Ακολουθήστε μας

Τουρκία

Ας δοκιμάσουμε την αντοχή του Ερντογάν στο Διεθνές Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων για την υποστήριξη του ISIS

Δημοσιεύτηκε

στις

AHMET S. YAYLA

Κατά τη Σύνοδο Κορυφής του ΝΑΤΟ στο Λονδίνο στις 10 Δεκεμβρίου 2019, ο Πρόεδρος Εμμανουέλ Μακρόν κατηγόρησε την Τουρκία ότι «μερικές φορές συνεργάζεται με αντιπροσώπους του ISIS»προσθέτοντας ότι ήταν «ώρα για την Τουρκία να αποσαφηνίσει (τη) διφορούμενη στάση της για το Ισλαμικό Κράτος». Ήταν ώρα όπου  επιτέλους κάποιος κάλεσε τον Τούρκο Πρόεδρο Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν για τη σιωπηρή υποστήριξή του στο ISIS. Στην πραγματικότητα, το ISIS δεν θα είχε διογκωθεί και δεν θα σκότωνε τόσους πολλούς αμάχους εάν το καθεστώς του Ερντογάν δεν είχε αποφασίσει να το υποστηρίξει άμεσα ή έμμεσα από την εμφάνισή του το 2014. Γεγονός είναι ότι, όταν το ISIS δημιούργησε παρακλάδι στη Raqqa το 2014, η Τουρκική Υπηρεσία Πληροφοριών (MIT) φρουρούσε την μπροστινή πόρτα της πόλης και έβαζε ένα περίτεχνο χαλάκι καλωσορίσματος για τζιχαντιστές εθελοντές στο δρόμο τους προς το μαρτύριο.

Η Τουρκία ήταν ένας κεντρικός κόμβος για το ταξίδι περισσότερων από 50.000 αλλοδαπών μαχητών του ISIS και η κύρια πηγή υλικοτεχνικού υλικού της οργάνωσης, συμπεριλαμβανομένης της πλειονότητας των IED, κάνοντας  έστι τους δύο συμμετέχοντες πρακτικά συμμάχους. Η Τουρκία θα μπορούσε εύκολα να σφραγίσει τα σύνορά της, εμποδίζοντας τη μεταφορά ξένων μαχητών του ISIS ή το πέρασμα της υλικοτεχνικής υποστήριξης. Αντιθέτως, ο τότε πρωθυπουργός Ερντογάν, από την αρχή της σύγκρουσης στη Συρία το 2011, είτε γύρισε προς την αντίθετη κατεύθυνση είτε χρησιμοποίησε άμεσους αντιπροσώπους για να βοηθήσει την τρομοκρατική οργάνωση. Παρακολούθησα προσωπικά τις πολιτικές της κυβέρνησης του Ερντογάν μεταξύ του 2010 και του 2013 ως επικεφαλής της αντιτρομοκρατίας και των επιχειρήσεων και μεταξύ του 2013 και του 2014 ως επικεφαλής της δημόσιας τάξης και των ποινικών ερευνών στη Sanliurfa της Τουρκίας, μια πόλη 2 εκατομμυρίων που έχει θεωρηθεί το τελικό σημείο του «Jihadi Highway» του ISIS.

Έπρεπε να φύγω από την αστυνομία το 2014 και να αποσυρθώ για να μην εμπλακώ με τις φρικαλεότητες του Ερντογάν, οι οποίες ανεβαίνουν στο επίπεδο των εγκλημάτων κατά της ανθρωπότητας. Τα εγκλήματα κατά της ανθρωπότητας ορίζονται ως «εσκεμμένη πράξη, συνήθως ως μέρος μιας συστηματικής εκστρατείας, που προκαλεί ανθρώπινο πόνο ή θάνατο σε μεγάλη κλίμακα.». Στο τέλος, το ISIS δεν θα σκότωνε, τραυματίστηκε, υποδούλωνε και βίαζε χιλιάδες αθώους ανθρώπους χωρίς την τεράστια υποστήριξη που απολάμβανε μέσω της Τουρκίας. Ο Ερντογάν και οι συνωμότες του πρέπει να δικάζονται στο Διεθνές Ποινικό Δικαστήριο της Χάγης για τα εγκλήματά τους κατά της ανθρωπότητας.

Σύμφωνα με μια δημοσίευση του Υπουργείου Εξωτερικών των ΗΠΑ τον Οκτώβριο του 2019, «η Τουρκία παραμένει σημείο διέλευσης για ξένους μαχητές που επιθυμούν να ενταχθούν στο Ισλαμικό Κράτος στο Ιράκ και τη Συρία, κάτι που θα μπορούσε να βοηθήσει την τρομοκρατική ομάδα να αναδιοργανώσει και να ανακτήσει επιρροή». Η κυβέρνηση των ΗΠΑ προειδοποίησε περαιτέρω ότι στο ISIS «ξένοι μαχητές που διέρχονται μέσω της Τουρκίας θα μπορούσαν να βοηθήσουν το Ισλαμικό Κράτος να αναγεννηθεί». Οι ξένοι μαχητές έχουν εγκαταλείψει την χώρα, αλλά τα αποδεικτικά στοιχεία της τουρκικής βοήθειας χύνονται στο φως.

