Ακολουθήστε μας

Γενικά θέματα

Η λύση για τα ΕΑΣ και η πρόταση του Δικτύου Ελλήνων Συντηρητικών για την βιωσιμότητα της εταιρείας

Δημοσιεύτηκε

στις

Τα Ελληνικά Αμυντικά Συστήματα (ΕΑΣ) αποτελούν νομικό πρόσωπο ιδιωτικού δικαίου, πλην όμως, δημοσίου συμφέροντος, ενώ υπήρξαν μια χαρακτηριστική περίπτωση εταιρείας του Δημοσίου, η οποία επί χρόνια ταλανίστηκε στη μέγγενη του μεταπολιτευτικού κομματικού κράτους.
Η σηψαιμική κατάσταση που επεκράτησε εντός της εταιρείας τα τελευταία 30 χρόνια είναι λίγο έως πολύ γνωστή, εξ ου και θα αποφύγουμε να περιγράψουμε ενδελεχώς τις αιτίες που την οδήγησαν στην σημερινή δεινή θέση. Πρέπει όμως να τονιστεί -με σκοπό η προγενέστερη φρικτή εμπειρία να καταστεί παράδειγμα προς αποφυγήν για το μέλλον- πως τα ΕΑΣ, αν και θα μπορούσαν να αποτελέσουν μια ισχυρή εξαγωγική εταιρεία, μετετράπησαν σε μηχανισμό πολιτικής υποστήριξης και ρουσφετιού κάθε λογής κομματικού παράγοντα, με τις εξαιρέσεις να είναι (πραγματικά) ελάχιστες. Η κατάσταση αυτή που συντηρήθηκε για περισσότερα από 25 χρόνια οδήγησε στο σημερινό δηλητηριώδες ζήτημα βιωσιμότητας της ίδιας της εταιρείας, με τους πιστωτές να πιέζουν προκειμένου να κλείσει άμεσα αδιαφορώντας πλήρως για τον κεντρικό ρόλο της εταιρείας εις ότι αφορά την εθνική μας ασφάλεια.

Ας δούμε όμως μερικά, ιδιαιτέρως, σημαντικά στοιχεία τα οποία οι πιστωτές …παραλείπουν να λάβουν υπ’ όψιν τους. Αποτελεί γεγονός πως οι διαβρωτικοί κομματικοί μηχανισμοί, ένθεν κακείθεν, δημιούργησαν ένα μη βιώσιμο εταιρικό τερατούργημα που αριθμούσε γύρω στους 2.500 – 3.000 εργαζομένους διοικητικό και εργατικό προσωπικό· ωστόσο, όσοι εμμένουν στη μονοδιάστατη αυτή προσέγγιση, ηθελημένα ή μη, σφάλουν. Το σφάλμα τους εντοπίζεται στην απόκρυψη του γεγονότος πως τα τελευταία τέσσερα χρόνια, το υγειές κομμάτι του διοικητικού προσωπικού των εργαζομένων στα ΕΑΣ, αν και ευρισκόμενο υπό καθεστώς οικονομικής ομηρίας, αφ’ής στιγμής που επί 9 και πλέον μήνες εργάζονταν απλήρωτοι λόγω αδυναμίας δανειοδότησης της εταιρείας, εξύφαναν και εφήρμοσαν σταδιακά ένα λίαν επιτυχημένο σχέδιο εσωτερικής αναδιάρθρωσης της εταιρείας με τον αριθμό των εργαζομένων να μειώνεται δραστικά στους 850 εργαζόμενους, οι οποίοι σήμερα επανδρώνουν τα πέντε εργοστάσια της εταιρείας.

Κατά τους πιστωτές ο αριθμός αυτός εξακολουθεί να είναι μεγάλος, και, χρησιμοποιώντας τον μάλλον ως πρόσχημα, απαίτησαν το άμεσο κλείσιμο της εταιρείας παραγνωρίζοντας επί της ουσίας τόσο τον (δεδομένο) κεντρικό της ρόλο στην εθνική μας ασφάλεια όσο και την (ενδεχόμενη) ώθηση που θα ηδύναντο  να επιφέρουν τα υγιή και παραγωγικά ΕΑΣ στην δεινοπαθούσα Ελληνική οικονομία. Δεν πρέπει να λησμονηθεί  ότι τα τεχνολογικά επιτεύγματα στον τομέα της αμυντικής βιομηχανίας θα μπορούσαν κατόπιν να διαχέονται και στην υπόλοιπη οικονομία, λειτουργώντας ως τεχνολογικός πολλαπλασιαστής για τις επιχειρήσεις και την ανάπτυξη.
Αντίθετα με τις Κυβερνήσεις Παπανδρέου και Παπαδήμου, η σημερινή κυβέρνηση διαπραγματεύτηκε με τους πιστωτές και κατέληξε σε μια συμφωνία για την εταιρεία, παρά τις εγγενείς δυσκολίες και τα εμπόδια που έθεσαν οι όροι των πιστωτών.

