Ακολουθήστε μας

Διεθνή

Η Ελληνική – Κυπριακή Γλώσσα

Δημοσιεύτηκε

στις

«Η γλώσσα είναι πατρίδα». 

Αυτή η φράση του Νίκου Καζαντζάκη εσωκλείει την πεμπτουσία της σημασίας κάθε γλώσσας για κάθε άνθρωπο. Αν μη τι άλλο, όταν αναφερόμαστε στην ελληνική γλώσσα, τότε μιλούμε για το ύψιστο πνευματικό και πολιτισμικό αγαθό, που δημιούργησε η ανθρωπότητα από τη εμφανίσει της στον μικρό μας πλανήτη. Η γλώσσα λοιπόν και δη η ελληνική, δεν είναι απλά ένα εργαλείο επικοινωνίας, αλλά η βάση, η ακρογωνιαία λίθος, πάνω στην οποία στηρίζονται ύψιστα νοήματα και μέγιστες έννοιες του εγγενούς προγονικού ελληνικού πολιτισμού ως την σύγχρονη εποχή. Και παρά το γεγονός, που για σκοτεινές ίσως και στοχευμένες σκοπιμότητες, ότι η ελληνική διαχωρίζεται σε αρχαία και νέα από πολλούς, το βέβαιο πλέον είναι πως η γλώσσα μας ήταν και είναι μία, είναι ζωντανή, εξελίσσεται, γεννά, ανθεί, μα και αναμφισβήτητα είχε και έχει περιόδους παρακμής, αλλοίωσης και παραχάραξης. Το ζήτημα είναι αν θα εξακολουθήσει να είναι μία ή αν θα παραμείνει ζωντανή, λόγω της τεράστιας πληγής, της σύγχρονης πολεμικής εναντίον της. Αυτό θα το εξηγήσω στο τέλος.

Θα αποφύγω εσκεμμένως να αναφερθώ στην ιστορική της πρώτη, με τα πρόσφατα ευρήματα, χρονική εμφάνιση και δημιουργία. Θα αναφερθώ ωστόσο, στις γενικά αποδεκτές και ορθές αναλύσεις της επιστήμης της γλωσσολογίας, της σημασιολογίας και της ετυμολογίας. Η υπέροχη Ελληνική γλώσσα είχε πάντοτε διαλέκτους, όπως συμβαίνει με όλες ανά την Γη. Από τις έρευνες στην αρχαία ελληνική γραμματεία  και τις μετέπειτα αναφορές σε αυτήν των εποχών του Ορφέα, του Ομήρου, του Ησιόδου κ.ο.κ. συναντούμε τον πολυποίκιλο πλούτο της. Συμπερασματικά οι ελληνικές γλωσσικές διάλεκτοι έχουν καταταχθεί σε τέσσερις ομάδες:

  • την Ιωνική
  • την Αιολική
  • την Αρκαδική
  • και την Δωρική.

Από αυτές, η Αρκαδική είναι εκείνη που διαμόρφωσε την γλωσσικό ιδίωμα της νήσου της Αφροδίτης, της Κύπρου. Γι’ αυτό και πολλοί γλωσσολόγοι την ονομάζουν πιο ορθά Αρκαδοκυπριακή διάλεκτο. Αυτό διαπιστώνεται από τις ιστορικά καταγεγραμμένες κινήσεις πληθυσμών της μυκηναϊκής εποχής προς την Κύπρο αφ’ ενός, αλλά και από τις μυθολογικές πηγές αφ’ ετέρου. Συγκεκριμένα, πέραν των παλαιότερων ελληνικών πληθυσμών στην Κύπρο και τους γνωστούς βασιλείς (ο Πάφος και ο γιος του Κινύρας, που αναφέρεται στην Ιλιάδα), των οποίων τα ονόματα συναντά κανείς πάρα πολύ συχνά σε οδωνύμια και μνημεία, είναι η μυθιστορία του Τεύκρου. Σημειωτέον πως η πρώτη ονομασία του νησιού ήταν Αλασία, αλλά μετονομάσθηκε σε Κύπρος από το ομώνυμο τέκνο (γιος ή κόρη) του Κινύρα. Ο Τεύκρος, με πηγές τα έργα -όσα διασώθηκαν- των ποιητών του Τρωικού κύκλου (Όμηρος, Στασίνος κ.α.), είναι γιος του Τελαμώνα, βασιλέα της νήσου Σαλαμίνας και αδελφός του Αίαντα. Μετά την άλωση της Τροίας δεν έγινε αποδεκτός από τον πατέρα του στην Σαλαμίνα, διότι δεν εκδικήθηκε τον άδικο και άτιμο θάνατο του Αίαντα, ενός εκ των μεγίστων ηρώων της ελληνικής μυθολογίας. Να μην παραλείψω πως και ο ίδιος ο Τεύκρος, ήταν επιφανέστατος ήρωας, ακατανίκητος στο τόξο, είχε κερδίσει στους ταφικούς αγώνες προς τιμήν του Πατρόκλου όλους τους συναγωνιστές του και ήταν αυτός, που αν δεν μεσολαβούσε ο θεός Απόλλων, θα είχε τοξεύσει θανάσιμα τον ενδοξότερο ήρωα των Τρώων, Έκτορα. Με πλοία και συντρόφους, καθώς και λίγο χώμα από την γενέτειρα του, έφθασε στην Κύπρο και ίδρυσε την Σαλαμίνα, στο μέρος που βρίσκεται περίπου η Αμμόχωστος. Κατά την πιο επικρατέστερη εκδοχή νυμφεύθηκε την Έννη, κόρη του Κύπρου και απόγονοι τους ήταν πολύ γνωστά πρόσωπα, όπως ο Ευέλθων, ο Ονήσιλος κι ο Γόργος. Με τα παραπάνω συμπεραίνεται η συμβολή και η επίδραση στην τελική διαμόρφωση της Αρκαδοκυπριακής διαλέκτου από την Αρκαδική, που ήταν η κύρια γλώσσα της μυκηναϊκής περιόδου στην περιοχή κοντά και γύρω από την Πελοπόννησο.

