Διεθνή
Το αμερικανικό εμπάργκο σε Τουρκία και Κύπρο

Ευπρόσδεκτο και θετικό το πρώτο βήμα μερικής άρσης του αμερικανικού εμπάργκο προς την Κύπρο. Ωστόσο, μέγα εξακολουθεί να είναι το θέμα της συνεχιζόμενης παραβίασης των αμερικανικών νόμων από πλευράς Τουρκίας, όπως καταδεικνύεται από τα πιο πάνω παρατιθέμενα στοιχεία
Το ιστορικό
Ένα πρώτο βήμα για την άρση μιας κατάφωρης και αδικαιολόγητης αδικίας αποτελεί η απόφαση της αμερικανικής Κυβέρνησης να τερματίσει το από μακρού επιβληθέν εμπάργκο προμήθειας στρατιωτικού υλικού σε βάρος της Κυπριακής Δημοκρατίας. Έστω με προσωρινή ισχύ ενός χρόνου και με εξαίρεση των λεγομένων φονικών όπλων. Σε υλοποίηση νομοθεσιών που υιοθέτησε το Κογκρέσο με πρωτοβουλία κυρίως των γερουσιαστών Ρόμπερτ Μενέντεζ και Μάρκο Ρούμπιο. Δεν έχει διευκρινιστεί, αν οι δύο όροι που τέθηκαν στις νομοθετικές ρυθμίσεις θα ισχύσουν. Ο πρώτος όρος πρέπει να είναι ευπρόσδεκτος. Αφορά μεταρρυθμίσεις στο νομοθετικό πλαίσιο της Κυπριακής Δημοκρατίας για βελτίωση των μηχανισμών καταπολέμησης του ξεπλύματος βρόμικου χρήματος. Ο δεύτερος όρος αφορά άρνηση από πλευράς Κύπρου της πρόσβασης στα κυπριακά λιμάνια ρωσικών πολεμικών πλοίων για σκοπούς ανεφοδιασμού σε καύσιμα και προμήθειες. Ο όρος αυτός δεν είναι ασφαλώς ευπρόσδεκτος, αφού αφορά την άσκηση κυριαρχικών δικαιωμάτων της Κύπρου και την ακολουθούμενη εξωτερική πολιτική.
Όμως, με την ευκαιρία αυτής της απόφασης της αμερικανικής Κυβέρνησης για μερική άρση του εμπάργκο στρατιωτικού υλικού προς την Κύπρο, θα πρέπει να υπενθυμίσουμε το ιστορικό της επιβολής και στη συνέχεια της άρσης του εμπάργκο που επεβλήθη στην Τουρκία, λόγω της εισβολής της στην Κύπρο το 1974. Αυτό το εμπάργκο ήρθη το 1978, μετά από αναιτιολόγητη απόφαση του Προέδρου Κάρτερ. Ωστόσο, εξακολουθούσε να απαγορεύεται η προμήθεια οποιουδήποτε στρατιωτικού υλικού στην Κυπριακή Δημοκρατία.
Ιδού τα γεγονότα: Α. Οι ΗΠΑ επέβαλαν εμπάργκο στην πώληση αμερικανικού οπλισμού, λόγω της παράνομης εισβολής της Τουρκίας στην Κύπρο το 1974, της συνεχιζόμενης κατοχής του 37% του εδάφους της και της παραβίασης της Αμερικανικής Νομοθεσίας.
Πιο συγκεκριμένα, η Τουρκία παραβίασε το παράρτημα 505 του F.A.A. και τα παραρτήματα 3 και 4 του Νόμου περί ξένης Στρατιωτικής Βοήθειας (F.M.S. Act), σήμερα παραρτήματα 3 και 4 του Νόμου περί Ελέγχου Εξαγωγών όπλων – AECA, που ορίζουν:
Με εξαντλητική απαρίθμηση, τους σκοπούς για τους οποίους επιτρέπεται η παραχώρηση αμερικανικού στρατιωτικού υλικού.
– Ότι χωρίς τη συγκατάθεση του Προέδρου των ΗΠΑ, η παραλαμβάνουσα αμερικανικό στρατιωτικό υλικό χώρα απαγορεύεται να το χρησιμοποιεί για σκοπούς άλλους από εκείνους για τους οποίους έχει χορηγηθεί.
