter στις 18.5.2023, θα μπορούσαμε (πρέπει) να συμπεράνουμε πως θέλει να πει ότι «δεν υπάρχει καμία περίπτωση να κάνουμε κάτι που μπορεί με οιονδήποτε τρόπο να βλάψει την πατρίδα μας Ελλάδα», κάνοντας πως ξεχνάμε πως οι προεκλογικές «κορώνες» για να σε «τουμπάρουν» είναι ως επί το πλείστον ψεύτικες, άρα δεν θα πρέπει να πιστέψουμε!

   Δυστυχώς πολλά λεγόμενα «φλου» της ελληνικής πολιτικής ηγεσίας μας δημιουργούν την υποψία ότι καθόλου, μα καθόλου δεν μπορούμε να «ευελπιστούμε», όπως ο κ. Γρίβας, πως στις προσεχείς απ’ τους Αμερικανούς προγραμματισμένες «υποχρεωτικές» – και χωρίς καμία αναγκαία «προετοιμασία»! – ελληνο-τουρκικές όχι «συζητήσεις» αλλά καταλλήλως οδηγούμενες «διαβουλεύσεις» και μάλλον «διαπραγματεύσεις»,  οι Έλληνες κυβερνώντες, στα εφιαλτικά χνάρια του ολετήρα Σημίτη, δεν θα είναι πάλι εξίσου large ώστε άλλη μια φορά να χαρίσουν στη Τουρκία κι άλλα κι άλλα όχι μόνο ελληνικά κυριαρχικά δικαιώματα, αλλά τώρα και θαλάσσια κυριαρχία στο Αιγαίο,

   ποιος ξέρει; εν αναμονή, στο λίγο-πολύ άμεσο μέλλον, και κάποιας εδαφικής κυριαρχίας, έτσι άλλωστε όπως προβλέπουν κάτι παλιά, «παράξενα» πάλι αμερικανικά «σχέδια» που οι «αφελείς» τα εντάσσουν «στρουθοκαμηλίζοντας» στη κατηγορία της «παράλογης συνωμοσιολογίας».

   Λογικά η Ελλάδα δεν έχει να κάνει καμία συζήτηση με τη Τουρκία για το Αιγαίο γιατί οποιαδήποτε «συζήτηση» κι αν θελήσει να κάνει θα αφορά μόνο ελληνικά δικαιώματα και κυριαρχία μη υπάρχοντας στο Αιγαίο κανένα τουρκικό δικαίωμα και κυριαρχία!!

   Η Τουρκία – η φύση-γεωγραφία και η φύση-γεωλογία της – είναι εκεί που είναι και πρέπει να μείνει, δηλαδή πίσω από το τόξο των ελληνικών νησιών Λήμνου-Ρόδου. Δεν έχει κανέναν λόγο και κανένα έρεισμα στο Αιγαίο, ούτε γεωγραφικά ούτε γεωλογικά ούτε και νομικά. Το είπαμε: η Τουρκία έχει μεγάλη ακτή αλλά μικρή θάλασσα. Έτσι την δημιούργησε η «φύση» και οι διεθνείς συμφωνίες. Στο Αιγαίο δεν έχει τίποτα.

   Γι’ αυτό, μη τολμήσει κανείς να θέσει σε «διαβουλεύσεις» την ύπαρξη των ελληνικών νησιών στο Αιγαίο και τα ελληνικά κυριαρχικά δικαιώματα που προκύπτουν όχι μόνο από διεθνείς συμβάσεις απολύτως εν ενεργεία, αλλά και από την ίδια γεωγραφικο-γεωλογική διαμόρφωση όλου του χώρου.

   Κατά συνέπεια, εξίσου λογικό είναι οι Έλληνες κυβερνήτες  να διαμηνύσουν σε πάσα κατεύθυνση ότι οι τουρκικές φαντασιώσεις περί δήθεν «τουρκικών νησιών στο Αιγαίο», επικουρούμενες  από αμερικανικές «υποστηρίξεις», ανήκουν αποκλειστικά στο βιβλίο «1000 και μια νύχτες» με τα σαχλά παραμύθια της Χαλιμάς για τους αδαείς και ανόητους που τα πιστεύουν.

   Και μας προκαλεί αλγεινή εντύπωση η επιμονή  των Ελλήνων κυβερνητών και παρατρεχάμενών τους για μια ούτε λίγο ούτε πολύ προσφυγή στη δικαιοδοσία του διεθνούς δικαστηρίου, έστω και μόνο γι το «θέμα» συζήτησης που λένε πως είναι η υφαλοκρηπίδα/ΑΟΖ του Αιγαίου, που μπορεί κάλλιστα να αποβεί όλη εις βάρος της Ελλάδας με τραγικούς αιγιακούς ακρωτηριασμούς.

   Μετά απ’ όλα ετούτα, είναι προφανές πως το πολύ-πολύ η Ελλάδα μπορεί να ανοίξει μια συζήτηση με τη Τουρκία μόνο για την ΑΟΖ (και υποκείμενη υφαλοκρηπίδα βάσει της UNCLOS) του Αιγαίου και αυτό αναφορικά μόνο με τα μοναδικά τρία περάσματα/σύνορα ΑΟΖ που υπάρχουν μεταξύ των δύο χωρών.

   Σίγουρα ωστόσο είναι μια συζήτηση που η Τουρκία δεν θα θελήσει ποτέ να αρχίσει γνωρίζοντας ευθύς εξαρχής την τρομερά υποδεέστερη θέση της στον χώρο. Δεν είναι γι’ αυτό άλλωστε που οι Αμερικανοί καρδιακοί φίλοι της μηχανεύονται τώρα να επιβάλλουν στην Ελλάδα αναγκαστικές διαπραγματεύσεις-λεόντεια συμφωνία υπέρ της Τουρκίας με την παραχώρηση σε αυτήν από την Ελλάδα ενός μεγάλου μέρους του Αιγαίου, ίσως και ακριβώς όπως εκείνο που οι Τούρκοι από παλιά είχαν ζητήσει: δηλαδή από νότια της Λήμνου περνώντας ανατολικά της Σκύρου έως τις παρυφές της Σάμου νότια της Λέσβου!