 Η συμφωνία  συνοψίζεται στα εξής δύο σημεία:
(α) Τα ΕΑΣ παραμένουν αφενός σε καθεστώς επιτήρησης και εποπτείας έως τον Δεκέμβριο του 2014, με στόχο μέσα στο χρόνο που θα μεσολαβήσει να επιτύχουν την σύναψη συμβάσεων με αλλοδαπά κράτη, οργανισμούς και εταιρείες οπλικών και εξοπλιστικών προγραμμάτων προκειμένου να αποδείξουν την εξαγωγική τους δραστηριότητα. Αν ο στόχος αυτός δεν ικανοποιηθεί τότε νομοτελειακά βάσει της συμφωνίας η εταιρεία θα οδηγηθεί στο λουκέτο από 1η Ιανουαρίου 2015. Ωστόσο, η πρόβλεψη του Δικτύου Ελλήνων Συντηρητικών είναι πως ο στόχος είναι ρεαλιστικός. Μια ακόμη ενδιαφέρουσα διάσταση του συγκεκριμένου όρου είναι πως η κακοδαιμονία του πρόσφατου παρελθόντος κλειδώνεται επιτέλους στο χρονοντούλαπο της ιστορίας. Τούτο συμβαίνει διότι η συμφωνία επικεντρώνεται στην εξαγωγική δραστηριότητα των ΕΑΣ και όχι στη προσφιλή μεταπολιτευτική τακτική της ασύδοτης και άναρχης εσωτερικής παραγγελίας από αυτά. Με άλλα λόγια τα ΕΑΣ καλούνται να αποδείξουν πως μπορούν να καταστούν πάλι εξαγωγικός Ελληνικός γίγαντας -όπως υπήρξαν κατά το παρελθόν- και όχι να αρχίσει το Ελληνικό κράτος, για μια ακόμη φορά, να παραγγέλνει από τον εαυτό του.  Έτσι, θα συμβάλλουν και στην μείωση των ελλειμμάτων του εμπορικού ισοζυγίου της χώρας, μειώνοντας τα βάρη που πρέπει να επωμισθούν οι Έλληνες πολίτες.
(β) Η συμφωνία προβλέπει επίσης την άμεση αποχώρηση 300 ακόμη υπαλλήλων των ΕΑΣ έως τις 30 Ιουνίου 2014 με στόχο η εταιρεία να περιοριστεί στον αριθμό των 550 εργαζομένων (διοικητικό και εργατικό προσωπικό). Αν και από την πλευρά μας ως ΔΙ.Ε.ΣΥ υφίσταται δεδομένος προβληματισμός για την εν λόγω πρωτοβουλία – υποχρέωση καθώς, όπως θα αναλύσουμε παρακάτω, ενδέχεται να καταστεί τροχοπέδη αναφορικά με την πραγμάτωση του σημείου (α)· οφείλουμε να αναγνωρίσουμε στη Κυβέρνηση την εξής στρατηγική επιλογή:
150 από τους 850 εργαζόμενους θεμελιώνουν εντός του κείμενου εξαμήνου συνταξιοδοτικό δικαίωμα και ούτως ή άλλως θα αποχωρήσουν. Επιπροσθέτως, άλλοι τόσοι εργαζόμενοι ευρίσκονται αρκετά κοντά στο όριο συνταξιοδότησης. Καίτοι αποτελεσματικά, δια της διαδικασίας της εθελουσίας εξόδου, άλλοι 150 εκ του προσωπικού των ΕΑΣ θα σπεύσουν να λάβουν την διόλου ευκαταφρόνητη συμφωνηθείσα αποζημίωση των 15.000€ + 5.000€ προκειμένου να αποχωρήσουν από το κατάστρωμα των ΕΑΣ προτού το σκάφος της εταιρείας, ως άλλος Τιτανικός, αρχίσει να βυθίζεται στον βυθό του οικονομικού χάους μιας ενδεχόμενης διάλυσης της εταιρείας, χτυπημένος από το ύφαλο των απαιτήσεων των δανειστών. Καίτοι η συγκεκριμένη πρωτοβουλία αποδεικνύει πως λύσεις υφίστανται όταν ο δισταγμός και η μοιρολατρία παραμερίζεται, καθώς και όταν η προσπάθεια είναι ενδελεχώς συγκροτημένη, ρεαλιστική και στοχευμένη, γεγονός παραμένει πως εταιρία ήδη απώλεσε μεγάλο αριθμό από καλούς τεχνίτες με αποτέλεσμα η βιωσιμότητα του σημείου (α) παραπάνω να τίθεται σε διακινδύνευση.

Περνώντας, λοιπόν, στη πρακτική εφαρμογή της συμφωνίας, ήτοι στο σημείο (α) που αποτελεί, όπως εξετέθη, αναγκαία συνθήκη της συμφωνίας με τους πιστωτές για την επιβίωση των ΕΑΣ, πρέπει να αποσαφηνιστούν μερικές λεπτομέρειες που οι, αποκαλούμενοι «προοδευτικοί», παραβλέπουν.

Πρώτον, πρέπει να τονιστεί με ιδιαίτερη έμφαση πως οι κείμενες τετελεσμένες εξαγωγικές συμβάσεις των ΕΑΣ που εκκρεμούν προς παράδοση σε ενεστώτα χρόνο είναι ίσης συνολικής αξίας με το 66% του προϋπολογισμού τους για το 2014· γεγονός per se ευτυχές. Συμπληρωματικά προς αυτή τη κατεύθυνση τονίζεται πως τα ΕΑΣ έχουν ήδη συμφωνήσει με χώρα του ΝΑΤΟ – οικονομικό κολοσσό αναλαμβάνοντας την πρώτη δοκιμαστική παραγγελία πυρομαχικών τα οποία, αν δεν θέλουμε να προσκρούσουμε στον ύφαλο των πιστωτών, θα πρέπει να παραδοθούν εγκαίρως με βάσει τα συμβατικά χρονοδιαγράμματα για έλεγχο στο πεδίο βολής. Ο ρόλος της εν λόγω δοκιμαστικής παραγγελίας δεν πρέπει να υποτιμηθεί. Είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε πως η συγκεκριμένη συμφωνία απετέλεσε το ουσιαστικότερο διαπραγματευτικό όπλο στα χέρια της Ελληνικής Κυβέρνησης προκειμένου να καμφθούν, έστω και υπό καθεστώς εποπτείας, οι αντιρρήσεις των πιστωτών που αρχικώς επέμεναν σθεναρά στο άμεσο κλείσιμο της εταιρείας.

Υπό την προϋπόθεση πως η ποιότητα των πυρομαχικών της παραγγελίας αποδειχθεί αξιόπιστη στις δοκιμαστικές βολές, γεγονός για το οποίο ως ΔΙ.Ε.ΣΥ είμεθα αισιόδοξοι με βάση την προγενέστερη εμπειρία επίδειξης υψηλής τεχνογνωσίας και επαγγελματισμού εκ μέρους των ΕΑΣ, η εταιρεία έχει λαμβάνειν έσοδα ύψους 2 δισεκατομμυρίων ευρώ. Το ποσό αυτό από μόνο του επαρκεί τόσο για να αποδείξει την βιωσιμότητα των Ελληνικών Αμυντικών Συστημάτων όσο και για να ενισχύσει με ένα αρκετά μεγάλο ποσό τα ταμεία του κράτους. Έτσι, θα μπορούσε να καλυφθεί και ένα μέρος του χρηματοδοτικού κενού στον κρατικό προϋπολογισμό, που οφείλεται  στην παντελή αδυναμία πάταξης της φοροδιαφυγής και έχει οδηγήσει σε υπερφορολόγηση των πολιτών.