– Η παραλαμβάνουσα (αμερικανικό στρατιωτικό υλικό) χώρα που χρησιμοποιεί τέτοιο υλικό κατά παραβίαση της ισχύουσας Αμερικανικής Νομοθεσίας σε ό,τι αφορά στρατιωτική βοήθεια ή υπογραφείσες διμερείς συμφωνίες σε συμμόρφωση προς τις πρόνοιες της Αμερικανικής Νομοθεσίας, αυτόματα παύει να είναι επιλέξιμη για περαιτέρω στρατιωτική βοήθεια.
Β. Η διμερής συμφωνία ΗΠΑ – Τουρκίας του 1947 προβλέπει τα ακόλουθα:
– Η Τουρκία θα χρησιμοποιεί την αμερικανική βοήθεια σε συμμόρφωση με την Αμερικανική Νομοθεσία (άρθρο 1).
– Χωρίς τη συγκατάθεση της Κυβέρνησης των ΗΠΑ, η Τουρκία δεν θα μεταφέρει τη χρήση αμερικανικών όπλων για σκοπούς άλλους από αυτούς για τους οποίους έχουν χορηγηθεί (άρθρο IV).
Γ. Στο παράρτημα 13(α) παράγραφος 2 του προγράμματος (Bill) S 3197 (1974) για εξαγωγές /εισαγωγές (τροποποίηση Eagleton) αναφέρεται ότι ο Πρόεδρος Τζόνσον είχε ήδη προειδοποιήσει την Τουρκία το 1964 ότι η χρήση αμερικανικού στρατιωτικού υλικού ή υπηρεσιών για στρατιωτική δράση εναντίον της Κύπρου παραβιάζει το πιο πάνω άρθρο IV της Συμφωνίας ΗΠΑ – Τουρκίας του 1947.
Δ. Στις 26 Σεπτεμβρίου του 1978 το παράρτημα 620 (Χ) του FAA (του Νόμου περί Εξωτερικής Βοήθειας) αντικαταστάθηκε από το παράρτημα 620(c ), τερματίζοντας το εμπάργκο αμερικανικών όπλων στην Τουρκία (πρόγραμμα s 3075 PL 95-384).
Προεδρική βεβαίωση
Παρ’όλα αυτά, για την εφαρμογή (για να τεθεί σε ισχύ) το παράρτημα 620 (c) κάτω από τον χαρακτηριστικό τίτλο «Πολιτική των ΗΠΑ αναφορικά με την Ανατολική Μεσόγειο» και για να καταργηθεί το παράρτημα 620 (Χ) (που αφορούσε το εμπάργκο), ο Πρόεδρος των ΗΠΑ θα έπρεπε να βεβαιώσει (certify) το Κογκρέσο ότι η Τουρκία ενεργεί με καλή πίστη, για μια δίκαιη και ειρηνική διευθέτηση του κυπριακού προβλήματος, για μια ταχεία και ειρηνική επιστροφή των προσφύγων στα σπίτια τους και για την απόσυρση των τουρκικών στρατευμάτων από την Κύπρο. Ο Πρόεδρος Κάρτερ απέστειλε αυτήν τη βεβαίωση και το άρθρο 620 (c) ετέθη σε ισχύ.
Το παράρτημα 620 (c) προνοεί, μεταξύ άλλων, τα ακόλουθα:
α) Απόσυρση των τουρκικών στρατευμάτων από την Κύπρο (υποπαράρτημα β, παράγραφος 6).
β) Το σύνολο του στρατιωτικού υλικού το οποίο οι ΗΠΑ προμηθεύουν σε χώρες της Νοτιανατολικής Μεσογείου θα χρησιμοποιείται μόνο σε συμμόρφωση με τις πρόνοιες των Νόμων περί Εξωτερικής Βοήθειας και περί Ελέγχου Εξαγωγής Όπλων (FAA και AECA), καθώς επίσης και σε συμμόρφωση με τους όρους των διμερών συμφωνιών (υποπαράρτημα Β παράγρ. 3).
γ) Η αμερικανική στρατιωτική βοήθεια προς την Ελλάδα και την Τουρκία θα χρησιμοποιείται μόνο για αμυντικούς σκοπούς, περιλαμβανομένης της εκπλήρωσης των υποχρεώσεών τους προς το ΝΑΤΟ.
