Ακολουθήστε μας

Διεθνή

Μεγάλοι φόροι θα επιβληθούν στις εισαγωγές ηλεκτρικών οχημάτων από την Κίνα στην ΕΕ!

Η ΕΕ ψηφίζει υπέρ των υψηλών δασμών στις εισαγωγές ηλεκτρικών οχημάτων από την Κίνα

Δημοσιεύτηκε στις

Η Ευρωπαϊκή Ένωση υποστήριξε δασμούς έως και 45% στα εισαγόμενα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα (EVs) την Παρασκευή (4/10), καθώς προσπαθεί να αντιμετωπίσει τις επιδοτήσεις του Πεκίνου για αυτοκινητοβιομηχανίες που τώρα στοχεύουν στην Ευρώπη.

Μεγάλοι φόροι θα επιβληθούν στις εισαγωγές ηλεκτρικών οχημάτων από την Κίνα στην ΕΕ, αφού η πλειοψηφία των κρατών μελών υποστήριξε τα σχέδια.

Η κίνηση για την εισαγωγή δασμών στοχεύει στην προστασία της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας από την υπονόμευση από αυτό που πιστεύουν οι πολιτικοί της ΕΕ ότι είναι άδικες κρατικές επιδοτήσεις της Κίνας στα δικά της αυτοκίνητα.

Οι δασμοί στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που κατασκευάζονται στην Κίνα πρόκειται να αυξηθούν από 10% σε 45% για τα επόμενα πέντε χρόνια, αλλά υπάρχουν ανησυχίες ότι μια τέτοια κίνηση θα μπορούσε να αυξήσει τις τιμές των ηλεκτρικών οχημάτων (EV) για τους αγοραστές.

Η απόφαση, η οποία διχάζει κράτη μέλη της ΕΕ, όπως η Γαλλία και η Γερμανία, κινδυνεύει να πυροδοτήσει εμπορικό πόλεμο μεταξύ των Βρυξελλών και του Πεκίνου, το οποίο έχει καταδικάσει τους δασμούς ως προστατευτικούς.

Η Κίνα έχει βασιστεί σε προϊόντα υψηλής τεχνολογίας για να βοηθήσει στην αναζωογόνηση της οικονομίας της και η ΕΕ είναι η μεγαλύτερη υπερπόντια αγορά για τη βιομηχανία ηλεκτρικών αυτοκινήτων της χώρας.

Η εγχώρια αυτοκινητοβιομηχανία της έχει αναπτυχθεί ραγδαία τις τελευταίες δύο δεκαετίες και τα εμπορικά σήματα της, όπως η BYD, έχουν αρχίσει να κινούνται στις διεθνείς αγορές, προκαλώντας φόβους όπως η ΕΕ ότι οι εταιρείες της δεν θα είναι σε θέση να ανταγωνιστούν τις φθηνότερες τιμές.

Η ΕΕ επέβαλε δασμούς εισαγωγής διαφορετικών επιπέδων σε διαφορετικούς Κινέζους κατασκευαστές το καλοκαίρι, αλλά η ψηφοφορία της Παρασκευής ήταν να αποφασιστεί εάν θα εφαρμοστούν για τα επόμενα πέντε χρόνια.

Οι χρεώσεις υπολογίστηκαν με βάση τις εκτιμήσεις για το πόση κινεζική κρατική ενίσχυση έχει λάβει κάθε κατασκευαστής μετά από έρευνα της ΕΕ. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή όρισε ατομικούς δασμούς σε τρεις μεγάλες κινεζικές μάρκες ηλεκτρικών οχημάτων – SAIC, BYD και Geely.

Τα μέλη της ΕΕ διχάστηκαν ως προς τους δασμούς. Η Γερμανία, της οποίας η αυτοκινητοβιομηχανία εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τις εξαγωγές προς την Κίνα, ήταν εναντίον της. Πολλά μέλη της ΕΕ απείχαν από την ψηφοφορία.

Οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν αντιδράσει έντονα. Η Volkswagen λέει ότι οι δασμοί είναι «λανθασμένη προσέγγιση».

Ωστόσο, η Γαλλία, η Ιταλία, οι Κάτω Χώρες και η Πολωνία ανέφεραν, ότι υποστήριξαν τους φόρους εισαγωγής. Η πρόταση για τα τιμολόγια θα μπορούσε να είχε μπλοκαριστεί μόνο εάν την καταψήφιζαν ειδική πλειοψηφία 15 μελών.

Η κορυφαία ένωση βιομηχανίας της Γερμανίας, BDI, κάλεσε την Ευρωπαϊκή Ένωση και την Κίνα να συνεχίσουν τις εμπορικές συνομιλίες για τους δασμούς για να αποφευχθεί μια «κλιμακούμενη εμπορική σύγκρουση».

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η οποία διεξήγαγε την ψηφοφορία, είπε ότι η ΕΕ και η Κίνα «θα εργαστούν σκληρά για να εξερευνήσουν μια εναλλακτική λύση» στους φόρους εισαγωγής για να αντιμετωπίσουν αυτό που αποκάλεσε «ζημιογόνο επιδότηση» των κινεζικών ηλεκτρικών οχημάτων.

Το υπουργείο Εμπορίου της Κίνας χαρακτήρισε την απόφαση για επιβολή δασμών «άδικη» και «παράλογη», αλλά πρόσθεσε ότι το ζήτημα θα μπορούσε να επιλυθεί μέσω διαπραγματεύσεων.

Η διαμάχη έχει εγείρει φόβους μεταξύ των βιομηχανικών ομάδων εκτός του τομέα του αυτοκινήτου ότι θα μπορούσαν να αντιμετωπίσουν αντίποινα από την Κίνα.

Ένας εμπορικός οργανισμός της γαλλικής βιομηχανίας κονιάκ δήλωσε ότι οι γαλλικές αρχές «μας εγκατέλειψαν».

«Δεν καταλαβαίνουμε γιατί ο τομέας μας θυσιάζεται με αυτόν τον τρόπο».

Είπε ότι πρέπει να βρεθεί μια λύση κατόπιν διαπραγματεύσεων που θα «αποτρέψει τα προϊόντα μας από το να αντιμετωπίσουν έναν επιπλέον φόρο που θα μπορούσε να τα αποκλείσει από την κινεζική αγορά».

«Σοβαρές ανησυχίες» για τις πωλήσεις στο Ηνωμένο Βασίλειο

Τα στοιχεία δείχνουν ότι τον Αύγουστο του τρέχοντος έτους, οι ταξινομήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην ΕΕ μειώθηκαν κατά 43,9% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος.

Στο Ηνωμένο Βασίλειο, η ζήτηση για νέα ηλεκτρικά οχήματα σημείωσε νέο ρεκόρ τον Σεπτέμβριο, αλλά οι παραγγελίες προήλθαν κυρίως από εμπορικές συμφωνίες και από μεγάλες εκπτώσεις κατασκευαστών, σύμφωνα με τον εμπορικό οργανισμό του κλάδου.

Η Society of Motor Manufacturers and Traders (SMMT) δήλωσε ότι οι εταιρείες είχαν “σοβαρές ανησυχίες καθώς η αγορά δεν αναπτύσσεται αρκετά γρήγορα για να επιτύχει τους υποχρεωτικούς στόχους”.