Στις 3 Δεκεμβρίου 2019, ο τρομοκράτης Hamid Shakir Saba’ al-Badri – ξάδελφος του νεκρού Abu Bakir al-Baghdadi – συνελήφθη νότια του Κιρκούκ του Ιράκ,όταν  επέστρεψε από το ασφαλές καταφύγιο του στην Τουρκία. Ένας Τούρκος κρατούμενος στην επιμέλεια των Συριακών Δημοκρατικών Δυνάμεων (SDF) είπε στον δημοσιογράφο Lindsey Snell για ένα τεράστιο καταφύγιο ISIS διατηρείται στο Γκαζιαντέπ της Τουρκίας. Ο κρατούμενος δήλωσε, «υπήρχαν τόσοι πολλοί ξένοι εκεί. Τόσες πολλές διαφορετικές γλώσσες. Αυτοί (Τουρκία) ήξεραν για ποιο λόγο ήμασταν εκεί ». 

Ο διπλός ρόλος της Τουρκίας σε σχέση με το ISIS – προσποιούμενη ότι το πολεμούσε, ενώ το υποστηρίζει παράνομα – περιελάμβανε την ανεπίσημη κρατική πολιτική για την προώθηση μιας πολιτικής ισλαμιστικής ιδεολογίας, προωθώντας έτσι τη ριζοσπαστικοποίηση του τουρκικού κοινού. Το αποτέλεσμα ήταν η αυξημένη υποστήριξη των τρομοκρατικών σαλαφιστικών οργανώσεων. Για παράδειγμα, το 8% των Τούρκων δήλωσε ότι έχουν θετική άποψη για το ISIS, σύμφωνα με έρευνα του ερευνητικού κέντρου PEW το 2015. Ομοίως, η έρευνα για τις κοινωνικές τάσεις της Τουρκίας ανέφερε ότι το 9,3% των ερωτηθέντων πίστευαν ότι το ISIS δεν ήταν τρομοκρατική οργάνωση και το 5,4% δήλωσε ότι υποστηρίζει τις ενέργειές του.

Αυτή η ιστορική ιδεολογική τάση μεταξύ των Τούρκων μεταφράστηκε σε σημαντικά αυξημένο αριθμό Τούρκων αλλοδαπών μαχητών: έως 9.476 Τούρκοι τρομοκράτες του ISIS, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση του Κέντρου Καταπολέμησης της Τρομοκρατίας, καθιστώντας την Τουρκία τον υψηλότερο συντελεστή ξένων μαχητών στο ISIS. Η οργάνωση απλώς δεν θα είχε επιβιώσει χωρίς τις συνεχιζόμενες προμήθειες που παραδόθηκαν από την Τουρκία, συμπεριλαμβανομένων μποτών, στολών, 21 γιλέκων, τροφίμων και, το πιο σημαντικό, εκρηκτικών ακόμη και πριν από την εμφάνιση του χαλιφάτου. Η Τουρκία είχε γίνει ο κύριος προμηθευτής των υλικών που χρησιμοποιεί το ISIS για την παραγωγή εκρηκτικών της.

Το ISIS «έχει, πρώτον, ένα σημαντικό δίκτυο εξαγοράς που λειτουργεί στην Τουρκία και, δεύτερον, μια σαφή διαδρομή εφοδιασμού από την Τουρκία, μέσω της Συρίας, προς το Ιράκ», σύμφωνα με την έκθεση του 2016 για την έρευνα για τα όπλα σύγκρουσης (CAR). Η CAR αποκάλυψε επίσης ότι «η Τουρκία είναι το πιο σημαντικό σημείο αναφοράς για εξαρτήματα που χρησιμοποιούνται στην κατασκευή IED» από το Ισλαμικό Κράτος. Στην πραγματικότητα, οι αναφορές της CAR τεκμηριώνουν ότι οι μαχητές του ISIS «προμηθεύουν τα περισσότερα από τα προϊόντα που χρησιμοποιούνται στην κατασκευή όπλων και πυρομαχικών από την τουρκική εγχώρια αγορά».

Ο Τούρκος δημοσιογράφος Τόλγκα Τάνης αποκάλυψε πώς οι τουρκικές εταιρείες εξήγαγαν εκρηκτικά υλικά στο ISIS. Ο Τάνης ανέφερε μέσω της έκθεσης CAR: «μπορούμε να μοιραστούμε τις πληροφορίες που ζητάτε με την MIT» ή «να επικοινωνήσετε με την τουρκική κυβέρνηση».  Ο Τάνης, προφανώς, διέσχισε μια κόκκινη γραμμή με το άρθρο του, και αμέσως μετά τη δημοσίευση του άρθρου, απολύθηκε  ενώ παράλληλα χτυπήθηκε μέσω μιας έρευνας δυσφήμισης που υπέβαλε ο Πρόεδρος Ερντογάν. Στις 18 Νοεμβρίου 2019, το Υπουργείο Εξωτερικού Ελέγχου Περιουσιακών Στοιχείων του Υπουργείου Οικονομικών των ΗΠΑ (OFAC) όρισε δύο Τούρκους αδελφούς, τον Αχμέτ και τον Ισμαήλ Μπαλτάουν, ως «πράκτορες προμηθειών ISIS» με έδρα την Τουρκία, εκτός από τέσσερις εταιρείες που συνδέονται με το ISIS σε Συρία και Τουρκία. Οι αδελφοί Bayaltun ήταν γνωστοί για το ρόλο τους στην προμήθεια του ISIS, συγκεκριμένα με την αποστολή 48 τόνων πάστας αλουμινίου για χρήση σε IED ISIS. Το πιο σημαντικό, οι αδελφοί Bayaltun είχαν στενή σχέση με τον πρόεδρο του AKP Mustafa Bayaltun στη Sanliurfa, όπου βρίσκεται το γραφείο τους. 