   Ουσιαστικά μια περιοχή που «κόβει» τα ελληνικά αιγιακά νησιά κάθετα στα δύο απομονώνοντάς τα με ταυτόχρονη οριζόντια απομόνωση όλου του τόξου Λήμνου-Ρόδου από την ηπειρωτική Ελλάδα!!!

   Ένας ακρωτηριασμός απολύτως εξευτελιστικός, απαράδεκτος, εγκληματικός, τραγικός τον οποίο δεν ξέρουμε πώς θα μπορεί να «χωνέψει» ποτέ ο ελληνικός λαός!!

   Βέβαια είναι τοις πάσι φανερό πως μια εξέλιξη του είδους μπορεί να εμφανιστεί ακριβώς γιατί οι υπερόπτες υπερατλαντικοί υπερ-πάτρωνες/φίλοι-«συνεργάτες» των Ελλήνων θεωρούν πως η Ελλάδα δεν δικαιούται να διαχειρίζεται μόνη της τα αιγιακά δικαιώματά της – το αμερικανικό «μνημόνιο» εφαρμοσμένο σε ό, τι υπάρχει στην ελληνική  θάλασσα, όπως τα γερμανικά μνημόνια εφαρμοσμένα σε ό, τι υπάρχει στην ελληνική στεριά.

 

  1. Είναι αφάνταστα αποκαρδιωτικό και λυπηρό να (που) τα λέμε όλα αυτά. Υπάρχουν όμως, είναι εδώ, πίσω από τη πόρτα μας, μπροστά στα μάτια μας. Δεν γίνεται να μην τα βλέπουμε.

   Αλήθεια, τελικά η εκτελεστική εξουσία είναι τελείως ανεξέλεγκτη; Έχει το ελεύθερο να πράττει ό, τι πιο αλλοπρόσαλλο και εγκληματικό της κατεβαίνει στο μυαλό χωρίς κανείς να μπορεί να ελέγχει τις πράξεις της ή να δέχεται άλλοι να της επιβάλλουν ζημιογόνες εθνικές συμπεριφορές χωρίς κανείς – θεσμοί ή  πολίτες – να μπορούν να επέμβουν με κάποιο τρόπο για να το σταματήσουν;

     Καμία δυνατότητα δεν υπάρχει κάποιος λειτουργός δικαιοσύνης  να επέμβει (ας πούμε πάλι στυλ Ντι Πιέτρο) για έλεγχο ενδεχόμενων «εσχάτων καταστάσεων» ξεπουλήματος σε ξένους βασικών ελληνικών κυριαρχικών δικαιωμάτων και κυριαρχίας;

     Καμία νομολογία δεν προβλέπει καταστάσεις του είδους;!

 

 

                                                                                    Κρεσέντσιο Σαντζίλιο

                                                                                             Ελληνιστής

 

         ………………………………………………………………………………..

Συνέχεια ανάγνωσης

Αιγαίο

Το σύνδρομο της Στοκχόλμης στο ελληνοτουρκικό σύστημα

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Του Νίκου Ιγγλέση
26/09/2024 

Η συνάντηση Κ. Μητσοτάκη – Ρ.Τ. Ερντογάν στη Ν. Υόρκη, στις 24-9-24, ήταν η έκτη τούς τελευταίους δεκαπέντε μήνες. Πρόκειται για «πολιτικό έρωτα» μεταξύ των δύο ηγετών, ιδιαίτερα μετά τη Διακήρυξη των Αθηνών (Δεκέμβριος ’23) ή για το «Σύνδρομο της Στοκχόλμης» όπου το θύμα μέσω ψυχολογικών και συναισθηματικών διεργασιών καταλήγει να ερωτευθεί το θύτη του;

Σε τί αλήθεια αποσκοπούν όλες αυτές οι συναντήσεις, οι συνομιλίες, τα «μέτρα οικοδόμησης εμπιστοσύνης», η λεγόμενη θετική ατζέντα κ.α.; Πού είναι το «παράθυρο ευκαιρίας» που βλέπει η Κυβέρνηση;  Ένα είναι βέβαιο: Όλα αυτά δεσμεύουν την Ελλάδα να μην επιχειρήσει να ανατρέψει το, δυσμενές γι’ αυτήν, status quo στο Αιγαίο και τη Μεσόγειο και απενοχοποιούν, στη διεθνή σκηνή, την αναθεωρητική – επεκτατική Τουρκία.

Ποιά είναι τα διαχρονικά ζητήματα της ελληνοτουρκικής αντιπαράθεσης που, κατά την Κυβέρνηση, θα προωθήσει τη λύση τους ο διάλογος;

1) Η Ελλάδα δικαιούται να ασκήσει το μονομερές δικαίωμα που της δίνει το Διεθνές Δίκαιο της Θάλασσας να αυξήσει, δηλαδή, τα χωρικά ύδατά της μέχρι τα 12 ν.μ. στο Αιγαίο και την Α. Μεσόγειο και την άρση τού, επ’ αυτού, τουρκικού casus belli; Όχι, υποστηρίζει η Άγκυρα.

2) Τα ελληνικά νησιά που μπορούν να συντηρήσουν ανθρώπινη δραστηριότητα διαθέτουν την ίδια ΑΟΖ (μέχρι 200ν.μ.) με αυτήν της ηπειρωτικής χώρας, όπως προβλέπεται από το Διεθνές Δίκαιο της Θάλασσας; Όχι, διαθέτουν μόνο χωρικά ύδατα 6 ν.μ. αντιτείνει η Τουρκία.

3) Τα νησιά του Ανατολικού Αιγαίου δικαιούνται να είναι στρατιωτικοποιημένα γιατί απειλούνται; Θυμίζουμε το «Θα έρθουμε μια νύχτα ξαφνικά». Όχι, πρέπει να είναι αποστρατικοποιημένα σύμφωνα με τις Συνθήκες Λωζάνης-Παρισίων, λέει η Τουρκία.

