Εξοπλισμοί
Ανατροπή – Η Τουρκία εγκαταλείπει τους S-400 και γυρνάει στην “αγκαλιά” των ΗΠΑ
Οι S-400 της Τουρκίας είναι το πιο ακριβό όπλο στον κόσμο – Δείτε γιατί
Γράφει ο Haluk Özdalga
Το Reuters στις 20 Απριλίου ανέφερε ότι “η έναρξη λειτουργίας των S-400 θα καθυστερήσει για μήνες”. Σύμφωνα με τον ανώνυμο ανώτερο αξιωματούχο που επικαλείται το πρακτορείο, ο λόγος για τον οποίον θα καθυστερήσει η ενεργοποίηση, είναι τα θέματα που σχετίζονται με την πανδημία του Covid-19 και τα τεχνικά ζητήματα. Δεδομένου ότι δεν υπάρχει καμία διάψευση εδώ και μέρες, το πιο πιθανό είναι η είδηση να διέρρευσε για να συνηθίσει η κοινή γνώμη την υπαναχώρηση της κυβέρνησης.
Φυσικά, ο ανώτερος αξιωματούχος που εξήγησε τους λόγους, έλεγε ψέμματα. Δεν μπορεί να μην επηρεάζεται η ενεργοποίηση ενός συστήματος από τους συνεχιζόμενους πολέμους στη Συρία και τη Λιβύη και να επηρεάζεται από τον κορωνοϊό.
Οι εκτοξευτές και τα άλλα συστήματα των πυροβολαρχιών S-400 μεταφέρθηκαν στην Άγκυρα το καλοκαίρι του 2019 και οι πύραυλοι το φθινόπωρο, κάτω από τα διθυραμβικά σχόλια των κυβερνητικών μέσων ενημέρωσης. Το σύστημα είναι εγκατεστημένο, οι δοκιμές έχουν ολοκληρωθεί. Το προσωπικό της τουρκικής πολεμική αεροπορίας που θα το χειρίζεται επιχειρησιακά, ολοκλήρωσε την εκπαίδευσή του στη Ρωσία.
Δεν θα αποτελέσει έκπληξη εάν δούμε μια ντροπιαστική δήλωση από τη Ρωσία που θα τονίζει ότι δεν υπάρχουν τεχνικά προβλήματα.
Οι ειδήσεις που δεν διαψεύσθηκαν δείχνουν ότι οι S-400 θα μείνουν και θα σαπίσουν στην αποθήκη. 2,5 δισεκατομμύρια δολάρια (17,5 δισεκατομμύρια TL) του λαού θα πεταχτούν στα σκουπίδια.
Είπαν ότι αυτή η υπόθεση τελείωσε και δεν υπάρχει βήμα πίσω.
Είπαν ότι όταν λέμε κάτι, το εννοούμε.
Είπαν ότι δεν μας ξέρουν καλά και ότι εμείς δεν πρόκειται να αρνηθούμε τη συμφωνία που υπογράψαμε.
Είπαν, είπαν, είπαν…
Αλλά φαίνεται ότι τώρα θα καταπιούν όλα όσα λέγανε. Προχωρούμε στη μεγαλύτερη ήττα αγοράς όπλων στην ιστορία της Δημοκρατίας. Η περιπέτεια του AKP στο θέμα των S-400 θα καταγραφεί στην ιστορία ως η αγορά του πιο ακριβού όπλο στον κόσμο.
Δεδομένου ότι οι S-400 δεν μπορούσαν να διασυνδεθούν με το ολοκληρωμένο δίκτυο έγκαιρης προειδοποίησης της Τουρκίας (σ.τ.μ. και του ΝΑΤΟ), η ικανότητα αντιαεροπορικής άμυνας πυραύλων θα ήταν κοντά στο μηδέν. Η μεταφορά τεχνολογίας ήταν μηδενική. Αν και όλα αυτά ήταν γνωστά, η αγορά αυτή έγινε με πολιτική απόφαση.