δ) Ότι, για να είναι βέβαιον ότι η αμερικανική στρατιωτική βοήθεια προς την Ελλάδα και την Τουρκία χορηγείται σύμφωνα με την πολιτική που αναφέρεται στο άρθρο 620 (c), ο Αμερικανός Πρόεδρος, όταν του ζητείται στρατιωτική βοήθεια με βάση τους νόμους περί ξένης στρατιωτικής βοήθειας και περί Ελέγχου Εξαγωγής όπλων (FAA και AECA), θα πρέπει να αποστέλλει βεβαίωση στο Κογκρέσο, με βάση την οποία η προτεινόμενη βοήθεια είναι σε συμμόρφωση με την πιο πάνω υποπαράγραφο (β).
Με βάση τα πιο πάνω, οι πρόνοιες του παραρτήματος (c ) στην πραγματικότητα επαναλαμβάνουν τις πρόνοιες των παραρτημάτων 505 του περί Εξωτερικής Βοήθειας Νόμου και 3 του Περί Ελέγχου Εξαγωγής όπλων (FAA και AECA αντίστοιχα) καθ’ όσον αφορά την «επιλεξιμότητα» και το επιτρεπτό «χρήσεως» του αμερικανικού στρατιωτικού υλικού, ανεξαρτήτως της ημερομηνίας της προμήθειάς του ή της μεταφοράς της χρήσης του.
ε) Αναφορικά με το υποπαράρτημα (e) που προσετέθη στις 22 Δεκεμβρίου του 1987, στο βασικό κείμενο του παραρτήματος 620 (c) θα πρέπει να αναφερθούν τα εξής:
– Το υποπαράρτημα (c) δεν έχει καταργήσει τα προηγούμενα υποπαραρτήματα (α) και (d) του παραρτήματος 620 (c). Επιπλέον εξακολουθούν να ισχύουν οι γενικές πρόνοιες των παραρτημάτων (505) του περί Εξωτερικής Βοήθειας Νόμου (FAA) και 3 και 4 του Περί Ελέγχου Εξαγωγής όπλων (AECA). Αντίθετα, τα συμπληρώνει και τα ενισχύει προνοώντας ότι, από τούδε και στο εξής, οι συμφωνίες για πώληση ή προμήθεια οιουδήποτε είδους αμερικανικού στρατιωτικού υλικού πρέπει ρητά να ορίζουν ότι στρατιωτικό υλικό παραχωρείται από τις ΗΠΑ μόνο υπό τον όρον ότι δεν θα μεταφέρεται στην Κύπρο ή άλλως δεν θα χρησιμοποιείται για την περαιτέρω όξυνση ή τη διαίρεση της Κύπρου.
Με βάση τα πιο πάνω, δηλαδή με βάση ρητές εν ισχύει νομοθετικές πράξεις των Ηνωμένων Πολιτειών της Αμερικής, η παρουσία τουρκικών κατοχικών στρατιωτικών δυνάμεων στο βόρειο τμήμα του ανεξάρτητου και κυρίαρχου κράτους της Κύπρου και η χρήση από αυτές αμερικανικού στρατιωτικού υλικού παραβιάζει κατάφωρα την αμερικανική νομοθεσία, ανεξάρτητα από τον χρόνο προμήθειας ή τον χρόνο μεταφοράς στην Κύπρο του στρατιωτικού αυτού υλικού, πριν ή μετά το 1988.
στ) Το αμερικανικό στρατιωτικό εμπάργκο στην προμήθεια /πώληση στρατιωτικού υλικού στην Τουρκία είχε καταργηθεί το 1978 μέσω προεδρικής διαβεβαίωσης στο Κογκρέσο ότι η Τουρκία ενεργούσε με καλή πίστη για την απόσυρση των κατοχικών στρατιωτικών της δυνάμεων από την Κύπρο. Έχουν παρέλθει από τότε δεκαετίες και οι τουρκικές κατοχικές δυνάμεις παραμένουν στην Κύπρο, παρά το γεγονός ότι ο αμερικανικός Νόμος – U.S.A Public Law 95 -384- τρεις φορές κάλεσε για την απόσυρσή τους, ως μέρος της πολιτικής των ΗΠΑ για την Ανατολική Μεσόγειο.
Ως εκ τούτου, είναι προφανές ότι συνεχίζεται κατ’ εξακολούθησιν η παραβίαση της Αμερικανικής Νομοθεσίας από πλευράς Τουρκίας, αφού το μέγιστο μέρος των κατοχικών δυνάμεων στην Κύπρο χρησιμοποιεί αμερικανικό στρατιωτικό υλικό.