4) Η Ελλάδα μπορεί να καταθέσει στην ΕΕ τους χάρτες του Θαλάσσιου Χωροταξικού Σχεδιασμού, όπως έχει κάνει η Κυπριακή Δημοκρατία; Μια τέτοια ενέργεια θα σήμαινε ανακήρυξη (όχι οριοθέτηση) της συνολικής ελληνικής ΑΟΖ, χωρίς αυτό να προκαλέσει τη σφοδρή τουρκική αντίδραση;

5) Τα Θαλάσσια Πάρκα, που εξαγγέλθηκαν, θα υλοποιηθούν ή ξεχάστηκαν για να μην χαλάσει το θετικό κλίμα; Η Άγκυρα δήλωσε ότι απαιτείται η συναίνεσή της.

6) Το παράνομο, κατά το Διεθνές Δίκαιο της Θάλασσας, Τουρκολυβικό Μνημόνιο θα ακυρωθεί ή θα παρεμποδίζει την όποια εκμετάλλευση της οριοθετημένης ελληνικής ΑΟΖ με την Αίγυπτο;

7) Τα αφηγήματα της «Γαλάζιας Πατρίδας» και των «Γαλάζιων Αιθέρων» αποτελούν ευθεία αμφισβήτηση της κυριαρχίας και των κυριαρχικών δικαιωμάτων της Ελλάδος. Η Τουρκία διεκδικεί το μισό Αιγαίο, ανατολικά του 25ου Μεσημβρινού και όλη τη θαλάσσια έκταση μεταξύ Ρόδου και Κύπρου (βλέπε χάρτη). Μπορεί κάτι τέτοιο να γίνει αποδεκτό;

8) Στην Κύπρο η Τουρκία ζητάει τη διεθνή αναγνώριση της κατεχόμενης ζώνης ως ανεξάρτητο κράτος. Παράλληλα διακηρύσσει ότι τα κατοχικά στρατεύματά της θα παραμείνουν εσαεί στη νησί. Ο Ελληνισμός μπορεί να το αποδεχτεί;

9) Η μουσουλμανική μειονότητα της Δ. Θράκης που η Άγκυρα, ενάντια στη Συνθήκη της Λωζάνης, αποκαλεί τουρκική, χρησιμοποιείται εδώ και χρόνια ως «στρατηγική μειονότητα» για την υβριδική αποσταθεροποίηση της Ελλάδας και επέμβασης στις εσωτερικές υποθέσεις της. Η Κυβέρνηση και το υπόλοιπο κυρίαρχο πολιτικό σύστημα δεν αντιδρούν για να μη θυμώσει η Τουρκία.

Όλα αυτά και άλλα σημαντικά ζητήματα προδιαγράφουν το αποτέλεσμα του ελληνοτουρκικού διαλόγου. Η Τουρκία κερδίζει χρόνο και ισχυροποιείται. Η Διακήρυξη των Αθηνών διευκόλυνε την Άγκυρα στην απόκτηση των αμερικανικών F-16 (40 + 80 αεροσκάφη και άφθονα όπλα). Η συνέχιση του διαλόγου διευκολύνει την Τουρκία για την άρση των αμερικανικών κυρώσεων στην πολεμική βιομηχανία της και ίσως στην απόκτηση των F-35. Η Ελλάδα χάνει χρόνο, δεν ασκεί τα νόμιμα δικαιώματά της και δεν ανατρέπει το status quo, στο οποίο έχει εγκλωβιστεί. Η Τουρκία, από την πλευρά της, επιμένει να προβάλλει συνεχώς τις διεκδικήσεις της, όταν απαιτείται τις επιβάλλει δια του καταναγκασμού (π.χ. πρόσφατα στην Κάσο) και στο τέλος θα επικαλεστεί «τις πραγματικότητες επί του πεδίου»  ως ένα είδος «χρησικτησίας» για να τις νομιμοποιήσει στη διεθνή σκηνή.

Το Μεταναστευτικό  

Η Κυβέρνηση προβάλλει ως επιτυχία του διαλόγου τη συνεργασία με την Τουρκία για τον περιορισμό των μεταναστευτικών ροών. Πρόκειται για προπαγάνδα εσωτερικής κατανάλωσης. Αλήθεια, πώς φτάνουν οι μετανάστες από την Κεντρική Ασία, το Κέρας ή την υποσαχάρια Αφρική στην Τουρκία; Έρχονται περπατώντας; Όχι βέβαια. Φτάνουν με πτήσεις των τουρκικών αερογραμμών (χωρίς visa) στην Κωνσταντινούπολη και από εκεί προωθούνται στον Έβρο και στις ακτές του Αιγαίου. Υπάρχει κανείς αφελής που πιστεύει ότι όλο αυτό το traffic γίνεται εν αγνοία των τουρκικών μυστικών υπηρεσιών, της στρατοχωροφυλακής και της αστυνομίας; Οι διακινητές είναι απλώς τα εκτελεστικά όργανα των υβριδικών επιχειρήσεων της Τουρκίας.

Σύμφωνα με στοιχεία της Frontex το πρώτο οκτάμηνο του 2024 οι μεταναστευτικές ροές από την Α. Μεσόγειο προς την Ελλάδα  αυξήθηκαν κατά 39% (πάνω από 37.000 άτομα). Αντίθετα από την Κεντρική Μεσόγειο προς την Ιταλία μειώθηκαν κατά 64%. Ο υπουργός Μετανάστευσης και Ασύλου Ν. Παναγιωτόπουλος, σε πρόσφατη συνέντευξή του, ανέφερε ότι οι ροές, το πρώτο οκτάμηνο αυξήθηκαν, κατά 60%. Ίσως ξέρει κάτι περισσότερο. Αυτοί οι αριθμοί αφορούν όσους εντοπίζονται και καταγράφονται. Χιλιάδες άλλοι διέρχονται λαθραία από τα σύνορα. Κάθε μέρα στον Έβρο και στην Εγνατία οδό συλλαμβάνονται αλλοδαποί και ημεδαποί διακινητές με κλεμμένα αυτοκίνητα να προωθούν λαθρομετανάστες στο εσωτερικό της χώρας. Εκείνος ο φράκτης στον Έβρο προχωράει με «ρυθμό χελώνας».