Σύμφωνα με ορισμένες ερμηνείες, οι λόγοι που οδήγησαντην τουρκική κυβέρνηση στην απόφαση για τη μη ενεργοποίηση των S-400 , είναι τα όλο και πιο έντονα οικονομικά προβλήματα στη χώρα, η αναζήτηση συμφωνίας με την Ομοσπονδιακή Τράπεζα των ΗΠΑ, η προσέγγιση της Τουρκίας με τις ΗΠΑ στο θέμα της Συρίας και το άγχος να μην διαταραχθούν οι καλές σχέσεις μεταξύ Τραμπ-Ερντογάν, κ.λπ.
Όλα αυτά μπορεί να είναι σημαντικά σε κάποιο βαθμό. Αλλά ο βασικός λόγος είναι ότι η κυβέρνηση έλαβε μια απόφαση χωρίς να υπολογίσει σωστά τις συνέπειες και τους κινδύνους αυτής της απόφασης.
Δεν υπάρχει κάτι νέο στο θέμα των S-400. Απλά, χτύπησαν στον τοίχο μια πραγματικότητας που υπήρχε από την αρχή και τελικά αναγκάστηκαν να κάνουν τη επώδυνη στροφή.
Η στέρηση αεροσκαφών 5ης γενιάς, προκαλεί στην Τουρκία τεράστιους κινδύνους ασφάλειας. Για παράδειγμα, η Ελλάδα, η οποία αναζητά ευκαιρία, μπορεί να πάρει την υπεροχή στον αέρα, να αυξήσει τα χωρικά της νερά στα 12 μίλια και να μετατρέψει σε ελληνική λίμνη τη θάλασσα του Αιγαίου. Οι ισορροπίες στην Ανατολική Μεσόγειο και τη Μέση Ανατολή, συμπεριλαμβανομένης της Κύπρου, ενδέχεται να αντιστραφούν.
Όλους αυτούς τους κινδύνους καμία κυβέρνηση δεν τους αγνοεί. Είμαι βέβαιος ότι οι στρατιωτικοί εμπειρογνώμονες έκαναν πολλές ενημερώσεις και έδωσαν άφθονα στοιχεία στους υπεύθυνους λήψης αποφάσεων του AKP, με ρεαλιστικά σενάρια.
Η περιπέτεια των S-400 έδειξε ότι η ικανότητα της κυβέρνησης του AKP να υπολογίσει το δεύτερο και το τρίτο βήμα δεν είναι υψηλή. Η επιθυμία να έχουν τα F-35 και S-400 ταυτόχρονα δείχνει ότι δεν γνωρίζουν επαρκώς τι σημαίνουν αυτά τα συστήματα για τις ΗΠΑ και τη Ρωσία.
Τα F-35 αναπτύχθηκαν ειδικά εναντίον της Ρωσίας και της Κίνας. Αυτή η πλατφόρμα είναι η ραχοκοκαλιά της αμερικανικής στρατηγικής σε πιθανές συμβατικές συγκρούσεις των επόμενων δεκαετιών. Η στρατηγική βασίζεται στην ταχεία απόκτηση υπεροχής στον ρωσικό εναέριο χώρο στην πρώτη φάση του πολέμου. Μεταξύ των διαφόρων στοιχείων ισχύος, οι αόρατες πλατφόρμες F-35 με τα πιο προηγμένα ηλεκτρονικά αεροπορικά σήματα (avionics) δεν είναι απλά ένα αεροσκάφος και θα διαδραματίσουν κεντρικό ρόλο στις επιχειρήσεις.
Τα S-400 (σύντομα S-500s) θα παίξουν παρόμοιο βασικό ρόλο στην άμυνα της Ρωσίας για τον εναέριο χώρο της, φυσικά, μαζί με άλλα στρατιωτικά στοιχεία.
Όλα αυτά τα ανέλυσα διεξοδικά στο άρθρο μου “S-400 στην Άγκυρα και F-35 στο Εσκισεχίρ;” (Μάρτιος 2019).