Η βιομηχανία έχει προειδοποιήσει ότι οι οδηγοί χρειάζονται καλύτερα κίνητρα για να αγοράσουν ηλεκτρικά για να βοηθήσουν τους κατασκευαστές ενόψει της σχεδιαζόμενης απαγόρευσης των πωλήσεων νέων οχημάτων βενζίνης και ντίζελ. Υπό τη συντηρητική κυβέρνηση, η προθεσμία για αυτήν την απαγόρευση μετατέθηκε στο 2035 από το 2030, αλλά οι Εργατικοί έχουν δεσμευτεί να την επαναφέρουν στο 2030.

Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων υποχρεούνται να εκπληρώσουν τους στόχους πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων. Σύμφωνα με την εντολή Zero Emission Vehicle (ZEV), τουλάχιστον το 22% των οχημάτων που πωλούνται φέτος πρέπει να είναι μηδενικών εκπομπών, με τον στόχο να αναμένεται να φτάσει το 80% έως το 2030 και το 100% έως το 2035.

Οι κατασκευαστές που αποτυγχάνουν να επιτύχουν τις ποσοστώσεις θα μπορούσαν να τιμωρηθούν με πρόστιμο 15.000 λιρών ανά αυτοκίνητο.

Τα αφεντικά πολλών εταιρειών αυτοκινήτων, συμπεριλαμβανομένων των BMW, Ford και Nissan, έγραψαν στην καγκελάριο Rachel Reeves την Παρασκευή λέγοντας ότι η βιομηχανία είναι πιθανό να χάσει αυτούς τους στόχους.

Είπαν ότι οικονομικοί παράγοντες όπως το υψηλότερο κόστος ενέργειας και υλικών και τα επιτόκια είχαν ως αποτέλεσμα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα να παραμένουν «πεισματικά πιο ακριβά και οι καταναλωτές είναι επιφυλακτικοί να επενδύσουν». Το μέσο κόστος αγοράς ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου στο Ηνωμένο Βασίλειο είναι περίπου 48.000 £.

Είπαν ότι η «έλλειψη εμπιστοσύνης» στην υποδομή φόρτισης του Ηνωμένου Βασιλείου ήταν ένα άλλο εμπόδιο για να ενθαρρύνει τους ανθρώπους να στραφούν στην ηλεκτρική ενέργεια.

 

 

Ακολουθεί πολιτική και βιομηχανική αντίδραση στην είδηση:

ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ URSULA VON DER LEYEN:
«Ο τομέας των ηλεκτρικών οχημάτων έχει τεράστιες δυνατότητες για τη μελλοντική ανταγωνιστικότητα και την πράσινη βιομηχανική ηγεσία της Ευρώπης».

“Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων της ΕΕ και οι συναφείς τομείς ήδη επενδύουν και καινοτομούν για να αναπτύξουν πλήρως αυτό το δυναμικό. Όπου βρούμε στοιχεία ότι οι προσπάθειές τους παρεμποδίζονται από στρεβλώσεις της αγοράς και αθέμιτο ανταγωνισμό, θα ενεργήσουμε αποφασιστικά.”
“Και θα το κάνουμε αυτό σεβόμενοι πλήρως τις υποχρεώσεις μας στην ΕΕ και τις διεθνείς – επειδή η Ευρώπη παίζει με τους κανόνες, εντός των συνόρων της και παγκοσμίως. Αυτή η έρευνα κατά των επιδοτήσεων θα είναι ενδελεχής, δίκαιη και βασισμένη σε γεγονότα.”
Διαφήμιση · Κάντε κύλιση για να συνεχίσετε

Ο ΓΕΡΜΑΝΟΣ ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΚΡΙΣΤΙΑΝ ΛΙΝΤΝΕΡ ΣΤΟ Χ:
Η Επιτροπή της ΕΕ “δεν πρέπει να πυροδοτήσει εμπορικό πόλεμο παρά την ψήφο υπέρ πιθανών τιμωρητικών δασμών κατά της Κίνας. Χρειαζόμαστε μια λύση μέσω διαπραγματεύσεων”.

Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΤΗΣ ΙΣΠΑΝΙΑΣ ΚΑΡΛΟΣ ΚΟΥΕΡΠΟ:
«Πέρα από την επιβολή δασμών, πρέπει να συνεχίσουμε να προχωράμε σε αυτή τη διαπραγμάτευση, καθώς είναι σημαντικό να προστατεύσουμε έναν τομέα τόσο στρατηγικό όσο ο τομέας της αυτοκινητοβιομηχανίας, αποφεύγοντας την κλιμάκωση των εμπορικών μέτρων, που θα μπορούσε να είναι επιζήμια για όλους».

ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑΣ ΤΗΣ ΙΤΑΛΙΑΣ ADOLFO URSO:
«Είμαστε αντίθετοι σε οποιαδήποτε υπόθεση «εμπορικού πολέμου» και θα εργαστούμε μαζί για να τον αποφύγουμε. Πρέπει να διατηρήσουμε τη βιομηχανική και εμπορική εταιρική σχέση με την Κίνα, με την οποία θέλουμε να συνεχίσουμε να εργαζόμαστε σε μια λογική win-win που βασίζεται στην αρχή της αμοιβαιότητας , επίσης για χάρη της παγκόσμιας οικονομικής σταθερότητας».

Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥ ΕΜΠΟΡΙΟΥ ΤΗΣ ΣΟΥΗΔΙΑΣ ΜΠΕΝΙΑΜΙΝ ΝΤΟΥΣΑ:
«Μόλις πρόσφατα είχαμε πολύ θετικά μηνύματα από την Επιτροπή ότι ελπίζουμε ότι θα μπορούσαν να προχωρήσουν με μεμονωμένες λύσεις για την αυτοκινητοβιομηχανία και ειδικά για τη Volvo Cars».

«Η γραμμή της Σουηδίας είναι ότι το καλύτερο θα ήταν ότι η Κίνα και η ΕΕ μαζί μπορούν να καταλήξουν σε συμφωνία σε σχέση με αυτό το πρόβλημα».

Ο ΟΥΓΓΡΟΣ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΣ ΒΙΚΤΟΡ ΟΡΜΠΑΝ:
«Αυτό που μας βάζουν να κάνουμε αυτή τη στιγμή, ή αυτό που θέλει να κάνει η ΕΕ, είναι ένας οικονομικός ψυχρός πόλεμος».

ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΣ ΤΗΣ ΓΑΛΛΙΚΗΣ ΕΝΩΣΗΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ (PFA):
“Είναι καλό που μια απόφαση έλαβε υποστήριξη από τα κράτη μέλη για την υιοθέτηση των τελωνειακών δασμών. Είμαστε υπέρ του ελεύθερου εμπορίου αλλά στο πλαίσιο δίκαιων κανόνων”.
BMW (BMWG.DE), ανοίγει νέα καρτέλαΔιευθύνων Σύμβουλος OLIVER ZIPSE:
“Η σημερινή ψηφοφορία είναι ένα μοιραίο μήνυμα για την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία. Αυτό που χρειάζεται τώρα είναι μια γρήγορη διευθέτηση μεταξύ της Επιτροπής της ΕΕ και της Κίνας για να αποτραπεί μια εμπορική σύγκρουση από την οποία κανείς δεν κερδίζει.”
«Το γεγονός ότι η Γερμανία καταψήφισε τους δασμούς είναι ένα σημαντικό μήνυμα και αυξάνει τις πιθανότητες για μια διευθέτηση μέσω διαπραγματεύσεων».