Αλήθεια, γιατί η Κυβέρνηση δεν αναστέλλει τη χορήγηση ασύλου για έξι μήνες, όπως έκανε η Κυπριακή Δημοκρατία με αποτέλεσμα την κατακόρυφη μείωση των αφίξεων μεταναστών; Αλλά πώς να το κάνει όταν ο πρωθυπουργός έχει δηλώσει ότι είναι ευτυχής που η ελληνική κοινωνία μεταλλάσσεται σε πολυπολιτισμική! Όταν οι Έλληνες, δηλαδή, θα γίνουν μια από τις διάφορες μειονότητες που θα διαβιούν στην ελληνική επικράτεια.

Το Κυπριακό

Ο Νίκος Χριστοδουλίδης πρόεδρος της Κυπριακής Δημοκρατίας κράτους διεθνώς αναγνωρισμένου, μέλους του ΟΗΕ, της ΕΕ και άλλων διεθνών οργανισμών παρακαλάει για μια συνάντηση με τον επικεφαλής της αποσχιστικής οντότητας της Βόρειας Κύπρου για να επαναρχίσει ο διάλογος για λύση του Κυπριακού. Μόνο που τη λύση του Κυπριακού δε θα την αποφασίσει ο όποιος Ερσιν Τατάρ αλλά η Άγκυρα. Αν ο Ν. Χριστοδουλίδης ήθελε να διατηρήσει την αξιοπρέπειά του και ιδιαίτερα το κύρος της Κυπριακής Δημοκρατίας θα έπρεπε να ζητάει διάλογο με τον Ερντογάν. Από κοντά ο Κ. Μητσοτάκης και ο Υπουργός του των Εξωτερικών δηλώνουν ευτυχείς που υπάρχει κινητικότητα στο Κυπριακό. Κινητικότητα για να προκύψει τι; Για να απενοχοποιείται ο εισβολέας και κατακτητής;

Μετά 50 χρόνια κανένα κράτος και κανείς διεθνής οργανισμός δε ζητάει την αποχώρηση των στρατευμάτων κατοχής από την Κύπρο. Όλοι ζητούν διάλογο μεταξύ των δύο κοινοτήτων και αμοιβαίες υποχωρήσεις για την εύρεση της όποιας λύσης. Η Τουρκία είναι στο απυρόβλητο. Εδώ έχουν οδηγήσει τον Ελληνισμό 50 χρόνια κατευναστικής πολιτικής  Για αποτροπή, ανάσχεση και απελευθέρωση της κατεχόμενης Κύπρου δε μιλάει ούτε η Αθήνα ούτε η Λευκωσία.

 Ο Ερντογάν ζητάει από το βήμα της Γενικής Συνέλευσης του ΟΗΕ τη διεθνή αναγνώριση ως ανεξάρτητου κράτους των κατεχομένων εδαφών και οι Μητσοτάκης και Χριστοδουλίδης μια Δικοινοτική –Διζωνική Ομοσπονδία που μπορεί να είναι χειρότερη ακόμη και της διχοτόμησης, αφού θα θέσει και τις ελεύθερες περιοχές υπό τον γεωπολιτικό έλεγχο της Τουρκίας.

Εδώ που έχουν φτάσει τα πράγματα στην ελληνοτουρκική αντιπαράθεση είτε ο Ελληνισμός θα αποδεχτεί όλους τους τουρκικούς όρους είτε η Τουρκία θα πρέπει να υποχρεωθεί να εγκαταλείψει τους γεωστρατηγικούς στόχους της. Μέση λύση δεν υπάρχει, γιατί αν δώσουμε μόνο ορισμένα απ’ όσα απαιτεί η Άγκυρα, «για να μην είμαστε καθημερινά με το δάκτυλο στη σκανδάλη» όπως είπε ο κ. Μητσοτάκης, απλώς θα της ανοίξουμε την όρεξη και για τα υπόλοιπα όντας σε ακόμη πιο αδύναμη θέση. Εκτός αν το «Σύνδρομο της Στοκχόλμης» έχει καταλάβει ολοκληρωτικά το πολιτικό προσωπικό σε Αθήνα και Λευκωσία.

Υ.Γ. 1 Πέρασε ίσως απαρατήρητη η αναφορά του Κ. Μητσοτάκη κατά την ομιλία του στη «Σύνοδο Κορυφής για Το Μέλλον» του ΟΗΕ. Είπε: «Το παγκόσμιο συμφέρον διαπερνά το μεμονωμένο συμφέρον των κρατών». Ποιος αλήθεια ορίζει το παγκόσμιο συμφέρον; Η παγκοσμιοποίηση, η Ευρωπαϊκή Ένωση, το ΝΑΤΟ, η Σύνοδος του Νταβός ή κάποιος άλλος;

Υ.Γ. 2 Απορεί κανείς με την εμμονή των ελλήνων πολιτικών να μιλούν για ενδεχόμενη οριοθέτηση υφαλοκρηπίδας και ΑΟΖ με την Τουρκία. Αγνοούν ότι στην ΑΟΖ περιλαμβάνεται και η υφαλοκρηπίδα; Ή εξυπηρετούν την Άγκυρα που δεν έχει επικυρώσει τη Σύμβαση για το Δίκαιο της Θάλασσας και θέλει οριοθέτηση υφαλοκρηπίδας ώστε να ισχυριστεί ότι τα ελληνικά νησιά του Αιγαίου κάθονται πάνω στην υφαλοκρηπίδα της Ανατολίας;

 

Πηγή: www.ellinikiantistasi.gr

Συνέχεια ανάγνωσης

Αιγαίο

ΕΣΤΙΑ: Το δώρο Μητσοτάκη σε Ερντογάν! «Γκρίζες» ὅλες οἱ βραχονησῖδες καί τά νησιά πού εὑρίσκονται σέ ἀπόσταση 10 μιλίων ἀπό τά «θαλάσσια σύνορα»

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

«Ἀπαγόρευση τῆς τουριστικῆς ἀνάπτυξης» προβλέπει νομοσχέδιο τοῦ Ὑπουργείου Ἐνεργείας γιά τό Εἰδικό Χωροταξικό Σχέδιο στόν τουρισμό – «Ἀπαράδεκτη καί ἀναιτιολόγητη» θεωρεῖ τήν ρύθμιση ὁ πρόεδρος τοῦ ΤΕΕ Λέσβου κ. Στρατῆς Μανωλακέλλης – Τό πάγωμα τῆς οἰκονομικῆς δραστηριότητος ἀκυρώνει τήν ΑΟΖ – Τό «δῶρο» Μητσοτάκη σέ Ἐρντογάν

Μικρονήσια τοῦ Αἰγαίου χωρίς ΑΟΖ καί ὑφαλοκρηπῖδα μέ ἑλληνικό νόμο!

