Ακολουθήστε μας

Γενικά θέματα

Ενίσχυση της συμμαχίας με Ινδία, Ιαπωνία και Αυστραλία επιδιώκει ο Μπάιντεν

Δημοσιεύτηκε στις

Ο πρόεδρος Μπάιντεν μιλά κατά την διάρκεια σύσκεψης της Quad στον Λευκό Οίκο την Παρασκευή 24 Σεπτεμβρίου 2021. (AP Photo/Evan Vucci)

Οι ΗΠΑ συνεχίζουν τις προσπάθειες ενίσχυσης παρουσίας στον Ινδικό – Ειρηνικό και μετά την AUKUS

ΝΕΑ ΥΟΡΚΗ. Μετά την θεαματική ανακοίνωση της τριμερούς συμμαχίας για την ασφάλεια στην περιφέρεια Ινδικού-Ειρηνικού, ο Τζο Μπάιντεν συνεχίζει να κινεί τα πιόνια του στη σκακιέρα της περιοχής, με πιο «άτυπη» διάταξη: χθες υποδέχθηκε στον Λευκό Οίκο τους πρωθυπουργούς της Αυστραλίας, της Ιαπωνίας και της Ινδίας.

Ο αμερικανός πρόεδρος, σε αναζήτηση συμμαχιών έναντι της Κίνας, θέλει να δοθεί νέα πνοή σε αυτή τη διπλωματική πρωτοβουλία, τη λεγόμενη Quad.

Έπειτα από την ψηφιακή κορυφής του Μαρτίου, η νέα συνάντηση των ηγετών έγινε, για πρώτη φορά, πρόσωπο με πρόσωπο. Διήρκεσε περίπου δύο ώρες.

Στον Λευκό Οίκο, ο Σκοτ Μόρισον και ο Γιοσιχίντε Σούγκα χαιρέτισαν τη σύνοδο, που κατ’ αυτούς σκοπό έχει να υπάρξουν εγγυήσεις ότι η περιφέρεια Ινδικού-Ειρηνικού θα παραμείνει «ελεύθερη και ανοικτή», διατύπωση που επικρίνει, χωρίς να την κατονομάζει, την Κίνα και τις φιλοδοξίες της.

Ο Ναρέντρα Μόντι από την πλευρά του επέλεξε να επιμείνει στις «δημοκρατικές αξίες που μοιράζονται» οι τέσσερις χώρες.

«Είμαστε τέσσερις δημοκρατίες πρώτης τάξης, με μακρά ιστορία συνεργασίας, ξέρουμε πώς να κάνουμε τα πράγματα να προχωρήσουν», συνόψισε ο οικοδεσπότης Τζο Μπάιντεν.

Ο «τετραμερής διάλογος για την ασφάλεια», που εγκαθιδρύθηκε μετά τον καταστροφικό σεισμό και το τσουνάμι του 2004 και προσέλαβε πιο επίσημο χαρακτήρα το 2007, παρέμενε σε χειμερία νάρκη για καιρό.

«Στροφή»

Αναζωογονώντας τον, ο Τζο Μπάιντεν συνεχίζει τη «στροφή προς την Ασία» της αμερικανικής εξωτερικής πολιτικής, η οποία είχε ξεκινήσει ήδη επί των ημερών του Μπαράκ Ομπάμα.

Μετά τη θεαματική ανακοίνωση της στρατιωτικής συμμαχίας AUKUS με το Ηνωμένο Βασίλειο και την Αυστραλία – και τη σύμβαση για τα υποβρύχια που προκάλεσε οργή στη Γαλλία – η Ουάσινγκτον θέλει να παρουσιάσει την Quad ως πιο συναινετική πρωτοβουλία.