Στο πέρασμα των αιώνων και παρά τις πολλές κατακτήσεις και κατοχές της Κύπρου από ξένους και βάρβαρους, εν πολλοίς, λαούς η Κυπριακή διάλεκτος ομιλείται ακόμα, με πάρα πολλά και εμφανέστατα κοινά χαρακτηριστικά με την Αρκαδοκυπριακή. Σε ενίσχυση του ισχυρισμού αυτού, σε άρθρο του καθηγητή Αυγουστίνου Αυγουστή στην εφημερίδα «Σημερινή» περιλαμβάνεται η διαπίστωση του πλέον ειδικού, του διδάκτορα Γεώργιου Ξενή, αναπληρωτή καθηγητή Αρχαίας Ελληνικής Φιλολογίας στο Πανεπιστήμιο Κύπρου, ότι:
Η κυπριακή διάλεκτος αποτελεί στη σύγχρονη εποχή τη μοναδική πραγματικά ζωντανή ελληνική διάλεκτο, η οποία είναι μητροδίδακτη και παραγωγική.

Δεν είναι, επομένως, δύσκολο για ομιλούντες οποιασδήποτε άλλης ζώσας Ελληνικής διαλέκτου να επικοινωνήσουν πλήρως με τους ομιλούντες την Κυπριακή. Αξίζει να σημειωθεί πως σήμερα απαριθμούνται 18 ιδιώματα, ντοπιολαλιές της Κυπριακής με πιο διαδεδομένα της Λευκωσίας, της Λεμεσού, της Πάφου, της Μόρφου, των ορεινών και των Κοκκινοχωρίων.

Σε τελική ανάλυση και για να εξηγήσω τον υπαινιγμό μου στον πρόλογο περί του αν θα παραμείνει ζωντανή η ελληνική γλώσσα, αυτό είναι ένα φλέγον και βαρυσήμαντο θέμα, που δεν τυγχάνει σωστής μεταχείρισης από τους αρμόδιους φορείς και τους αιρετούς υπεύθυνους. Ο καθηγητής φιλολογίας, ιστορικός και ερευνητής της ελληνικής γλώσσας Αντώνιος Αντωνάκος, στο βιβλίο του «ΕΙΣ ΟΙΩΝΟΣ ΑΡΙΣΤΟΣ ΑΜΥΝΕΣΘΑΙ ΠΕΡΙ ΓΛΩΣΣΗΣ», αναλύει εκτεταμένα και εμπεριστατωμένα τα πλήγματα που δέχθηκε η Ελληνική γλώσσα το 1982, μετά την άκαιρη, αυθαίρετη, αυταρχική, αιφνίδια, αντισυνταγματική και μη αποδεκτή από το λαό επιβολή του μονοτονικού συστήματος, καθώς και τους μελλοντικούς κινδύνους, όπως έγραψε στο βιβλίο του.

Επακριβώς αναφέρει:
Ποια αρχαία γλώσσα, φυσιολογικά και αβίαστα εξελισσόμενη μέσα στους αιώνες, εφάρμοσε εκπτώσεις στις αξιώσεις ιστορικής μνήμης και ακρίβειας, υποκύπτωντας σε μη γλωσσικά, δηλαδή δικά της, αυτόνομα και όχι εμπορευματολογικά κριτήρια;
Τότε, αν τέτοια κριτήρια ισχύσουν, η γλώσσα μας, χαροποιώντας τους οκνηρούς, ημιμαθείς καθώς και τις πολυεθνικές των ηλεκτρονικών υπολογιστών ( εγώ με πλήρη σεβασμό συμπληρώνω και του διαδικτύου, διότι το βιβλίο του εκδόθηκε πρώτη φορά περί το 2002) έπρεπε να εφαρμόσουν το λατινικό αλφάβητο – οπότε πολλά τα οικονομικά και άλλα υλικά οφέλη… Και όμως, όλες οι γλώσσες με μακρό παρελθόν – και όχι τόσο μακρό όσο η ελληνική – είναι δύσκολες, απαιτητικές, πυκνές σε μνήμη σημειολογική και αρνούνται να υποταγούν σε κριτήρια χρησιμοθηρικά. Μετά από συζητήσεις 100 και πλέον ετών, η γαλλική γλώσσα πέρυσι δέχθηκε κάποιες δειλές αλλαγές – στην πραγματικότητα : εναρμονίσεις – μετά από μηνών δημόσιες συζητήσεις, αλλά κι αυτές τις πενιχρές, δικαιολογημένες λογικώς αλλαγές, τελικά τις απέκρουσε η Γαλλική Ακαδημία – νόμιμος φρουρός της γλώσσης του λαού.
Και εκείνοι δεν έχουν το βαρύ, ιερό χρέος να προασπίσουν, καθώς εμείς, που είμαστε και οι μόνοι, τα αρχαία μας Κείμενα, που χωρίς τόνους και πνεύματα δεν νοούνται. Και είναι γνωστή η νικηφόρα αντίσταση των Ισπανών στην ιταμή αξίωση των πολυεθνικών εταιριών για να καταργήσουν το ψηφίο ñ.

Κλείνοντας, επειδή απέφυγα να παραθέσω προσωπικό σχόλιο για την ιστορικότητα της Ελληνικής γλώσσας, επικαλούμαι έναν πιο ειδικό και εξαίρετο συγγραφέα, λαογράφο, ερευνητή και φίλο, τον Γιώργο Λεκάκη. Στο άρθρο του: « Η Κυπρο – μινωική γραφή στην Κύπρο (τουλάχιστον) από το 1.550 π.Χ.», θα μείνει άλαλος όποιος αναγνώσει τα στοιχεία που έχει συλλέξει για την επιγραφή του Ιδαλίου, στην Κύπρο, η οποία είναι το  αρχαιότερο συμβόλαιο στον κόσμο.

 Οι φιλομαθείς θα βρουν το πλήρες άρθρο του στον ιστοχώρο ή εδώ.

Η γλώσσα είναι πατρίδα και το τελευταίο οχυρό μας. Επιβάλλεται να την προασπίσουμε.
Έρρωσθε και γρηγορείτε!

«Δεν έχεις Όλυμπε θεούς, μηδέ λεβέντες η Όσσα…
Ραγιάδες έχεις Μάνα γη, σκυφτούς για το χαράτσι.
Κούφιοι κι οκνοί καταφρονούν την θεία τραχειά σου γλώσσα,
Των Ευρωπαίων περίγελα και των Αρχαίων παλιάτσοι…»

Κωστής Παλαμάς

Πηγή: https://www.cyprusalive.com/el/i-elliniki-kipriaki-glossa?fbclid=IwAR1xDT792-i3bfYhIPCM49V8xOqzTerdBOWRIKJRxF0aFOLf2qmtdUCfCcg

Ευρωπαϊκή Ένωση

Μεγάλοι φόροι θα επιβληθούν στις εισαγωγές ηλεκτρικών οχημάτων από την Κίνα στην ΕΕ!