Συμπερασματικά. Ευπρόσδεκτο και θετικό το πρώτο βήμα μερικής άρσης του αμερικανικού εμπάργκο προς την Κύπρο. Ωστόσο, μέγα εξακολουθεί να είναι το θέμα της συνεχιζόμενης παραβίασης των αμερικανικών νόμων από πλευράς Τουρκίας, όπως καταδεικνύεται από τα πιο πάνω παρατιθέμενα στοιχεία.
* Τέως Πρόεδρος Βουλής των Αντιπροσώπων
Σημερινή

Διεθνή
Η Ρωσία αφαιρεί τους Ταλιμπάν από τον κατάλογο των τρομοκρατικών οργανώσεων

Το Ανώτατο Δικαστήριο της Ρωσίας ανακοίνωσε σήμερα ότι επικύρωσε την απόφαση αφαίρεσης των Ταλιμπάν από τον ρωσικό κατάλογο των τρομοκρατικών οργανώσεων, ένα συμβολικό μέτρο που αποσκοπεί στην ενίσχυση των σχέσεων μεταξύ Μόσχας και Καμπούλ.
Αφότου οι Ταλιμπάν επανήλθαν στην εξουσία στο Αφγανιστάν το καλοκαίρι του 2021, η χώρα είναι απομονωμένη από τη διεθνή κοινότητα.
«Η απόφαση τίθεται αμέσως σε ισχύ», τόνισε ο δικαστής που είχε επιφορτιστεί με την υπόθεση, μετέδωσαν ρωσικά πρακτορεία ειδήσεων έπειτα από μια ακροαματική διαδικασία κεκλεισμένων των θυρών.
Η απόφαση του Ανωτάτου Δικαστηρίου, ωστόσο, δεν ισοδυναμεί με επίσημη αναγνώριση της κυβέρνησης των Ταλιμπάν από τη Μόσχα σε αυτό το στάδιο.
Τον Μάρτιο, η ρωσική εισαγγελία ζήτησε να αφαιρεθούν οι Ταλιμπάν από τον κατάλογο των οργανώσεων που χαρακτηρίζονται «τρομοκρατικές» στη Ρωσία και ως εκ τούτου έχουν τεθεί εκτός νόμου. Οι Ταλιμπάν βρίσκονταν στον κατάλογο από το 2003, μετά τις τρομοκρατικές επιθέσεις της 11ης Σεπτεμβρίου 2001.
Οι Ταλιμπάν κατέλαβαν την πρωτεύουσα του Αφγανιστάν την Καμπούλ στις 15 Αυγούστου 2021, μετά την κατάρρευση της υποστηριζόμενης από τις ΗΠΑ κυβέρνησης, ενώ λίγες μέρες αργότερα ακολούθησε η πλήρης αποχώρηση του αμερικανικού στρατού.
Έκτοτε, η Μόσχα έχει προχωρήσει στην εξομάλυνση των σχέσεων με τη νέα αφγανική κυβέρνηση των Ταλιμπάν, την οποία βλέπει ως πιθανό οικονομικό εταίρο και εταίρο κατά της τρομοκρατίας.
Εντούτοις, μέχρι σήμερα, η κυβέρνηση Ταλιμπάν δεν έχει αναγνωριστεί επισήμως από καμία χώρα, ιδίως λόγω της επιδείνωσης της κατάστασης των δικαιωμάτων των γυναικών στο Αφγανιστάν.
Ωστόσο, εκτός από τη Ρωσία, το Πακιστάν, η Κίνα, το Ιράν και οι περισσότερες χώρες της Κεντρικής Ασίας διατηρούν de facto διπλωματικές σχέσεις με τις αφγανικές αρχές.
Προσέγγιση Κρεμλίνου – Καμπούλ
Η Μόσχα έχει δεχθεί απεσταλμένους των Ταλιμπάν στη Ρωσία σε πολλές περιπτώσεις, ακόμη και πριν από την επιστροφή τους στην εξουσία.