Πρόκειται για «άτυπη» ομάδα προορισμένη να «αναπτυχθούν καλύτεροι δίαυλοι επικοινωνίας», είπαν αξιωματούχοι του Λευκού Οίκου κατά τη διάρκεια ενημέρωσης δημοσιογράφων. Δεν έχει «στρατιωτική» διάσταση, πρόσθεσαν, διαβεβαιώνοντας πως η Τετραμερής έχει «συμπληρωματικό» ρόλο σε άλλες περιφερειακές πρωτοβουλίες και οργανισμούς, όπως για παράδειγμα ο ASEAN (ο Σύνδεσμος Κρατών της Νοτιοανατολικής Ασίας).

Ορισμένα μέλη του συγκεκριμένου οργανισμού, στον οποίο συμμετέχουν δέκα κράτη της νοτιοανατολικής Ασίας, φοβούνται πως η αμερικανική διπλωματική επίθεση στην περιφέρεια θα οδηγήσει σε κλιμάκωση της έντασης με την Κίνα.

Ο Σκοτ Μόρισον διαβεβαίωσε τον Τύπο ότι τα μέλη της «Τετραμερούς» είναι έτοιμα να αντιμετωπίσουν «κάθε πίεση που πλήττει την καθεμιά από τις χώρες μας» και πρόσθεσε: «θέλουμε όλες οι χώρες της περιφέρειας Ινδικού-Ειρηνικού να έχουν την ευκαιρία» να υπερασπιστούν την «εθνική κυριαρχία τους».

Ημιαγωγοί, εμβόλια, κλίμα

Χθες η «Τετραμερής» αναφέρθηκε σε θέματα που αφορούν την οικονομία, το περιβάλλον, τον αγώνα κατά της πανδημίας του νέου κορονοϊού.

Οι τέσσερις εταίροι θέλουν μια πρωτοβουλία για την προστασία του εφοδιασμού με ημιαγωγούς, απόλυτα απαραίτητους για κάθε είδους σύγχρονο μηχάνημα, από τα πλυντήρια ως τα αεροσκάφη και τα κινητά τηλέφωνα· η παραγωγή τους αντιμετωπίζει προβλήματα το τελευταίο διάστημα. Επρόκειτο επίσης να συζητήσουν για πολλά και διάφορα άλλα θέματα: τα δίκτυα κινητής τηλεφωνίας πέμπτης γενιάς (5G), την κυβερνοασφάλεια, τις ανταλλαγές φοιτητών, το διάστημα, την αλιεία, τα εμβόλια για την COVID-19…

Για την Ουάσινγκτον, η πρόκληση είναι η συνεργασία με τα κράτη της περιοχής να μην περιοριστεί στην ασφάλεια, αλλά να «βελτιώσει καθαρά την οικονομική θέση της Αμερικής στη νοτιοανατολική Ασία», εκτίμησε ο Τζόναθαν Στρόμσεθ, ειδικός στην περιοχή, σε σημείωμά του που δημοσιοποίησε το ινστιτούτο μελετών Brookings.

Θεωρεί την προσπάθεια να ενισχυθεί η Τετραμερής «εμβληματική» της «προσέγγισης της κυβέρνησης Μπάιντεν έναντι της Κίνας, που παρουσιάζεται ως ανταγωνιστική όταν πρέπει, συνεργατική όταν είναι εφικτό, και συγκρουσιακή όταν είναι απαραίτητο».

Ο Τζο Μπάιντεν, ο οποίος διατηρεί σκληρή γραμμή έναντι της Κίνας, όπως λίγο ως πολύ ο προκάτοχός του Ντόναλντ Τραμπ, προσεγγίζει με διαφορετικό τρόπο τη σύγκρουση με το Πεκίνο.

Θέλει το ζήτημα να μην περιοριστεί σε αναμέτρηση των δύο υπερδυνάμεων, αλλά να δημιουργήσει συμμαχίες και οι παραδοσιακοί σύμμαχοι της Ουάσινγκτον να συνταχθούν ειλικρινά στο πλευρό της έναντι του Πεκίνου.

