Ακολουθήστε μας

Γενικά θέματα

Το Αιγαίο και αυταπάτες της ελληνικής ελίτ

Δημοσιεύτηκε στις

Απόστολος Αποστολόπουλος

Θα είχαν εντελώς σαπίσει, μετά από  εξήντα γύρους, οι διερευνητικές συνομιλίες με την Τουρκία αν δεν υπήρχε προδιάθεση από διαδοχικές ελληνικές κυβερνήσεις να ενδώσουν στις πιέσεις  ξένων και εγχώριων παραγόντων και, επιτέλους, «οι Μήδοι θα διαβούνε», όπως έλεγε ο Καβάφης. Το μόνο που συγκρατεί κάθε φορά τους κυβερνώντες στην Αθήνα είναι ο τρόμος μήπως η «πλέμπα» ξεσηκωθεί και τους πάρει φαλάγγι. Αν και καμιά φορά φτάνει και μονάχα ένας για να κάνει τη δουλειά, όπως είχε γίνει στα τέλη του περασμένου αιώνα. Γι’ αυτό, πριν έρθουν τα πάνω-κάτω, δεν είναι απίθανο να γίνουν εκλογές νωρίς-νωρίς την Άνοιξη και πάντως πριν από οποιαδήποτε, συμφωνία με την Τουρκία. Ώστε, σκέπτονται, με πρόσφατη εντολή, να κλείσουν άφοβα συμφωνία με την Τουρκία. Λάθος. Στοιχειώδες λάθος. Με άλλα κριτήρια ψηφίζει ο κόσμος κυβέρνηση και για άλλους λόγους θα διαδηλώνει εναντίον της, ακόμα και την επομένη των εκλογών, αν κρίνει ότι παραδίδει τα ιερά και τα όσια.

Το Αιγαίο είναι διεθνές, όχι διμερές ζήτημα

Η κοινή λαϊκή αντίληψη ότι δεν θα γίνει τίποτα επειδή (δεν) το θέλουν οι Αμερικάνοι δεν είναι εντελώς αβάσιμη. Ο Ερντογάν και οι προηγούμενοι δεν ανέλαβαν ποτέ δράση χωρίς άδεια των ΗΠΑ, με κορυφαίο παράδειγμα την εισβολή στην Κύπρο. Αυτή η αντίληψη υποκρύπτει την επιθυμία να ξορκίσει ό,τι μπορεί ταράξει την ησυχία μας «κι ας καεί και το παλιάμπελο».

Το κυπριακό είναι διεθνές ζήτημα και οι ΗΠΑ είναι ο υπερκείμενος καθοριστικός παράγων αλλά το πρόβλημα θα λυθεί  μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας. Ωστόσο:

  1. Όλος ο πολιτικός κόσμος της Τουρκίας, τουλάχιστον από την εποχή Οζάλ, (δεκαετία του 80) έχει τις ίδιες επεκτατικές βλέψεις. Την εισβολή στην Κύπρο δεν την έκανε ο Ερντογάν. Οι ΗΠΑ, με υποβολέα τον Κίσινγκερ, έστρωσαν το χαλί αλλά την εισβολή την διέπραξαν οι Τούρκοι.
  2. Οι ΗΠΑ είχαν άφθονο χρόνο να επέμβουν και να λύσουν και το Κυπριακό και το Αιγαίο. Επέτρεψαν την εισβολή/κατοχή αλλά δεν την νομιμοποιούν. Διαιωνίζεται ένα αμφιλεγόμενο καθεστώς που αποδυναμώνει και τους τρεις συμβαλλόμενους Τουρκία/Ελλάδα/Κύπρος. Και δίνει αφορμή έκρηξης του τριγώνου, όταν κριθεί χρήσιμο. Τα κοιτάσματα είναι σημαντικά αλλά το οικονομικό σκέλος είναι υποδεέστερο. Προέχει η στρατηγική κυριαρχίας στην περιοχή από τη Μ. Ανατολή και τα Βαλκάνια ως τη Ρωσία.
  3. Στο Αιγαίο η κυριαρχία της Ελλάδας είναι απόλυτη, βασισμένη σε Διεθνείς Συνθήκες πχ Λωζάννη. Σε καμία Μεγάλη Δύναμη δεν αρέσει μια μικρή και αδύναμη χώρα όπως η Ελλάδα (ένα προτεκτοράτο, για την ακρίβεια)να ελέγχει ένα ευαίσθητο χώρο σε μια τόσο κρίσιμη περιοχή. Για να κρατήσει η Ελλάδα τον έλεγχο στο Αιγαίο/Αν. Μεσόγειο, πρέπει να παλέψει με νύχια και με δόντια με οδηγό στην ύστατη ανάγκη το «υπόδειγμα Σαμψών». Έτσι ώστε να προκληθεί ασύμφορη αναταραχή στην περιοχή με αποτέλεσμα: Α) Η Δύση να σκεφτεί ότι μπορεί να χάσει τον απόλυτο και σταθερό έλεγχο που ασκεί μεταπολεμικά στην περιοχή. Β) Να