Περαιτέρω, η εν λόγω σύμβαση -σε περίπτωση που ευοδωθεί- προβλέπει ρήτρα στενότερης συνεργασίας και πρόσθετων παραγγελιών από τα ΕΑΣ προς την εν λόγω χώρα του ΝΑΤΟ. Θεωρούμε περιττό να αναφερθούμε στα ενδεχόμενα έσοδα από μια τέτοια εξέλιξη και την πρόσθετη οικονομική ενίσχυση του Ελληνικού κράτους καθώς είναι, τουλάχιστον, αυτονόητη και στον πλέον αδαή συμπολίτη μας.

Τούτων δοθέντων, τα ΕΑΣ έχουν, για πρώτη και ίσως για τελευταία φορά, την δυνατότητα να διαθέτουν μια διοίκηση αγοράς και όχι εγκάθετων του τάδε ή του δείνα Υπουργού. Αν κατορθώσουν να παραδώσουν εντός των συμβατικών καταληκτικών ημερομηνιών τις παραγγελίες τους θα έχουν ουσιαστικά επιτύχει, με χαρακτηριστική άνεση, την επιβίωση τους. Ωστόσο, εδώ έγκειται και ο προβληματισμός που, ακροθιγώς, εξετέθη παραπάνω, πως θα μπορέσουν τα ΕΑΣ να παραδώσουν εντός του ανάλογου συμβατικού χρονοδιαγράμματος διαθέτοντας μόνο 550 εργαζόμενους κατά τις απαιτήσεις των πιστωτών; Από πλευράς μας ως ΔΙ.Ε.ΣΥ αν και θεωρούμε πως το γεγονός αυτό από μόνο του αποδεικνύει την κακοπιστία και ενδεχομένως την υπονόμευση του όλου εγχειρήματος από μέρους τον πιστωτών, θεωρούμε εσφαλμένη μια μοιρολατρική προσέγγιση που επικεντρώνεται στη στείρα εναντίωση στην εν λόγω συμφωνία, θυμίζοντας βοσκό που κλαίει πάνω από χυμένο γάλα.

Η δική μας προτροπή – πρόταση προς την Ελληνική Κυβέρνηση συνοψίζεται στα ακόλουθα σημεία:
Θεωρούμε δεδομένο πως για την πραγμάτωση των συμβατικών υποχρεώσεων των ΕΑΣ το προσωπικό των 550 δεν επαρκεί από αφετηρίας. Το γεγονός αυτό νομοτελειακά μας οδηγεί σε δύο ενδεχόμενα αποτελέσματα, είτε η Ελληνική Κυβέρνηση θα τραβήξει μόνη της το χαλί κάτω από τα πόδια των ΕΑΣ προς χάριν των κομπορρημονούντων λαϊκιστών αφήνοντας 550 άτομα μεικτό διοικητικό και εργατικό προσωπικό να βγάλουν το φίδι από την τρύπα εγχείρημα εξ αντικειμένου ανεδαφικό, είτε θα αναγκαστεί να προχωρήσει σε προσλήψεις εξειδικευμένου τεχνικού προσωπικού. Για λόγους εθνικού και δημοσίου συμφέροντος να προκριθεί η δεύτερη επιλογή με τον ακόλουθο τρόπο: Αντί η Κυβέρνηση να προχωρήσει, όπως συλλήβδην έπρατταν οι Ελληνικές Κυβερνήσεις κατά το παρελθόν, σε συλλογικές συμβάσεις εργασίας που επιβάρυναν τον προϋπολογισμό της εταιρείας, μπορεί, κάλλιστα, να διαπραγματευθεί ατομικές συμβάσεις με ιδιώτες, οι οποίοι, τόσο κατόπιν της ολοκλήρωσης της σύμβασης όσο και σταδιακά καθώς οι επιμέρους ρήτρες της πραγματώνονται θετικά, να πληρώνονται ατομικά ως ιδιώτες για την παροχή υπηρεσιών.

Η εξαιρετική αυτή προοπτική βραχυπρόθεσμα θα εξασφαλίσει ουσιαστικά, παρά τις υπονομεύσεις των πιστωτών, την βιωσιμότητα της εταιρείας δια της εκπλήρωσης των συμβατικών της υποχρεώσεων. Μακροπρόθεσμα μπορεί να λειτουργήσει ως μοντέλο εξυγίανσης πλήθους άλλων δημοσίων εταιρειών που μαστίζονται σήμερα από τη χρόνια Ελληνική μεταπολιτευτική παθογένεια του κρατισμού. Αυτή τη στιγμή προέχει η σωτηρία της εταιρείας, είναι εθνικό καθήκον και πρέπει να καταστεί άμεση προτεραιότητα. Ο ρεαλισμός σε συνδυασμό με το ισχυρό πατριωτικό συναίσθημα πρέπει επικρατήσουν έναντι του ιδιοτελούς λαϊκισμού και του ανέξοδου ισοπεδωτικού παραλογισμού του «ωχαδελφισμού» των προοδευτικών που ονειρεύονται την εθνική μας άμυνα υποχείριο του υβριδικού ευρωκράτους.
Με σύμμαχο μας την αισιοδοξία, τον ρεαλισμό και το πατριωτικό φρόνημα απαιτούμε με τόλμη να τεθούν σήμερα οι βάσεις των αυριανών ισχυρών ΕΑΣ.  Η ισχυρή αμυντική βιομηχανία είναι το κλειδί για να καταστούν μακροπρόθεσμα βιώσιμες οι αμυντικές δαπάνες για την χώρα και άρα  στηριχθεί η εθνική ισχύς. Είναι ανεπίτρεπτο να απογυμνωθεί η αμυντική βιομηχανία της χώρας, για να ικανοποιηθούν οι πολιτικές σκοπιμότητες των γραφειοκρατών.    

Συντακτική Ομάδα Δικτύου Ελλήνων Συντηρητικών, www.syntiritikoi.gr 

Γενικά θέματα

Η διπλωματία… ομήρων της Κίνας

Ο πρώην Βρετανός δημοσιογράφος Peter Humphrey σημείωσε ότι ενώ χώρες όπως οι Ηνωμένες Πολιτείες έχουν θεσμικά πλαίσια για την αντιμετώπιση της παράνομης κράτησης πολιτών τους στο εξωτερικό, αυτά τα μέτρα έχουν αποδειχθεί αναποτελεσματικά όταν αντιμετωπίζουν το κινεζικό καθεστώς.