Η ΕΕ ψηφίζει υπέρ των υψηλών δασμών στις εισαγωγές ηλεκτρικών οχημάτων από την Κίνα

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Η Ευρωπαϊκή Ένωση υποστήριξε δασμούς έως και 45% στα εισαγόμενα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα (EVs) την Παρασκευή (4/10), καθώς προσπαθεί να αντιμετωπίσει τις επιδοτήσεις του Πεκίνου για αυτοκινητοβιομηχανίες που τώρα στοχεύουν στην Ευρώπη.

Μεγάλοι φόροι θα επιβληθούν στις εισαγωγές ηλεκτρικών οχημάτων από την Κίνα στην ΕΕ, αφού η πλειοψηφία των κρατών μελών υποστήριξε τα σχέδια.

Η κίνηση για την εισαγωγή δασμών στοχεύει στην προστασία της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας από την υπονόμευση από αυτό που πιστεύουν οι πολιτικοί της ΕΕ ότι είναι άδικες κρατικές επιδοτήσεις της Κίνας στα δικά της αυτοκίνητα.

Οι δασμοί στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που κατασκευάζονται στην Κίνα πρόκειται να αυξηθούν από 10% σε 45% για τα επόμενα πέντε χρόνια, αλλά υπάρχουν ανησυχίες ότι μια τέτοια κίνηση θα μπορούσε να αυξήσει τις τιμές των ηλεκτρικών οχημάτων (EV) για τους αγοραστές.

Η απόφαση, η οποία διχάζει κράτη μέλη της ΕΕ, όπως η Γαλλία και η Γερμανία, κινδυνεύει να πυροδοτήσει εμπορικό πόλεμο μεταξύ των Βρυξελλών και του Πεκίνου, το οποίο έχει καταδικάσει τους δασμούς ως προστατευτικούς.

Η Κίνα έχει βασιστεί σε προϊόντα υψηλής τεχνολογίας για να βοηθήσει στην αναζωογόνηση της οικονομίας της και η ΕΕ είναι η μεγαλύτερη υπερπόντια αγορά για τη βιομηχανία ηλεκτρικών αυτοκινήτων της χώρας.

Η εγχώρια αυτοκινητοβιομηχανία της έχει αναπτυχθεί ραγδαία τις τελευταίες δύο δεκαετίες και τα εμπορικά σήματα της, όπως η BYD, έχουν αρχίσει να κινούνται στις διεθνείς αγορές, προκαλώντας φόβους όπως η ΕΕ ότι οι εταιρείες της δεν θα είναι σε θέση να ανταγωνιστούν τις φθηνότερες τιμές.

Η ΕΕ επέβαλε δασμούς εισαγωγής διαφορετικών επιπέδων σε διαφορετικούς Κινέζους κατασκευαστές το καλοκαίρι, αλλά η ψηφοφορία της Παρασκευής ήταν να αποφασιστεί εάν θα εφαρμοστούν για τα επόμενα πέντε χρόνια.

Οι χρεώσεις υπολογίστηκαν με βάση τις εκτιμήσεις για το πόση κινεζική κρατική ενίσχυση έχει λάβει κάθε κατασκευαστής μετά από έρευνα της ΕΕ. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή όρισε ατομικούς δασμούς σε τρεις μεγάλες κινεζικές μάρκες ηλεκτρικών οχημάτων – SAIC, BYD και Geely.

Τα μέλη της ΕΕ διχάστηκαν ως προς τους δασμούς. Η Γερμανία, της οποίας η αυτοκινητοβιομηχανία εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τις εξαγωγές προς την Κίνα, ήταν εναντίον της. Πολλά μέλη της ΕΕ απείχαν από την ψηφοφορία.

Οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν αντιδράσει έντονα. Η Volkswagen λέει ότι οι δασμοί είναι «λανθασμένη προσέγγιση».

Ωστόσο, η Γαλλία, η Ιταλία, οι Κάτω Χώρες και η Πολωνία ανέφεραν, ότι υποστήριξαν τους φόρους εισαγωγής. Η πρόταση για τα τιμολόγια θα μπορούσε να είχε μπλοκαριστεί μόνο εάν την καταψήφιζαν ειδική πλειοψηφία 15 μελών.

Η κορυφαία ένωση βιομηχανίας της Γερμανίας, BDI, κάλεσε την Ευρωπαϊκή Ένωση και την Κίνα να συνεχίσουν τις εμπορικές συνομιλίες για τους δασμούς για να αποφευχθεί μια «κλιμακούμενη εμπορική σύγκρουση».

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η οποία διεξήγαγε την ψηφοφορία, είπε ότι η ΕΕ και η Κίνα «θα εργαστούν σκληρά για να εξερευνήσουν μια εναλλακτική λύση» στους φόρους εισαγωγής για να αντιμετωπίσουν αυτό που αποκάλεσε «ζημιογόνο επιδότηση» των κινεζικών ηλεκτρικών οχημάτων.

Το υπουργείο Εμπορίου της Κίνας χαρακτήρισε την απόφαση για επιβολή δασμών «άδικη» και «παράλογη», αλλά πρόσθεσε ότι το ζήτημα θα μπορούσε να επιλυθεί μέσω διαπραγματεύσεων.

Η διαμάχη έχει εγείρει φόβους μεταξύ των βιομηχανικών ομάδων εκτός του τομέα του αυτοκινήτου ότι θα μπορούσαν να αντιμετωπίσουν αντίποινα από την Κίνα.

Ένας εμπορικός οργανισμός της γαλλικής βιομηχανίας κονιάκ δήλωσε ότι οι γαλλικές αρχές «μας εγκατέλειψαν».

«Δεν καταλαβαίνουμε γιατί ο τομέας μας θυσιάζεται με αυτόν τον τρόπο».

Είπε ότι πρέπει να βρεθεί μια λύση κατόπιν διαπραγματεύσεων που θα «αποτρέψει τα προϊόντα μας από το να αντιμετωπίσουν έναν επιπλέον φόρο που θα μπορούσε να τα αποκλείσει από την κινεζική αγορά».