καταρρεύσει ο μύθος περί φοβερών και τρομερών τουρκικών ενόπλων δυνάμεων. Οπότε όλη η πτέρυγα του ΝΑΤΟ θα ήταν για τα μπάζα. Διότι το μόνο αβέβαιο σε μια ελληνοτουρκική σύγκρουση είναι ότι η Τουρκία θα βγει νικήτρια. Γ) Τέλος θα «τέλειωνε» και η στρατηγική των ΗΠΑ (Ομπάμα) να μετατραπούν τα κράτη της περιοχής σε «σκόνη», σε χώρους ανίκανους να αυτοκυβερνηθούν πχ η Λιβύη. Ο Τραμπ αντιστρατεύθηκε και έχασε. Η Ελλάδα είναι υποψήφια για μια τέτοια τύχη, μια κονιορτοποιημένη οντότητα, χειρότερα από προτεκτοράτο.

Ψευδαισθήσεις των ελίτ

 Οι ελίτ νομίζουν ότι θα κρατήσουν τα κεκτημένα ξεπουλώντας τη χώρα. Είναι μακριά νυχτωμένοι. Επειδή μετά από ριζική ανατροπή, από μια πανωλεθρία, έρχονται νέοι που αντικαθιστούν τους παλιούς για να χειριστούν, ως «σωτήρες» τα πράγματα. Να αλλάξουν όλα ώστε να μείνουν όπως ήταν.

 Η ελληνική ελίτ δεν κατάλαβε ότι μόνο αν διατηρούσε τη σχετική ισχύ που είχε θα συνέχιζε να έχει την ανάλογη υποστήριξη του συμμαχικού (αμερικανικού) παράγοντα ακόμα και μετά την εισβολή/κατοχή της Κύπρου. Ήταν χρήσιμη στις ΗΠΑ ως φόβητρο στις τουρκικές φιλοδοξίες.

  1. Στις Πρέσπες δεν παραχωρήσαμε κάτι «απτό» δικό μας και άμεσα επικίνδυνο για την υπόστασή μας. Ακόμα και έτσι η γοητεία του ΣΥΡΙΖΑ και της ηγεσίας του εξανεμίστηκε, κράτησε όσο «το τέταρτο δημοσιότητας» που μπορεί να έχει ο κάθε τυχεράκιας.
  2. Κάποιος είπε ότι τα μέτρα για τον κορονοϊό, (καραντίνα κλπ) και η προσπάθεια επιβολής υποχρεωτικού εμβολιασμού(παρά τις παρενέργειες) θα κρατήσουν ώσπου οι Παγκοσμιοποιητές να πετύχουν τους σκοπούς τους. Και η «υπόθεση Αιγαίο/Ανατολική Μεσόγειος» τόσο θα κρατήσει.
  3. Τέλος, οι Ρώσοι με χαρά τους θα έβλεπαν μια ελληνοτουρκική σύγκρουση που θα ήταν έπληττε βαριά το ΝΑΤΟ χωρίς οι ίδιοι να κουνήσουν το δαχτυλάκι τους. Η νέα Αμερικανική Διοίκηση φροντίζει, τουλάχιστον στα πρώτα λόγια της, να κρατάει ισορροπία με την Ελλάδα έναντι της Τουρκίας του Ερντογάν. Ας κρατούσαν και οι Ρώσοι, έμπρακτα, μια τέτοια ισορροπία αντί να προσπαθούν να ρίξουν στην αρένα ζιζάνια. Αναγνωρίζοντας πχ το δικαίωμά μας στα 12μίλια αλλά σιωπώντας για την αντίδρασή τους αν η Τουρκία μας επιτεθεί.

