Ακολουθήστε μας

Εθνική Άμυνα

Έλληνες έβαψαν το μεγαλύτερο κρουαζιερόπλοιο του κόσμου

Δημοσιεύτηκε

στις

Μια οικογενειακή επιχείρηση με έδρα τη Θεσσαλονίκη ανέλαβε την βαφή ενός τιτάνα της θάλασσας και τώρα συντηρεί το μεγαλύτερο πυρηνοκίνητο υποβρύχιο της Γαλλίας

Οι τιτάνες της θάλασσας, με τους χιλιάδες τόνους εκτόπισμα και κατασκευή που πρέπει να τούς επιτρέπει να ταξιδεύουν στις πλέον αντίξοες συνθήκες, είναι σκάφη που σπάνια «δένουν», αφού η αποστολή τους είναι να πλέον στις απέραντες θάλασσες της Γης. Τα μεγαλειώδη κρουαζερόπλοια και τα επιβλητικά πυρηνοκίνητα υποβρύχια οφείλουν έτσι να είναι κατασκευσμένα αλλά και να συντηρούνται με τις πιο αυστηρές προδιαγραφές. Αυτό το διάστημα, δύο τέτοια μεγαθήρια βάφονται από μια ελληνική εταιρεία, από ελληνικά χέρια, χιλιάδες χιλιόμετρα μακριά από την Ελλάδα.

«Ο ένας από τους κολοσσούς της θάλασσας, του οποίου έχουμε αναλάβει τη σύμβαση συντήρησης αυτό το διάστημα, είναι το πυρηνοκίνητο υποβρύχιο του Γαλλικού Ναυτικού “Le Terrible”. Είναι ένα υποβρύχιο με μήκος 140 περίπου μέτρα, που φιλοξενεί περίπου 140 άτομα και έχει κόστος 4,5 δισ. ευρώ», αναφέρει στον ραδιοφωνικό σταθμό του ΑΠΕ-ΜΠΕ «Πρακτορείο 104,9 FM» ο Χρήστος Μάματζης, μέλος του ΔΣ και επιχειρησιακός διευθυντής της Stela TSA, περιγράφοντας την απαιτητική δουλειά για το έργο που κέρδισε η εταιρεία του, μια οικογενειακή επιχείρηση, με έδρα τη Θεσσαλονίκη.

Δεν είναι κάθε ημέρα που μια ομάδα Ελλήνων ειδικών τεχνητών αναλαμβάνουν να δουλέψουν πάνω σε ένα σκάφος με απόρρητες τεχνολογικές λεπτομέρειες. αφού πρόκειται «για την πρώτη μεγάλη διαδικασία συντήρησης που εκτελεί το Γαλλικό Ναυτικό στο υποβρύχιο αυτό», όπως λέει.

Το υπερσύγχρονο υποβρύχιο με πυρηνική κίνηση και πυρηνικά όπλα (σ.σ ballistic missile nuclear-powered submarine (SSBN)) του γαλλικού Πολεμικού Ναυτικού «Le Terrible», είναι μια εξελιγμένη μηχανή που κανονικά κανείς δεν «βλέπει» στην επιφάνεια, αφού παραμένει σε άκρως απόρρητες περιπολίες σε όλο τον πλανήτη. Από τις αρχές του 2021 και για 14 μήνες βρίσκεται «δεμένο» ώστε να γίνει εκσυγχρονισμός συστημάτων από τη Naval Group, την κατασκευάστριά του, που έχει και το συμβόλαιο συντήρησης. Μετά το πέρας των εργασιών στις οποίες εμπλέκεται η εταιρεία από την Θεσσαλονίκη, θα βρίσκεται στις θάλασσες για άλλα 10 χρόνια χωρίς να χρειαστεί να «πιάσει λιμάνι».