«Σοβαρές ανησυχίες» για τις πωλήσεις στο Ηνωμένο Βασίλειο

Τα στοιχεία δείχνουν ότι τον Αύγουστο του τρέχοντος έτους, οι ταξινομήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην ΕΕ μειώθηκαν κατά 43,9% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος.

Στο Ηνωμένο Βασίλειο, η ζήτηση για νέα ηλεκτρικά οχήματα σημείωσε νέο ρεκόρ τον Σεπτέμβριο, αλλά οι παραγγελίες προήλθαν κυρίως από εμπορικές συμφωνίες και από μεγάλες εκπτώσεις κατασκευαστών, σύμφωνα με τον εμπορικό οργανισμό του κλάδου.

Η Society of Motor Manufacturers and Traders (SMMT) δήλωσε ότι οι εταιρείες είχαν “σοβαρές ανησυχίες καθώς η αγορά δεν αναπτύσσεται αρκετά γρήγορα για να επιτύχει τους υποχρεωτικούς στόχους”.

Η βιομηχανία έχει προειδοποιήσει ότι οι οδηγοί χρειάζονται καλύτερα κίνητρα για να αγοράσουν ηλεκτρικά για να βοηθήσουν τους κατασκευαστές ενόψει της σχεδιαζόμενης απαγόρευσης των πωλήσεων νέων οχημάτων βενζίνης και ντίζελ. Υπό τη συντηρητική κυβέρνηση, η προθεσμία για αυτήν την απαγόρευση μετατέθηκε στο 2035 από το 2030, αλλά οι Εργατικοί έχουν δεσμευτεί να την επαναφέρουν στο 2030.

Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων υποχρεούνται να εκπληρώσουν τους στόχους πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων. Σύμφωνα με την εντολή Zero Emission Vehicle (ZEV), τουλάχιστον το 22% των οχημάτων που πωλούνται φέτος πρέπει να είναι μηδενικών εκπομπών, με τον στόχο να αναμένεται να φτάσει το 80% έως το 2030 και το 100% έως το 2035.

Οι κατασκευαστές που αποτυγχάνουν να επιτύχουν τις ποσοστώσεις θα μπορούσαν να τιμωρηθούν με πρόστιμο 15.000 λιρών ανά αυτοκίνητο.

Τα αφεντικά πολλών εταιρειών αυτοκινήτων, συμπεριλαμβανομένων των BMW, Ford και Nissan, έγραψαν στην καγκελάριο Rachel Reeves την Παρασκευή λέγοντας ότι η βιομηχανία είναι πιθανό να χάσει αυτούς τους στόχους.

Είπαν ότι οικονομικοί παράγοντες όπως το υψηλότερο κόστος ενέργειας και υλικών και τα επιτόκια είχαν ως αποτέλεσμα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα να παραμένουν «πεισματικά πιο ακριβά και οι καταναλωτές είναι επιφυλακτικοί να επενδύσουν». Το μέσο κόστος αγοράς ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου στο Ηνωμένο Βασίλειο είναι περίπου 48.000 £.

Είπαν ότι η «έλλειψη εμπιστοσύνης» στην υποδομή φόρτισης του Ηνωμένου Βασιλείου ήταν ένα άλλο εμπόδιο για να ενθαρρύνει τους ανθρώπους να στραφούν στην ηλεκτρική ενέργεια.

 

 

Ακολουθεί πολιτική και βιομηχανική αντίδραση στην είδηση:

ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ URSULA VON DER LEYEN:
«Ο τομέας των ηλεκτρικών οχημάτων έχει τεράστιες δυνατότητες για τη μελλοντική ανταγωνιστικότητα και την πράσινη βιομηχανική ηγεσία της Ευρώπης».

“Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων της ΕΕ και οι συναφείς τομείς ήδη επενδύουν και καινοτομούν για να αναπτύξουν πλήρως αυτό το δυναμικό. Όπου βρούμε στοιχεία ότι οι προσπάθειές τους παρεμποδίζονται από στρεβλώσεις της αγοράς και αθέμιτο ανταγωνισμό, θα ενεργήσουμε αποφασιστικά.”
“Και θα το κάνουμε αυτό σεβόμενοι πλήρως τις υποχρεώσεις μας στην ΕΕ και τις διεθνείς – επειδή η Ευρώπη παίζει με τους κανόνες, εντός των συνόρων της και παγκοσμίως. Αυτή η έρευνα κατά των επιδοτήσεων θα είναι ενδελεχής, δίκαιη και βασισμένη σε γεγονότα.”
Διαφήμιση · Κάντε κύλιση για να συνεχίσετε

Ο ΓΕΡΜΑΝΟΣ ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΚΡΙΣΤΙΑΝ ΛΙΝΤΝΕΡ ΣΤΟ Χ:
Η Επιτροπή της ΕΕ “δεν πρέπει να πυροδοτήσει εμπορικό πόλεμο παρά την ψήφο υπέρ πιθανών τιμωρητικών δασμών κατά της Κίνας. Χρειαζόμαστε μια λύση μέσω διαπραγματεύσεων”.

Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΤΗΣ ΙΣΠΑΝΙΑΣ ΚΑΡΛΟΣ ΚΟΥΕΡΠΟ:
«Πέρα από την επιβολή δασμών, πρέπει να συνεχίσουμε να προχωράμε σε αυτή τη διαπραγμάτευση, καθώς είναι σημαντικό να προστατεύσουμε έναν τομέα τόσο στρατηγικό όσο ο τομέας της αυτοκινητοβιομηχανίας, αποφεύγοντας την κλιμάκωση των εμπορικών μέτρων, που θα μπορούσε να είναι επιζήμια για όλους».

ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑΣ ΤΗΣ ΙΤΑΛΙΑΣ ADOLFO URSO:
«Είμαστε αντίθετοι σε οποιαδήποτε υπόθεση «εμπορικού πολέμου» και θα εργαστούμε μαζί για να τον αποφύγουμε. Πρέπει να διατηρήσουμε τη βιομηχανική και εμπορική εταιρική σχέση με την Κίνα, με την οποία θέλουμε να συνεχίσουμε να εργαζόμαστε σε μια λογική win-win που βασίζεται στην αρχή της αμοιβαιότητας , επίσης για χάρη της παγκόσμιας οικονομικής σταθερότητας».

Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥ ΕΜΠΟΡΙΟΥ ΤΗΣ ΣΟΥΗΔΙΑΣ ΜΠΕΝΙΑΜΙΝ ΝΤΟΥΣΑ:
«Μόλις πρόσφατα είχαμε πολύ θετικά μηνύματα από την Επιτροπή ότι ελπίζουμε ότι θα μπορούσαν να προχωρήσουν με μεμονωμένες λύσεις για την αυτοκινητοβιομηχανία και ειδικά για τη Volvo Cars».

«Η γραμμή της Σουηδίας είναι ότι το καλύτερο θα ήταν ότι η Κίνα και η ΕΕ μαζί μπορούν να καταλήξουν σε συμφωνία σε σχέση με αυτό το πρόβλημα».

Ο ΟΥΓΓΡΟΣ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΣ ΒΙΚΤΟΡ ΟΡΜΠΑΝ:
«Αυτό που μας βάζουν να κάνουμε αυτή τη στιγμή, ή αυτό που θέλει να κάνει η ΕΕ, είναι ένας οικονομικός ψυχρός πόλεμος».

ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΣ ΤΗΣ ΓΑΛΛΙΚΗΣ ΕΝΩΣΗΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ (PFA):
“Είναι καλό που μια απόφαση έλαβε υποστήριξη από τα κράτη μέλη για την υιοθέτηση των τελωνειακών δασμών. Είμαστε υπέρ του ελεύθερου εμπορίου αλλά στο πλαίσιο δίκαιων κανόνων”.
BMW (BMWG.DE), ανοίγει νέα καρτέλαΔιευθύνων Σύμβουλος OLIVER ZIPSE:
“Η σημερινή ψηφοφορία είναι ένα μοιραίο μήνυμα για την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία. Αυτό που χρειάζεται τώρα είναι μια γρήγορη διευθέτηση μεταξύ της Επιτροπής της ΕΕ και της Κίνας για να αποτραπεί μια εμπορική σύγκρουση από την οποία κανείς δεν κερδίζει.”
«Το γεγονός ότι η Γερμανία καταψήφισε τους δασμούς είναι ένα σημαντικό μήνυμα και αυξάνει τις πιθανότητες για μια διευθέτηση μέσω διαπραγματεύσεων».

VOLKSWAGEN (VOWG_p.DE), ανοίγει νέα καρτέλα:
«Είμαστε στη θέση μας ότι οι προγραμματισμένοι δασμοί είναι η λάθος προσέγγιση και δεν θα βελτιώσουν την ανταγωνιστικότητα της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας».
«Καλούμε την Επιτροπή της ΕΕ και την κινεζική κυβέρνηση να συνεχίσουν εποικοδομητικά τις συνεχιζόμενες διαπραγματεύσεις για μια πολιτική λύση».

ΤΟ ΚΑΘΙΣΜΑ ΤΗΣ VW ΠΟΥ ΚΑΝΕΙ ΤΟ TAVASCAN, ΕΝΑ ΟΛΟ ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ SUV, ΣΤΗΝ ΚΙΝΑ:
«Η SEAT SA συνεργάζεται ενεργά με τον Όμιλο VW, για να ελαχιστοποιήσει τις πιθανές συνέπειες αυτής της απόφασης για το CUPRA Tavascan.
“Η εταιρεία θα κάνει ό,τι είναι δυνατόν για να αποτρέψει αυτούς τους πρόσθετους δασμούς να επηρεάσουν την τιμή του CUPRA Tavascan, ως μέρος της δέσμευσής της προς τους πελάτες και τους συνεργάτες.”
«Ως πρώτη απόδειξη αυτής της δέσμευσης, η τιμή του αυτοκινήτου θα παραμείνει αμετάβλητη για όλες τις παραδόσεις το 2024».

GEELY HOLDING (GEELY.UL):
“Η Geely Holding εκφράζει μεγάλη απογοήτευση για την απόφαση της Επιτροπής. Η απόφαση (…) δεν είναι εποικοδομητική και ενδέχεται να εμποδίσει τις οικονομικές και εμπορικές σχέσεις ΕΕ-Κίνας, βλάπτοντας τελικά τις ευρωπαϊκές εταιρείες και τα συμφέροντα των καταναλωτών.”

ΓΕΡΜΑΝΙΚΟ ΛΟΜΠΙ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ VDA ΠΡΟΕΔΡΟΣ HILDEGARD MUELLER:
“Οι προτεινόμενοι δασμοί όχι μόνο θα αύξαναν περαιτέρω τον κίνδυνο μιας αμοιβαίας εμπορικής σύγκρουσης, αλλά θα καταστήσουν τα οχήματα σημαντικά πιο ακριβά για τους καταναλωτές. Η πιθανή ζημία που θα μπορούσε να προκληθεί από τους αντισταθμιστικούς δασμούς είναι επομένως μεγαλύτερη από τα πιθανά οφέλη του μέσου.”
«Η ολοένα και μεγαλύτερη σφράγιση της αγοράς δεν αποτελεί επιλογή για την ευρωπαϊκή -και ειδικότερα τη γερμανική- αυτοκινητοβιομηχανία».
SAIC (600104.SS), ανοίγει νέα καρτέλαΜΟΝΑΔΑ MG MOTOR FRANCE:
«Σήμερα, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή σχεδιάζει να φορολογήσει υπερβολικά τα 100% ηλεκτρικά οχήματα που προσφέρει η MG στη Γαλλία, επιβραδύνοντας έτσι τη μετάβαση σε πιο ενάρετη ατομική κινητικότητα που η ίδια Επιτροπή ζήτησε μέχρι το 2035».
«Μπροστά σε αυτήν την κατάσταση, η MG Motor France αποφάσισε να μην τιμωρήσει τους πελάτες της το 2024 και να διατηρήσει τις τιμές καταλόγου των 100% ηλεκτρικών μοντέλων της, των μόνων που επηρεάστηκαν από την ψηφοφορία της Παρασκευής 4 Οκτωβρίου, χωρίς καν να περιμένει το αποτέλεσμα. .”

ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ:
“Η επίσημη έγκριση αυτών των εισαγωγικών δασμών δεν θα αλλάξει πολύ (την) εικόνα. Και είναι ακόμα πιθανό οι δασμοί να μειωθούν ή να αναθεωρηθούν τους επόμενους μήνες υπό την πίεση της Γερμανίας και άλλων μελών που απείχαν από την ψηφοφορία.”
«Αλλά η επιβεβαίωσή τους θα δώσει κίνητρο στις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες να μεταφέρουν μέρος της παραγωγής τους στην ΕΕ για να προστατευθούν από τυχόν περαιτέρω αυξήσεις δασμών».
«Είναι επίσης πιθανό να υποκινήσει αντίποινα από την Κίνα».