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Αποκάλυψη Βρετανού δημοσιογράφου. Περίπου 10.000 αλλοδαποί κρατούνται σε δίκτυο φυλακών του Πεκίνου

Ο πρώην Βρετανός δημοσιογράφος Peter Humphrey σημείωσε ότι ενώ χώρες όπως οι Ηνωμένες Πολιτείες έχουν θεσμικά πλαίσια για την αντιμετώπιση της παράνομης κράτησης πολιτών τους στο εξωτερικό, αυτά τα μέτρα έχουν αποδειχθεί αναποτελεσματικά όταν αντιμετωπίζουν το κινεζικό καθεστώς.

Τα τελευταία χρόνια, υπάρχει αυξανόμενη προσοχή στην κράτηση αλλοδαπών στο σωφρονιστικό σύστημα της Κίνας, που ελέγχεται από το Κινεζικό Κομμουνιστικό Κόμμα (ΚΚΚ).

Αυτές οι κρατήσεις, οι οποίες συχνά συμβαίνουν υπό διφορούμενες νομικές συνθήκες, εγείρουν ανησυχίες σχετικά με τη διαφάνεια του νομικού συστήματος της Κίνας, τη χρήση ομήρων για πολιτική μόχλευση και τη μεταχείριση ξένων υπηκόων που συχνά αφήνονται να περιηγηθούν σε ένα περίπλοκο και αδιαφανές δικαστικό σύστημα.

Πρόσφατα, ένας Βρετανός δημοσιογράφος είπε σε Επιτροπή της Αυστραλιανής Γερουσίας ότι περίπου 10.000 αλλοδαποί κρατούνται αυτή τη στιγμή στο σωφρονιστικό σύστημα του ΚΚΚ.

Σύμφωνα με δημοσίευμα των The Epoch Times, σε μια ακρόαση έρευνας την περασμένη εβδομάδα, ο πρώην Βρετανός δημοσιογράφος και επιχειρηματίας Peter Humphrey, ο οποίος είχε σχέση με την Κίνα για 50 χρόνια, μοιράστηκε την εμπειρία του από την παράνομη κράτηση από το κομμουνιστικό καθεστώς της Κίνας.

Ο Χάμφρεϊ είπε ότι αυτός και η Κινεζοαμερικανίδα σύζυγός του συνελήφθησαν το 2013 με κατασκευασμένες κατηγορίες για παράνομη «συλλογή πληροφοριών».

Τη στιγμή της σύλληψής τους, λειτουργούσαν μια εταιρεία συμβούλων επικεντρωμένη στη διερεύνηση απάτης, βοηθώντας τους πελάτες στον μετριασμό των κινδύνων κατά τη διεξαγωγή επιχειρηματικών δραστηριοτήτων στην Κίνα.

Το ζευγάρι υπέμεινε δύο χρόνια σε μια φυλακή της Σαγκάης, την οποία αργότερα περιέγραψαν ως «καταστροφική εμπειρία».

Ο Χάμφρεϊ αφέθηκε ελεύθερος στις αρχές Ιουνίου του 2015 λόγω επιπλοκών στην υγεία του, με τη σύζυγό του να αποφυλακίζεται περίπου την ίδια περίοδο.

Μετά την απελευθέρωσή του, ο Χάμφρεϊ άρχισε να εργάζεται με οικογένειες που αντιμετωπίζουν τις προκλήσεις της εξασφάλισης της απελευθέρωσης των αγαπημένων του προσώπων που είχαν αυθαίρετα κρατηθεί στην Κίνα.

Με βάση την έρευνά του, υπολόγισε ότι περίπου 10.000 αλλοδαποί φυλακίστηκαν στην Κίνα, με πολλούς από αυτούς πιθανότατα να κρατούνται παράνομα.

Οι αλλοδαποί που κρατούνται στην Κίνα βρίσκονται συχνά παγιδευμένοι σε ένα σύστημα όπου η νομική διαδικασία μπορεί να είναι δύσκολο να ακολουθηθεί.

Οι κατηγορίες εναντίον τους μπορεί να κυμαίνονται από κοινά εγκλήματα όπως διακίνηση ναρκωτικών ή απάτη έως πιο ευαίσθητες πολιτικά κατηγορίες όπως κατασκοπεία ή θέτοντας σε κίνδυνο την εθνική ασφάλεια.

Σε πολλές περιπτώσεις, οι ξένοι υπήκοοι δεν έχουν άμεση πρόσβαση σε νομικό σύμβουλο ή προξενική υποστήριξη, κάτι που αποτελεί παραβίαση των διεθνών κανόνων.

Εξιστορώντας την εμπειρία του στην Κίνα, ο Χάμφρεϊ περιέγραψε το δικαστικό σύστημα υπό το ΚΚΚ ως σύστημα καταπίεσης και όχι δικαιοσύνης.

Τόνισε ότι κάθε πτυχή του συστήματος —αστυνομία, εισαγγελία, δικαστικό σώμα, φυλακές, ακόμη και Κινέζοι δικηγόροι— λειτουργεί υπό τον πλήρη έλεγχο του καθεστώτος.

«Κανένας δικαστής δεν είναι ανεξάρτητος ή αμερόληπτος. χρησιμεύουν απλώς ως αγγελιοφόροι του Κόμματος», είπε ο Χάμφρεϊ, εξηγώντας ότι το σύστημα συχνά χειραγωγείται από άτομα με επιρροή για να βλάψουν εκείνους εναντίον των οποίων έχουν προσωπικά παράπονα.

«Οι υποθέσεις βασίζονται σε καταναγκαστικές ομολογίες, μερικές φορές μεταδιδόμενες στην τηλεόραση και ψευδείς δηλώσεις μαρτύρων», σημείωσε.

Ρίχνοντας φως στις σκληρές συνθήκες μέσα στις φυλακές που διοικούνται από το ΚΚΚ, ο Χάμφρεϊ διηγήθηκε πώς οι κρατούμενοι αναγκάζονταν να κοιμούνται στο πάτωμα σε υπερπλήρη κελιά και τους έδιναν βρώμικο, υποτυπώδες φαγητό για να φάνε.