Η Τουρκία ανέθεσε σκόπιμα στην τουρκική Εθνική Υπηρεσία Πληροφοριών (MIT) να ασχοληθεί με τις προμήθειες των τρομοκρατικών οργανώσεων τζιχαντιστών των σαλαφιστών, εκτός από ορισμένες ΜΚΟ όπως το Ίδρυμα Ανθρωπιστικής Βοήθειας (IHH). Για παράδειγμα, ο ρόλος της τουρκικής εθνικής νοημοσύνης (MIT) δημοσιοποιήθηκε μέσω στάσης κυκλοφορίας στον αυτοκινητόδρομο Adana, όταν, στις 19 Ιανουαρίου 2014, τρία φορτηγά που λειτουργούσαν υπό την MIT σταμάτησαν η αστυνομία, η οποία βρήκε όπλα στρατιωτικής ποιότητας κρυμμένα κάτω από κουτιά φαρμάκων που μεταφέρονται στη Συρία.

Ο Πρόεδρος Ερντογάν, πέραν της άμεσης και έμμεσης υποστήριξης των τρομοκρατικών οργανώσεων, αγόρασε επίσης το πετρέλαιο του ISIS μέσω μιας τουρκικής εταιρείας με την επωνυμία Powertrans που ελέγχεται από τον γαμπρό του, Berat Albayrak Η Albayrak πλήρωσε έως και 3 εκατομμύρια δολάρια την ημέρα στο ύψος της παραγωγής πετρελαίου του ΙSIS. Στην πραγματικότητα, ο Ερντογάν πέρασε ένα νομοσχέδιο για να παραχωρήσει τα δικαιώματα μεταφοράς πετρελαίου με δεξαμενόπλοιο και σύναψε τη Powertrans χωρίς δημόσια προσφορά ως τη μοναδική εξουσιοδοτημένη εταιρεία. Εκτός από την αγορά πετρελαίου του ISIS, ο Ερντογάν ανέθεσε στον γιο του, Bilal Albayrak, μέσω της ναυτιλιακής εταιρείας της Μάλτας, του ομίλου BMZ, να πουλήσει πετρέλαιο ISIS στην παγκόσμια αγορά.

Η Τουρκία του Ερντογάν διαδραμάτισε σταθερά έναν κρίσιμο ρόλο στη χρηματοδότηση της τρομοκρατίας – πολύ καιρό μετά την επίσημη πτώση του ISIS και μέχρι το 2019, αν όχι αργότερα. Το ISIS είχε γραφεία στην Χαβάλα στο Γκαζιαντέπ και την Κωνσταντινούπολη. Για παράδειγμα, στις 15 Απριλίου 2019, η OFAC όρισε το Rawi Network για παροχή υποστήριξης σε τρομοκράτες ή τρομοκρατικές ενέργειες μέσω επιχειρήσεων παροχής χρημάτων που είχαν γραφεία στην Τουρκία και σε άλλες χώρες. Ομοίως, μόλις τον περασμένο Σεπτέμβριο, η OFAC όρισε την εταιρεία Saksouk για ανταλλαγή και μεταφορά χρημάτων, το Al-Khalidi Exchange και αρκετούς άλλους που «βοήθησαν, χρηματοδότησαν ή παρείχαν οικονομική, υλική ή τεχνολογική υποστήριξη ή αγαθά ή υπηρεσίες στο ISIS» διατηρώντας γραφεία στην Τουρκία.

Σύμφωνα με το OFAC, το Al Khalidi Exchange “στο al-Raqqah, στη Συρία και στο Gaziantep, η Τουρκία συμμετείχε στη μεταφορά χρημάτων του ISIS από το Ιράκ μέσω του al-Raqqah, στη Συρία, στο Gaziantep της Τουρκίας, προς υποστήριξη του ISIS.” Το Al-Khalidi ήταν το πιο σημαντικό γραφείο μεταφοράς χρημάτων στην περιοχή που χρησίμευε για χρηματοδότηση περιοχών που κρατούνται από το ISIS. «Εκατοντάδες χιλιάδες δολάρια ημερησίως περνούσαν από το γραφείο στη Sanliurfa της Τουρκίας.» Το ISIS διατηρεί επίσης γραφεία στο Χαβάλας στην Τουρκία. Τον Απρίλιο του 2018, η αστυνομία της Κωνσταντινούπολης βρήκε περισσότερα από 1,3 εκατομμύρια δολάρια σε μετρητά και άλλα 2 εκατομμύρια δολάρια σε άλλα νομίσματα, χρυσό και ασήμι που χρησιμοποιήθηκαν για συναλλαγές μαζί με όπλα αφού ενημερώθηκαν από τις ΗΠΑ.  Τέλος, το ISIS Emni, η διεύθυνση πληροφοριών του ISIS, είναι γνωστό ότι χρησιμοποιεί τουρκικές τράπεζες και τα τουρκικά ταχυδρομεία για τη μεταφορά χρημάτων σε μέλη του ISIS ανά τον κόσμο.