ΕΘΝΙΚΗ ΕΝΩΣΗ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΩΝ ΚΡΕΑΤΟΣ (ANICE):
“Ελπίζαμε ότι υπήρχε πιθανότητα να διερευνήσουμε άλλα μέτρα, αλλά το αποτέλεσμα είναι αυτό που είναι. Τώρα, μπορούμε μόνο να περιμένουμε τις συνέπειες, οι οποίες ελπίζουμε να μην είναι σοβαρές για τον τομέα του χοιρινού κρέατος.”
«Ελπίζουμε και ελπίζουμε ότι αυτή η απόφαση δεν θα έχει αρνητικό αντίκτυπο στις εμπορικές σχέσεις με την Κίνα όσον αφορά τον τομέα του χοιρινού κρέατος και ότι η απειλή πιθανών δασμών στα ισπανικά προϊόντα χοιρινού κρέατος δεν υλοποιηθεί».

ΓΑΛΛΙΚΟ COGNAC ASSN BUREAU NATIONAL INTERPROFESSIONNEL DU COGNAC:
“Οι γαλλικές αρχές μάς έχουν εγκαταλείψει. Δεν καταλαβαίνουμε γιατί ο τομέας μας θυσιάζεται με αυτόν τον τρόπο”.

HARGREAVES LANSDOWN HEAD of Money and Markets SUSANNAH STREETER:
«Οι επενδυτές ελπίζουν ότι υπάρχει μεγαλύτερη πιθανότητα να μπορέσουν να ανταγωνιστούν με πιο ομοιόμορφη καρίνα τους Κινέζους αντιπάλους τους».
“Αυτοί οι νέοι δασμοί είναι πιθανό να είναι μια σημαντική οπισθοδρόμηση για τους Κινέζους κατασκευαστές, δεδομένου ότι η ΕΕ είναι η μεγαλύτερη υπερπόντια αγορά της για τη βιομηχανία ηλεκτρικών οχημάτων της. Ωστόσο, δεδομένου του πόσο φθηνότερα είναι ήδη τα κινεζικά EV, ακόμη και αυτό το επίπεδο δασμών μπορεί να σημαίνει ότι είναι ακόμα ανταγωνιστικά και θα δώσει στους ευρωπαίους κατασκευαστές να τρέχουν για τα χρήματά τους».
«Έτσι, αυτοί οι επιπλέον φόροι μπορεί να εξακολουθούν να αποτελούν εμπόδιο, αλλά όχι εμπόδιο για το εμπόριο με την ΕΕ».

 

ΠΗΓΗ: Reuters, BBC

Συνέχεια ανάγνωσης

Ιράν

Οι μυστικές υπηρεσίες του Ισραήλ έχουν ποκρυπτογραφήσει πλήρως τους στόχους της επίθεσης στο Ιράν

Επί ποδός πολέμου Μοσάντ, Σιν Μπετ και Αμάν! Με δεδομένη τη γεωγραφική απόσταση των 2.000 χιλιομέτρων που χωρίζουν τις δύο χώρες, μια πιθανή σύγκρουση θα περιλάμβανε, εκτός από τα πυραυλικά συστήματα, τις αεροπορικές δυνάμεις.

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Γράφει ο Μιχάλης Ψύλος • Ναυτεμπορική

Ο πόλεμος στη Γάζα μπορεί να ξεκίνησε λόγω της πιο εντυπωσιακής αποτυχίας των ισραηλινών μυστικών υπηρεσιών να προβλέψουν την επίθεση της Χαμάς, αλλά στην επικείμενη σύγκρουση με το Ιράν οι κατάσκοποι του εβραϊκού κράτους φαίνεται να έχουν προετοιμάσει καλά το έδαφος.

Η Μοσάντ, η Σιν Μπετ και η Αμάν-η υπηρεσία Πληροφοριών του ισραηλινού στρατού -φέρονται να έχουν αποκρυπτογραφήσει πλήρως όχι μόνο τους στόχους της επίθεσης στο Ιράν, αλλά και τις δυνάμεις που θα έχει να αντιμετωπίσει, κυρίως η αεροπορία του Ισραήλ.

Οι ιρανικές ένοπλες δυνάμεις αριθμούν περίπου 350.000 άνδρες του στρατού ξηράς, 18.000 μέλη του πολεμικού ναυτικού, 37.000 άνδρες στην αεροπορία και 15.000 στην αεράμυνα. Υπάρχουν επίσης οι Φρουροί της Επανάστασης που αριθμούν περίπου 150.000 στις χερσαίες δυνάμεις, περισσότεροι από 20.000 στο πολεμικό ναυτικό και 15.000 στις αεροδιαστημικές υπηρεσίες.

Με δεδομένη τη γεωγραφική απόσταση των 2.000 χιλιομέτρων που χωρίζουν τις δύο χώρες, μια πιθανή σύγκρουση θα περιλάμβανε, εκτός από τα πυραυλικά συστήματα, τις αεροπορικές δυνάμεις.

Η πολεμική αεροπορία
Η ιρανική πολεμική αεροπορία (IRIAF) θεωρείται απαρχαιωμένη, καθώς διαθέτει κυρίως αεροσκάφη που κληρονόμησε από την εποχή του Σάχη, πριν από την ισλαμική επανάσταση του 1979. Πρόκειται για 183 αεροσκάφη, συμπεριλαμβανομένων 63 F-4 (και μερικά RF -4) , 26 F-14, 23 Sukhoi Su-24, 20 MiG-29, 17 F-5, 17 F-7, 8 Saeqeh (τοπική έκδοση του F-5), 9 Mirage F-1 και έναν αριθμό Su -22 και Su-25. Η λειτουργικότητα αυτών των αεροσκαφών δεν είναι γνωστή, αλλά εκτιμάται ότι δεν είναι ικανά να αναχαιτίσουν τα ισραηλινά μαχητικά και λόγω της αδυναμίας απόκτησης ανταλλακτικών. Η IRIAF διαθέτει επίσης ένα στόλο μεταγωγικών αεροσκαφών εναέριου ανεφοδιασμού που αποτελούνται από 3 ειδικά διασκευασμένα Boeing 707 και ισάριθμα 747s .