Αποκάλυψε ότι οι κρατούμενοι υποβλήθηκαν σε καταναγκαστική εργασία για το εμπορικό κέρδος της φυλακής και αναγκάστηκαν να συντάξουν «υποχρεωτικές αναφορές σκέψης» ως μέρος μιας εκστρατείας πλύσης εγκεφάλου.

Επιπλέον, η κατάλληλη ιατρική περίθαλψη συχνά παρακρατήθηκε, ακόμη και για σοβαρές παθήσεις όπως ο καρκίνος, πρόσθεσε ο Χάμφρεϊ.

Ο Χάμφρεϊ τόνισε το θέμα μιας «απάντησης δύο επιπέδων» από τις δυτικές χώρες σχετικά με την κράτηση των πολιτών τους στην Κίνα.

«Το πρώτο επίπεδο είναι αυτό που αναφέρω ως «υπηρεσία νταντά και αγγελιοφόρου», όπου οι κρατούμενοι δέχονται περιστασιακές προξενικές επισκέψεις. Αυτές οι επισκέψεις μπορεί να περιλαμβάνουν παράδοση επιστολών, μηνυμάτων από το σπίτι ή ανάγνωση υλικού», εξήγησε.

«Η δεύτερη βαθμίδα περιλαμβάνει αυτό που ακούμε συχνά από δυτικούς προξενικούς εκπροσώπους κατά τη διάρκεια αυτών των επισκέψεων: «Συγγνώμη, δεν μπορούμε να επέμβουμε στην περίπτωσή σας».

Εξέφρασε την απογοήτευσή του, σημειώνοντας ότι κάθε φορά που οι κρατούμενοι ζητούν οποιαδήποτε ενέργεια που οι προξενικοί υπάλληλοι θεωρούν ότι παρεμβαίνει στη νομική διαδικασία, αρνούνται να προβούν σε περαιτέρω μέτρα.

Ο Χάμφρεϊ σημείωσε ότι ενώ χώρες όπως οι Ηνωμένες Πολιτείες διαθέτουν θεσμικά πλαίσια για την αντιμετώπιση της παράνομης κράτησης πολιτών τους στο εξωτερικό, αυτά τα μέτρα έχουν αποδειχθεί αναποτελεσματικά όταν αντιμετωπίζουν το κινεζικό καθεστώς.

Τόνισε, «οι δυτικές δημοκρατίες πρέπει να ενώσουν τις δυνάμεις τους και να παρουσιάσουν ένα ενιαίο μέτωπο στην προσέγγισή τους σε αυτό το ζήτημα».

Σε ορισμένες περιπτώσεις, η κράτηση αλλοδαπών χρησιμεύει ως τακτική για πολιτικές διαπραγματεύσεις.

Οι κατηγορίες για την εθνική ασφάλεια είναι συχνά ασαφείς και οι δίκες διεξάγονται συχνά κεκλεισμένων των θυρών.

Αυτή η έλλειψη διαφάνειας καθιστά δύσκολο για τη διεθνή κοινότητα να ελέγξει εάν τηρείται η δέουσα διαδικασία.

Επιπλέον, το δικαστικό σύστημα της Κίνας έχει υψηλό ποσοστό καταδικαστικών αποφάσεων, ειδικά σε πολιτικά ευαίσθητες υποθέσεις, επιδεινώνοντας περαιτέρω τις ανησυχίες σχετικά με το δίκαιο των δίκες αυτών.

Η χρήση ξένων κρατουμένων ως μοχλού στις διπλωματικές διαπραγματεύσεις έχει οδηγήσει σε κατηγορίες ότι η Κίνα εμπλέκεται σε «διπλωματία ομήρων».

Σε τέτοιες περιπτώσεις, οι αλλοδαποί κρατούνται όχι μόνο για τις ατομικές τους ενέργειες, αλλά ως μέσο άσκησης πίεσης στις χώρες καταγωγής τους.

Αυτό έχει παρατηρηθεί σε πολλές περιπτώσεις υψηλού προφίλ που αφορούν υπηκόους ΗΠΑ, ΗΒ, Καναδά και Αυστραλούς.

Αυτές οι υποθέσεις συχνά περιλαμβάνουν κατηγορίες για κατασκοπεία ή άλλες απειλές για την εθνική ασφάλεια, ακόμη και όταν τα στοιχεία μπορεί να είναι ελάχιστα ή διφορούμενα.

Η κράτηση αλλοδαπών στο σωφρονιστικό σύστημα του ΚΚΚ υπογραμμίζει πολλά βασικά ζητήματα, όπως η έλλειψη διαφάνειας στις νομικές διαδικασίες της Κίνας, η χρήση των κρατουμένων ως πολιτικό μοχλό και ανησυχίες για τα ανθρώπινα δικαιώματα και τη δίκαιη μεταχείριση κατά την κράτηση.

Για τους ξένους υπηκόους που ζουν ή εργάζονται στην Κίνα, η απειλή της αυθαίρετης κράτησης παραμένει διαφαινόμενη ανησυχία, κάτι που υπογραμμίζει τις ευρύτερες προκλήσεις της πλοήγησης στο περίπλοκο και αδιαφανές νομικό τοπίο της Κίνας.

ΠΗΓΗ: Asian Lite

Συνέχεια ανάγνωσης

Γενικά θέματα

Στο στόχαστρο ισραηλινού αεροπορικού βομβαρδισμού διοικητής της Χεζμπολάχ! Είχε άμεση διασύνδεση με Νασράλα

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Εβραϊκά και αραβικά Mέσα Eνημέρωσης αναφέρουν ότι στόχος της μεγάλης αεροπορικής επιδρομής του Ισραηλινού Στρατού σήμερα το απόγευμα στο κέντρο της Βηρυτού ήταν ο αρχηγός της Μονάδας Συνδέσμου και Συντονισμού της Χεζμπολάχ, Βαφίκ Σάφα.

Ο Σάφα επιβλήθηκε το 2019 από το Υπουργείο Οικονομικών των ΗΠΑ, το οποίο τον περιέγραψε ως συνομιλητή της Χεζμπολάχ στις λιβανικές δυνάμεις ασφαλείας.