«Η συγκεκριμένη εταιρεία για την οποία αναλάβαμε το έργο, είναι η ίδια που έχει αναλάβει να ναυπηγήσει και τις ελληνικές φρεγάτες. Είναι μια εταιρεία, με την οποία συνεργαζόμαστε από το 2011 κι έχουμε βάψει υποστηρικτικά πλοία, φρεγάτες του πολεμικού ναυτικού της Γαλλίας. Η πλέον πρόσφατη σύμβαση που αναλάβαμε είναι για την συντήρηση του συγκεκριμένου, του πλέον σύγχρονου πυρηνικού υποβρυχίου του γαλλικού Πολεμικού Ναυτικού. Έχει ναυπηγηθεί το 2011 κι εμείς έχουμε αναλάβει την αντιδιαβρωτική προστασία στο πλαίσιο της συντήρησής του. Έχει συμπληρώσει μια δεκαετία σε υπηρεσία με τη Γαλλία», αναφέρει ο κ. Μαματζής.

Είναι μια σύμβαση άκρως απαιτητική για όποιον θα είχε κερδίσει τη δουλειά αυτή. «Οι δυσκολίες που έχουμε να αντιμετωπίσουμε σε μια ναυτική βάση δεν σχετίζονται μόνο με την αντιδιαβρωτική προστασία, την οποία θα πρέπει να ολοκληρώσουμε, αλλά και με τις ιδιαίτερες συνθήκες εργασίας. Η ομάδα που έχουμε στο συγκεκριμένο έργο απαρτίζεται αμιγώς από Έλληνες, με εξαίρεση τον site manager και τον υπεύθυνο ποιότητας οι οποίοι είναι Γάλλοι, χαρακτηριστικό (σ.σ των μέτρων ασφαλείας) είναι λοιπόν ότι κάθε ημέρα χρειαζόμαστε μιάμιση ώρα μόνο για να διασφαλίσουμε τις άδειες και να βρεθούμε μέσα στον χώρο για να εργαστούμε», συμπληρώνει ο κ. Μαματζής.

Από τους βυθούς στους ωκεανούς

Την ίδια ώρα, πάνω από την… επιφάνεια, η εταιρεία από τη Θεσσαλονίκη ολοκληρώνει ακόμη ένα ιδιαίτερο συμβόλαιο, αφού εργάζεται πάνω σε ένα ακόμη θαλάσσιο μεγαθήριο. «Πρόκειται για το μεγαλύτερο κρουαζιερόπλοιο στον κόσμο, το οποίο θα ναυπηγηθεί στο επόμενο διάστημα. Προοριζόταν αρχικά για την αγορά της Ασίας, τελικά όμως θα βρεθεί στην Αμερική. Είναι ένα απίστευτα μεγάλο πλοίο, μήκους 363 μέτρων, που μπορεί να φιλοξενήσει ένα σύνολο 8000 ανθρώπων, εργαζόμενων κι επιβατών, με προϋπολογισμό κατασκευής τα 1,2 δισ. ευρώ. Στο περασμένο διάστημα, λοιπόν, είχαμε αναλάβει τη βαφή και την προστασία του συγκεκριμένου κρουαζιερόπλοιο, εξωτερικούς και εσωτερικούς του χώρους, όπως και χώρους του προσωπικού, τις δεξαμενές του και άλλα τμήματα. Είναι εργασίες που ολοκληρώσαμε πριν από περίπου 15 ημέρες και αναμένουμε πλέον το επόμενο κρουαζιερόπλοιο, πάνω στο οποίο έχει ήδη ξεκινήσει να εργάζεται η εταιρεία που το κατασκευάζει», εξηγεί ο Έλληνας ειδικός στις βαφές ειδικών προδιαγραφών.

«Τα νούμερα είναι εντυπωσιακά, αφού μιλάμε για τετραψήφιο αριθμό τόνων χρώματος που χρησιμοποιήσαμε, ενώ τα τ.μ επιφανειών ξεπερνούν τα 500.000 σε ένα τέτοιο πλοίο», απαντά ο κ. Μαματζής, ερωτηθείς για βεληνεκές των εργασιών.