VOLKSWAGEN (VOWG_p.DE), ανοίγει νέα καρτέλα:
«Είμαστε στη θέση μας ότι οι προγραμματισμένοι δασμοί είναι η λάθος προσέγγιση και δεν θα βελτιώσουν την ανταγωνιστικότητα της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας».
«Καλούμε την Επιτροπή της ΕΕ και την κινεζική κυβέρνηση να συνεχίσουν εποικοδομητικά τις συνεχιζόμενες διαπραγματεύσεις για μια πολιτική λύση».

ΤΟ ΚΑΘΙΣΜΑ ΤΗΣ VW ΠΟΥ ΚΑΝΕΙ ΤΟ TAVASCAN, ΕΝΑ ΟΛΟ ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ SUV, ΣΤΗΝ ΚΙΝΑ:
«Η SEAT SA συνεργάζεται ενεργά με τον Όμιλο VW, για να ελαχιστοποιήσει τις πιθανές συνέπειες αυτής της απόφασης για το CUPRA Tavascan.
“Η εταιρεία θα κάνει ό,τι είναι δυνατόν για να αποτρέψει αυτούς τους πρόσθετους δασμούς να επηρεάσουν την τιμή του CUPRA Tavascan, ως μέρος της δέσμευσής της προς τους πελάτες και τους συνεργάτες.”
«Ως πρώτη απόδειξη αυτής της δέσμευσης, η τιμή του αυτοκινήτου θα παραμείνει αμετάβλητη για όλες τις παραδόσεις το 2024».

GEELY HOLDING (GEELY.UL):
“Η Geely Holding εκφράζει μεγάλη απογοήτευση για την απόφαση της Επιτροπής. Η απόφαση (…) δεν είναι εποικοδομητική και ενδέχεται να εμποδίσει τις οικονομικές και εμπορικές σχέσεις ΕΕ-Κίνας, βλάπτοντας τελικά τις ευρωπαϊκές εταιρείες και τα συμφέροντα των καταναλωτών.”

ΓΕΡΜΑΝΙΚΟ ΛΟΜΠΙ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ VDA ΠΡΟΕΔΡΟΣ HILDEGARD MUELLER:
“Οι προτεινόμενοι δασμοί όχι μόνο θα αύξαναν περαιτέρω τον κίνδυνο μιας αμοιβαίας εμπορικής σύγκρουσης, αλλά θα καταστήσουν τα οχήματα σημαντικά πιο ακριβά για τους καταναλωτές. Η πιθανή ζημία που θα μπορούσε να προκληθεί από τους αντισταθμιστικούς δασμούς είναι επομένως μεγαλύτερη από τα πιθανά οφέλη του μέσου.”
«Η ολοένα και μεγαλύτερη σφράγιση της αγοράς δεν αποτελεί επιλογή για την ευρωπαϊκή -και ειδικότερα τη γερμανική- αυτοκινητοβιομηχανία».
SAIC (600104.SS), ανοίγει νέα καρτέλαΜΟΝΑΔΑ MG MOTOR FRANCE:
«Σήμερα, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή σχεδιάζει να φορολογήσει υπερβολικά τα 100% ηλεκτρικά οχήματα που προσφέρει η MG στη Γαλλία, επιβραδύνοντας έτσι τη μετάβαση σε πιο ενάρετη ατομική κινητικότητα που η ίδια Επιτροπή ζήτησε μέχρι το 2035».
«Μπροστά σε αυτήν την κατάσταση, η MG Motor France αποφάσισε να μην τιμωρήσει τους πελάτες της το 2024 και να διατηρήσει τις τιμές καταλόγου των 100% ηλεκτρικών μοντέλων της, των μόνων που επηρεάστηκαν από την ψηφοφορία της Παρασκευής 4 Οκτωβρίου, χωρίς καν να περιμένει το αποτέλεσμα. .”

ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ:
“Η επίσημη έγκριση αυτών των εισαγωγικών δασμών δεν θα αλλάξει πολύ (την) εικόνα. Και είναι ακόμα πιθανό οι δασμοί να μειωθούν ή να αναθεωρηθούν τους επόμενους μήνες υπό την πίεση της Γερμανίας και άλλων μελών που απείχαν από την ψηφοφορία.”
«Αλλά η επιβεβαίωσή τους θα δώσει κίνητρο στις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες να μεταφέρουν μέρος της παραγωγής τους στην ΕΕ για να προστατευθούν από τυχόν περαιτέρω αυξήσεις δασμών».
«Είναι επίσης πιθανό να υποκινήσει αντίποινα από την Κίνα».

ΕΘΝΙΚΗ ΕΝΩΣΗ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΩΝ ΚΡΕΑΤΟΣ (ANICE):
“Ελπίζαμε ότι υπήρχε πιθανότητα να διερευνήσουμε άλλα μέτρα, αλλά το αποτέλεσμα είναι αυτό που είναι. Τώρα, μπορούμε μόνο να περιμένουμε τις συνέπειες, οι οποίες ελπίζουμε να μην είναι σοβαρές για τον τομέα του χοιρινού κρέατος.”
«Ελπίζουμε και ελπίζουμε ότι αυτή η απόφαση δεν θα έχει αρνητικό αντίκτυπο στις εμπορικές σχέσεις με την Κίνα όσον αφορά τον τομέα του χοιρινού κρέατος και ότι η απειλή πιθανών δασμών στα ισπανικά προϊόντα χοιρινού κρέατος δεν υλοποιηθεί».

ΓΑΛΛΙΚΟ COGNAC ASSN BUREAU NATIONAL INTERPROFESSIONNEL DU COGNAC:
“Οι γαλλικές αρχές μάς έχουν εγκαταλείψει. Δεν καταλαβαίνουμε γιατί ο τομέας μας θυσιάζεται με αυτόν τον τρόπο”.

HARGREAVES LANSDOWN HEAD of Money and Markets SUSANNAH STREETER:
«Οι επενδυτές ελπίζουν ότι υπάρχει μεγαλύτερη πιθανότητα να μπορέσουν να ανταγωνιστούν με πιο ομοιόμορφη καρίνα τους Κινέζους αντιπάλους τους».
“Αυτοί οι νέοι δασμοί είναι πιθανό να είναι μια σημαντική οπισθοδρόμηση για τους Κινέζους κατασκευαστές, δεδομένου ότι η ΕΕ είναι η μεγαλύτερη υπερπόντια αγορά της για τη βιομηχανία ηλεκτρικών οχημάτων της. Ωστόσο, δεδομένου του πόσο φθηνότερα είναι ήδη τα κινεζικά EV, ακόμη και αυτό το επίπεδο δασμών μπορεί να σημαίνει ότι είναι ακόμα ανταγωνιστικά και θα δώσει στους ευρωπαίους κατασκευαστές να τρέχουν για τα χρήματά τους».
«Έτσι, αυτοί οι επιπλέον φόροι μπορεί να εξακολουθούν να αποτελούν εμπόδιο, αλλά όχι εμπόδιο για το εμπόριο με την ΕΕ».

 

ΠΗΓΗ: Reuters, BBC

Είναι ο άγνωστος Χ, αλλά φυσικό πρόσωπο που βοηθάει στην παραγωγή ειδήσεων στο Geopolitico.gr, αλλά και τη δημιουργία βίντεο στο κανάλι του Σάββα Καλεντερίδη. Πολλοί τον χαρακτηρίζουν ως ανθρώπινο αλγόριθμο λόγω του όγκου των δεδομένων και πληροφοριών που αφομοιώνει καθημερινώς. Είναι καταδρομέας με ειδικότητα χειριστή ασύρματων μέσων.