Ήταν προφανές ότι οι ΗΠΑ δεν θα δεχόταν τη χρήση μιας τόσο ζωτικής σημασίας στρατιωτικής πλατφόρμας στην ίδια πλευρά με τα S-400. Το ίδιο ισχύει και για της άλλες χώρες του ΝΑΤΟ.
Η συνεχής επιμονή να αγοράσουν δύο συστήματα που είναι ασύμβαστα μεταξύ τους δείχνει ότι η κυβέρνηση δεν μπορεί να συνειδητοποιήσει επαρκώς τι σημαίνουν αυτά τα ζητήματα.
Όταν όμως στριμώχτηκαν τους τελευταίους μήνες, είπαν, ας συζητήσουμε το πρόβλημα στην επιτροπή που θα αποτελείται από Τούρκους και Αμερικανούς στρατιωτικούς εμπειρογνώμονες. Το Πεντάγωνο είπε “δεν υπάρχει κάτι για να συζητήσουμε”. Στη σύνοδο κορυφής του Νοεμβρίου 2019, προσπάθησαν να βάλουν στο παιχνίδι τον Πρόεδρο Τραμπ, κι αυτό δεν βοήθησε. κάνοντας τον τελευταίο ελιγμό, είπαν η επιτροπή να διευθύνεται από το ΝΑΤΟ, κάτι που και πάλι δεν είχε αποτέλεσμα.
Παρά την αντίθεση του Πενταγώνου, ο πρόεδρος των ΗΠΑ μπορεί να αποφασίσει, για παράδειγμα, να αποσύρει στρατεύματα στη Συρία. Μπορεί επίσης να αποσύρει στρατιώτες από το Ιράκ. Αλλά κανένας Πρόεδρος δεν μπορεί να θέσει σε κίνδυνο τα F-35, τα οποία θεωρούνται ότι σχετίζονται άμεσα με την ασφάλεια των ΗΠΑ. Άλλωστε, ούτε ο Τραμπ δεν έχει δοκιμάσει ακόμη κάτι τέτοιο.
Στο μεταξύ, άριχσαν να λένε το τραγούδι “Δεν είμαστε χωρίς άλλες επιλογές”. Είπαν ότι θα φτιάξουμε το δικό μας μαχητικό αεροπλάνο 5ης γενιάς, ισοδύναμο των F-35 μαχητικά. Αυτό είναι σχεδόν πολύ δύσκολο και γίνεται αδύνατο αν είσαι σε κατάσταση διαμάχης με τη Δύση.
Στην πραγματικότητα, εάν η κυβέρνηση του AKP πίστευε ότι θα μπορούσε να κατασκευάσει από μόνη της ένα μαχητικό 5ης γενιάς, πιθανότατα δεν θα άλλαζε την απόφασή της για τους S-400.
Εν τω μεταξύ, ξεκίνησαν διαπραγματεύσεις με τη Ρωσία για το μαχητικό αεροπλάνο 5ης γενιάς SU-57. Τα κυβερνητικά ΜΜΕ άρχισαν να γράφουν ότι με τα λεφτά ενός F-35 θα αγοράσουμε δύο Su-57.
Το SU-57 δεν έχει ακόμη εισέλθει στο ρωσικό στρατό. Τεχνικά, είναι πολύ κατώτερο από το F-35. Η Ινδική Πολεμική Αεροπορία αποχώρησε το 2018 από το πρόγραμμα SU-57, στο οποίο υπήρξε συμπαραγωγός χώρα για πολλά χρόνια και επένδυσε δισεκατομμύρια δολάρια. Το σκεπτικό είναι ότι τα κριτήρια της 5ης γενιάς δεν πληρούνται σε ορισμένους τομείς, όπως το αόρατο (stealth), τα αεροπορικά ηλεκτρονικά, το ραντάρ και οι αισθητήρες.