Η προσέγγιση μεταξύ του Κρεμλίνου και της Καμπούλ φάνηκε να επιταχύνεται έπειτα από μια επίθεση τον Μάρτιο του 2024 κοντά στη Μόσχα, όταν 145 άνθρωποι σκοτώθηκαν σε μια αίθουσα συναυλιών από τέσσερις ενόπλους του Ισλαμικού Κράτους στο Χορασάν, παρακλάδι της τζιχαντιστικής οργάνωσης στο Αφγανιστάν.
Τον Ιούλιο του 2024, ο Ρώσος πρόεδρος Βλαντιμίρ Πούτιν δήλωσε ότι θεωρεί τους Ταλιμπάν «συμμάχους στην μάχη κατά της τρομοκρατίας».
Στη συνέχεια, στα τέλη του 2024, υπέγραψε έναν νόμο που επιτρέπει στις ρωσικές αρχές να αφαιρέσουν μια οργάνωση από τον κατάλογο των τρομοκρατικών οργανώσεων, οι οποίες απαγορεύονται επομένως στη χώρα.
Τον περασμένο Οκτώβριο, ο Ρώσος υπουργός Εξωτερικών Σεργκέι Λαβρόφ κάλεσε τη Δύση να άρει τις κυρώσεις κατά του Αφγανιστάν και να αναλάβει «ευθύνη» για την ανοικοδόμηση της χώρας, η οποία έχει καταστραφεί από δεκαετίες πολέμου.
Ο γραμματέας του Συμβουλίου Ασφαλείας της Ρωσίας Σεργκέι Σόιγκου επισκέφθηκε την Καμπούλ στα τέλη Δεκεμβρίου, μια σπάνια επίσκεψη υψηλόβαθμου ξένου αξιωματούχου, κατά την οποία δήλωσε την επιθυμία του να ενισχύσει τη «συνεργασία» με το Αφγανιστάν.
Πολλοί ηγέτες των Ταλιμπάν πολέμησαν στον δεκαετή πόλεμο της Σοβιετικής Ένωσης στο Αφγανιστάν τη δεκαετία του 1980.
Πηγή: ΑΜΠΕ
Διεθνή
Reuters: Η Ιταλία θα επιτύχει τον στόχο του ΝΑΤΟ για αμυντικές δαπάνες 2% του ΑΕΠ φέτος
Ο προβλεπόμενος αμυντικός προϋπολογισμός της Ιταλίας για το 2024 ήταν στο 1,49% του ΑΕΠ, σύμφωνα με στοιχεία του ΝΑΤΟ, ένα από τα χαμηλότερα επίπεδα μεταξύ των χωρών της στρατιωτικής συμμαχίας και δέχεται πιέσεις από τις Ηνωμένες Πολιτείες να αυξήσει τις δαπάνες της.

Η Ιταλία θα επιτύχει τον στόχο του ΝΑΤΟ για αμυντικές δαπάνες 2% του ΑΕΠ (ΑΕΠ) φέτος, δήλωσε ο υπουργός Οικονομίας Τζιανκάρλο Τζορτζέτι σε κοινοβουλευτική ακρόαση την Πέμπτη.
Ο προβλεπόμενος αμυντικός προϋπολογισμός της Ιταλίας για το 2024 ήταν στο 1,49% του ΑΕΠ, σύμφωνα με στοιχεία του ΝΑΤΟ, ένα από τα χαμηλότερα επίπεδα μεταξύ των χωρών της στρατιωτικής συμμαχίας και δέχεται πιέσεις από τις Ηνωμένες Πολιτείες να αυξήσει τις δαπάνες της.
«Έχουμε πλήρη επίγνωση της ανάγκης να αυξηθούν αυτές οι δαπάνες τα επόμενα χρόνια», είπε ο Τζορτζέτι, απευθυνόμενος στους νομοθέτες σχετικά με το πολυετές δημοσιονομικό πλαίσιο της Ιταλίας.
Πρακτικά, η επίτευξη του στόχου του 2% θα απαιτούσε περίπου 11 δισεκατομμύρια ευρώ, αλλά η Ιταλία θέλει να προσαρμόσει τα λογιστικά της κριτήρια για να τα ευθυγραμμίσει με τους κανόνες του ΝΑΤΟ και να καταγράψει ως στοιχεία αμυντικών δαπανών που προηγουμένως αποκλείονταν, είπε ο Τζορτζέτι.
Αυτά περιλαμβάνουν χρήματα που δαπανώνται για ορισμένες μη στρατιωτικές τεχνολογίες καθώς και συντάξεις που καταβάλλονται σε συνταξιούχους στρατιώτες.