Διεθνή

The Balochistan Post: Ένα έθνος υπό πολιορκία! Ο αγώνας του Βελουχιστάν για την ανεξαρτησία

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Συνεχιζόμενη καταπίεση, η διαφωνία αντιμετωπίζεται με βάναυση βία και οικονομική περιθωριοποίηση .

Ο λαός των Μπαλούχ οδηγήθηκε σε μια κατάσταση αποικιακής υποταγής, παραβιάσεις των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, που χαρακτηρίζονται από στρατιωτικοποίηση και καταστολή.

Το Βελουχιστάν, μια περιοχή πλούσια σε φυσικούς πόρους και πολιτιστική κληρονομιά, αγωνίζεται εδώ και πολύ καιρό για αυτονομία και αυτοδιάθεση. Διαιρεμένοι μεταξύ του Πακιστάν, του Ιράν και του Αφγανιστάν, ο λαός των Μπαλόχ αντιμετωπίζει ένα περίπλοκο δίκτυο ιστορικών παραπόνων και σύγχρονων προκλήσεων που έχουν τις ρίζες τους σε αποικιακές κληρονομιές. Κάθε κράτος βλέπει το Βελουχιστάν μέσα από το δικό του πολιτικό πρίσμα, οδηγώντας σε έναν ποικίλο αλλά αλληλένδετο αγώνα για ανεξαρτησία που ξεπερνά τα εθνικά σύνορα.

Αυτό το άρθρο στοχεύει να αναλύσει τον αγώνα των Μπαλόχ σε αυτά τα τρία πλαίσια, εξετάζοντας τις κοινωνικοπολιτικές δυναμικές που διαμορφώνουν την αναζήτησή τους για απελευθέρωση. Εξερευνώντας τις ιστορικές αδικίες, την οικονομική εκμετάλλευση και την πολιτιστική καταστολή που αντιμετωπίζουν οι Μπαλόχ, μπορούμε να κατανοήσουμε καλύτερα την ανθεκτικότητα και την ενότητα που καθορίζουν τον συνεχιζόμενο αγώνα τους ενάντια στη σύγχρονη αποικιοκρατία.

Ο αγώνας των Μπαλόχ στο Πακιστάν

Ο αγώνας για την ανεξαρτησία των Μπαλόχ στο Πακιστάν είναι βαθιά ριζωμένος σε ιστορικά παράπονα και συνεχιζόμενη καταπίεση. Μετά την προσάρτηση του Βελουχιστάν από το Πακιστάν το 1948, ο λαός των Μπαλούχ οδηγήθηκε σε μια κατάσταση αποικιακής υποταγής. Η επίμονη άποψη της πακιστανικής κυβέρνησης για το Βελουχιστάν ως μια περιοχή πλούσια σε πόρους προς εκμετάλλευση έχει τροφοδοτήσει δυσαρέσκεια στον πληθυσμό των Μπαλόχ. Αυτή η αντίληψη έχει οδηγήσει σε συστηματικές παραβιάσεις των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, που χαρακτηρίζονται από στρατιωτικοποίηση και καταστολή.

Η στρατιωτική προσέγγιση του κράτους έχει μετατρέψει το Βελουχιστάν σε μια αυστηρά ελεγχόμενη ζώνη, όπου η διαφωνία αντιμετωπίζεται με βάναυση βία. Η περιβόητη πολιτική «σκοτώστε και απορρίψτε» υπογραμμίζει την έκταση της κρατικής βίας που στοχεύει στην καταστολή των φωνών των Μπαλόχ. Αυτή η πολιτική χρησιμεύει όχι μόνο στην εξάλειψη της ενεργητικής αντίστασης αλλά και στην ενστάλαξη φόβου στην κοινότητα, αποθαρρύνοντας έτσι κάθε μορφή διαφωνίας.

Οικονομικά, οι πόροι του Βελουχιστάν – ορυκτά, πετρέλαιο και φυσικό αέριο – καταναλώνονται προς όφελος της πολιτικής και οικονομικής ελίτ του Παντζάμπ και της Σιντ, αφήνοντας τον λαό των Μπαλόχ σε κατάσταση φτώχειας και υπανάπτυξης. Αυτή η οικονομική περιθωριοποίηση αντικατοπτρίζει τις αποικιακές πρακτικές εξόρυξης που παρατηρούνται σε άλλα μέρη του κόσμου, όπου οι τοπικοί πληθυσμοί στερούνται τα οφέλη των δικών τους πόρων.

Ο αγώνας των Μπαλ;Oχ για αντίσταση έχει εξελιχθεί για να συμπεριλάβει τον ένοπλο αγώνα ως εξέχουσα απάντηση στη συστημική καταπίεση και περιθωριοποίηση που αντιμετωπίζουμε, αντανακλώντας μια σημαντική αλλαγή στον αγώνα για αυτονομία. Ο ένοπλος αγώνας αναδεικνύεται ως βιώσιμη επιλογή λόγω του μειούμενου χώρου για επίγεια πολιτική και της αντίληψης ότι οι ειρηνικοί δρόμοι έχουν παρεμποδιστεί από την κρατική καταστολή. Ταυτόχρονα, ο πολιτικός ακτιβισμός παραμένει μια ζωτική πτυχή της αντίστασης, διαδραματίζοντας κρίσιμο ρόλο στην ευαισθητοποίηση και την υπεράσπιση των δικαιωμάτων των Μπαλόχ τόσο σε εθνικές όσο και σε διεθνείς πλατφόρμες. Η αλληλεπίδραση μεταξύ του ένοπλου αγώνα και του πολιτικού ακτιβισμού απεικονίζει την πολυπλοκότητα του αγώνα των Μπαλόχ, αποκαλύπτοντας μια κοινωνία που παλεύει με τη δυαδικότητα της αναζήτησης δικαιοσύνης τόσο μέσω της αντιπαράθεσης όσο και της διαπραγμάτευσης. Ωστόσο, η στρατιωτικοποίηση του κινήματος των Μπαλόχ περιπλέκει την απεικόνισή του στην παγκόσμια σκηνή, οδηγώντας συχνά σε εσφαλμένες αντιλήψεις που συγχέουν τις νόμιμες φιλοδοξίες για ανεξαρτησία με τις αντιλήψεις περί τρομοκρατίας. Κάτω από αυτό το καπλαμά της σύγκρουσης κρύβεται μια βαθιά επιθυμία για δικαιοσύνη και αναγνώριση, καθώς οι Μπαλόχ επιδιώκουν να διαλύσουν τις δομές της αποικιακής εκμετάλλευσης που τους έχουν αρνηθεί εδώ και καιρό τη θέση που τους αξίζει στον κόσμο.

Ο αγώνας των Μπαλόχ στο Ιράν

Στο Ιράν, οι Μπαλόχ κατοικούν στην επαρχία Σιστάν και Βελουχιστάν, όπου αντιμετωπίζουν κοινωνικοοικονομική παραμέληση και πολιτιστική καταστολή. Οι πολιτικές του ιρανικού κράτους έναντι των Μπαλόχ χαρακτηρίζονται ιστορικά από διακρίσεις και προσπάθειες αφομοίωσής τους στην κυρίαρχη περσική κουλτούρα. Αυτή η περιθωριοποίηση εκδηλώνεται με διάφορες μορφές, συμπεριλαμβανομένων των περιορισμών στη χρήση της γλώσσας Μπαλότσι και της έλλειψης επενδύσεων σε υποδομές και εκπαίδευση.