Η Asma Fawzi Muhammad al-Qubaysi, μία από τις συζύγους του Abu Bakr al-Baghdadi, προφανώς κρατήθηκε από την Τουρκία ως φιλοξενούμενη από τις 2 Ιουνίου 2018. Συνελήφθη στο Hatay της Τουρκίας, μαζί με άλλα δέκα μέλη της οικογένειας του al-Baghdadi . Ο κόσμος έμαθε μόνο για την παρουσία της στην Τουρκία μετά το θάνατο του al-Baghdadi, όταν η Τουρκία δέχθηκε κριτική για το γεγονός ότι δεν εντοπίζει την ένωση του ηγέτη του ISIS τόσο κοντά στα τουρκικά σύνορα. Ο νούμερο ένα αντικαταστάτης του Χαλίφη, ο Αμπού Χασάν αλ Μουχαχίρ, σκοτώθηκε από τις αμερικανικές δυνάμεις κοντά στο Τζαράμπλου υπό τον έλεγχο της Τουρκίας. Ο Ερντογάν, μετά το θάνατο του ηγέτη του ISIS σε ένα συγκρότημα πολύ κοντά στο τουρκικό σημείο παρατήρησης, δήλωσε, ”Πιάσαμε τη γυναίκα του, αλλά δεν περηφανευθήκαμε γι ‘αυτό. Αυτό το ανακοινώνω σήμερα για πρώτη φορά, ενώ επικρίνω τις Ηνωμένες Πολιτείες για την ηγεσία μιας καμπάνιας επικοινωνίας σχετικά με τη δολοφονία του al-Baghdadi.”

Η Τουρκία επίσης δεν ήταν ειλικρινής για την έρευνα, τη δίωξη και τη σύλληψη των μελών του ISIS. Οι στατιστικές για τις φυλακές είναι οι καλύτερες ενδείξεις για τη μαλακή προσέγγιση της Τουρκίας. Σύμφωνα με το τουρκικό Υπουργείο Δικαιοσύνης, 1354 Τούρκοι και μη Τούρκοι τρομοκράτες ISIS κρατήθηκαν στις τουρκικές φυλακές από τον Φεβρουάριο του 2018 σε σύγκριση με περισσότερα από 10.000 μέλη του ΡΚΚ – και περισσότερα από 50.000 άτομα που σχετίζονται με την απόπειρα πραξικοπήματος. Παρομοίως, υποθέσεις που σχετίζονται με το ISIS με ισχυρά στοιχεία εναντίον των υπόπτων οδήγησαν στην απελευθέρωσή τους.

Τον Ιούνιο του 2018 ένα τουρκικό δικαστήριο απελευθέρωσε έναν από τους συνωμότες στις επιθέσεις αυτοκτονίας της ISIS Ankara το 2015, οι οποίες σκότωσαν 109 άτομα και τραυματίστηκαν πάνω από 500 . Ένα δικαστήριο της Gaziantep απελευθέρωσε 39 από τους 60 υπόπτους του ISIS τον Ιούνιο του 2017, οι οποίοι συμμετείχαν στις επονομαζόμενες 2015 Suruc και 2015 Ankara ISIS επιθέσεις αυτοκτονίας. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα δημόσια κατακραυγή. Ο εμίρης του ISIS του Ντιγιαρμπακίρ απελευθερώθηκε δύο φορές από τη φυλακή, παρόλο που είχε άμεσες ευθύνες σε τρομοκρατικές επιθέσεις.Ένας δημοσιογράφος που ακολούθησε την υπόθεση Ντιγιαρμπακίρ έγραψε ένα άρθρο με τίτλο: «Οι ύποπτοι του ISIS καταδικάστηκαν σαν να ανταμείβονταν»

Ο Τούρκος πρόεδρος Ερντογάν και οι συνωμότες του έχουν αίμα στα χέρια τους. Με βάση τα καλά τεκμηριωμένα και αναμφισβήτητα αποδεικτικά στοιχεία, είναι σαφές ότι ο Ερντογάν υποστηρίζει άμεσα και έμμεσα το ISIS.

Ο Ερντογάν κρατά την Ευρώπη ως όμηρο, εκβιάζοντάς την με την απελευθέρωση των σύρων προσφύγων. Ομοίως, ο Ερντογάν κατέχει την ομηρία της αεροπορικής βάσης του ΝΑΤΟ στο Incirlik.

Αλλά ο αυτοκράτορας είναι γυμνός και είμαστε όλοι υπεύθυνοι αν δεν μιλήσουμε.

Μετάφραση Χωριανόπουλος Άγγελος

πηγή: investigativejournal

 

Αιγαίο

“Συμφωνία – ΑΙΧΜΑΛΩΣΙΑΣ – των Αθηνών”!