Οταν ἐκδιώκονται οἱ κάτοικοι καί ἀναστέλλεται ἡ οἰκονομική δραστηριότητα ἀπό νησί ἤ μικρονησίδα, αὐτομάτως χάνεται καί τό δικαίωμά του σέ ΑΟΖ καί ὑφαλοκρηπῖδα. Αὐτό ὁρίζει τό Διεθνές Δίκαιο τῆς Θαλάσσης. Εἶναι λοιπόν ἐξωφρενικό, εἶναι ἐξοργιστικό, τό γεγονός ὅτι προετοιμάζεται νόμος τοῦ ἑλληνικοῦ Κράτους, ὁ ὁποῖος ἀπαγορεύει τήν τουριστική ἀνάπτυξη σέ μιά ὁλόκληρη κατηγορία νήσων καί νησίδων, καθιστῶντας τις ἔτσι «γκρίζες». Τοῦτο σημαίνει ὅτι ὀψέποτε γίνουν διαπραγματεύσεις γιά ὁριοθέτηση ΑΟΖ καί ὑφαλοκρηπῖδας στό Αἰγαῖο καί ἐν γένει στό ἑλληνικό ἀρχιπέλαγος, θά εὑρεθεῖ ἡ Τουρκία σέ πλεονεκτική θέση, καθώς θά ὑπάρχει ἑλληνικός νόμος, ὁ ὁποῖος θά δικαιώνει τήν ἀπαίτησή της νά μήν ἔχουν τά νησιά δικαίωμα σέ ΑΟΖ καί ὑφαλοκρηπῖδα.

Πρόκειται, ὅπως ἀποκαλύπτει ἡ «Ἑστία», γιά τό νομοσχέδιο τοῦ Ὑπουργείου Ἐνεργείας πού ὁρίζει τό Εἰδικό Χωροταξικό Σχέδιο γιά τόν τουρισμό, τό ὁποῖο ἤδη εὑρίσκεται σέ δημόσια διαβούλευση. Τό νομοσχέδιο αὐτό περιλαμβάνει συγκεκριμένες διατάξεις πού ἀπαγορεύουν –ναί, χρησιμοποιεῖται ὁ ὄρος «ἀπαγορεύεται»– τήν τουριστική ἀνάπτυξη σέ ἑλληνικά νησιά. Καί ἐνδεχομένως σέ κάποια ἀπό τά νησιά αὐτά νά μήν εἶναι ἐφικτό νά δημιουργηθοῦν τουριστικές ὑποδομές. Ποιός εἶναι ὅμως ὁ λόγος νά ὑπάρχει ρητή ἀπαγόρευσις σέ νόμο τοῦ ἑλληνικοῦ Κράτους;

Ἀκόμη καί νησιά ἤ νησῖδες πού δέν ἔχουν αὐτήν τήν στιγμή ὑποδομές οἰκονομικῆς δραστηριότητος, δυνητικῶς μποροῦν ὁποιαδήποτε στιγμή νά ἀποκτήσουν. Συνεπῶς τό δικαίωμα νά ἔχουν ἐπήρεια στήν ὁριοθέτηση θαλασσίων ζωνῶν ὑφίσταται. Ποιός ὁ λόγος νά καταργηθεῖ αὐτό μέ ἑλληνικό νόμο; Τό ὅλο ζήτημα θυμίζει τήν περίπτωση τῆς νησῖδος Λέβιθα, ἀπό τήν ὁποία ἐξεδιώχθησαν βοσκός καί τό κοπάδι του (δηλαδή ὁ κάτοικος καί ἡ οἰκονομική του δραστηριότης) γιά νά «σωθεῖ» ἕνα σπάνιο εἶδος σαλιγκαριῶν. Ἔχουν ἄραγε τά σαλιγκάρια μεγαλύτερη ἀξία ἀπό τά κυριαρχικά δικαιώματα τῆς χώρας μας στό Αἰγαῖο;

Γιά νά μήν μακρυγοροῦμε, ἰδού τί ἀναφέρει τό ἐπίμαχο νομοσχέδιο:

«Ὁμάδα ΙΙΙ: Ἀκατοίκητα νησιά καί βραχονησῖδες

Ἡ Ὁμάδα ΙΙΙ περιλαμβάνει δύο ὑποομάδες, μέ βάση τά ἰδιαίτερα φυσικά καί ἀνθρωπογενῆ χαρακτηριστικά τους, τό μέγεθος καί τήν ἐγγύτητά τους μέ κατοικημένες περιοχές.

Στήν 1η ὑποομάδα περιλαμβάνονται:

• Βραχονησῖδες

• Νησιά μέ ἔκταση μικρότερη τῶν 300 στρεμμάτων

• Νησιά τά ὁποῖα εὑρίσκονται σέ ἀπόσταση μικρότερη τῶν 10 ναυτικῶν μιλίων ἀπό τά θαλάσσια σύνορα τῆς χώρας

• Νησιά τά ὁποῖα εὑρίσκονται σέ ἀπόσταση μεγαλύτερη τῶν 10 ναυτικῶν μιλίων ἀπό παράκτιες περιοχές τοῦ ἠπειρωτικοῦ τμήματος τῆς χώρας ἤ ἀπό νησιά πού διαθέτουν ἀκτοπλοϊκή πρόσβαση.

Στήν δεύτερη ὑποομάδα περιλαμβάνονται ὅλα τά ἀκατοίκητα νησιά (μηδενικός πληθυσμός κατά τήν ἑκάστοτε τελευταία ἀπογραφή) πού δέν ἀνήκουν στήν 1η ὑποομάδα».

Τό νέο ΕΧΠ‐Τ προτείνει τίς παρακάτω ρυθμίσεις γιά τήν Ὁμάδα ΙΙΙ:

«1. Στά νησιά τῆς πρώτης ὑποομάδας δέν ἐπιτρέπεται κανένα εἶδος τουριστικῆς ἀνάπτυξης.