«Ως επικεφαλής του μηχανισμού ασφαλείας της Χεζμπολάχ, που συνδέεται άμεσα με τον Γενικό Γραμματέα Χασάν Νασράλα, ο Σάφα εκμεταλλεύτηκε τα λιμάνια και τα συνοριακά περάσματα του Λιβάνου για να διακινήσει λαθρεμπόριο και να διευκολύνει τα ταξίδια για λογαριασμό της Χεζμπολάχ, υπονομεύοντας την ασφάλεια και την ασφάλεια του λιβανικού λαού, ενώ επίσης αποστραγγίζοντας πολύτιμους εισαγωγικούς δασμούς και έσοδα από τη λιβανική κυβέρνηση», έγραψε τότε το υπουργείο Οικονομικών.

Πηγή ασφαλείας του Λιβάνου επιβεβαιώνει στο Reuters ότι το ισραηλινό χτύπημα στο κέντρο της Βηρυτού είχε στόχο τουλάχιστον ένα υψηλόβαθμο στέλεχος της Χεζμπολάχ.

Αυτή είναι η τρίτη τέτοια επίθεση πέρα ​​από τα νότια προάστια της Βηρυτού από τότε που το Ισραήλ κλιμάκωσε την εκστρατεία του εναντίον της Χεζμπολάχ τον περασμένο μήνα.

Από την επίθεση τουλάχιστον 18 άνθρωποι σκοτώθηκαν και άλλοι 92 τραυματίστηκαν, σύμφωνα με το υπουργείο Υγείας του Λιβάνου.

Σύμφωνα με τρεις πηγές ασφαλείας που μίλησαν στο Reuters, το υψηλόβαθμο στέλεχος της Χεζμπολάχ, Βαφίκ Σάφα επιβίωσε της ισραηλινής απόπειρας δολοφονίας. Νωρίτερα, λιβανέζικη πηγή ασφαλείας δήλωσε ότι το ισραηλινό χτύπημα στο κέντρο της Βηρυτού είχε στόχο τουλάχιστον έναν υψηλόβαθμο αξιωματούχο της Χεζμπολάχ.

Μια δημοσιογράφος του Γαλλικού Πρακτορείου είπε ότι άκουσε τρεις εκρήξεις και είδε πυκνό μαύρο καπνό να απλώνεται πάνω από την πόλη. Αυτόπτες μάρτυρες που μίλησαν στο πρακτορείο Reuters είπαν ότι ο ένας από τους βομβαρδισμούς έγινε δίπλα σε ένα πρατήριο καυσίμων. Μια μεγάλη πυρκαγιά μαινόταν στο βάθος ενώ οι διασώστες, με φακούς στα χέρια, αναζητούσαν επιζώντες στα χαλάσματα, σύμφωνα με τα πλάνα που μετέδωσε το κανάλι al-Manar της Χεζμπολάχ.

Δεν υπάρχει προς το παρόν κάποια ανακοίνωση του ισραηλινού στρατού για την επίθεση. Νωρίτερα εκδόθηκε νέα εντολή εκκένωσης για τα νότια προάστια της Βηρυτού, για συγκεκριμένα κτίρια.

Συνέχεια ανάγνωσης

Γενικά θέματα

Forbes: Το μυστικό σχέδιο της Μόσχας! Γιατί επιδιώκει μια συμφωνία κατάπαυσης του πυρός με Ουκρανία

Το μόνο που χρειάζεται είναι να εξετάσει κάποιος την άκρως αποκαλυπτική εμπειρία από τα γεγονότα στην Αρμενία και στη Γεωργία.

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Το μόνο που χρειάζεται είναι να εξετάσει κάποιος την άκρως αποκαλυπτική εμπειρία από τα γεγονότα στην Αρμενία και στη Γεωργία.

Το σχέδιο του Κρεμλίνου είναι παρόμοιο. Ο Ζελένσκι αναγκάζεται να παραχωρήσει προσωρινά τα κατεχόμενα από τη Ρωσία εδάφη με αντάλλαγμα την υπόσχεση για ένταξη της χώρας του στο ΝΑΤΟ. Μέχρι να υλοποιηθεί η ένταξη, υπερεθνικιστικά στοιχεία του στρατού εξεγείρονται και οργανώνουν πραξικόπημα εναντίον του Ζελένσκι επειδή παραχώρησε το Ντονμπάς και την Κριμαία.

Του Melik Kaylan

Πολύς λόγος γίνεται για ειρηνευτικές διαπραγματεύσεις στο παρασκήνιο προκειμένου να τερματιστεί ο πόλεμος στην Ουκρανία. Για τους συμμάχους, η εικόνα φαίνεται ζοφερή, καθώς η Ρωσία κερδίζει έδαφος στα ανατολικά, καταστρέφει ουκρανικούς οικισμούς και σκοτώνει αμάχους, ενώ ο ουκρανικός στρατός έχει διασκορπίσει τις δυνάμεις του και παραμένει υποεξοπλισμένος. Και όχι μόνο επειδή οι δυτικοί σύμμαχοι, όπως οι ΗΠΑ και η Γερμανία, δεν έχουν στείλει εγκαίρως επαρκή βοήθεια στο Κίεβο. Ως εκ τούτου, το ηλεκτρικό δίκτυο έχει καταρρεύσει ενώ ο χειμώνας επίκειται και θα βρει τους Ουκρανούς χωρίς θέρμανση, ο πληθυσμός φεύγει στο εξωτερικό και η εικόνα μοιάζει ζοφερή για την Ουκρανία.

Η υπό συζήτηση κατάπαυση του πυρός θα επιτρέψει στη Ρωσία να κρατήσει προσωρινά τα κατεχόμενα εδάφη, ενώ η Μόσχα θα συμφωνήσει με την ένταξη της Ουκρανίας στο ΝΑΤΟ. Ας δούμε αν μια τέτοια συμφωνία μπορεί να φέρει κάποια σταθερότητα και τους μυστικούς κινδύνους που έχουν ενσωματωθεί στις φερόμενες διαπραγματεύσεις. Η συμφωνία φαίνεται απλή. Όμως, η Μόσχα γνωρίζει καλά ότι “ο διάβολος κρύβεται στις λεπτομέρειες”. Στην πραγματικότητα, αν ο Πούτιν πιέσει στα “κενά” της συμφωνίας, τότε μπορεί να εμποδίσει την εφαρμογή της σε κάθε στάδιο.