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Η Τoυρκία κατήγγειλε την Ελλάδα για την πρόθεση της Αθήνας να ανακηρύξει δύο θαλάσσια πάρκα (ανεμογεννητριών)!
Και φτάσαμε στο σημείο η Τουρκία να κατηγορεί την Ελλάδα, ότι προσπαθεί να δημιουργήσει «τετελεσμένα» – η Ελλάδα! – σε θαλάσσιες περιοχές που αποτελούν «ανοιχτές διαφορές» μεταξύ των δύο κρατών…
Να σημειωθεί ότι από τα δύο αυτά πάρκα το ένα βρίσκεται στο… Ιόνιο (όπου δεν υπάρχει, ούτε μπορεί να υπάρξει οποιαδήποτε «ανοιχτή διαφορά» με την Τουρκία), ενώ το άλλο βρίσκεται στο Αιγαίο, και εκτείνεται από δυτικά της Μήλου ως τη Νίσυρο, δηλαδή εντεύθεν της μέσης γραμμής του Αιγαίου!
Κι όλα αυτά, ενώ έχουμε υπογράψει, πριν τέσσερις μήνες υποτίθεται, «Συμφωνία περί Φιλίας» με την Τουρκία, την περιβόητη η «Συμφωνία των Αθηνών»!
Την οποία τώρα μας καταγγέλλουν ότι την «παραβιάζουμε», λέει!
Πώς είναι δυνατόν να “παραβιάζουμε” μια Συμφωνία που ΔΕΝ είναι “δεσμευτική”; Για τίποτα και κανένα από τα δύο μέρη;
* Πρώτον να σημειώσουμε ότι «τετελεσμένα» (fait accompli, στη διπλωματική γλώσσα) ονομάζονται πρωτοβουλίες ενός κράτους που ξεπερνούν τα όρια δικαιοδοσίας της κυριαρχίας του ή των κυριαρχικών του δικαιωμάτων, και επιβάλλονται χωρίς προηγούμενες διαπραγματεύσεις με άλλα «ενδιαφερόμενα» κράτη…
Η δημιουργία αιολικών πάρκων μέσα στην ελληνική αιγιαλίτιδα ζώνη ή μέσα σε θαλάσσιες ζώνες ελληνικών κυριαρχικών δικαιωμάτων – και μάλιστα σε περιοχές στις οποίες κανένα άλλο κράτος δεν μπορεί να διεκδικήσει κυριαρχικά δικαιώματα – ΔΕΝ είναι πολιτική “επιβολής τετελεσμένων»!
Είναι άσκηση κυριαρχίας ή άσκηση κυριαρχικών δικαιωμάτων.
Για την οποία δεν οφείλει να διαβουλευτεί με κανένα άλλο κράτος…
Αντίθετα, «τετελεσμένα» έχουμε όταν η Τουρκία κηρύσσει την «Γαλάζια Πατρίδα» και καταπατά κυριαρχικά δικαιώματα της Ελλάδας σε συμφωνία με την «κυβέρνηση» της Λιβύης (Τουρκολυβικό μνημόνιο) παραβιάζοντας το Δίκαιο της Θάλασσας. Και μάλιστα με τρόπο ώστε τελικά, τη “Συμφωνία” αυτή, ΔΕΝ την αναγνωρίζει κανένα άλλο κράτος!
ΟΥΤΕ καν το Κοινοβούλιο της Λιβύης!
ΟΥΤΕ το Ανώτατο Δικαστήριο της Λιβύης…
Έχουμε λοιπόν, μια χώρα – την Τουρκία – που επιβάλλει η ίδια «τετελεσμένα» σε βάρος μας, να κατηγορεί… εμάς, ότι εμείς προσπαθούμε, λέει, να επιβάλλουμε “τετελεσμένα” σε περιοχές που έτσι κι αλλιώς είναι δικές μας ή δικής μας δικαιοδοσίας…
Και πάντως, περιοχές όπου εκείνοι δεν έχουν κανένα λόγο.
* Αυτά παθαίνουν όσοι υπογράφουν «Συμφωνίες περί Φιλίας» με γείτονες τους που επιβάλλουν τετελεσμένα σε βάρος τους. Τελικά έρχονται οι… «φίλοι» μας και κατηγορούν εμάς ότι εμείς επιβάλλουμε τετελεσμένα σε βάρος τους, πάνω στα δικά μας!
Εκεί που μας χρώσταγαν μας παίρνουν και το βόδι…
Αυτά παθαίνουν όσοι βιάζονται να υπογράψουν «Συμφωνίας περι Φιλίας» χωρίς προηγουμένως να απαιτήσουν την άρση των τετελεσμένων του αντιπάλου.
Ουσιαστικά έρχονται οι Τούρκοι και ασκούν βέτο σε οποιαδήποτε ελληνική απόφαση στις θαλάσσιες περιοχές της Ελλάδας. Παντού!
* Στην αρχή με τη λεγόμενη “Συμφωνία των Αθηνών” “ξεπλύναμε” την Τουρκία – αφού η διεθνής κοινότητα διαπίστωσε ότι διακηρύσσουμε τη «φιλία» μας με χώρα που δημιουργεί τετελεσμένα σε βάρος μας! Άρα διαμηνύσαμε στη διεθνή κοινότητα, να ΜΗ αντιμετωπίζει την Τουρκία ως “αναθεωρητική δύναμη” ή ως “επιθετική χώρα”!
Και τώρα διαπιστώνουμε ότι η ΜΗ δεσμευτική αυτή Συμφωνία μας δένει τα χέρια παντού (κατά της ερμηνεία της Άγκυρας), ακόμα και πάνω στις ζώνες των αδιαμφισβήτητα δικών μας κυριαρχικών δικαιωμάτων!
Αν αυτό δεν είναι ΑΠΟΤΥΧΙΑ εξωτερικής Πολιτικής, τι είναι;