Για την κινεζική διπλωματία πάντως, η Τετραμερής, «κλειστή κλίκα» η οποία «στρέφεται εναντίον άλλων χωρών», εναντιώνεται «στην τάση της εποχής και στις προσδοκίες των χωρών της περιοχής», δεν θα βρει «καμία υποστήριξη» και είναι «καταδικασμένη σε αποτυχία», όπως το έθεσε ο εκπρόσωπος του υπουργείου Εξωτερικών Τζάο Λιτζιάν.

Πηγή: Εθνικός Κήρυξ

Ο Σταύρος Καλεντερίδης, ξεκίνησε τις σπουδές του στην Αθήνα, σπουδάζοντας Πολιτική Επιστήμη στο Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Έπειτα από τέσσερα χρόνια συμμετοχής στα φοιτητικά όργανα συνδιοίκησης της σχολής του και σε διάφορες οργανώσεις νέων, αποφάσισε να συνεχίσει τις σπουδές του στο εξωτερικό. Στη Βοστόνη των Η.Π.Α. ολοκλήρωσε δύο μεταπτυχιακά προγράμματα, στις Διεθνείς Σχέσεις (Αμερικανική εξωτερική πολιτική) και στην Επικοινωνία (Πολιτική Επικοινωνία), ενώ παράλληλα εργάστηκε στο Ελληνικό Προξενείο της Βοστόνης, στη σχολή του ως βοηθός έρευνας και σε δύο πολιτικές καμπάνιες Αμερικανών πολιτικών (Δημοκρατικών – Ρεπουμπλικάνων). Μετά από τρία χρόνια στις Η.Π.Α., άκουσε το κάλεσμα της πατρίδας του και επέστρεψε πίσω με μεγάλο πόθο για προσφορά στην Ελλάδα. Υπήρξε ιδρυτικό μέλος δύο κοινωφελών οργανισμών, του δέλτα – πολιτική επανάσταση (πολιτικός οργανισμός) και της Λεοντίδας (ίδρυμα προώθησης θεμάτων ιστορίας, πολιτισμού και δημοκρατίας). Σήμερα ζει και εργάζεται στην Αθήνα, ασχολείται με διάφορα εγχειρήματα πολιτικής διπλωματίας και δημοκρατίας, γράφει πολιτικά άρθρα, σχολιάζει την επικαιρότητα και συνεχίζει την προσωπική του μελέτη στην ιστορία και την πολιτική φιλοσοφία.

Συνέχεια ανάγνωσης

Γενικά θέματα

Ένα πρωτότυπο τυχερό παιχνίδι με αυγά στον Πόντο! Τα τεχνάσματα σε Τούρκους και Αρμένηδες

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Για τα ήθη και τα έθιμα στα Κοτύωρα, την πατρίδα της μητέρας του στην οποία και ο ίδιος πέρασε τα παιδικά του χρόνια, έχει γράψει ο Ξενοφών Άκογλου, ο λογοτέχνης, λαογράφος και στρατιωτικός που είναι γνωστός και με το καλλιτεχνικό ψευδώνυμο Ξένος Ξενίτας.

Το έργο του Από τη ζωή του Πόντου – Λαογραφικά Κοτυώρων κυκλοφόρησε το 1939 στην Αθήνα. Ακόμα και σήμερα θεωρείται πολύτιμο λαογραφικό ντοκουμέντο, διότι αποτυπώνει την καθημερινότητα των Ελλήνων.

≈ ≈

Τ’ αυτά ήταν αφθονότατα και φτηνότατα, από τα κύρια προϊόντα του τόπου. Από την ημέρα του Πάσχα έως την Ανάληψη –τα λαμπροήμερα– κάθε Κυριακή και ενδιάμεση γιορτή παίζανε στον περίβολο της εκκλησία ένα πρωτότυπο τυχερό παιχνίδι με αυγά.