Στον ορίζοντα οι νέες φρεγάτες του ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού

Όσο για το επόμενο διάστημα, μετά και την ολοκλήρωση των εργασιών στο επιβλητικό «Le Terrible», ο κ. Μαματζής δεν κρύβει πως η ομάδα του θα ήθελε να πάρει μέρος στην κατασκευή των ελληνικών φρεγατών FDI-HN που έχει συμφωνήσει η Ελλάδα να αποκτήσει.

«Οι τρεις πρώτες απ’ αυτές τις φρεγάτες θα ναυπηγηθούν στη Γαλλία. Πιστεύουμε, λοιπόν, πως είμαστε πολύ κοντά στο να αναλάβουμε εργασίες στο πλαίσιο αυτής της συμφωνίας. Το συμβόλαιο είναι πολύ φρέσκο να το αναμένουμε εντός των επόμενων μηνών, αισιοδοξούμε όμως ότι θα είμαστε ανάμεσα στις εταιρείες που θα συμμετέχουν στην κατασκευή και θα χαρούμε να το κάνουμε. Από τη στιγμή που οι εργασίες αυτές θα προορίζονται για το Πολεμικό Ναυτικό της Ελλάδας, της χώρας μας, αυτή η δουλειά θα έχει για εμάς μεγαλύτερη σημασία και από ένα άλλο οποιοδήποτε, τυπικό πολεμικό σκάφος», σημειώνει με έμφαση ο κ. Μαματζής.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Συνέχεια ανάγνωσης

Video

Ελληνοτουρκικές αερομαχίες

Για να μην ξεχνιόμαστε. 5 +2 ιστορίες στον αέρα που οι “φίλοι” μας έφυγαν με την ουρά στα σκέλια.

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Ένα συγκλονιστικό Podcast για τις ελληνοτουρκικές αερομαχίες στο Αιγαίο.

Για να μην ξεχνιόμαστε. 5 +2 ιστορίες στον αέρα που οι “φίλοι” μας έφυγαν με την ουρά στα σκέλια.

Ένα πολύ όμορφο, προσεγμένο και συνάμα εκπαιδευτικό βίντεο δημιούργησε το κανάλι Άμυνα και Γεωστρατηγική στο Youtube. Πρόκειται στην ουσία για ένα ντοκιμαντέρ υπό τη μορφή Podcast, για τις ελληνοτουρκικές αερομαχίες στο Αιγαίο. Ο αξιωματικός ε.α. Θεόδωρος Νικολοβγένης και η ομάδα του συνέθεσαν ένα ντοκουμέντο με 5+2 ιστορίες στον αέρα, όπου οι “φίλοι” μας έφυγαν με την ουρά στα σκέλια. Κρατήστε το στο αρχείο σας, γιατί θα σας χρειαστεί, ιδιαίτερα όσοι ασχολήστε με την Εθνική Άμυνα και την Ασφάλεια αλλά και την Ιστορία.

Η Μάχη του Αιγαίου.
Οι Ελληνοτουρκικές αερομαχίες.
Οι Ελληνικές καταρρίψεις και δυο περιστατικά bonus.

00:00 Εισαγωγή
02:37 Ιστορία αγάπης & φροντίδας Νο 1: 22 Ιουλίου 1974 – 337Μ vs 191 Filo = 2 – 0
08:12 Η ΝΟΤΑΜ 714, η χαμένη ευκαιρία του 1983 και ο θάνατος του Υποσμηναγού Σιαλμά
10:43 Ιστορία αγάπης & φροντίδας Νο 2: 08 Φεβρουαρίου 1995 – 334Μ vs 192 Filo = 1 – 0
17:19 Οι βραχονησίδες, η κύρωση της UNCLOS, το Casus Belli και το Figen Akat
20:03 Ιστορία αγάπης & φροντίδας Νο 3: 27 Δεκεμβρίου 1995 – 330Μ vs 112 Filo = 1- 0
21:14 Τα Ίμια, το Δόγμα του Ενιαίου Αμυντικού Χώρου, οι Ισαάκ και Σολωμού.
24:05 Ιστορία αγάπης & φροντίδας Νο 4: 08 Οκτωβρίου 1996 – 332Μ vs 192 Filo = 1 – 0
27:33 Η Συμφωνία της Μαδρίτης, η ποιοτική αναβάθμιση της απειλής και η δολοφονία Ηλιάκη
30:11 Έβρος 2020, Oruc Reis 2020, “επακούμβιση”
31:10 Ιστορία αγάπης & φροντίδας Νο 5: 20 Αυγούστου 2020 – 343Μ vs THK = 2 – 0
33:42 Bonus περιστατικό Νο 1: 25 Αυγούστου 2020 – 336Μ vs THK = 10 – 0
35:24 Bonus περιστατικό Νο 2: 02 Απριλίου 1987 – 339Μ vs THK = 1.000.000 – 0
36:40 Επίλογος