* Υπάρχει και συνέχεια όμως: Η Ελλάδα «απάντησε» εμμέσως ότι το θέμα δεν είναι «διμερές», είναι… “Ευρωπαϊκό”, λέει, αφού με τα Αιολικά θαλάσσια πάρκα (τα οποία θα χρηματοδοτήσει το Ευρωπαϊκό Ταμείο Ανάκαμψης) η Ελλάδα εφαρμόζει την Ευρωπαϊκή Περιβαλλοντική Πολιτική για την «Πράσινη Μετάβαση».
Η αλλιώς: Τρία πουλάκια κάθονταν και μάσαγαν τομπάκο!
— Πρώτον η υπεράσπιση της εθνικής κυριαρχίας και των εθνικών κυριαρχικών δικαιωμάτων είναι ΠΡΩΤΙΣΤΩΣ εθνικό θέμα για κάθε χώρα μέλος της Ένωσης.
Οι θεσμοί της Ευρωπαϊκής Ένωσης ΔΕΝ έχουν «υποχρέωση» ΟΥΤΕ «αυτόματη δικαιοδοσία» να υπερασπιστούν την κυριαρχία ή τα κυριαρχικά δικαιώματα ενός κράτους-μέλους, όταν απειλούνται από ένα γειτονικό ΜΗ μέλος της Ένωσης.
Αν, όμως, η χώρα-μέλος που θίγεται διαμαρτυρηθεί και αντιδράσει στα «τετελεσμένα» του «καταπατητή», τότε η Ενωμένη Ευρώπη έχει την υποχρέωση να συμπαρασταθεί στο κράτος-μέλος. Και η «συμπαράσταση» αυτή δεν είναι «αυτόματη», είναι συνήθως κατόπιν πολλών «διαβουλεύσεων» μεταξύ των υπολοίπων κρατών-μελών, και πάντως πουθενά δεν προβλέπεται έμπρακτη ή, πολύ περισσότερο, στρατιωτική συμπαράσταση.
Όπως στην περίπτωση του Τουρκολυβικού μνημονίου – που θίγει ανοιχτά την Ελλάδα – η Ευρωπαϊκή Ένωση δήλωσε τελικά ότι ΔΕΝ το θεωρεί «νόμιμο» (γιατί δεν είναι), αλλά πέραν αυτού ΔΕΝ έκανε τίποτα για να το ακυρώσει.
Και στους δύο κύκλους διεθνών διαπραγματεύσεων για το Λιβυκό, η Τουρκία κλήθηκε να συμμετάσχει, ενώ την Ελλάδα, που ευθέως θίγεται από το Τουρκολυβικό Μνημόνιο οι ευρωπαίοι εταίροι ΔΕΝ την προσκάλεσαν καν…
Συνεπώς, όταν θίγονται τα κυριαρχικά μας δικαιώματα, το πρόβλημα είναι πρωτίστως ΔΙΚΟ μας! Κι αν αντιδράσουμε σοβαρά, ίσως μπορούμε να περιμένουμε κάποιου είδους «συμπεράσταση» από τους εταίρους μας. Αλλά, αν δεν αντιδράσουμε και απλώς “μεταθέσουμε την ευθύνη” στους εταίρους μας, αυτοί ΔΕΝ πρόκεται να αντιδράσουν!
Όπως φαίνεται, έχουμε βρει ένα τρόπο, ευσχήμως, να απεμπολήσουμε τα κυριαρχικά μας δικαιώματα.
— Όσον αφορά την «Πράσινη Μετάβαση», οι Τούρκοι δεν λένε να ΜΗ γίνουν αιολικά πάρκα. Απλώς επιμένουν ότι θα πρέπει η Ελλάδα να διαπραγματευθεί προηγουμένως μαζί τους το ποιός θα έχει την εκμετάλλευσή τους, ακόμα κι αν ανήκουν σε περιοχές (δυτικά της Μήλου – στη Φαλκονέρα – δηλαδή απέναντι από τις ακτές της Πελοποννήσου) όπου ουδείς αμφισβήτησε ποτέ την Ελληνική δικαιοδοσία.
Και δημιουργούν προηγούμενο, για να τους “χρωστάμε”!
Δηλαδή για να μας πούν αύριο, ότι εντάξει, δεχθήκαμε να ασκήσετε τα δικά σας κυριαρχικά δικαιώματα… έξω από τις ακτές της Πελοποννήσου, τώρα κι εσείς πρέπει να δεχθείτε ότι κι εμείς θα ασκήσουμε κυριαχικά δικαιώματα (που το Διεθνές Δίκαιο ΔΕΝ τους τα αναγνωρίζει) γύρω από τα Ελληνικά νησιά στο Ανατολικό Αιγαίο, ή ανατολικά της Κρήτης ή νοτίως του Καστελλόριζου. Όπου όλοι οι διεθνείς Χάρτες οι οποίοι αποτυπώνουν το Διεθνές Δίκαιο της Θάλασσας προβλέπουν ότι ισχύει η Ελληνική Δικαιοδοσία.
Μ’ άλλα λόγια, μας λένε να μοιράσουν μαζί μας… τα δικά μας! Να μας αφήσουν κάποιο μέρος των δικών μας, κι ύστερα εμείς να δεχθούμε να καταπατήσουν όλα τα υπόλοιπα – επίσης ΔΙΚΑ μας!
Εκεί οδηγεί, μεταξύ πολλών άλλων, και η «Συμφωνία των Αθηνών», που μόλις προ τετραμήνου υπογράψαμε!
Αυτό ΔΕΝ ονομάζεται «Πολιτική αρχών». Αυτό ονομάζεται ΜΗ Πολιτική!
Ή ΠΑΡΑΙΤΗΣΗ από την (Εξωτερική) Πολιτική…
Η Πολιτική δεν αφορά ποιες «αρχές» θα διακηρύσσουμε διεθνώς. Αλλά πώς προασπιζόμαστε τα εθνικά μας συμφέροντα.
Αν υποστηρίζουμε τις σωστές «αρχές», αλλά όταν απειλούμαστε μεταθέτουμε την ευθύνη σε άλλους, τότε απλώς ΔΕΝ έχουμε Πολιτική…