Οι αυγουλάδες, ή και όποιοι άλλοι ήθελαν να κερδίσουν από την πώληση αυγών, τα έφερναν με τα καλάθια και τα αράδιαζαν ανά 5,8,10 κτλ. σε σειρές. Όποιος ήθελε να παίξει προκαλούσε τους άλλους λέγοντας:

Παίζομε ωβά σην σειράν; Ή, κρούγομε ωβά σην σειράν;

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΣΤΟ PONTOSNEWS.GR

Συνέχεια ανάγνωσης

Γενικά θέματα

Η τεχνητή νοημοσύνη θα μειώσει και τον αριθμό των πιλότων στα αεροσκάφη;

Ποιοι θέλουν να μειώσουν τους πιλότους στα αεροσκάφη, λόγω ΑΙ

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Η τεχνητή νοημοσύνη (ΑΙ) θα μειώσει και τον αριθμό των πιλότων στα αεροσκάφη; Ευρωπαϊκά μέσα ενημέρωσης υποστηρίζουν ότι έχουν κατατεθεί εισηγήσεις στον Οργανισμό Ασφάλειας της Αεροπορίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης (EASA) για να μειωθούν από δύο σε έναν οι πιλότοι στο κόκπιτ των  αεροσκαφών, αξιοποιώντας τις δυνατότητες της τεχνητής νοημοσύνης.

Το χρονοδιάγραμμα εφαρμογής αυτού του μέτρου δεν έχει οριστικοποιηθεί, αλλά φαίνεται ότι τα συμπεράσματα θα μπορούσαν να προκύψουν το 2029 και να γίνουν επίσημα το 2030.

Ήδη πάντως, οι σκέψεις αυτές προκαλούν μεγάλες αντιδράσεις από τις ενώσεις των πιλότων σε όλη την Ευρώπη.

«Αυτό που προτείνεται είναι μια παρέκκλιση που παραβιάζει όλες τις αρχές», λέει ο Ανχελ Γκονδάλεθ, αναπληρωτής διευθυντής του τεχνικού τμήματος στη Sepla. «Η φόρμουλα να υπάρχουν δύο πιλότοι στο κόκπιτ  ανά πάσα στιγμή είναι απολύτως κρίσιμη , καθώς χωρίς αυτήν, η ασφάλεια είναι σαφώς μειωμένη», λέει ο Γκονδάλεθ. « Σε ένα αεροπλάνο, όλοι οι έλεγχοι και οι διαδικασίες πρέπει να εκτελούνται εις διπλούν για να αποφευχθούν προβλήματα και πρέπει πάντα να υπάρχει ένας πιλότος που παρακολουθεί όλα όσα συμβαίνουν και τη δραστηριότητα του συναδέλφου του», τονίζει και εξηγεί: «Η τεχνητή νοημοσύνη δεν θα μπορούσε ποτέ να αντικαταστήσει τους ανθρώπους σε αυτές τις διαδικασίες, δεδομένου ότι δεν μπορεί να διορθώσει λάθη ή να λάβει αποφάσεις κατά περίπτωση· απαιτείται κριτική, ανθρώπινη κρίση, την οποία η τεχνητή νοημοσύνη δεν μπορεί να προσφέρει».

Σύμφωνα, με τον εκπρόσωπο των Ισπανών πιλότων, δύο εταιρείες κατασκευής αεροσκαφών προωθούν αυτό το μέτρο – η Airbus και η Dassault.  «Καμία αεροπορική εταιρεία δεν βρίσκεται πίσω από αυτό· μόνο αυτές οι δύο εταιρείες δοκιμάζουν ήδη πιλοτήρια ενός πιλότου. Δεν θέλουν όλες οι εταιρείες να μειώσουν την ασφάλεια, μόνο αυτές οι δύο», λέει ο Γκονδάλεθ.

Διευκρινίσεις από τον ΕΑSΑ

Ο EASA επιβεβαιώνει ότι είναι οι κατασκευαστές αεροσκαφών που πιέζουν για τη μείωση του αριθμού των πιλότων στο κόκπιτ, αλλά θεωρεί ότι δημιουργείται ένα προπέτασμα καπνού για τις πραγματικές επιπτώσεις της μελέτης.