Πιο σημαντικό από την τεχνολογική υστέρηση είναι το γεγονός ότι η αγορά των SU-57 από την τουρκική πολεμική αεροπορία, από στρατηγικής άποψης, προκαλεί περισσότερες απώλειες παρά κέρδη. Η συνεργασία με τις ΗΠΑ και το ΝΑΤΟ θα τελειώσει και πολλοί ζωτικοί εξοπλισμοί όπως τα F-16, τα ελικόπτερα Black Hawk και Chinhook και διάφορα άλλα συστήματα πυραύλων που ανήκουν στην πολεμική αεροπορία θα είναι γρήγορα άχρηστα.
Κατόπιν αυτών, και η κίνηση αγορά των SU-57 αποδείχτηκε κενή περιεχομένου. Γύρισαν και έφτασαν στο σημείο που προβλέψαμε πριν από ένα χρόνο στο παραπάνω άρθρο:
“Το πιο πιθανό σενάριο είναι η άφιξη και η εγκατάσταση των S-400s…
Η παράδοση των F-35 θα σταματήσει… Το σχοινί θα τεντωθεί μέχρι το τελευταίο σημείο θραύσης.
Οι ΗΠΑ έχουν στα χέρια τους πολές δυνατότητες να προακέσουν μεγάλες ζημιές στην ασφάλεια της Τουρκίας, όπως η αχρήστευση των F-16. Η Τουρκία δεν μπορεί να κατασκευάσει τα δικά της αεροσκάφη τους 5ης γενιάς, όντας σε διαμάχη με τις ΗΠΑ και τη Δύση.
Ίσως Άγκυρα υποχρεωθεί να εγκαταλείψει τους S-400 μετά από μια μακρά περίοδο γρυλίσματος και όταν δει τα συμφέροντά της να έχουν πληγεί, όταν δηλαδή έλθεο το αυγό στον κ@λο”.
Αυτό ακριβώς συνέβη, όπως το προβλέψαμε. Αλλά δεν έχει τελειώσει ακόμα το θέμα.
Δεν θα αρκεί να πούμε «Θα κρατήσουμε τα S-400 στην αποθήκη». Η επιστροφή στις προηγούμενες συνθήκες είναι αδύνατη. Θα εγγράψουμε περισσότερα από 2,5 δισεκατομμύρια δολάρια ζημιές.
Ο κόσμος, συμπεριλαμβανομένων των ΗΠΑ και της Ρωσίας, είδε ότι υπάρχει μια απρόβλεπτη κυβέρνηση στην Άγκυρα, η οποία κανείς δεν ξέρει τι ζιγκ-ζαγκ θα κάνει αύριο. Η απώλεια εμπιστοσύνης θα είναι η μεγαλύτερη ζημιά.
Θα δούμε και τις αρνητικές συνέπειες που θα προκύψουν με τη Ρωσία.
Θα επιστρέψουμε στο πρόγραμμα F-35 με χρόνια καθυστέρησης στην παράδοση, ίσως με αυξανόμενες τιμές.
Το Κέντρο Συντήρης όλων των F-35 της Ευρώπης θα ήταν στο Εσκισεχίρ και η Τουρκία θα είχε σημαντικά οικονομικά και τεχνολογικά πλεονεκτήματα από ατό. Όταν το AKP έκανε τη ζημιά, το νέο κέντρο συντήρησης μεταφέρθηκε στην Ολλανδία. Μπορεί να επιστρέψει; Θα δούμε.
Εν τω μεταξύ, οι ΗΠΑ δεν θα πουν αμέσως «έλα και πάρε τα F-35». Στην αποθήκη υπάρχουν οι S-400 που είναι έτοιμοι να λειτουργήσουν στα χέρια μιας κυβέρνησης που δεν είναι σίγουρη τι να κάνει αύριο.
Οι ΗΠΑ πιθανότατα θα θελήσουν τα κλειδιά αυτής της αποθήκης!
Πώς θα ζητήσει τα κλειδιά; Περιοδικά θα στέλνει τον ελεγκτή ή θα συνδέσει το θέμα με γραπτές εγγυήσεις ή ακόμα θα ζητήσει τη μεταφορά τους αλλού. Τι θα πει για όλα αυτά η Ρωσία; Θα δούμε.