Ως γνωστόν, με ευχές και με “αρχές”… δεν βάφονται αυγά!

* Κάποιοι δικοί μας μιλούν για “αποκλιμάκωση” ως μόνιμη επιδίωξη της Εξωτερικής μας Πολιτικής.
Η “αποκλιμάκωση” είναι ένας στιγμιαίος χειρισμός, σε μια κρίσιμη στιγμή. ΔΕΝ είναι “Πολιτική”.
Αν διακηρύσσεις ότι επιδιώκεις μονίμως την “αποκλιμάκωση”, ουσιαστικά παρακινείς τους απέναντι να κλιμακώνουν συνεχώς εναντίον σου, ώστε εσύ να “αποκλιμακώνεις” υποχωρώντας – κι έτσι να κερδίζουν σε βάρος σου χωρίς να ρίχνουν σφαίρα και χωρίς να διακινδυνεύουν το παραμικρό! Με διαρκείς εκφοβισμούς σε βάρος σου, χωρίς ρίσκο (by fright, not by fight).
* Οι δικοί μας μιλάνε ακόμα για “εξομάλυνση” των ελληνοτουρκικών σχέσεων. Ως μόνιμη πολιτική επιδίωξη.
Μπορεί να υπάρχει “εξομάλυνση” με μια Τουρκία που διεκδικεί όλο και περισσότερο και συνεχώς κλιμακώνει τις έμπρακτες προκλήσεις της και τα τετελεσμένα της σε βάρος μας;
Το ζητούμενο της Ελληνικής Εξωτερικής Πολιτικής είναι ΠΩΣ θα εξουδετερώσουμε την τουρκική προκλητικότητα και τον τουρκικό αναθεωρητισμό, όχι πώς θα… “εξομαλύνουμε” τις σχέσεις μας με τον τουρκικό “αναθεωρητισμό”.
* Και το πιο γελοίο απ’ όλα είναι όταν προσπαθούμε εμείς, εδώ, στην Ελλάδα, να “δικαιολογήσουμε” τις τωρινές τουρκικές προκλήσεις, αποδίδοντάς τις στους εσωτερικούς πολιτικούς ανταγωνισμούς μέσα στην Τουρκία.
Δηλαδή, λένε κάποιοι δικοί μας, μη δίνετε σημασία και μη “τσιμπάτε”, δεν τα εννοούν αυτά οι Τούρκοι. Τα λένε μόνο για εσωτερική κατανάλωση…
— Πριν τις πρόσφατες αυτοδιοικητικές εκλογές, μας έλεγαν ότι οι ΝΟΤΑΜ που έβγαιναν για την αποστρατιωτκοποίηση των νησιών μας ήταν προεκλογικό πυροτέχνημα γιατί ανέβαινε η υποψηφιότητα Ιμάμογλου…
— Μετά τις εκλογές, μας λένε πως οι ενστάσεις της Τουρκίας για τα αιολικά πάρκα έξω από τη Μήλο, οφείλονται στο ότι έχασε ο Ερντογάν τις αυτοδιοικητικές εκλογές (τις οποίες είχε χάσει και πριν τέσσερα χρόνια, επίσης)…
Γενικώς αν τους πιστέψουμε, τίποτα απ’ όλα αυτά δεν τα “εννοεί” η Τουρκία. Όλα τα κάνει για “εσωτερικούς λόγους”, λέει…
Εκείνο που τους διαφεύγει είναι ότι και το βασικό κόμμα της Αντιπολίτευσης στην Τουρκία, το Ρεπουμπλικανικό, είναι εξ ίσου προκλητικό και επιθετικό έναντι της Ελλάδας. Όπως και το άλλο κόμμα της Αντιπολίτευσης, το λεγόμενο “Καλό Κόμμα”…
Συνεπώς η επιθετικότητα κατά της Ελλάδας είναι ΚΟΙΝΟ σημείο σύγκλισης ανάμεσα στην κυβέρνηση Ερντογάν και στην Αντιπολίτευσή του.
Κι εμείς εδώ καθησυχάζουμε εαυτούς και αλλήλους, ότι όλες αυτές οι δηλώσεις γίνονται “για εσωτερικούς λόγους”, λέει, και να μην τις παίρνουμε στα σοβαρά…
Οι επιθετικές δηλώσεις κατά της Ελλάδας, απ’ ΟΛΟΚΛΗΡΗ την πολιτική ηγεσία της χώρας, διαμορφώνουν τις προσδοκίες του Τουρκικού λαού και την μακροχρόνια Πολιτική της χώρας απέναντί μας.
Αντίθετα η υποβάθμιση και η αγνόησή τους, εκ μέρους της δικής μας ηγεσίας, απλώς δείχνει ότι εμείς ΔΕΝ έχουμε καμία απολύτως πολιτική απέναντι στην Τουρκία.
Τώρα μάλιστα συρόμαστε και στην αιχμαλωσία.
Διότι όταν εν ονόματι μιας ΜΗ δεσμευτικής “Συμφωνίας περί Φιλίας”, η Τουρκία διατυπώνει ενστάσεις για αιολικά πάρκα έξω από τις ακτές της Πελοποννήσου, αυτό σημαίνει ότι έχουμε σιωπηλώς αποδεχθεί να ΜΗΝ κάνουμε απολύτως τίποτα, οπουδήποτε, αν δεν τους ρωτήσουμε. Αν δεν πάρουμε την άδειά τους.
Για να εκμεταλλευτούμε τα δικά μας πρέπει να τους παραχωρήσουμε κάποια άλλα – επίσης δικά μας – κάπου αλλού.
Αυτό δεν είναι Συμφωνία περί Φιλίας. Είναι εύσχημη Συνθηκολόγηση.
Αυτό δεν είναι “Συμφωνία των Αθηνών”.
Είναι μάλλον, Συμφωνία ΑΙΧΜΑΛΩΣΙΑΣ των Αθηνών…
Συνέχεια ανάγνωσης