Η απάντηση της ιρανικής κυβέρνησης στον ακτιβισμό των Μπαλόχ είναι συχνά βίαιη. Οι ακτιβιστές που υπερασπίζονται τα δικαιώματα των Μπαλόχ αντιμετωπίζουν αυθαίρετες κρατήσεις, βασανιστήρια και εκτελέσεις, επιδεινώνοντας περαιτέρω το κοινωνικοπολιτικό κλίμα στην περιοχή. Η έλλειψη πολιτικής εκπροσώπησης και η απουσία ουσιαστικού διαλόγου μεταξύ των Μπαλόχ και του ιρανικού κράτους πυροδοτούν τη δυσαρέσκεια και ωθούν πολλούς στη ριζοσπαστικοποίηση.

Παρά αυτές τις προκλήσεις, οι Μπαλόχ στο Ιράν συνεχίζουν να αντιστέκονται. Ο αγώνας τους χαρακτηρίζεται από μια αναζήτηση πολιτιστικής αναγνώρισης και κοινωνικοοικονομικής ισότητας. Η επιθυμία να διατηρήσουν τη μοναδική τους ταυτότητα ενώ απαιτούν βασικά δικαιώματα αναδεικνύει την πολυπλοκότητα του αγώνα τους, ο οποίος συνυφαίνει θέματα εθνότητας, εθνικισμού και οικονομικής δικαιοσύνης. Συνολικά η ανεξαρτησία και ο αγώνας για αποαποικιοποίηση είναι η μόνη επιλογή που απομένει.

Ο αγώνας των Μπαλόχ στο Αφγανιστάν

Στο Αφγανιστάν, οι Μπαλόχ συγκεντρώνονται κυρίως στις νοτιοδυτικές επαρχίες Nimroz και Helmand. Ιστορικά, το αφγανικό κράτος έχει δώσει προτεραιότητα σε άλλες εθνοτικές ομάδες, αφήνοντας τους Μπαλόχ περιθωριοποιημένους και υποεκπροσωπούμενους. Οι κοινωνικοοικονομικές τους συνθήκες είναι άθλιες, με περιορισμένη πρόσβαση στην εκπαίδευση, την υγειονομική περίθαλψη και την ανάπτυξη υποδομών.

Ο αγώνας στο Αφγανιστάν διαφέρει ως προς την προσέγγισή του σε σύγκριση με το Πακιστάν και το Ιράν. Ενώ υπάρχουν εκκλήσεις για μεγαλύτερη αναγνώριση και δικαιώματα, η αντίσταση των Μπαλόχ είναι λιγότερο στρατιωτικοποιημένη. Το κοινωνικοπολιτικό περιβάλλον στο Αφγανιστάν περιπλέκει τον αγώνα των Μπαλόχ, καθώς οι εσωτερικές διαιρέσεις μεταξύ των διαφόρων εθνοτικών ομάδων συχνά επισκιάζουν τα δεινά τους. Παρόλα αυτά, οι Μπαλόχ συνεχίζουν να διεκδικούν την ταυτότητά τους και να απαιτούν αναγνώριση, αναζητώντας σε γενικές γραμμές τη δική τους κυριαρχία.

Παρά τα ξεχωριστά πολιτικά πλαίσια του Μπαλουχιστάν στο Πακιστάν, το Ιράν και το Αφγανιστάν, πολλά κοινά νήματα αναδύονται στον αγώνα τους για ανεξαρτησία. Στον πυρήνα αυτού του κινήματος βρίσκεται μια βαθιά αίσθηση αδικίας που πηγάζει από ιστορικά παράπονα και συνεχιζόμενες αποικιακές πρακτικές. Ο λαός των Μπαλόχ και στα τρία κράτη μοιράζεται μια συλλογική φιλοδοξία για αυτοδιάθεση, πολιτιστική διατήρηση και οικονομική ισότητα.

Η ανταπόκριση της διεθνούς κοινότητας στον αγώνα των Μπαλόχ συχνά ήταν σιωπηλή, συμβάλλοντας στη διαιώνιση της κατάστασής τους. Η αναγνώριση της νομιμότητας του κινήματος ανεξαρτησίας τους είναι ζωτικής σημασίας για την υποστήριξη της προσπάθειάς τους για δικαιοσύνη και ανθρώπινα δικαιώματα. Αυτή η αναγνώριση πρέπει να συνοδεύεται από τη δέσμευση να λογοδοτήσουν τα καταπιεστικά κράτη για τις αποικιακές πρακτικές τους.

Ο αγώνας των Μπαλόχ για ανεξαρτησία υπερβαίνει τα εθνικά σύνορα, ενσαρκώνοντας έναν ευρύτερο αγώνα ενάντια στην αποικιοκρατία και την αυτοδιάθεση. Η πολυπλοκότητα των αγώνων τους στο Πακιστάν, το Ιράν και το Αφγανιστάν υπογραμμίζουν την ανάγκη για μια λεπτή κατανόηση των παραπόνων και των φιλοδοξιών τους. Καθώς οι Μπαλόχ συνεχίζουν να αντιστέκονται στην καταπίεση και να διεκδικούν την ταυτότητά τους, η ελπίδα για ένα μέλλον απαλλαγμένο από την αποικιοκρατία παραμένει ισχυρό κίνητρο για το κίνημά τους.

Η πορεία προς την αποαποικιοποίηση είναι γεμάτη προκλήσεις, αλλά η ακλόνητη δέσμευση του λαού των Μπαλόχ στον σκοπό τους προσφέρει μια αναλαμπή ελπίδας για ένα μέλλον όπου θα μπορούν να διεκδικήσουν ξανά τη γη, τους πόρους και την ταυτότητά τους ως ανεξάρτητο έθνος.

 

ΠΗΓΗ: The Balochistan Post

Συνέχεια ανάγνωσης

Διεθνή

South China Morning Post: “Εάν η Κίνα δεν παίξει μπάλα, ο Τραμπ θα οπλίσει τις Φιλιππίνες για μια αντιπαράθεση με το Πεκίνο”

Η Κίνα θα είναι η βασική προτεραιότητα του Ντόναλντ Τραμπ και οι Φιλιππίνες μπορούν να περιμένουν να συνεχιστούν οι δεσμεύσεις ασφαλείας από την Ουάσιγκτον, λένε αναλυτές

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Η επιστροφή του πρώην προέδρου των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ στον Λευκό Οίκο θα μπορούσε να αναδιαμορφώσει την αμυντική στρατηγική των Φιλιππίνων, με τους ειδικούς να συζητούν εάν η ισχυρή προσέγγισή του θα ενίσχυε τους δεσμούς ασφαλείας της Μανίλα με την Ουάσιγκτον ή θα την ωθούσε σε επικίνδυνη αντιπαράθεση με το Πεκίνο στην αμφισβητούμενη Νότια Κίνα Θάλασσα .

Η Κίνα θα είναι η βασική προτεραιότητα του Ντόναλντ Τραμπ και οι Φιλιππίνες μπορούν να περιμένουν να συνεχιστούν οι δεσμεύσεις ασφαλείας από την Ουάσιγκτον, λένε οι αναλυτές

Γράφει ο Τζέφρι Μάϊτεμ, South China Morning Post

Ο Άλαν Τσονγκ, ανώτερος συνεργάτης στη Σχολή Διεθνών Σπουδών S. Rajaratnam στη Σιγκαπούρη, προέβλεψε ότι ο Τραμπ δυνητικά θα έπαιζε «σκληρά με την Κίνα» και θα έδινε προτεραιότητα στην οικονομία των ΗΠΑ μετά την επιστροφή του.