Ωστόσο, ό,τι θα κάνουν οι ΗΠΑ θα το κάνουν παίρνοντας την υπογραφή του AKP.
Η αλαζονία του AKP, που ξεκίνησε την πολιτική του δράση με τη φράση “είμαστε ανεξάρτητη χώρα”, πιθανότατα θα τελειώσει με την εγκατάλειψη στην αποθήκη ενός οπλικού συστήματος στο οποίο επένδυσε και πλήρωσε πολλά, ή θα το στην επικράτειά του ή θα αφήσει την τύχη των S-400 στις ΗΠΑ.
Μετάφραση από τα τουρκικά: Σάββας Καλεντερίδης
Πηγή: ahvalnews.com
Άγγελος Χωριανόπουλος
Future Warfare: Πρώτη πτήση του Τουρκικού ΑΝΚΑ-3 ετοιμάζεται στα τέλη του έτους
Η Turkish Aerospace Industries (TAI) ετοιμάζεται για την πρώτη πτήση του τελευταίου της Μη Επανδρωμένου Αεροσκάφους μάχης Anka-3, μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους. Με μια σχεδιαστική φιλοσοφία που κληρονομεί από την καταγωγή του ANKA, το Anka-3 εξελίσσεται ως ένα μη επανδρωμένο εναέριο όχημα μάχης (UCAV) που διαθέτει αρκετά χαμηλό ηλεκτρομαγνητικό αποτύπωμα σύμφωνα με την εταιρεία.
Ο σχεδιασμός του δεν περιλαμβάνει συμβατική ουρά στο οπίσθιο μέρος με σκοπό να μειώσει το πιθανό ηλεκτρομαγνητικό και οπτικό αποτύπωμα. Η ικανότητα του μη επανδρωμένου αεροσκάφους να κινητοποιείται γρήγορα και να διατηρεί μεγάλους χρόνους πτήσης σε μεγάλα ύψη υπογραμμίζει τη στρατηγική χρησιμότητά του σε πολλαπλά προφίλ αποστολών.
Να σημειωθεί πως η τουρκική αμυντική βιομηχανία προετοιμάζει τα αεροσκάφη ANKA-3 και KAAN για τις πρώτες τους πτήσεις στα τέλη του Δεκεμβρίου. Το ANKA-3, το οποίο θα λειτουργεί συνεργατικά με το μαχητικό KAAN, χαρακτηρίζεται από χαμηλή ορατότητα, υψηλή ταχύτητα και αυξημένο ωφέλιμο φορτίο χάρης τα υλικά RAM που χρησιμοποιεί.
Το ANKA-3, μετά από δομικές και υποσυστημικές βελτιώσεις, θα πραγματοποιήσει την παρθενική του πτήση πριν από το τέλος του έτους. Τα πρωτότυπα ANKA-3 και KAAN θα πραγματοποιήσουν τις πρώτες τους πτήσεις (χωρίς την επιχειρησιακή/επίσημη βαφή), όπως ακριβώς και τα HÜRJET.
AI
FutureWarfare: Απόβαση λαθρομεταναστών στο Πόρτο Ράφτη – Lamda Automata & αποκεντρωμένα αυτόνομα δίκτυα επιτήρησης θαλάσσιων συνόρων
Xωριανόπουλος Άγγελος από FutureWarfare
Την Παρασκευή, αξιωματικοί του Λιμενικού συνέλαβαν δύο διακινητές στην Κέα, οι οποίοι είχαν προηγουμένως αποβιβάσει περίπου 60 μετανάστες σε παραλία στο Πόρτο Ράφτη. Οι μετανάστες φέρεται να διέφυγαν στην περιοχή για να αποφύγουν την πιθανή σύλληψη. Οι αρχές, χρησιμοποιώντας έξι πλοία και ένα ελικόπτερο, εντόπισαν και σταμάτησαν το ταχύπλοο σκάφος που χρησιμοποίησαν οι διακινητές, οδηγώντας στη σύλληψή τους. Η ασυμμετρία της επιτυχημένης αποβατικής ενέργειας έναντι των δομών άμυνας του Ελληνικού Κράτους είναι προφανής.