Αυτό που τίθεται στο τραπέζι είναι ότι σε μεγάλες πτήσεις , που απαιτούν δύο πληρώματα για εναλλαγή και ανάπαυση, θα μπορούσαν να μειωθούν και ότι, για τμήματα της πτήσης, θα μπορούσε ουσιαστικά να υπάρχει μόνο ένας πιλότος.Aλλά θα υπάρχουν πάντα δύο πιλότοι   σε βασικές στιγμές της πτήσης, όπως η προσγείωση ή η απογείωση. «Ένας μόνος πιλότος θα μπορεί να είναι  στο πιλοτήριο κατά τη διάρκεια ορισμένων φάσεων της πτήσης, αλλά αυτό θα απαιτούσε σημαντικές τεχνολογικές αλλαγές που θα μπορούσαν να εγγυηθούν ότι θα διαπιστώνεται από την ΑΙ αν ο πιλότος δεν μπορεί  να ανταποκριθεί στα καθήκοντά του».

Με αυτή την έννοια, από τον ΕASA μπιστεύουν ότι η τεχνητή νοημοσύνη θα μπορούσε να περιλαμβάνει « συστήματα ανίχνευσης κόπωσης ή ανικανότητας ». Υπό αυτή την έννοια, «θα μάθουμε από αυτή την εμπειρία να συλλέγουμε δεδομένα που θα μας επιτρέψουν όχι μόνο να αξιολογήσουμε την πιθανότητα αυτής της μείωσης του προσωπικού, αλλά και να βελτιώσουμε τη συνολική ασφάλεια όλων των πτήσεων».

Μακροπρόθεσμα, στόχος είναι «η δημιουργία ενός «έξυπνου» πιλοτήριου με καινοτόμα χαρακτηριστικά μείωσης του φόρτου εργασίας, συμπεριλαμβανομένης της παρακολούθησης της απόδοσης και της εξεύρεσης λύσεων για την πρόληψη απειλών στην ασφάλεια του αεροσκάφους».

Συνεπώς, τονίζουν από τον ΕASA ότι, σε αντίθεση με όσα λέγονται, «δεν υπάρχει καθορισμένο χρονοδιάγραμμα» και ότι «όλα θα εξαρτηθούν από το αν οι νέες τεχνολογίες θα επιδείξουν τα οφέλη τους για την ασφάλεια.

Έλλειψη πιλότων

Σε κάθε περίπτωση, το συνδικάτο Sepla των πιλότων αναγνωρίζει ότι αυτή η απόφαση είναι μέρος μιας σειράς μέτρων που εφαρμόζονται για την αντιμετώπιση μιας από τις μεγαλύτερες απειλές που διατρέχουν τον κλάδο: η έλλειψη πιλότων τα επόμενα χρόνια. «Είναι αλήθεια ότι υπάρχει πραγματικό πρόβλημα με την έλλειψη επαγγελματιών πιλότων, αλλά αυτό δεν μπορεί να λυθεί με την εγκατάλειψη της ασφάλειας», λέει ο Γκονδάλεθ. «Πρέπει να διευκολύνουμε την αύξηση του αριθμού περισσότερων πιλότων, δεν υπάρχει άλλος τρόπος».

Εκτιμάται ότι το 2026, παγκοσμίως θα υπάρχει έλλειψη 24.000 πιλότων σε πραγματικό χρόνο. Μέχρι το 2030 θα υπάρχει έλλειψη σχεδόν 60.000 πιλότων.

Το «εργατικό κόστος» είναι επίσης μεγάλη δαπάνη για τις αεροπορικές εταιρείες. Για τη Lufthansa ή την American Airlines αυτό είναι περίπου 20% έως 30%. Αυτό είναι πρακτικά το ίδιο με το κόστος των καυσίμων.