«Εάν το Πεκίνο δεν παίξει μπάλα, ο Τραμπ θα οπλίσει τις Φιλιππίνες για μια αντιπαράθεση στη Νότια Σινική Θάλασσα», δήλωσε ο Τσονγκ στο This Week in Asia.

Ο Τραμπ, ο οποίος ξεκίνησε έναν εμπορικό πόλεμο με την Κίνα κατά την πρώτη του θητεία, είπε ότι η κυβέρνησή του θα αυξήσει τους δασμούς στο 60 τοις εκατό σε όλες τις κινεζικές εισαγωγές, παράλληλα με έναν γενικό δασμό 10 ή 20 τοις εκατό σε όλα τα ξένα αγαθά που εισέρχονται στις ΗΠΑ.

Η Κίνα διεκδικεί το μεγαλύτερο μέρος της Νότιας Σινικής Θάλασσας, με τις Φιλιππίνες, το Μπρουνέι, τη Μαλαισία και το Βιετνάμ να αμφισβητούν επίσης την κυριαρχία επί των αμφισβητούμενων πλωτών οδών. Ένα διεθνές δικαστήριο το 2016 απέρριψε τις επεκτατικές αξιώσεις της Κίνας, μια απόφαση που το Πεκίνο απορρίπτει σταθερά.

Το Πεκίνο έχει κατηγορηθεί ότι χρησιμοποίησε επιθετικές τακτικές εναντίον φιλιππινέζικων πλοίων στη Θάλασσα της Νότιας Κίνας στο παρελθόν, όπως εκτόξευση με κανόνια νερού και χρήση λέιζερ υψηλής έντασης, σε μια προσπάθεια να διεκδικήσει τους ισχυρισμούς του.

Μια δεύτερη κυβέρνηση Τραμπ θα διπλασιάσει τις προτεραιότητες στον Ινδοειρηνικό, δήλωσε ο Joshua Espeña, κάτοικος και αντιπρόεδρος της Διεθνούς Συνεργασίας για την Ανάπτυξη και την Ασφάλεια. «Οι τάσεις το υποστηρίζουν, δεδομένης της ισχυρής δικομματικής συναίνεσης για την πολιτική τους για την Κίνα», πρόσθεσε.

Ένα πλοίο της κινεζικής ακτοφυλακής φαίνεται από σκάφος της φιλιππινέζικης ακτοφυλακής κατά τη διάρκεια αποστολής ανεφοδιασμού στο Sabina Shoal στη Θάλασσα της Νότιας Κίνας τον Αύγουστο. Φωτογραφία: TNS

Ένα πλοίο της κινεζικής ακτοφυλακής φαίνεται από σκάφος της φιλιππινέζικης ακτοφυλακής κατά τη διάρκεια αποστολής ανεφοδιασμού στο Sabina Shoal στη Θάλασσα της Νότιας Κίνας τον Αύγουστο. Φωτογραφία: TNS

Η περιοχή του Ινδοειρηνικού αποτέλεσε βασικό επίκεντρο της πρώτης θητείας του Τραμπ στον Λευκό Οίκο, όπως περιγράφεται σε πολλά στρατηγικά έγγραφα των ΗΠΑ, συμπεριλαμβανομένων μέτρων που στοχεύουν στην αντιμετώπιση της Κίνας.

Στον τομέα της οικονομικής συνεργασίας μεταξύ των ΗΠΑ και των Φιλιππίνων, ο πρόεδρος των Φιλιππίνων Ferdinand Marcos Jnr ίσως χρειαστεί να σκεφτεί δημιουργικούς τρόπους για να συνάψει συμφωνίες με τον Τραμπ για να ενισχύσει τις διμερείς εμπορικές ροές, είπε ο Espeña.

Την Τετάρτη, ο Marcos Jnr συνεχάρη τον Τραμπ για τη νίκη στις προεδρικές εκλογές των ΗΠΑ, λέγοντας ότι ανυπομονεί να ενισχύσει την «ακλόνητη συμμαχία» της Μανίλα με την Ουάσιγκτον.

Επικεντρωθείτε στην Κίνα

Ο Κρις Γκάρντινερ, Διευθύνων Σύμβουλος του Ινστιτούτου Περιφερειακής Ασφάλειας στην Καμπέρα, είπε στο This Week in Asia ότι η Κίνα θα είναι η βασική προτεραιότητα του Τραμπ δεδομένης της επιρροής της ως ο μεγαλύτερος αντίπαλος των ΗΠΑ.

Η Κίνα θα μπορούσε να δοκιμάσει την αποφασιστικότητα των ΗΠΑ στη Θάλασσα των Δυτικών Φιλιππίνων και γύρω από την Ταϊβάν, είπε ο Gardiner, αναφερόμενος στον όρο που χρησιμοποιεί η Μανίλα για τα ύδατα στη Θάλασσα της Νότιας Κίνας που θεωρούνται εντός της αποκλειστικής οικονομικής ζώνης της.

«Ο Τραμπ δεν θα θέλει να θεωρείται αδύναμος και πιθανότατα θα ανταποκριθεί σε αυτές τις προκλήσεις», πρόσθεσε ο Γκάρντινερ.

Παρόλα αυτά, οι σύμμαχοι των ΗΠΑ ίσως χρειαστεί να γίνουν πιο αυτοδύναμοι στην άμυνα καθώς «ο Τραμπ μπορεί τελικά να μην είναι διατεθειμένος να πάει σε πόλεμο για λογαριασμό τους», προειδοποίησε ο Γκάρντινερ.

«Ο Τραμπ θα δει πρωτίστως αυτή την απειλή [της Κίνας] με οικονομικούς όρους… Θα απαιτήσει μεγαλύτερες αμυντικές δαπάνες και [καταμερισμό] του βάρους από τις Φιλιππίνες και την Ιαπωνία», είπε.

Σχετικά με το πυραυλικό σύστημα Typhon – γνωστό και ως Mid-Range Capability – που εδρεύει στις Φιλιππίνες, ο Gardiner είπε ότι ο Τραμπ πιθανότατα θα διατηρήσει τις δεσμεύσεις ασφαλείας των ΗΠΑ στη χώρα, συμπεριλαμβανομένης της ανάπτυξης του συστήματος, προς το παρόν.

Η Κίνα έχει αντιταχθεί στην παρουσία του Typhon στις Φιλιππίνες, λέγοντας ότι θα τροφοδοτούσε έναν αγώνα εξοπλισμών στην περιοχή. Η Μανίλα αρνήθηκε την κατηγορία, υποστηρίζοντας ότι το σύστημα προοριζόταν αποκλειστικά για την υπεράσπισή της.

«Η Κίνα είναι πιθανό να δοκιμάσει «συμφωνίες» για τον Τραμπ μεσοπρόθεσμα που θα τον αναγκάσουν να ανακόψει τη στρατιωτική παρουσία στην περιοχή με αντάλλαγμα καλύτερες εμπορικές και βιομηχανικές ρυθμίσεις των ΗΠΑ», είπε ο Γκάρντινερ.

Οι Φιλιππίνες θα πρέπει επίσης να συνεργαστούν με τους συμμάχους των ΗΠΑ, την Ιαπωνία, την Αυστραλία και τη Νότια Κορέα για να δεσμεύσουν τη νέα κυβέρνηση και να διατηρήσουν τις δεσμεύσεις των ΗΠΑ για την ασφάλεια, πρόσθεσε.