Πηγές:
1. ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΟΥΡΚΙΚΩΝ ΜΗ ΕΠΑΝΔΡΩΜΕΝΩΝ ΑΕΡΟΧΗΜΑΤΩΝ (UAV -DRONE) ΣΤΟ ΑΙΓΑΙΟ – Πτέραρχος Παν. Κατσαρός, Σμήναρχος Κ. Ζηκίδης
2. Οι Μηδικοί Πόλεμοι – εκδόσεις Στρατίκη
3. Ιστορία του Ελληνικού Έθνους
4. Αρχείο Πολεμικής Αεροπορίας
5. Περιοδικό ” Αεροπορική Επιθεώρηση ” – Σμηνάρχου Αν. Ανδρικόπουλου – ” Αερομαχία Αεροσκαφών F-5 πάνω από το Αιγαίο “
6. ellinikos-stratos.com – Ελληνοτουρκικά πολεμικά επεισόδια
7. kathimerini.gr/ – Μια άγνωστη αερομαχία το 1974 στο Αιγαίο
8. ΡΙΚ
9. ΕΡΤ – Με Αρετή και Τόλμη
10. armyvoice.gr – Όταν το “παλαιό” F-1 έριχνε F-16. Μια ιστορία που αφορά τα F-35…
11. www.rodiaki.gr/ – 8 Φεβρουαρίου 1995: Εμπλοκή στον αέρα! Τουρκικό F-16 συντρίβεται στην θάλασσα νοτίως της Ρόδου
12. rodosreport.gr/ – Η άγνωστη αερομαχία του 1995 στη Λίνδο της Ρόδου μεταξύ ελληνικών F-1CG και τουρκικών F-16C
13. STAR CHANNEL
14. ANT1 TV
15. AP
16. Αρχείο ΤΗΚ
17. Αρχείο Εθνικής Φρουράς
18. Εν Κρυπτώ – “Η ΠΑ στην κρίση του Μαρτίου 1987 – Touch & go στο Çiğli” – Ιωάννα Ηλιάδη
19. belisarius21.wordpress.com/ – Μην κάνουμε πίσω τώρα!
20. Αρχείο Επισμηναγού Στέφανου Καραβίδα
21. Με το Κλειδί της Ιστορίας – Ιωάννης Θεοδωράτος – Bluesky
22. Reel Life
23. Αρχείο Defence Redefined

Πίνακες:
1. Κώστα Καββαθά
2. Αντώνη Καρύδη
3. Γ. Μώρη
4. Τρώα Τσαδιώτη

Μουσική επένδυση:
1. Elite – Aylex
2. True Power – Cold Cinema
3. Attack – Infraction Music
4. Lost Sky x She Is Jules – Darkness
5. Jim Yosef – Samurai
6. Hero’s Valor – Infraction Music
7. Battleground – Infraction Music, Cold Cinema
8. Polygraph – Infraction Music
9. On A Mission – Infraction Music, Cold Cinema
10. Story of Us – Infraction Music
11. Fire And Thunder – Cjbeards
12. Suspense Trap – Power Music Factory

Συνέχεια ανάγνωσης

Video

Θα αντέξει το Ισραήλ σε αλλεπάλληλες επιθέσεις του Ιράν;