2. Στά νησιά τῆς δεύτερης ὑποομάδας ἐπιτρέπονται μόνο ΟΥΤΔ «ἤπιας ἀνάπτυξης». Σημειώνεται ὅτι μέ βάση τό ἰσχῦον θεσμικό πλαίσιο, ὁ συντελεστής δόμησης γιά τά σύνθετα τουριστικά καταλύματα (ΣΤΚ) καί τά μεικτά τουριστικά καταλύματα μικρῆς κλίμακας (ΜΤΚΜΚ) περιορίζεται ἀπό 0,2 σέ 0,12 γιά τά κατοικημένα νησιά πλήν τῶν νήσων Κρήτης, Εὔβοιας, Κέρκυρας καί Ρόδου. Στό ἴδιο πνεῦμα κρίνεται σκόπιμο οἱ ὀργανωμένοι ὑποδοχεῖς τουριστικῶν δραστηριοτήτων (ΟΥΤΔ) πού ἐπιτρέπονται στά νησιά αὐτά νά εἶναι ἤπιας ἀνάπτυξης κατά τόν ὁρισμό τοῦ ὑπό μελέτη ΕΧΠ‐Τ».

Πρόεδρος Τεχνικού Επιμελητηρίου Βορειοανατολικού Αιγαίου: Απαράδεκτη η απαγόρευση

Ἡ ἀπαγόρευσις αὐτή, τῆς ἀναπτύξεως τῶν νησίδων τῆς τρίτης ὑποομάδος, χαρακτηρίζεται ἀπαράδεκτη καί ἀναιτιολόγητη καί ἀπό τό Τεχνικό Ἐπιμελητήριο Βορειοανατολικοῦ Αἰγαίου, τό ὁποῖο σέ ἔγγραφο πρός τό ὑπουργεῖο ἐνεργείας, τό ὁποῖο ὑπογράφει ὁ πρόεδρός του Στρατῆς Μανωλακέλλης, μεταξύ ἄλλων ὑπογραμμίζει:

«Καταγράφονται στήν Ὁμάδα ΙΙΙ:

“Ἀκατοίκητα νησιά καί βραχονησῖδες” ὡς 1η ὑποομάδα

• Οἱ βραχονησῖδες

• Νησιά μέ ἔκταση μικρότερη τῶν 300 στρεμμάτων.

• Νησιά τά ὁποῖα εὑρίσκονται σέ ἀπόσταση μικρότερη τῶν 10 ναυτικῶν μιλίων ἀπό τά θαλάσσια σύνορα τῆς χώρας.

• Νησιά τά ὁποῖα εὑρίσκονται σέ ἀπόσταση μεγαλύτερη τῶν 10 ναυτικῶν μιλίων ἀπό παράκτιες περιοχές τοῦ ἠπειρωτικοῦ τμήματος τῆς χώρας ἤ ἀπό νησιά πού διαθέτουν ἀκτοπλοϊκή πρόσβαση καί ἐπιβάλλεται ἀπαγόρευση ὁποιασδήποτε μορφῆς τουριστικῆς ἀνάπτυξης!

Συγκεκριμένα ἀναφέρεται: “Στά νησιά τῆς πρώτης ὑποομάδας δέν ἐπιτρέπεται κανένα εἶδος τουριστικῆς ἀνάπτυξης. Στά νησιά τῆς δεύτερης ὑποομάδας ἐπιτρέπονται μόνο ΟΥΤΔ ἤπιας ἀνάπτυξης.

Ὡς κάτοικοι ἀκριτικῶν νησιῶν θεωροῦμε ἀπαράδεκτη καί ἀναιτιολόγητη μιά τέτοια ἀπαγόρευση καί ζητοῦμε τήν διαγραφή της ἤ τροποποίησή της μέ ρυθμίσεις ἀνάλογες τῆς 2ης ὑποομάδας».

Ἐρώτησις: Μήπως ὁ νόμος τοῦ κ. Σκυλακάκη εἶναι τό «δῶρο» τοῦ Πρωθυπουργοῦ στόν Πρόεδρο Ἐρντογάν κατά τήν σημερινή τους συνάντηση; Αὐτή εἶναι ἡ «συναντίληψη γιά τίς θαλάσσιες ζῶνες»;

ΠΗΓΗ: ΕΣΤΙΑ

Συνέχεια ανάγνωσης

Αιγαίο

Δημήτρης Τσαϊλάς: Από τον εξαναγκασμό στη συνθηκολόγηση

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Η πολλαπλότητα και η πολυπλοκότητα των προκλήσεων εθνικής κυριαρχίας, που αντιμετωπίζουμε δεν αφήνουν περιθώρια για διπλωματικούς ελιγμούς, λόγω των εκφρασμένων απειλών από την Τουρκία. Αυτό το πολύπλοκο σύνολο αλληλένδετων ζητημάτων (ΑΟΖ, Υφαλοκρηπίδα, Δικαίωμα επέκτασης χωρικών υδάτων, Δικαίωμα προάσπισης νησιών ανατολικού Αιγαίου, Δικαίωμα έρευνας διάσωσης στο FIR, Δυτική Θράκη, Κύπρος) είναι πολύ πολύπλοκο για ακόμη και για πολύ εξειδικευμένους διπλωμάτες να φαντάζονται εύκολες λύσεις. Η κυβέρνηση μας αποφάσισε με μυστική διπλωματία ουσιαστικά, να δώσει προτεραιότητα σε δύο ζητήματα: τον κατευνασμό της Τουρκίας και την ενίσχυση από τους συμμάχους και εταίρους. Δυστυχώς θα μάθουμε πολύ σύντομα, εάν αυτά τα ζητήματα είναι πιθανό να επιλυθούν. 

Η Τουρκία ακολουθεί μια ολοένα και πιο αυτόνομη εξωτερική πολιτική, ενώ εδραιώνει το αυταρχικό σύστημα διακυβέρνησής της. Εν μέσω μιας μεταβαλλόμενης παγκόσμιας τάξης, η Άγκυρα χρειάζεται την Ελλάδα μόνο για να ισορροπήσει τις γεωπολιτικές της φιλοδοξίες με τα βασικά οικονομικά της συμφέροντα και τις σχέσεις της με τη Δύση και όχι για να υπάρξει οποιαδήποτε επίλυση για τις θαλάσσιες ζώνες. 