Το Ιράν δεν διαθέτει επιθετικά ελικόπτερα ,αλλά μόνο 6 μεσαία και ελαφριά μεταγωγικά ελικόπτερα.

Το πυραυλικό οπλοστάσιο
Αντίθετα, το ιρανικό πυραυλικό οπλοστάσιο είναι πιο εξελιγμένο και βασίζεται σε μια αξιοσημείωτη σειρά εκτοξευτών μικρού και μεσαίου βεληνεκούς. Αν και η επιχειρησιακή τους δυνατότητα δεν είναι επίσημα γνωστή, οι πύραυλοι μεσαίου βεληνεκούς MRBM μπορούν να πλήξουν το Ισραήλ, όπως και οι υπερηχητικοί Fattah-1 και 2 που κατάφεραν να «τρυπήσουν» την ισραηλινή αεράμυνα στις τελευταίες επιθέσεις.

Η Τεχεράνη μπορεί να υπολογίζει επίσης σε έναν άγνωστο αριθμό πυραύλων Shahab-3, Kheibar Shekan, Sejjil, Khorramshahr, Ghadr-1 και Emad, που είναι και οι δύο παραλλαγές του Shahab-3. Το Ιράν έχει επίσης πυραύλους κρουζ μεγάλου βεληνεκούς: τον Soumar , που μπορεί να πλήξει στόχους έως και σε 2.300 χιλιόμετρα και τοn Paveh παράγωγο του πρώτου με εκτιμώμενο βεληνεκές 1600 χλμ.

Το Ιράν διαθέτει περίπου 1900 άρματα μάχης– κυρίως ρωσικά T-72S και 2600 οχήματα μεταφοράς προσωπικού Το ιρανικό ναυτικό διαθέτει επίσης 7 φρεγάτες και τρία υποβρύχια κλάσης Kilo. Το Ιράν, συνολικά, ωστόσο, μπορεί να βασιστεί σε έναν τεράστιο και ποικιλόμορφο στολίσκο μικρών σκαφών επιφανείας που θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν για τον αποκλεισμό των Στενών του Ορμούζ.

Τι αντιπαραθέτει το Ισραήλ
Η Ισραηλινή Πολεμική Αεροπορία(IAF) διαθέτει 339 μαχητικά αεροσκάφη, εκ των οποίων 309 πολλαπλών ρόλων για άμυνα και επίθεση εδάφους). Ο ισραηλινός αεροπορικός στόλος περιλαμβάνει: 196 μαχητικά-βομβαρδιστικά F-16, 83 F-15 και 30/39 F-35. Το Ισραήλ διαθέτει 7 αεροσκάφη εναέριου ανεφοδιασμού Boeing 707 και ισάριθμα KC-130H. Διαθέτει επίσης 128 ελικόπτερα διαφόρων τύπων, συμπεριλαμβανομένων 26 επιθετικών ελικοπτέρων AH-64A και 22 AH. -64Δ.

90 πυρηνικές κεφαλές
Το Ισραήλ διαθέτει επίσης βαλλιστικούς πυραύλους και πυραύλους κρουζ της κατηγορίας Delilah και Jericho, ενδιάμεσου βεληνεκούς,και πυραύλους Popeye που εκτοξεύονται από αεροσκάφη.

Πιστεύεται επίσης ότι το Τελ Αβίβ θα μπορούσε να έχει 90 πυρηνικές κεφαλές, εκ των οποίων περίπου 50 θα μπορούσαν να τοποθετηθούν σε αυτούς τους τύπους βαλλιστικών πυραύλων.

Οι Ισραηλινές Αμυντικές Δυνάμεις (IDF ) αποτελούνται επίσης από 169.500 μονίμους στρατιώτες-άνδρες, σύμφωνα με την έκθεση του Διεθνούς Ινστιτούτου Στρατηγικών Μελετών (IISS). Το IDF έχει επίσης περίπου 465.000 έφεδρους , εκ των οποίων περίπου 300.000 ανακλήθηκαν μετά την τρομοκρατική επίθεση της Χαμάς στις 7 Οκτωβρίου. Στο Ισραήλ, η στρατιωτική θητεία είναι υποχρεωτική για άτομα άνω των 18 ετών, με διάρκεια 32 μηνών για τους άνδρες και 24 μήνες για τις γυναίκες.

Για την ιστορία, το Ισραήλ διαθέτει περίπου 400 άρματα μάχης τύπους Merkava IV και 4M και 700 τύπου III, όπως και αρκετές χιλιάδες τεθωρακισμένα οχήματα μεταφοράς προσωπικού, αν και λόγω της φύσης του πολέμου με το Ιράν ,δεν πρόκειται να χρησιμοποιηθούν.

Το πολεμικό Ναυτικό του Ισραήλ τέλος διαθέτει 7 κορβέτες και 8 περιπολικά σκάφη κατευθυνόμενων πυραύλων μαζί με 5 υποβρύχια.

Συνέχεια ανάγνωσης

Ιράν

Το Ισραήλ χτύπησε τα κέντρα διοίκησης του τμήματος πληροφοριών της Χεζμπολάχ στη Βηρυτό

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Ισραηλινά μαχητικά αεροσκάφη έπληξαν κέντρα διοίκησης που ανήκουν στο τμήμα πληροφοριών της Χεζμπολάχ στη Βηρυτό, σύμφωνα με τους IDF.

Νωρίτερα τη Δευτέρα 7 Οκτωβρίου 2024, ο στρατός είπε ότι στόχευσε αρκετές ακόμη τοποθεσίες της Χεζμπολάχ, συμπεριλαμβανομένων εγκαταστάσεων κατασκευής όπλων και θέσεων εκτόξευσης πυραύλων στο νότιο Λίβανο και στην κοιλάδα Beqaa.

Επιπλέον, στο πλαίσιο των χερσαίων επιχειρήσεων στο νότιο Λίβανο, περισσότερες από 70 άλλες τοποθεσίες της Χεζμπολάχ χτυπήθηκαν, προσθέτει ο Ισραηλινός Στρατός.

Περιλάμβαναν εκτοξευτές πυραύλων, κτίρια που χρησιμοποιούσε η Χεζμπολάχ και αποθήκες όπλων, λέει ο IDF.