Ο Σάββας Καλεντερίδης στην εκπομπή της Πέμπτης 10 Οκτωβρίου 2024

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Ο Σάββας Καλεντερίδης στην εκπομπή της Πέμπτης 10 Οκτωβρίου 2024

Συνέχεια ανάγνωσης

Εθνική Άμυνα

Η Φον ντερ Λάιεν “αδειάζει” Ελλάδα και Κύπρο για την Τουρκία

Η Ευρωπαϊκή Ένωση «εξαιρεί» την ενέργεια και την αμυντική βιομηχανία από τους όρους των ενταξιακών διαπραγματεύσεων με την Τουρκία

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Η Τουρκία κάνει τη δουλειά της μια χαρά και με τους Κινέζους και με τους Ρώσους. Κατά τα λοιπά, η κυβέρνηση Μητσοτάκη διατυμπανίζει ότι η Ελλάδα έχει ενισχύσει τις θέσεις της στα ελληνοτουρκικά στο καλύτερο σημείο όλων των εποχών. Στις Βρυξέλλες φαίνεται να έχουν διαφορετική γνώμη.

Πριν από λίγες εβδομάδες δημοσιοποιήθηκε η «περίεργη» είδηση ότι το Netflix, έπειτα από απαίτηση της Τουρκίας, θα προβάλλει μέσω της πλατφόρμας του τη σειρά «Famagusta» (Αμμόχωστος) μόνο στην Ελλάδα και σε καμιά άλλη χώρα της υδρογείου. Και το μεν Netflix σωστά έλαβε υπόψη του ότι η αγορά των 80 εκατομμυρίων κατοίκων της Τουρκίας και των πολλών άλλων δεκάδων εκατομμυρίων τουρκόφωνων πέραν της γειτονικής χώρας είναι τεράστια μπροστά στην αντίστοιχη ελληνική, έκανε τον υπολογισμό των μελλοντικών πωλήσεών του και έπραξε αναλόγως. Βεβαίως, πριν από μερικές δεκαετίες η Τουρκία είχε «φάει πόρτα» όταν απαίτησε από μεγάλη εταιρεία παραγωγής του Χόλιγουντ να αποσύρει την ταινία «Το εξπρές του μεσονυκτίου», που παρουσίαζε την πραγματική εικόνα της Δικαιοσύνης και των φυλακών στην Τουρκία μέσα από την περιπέτεια ενός Αμερικανού πολίτη. Αλλά τότε ήταν άλλοι καιροί και για την Τουρκία και για την Ελλάδα…

Η μεγάλη ανατροπή

Ομως, όπως όλα δείχνουν, δεν είναι μόνο το Netflix που υπολογίζει τόσο πολύ την Τουρκία. Το βάρος της γειτονικής μας χώρας στη διεθνή σκακιέρα φαίνεται πως έχει επηρεάσει και τα μυαλά πολλών (της πλειονότητας μάλλον…) «φίλων και συμμάχων» στην καρδιά της Ευρωπαϊκής Ένωσης, τις Βρυξέλλες. Διότι οι εξελίξεις και οι πληροφορίες που φτάνουν από εκεί είναι κάτι από παραπάνω από ανησυχητικές και προοιωνίζονται εξελίξεις πολύ αρνητικές για την Ελλάδα, και μάλιστα σε ένα μέτωπο που μέχρι τώρα θεωρείται προνομιακό για την άσκηση της εξωτερικής πολιτικής όχι μόνο της Ελλάδας αλλά και της Κύπρου.

Σύμφωνα με πληροφορίες που είδαν το φως της δημοσιότητας, η Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, η προηγούμενη αλλά και νυν πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, έπειτα από διαβουλεύσεις με τους βασικούς παίκτες της Ε.Ε. δημιούργησε ένα νέο χαρτοφυλάκιο για θέση επιτρόπου, αυτό της Μεσογείου, «προκειμένου να δοθεί έμφαση στην περιοχή όχι μόνο από γεωστρατηγικής άποψης αλλά και από την πλευρά των επενδύσεων, ιδιαίτερα στην ενέργεια» σύμφωνα με όσα δηλώθηκαν επισήμως.