Ο κόσμος γίνεται μάρτυρας κοσμοϊστορικών γεωπολιτικών αλλαγών στην ηπειρωτική Ευρώπη. Παράλληλα, η μόνιμη απειλή για τον Ελληνισμό, η Τουρκία αναπροσανατολίζει την εξωτερική της πολιτική και επεκτείνει τον περιφερειακό ρόλο της. Η Τουρκία είναι προφανώς ελεύθερη να ακολουθήσει τη δική της πορεία. Αυτό που μένει να δούμε είναι πώς ο Ελληνισμός θα εξισορροπήσει τις περιφερειακές γεωπολιτικές φιλοδοξίες της Τουρκίας με την ευρωπαϊκή γειτονιά της και τα βασικά οικονομικά συμφέροντα και περιορισμούς της. 

Εν μέσω μιας μαζικής αναταραχής στην παγκόσμια γεωπολιτική, έχει καταστεί ζωτικής σημασίας για όλους μας στην Ελλάδα να κάνουμε μια λειτουργική αξιολόγηση της διεθνούς πραγματικότητας με σκοπό να μην επιτρέψουμε να εγείρονται ζητήματα κυριαρχίας. Ο εν εξελίξει αφοπλισμός των νησιών του Αιγαίου, και η επί θύραις θεσμοποίησή του σε αποστρατιωτικοποίηση/ουδετερότητα, (με άλλοθι το σχεδιαζόμενο Ελληνο-Τουρκικό Σύμφωνο Φιλίας και μη -Επίθεσης) πρέπει να σταματήσει!!  Κάθε μέσο νόμιμης δράσης είναι καλό και πρόσφορο για τον σκοπό αυτό. Προέχει η  ενημέρωση των πολιτών για τις συνέπειες που θα έχει ο σχεδιασμός της αποστρατιωτικοποίησης και συναφούς ουδετερότητας στην ασφάλειά τους, στην ίδια τους την ζωή και στο μέλλον των παιδιών τους. Είναι απαραίτητη η διαμόρφωση και οργάνωση του πλαισίου, που θα επιτρέψει στους πολίτες ν` αναλάβουν, με συγκροτημένη δράση, την ευθύνη κάθε ενός και κάθε μίας για την άμυνα της χώρας και των επαπειλούμενων περιοχών της.

Πώς η Τουρκία μπορεί να κερδίσει χωρίς πόλεμο

Υπάρχει ένας εύλογος δρόμος για την Τουρκία να χρησιμοποιήσει εξαναγκασμό σε μαζική κλίμακα για να αναγκάσει την Ελλάδα να αποδεχθεί τις απαιτήσεις της Άγκυρας χωρίς να πυροδοτήσει μεγάλο περιφερειακό πόλεμο και χωρίς να θέσει σε κίνδυνο τους περιφερειακούς υψηλούς-στρατηγικούς στόχους της Τουρκίας.

Πολύ λίγη προσοχή δίνεται στις δυνατότητες εξαναγκασμού της Τουρκίας, ενώ η στρατιωτική ικανότητα της παραμένει στο επίκεντρο των στρατηγικών.

Μια βραχυπρόθεσμη εκστρατεία εξαναγκασμού μπορεί να δημιουργήσει συνθήκες για να παράσχει στη Τουρκία διάφορες οδούς που θα μπορούσαν να μετατρέψουν τις καταναγκαστικές δραστηριότητες της σε πολιτικά αποτελέσματα που θα της επιτρέψουν να αποκτήσει πολιτικό έλεγχο στη γεωπολιτική περιφέρεια.

Ο Ελληνισμός είναι πλήρως ικανός να αναπτύξει επαρκή αντίμετρα για να αποτρέψει και να νικήσει μια εκστρατεία εξαναγκασμού της Τουρκίας που στοχεύει την κυριαρχία μας μέσω άμεσης δράσης και στενού συντονισμό;

Ο φόβος ότι η Τουρκία θα προκαλέσει κρίση στην Ελλάδα και θα μας παρασύρει σε έναν μαζικό πόλεμο στο Αιγαίο ώθησε εδώ και πολλά χρόνια την αυξανόμενη εστίαση στην προετοιμασία για σύγκρουση. Η επέκταση των στρατιωτικών δυνατοτήτων της Τουρκίας και οι απειλές της Τουρκίας για ορόσημα όπως του αιώνα της Τουρκίας έχουν εντείνει αυτούς τους φόβους και έχουν πυροδοτήσει έντονες συζητήσεις σχετικά με τον πιθανό ρόλο και την ετοιμότητα του Ελληνισμού να αποτρέψει και να νικήσει σε μια κρίση.

Οι ανησυχίες σχετικά με την ικανότητα του Ελληνισμού να υπερασπιστεί ολιστικά στις θάλασσες του Αιγαίου και της Μεσογείου είναι έγκυρες και σημαντικές επειδή τα ελληνικά συμφέροντα θα πλήττονταν σοβαρά από την ενεργή αμφισβήτηση νήσων. Η θάλασσα είναι στρατηγικά ζωτικής σημασίας για την επιβίωση μας. 

Ωστόσο, ο Ελληνισμός εξακολουθεί να στερείται μιας σαφούς υψηλής στρατηγικής για την υπεράσπιση των κυριαρχικών δικαιωμάτων, παρά το γεγονός ότι η κυβέρνηση διατυπώνει όλο και περισσότερο τη σημασία της διατήρησης αυτών. Ακόμη χειρότερα, οι συζητήσεις για την άμυνα της Ελλάδας έχουν επικεντρωθεί σχεδόν αποκλειστικά στην αποτροπή ή την ήττα των τουρκικών ενόπλων δυνάμεων σε μια πιθανή σύγκρουση ενώ έχουν αγνοήσει σε μεγάλο βαθμό το πιθανότερο σενάριο, στοιχεία του οποίου βρίσκονται ήδη σε εξέλιξη. Μια εκστρατεία εξαναγκασμού της Τουρκίας που απέχει πολύ από την εισβολή, αλλά φέρνει ωστόσο τον Ελληνισμό υπό τον έλεγχο της Άγκυρας. Η ελληνική κυβέρνηση πρέπει να πείσει την ηγέτιδα δύναμη της βορειοατλαντικής συμμαχίας ΗΠΑ και τους εταίρους στην ΕΕ να αποχωρήσουν από τη στενότερη εστίαση σε ένα μόνο επικίνδυνο σενάριο για να επανεκτιμήσουν την πλήρη απειλή που θέτει η Τουρκία και να αναπτύξουν ένα συνεκτικό σύνολο στρατηγικών για να νικήσουν όλες τις πτυχές αυτής της απειλής.