Αυτή είναι η κλειστή στρατιωτική ζώνη που επέβαλλε ο Ισραηλινός Στρατός στα σύνορα με τον Λίβανο!

Οι IDF επέβαλαν μια νέα κλειστή στρατιωτική ζώνη στα σύνορα με τον Λίβανο, στις περιοχές των κοινοτήτων Rosh Hanikra, Shlomi, Hanita, Adamit και Arab al-Aramshe.

Ο στρατός λέει ότι η κίνηση ακολουθεί μια νέα αξιολόγηση δεδομένων των χερσαίων επιχειρήσεων εντός του νότιου Λιβάνου.

Είναι η τέταρτη στενή στρατιωτική ζώνη που επιβάλλεται στα βόρεια σύνορα από τότε που ο IDF ξεκίνησε τις χερσαίες επιχειρήσεις του στον Λίβανο την περασμένη εβδομάδα.

Το διάταγμα απαγορεύει τους αμάχους από περιοχές όπου επιχειρεί ο ισραηλινός στρατός, συμπεριλαμβανομένων περιοχών στο Ισραήλ πέρα ​​από τα σύνορα από χωριά του Λιβάνου όπου ενδέχεται να διεξάγονται μάχες.

Τις τελευταίες ημέρες, ο Ισραηλινός Στρατός επεκτείνει τις χερσαίες επιχειρήσεις του κατά της Χεζμπολάχ σε περισσότερες λιβανικές συνοριακές κοινότητες.

Times of Israel

Έτοιμος για επέμβαση σε παράκτιες περιοχές του Λιβάνου ο Ισραηλινός στρατός

Στην «παράκτια ζώνη» του νότιου Λιβάνου είναι έτοιμος να επιτεθεί ο ισραηλινός στρατός, επεκτείνοντας τις επιχειρήσεις εναντίον της Χεζμπολάχ.

Για τον λόγο αυτό κάλεσε τους κατοίκους να μην πηγαίνουν στις παραλίες ή στη θάλασσα της περιοχής αυτής.

Οι ισραηλινές δυνάμεις «θα πλήξουν σύντομα τις τρομοκρατικές δραστηριότητες της Χεζμπολάχ στην παράκτια ζώνη» ανέφερε ο εκπρόσωπος του στρατού για τον αραβόφωνο πληθυσμό, ο Αβισάι Αντράε, σε ανάρτησή του στο Telegram.

Πυρά της Χεζμπολάχ στο Μαρούν αλ Ρας

Νωρίτερα, η Χεζμπολάχ ανακοίνωσε ότι βομβάρδισε τις ισραηλινές δυνάμεις στο Μαρούν αλ Ρας, με «ομοβροντία ρουκετών» καθώς και «μια συγκέντρωση των εχθρικών δυνάμεων στην κοινότητα Μπλίντα, με ρουκέτες και οβίδες». Αργά το απόγευμα ωστόσο, με νεώτερη ανακοίνωση, υποσχέθηκε ότι δεν θα θέτει στο στόχαστρο τις ισραηλινές δυνάμεις κοντά στο Μαρούν αλ Ρας, για να προστατεύσει τη ζωή των κυανόκρανων της UNIFIL, της αποστολής του ΟΗΕ που έχει τη βάση της εκεί. Στην ανακοίνωση που έδωσε στο τηλεοπτικό κανάλι Al Mayadeen ένας από τους διοικητές της οργάνωσης, , κατηγόρησε το Ισραήλ ότι χρησιμοποιεί τους κυανόκρανους ως «ανθρώπινες ασπίδες».

Κόκκινος συναγερμός στο κεντρικό Ισραήλ! Εκτοξεύτηκε βαλλιστικός πύραυλος από την Υεμένη – Αναχαιτίστηκε με επιτυχία λέει ο IDF

Πάνω από 100 στόχους της Χεζμπολάχ στη Βηρυτό χτύπησε το Ισραήλ μέσα σε δύο εβδομάδες!

Η ισραηλινή Πολεμική Αεροπορία έχει χτυπήσει πάνω από 100 τοποθεσίες της Χεζμπολάχ στη Βηρυτό τις τελευταίες δύο εβδομάδες, σύμφωνα με τον στρατό.

Ο IDF λέει ότι οι τοποθεσίες περιλαμβάνουν αποθήκες όπλων, εργοστάσια κατασκευής όπλων και κέντρα διοίκησης.

Ο στρατός τους τελευταίους μήνες εντόπισε τη Χεζμπολάχ που μεταφέρει όπλα και εξοπλισμό κατασκευής από το νότιο Λίβανο και την κοιλάδα Beqaa στο νότιο προάστιο της Βηρυτού, ένα προπύργιο της Χεζμπολάχ γνωστό ως Dahiyeh.

Ο Ισραηλινός Στρατός πιστεύει ότι η Χεζμπολάχ μετακίνησε τα περιουσιακά στοιχεία σε μια προσπάθεια να αποτρέψει το Ισραήλ να τα βάλει στο στόχαστρο, καθώς μέχρι πρόσφατα, το Ισραήλ απείχε σε μεγάλο βαθμό από επιδρομές στη Βηρυτό. Τέτοιες ενέργειες έχουν γίνει πλέον καθημερινό φαινόμενο.

Ασταμάτητο το Ισραήλ! Βομβάρδισε Ρωσική βάση στην Συρία

Πάνω από1 20 στόχοι της Χεζμπολάχ χτυπήθηκαν τη Δευτέρα (7/10)

Περίπου 100 ισραηλινά μαχητικά αεροσκάφη πραγματοποίησαν ένα μεγάλο κύμα αεροπορικών επιδρομών εναντίον περισσότερων από 120 στόχων της Χεζμπολάχ στο νότιο Λίβανο νωρίτερα σήμερα, σύμφωνα με τον IDF.

Τα πλήγματα, που διήρκεσαν μία ώρα, έπληξαν τοποθεσίες της Χεζμπολάχ που ανήκουν στο Νότιο Μέτωπο της τρομοκρατικής οργάνωσης, την ελίτ Δύναμη Radwan, το τμήμα πυραύλων και πυραύλων και το τμήμα πληροφοριών, σύμφωνα με τον στρατό.

Συνέχεια ανάγνωσης

Ινφογνώμων

Infognomon Logo

Περιηγηθείτε στα κορυφαία βιβλία του βιβλιοπωλείου μας

Προβολή όλων

Δημοφιλή