Πίεση Τραμπ για τις αμυντικές δαπάνες
Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ πιέζει τους συμμάχους του ΝΑΤΟ να αυξήσουν τις στρατιωτικές δαπάνες έως και το 5% του ΑΕΠ, κάτι που ο υπουργός Άμυνας της Ιταλίας Γκίντο Κροσέτο δήλωσε αυτή την εβδομάδα «αδιανόητο».
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή πρότεινε να επιτραπεί στα κράτη μέλη να αυξάνουν τις αμυντικές δαπάνες κατά 1,5% του ΑΕΠ κάθε χρόνο για τέσσερα χρόνια, χωρίς πειθαρχικά μέτρα που κανονικά ξεκινούν όταν το δημόσιο έλλειμμα ξεπεράσει το 3% του ΑΕΠ.
Αλλά η υπερχρεωμένη Ιταλία δεν σκοπεύει να χρησιμοποιήσει αυτό το περιθώριο προς το παρόν, είπε ο Τζορτζέτι.
Οι προβλέψεις την ιταλική οικονομία
Η κεντρική τράπεζα της Ιταλίας, που επίσης καταθέτει στο κοινοβούλιο την Πέμπτη, είπε ότι οι αμυντικές δαπάνες θα πρέπει να αυξηθούν εν μέρει μέσω επιπλέον δανεισμού και εν μέρει μέσω άλλων οικονομιών στον προϋπολογισμό και αυξήσεις φόρων.
Στους τελευταίους οικονομικούς στόχους που δημοσίευσε την περασμένη εβδομάδα, η κυβέρνηση δεσμεύτηκε να διατηρήσει υπό έλεγχο το έλλειμμα του προϋπολογισμού, ακόμη και όταν μείωσε τις προβλέψεις της για την οικονομική ανάπτυξη για φέτος και το επόμενο, εν μέσω αβεβαιότητας για τους εμπορικούς δασμούς των ΗΠΑ.
Η κοινοβουλευτική επιτροπή προϋπολογισμού της Ιταλίας UPB προέβλεψε την Πέμπτη ότι οι δασμοί του Τραμπ θα μπορούσαν να μειώσουν το ΑΕΠ της Ιταλίας κατά 0,3 ποσοστιαίες μονάδες και να οδηγήσουν σε 68.000 λιγότερες θέσεις εργασίας. Δεν έδωσε χρονοδιάγραμμα.
Ένα σημαντικό μέρος της αύξησης του ΑΕΠ της Ιταλίας εξαρτάται από δισεκατομμύρια ευρώ από τα ταμεία ανάκαμψης της ΕΕ για την πανδημία COVID-19, αλλά η Τράπεζα της Ιταλίας προειδοποίησε για καθυστερήσεις και πιθανούς χαμένους στόχους στην επένδυση των μετρητών, τα οποία υποτίθεται ότι θα διατεθούν έως το 2026.
Η κυβέρνηση είχε δαπανήσει περίπου 66 δισεκατομμύρια ευρώ μέχρι τον Μάρτιο, περίπου το 34% των διαθέσιμων κονδυλίων της ΕΕ, και έχει θέσει φιλόδοξους στόχους για να ανακτήσει το χαμένο έδαφος.
Το δημοσιονομικό πλαίσιο προβλέπει δαπάνες των κονδυλίων της ΕΕ για τον COVID-19 σε 40 δισεκατομμύρια ευρώ το 2025, 80 δισεκατομμύρια ευρώ το επόμενο έτος και 12 δισεκατομμύρια ευρώ το 2027.
«Είναι αναπόφευκτο ότι η λογιστική ενός μέρους των δαπανών θα πρέπει να πάει πέρα από το 2026», είπε ο Τζορτζέτι.
Πηγή: Reuters
Διεθνή
Τελεσίγραφο από Ρωσία! Επίθεση με Taurus θα σημαίνει άμεση συμμετοχή της Γερμανίας στον πόλεμο με την Ουκρανία

Οποιοδήποτε πλήγμα σε ρωσικούς στόχους με γερμανικούς πυραύλους Taurus θα θεωρηθεί ως «άμεση συμμετοχή» της Γερμανίας στον πόλεμο στην Ουκρανία, προειδοποίησε σήμερα η Μόσχα, καθώς το Βερολίνο εξετάζει το ενδεχόμενο να προμηθεύσει το συγκεκριμένο οπλικό σύστημα στις ουκρανικές ένοπλες δυνάμεις.