Αποκεντρωμένα δίκτυα επιτήρησης θαλάσσιων συνόρων μέσω της Ελληνικής AI Start-Up Lamda Automata
Η εταιρεία Lambda Automata έχει προχωρήσει προς την ανάπτυξη του ‘Outpost’, ένος επαναστατικού αυτόνομου δικτύου από μη επανδρωμένα παρατηρητήρια ιχνηλάτησης και παρακολούθησης γεωγραφικών εκτάσεων. Το ‘Outpost’ είναι σχεδιασμένο να λειτουργεί με ιδιαίτερα χαμηλό οικονομικό και ενεργειακό κόστος, να εγκαθίσταται εύκολα σε απομονωμένες τοποθεσίες χωρίς να επηρεάζει το φυσικό περιβάλλον ή την τοπική βιοποικιλότητα και να μετακινείται/κατασκευάζεται σε λίγα λεπτά. Η συσκευή, η οποία ενσωματώνει αυτόνομες δυνατότητες επικοινωνίας (και χρήση ηλιακής ενέργειας), μπορεί να ανιχνεύσει και να αναγνωρίσει πληθώρα απειλών, από σκάφη έως πυρκαγιές, αναπτύσσοντας μια δυναμική 3D απεικόνισης της περιοχής επιτήρησης.
Μέσω ενισχυμένης χρήσης τεχνητής νοημοσύνης, είναι εφικτή η αυτόματη συλλογή και μεταφορά, ηχητικών, οπτικών και τηλεπικοινωνιακών δεδομένων από τις γεωγραφικές εκτάσεις τις οποίες επιτηρεί. Ως Κέντρα Διοίκησης και Ελέγχου μπορούν να λειτουργήσουν το Λιμενικό Σώμα, το Πολεμικό Ναυτικό ή ο Στρατός. Η επικοινωνία μπορεί να γίνει και μέσω δορυφορικής σύνδεσης.
Στρατηγικής φύσεως πλεονέκτημα αποτελεί το γεγονός πως χρησιμοποιεί παθητικά συστήματα γεωεντοπισμού απειλών και γεω-σήμανσης (δηλαδή απόδοση γεωγραφικών συντεταγμένων σε πληροφορίες εικόνας) χωρίς τη χρήση ενεργών αισθητήρων όπως ραντάρ ή αποστασιόμετρα λέιζερ. Η επεξεργασία όλων των δεδομένων γίνεται μέσω data fusion.
Λειτουργεί υπό αυτόματη στόχευση της κάμερας σε μια συγκεκριμένη θέση σε έναν χάρτη εφόσον θεωρήσει ο εκάστοτε πύργος ελέγχου ότι εντόπισε μία απειλή. Ταπεινή γνώμη του γράφοντος είναι πως μπορεί να γίνει εφικτή και η ανάθεση αποστολών στον στόλο αισθητήρων από απομακρυσμένα Κέντρα Ελέγχου, οι οποίες αποστολές θα εκτελούνται αυτόνομα για μεγάλο χρονικό διάστημα μέχρι ευρέσεως της απειλής. Οι αποστολές μπορούν να έχουν την κωδικοποιημένη μορφή: “σαρώστε αυτή την περιοχή στο χάρτη για επίγεια αντικείμενα”, ή “παρακολουθήστε αυτή την περιοχή στη θάλασσα για κινούμενα αντικείμενα επιφανείας”.
Είναι άξιο αναφοράς πως η κορυφαία παγκοσμίως AI Start up, η αμερικανική Anduril, ξεκίνησε την παρουσία της στον χώρο της άμυνας μέσω κατασκευής αντίστοιχων δικτύων αυτόνομων αποκεντρομένων αισθητήρων, με σκοπό την επιτήρηση των αμερικανικών συνόρων με το Μεξικό. Σήμερα η αμερικανική εταιρεία με ένα παρόμοιο προϊόν μέσω χρήσης ΑΙ, κυριαρχεί στην αμερικανική αγορά. Είναι μοναδική ευκαιρία για την χώρα να αντιληφθεί τις τρομακτικές διαστάσεις συνεργατικής χρήσης ΑΙ με αυτόνομους πύργους επιτήρησης για ολοκληρωτικό έλεγχο όλου του Αιγαίου.