Ο Matteo Piasentini, αναλυτής ασφαλείας στην ιταλική δεξαμενή σκέψης Geopolitica, είπε ότι η Ουάσιγκτον πιθανότατα θα συνεχίσει να εκπληρώνει τις υποχρεώσεις της έναντι της Μανίλα σχετικά με τη διαμάχη της με το Πεκίνο στη Θάλασσα της Νότιας Κίνας.

Σημείωσε ότι υπό την κυβέρνηση Τραμπ, ο Μάικ Πομπέο ήταν ο πρώτος υπουργός Εξωτερικών που επέκτεινε το πεδίο των αμερικανικών δεσμεύσεων στο πλαίσιο της Συνθήκης Αμοιβαίας Άμυνας στη Θάλασσα της Νότιας Κίνας.

Τα αμερικανικά στρατεύματα διεξάγουν ασκήσεις μάχης με τους Φιλιππινέζους ομολόγους τους κατά τη διάρκεια της Άσκησης Balikatan στο Fort Magsaysay των Φιλιππίνων τον Απρίλιο. Φωτογραφία: Στρατός των ΗΠΑ

Τα αμερικανικά στρατεύματα διεξάγουν ασκήσεις μάχης με τους Φιλιππινέζους ομολόγους τους κατά τη διάρκεια της Άσκησης Balikatan στο Fort Magsaysay των Φιλιππίνων τον Απρίλιο. Φωτογραφία: Στρατός των ΗΠΑ

«Νομίζω ότι δεν υπάρχει κίνδυνος αποδέσμευσης, το αντίθετο. Πιθανώς, οι Φιλιππίνες θα πρέπει να διαχειριστούν τις ΗΠΑ όντας πιο συγκρουσιακές με την Κίνα», είπε ο Πιασεντίνι.

Η Συμφωνία Ενισχυμένης Αμυντικής Συνεργασίας που υπογράφηκε μεταξύ της Μανίλα και της Ουάσιγκτον θα ενισχυθεί επίσης υπό τον Τραμπ, είπε ο Πιασεντίνι.

Η συμφωνία που ολοκληρώθηκε τον Φεβρουάριο του περασμένου έτους, περιλαμβάνει συνεργασία σε τομείς που περιλαμβάνουν κοινές στρατιωτικές ασκήσεις μεγάλης κλίμακας, τακτικές εναλλαγές στρατευμάτων και ανάπτυξη αμυντικού εξοπλισμού.

Ισχυροί δεσμοί Μανίλα-Ουάσιγκτον

Σε εκδήλωση προβολής εκλογών στις ΗΠΑ στο Μακάτι την Τετάρτη, η πρέσβειρα των ΗΠΑ στις Φιλιππίνες MaryKay Carlson είπε στους δημοσιογράφους ότι η Μανίλα θα μπορούσε να περιμένει συνεχή υποστήριξη από τον μακροχρόνιο σύμμαχό της.

Τα σχόλιά της έρχονται αφού οι ΗΠΑ παρείχαν περισσότερη οικονομική στήριξη για να ενισχύσουν την ασφάλεια των Φιλιππίνων τους τελευταίους μήνες.

Τον Ιούλιο, ο υπουργός Εξωτερικών των ΗΠΑ Antony Blinken και ο υπουργός Άμυνας Lloyd Austin ανακοίνωσαν στη Μανίλα ότι η Ουάσιγκτον θα διαθέσει 500 εκατομμύρια δολάρια σε στρατιωτική βοήθεια στον σύμμαχό της. Τον περασμένο μήνα, οι ΗΠΑ δήλωσαν ότι θα χρηματοδοτήσουν 8 εκατομμύρια δολάρια για την υποστήριξη της ακτοφυλακής των Φιλιππίνων.

«Όταν κοιτάζεις την ξένη στρατιωτική χρηματοδότηση και την υποστήριξη για τη στρατιωτική σχέση ΗΠΑ-Φιλιππίνων, είναι τόσοι Ρεπουμπλικάνοι όσο και Δημοκρατικοί που υποστηρίζουν με ενθουσιασμό τη συμμαχία ΗΠΑ-Φιλιππίνων», είπε ο Carlson.

«Είμαι εξαιρετικά σίγουρη ότι οι σχέσεις ΗΠΑ-Φιλιππίνων θα παραμείνουν σταθεροί φίλοι και σιδερένιοι σύμμαχοι καθώς και εταίροι στην ευημερία», πρόσθεσε.

Συνέχεια ανάγνωσης

Διεθνή

Ακτινογραφία της κυβέρνησης Τραμπ

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Ίλον Μασκ, Ρόμπερτ Κένεντι Τζούνιορ, Μάικ Πομπέο, Μαρκ Ρούμπιο: δηλαδή ο πιο πλούσιος άνδρας του κόσμου, γνωστοί Ρεπουμπλικάνοι αλλά και πολλοί πιστοί υποστηρικτές του πιθανολογείται ότι θα συμμετάσχουν στη νέα κυβέρνηση του Ντόναλντ Τραμπ.

Η μεταβατική ομάδα του Ρεπουμπλικάνου αναμένεται να παρουσιάσει έναν πρώτο κατάλογο υπουργών και συμβούλων «τις επόμενες ημέρες και εβδομάδες», πριν από την ορκωμοσία του στις 20 Ιανουαρίου.

Ποιο θα είναι το “who is who” της νέας κυβέρνησης Τραμπ;

«Υπάρχουν πρόσωπα που επιστρέφουν, κάποια νέα που εντάσσονται στην ομάδα, όχι αποκλειστικά μεγάλα ονόματα, αλλά και Δημοκρατικοί, ανεξάρτητοι, από τον χώρο των επιχειρήσεων», δήλωσε ο Τζέισον Μίλερ, σύμβουλος του δισεκατομμυριούχου, στο Fox News χωρίς να επιβεβαιώσει τα ονόματα που έχουν κυκλοφορήσει από τα μέσα ενημέρωσης.

Χθες, Πέμπτη (7/11), ο Τραμπ ανακοίνωσε τον πρώτο σημαντικό του διορισμό: την 67χρονη Σούζι Γουάιλς, υπεύθυνη της προεκλογικής του εκστρατείας, στη θέση του προσωπάρχη του.

Πρόκειται για μια στρατηγικής σημασίας θέση στον Λευκό Οίκο, με τη Γουάιλς να γίνεται η πρώτη γυναίκα που την καταλαμβάνει.

Ο προσωπάρχης του προέδρου συνήθως έχει μεγάλη επιρροή: διαχειρίζεται το προσωπικό του Λευκού Οίκου, οργανώνει το πρόγραμμα και τον χρόνο του προέδρου και διατηρεί την επαφή με τις κυβερνητικές υπηρεσίες και τους κοινοβουλευτικούς.

«Η Σούζι είναι σκληρή, έξυπνη, καινοτόμα, τη θαυμάζουν και τη σέβονται όλοι», ανέφερε ο Τραμπ σε ανακοίνωσή του. «Δεν έχω αμφιβολίες ότι θα κάνει περήφανη τη χώρα μας».

Άνθρωποι που έχουν συνεργαστεί με την Γουάιλς δήλωσαν χθες ότι θα προσφέρει σταθερότητα και συνετές συμβουλές στον Ρεπουμπλικάνο.

Η θέση της θα είναι ακόμη πιο κρίσιμη, καθώς ο Τραμπ στην προηγούμενη θητεία του στην προεδρία των ΗΠΑ (2017-2021) άλλαξε τέσσερις προσωπάρχες – έναν ασυνήθιστα υψηλό αριθμό—οι οποίοι δεν κατάφερναν να διαχειριστούν τον απρόβλεπτο πρόεδρο.