«Ένα πλήγμα με αυτούς τους πυραύλους εναντίον ρωσικών εγκαταστάσεων (…) θα θεωρηθεί ως άμεση συμμετοχή της Γερμανίας σε εχθροπραξίες στο πλευρό του καθεστώτος του Κιέβου, με όποιες συνέπειες αυτό συνεπάγεται», τόνισε η εκπρόσωπος του ρωσικού υπουργείου Εξωτερικών Μαρία Ζαχάροβα, σύμφωνα με τα ρωσικά πρακτορεία ειδήσεων.
Σε αντίθετη γραμμή από τον Σολτς
Ο Φρίντριχ Μερτς, ο κατά πάσα πιθανότητα επόμενος καγκελάριος της Γερμανίας τάχθηκε σε συνέντευξη του την Κυριακή υπέρ της παράδοσης του πυραυλικού συστήματος Taurus στις ουκρανικές ένοπλες δυνάμεις, «αλλά σε συντονισμό με τους Ευρωπαίους εταίρους». Ο απερχόμενος καγκελάριος Όλαφ Σολτς αρνιόταν διαρκώς να προμηθεύσει το Κίεβο με αυτό το πυραυλικό σύστημα.
Το Κρεμλίνο είχε ήδη καταγγείλει τη Δευτέρα τον κίνδυνο «κλιμάκωσης» εάν το Βερολίνο προχωρήσει με την κίνηση αυτή.
Η Ζαχάροβα τόνισε ότι η εκτόξευση αυτών των πυραύλων είναι αδύνατη χωρίς την άμεση βοήθεια της Bundeswehr (γερμανικές ένοπλες δυνάμεις).
Η Ρωσία είχε στο παρελθόν απειλήσει τη Δύση όταν ΗΠΑ και Βρετανία προμήθευσαν το Κίεβο με αμερικανικούς πυραύλους ATACMS και βρετανικούς πυραύλους Storm Shadow.
Αφού το Κίεβο χρησιμοποίησε αυτά τα όπλα εναντίον ρωσικού εδάφους, η Μόσχα απάντησε εκτοξεύοντας τον πειραματικό υπερηχητικό πύραυλο Oreshnik (Ορέσνικ – «φουντουκιά» στα ρωσικά) εναντίον ενός μεγάλου ουκρανικού στρατιωτικού εργοστασίου.
Η Ρωσία έχει απειλήσει να χρησιμοποιήσει ξανά αυτό τον πύραυλο.
Πηγή: ΑΜΠΕ
-
Πολιτική2 εβδομάδες πριν
Ομολογία αποτυχίας! Οι Τούρκοι εγκαταλείπουν τη “Γαλάζια Πατρίδα” δια στόματος του εμπνευστή της
-
Αναλύσεις4 εβδομάδες πριν
Μάικλ Ρούμπιν στη Hellas Journal: Η σύλληψη Ιμάμογλου σηματοδοτεί ότι ο Ερντογάν θα απελευθερώσει τον Οτζαλάν μέσα σε νεκροσακούλα!
-
Πολιτική2 μήνες πριν
Έρχεται «τσουνάμι» αποκαλύψεων και στην Ελλάδα για USAID! Οι ΜΚΟ του Soros και οι Πρέσπες του Τσίπρα
-
Άμυνα1 μήνα πριν
Ισραηλινή δημοσιογράφος: “Με τη διάλυση του NATO η Τουρκία θα βρεθεί σε μεγάλο κίνδυνο! Θα χωριστεί στα δύο”
-
Πολιτική2 εβδομάδες πριν
Τούρκοι εισέβαλαν στην Καβάλα για να δείξουν «απειλητική» πινακίδα της ματωμένης Κύπρου! (video)
-
Πολιτική1 μήνα πριν
Έλληνας από τον Δομοκό αιχμάλωτος των Ουκρανών
-
Πολιτική3 μήνες πριν
Αποκάλυψη Στρος Καν! Με έφαγαν οι ΗΠΑ όπως και τον Καραμανλή!
-
Απόψεις3 μήνες πριν
Διαβεβαιώνω τον κ. Μητσοτάκη ότι η κυβέρνησή του δεν έχει μέλλον