 Η ώρα των αποφάσεων

Στην πολιτική κάθε πράγμα πρέπει να λέγεται και να γίνεται στην ώρα του. Αυτές οι ώρες είναι πραγματικά κρίσιμες. Οι ισχυροί της περιοχής, μεταξύ τους και η Τουρκία ως αδύναμος αλλά κρίσιμος κρίκος, είναι ώριμες να πάρουν  αποφάσεις για τα πολλά επόμενα χρόνια. Η Ελλάδα γλείφοντας και έρποντας δεν έχει τίποτα να κερδίσει.

Ο Σταύρος Καλεντερίδης, ξεκίνησε τις σπουδές του στην Αθήνα, σπουδάζοντας Πολιτική Επιστήμη στο Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Έπειτα από τέσσερα χρόνια συμμετοχής στα φοιτητικά όργανα συνδιοίκησης της σχολής του και σε διάφορες οργανώσεις νέων, αποφάσισε να συνεχίσει τις σπουδές του στο εξωτερικό. Στη Βοστόνη των Η.Π.Α. ολοκλήρωσε δύο μεταπτυχιακά προγράμματα, στις Διεθνείς Σχέσεις (Αμερικανική εξωτερική πολιτική) και στην Επικοινωνία (Πολιτική Επικοινωνία), ενώ παράλληλα εργάστηκε στο Ελληνικό Προξενείο της Βοστόνης, στη σχολή του ως βοηθός έρευνας και σε δύο πολιτικές καμπάνιες Αμερικανών πολιτικών (Δημοκρατικών – Ρεπουμπλικάνων). Μετά από τρία χρόνια στις Η.Π.Α., άκουσε το κάλεσμα της πατρίδας του και επέστρεψε πίσω με μεγάλο πόθο για προσφορά στην Ελλάδα. Υπήρξε ιδρυτικό μέλος δύο κοινωφελών οργανισμών, του δέλτα – πολιτική επανάσταση (πολιτικός οργανισμός) και της Λεοντίδας (ίδρυμα προώθησης θεμάτων ιστορίας, πολιτισμού και δημοκρατίας). Σήμερα ζει και εργάζεται στην Αθήνα, ασχολείται με διάφορα εγχειρήματα πολιτικής διπλωματίας και δημοκρατίας, γράφει πολιτικά άρθρα, σχολιάζει την επικαιρότητα και συνεχίζει την προσωπική του μελέτη στην ιστορία και την πολιτική φιλοσοφία.

Συνέχεια ανάγνωσης

Γενικά θέματα

ΗΠΑ: Δικαστής ακύρωσε διατάγμα Τραμπ που απαιτούσε ταυτοποίηση της υπηκοότητας

Ομοσπονδιακό δικαστήριο μπλόκαρε οριστικά ένα μέρος ενός εκτελεστικού διατάγματος του Ντόναλντ Τραμπ, κρίνοντας ότι ο πρόεδρος δεν μπορεί να απαιτεί από τους ψηφοφόρους να επιδεικνύουν διαβατήρια ή παρόμοια έγγραφα για να αποδείξουν την υπηκοότητά τους πριν ψηφίσουν.

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Ομοσπονδιακό δικαστήριο μπλόκαρε οριστικά ένα μέρος ενός εκτελεστικού διατάγματος του Ντόναλντ Τραμπ, κρίνοντας ότι ο πρόεδρος δεν μπορεί να απαιτεί από τους ψηφοφόρους να επιδεικνύουν διαβατήρια ή παρόμοια έγγραφα για να αποδείξουν την υπηκοότητά τους πριν ψηφίσουν.