Μάλιστα ένας από αυτούς, ο απόστρατος στρατηγός Τζον Κέλι, τον χαρακτήρισε τον Οκτώβριο «φασίστα».

Η Γουάιλς έχει εργαστεί για την προεκλογική εκστρατεία του Ρόναλντ Ρήγκαν το 1980 και βοήθησε τον γερουσιαστή της Φλόριντα Ρον ΝτεΣάντις να εκλεγεί το 2018. Εργάστηκε επίσης και στις δύο προηγούμενες προεκλογικές εκστρατείες του Τραμπ, το 2016 και το 2020.

Γκρενέλ, Πομπέο, Μασκ και Κένεντι

Ο υπουργός Εξωτερικών αποτελεί το πρόσωπο των ΗΠΑ στο εξωτερικό και θα πρέπει να εφαρμόσει την πολιτική απομονωτισμού του «Πρώτα η Αμερική», που προωθεί ο Τραμπ, κυρίως έναντι της Ουκρανίας, του ΝΑΤΟ και της Ευρώπης.

Για τη θέση αυτή ακούγεται έντονα το όνομα του Ρίτσαρντ Γκρενέλ, πρώην πρεσβευτή των ΗΠΑ στη Γερμανία (2018-2020). Ο ίδιος έχει διατελέσει μεταβατικός διευθυντής Πληροφοριών και ειδικός απεσταλμένος για το Κόσοβο και τη Σερβία. Εξάλλου ο Γκρενέλ συμμετείχε στην πρόσφατη συνάντηση του Ρεπουμπλικάνου με τον Ουκρανό πρόεδρο Βολοντίμιρ Ζελένσκι.

«Για να αποφύγουμε τον πόλεμο είναι καλύτερα να έχουμε έναν μπάσταρδο ως διπλωμάτη», είχε δηλώσει στις αρχές του έτους ο Τραμπ, ο οποίος επαίρεται ότι στην πρώτη του θητεία οι ΗΠΑ δεν ενεπλάκησαν σε νέους πολέμους και έχει δεσμευθεί να βάλει τέλος στις συγκρούσεις στη Μέση Ανατολή και την Ουκρανία.

Σύμφωνα με τον αμερικανικό Τύπο, ο Γκρενέλ θα μπορούσε να αναλάβει τη θέση του συμβούλου εσωτερικής ασφαλείας στον Λευκό Οίκο, στην οποία περίπτωση υπουργός Εξωτερικών θα γίνει ο Μάρκο Ρούμπιο.

Ο γερουσιαστής της Φλόριντα δήλωσε στο CNN ότι «εξακολουθεί να ενδιαφέρεται να υπηρετήσει τη χώρα».

Ο Μάικ Πομπέο, υπουργός Εξωτερικών στην προηγούμενη κυβέρνηση Τραμπ, εκτιμάται ότι θα αναλάβει επικεφαλής του Πενταγώνου.

Η Ρεπουμπλικάνα βουλεύτρια Ελίζ Στέφανικ, ένθερμη υποστηρίκτρια του Τραμπ ακούγεται για τη θέση της πρεσβεύτριας των ΗΠΑ στον ΟΗΕ, όπως δήλωσε πηγή που έχει γνώση της υπόθεσης.

Τη διεύθυνση της CIA ίσως αναλάβει ένας υπερσυντηρητικός πρώην βουλευτής από το Τέξας, ο Τζον Ράτκλιφ.

Εξάλλου ο Ίλον Μασκ, ο οποίος επένδυσε περισσότερα από 100 εκατ. στην προεκλογική εκστρατεία του Τραμπ, ενδέχεται να αναλάβει να αναδιοργανώσει σε βάθος το ομοσπονδιακό κράτος, αναλαμβάνοντας ένα υπουργείο «Κυβερνητικής αποτελεσματικότητας».

Αν Μασκ και Τραμπ καταφέρουν να διατηρήσουν τη στενή σχέση που έχουν χτίσει, έχουν δηλώσει ότι επιθυμούν να περικόψουν 2 τρισεκ. δολάρια από τον προϋπολογισμό του ομοσπονδιακού κράτους, που ανέρχεται σε 7 τρισεκ. Όμως ακόμη δεν έχουν διευκρινίσει τον τρόπο.

Από την πλευρά του ο Ρόμπερτ Κένεντι Τζούνιορ, ανιψιός του δολοφονημένου προέδρου των ΗΠΑ JFK και πρώην ανεξάρτητος υποψήφιος για την προεδρία που συντάχθηκε με τον Τραμπ, ενδέχεται να γίνει υπεύθυνος των πολιτικών δημόσιας υγείας.

Γνωστός επικριτής των εμβολίων, δήλωσε στο NBC ότι «δεν θα στερήσει τα εμβόλια από κανέναν», αλλά πρόσθεσε ότι οι Αμερικανοί θα πρέπει να μπορούν «να αποφασίζουν μόνοι τους».

Ο Τζάρεντ Κούσνερ, γαμπρός του Τραμπ, δεν θα επιστρέψει στον Λευκό Οίκο, ανέφεραν σήμερα οι Financial Times, όμως θα μπορούσε να συμβουλεύει τον νέο πρόεδρο για την πολιτική του στη Μέση Ανατολή.

Συνέχεια ανάγνωσης

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Διεθνή25 λεπτά πριν

The Balochistan Post: Ένα έθνος υπό πολιορκία! Ο αγώνας του Βελουχιστάν για την ανεξαρτησία

Συνεχιζόμενη καταπίεση, η διαφωνία αντιμετωπίζεται με βάναυση βία και οικονομική περιθωριοποίηση . Ο λαός των Μπαλούχ οδηγήθηκε σε μια κατάσταση...

Οικονομία54 λεπτά πριν

Νέες υψηλότερες προβλέψεις για τον πληθωρισμό στην Τουρκία

Οι προβλέψεις αποτελούν βραχυπρόθεσμους στόχους για τη νομισματική αρχή στην προσπάθειά της να φτάσει τον επίσημο στόχο του 5% μακροπρόθεσμα.

Πολιτική1 ώρα πριν

BBC: Δυσφορία της ΕΕ για το τουρκοκυπριακό ψευδοκράτος

Οι Βρυξέλλες δεν έμειναν σιωπηλές για την πρόσκληση αυτή, η οποία αντιτάχθηκε από την ελληνοκυπριακή διοίκηση, η οποία είναι μέλος...

Αθλητικά2 ώρες πριν

Die Welt: Αυτή είναι η Ευρώπη του 2024! Ανυπεράσπιστη απέναντι σε βάρβαρες ορδές

Είναι η αιχμή του δόρατος ενός αραβο-μουσουλμανικού ιμπεριαλισμού με αυτοπεποίθηση που δεν έχει να προσφέρει τίποτα άλλο από μια ισλαμοφασιστική,...

Άμυνα2 ώρες πριν

Tο Κένταυρος έσωσε τις ελληνικές φρεγάτες στην Ερυθρά Θάλασσα ενώ οι Γερμανοί κάνουν τον γύρο του… κόσμου

Απίθανα πράγματα βγαίνουν στην επιφάνεια από το Der Spiegel αναφορικά με τις δυνατότητες των γερμανικών φρεγατών Baden-Württemberg, μία εκ των οποίων...

Δημοφιλή