Lambda Automata
Η Lambda (λ) Automata (www.lambda-automata.eu) είναι μια εταιρεία που δραστηριοποιείται στον τομέα της τεχνολογίας και βρίσκεται σε δυναμική ανάπτυξη, εργαζόμενη στη δημιουργία αυτόνομων συστημάτων. Με τη χρήση τεχνητής νοημοσύνης, η Lambda Automata στοχεύει να μετασχηματίσει τον τρόπο με τον οποίο η Ευρώπη και οι σύμμαχοι προστατεύουν και διασφαλίζουν την ασφάλεια των πολιτών τους.
“Ξεκινήσαμε ένα χρόνο πριν με όραμα να κάνουμε τη δυνατότητα έξυπνης επιτήρησης μεγάλων απομακρυσμένων εκτάσεων πραγματικότητα. Μέχρι σήμερα έχουμε καταφέρει να έχουμε: (1) δημιουργήσει μία ομάδα που συνδυάζει πρώην εργαζόμενους σε εταιρείες της Σίλικον Βάλει, με ειδικούς σε θέματα άμυνας και ασφάλειας. (2) σχεδιάσει, δημιουργήσει και δοκιμάσει το πρώτο μας πιλοτικό προϊόν, τους αυτόνομους πύργους επιτήρησης, Outpost, και (3) ξεκινήσει πιλοτικές δοκιμές του συστήματος μας, σε πραγματικές συνθήκες. Τους επόμενους μήνες θα μεγαλώσουμε την γκάμα των αισθητήρων που μπορούν να προστεθούν στην πλατφόρμα μας”.
“Βρισκόμαστε σε μια κρίσιμη καμπή στην ιστορία, όπου οι τεχνολογικές εξελίξεις στην υπολογιστική όραση και την τεχνητή νοημοσύνη θα αλλάξουν την ταχύτητα και τον τρόπο που οι μηχανές αλληλεπιδρούν με τον φυσικό κόσμο. Πιστεύουμε ότι η χρήση αυτών των τεχνολογιών για την τεχνολογική υπεροχή των ικανοτήτων της Ελλάδας, της Ευρώπης και των συμμάχων τους, στην άμυνα και την πολιτική προστασία, είναι μία δύσκολη αλλά απαραίτητη προσπάθεια. Είμαστε ενθουσιασμένοι που συμβάλλουμε σε αυτό το εγχείρημα”, δήλωσε ο Δημήτριος Κώττας, συνιδρυτής & CEO της Lambda Automata.
Δημόσια Διοίκηση
Game of Drones: Χαμένες προσπάθειες στη χώρα της ομφαλοσκόπησης
Αν υπήρχε, ή αναπτυσσόταν αργότερα, μια εθνική στρατηγική, θα είχαμε κάτι αντίστοιχο του Bayraktar TB2 δεκαετίες νωρίτερα από τους γείτονες. Τι έγινε τελικά;
Ακούμε ότι ο κ. Δένδιας κατέγραψε σε επιστολές τις δηλώσεις εκφοβισμού σύσσωμης της τουρκικής ηγεσίας και τις έστειλε παντού στη Γη. Καλώς, μπράβο. Οι παλιοί όμως έλεγαν ότι «αν δεν έχεις νύχια να ξυστείς, μην περιμένεις να σε ξύσει κανένας άλλος». Και, ως γνωστόν, αν σε τρώει άγρια η πλάτη σου και δεν βρίσκεις ούτε κάποια γωνία ούτε κάποιον κορμό δένδρου για να ξυστείς, δεν θέλεις όμως και να φας ξύλο, σύμφωνα με ένα άλλο γνωμικό, μπορεί να φτάσεις ακόμη και σε παράκρουση. Και στο τέλος να φας και το ξύλο.