Πολλές προσφυγές είχαν κατατεθεί και αμφισβητούσαν τη νομιμότητα του εκτελεστικού διατάγματος της 25ης Μαρτίου, με το οποίο ο Τραμπ αποσκοπούσε να αναθεωρήσει τη διαδικασία των ομοσπονδιακών εκλογών. Τα δικαστήρια είχαν ήδη μπλοκάρει προσωρινά την εφαρμογή του. Η δικαστής Κολίν Κόλαρ-Κότλι της Ουάσινγκτον είναι η πρώτη που καταλήγει σε τελεσίδικη απόφαση, με την οποία ακυρώνει την εντολή.

Η Κόλαρ-Κότλι ακύρωσε εκείνο το μέρος του διατάγματος που απαιτεί από τους ψηφοφόρους να αποδεικνύουν την υπηκοότητά τους προκειμένου να εγγραφούν στους εκλογικούς καταλόγους. Προηγουμένως, απέφυγε να μπλοκάρει το τμήμα του εκτελεστικού διατάγματος που απαγορεύει στις Πολιτείες να καταμετρούν τις επιστολικές ψήφους που παραδίδονται μετά την ημέρα των εκλογών.

Εναντίον του διατάγματος είχαν προσφύγει μεταξύ άλλων η Εθνική Επιτροπή των Δημοκρατικών, η Ένωση των Λατινοαμερικάνων Πολιτών και η Ένωση του Εκπαιδευτικού Ταμείου Γυναικών Ψηφοφόρων.

Το διάταγμα όριζε ότι ένα μη κομματικό, ομοσπονδιακό εκλογικό όργανο θα τροποποιούσε την τυποποιημένη αίτηση εγγραφής ψηφοφόρων ώστε να απαιτείται και η επίδειξη κάποιου εγγράφου, όπως διαβατηρίου, που να αποδεικνύει την υπηκοότητα. Ομοσπονδιακοί αξιωματούχοι θα «αξιολογούσαν» την υπηκοότητα ατόμων που λαμβάνουν κρατική βοήθεια πριν τους δώσουν τα έντυπα για την εγγραφή τους.

Οι ενάγοντες ισχυρίζονταν ότι τα μέτρα αυτά θα αποθάρρυναν ή θα εμπόδιζαν πρόσωπα που πληρούν τις προϋποθέσεις να εγγραφούν.

Η Κόλαρ-Κότλι έκρινε ότι αυτό το μέρος της εντολής είναι παράνομο επειδή το Σύνταγμα των ΗΠΑ δίνει τις Πολιτείες και ότι στον πρόεδρο την εξουσία να επιβλέπουν τις εκλογές.

Συνέχεια ανάγνωσης

Γενικά θέματα

Τα «ρομποταξί» έρχονται σύντομα και στην Ευρώπη, λέει ο CEO της Uber

Ο επικεφαλής της Uber ανέφερε στο podcast «MD Meets» του Ματίας Ντέπφνερ ότι η Ευρώπη άρχισε να ανοίγεται στην αυτόνομη οδήγηση, προσθέτοντας ότι «στην πραγματικότητα, οι κανονισμοί στη Γερμανία είναι αρκετά προοδευτικοί», όπως αναφέρει το Politico.

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Η Ελβετία και άλλες ευρωπαϊκές χώρες ενδέχεται να αποκτήσουν στόλους ταξί χωρίς οδηγό στους δρόμους τους «νωρίτερα παρά αργότερα», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Uber, Ντάρα Κοσροσαχί, που ηγείται της υπηρεσίας από το 2017.

Ο επικεφαλής της Uber ανέφερε στο podcast «MD Meets» του Ματίας Ντέπφνερ ότι η Ευρώπη άρχισε να ανοίγεται στην αυτόνομη οδήγηση, προσθέτοντας ότι «στην πραγματικότητα, οι κανονισμοί στη Γερμανία είναι αρκετά προοδευτικοί», όπως αναφέρει το Politico.