Οι στρατηγικές συζητήσεις στα διάφορα φόρα σχετικά με την άμυνα του Ελληνισμού επικεντρώθηκαν σε μεγάλο βαθμό στον τρόπο αποτροπής της σύγκρουσης. Αυτές οι συζητήσεις έχουν γίνει ιδιαίτερα εμφανείς καθώς η τουρκικές διεκδικήσεις αυξάνονται και γίνονται όλο και πιο εμφανής. Η αποφασιστικότητα των πολιτών του Ελληνισμού να διατηρήσει την κυριαρχία του ενθαρρύνει τους ηγέτες της Άγκυρας να επιλέξουν όλο και πιο καταναγκαστικά μονοπάτια για να αποκτήσουν τον έλεγχο, μέχρι και τη σύγκρουση. Σε αυτό το σημείο που έχουμε φτάσει πρέπει σίγουρα να προετοιμαστούμε για την πιθανότητα σύγκρουσης, αλλά πρέπει επίσης να προετοιμαστούμε για εναλλακτικές στρατηγικές υβριδικού πολέμου και εξαναγκασμού της Τουρκίας.

Η στρατηγική σχεδίαση της Τουρκίας, εδώ και καιρό, αναγνώρισε αυτό το σημαντικό κενό στη στρατηγική σκέψη του Ελληνισμού και προσπάθησε να εξετάσει εάν τέτοιες εξαναγκαστικές προσεγγίσεις ακόμη και βραχυπρόθεσμου πολέμου θα μπορούσαν να αναγκάσουν την Ελλάδα να υποχωρήσει στις απαιτήσεις της χωρίς σύγκρουση ή στρατιωτικό αποκλεισμό κάποιων νησιών. Έχουνε αναπτύξει μια ρεαλιστική προσέγγιση που θα μπορούσε να μας εξαναγκάσει σε μια πολιτική διευθέτηση ευνοϊκή για την Τουρκία χωρίς να εισβάλει και να καταλάβει ένα νησί. Αναφέρομαι σε αυτή την ολοκληρωμένη πολιτικο-στρατιωτική εκστρατεία ως τη βραχυπρόθεσμη πορεία εξαναγκασμού.

Η επιτυχία της πορείας δράσεως εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από την αποτυχία των στόχων της να αναγνωρίσουν την ύπαρξή της ως συνεκτικό εγχείρημα. Αυξάνοντας συνεχώς την πίεση και εντείνοντας τη βασική καταναγκαστική δραστηριότητα, η Τουρκία στοχεύει να αναβαθμίζει όλο και περισσότερο τις απαιτήσεις έως ότου οι κρίσιμοι τομείς της πολιτικής της Ελλάδας αποδεχτούν μια «ειρηνευτική διαδικασία» που προτείνει η Τουρκία ως προτιμότερη από τη συνεχιζόμενη αντίσταση.

Η πορεία δράσης τους επιτίθεται σε τρία κέντρα βάρους, που παρέχουν επί του παρόντος στην κυβέρνηση της Ελλάδας και στον λαό της τη δύναμη να αντισταθούν στον εξαναγκασμό της Τουρκίας.

Το πρώτο είναι η στρατηγική σχέση ΗΠΑ-Ελλάδας, η οποία περιλαμβάνει ολοκληρωμένη διμερή συνεργασία. Εκτελούν, επιχειρήσεις παραπληροφόρησης και απειλή για στρατιωτική κλιμάκωση για να πείσει τις ΗΠΑ ότι η συνεργασία τους με την Ελλάδα δημιουργεί περαιτέρω κλιμάκωση, ενώ η ειρήνη και η ευημερία είναι προ των πυλών εάν αυτή η εταιρική σχέση σταματήσει.

Το δεύτερο κέντρο βάρους είναι η ικανότητα της Ελληνικής κυβέρνησης να λειτουργεί και να παρέχει βασικές υπηρεσίες. Οικονομικός πόλεμος, κυβερνοπόλεμος, δολιοφθορά, αυστηρές (και ψευδο-νόμιμες) απαιτήσεις της Άγκυρας, ηλεκτρονικός πόλεμος και προπαγάνδα επικριτική για την κακοδιαχείριση της κυβέρνησης επιδιώκουν να μειώσουν δραστικά την αξιοπιστία και να διαβρώσουν τη νομιμότητα της Ελληνικής κυβέρνησης στα μάτια των δικών της ανθρώπων.

Τρίτον, οι εκτεταμένες και επίμονες μελέτες ινστιτούτων στρατηγικής (πχ ΕΛΙΑΜΕΠ) διαμορφώνουν γνωστικές και ψυχολογικές εκστρατείες στοχεύοντας να σπάσουν τη βούληση των Ελλήνων για αντίσταση εκφοβίζοντας τους υποστηρικτές της αντίστασης, σπέρνοντας αμφιβολίες και φόβο στον πληθυσμό και δημιουργώντας αιτήματα για ανταλλαγή πολιτικών παραχωρήσεων για ειρήνη.

Εάν η Άγκυρα επιτεθεί επιτυχώς σε καθένα από αυτά τα κέντρα βάρους, η αίσθηση της εγκατάλειψης μεταξύ του Ελληνικού λαού θα ήταν συντριπτική και η κυβέρνηση θα αναγκαζόταν να εξετάσει ένα νέο παράδειγμα για τις θαλάσσιες ζώνες ως εναλλακτική λύση. 

Πηγή: Militaire

Συνέχεια ανάγνωσης

Ινφογνώμων

Infognomon Logo

Περιηγηθείτε στα κορυφαία βιβλία του βιβλιοπωλείου μας

Προβολή όλων

Δημοφιλή