Στην αρχή Ελλάδα και Κύπρος χαιρέτησαν τη δημιουργία του νέου επιτροπάτου (πανευρωπαϊκού υπουργείου δηλαδή) και θεωρούνταν πως τη θέση θα καταλάβει η Κύπρος (μάλιστα, ο Κύπριος Πρόεδρος Νίκος Χριστοδουλίδης είχε κάνει και σχετικές δηλώσεις). Τελικά η θέση δόθηκε στην Κροατία και στην κυρία Ντουμπράβκα Σούικα, διότι άλλα είχε στο μυαλό της η Φον ντερ Λάιεν και άλλα κατάλαβαν Έλληνες και Κύπριοι. Σύμφωνα με δημοσιεύματα, κοινοτικοί αξιωματούχοι υποστήριξαν πως «είναι προς το συμφέρον της Ε.Ε. να διατηρεί ανοιχτό το παράθυρο για πιθανές συνεργασίες με την Τουρκία χωρίς να περνάμε μέσα από την πορεία των ενταξιακών διαπραγματεύσεων. Γιατί έτσι πάντα θα “κολλάνε”» και διευκρίνισαν ότι μέσω του χαρτοφυλακίου της Μεσογείου η Ε.Ε. θα μπορούσε να συνάψει επιχειρησιακές συνεργασίες με χώρες όπως η Τουρκία παρακάμπτοντας έτσι τις ενταξιακές της διαπραγματεύσεις, οι οποίες έχουν «κολλήσει» εδώ και δεκαετίες.

Το αντικείμενο του επιτρόπου Μεσογείου και η νέα στάση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής έναντι της Τουρκίας αναμένεται να επιβεβαιωθεί και κατά τη σχετική ακρόαση στο Ευρωκοινοβούλιο για την έγκριση της εκ Κροατίας επιτρόπου Ντ. Σούικα, η οποία, ειρήσθω εν παρόδω, αντιμετωπίζει στην πατρίδα της κατηγορίες για παράνομο πλουτισμό.

Στην ουσία πρόκειται για μεγάλη ανατροπή, καθώς οι όποιες συμφωνίες της Ε.Ε. με την Τουρκία για την ενέργεια ενώ είναι ανοιχτά τα θέματα της οριοθέτησης των Αποκλειστικών Οικονομικών Ζωνών (ΑΟΖ) και της εκμετάλλευσης των πιθανών κοιτασμάτων αερίου και πετρελαίου δημιουργούν κάποια «θεματάκια» για την Ελλάδα και την Κύπρο. Διότι όλα αυτά θα συμφωνούνται «εκτός πεδίου ενταξιακών διαπραγματεύσεων» της Τουρκίας για να μην «κολλάνε». Κάτι που σημαίνει πολύ απλά ότι οι δυνατότητες παρέμβασης εκ μέρους Ελλάδας και Κύπρου επί του θέματος σχεδόν μηδενίζονται!

Επίσης, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, η «εκτός πεδίου ενταξιακών διαπραγματεύσεων» συνεργασία με την Τουρκία θα αφορά και τον τομέα της άμυνας. Βεβαίως, τα ερωτήματα που εγείρονται είναι πάμπολλα στον τομέα αυτόν. Διότι η Φον Ντερ Λάιεν όταν αναφέρεται σε άμυνα, εννοεί αυτή της Ευρώπης κατά της Ρωσίας λόγω Ουκρανίας. Όμως οι σχέσεις Ρωσίας-Τουρκίας είναι άριστες, ο δε Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν κλήθηκε πρόσφατα από τον Βλαντίμιρ Πούτιν να λάβει μέρος στη σύνοδο των BRICS. Επιπλέον, η όποια εμπλοκή της Ευρώπης υπέρ του Ισραήλ στο Μεσανατολικό δεν θα βρει αλληλέγγυο τον Ερντογάν, που είναι σαφές ότι υποστηρίζει τους Παλαιστίνιους. Άρα κοινή συνεργασία στην άμυνα εναντίον τίνος;