«Υπάρχουν μερικές χώρες, όπως η Ελβετία κ.λπ., όπου πιστεύουμε ότι η αυτόνομη οδήγηση θα γίνει πραγματικότητα, τουλάχιστον σε μικρή κλίμακα, νωρίτερα παρά αργότερα», σημείωσε.

Η Ευρώπη έμεινε πίσω στο συγκεκριμένο κομμάτι

Στις ΗΠΑ, εταιρείες όπως η Waymo επιτρέπουν στους καταναλωτές να καλούν αυτοκίνητα χωρίς οδηγό, τα οποία αποτελούν ολοένα και πιο συνηθισμένο θέαμα στους δρόμους πόλεων όπως το Σαν Φρανσίσκο και το Λος Άντζελες. Αυτόν τον μήνα, η εταιρεία ανακοίνωσε το σχέδιό της για την επέκταση στο Λονδίνο το επόμενο έτος.

Η τεχνολογία έχει επίσης γνωρίσει άνθηση στην Κίνα, με το Πεκίνο να αποτελεί παγκόσμιο ηγέτη στην αγορά. Η πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, αναγνώρισε νωρίτερα αυτόν τον μήνα ότι η Ευρώπη έχει μείνει πίσω σε σχέση με τις ΗΠΑ και την Κίνα στην ανάπτυξη των οχημάτων χωρίς οδηγό.

Διαφορετικοί κανονισμοί μεταξύ ΗΠΑ και Ευρωπαϊκής Ένωσης 

Οι Ηνωμένες Πολιτείες και η ΕΕ έχουν πολύ διαφορετικούς κανονισμούς για τη συγκεκριμένη τεχνολογία αυτή. Η ΕΕ ακολουθεί κανονισμούς που έχουν θεσπιστεί από τα Ηνωμένα Έθνη, σε αντίθεση με τις ΗΠΑ.

Στις ΗΠΑ ισχύει ένα μοντέλο αυτοπιστοποίησης, όπου οι κατασκευαστές ουσιαστικά δηλώνουν ότι τα οχήματά τους συμμορφώνονται με τα πρότυπα. Στην ΕΕ, αντιθέτως, τα οχήματα περνούν από διαδικασία «έγκρισης τύπου», κατά την οποία οι αρχές επαληθεύουν ότι τα αυτοκίνητα πληρούν τα πρότυπα.

«Τα αυτοκίνητα χωρίς οδηγό είναι ήδη πραγματικότητα στις Ηνωμένες Πολιτείες και την Κίνα. Το ίδιο θα πρέπει να ισχύει και εδώ, στην Ευρώπη», δήλωσε η φον ντερ Λάιεν σε τεχνολογικό συνέδριο στο Τορίνο.

Αυτόνομα όλα τα αυτοκίνητα στο μέλλον

Ωστόσο, ο Κοσροσαχί πρόσθεσε ότι θεωρεί πως «όλα τα αυτοκίνητα θα είναι αυτόνομα», ωστόσο θα χρειαστούν «περισσότερα από 20 χρόνια».

«Θα χρειαστεί πολύς χρόνος για να φτάσουμε εκεί. Πρέπει να μειωθεί το κόστος, να αυξηθούν, όσο χρειάζεται, οι δείκτες ασφαλείας, αλλά αναμφίβολα αυτό θα συμβεί», είπε, προσθέτοντας ότι στο μέλλον η οδήγηση θα είναι «κάτι σαν την ιππασία».

Πρώτο Θέμα

Συνέχεια ανάγνωσης

Γενικά θέματα

«Γεια σας, Ελλάδα!»: Η ανάρτηση της Γκιλφόιλ μετά την άφιξή της

«Γεια σας, Ελλάδα!».  Την πρώτη της ανάρτηση μετά την άφιξή της έκανε η Κίμπερλι Γκιλφόιλ, στο X, με χαιρετισμό στα ελληνικά. Στην φωτογραφία  της ανάρτησης η πρέσβειρα των ΗΠΑ στην Ελλάδα, έχει στο πλευρό της τον 19χρονο γιο της.