Σύμφωνα με την World Aviation, ένας κυβερνήτης αεροσκάφους κερδίζει περίπου 80.000 ευρώ και ο  συγκυβερνήτης 50.000 ευρώ, ετησίως. Ένας νέος πιλότος κερδίζει ήδη περίπου 22.000 ευρώ ετησίως.

Η Διεθνής Ένωση Αεροπορικών Μεταφορών (IATA) προβλέπει ότι περισσότεροι από 350.000 πιλότοι θα χρειαστούν παγκοσμίως μεταξύ 2024 και 2032. Αντιμέτωπες με αυτήν την πραγματικότητα, οι αεροπορικές εταιρείες «μπορεί τώρα να δουν την ανάπτυξή τους να περιορίζεται σαφώς από την έλλειψη πιλότων και αυτοί μπορεί να γίνουν ένα πολύτιμο περιουσιακό στοιχείο που τους μετατρέπει στο επίκεντρο ενός πολέμου που αυτές οι εταιρείες δεν μπορούν να αντέξουν οικονομικά».

Κατά συνέπεια, “αναζητούνται λύσεις, από την πρόσληψη ξένων πιλότων, όπως κάνουν οι ΗΠΑ με τους Αυστραλούς επαγγελματίες, έως την αύξηση των δαπανών για την  εκπαίδευση πιλότων. Και αυτό είναι το ζητούμενο στην Ευρώπη. Η τεχνητή νοημοσύνη είναι η τελευταία από τις “λύσεις” σε μια από τις μεγαλύτερες υπαρξιακές κρίσεις του κλάδου.

ΠΗΓΗ: ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ

Συνέχεια ανάγνωσης

Γενικά θέματα

Το Χάρβαρντ, ο Τραμπ και η υποκρισία

Τουλάχιστον 60  αμερικανικά πανεπιστήμια έχουν προειδοποιηθεί ότι θα μπορούσαν σύντομα να είναι μεταξύ των επόμενων που θα χάσουν εκατοντάδες εκατομμύρια δολάρια από ομοσπονδιακή χρηματοδότηση εάν δεν ευθυγραμμιστούν με το όραμα του προέδρου των ΗΠΑ για τα πολιτικά δικαιώματα.

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Γράφει ο Μιχάλης Ψύλος, Ναυτεμπορική

Το Χάρβαρντ-το παλαιότερο και πιο διάσημο πανεπιστήμιο της Αμερικής- μονοπωλεί το ενδιαφέρον της κοινής γνώμης σε όλο τον κόσμο. Ο λόγος; Ο πρόεδρος  Ντόναλντ Τραμπ  αποφάσισε να περικόψει κατά 2,2 δισ. δολάρια την ομοσπονδιακή χρηματοδότηση του πανεπιστημίου, επειδή αρνήθηκε να υποκύψει στις  απαιτήσεις του Λευκού Οίκου να εξαλείψει τα προγράμματα ένταξης και διαφορετικότητας και να αποθαρρύνει τον ακτιβισμό στην πανεπιστημιούπολη.

Τουλάχιστον 60  αμερικανικά πανεπιστήμια έχουν προειδοποιηθεί ότι θα μπορούσαν σύντομα να είναι μεταξύ των επόμενων που θα χάσουν εκατοντάδες εκατομμύρια δολάρια από ομοσπονδιακή χρηματοδότηση εάν δεν ευθυγραμμιστούν με το όραμα του προέδρου των ΗΠΑ για τα πολιτικά δικαιώματα.

Το υπόβαθρο αυτής της άνευ προηγουμένου κυβερνητικής παρέμβασης στις υποθέσεις του πανεπιστημίου είναι η υποτιθέμενη άνοδος του αντισημιτισμού στα πανεπιστήμια, που τροφοδοτείται από την αύξηση των διαδηλώσεων υπέρ της Παλαιστίνης.