Σε προηγούμενο άρθρο περί εθνικής άμυνας σχολίαζα τη συστημική ένδεια της χώρας μας σε επίπεδο στρατηγικής και θεσμικής προσέγγισης σχετικά με την αμυντική μας βιομηχανία, αυτή που θα βοηθούσε να «ξύσουμε λίγο την πλάτη μας» προτού φάμε το ξύλο.
Ας ασχοληθούμε τώρα με πιο συγκεκριμένα θέματα, που αναδεικνύουν τις τραγικές συνέπειες αυτής της ένδειας, αρχίζοντας από τα Μη Επανδρωμένα Αεροσκάφη (ΜΕΑ). Στα μέσα της δεκαετίας του 1980, το Κέντρο Ερευνών Τεχνολογίας Αεροπορίας σχεδίασε το αναγνωριστικό ΜΕΑ «Πήγασος». Τα πρώτα δύο πρωτότυπα κατασκευάστηκαν στην ΕΑΒ, στη συνέχεια το ΚΕΤΑ βελτίωσε τον σχεδιασμό τους και τελικά κατασκευάστηκε ένα σμήνος κάπου 18 αεροσκαφών από ιδιωτικές εταιρείες (επειδή αν έμενε η ΕΑΒ μοναχή θα τα σκάρωνε ακόμα σιγά-σιγά, με το προσωπικό και τους πόρους που μπορούσε να διαθέσει).
Βέβαια, γιατί να ασχοληθούμε εμείς, αφού οι Τούρκοι διαπρέπουν στο Game of Drones με το γνωστό από τη Συρία, τη Λιβύη, το Ναγκόρνο Καραμπάχ και την Ουκρανία Bayraktar TB2, που ήδη έχει παραγγελθεί από τουλάχιστον 16 χώρες, το δικινητήριο Bayraktar Akinci, το κατακόρυφης απογείωσης Bayraktar UAV VTOL, το Bayraktar Μini και το υπό ανάπτυξη υπερηχητικό Bayraktar Kizilelma, καθώς και με το ναυτικό ΤΑΙ ΑΝΚΑ, το επίσης δικινητήριο TAI Aksungur, το αναγνωριστικό VESTEL Karayel και τέλος το STM Kargu, ένα ΜΕΑ αυτοκτονίας, που επιχειρεί κατά σμήνη με λογισμικό αυτόματης αναγνώρισης στόχων, ώστε να μην επηρεάζεται από παρεμβολές;
Για τη συνέχεια AthensVoice
-
Video1 ημέρα πριν
Ανατριχιαστική ομιλία Μπακασέτα πριν βγει η Εθνική στο Γουέμπλεϊ: “Να θυσιαστούμε για να τιμήσουμε τον Μπάλντοκ”
-
Γαλλία3 ημέρες πριν
Έτοιμη η «πρώτη» Belharra
-
Εθνική Άμυνα4 ημέρες πριν
Έτοιμος σε 3 χρόνια ο ελληνικός Σιδερένιος Θόλος! Πόσο θα κοστίσει;
-
Ιράν4 ημέρες πριν
Κόκκινος συναγερμός στο κεντρικό Ισραήλ! Εκτοξεύτηκε βαλλιστικός πύραυλος από την Υεμένη – Αναχαιτίστηκε με επιτυχία λέει ο IDF
-
Ιστορία3 ημέρες πριν
Πιέσεις στην Τουρκική Εθνοσυνέλευση να ανοικτούν τα πρακτικά της Δίκης των Ελλήνων που εκτελέστηκαν στην Αμάσεια το 1921
-
Video5 ημέρες πριν
Ισραήλ: Αν χτυπήσει πυρηνικά, αρχίζει η καταστροφή
-
Video5 ημέρες πριν
Ασταμάτητο το Ισραήλ! Βομβάρδισε Ρωσική βάση στην Συρία
-
Αναλύσεις6 ημέρες πριν
Quo vadis κύριε Γεραπετρίτη;