Σύμφωνα με το Δίκαιο της Συμμαχίας, το ΝΑΤΟ δεν δέχεται στους κόλπους του νέα κράτη-μέλη που βρίσκονται εν μέσω σύγκρουσης – ακόμη και αν οι στρατιωτικές επιχειρήσεις έχουν “παγώσει”. Επομένως, η ένταξη της Ουκρανίας θα πάρει χρόνο και η Ρωσία δεν θα μείνει άπραγη. Ακόμα και αν υποθέσουμε ότι η Ουκρανία θα ενταχθεί στο ΝΑΤΟ, ποια είναι η εγγύηση ότι τα μέλη του, αν κληθούν, θα εμπλακούν ενεργά σε μια άμεση στρατιωτική αντιπαράθεση με τη Ρωσία, όταν δεν το κάνουν τώρα; Και τι θα συμβεί αν ο Τραμπ εκλεγεί πρόεδρος στις ΗΠΑ; Δυστυχώς, όπως και να το δει κανείς, υπάρχουν βάσιμες πιθανότητες κάθε είδους συμβιβασμός που θα γίνει τώρα απλώς να οδηγήσει σε μεγαλύτερα προβλήματα στο μέλλον. Το σενάριο η Ρωσία να κινηθεί προς ένα ειρηνευτικό σχέδιο είναι ακόμα πιο ζοφερό απ’ ό,τι νομίζετε. 

Ο έμπειρος παρατηρητής του Κρεμλίνου γνωρίζει ότι η Μόσχα έχει κάνει ήδη τους σχεδιασμούς της για αυτή την κατάσταση, με λεπτομέρειες που η Δύση δεν έχει αγγίξει ακόμα – παράμετρος αυταπόδεικτη για όποιον δίνει σημασία στις λεπτομέρειες που εξυφαίνει ο μετασοβιετικός ρεβανσισμός του Κρεμλίνου. Το μόνο που χρειάζεται είναι να εξετάσει κάποιος την άκρως αποκαλυπτική εμπειρία από τα γεγονότα στην Αρμενία και στη Γεωργία. Όταν οι Ρώσοι εισέβαλαν στη Γεωργία το 2008, εδραίωσαν την κυριαρχία τους στις αυτονομιστικές περιοχές της Γεωργίας, τη Νότια Οσετία και την Αμπχαζία. Ο τότε πρόεδρος της Γεωργίας, Σαακασβίλι, βλέποντας τη δυτική αναποφασιστικότητα, ανακοίνωσε μονομερή κατάπαυση του πυρός, αποσύρθηκε από τις γραμμές του μετώπου και έσωσε τη χώρα του από το να ισοπεδωθεί όπως η Ουκρανία.

Οι ειρηνευτικοί όροι που προσέφερε η Μόσχα στην Τιφλίδα, τους οποίους μετέφερε ο Γάλλος πρόεδρος Σαρκοζί, ήταν τόσο μονόπλευροι που ο Σαακασβίλι τους απέρριψε λέγοντας -και αυτό είναι σημαντικό- “θα γίνει λαϊκό πραξικόπημα εναντίον μου αν τους αποδεχτώ”. Ο Πούτιν είχε απαιτήσει, μεταξύ άλλων, να απεμπολήσει η Γεωργία οριστικά την κυριαρχία της από τις αυτονομιστικές ζώνες και ο Σαακασβίλι… να κάνει στην άκρη. Αντ’ αυτού, η Μόσχα κατέλαβε τις αυτονομιστικές ζώνες και προώθησε τα στρατεύματά της και σε άλλες περιοχές. Ποιο ήταν το αποτέλεσμα για τη Γεωργία; Η Ρωσία συνέχισε να περιδιαβαίνει στα γεωργιανά εδάφη και μεθόδευσε την αλλαγή του καθεστώτος το 2013, παρεμβαίνοντας στις εθνικές εκλογές και προωθώντας την εκλογή ενός συντηρητικού εθνικιστή ολιγάρχη στη θέση του Σαακασβίλι.

Αυτός ο ολιγάρχης, ο Ιβανισβίλι, βρίσκεται ακόμη στην εξουσία (ως μαριονέτα στο παρασκήνιο) και εμφανίζεται πλέον ανοιχτά ως φιλορώσος. Εθνικιστής ΚΑΙ φιλορώσος; Πώς είναι δημοκρατικά δυνατόν σε μια χώρα που μισεί τη Ρωσία; Ο Ιβανισβίλι, ενόψει των εκλογών του Οκτωβρίου στη χώρα, δήλωσε δημοσίως ότι η Γεωργία πρέπει να ζητήσει συγγνώμη για τη ρωσική εισβολή. Ναι, καλά διαβάσατε. Αρχικά είχε φτάσει στην εξουσία προσφέροντας μια ήσυχη ζωή στους Γεωργιανούς, ανακούφιση από τις διαμάχες και τις αντιπαραθέσεις, κατακεραυνώνοντας την ασταθή υποστήριξη και τις αξίες της Δύσης, παρουσιάζοντας ένα είδος ανένταχτης γεωργιανής οφθαλμαπάτης. Εντέλει χάρισε στη Μόσχα την ανεξαρτησία της χώρας του. Ίσως διακρίνετε τις υποδηλώσεις για το πώς θα μπορούσαν να κυλήσουν τα πράγματα στην Ουκρανία, εάν η Μόσχα πετύχει μια ευνοϊκή ειρηνευτική συμφωνία εκεί.