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

«Γεια σας, Ελλάδα!».  Την πρώτη της ανάρτηση μετά την άφιξή της έκανε η Κίμπερλι Γκιλφόιλ, στο X, με χαιρετισμό στα ελληνικά. Στην φωτογραφία  της ανάρτησης η πρέσβειρα των ΗΠΑ στην Ελλάδα, έχει στο πλευρό της τον 19χρονο γιο της.

Αναλυτικά η ανάρτηση της Κίμπερλι Γκιλφόιλ

«Γεια σας, Ελλάδα! Είναι μεγάλη τιμή για μένα να φτάνω σήμερα στην Αθήνα, την πρώτη μου μέρα ως Πρέσβης των Ηνωμένων Πολιτειών στην Ελληνική Δημοκρατία. Οι Ηνωμένες Πολιτείες και η Ελλάδα έχουν έναν αδιάσπαστο δεσμό. Μαζί, θα ενισχύσουμε αυτή τη συμμαχία και θα ανεβάσουμε τη συνεργασία μας σε νέα επίπεδα».

Η ανάρτηση της πρεσβείας

Χαιρετισμό προς την  πρέσβειρα απήυθυνε και η αμερικανική πρεσβεία στην Αθήνα, επίσης με ανάρτησή της στο X

«Η Πρέσβης των Ηνωμένων Πολιτειών στην Ελληνική Δημοκρατία, Κίμπερλι Γκίλφοιλ, έφτασε επίσημα σήμερα στην Ελλάδα. Ανυπομονούμε να δούμε αυτή τη σχέση να φτάνει σε νέα ύψη υπό την ηγεσία της!» αναφέρει η ανάρτηση.

Συνέχεια ανάγνωσης

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ ΜΕ ΣΗΜΑΣΙΑ5 ώρες πριν

Ο πόνος για την απαγόρευση εισόδου στην Τουρκία και η επιστολή Έλληνα στον Ερντογάν

Ο Νίκος Ασλανίδης που απελάθηκε πρόσφατα από την Τουρκία υπενθυμίζει την ιστορία του Γιώργου Ανδρεάδη.

ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ ΜΕ ΣΗΜΑΣΙΑ5 ώρες πριν

Άγκυρα: Η Έκθεση της ΕΕ για την Τουρκία είναι μεροληπτική και αβάσιμη

Η Τουρκία λέει ότι η Έκθεση παραγνωρίζει τις θετικές εξελίξεις, όπως η οικονομική της απόδοση, η εποικοδομητική στάση στην Ανατολική...

ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ ΜΕ ΣΗΜΑΣΙΑ5 ώρες πριν

Πιερ Λερούς: Για την Ευρώπη η κατάσταση είναι εξίσου ανησυχητική με την Ουκρανία

Ο πρώην υπουργός Εξωτερικών Πιερ Λερούς προβαίνει σε μια σκληρή αξιολόγηση των πολιτικών του Εμάνουελ Μακρόν και των Ευρωπαίων συμμάχων...

Οικονομία6 ώρες πριν

Σε γεώτρηση νότια της Κρήτης προχωρά η ExxonMobil! Η πρώτη βαθιά ερευνητική εξόρυξη στην ιστορία της Ελλάδας έως το 2027Σ

Η ερευνητική γεώτρηση χαρακτηρίζεται υψηλού ρίσκου, αλλά και μεγάλης γεωπολιτικής σημασίας για την Ελλάδα, καθώς ανοίγει τον δρόμο για την...

ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ ΜΕ ΣΗΜΑΣΙΑ6 ώρες πριν

Reuters: Οι ΗΠΑ γίνονται η πρώτη χώρα που εξάγει 10 εκατομμύρια τόνους LNG σε έναν μόνο μήνα

Οι ΗΠΑ εξήγαγαν ρεκόρ 10,1 εκατομμυρίων τόνων υγρού καυσίμου τον Οκτώβριο, από αναθεωρημένο αριθμό 9,1 εκατομμυρίων τόνων τον Σεπτέμβριο, σύμφωνα...

Δημοφιλή