«Το Χάρβαρντ δεν θα παραιτηθεί από την ανεξαρτησία του ή τα συνταγματικά του δικαιώματα», ήταν η απάντηση του πανεπιστημίου. Μια δήλωση που θα φαινόταν προφανής πριν από μερικούς μήνες. «Το Χάρβαρντ άνοιξε το δρόμο για άλλα ιδρύματα», σχολίασε ο Μπαράκ Ομπάμα, απορρίπτοντας «την παράνομη προσπάθεια καταστολής της ακαδημαϊκής ελευθερίας».

Άλλα δύο πανεπιστήμια, το  Στάνφορντ και το περίφημο MIT φαίνεται να ευθυγραμμίζονται με το Χάρβαρντ.

Όμως, άλλα διάσημα, αμερικανικά πανεπιστήμια, όπως το Κολάμπια, έχουν αποδεχθεί τους όρους που επιβλήθηκαν για την αναμόρφωση των προγραμμάτων σπουδών που υπαγορεύει ο Λευκός Οίκος.

Για να μην αναφέρουμε την απέλαση εκατοντάδων αλλοδαπών φοιτητών για εγκλήματα γνώμης –συνήθως για την αντίθεσή τους στην πολιτική του Ισραήλ στη Γάζα. Μέχρι σήμερα, περισσότερες από 600 άδειες παραμονής ξένων φοιτητών στις ΗΠΑ έχουν ανακληθεί χωρίς  δικαίωμα έφεσης. Απευθείας από τον υπουργό Εξωτερικών, Μάρκο Ρούμπιο. Η κυβέρνηση βασίζεται στον Νόμο του 1952 για τη Μετανάστευση και την Εθνικότητα, ο οποίος επιτρέπει στον Υπουργό Εξωτερικών να απελαύνει μη αμερικανούς πολίτες εάν απειλούν τα συμφέροντα των ΗΠΑ.

Σε ορισμένες περιπτώσεις, οι «ένοχοι» φοιτητές συλλαμβάνονταν στα σπίτια τους ή  και στο δρόμο από ομάδες κουκουλοφόρων και «εξαφανίζονταν» σε ομοσπονδιακά σωφρονιστικά καταστήματα ή σε στρατόπεδα συγκέντρωσης υπεράκτιων χωρών.

Η άρνηση του Χάρβαρντ ξεχωρίζει. Όσο και αν πέρυσι, η διοίκηση του πανεπιστημίου είχε απολύσει την πρύτανη Κλοντίν Γκέι, επειδή δεν κατάφερε να καταστείλει επαρκώς το κίνημα των φοιτητών ενάντια στις σφαγές στη Γάζα.

Υποκρισία

Πολλοί από τους καθηγητές και τους φοιτητές που διαμαρτύρονται βέβαια σήμερα κατά του Τραμπ είναι οι ίδιοι που «σφύριζαν αδιάφορα», όταν απομακρύνθηκε η πρύτανης. Όπως και η τότε κυβέρνηση των Δημοκρατικών.

Ποιος μπορεί να καταγγείλει τον Τραμπ για ύποπτη εργαλειακή δράση στην απαίτηση σκληρών προτύπων για την καταπολέμηση του αντισημιτισμού, όταν δυστυχώς ήταν οι ακαδημαϊκές αρχές που για πρώτη φορά εξαπέλυσαν ένα αντισημιτικό κυνήγι μαγισσών; Ποιος μπορεί να κατηγορήσει σήμερα τον Λευκό Οίκο ότι θέλει να καταπατήσει την πολιτιστική αυτονομία του Χάρβαρντ, όταν πριν από ένα χρόνο ήταν οι μεγάλοι χορηγοί που έδιωξαν την πρύτανη για πολιτικούς λόγους, υπό την πίεση μιας ξένης κυβέρνησης;

Μόλις ενάμισι χρόνο πριν , τον Δεκέμβριο του 2023, οι πρόεδροι μεγάλων αμερικανικών πανεπιστημίων «ανακρίθηκαν» σε ακρόαση στο Κογκρέσο. Εκεί, οι Ρεπουμπλικάνοι τους κατηγόρησαν ότι απέτυχαν να προστατεύσουν τους Εβραίους φοιτητές μετά το ξέσπασμα του πολέμου στη Γάζα.