Άγγελος Χωριανόπουλος

Future Warfare: Πρώτη πτήση του Τουρκικού ΑΝΚΑ-3 ετοιμάζεται στα τέλη του έτους

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Η Turkish Aerospace Industries (TAI) ετοιμάζεται για την πρώτη πτήση του τελευταίου της Μη Επανδρωμένου Αεροσκάφους μάχης Anka-3, μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους. Με μια σχεδιαστική φιλοσοφία που κληρονομεί από την καταγωγή του ANKA, το Anka-3 εξελίσσεται ως ένα μη επανδρωμένο εναέριο όχημα μάχης (UCAV) που διαθέτει αρκετά χαμηλό ηλεκτρομαγνητικό αποτύπωμα σύμφωνα με την εταιρεία.

Ο σχεδιασμός του δεν περιλαμβάνει συμβατική ουρά στο οπίσθιο μέρος με σκοπό να μειώσει το πιθανό ηλεκτρομαγνητικό και οπτικό αποτύπωμα. Η ικανότητα του μη επανδρωμένου αεροσκάφους να κινητοποιείται γρήγορα και να διατηρεί μεγάλους χρόνους πτήσης σε μεγάλα ύψη υπογραμμίζει τη στρατηγική χρησιμότητά του σε πολλαπλά προφίλ αποστολών.

Να σημειωθεί πως η τουρκική αμυντική βιομηχανία προετοιμάζει τα αεροσκάφη ANKA-3 και KAAN για τις πρώτες τους πτήσεις στα τέλη του Δεκεμβρίου. Το ANKA-3, το οποίο θα λειτουργεί συνεργατικά με το μαχητικό KAAN, χαρακτηρίζεται από χαμηλή ορατότητα, υψηλή ταχύτητα και αυξημένο ωφέλιμο φορτίο χάρης τα υλικά RAM που χρησιμοποιεί.

Το ANKA-3, μετά από δομικές και υποσυστημικές βελτιώσεις, θα πραγματοποιήσει την παρθενική του πτήση πριν από το τέλος του έτους. Τα πρωτότυπα ANKA-3 και KAAN θα πραγματοποιήσουν τις πρώτες τους πτήσεις (χωρίς την επιχειρησιακή/επίσημη βαφή), όπως ακριβώς και τα HÜRJET.

Συνέχεια ανάγνωσης

Συρία

Πώς προχωρά η τουρκο-συριακή επανασυμφιλίωση

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Του Κώστα Ράπτη

Το 2022 έληξε με έναν διπλωματικό σεισμό – που με τη σειρά του ολοκληρώνει έναν μεγαλύτερο χρονικό κύκλο δέκα ετών: η επανασυμφιλίωση της Τουρκίας του Ταγίπ Ερντογάν με τη Συρία του Μπασάρ αλ Άσαντ αποδεικνύεται ότι προχωρά, χάρη στη ρωσική διαμεσολάβηση, με ρυθμούς ταχύτερους του αρχικώς αναμενόμενου.

Οι αρχηγοί των μυστικών υπηρεσιών της Τουρκίας και της Συρίας είχαν κάνει την προεργασία τους πολύ διακριτικά. Και την περασμένη Τετάρτη συνόδευσαν στη Μόσχα τους υπουργούς Άμυνας των χωρών τους για την πρώτη πολιτική επαφή των δύο πλευρών μετά το ξέσπασμα της λεγόμενης “Αραβικής Άνοιξης” το 2011 και τη διακοπή των τουρκοσυριακών διπλωματικών σχέσεων το επόμενο έτος.

Το ότι εν μέσω της ουκρανικής περιπέτειας ο Ρώσος υπουργός Άμυνας Σεργκέι Σοϊγκού είχε το περιθώριο να φιλοξενήσει μια τέτοια συνάντηση δείχνει πόση σημασία εξακολουθεί να αποδίδει η Μόσχα στο συριακό μέτωπο (όπου εμπλέκεται στρατιωτικά από το 2015), αλλά και πόση σημασία αποδίδουν στον ρόλο της οι συνομιλητές της στην περιοχή.

Για τη συνέχεια Capital

Συνέχεια ανάγνωσης

Ινφογνώμων

Infognomon Logo

Περιηγηθείτε στα κορυφαία βιβλία του βιβλιοπωλείου μας

Προβολή όλων

Δημοφιλή