Αλλά ας δούμε και την Αρμενία. Μετά τη νίκη στον πρώτο πόλεμο του Ναγκόρνο-Καραμπάχ εναντίον του Αζερμπαϊτζάν το 1992 και την ανακήρυξη ενός είδους δημοκρατίας που πρόσκειται στην Αρμενία, οι βετεράνοι αυτής της νίκης άρχισαν να κυριαρχούν στην αρμενική πολιτική σκηνή. Δημιουργήθηκαν κλίκες, “κολλητοί” και “νταραβεριτζήδες”: οι τέλειοι υποψήφιοι για να παρασυρθούν από τη ρωσική επιρροή του μαύρου χρήματος, από τις μίζες για τους στρατιωτικούς εξοπλισμούς και την εύκολη εξουσία. Κατέληξαν πληρεξούσιοι της Μόσχας στις αρμενικές εσωτερικές υποθέσεις. Στην πραγματικότητα, η Αρμενία έχασε σταδιακά την ανεξαρτησία της και κάθε επίφαση δημοκρατίας. Έτσι, η πιο μαχητική υπερ-εθνικιστική παράταξη, οι ήρωες του πολέμου, που ήταν αδύνατον να σταθεί κανείς πολιτικά απέναντι τους, μετατράπηκε σε μια διεφθαρμένη ολιγαρχία που ξεπουλήθηκε στη Μόσχα. 

Μόνο όταν ο λαός απηύδησε με τις ανοησίες της φιλορωσικής παράταξης, εξέλεξε -το 2018- έναν πραγματικό δημοκράτη, τον Νικόλ Πασινιάν, παρά τα εμπόδια. Αυτός αμέσως και επανειλημμένα κατηγόρησε τη Ρωσία για την παρεμβατικότητά της στις αρμενικές υποθέσεις. Έτσι, το 2020 η Αρμενία τιμωρήθηκε, αφού οι Ρώσοι ειρηνευτές δεν έκαναν τίποτα για να υπερασπιστούν την αρμενική πλευρά κατά το δεύτερο πόλεμο στο Καραμπάχ. Η Μόσχα ήταν δεσμευμένη από τη σχετική Συνθήκη να βοηθήσει. Έμεινε άπραγη. Αυτήν τη φορά το Αζερμπαϊτζάν ήταν ο νικητής. Η Μόσχα είχε πάρει την εκδίκησή της για τη “δημοκρατική αδιαλλαξία” της Αρμενίας.

Ο Πασινιάν είχε ηγηθεί του κινήματος για απεμπλοκή της Αρμενίας από την επιρροή της Μόσχας – τώρα φορτώθηκε με το όνειδος για τη απώλεια του Καραμπάχ. Η Μόσχα θεώρησε ότι τον αποδυνάμωσε μοιραία: μια νέα “ιστορία Σαακασβίλι” στα σκαριά. Το μάθημα ήταν ξεκάθαρο σε όλους: αν θέλετε να κρατήσετε τη εδάφη σας ανέπαφα, θα αφήσετε τη Μόσχα να το κάνει για εσάς. Αλλιώς θα τα χάσετε. Στο ίδιο πνεύμα, πρόσφατα ο Πούτιν “σήκωσε θόρυβο” κάνοντας λόγο για επαναφορά των αυτονομιστικών περιοχών στη Γεωργία, αν ψηφίσουν τον άνθρωπο του Κρεμλίνου στις επικείμενες εκλογές.

Πώς σχετίζονται όλα αυτά με την υποτιθέμενη ειρηνευτική συμφωνία στην Ουκρανία; Το σχέδιο του Κρεμλίνου είναι παρόμοιο. Ο Ζελένσκι αναγκάζεται να παραχωρήσει προσωρινά τα κατεχόμενα από τη Ρωσία εδάφη με αντάλλαγμα την υπόσχεση για ένταξη της χώρας του στο ΝΑΤΟ. Μέχρι να υλοποιηθεί η ένταξη, υπερεθνικιστικά στοιχεία του στρατού εξεγείρονται και οργανώνουν πραξικόπημα εναντίον του Ζελένσκι επειδή παραχώρησε το Ντονμπάς και την Κριμαία. Η Δύση αντιδρά έντονα, αποξενώνοντας τους στρατιωτικούς πραξικοπηματίες. Ο Πούτιν κατακλύζει τα ερτζιανά της Ουκρανίας με προπαγάνδα για τη δολιότητα της Δύσης, την αργή και ανεπαρκή υποστήριξή της προς την Ουκρανία, την κατά τα φαινόμενα επιθυμία της Δύσης να οδηγήσει την Ουκρανία σε αιματοκύλισμα ως πληρεξούσιό της, την αντιδημοκρατική συγκέντρωση της εξουσίας από τον Ζελένσκι και άλλα παρόμοια.

Θυμηθείτε ότι ο Σαακασβίλι είχε αρνηθεί τους όρους του Κρεμλίνου για την παραχώρηση των αυτονομιστικών περιοχών επειδή θα γινόταν πραξικόπημα εναντίον του. Αυτό θα μπορούσε να συμβεί στην Ουκρανία μετά από μια ειρηνευτική συμφωνία. Στην Αρμενία, οι υπερεθνικιστές υποτάχθηκαν στη Μόσχα. Το ίδιο θα μπορούσε να κάνει μια στρατιωτική κλίκα στην Ουκρανία. Και μακροπρόθεσμα; Θα χάσουν την υποστήριξη της Δύσης και δεν θα ξαναρχίσουν εχθροπραξίες. Όλα αυτά η Μόσχα τα έχει ξανακάνει με ελιγμούς.

Όλα ξεκινούν με τον πειρασμό και την αυταπάτη της εύκολης ειρήνης. Στη Γεωργία, ένα λαϊκιστικό αυταρχικό καθεστώς ανέλαβε την εξουσία υποσχόμενο ανακούφιση από τον φόβο. Ο λαός της Γεωργίας έχει δειλιάσει βλέποντας το καρότο και το μαστίγιο που κρατά η Μόσχα. Να είστε πειθήνιοι, να κυβερνηθείτε από τους ολιγάρχες και το ρωσικό χρήμα, και θα είστε ασφαλείς σε έναν βαθύ εθνικό ύπνο. Ρωσική προστασία. Συνοχή. Συνέχεια. Στον αντίποδα της δυτικής αδιαφορίας και αναποφασιστικότητας, στον αντίποδα του αποπροσανατολισμού και της απογοήτευσης, του χάους και της συρρίκνωσης της ελευθερίας. Και έτσι θα γίνει και με την Ουκρανία. Στον απόηχο μιας ειρηνευτικής συμφωνίας.

ΠΗΓΗ: Forbes

Συνέχεια ανάγνωσης

ΙΝΦΟΓΝΩΜΩΝ

Infognomon Logo

Περιηγηθείτε στα κορυφαία βιβλία του βιβλιοπωλείου μας

Προβολή όλων

Δημοφιλή