Κρίσιμο παιγνίδι

Σε κάθε περίπτωση όμως, φαίνεται να παίζεται –με επίκεντρο τα πανεπιστήμια- ένα κρίσιμο παιχνίδι στη συνταγματική κρίση που αρχίζει να μαστίζει τις Ηνωμένες Πολιτείες. Χρησιμοποιείται η δημόσια χρηματοδότηση για να ενσταλάξει στους πρυτάνεις και τις διοικήσεις των πανεπιστημίων τον φόβο. Αν δεν αλλάξουν τη συμπεριφορά τους, δεν θα χρηματοδοτηθούν από τον Ομοσπονδιακό προϋπολογισμό.

Για το Χάρβαρντ ειδικά, δεν φαίνεται βέβαια να υπάρχει πρόβλημα χρηματοδότησης. Είναι το πλουσιότερο πανεπιστήμιο στον πλανήτη. Οι δωρεές στο πανεπιστήμιο ξεπέρασαν πέρυσι τα 53 δισεκατομμύρια δολάρια.

Το πρόβλημα είναι ότι ενώ τα αμερικανικά πανεπιστήμια θεωρούνται ηγετικά σε πολλούς ερευνητικούς τομείς και ελκυστικά για επιστήμονες από όλο τον κόσμο, οι πιέσεις του προέδρου Τραμπ αυξάνουν τους φόβους για «διαρροή εγκεφάλων»  από την Αμερική.  Σύμφωνα με έρευνα που δημοσιεύτηκε στο  περιοδικό Nature στα τέλη Μαρτίου, πάνω από το 75% των επιστημόνων στις ΗΠΑ σκέφτονται να μετακομίσουν στο εξωτερικό – για παράδειγμα στην Ευρώπη ή τον Καναδά.

Ίσως η απάντηση του Χάρβαρντ στον πρόεδρο Τραμπ να χρησιμεύσει ως παράδειγμα για άλλους. Η μάχη θα μπορούσε να επεκταθεί πολύ περισσότερο από ό,τι είχαν φανταστεί πολλοί Αμερικανοί…

Συνέχεια ανάγνωσης

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Διεθνή28 δευτερόλεπτα πριν

Η νέα γκάφα “έκαψε” τον Πιτ Χέγκσεθ! «Σε αναζήτηση νέου υπουργού Αμυνας ο Λευκός Οίκος»

Την πληροφορία μεταδίδει το έγκυρο αμερικανικό δίκτυο NPR και αναμεταδίδει το Reuters. Πηγή της πληροφορίας είναι Αμερικανός αξιωματούχος που δεν είχε...

Αναλύσεις31 λεπτά πριν

ΑΟΖ και Θαλάσσιος Χωροταξικός Σχεδιασμός! Επιτέλους να παίρνουμε αποφάσεις τη στιγμή που πρέπει

Εκπομπή "Ανιχνεύσεις" με τον Παντελή Σαββίδη

Διεθνή1 ώρα πριν

Μετά τον Φραγκίσκο, ποιος θα ντυθεί στα λευκά; Οι αριθμοί, τα πρόσωπα και το παρασκήνιο της εκλογής Πάπα

Όσο περισσότερους καρδιναλίους ορίζει ένας Πάπας, τόσο αυξάνονται οι πιθανότητες να εκλεγεί κάποιος με παρόμοιες απόψεις.

Αναλύσεις2 ώρες πριν

Αυτό που είδα ήταν συγκλονιστικό!

Το μεγαλείο της Ορθοδοξίας

Ιστορία - Πολιτισμός2 ώρες πριν

Το «ημερολόγιο» του Μακαρίου από Ακρωτήρι – Λονδίνο – Νέα Υόρκη 16.7.1974 – 22.7.1974

Μετά παρρησίας

Δημοφιλή