Και οι «μπίζνες»;Σε ό,τι αφορά το τρίτο σκέλος της «εκτός ενταξιακών διαπραγματεύσεων» συνεργασίας Ε.Ε.-Τουρκίας, αυτό δηλαδή της επιχειρηματικής συνεργασίας, η Τουρκία αλλού έχει στραμμένο το ενδιαφέρον της. Είναι χαρακτηριστική η περίπτωση των «σπάνιων γαιών» ενός μείγματος δεκαεπτά διαφορετικών ενώσεων μεταλλευμάτων που η ζήτησή τους έχει εκτοξευθεί επειδή χρησιμοποιούνται σε smartphones, σε σύγχρονα οπλικά συστήματα, σε ανεμογεννήτριες, σε ηλεκτρικά οχήματα, σε τσιπ δημιουργίας Τεχνητής Νοημοσύνης κ.α.

Ο μεγαλύτερος παραγωγός αλλά και καταναλωτής σπάνιων γαιών είναι η Κίνα. Παράγει το 40% και καταναλώνει ακόμη μεγαλύτερες ποσότητες. Οι σπάνιες γαίες αποτελούν πλέον στρατηγική πρώτη ύλη, η δε Ευρωπαϊκή Ένωση έχει θέσει σε εφαρμογή από τον Μάιο του 2024 τον νόμο περί κρίσιμων πρώτων υλών με σκοπό να εξασφαλίσει ευρωπαϊκή πρόσβαση και βιώσιμο εφοδιασμό γι’ αυτά τα υλικά…

Η Τουρκία στην αρχή του 2024 ανακάλυψε ένα μεγάλο κοίτασμα σπάνιων γαιών κοντά στο Εσκί Σεχίρ. Ο Ερντογάν ήδη έχει συναντηθεί με τον Κινέζο Πρόεδρο και έχουν συμφωνήσει συνεργασία. Η εξόρυξη και ο διαχωρισμός των σπάνιων γαιών απαιτούν πολύ υψηλή τεχνολογία, την οποία διαθέτουν οι Κινέζοι, και εντός του Οκτωβρίου ο Τούρκος υπουργός Ενέργειας υπογράφει στο Πεκίνο συμφωνία να αναλάβουν εκείνοι το σχετικό έργο. Εξάλλου η κινεζική BYD, ο μεγαλύτερος κατασκευαστής ηλεκτρικών αυτοκινήτων παγκοσμίως και βασικός καταναλωτής σπάνιων γαιών, έχει ήδη εργοστάσιο στην Τουρκία. Πού είναι η Ευρώπη;

Τον περασμένο Αύγουστο ο Ευάγγελος Μυτιληναίος, ο μεγαλύτερος Έλληνας επιχειρηματίας στον τομέα των εξόρυξης και επεξεργασίας μετάλλων, με αφορμή την απαγόρευση από την Κίνα της εξαγωγής σπάνιων γαιών και αντιμονίου από τις 15/9/24, ζήτησε την ενεργοποίηση της Ε.Ε. για την ανακάλυψη και εκμετάλλευση σπάνιων γαιών στην Ευρώπη. Ούτε φωνή ούτε ακρόαση! Για την ιστορία να αναφέρουμε ότι στην Ελλάδα έχουν εντοπιστεί σπάνιες γαίες. Και στη Βόρεια Ελλάδα και στην Κεντρική σε κοιτάσματα βωξίτη. Χρειάζονται όμως τεχνολογία και χρήμα για την απόληψή τους.

Ποια συνεργασία με την Τουρκία λοιπόν; Η Τουρκία κάνει τη δουλειά της μια χαρά και με τους Κινέζους και με τους Ρώσους. Κατά τα λοιπά, η κυβέρνηση Μητσοτάκη διατυμπανίζει ότι η Ελλάδα έχει ενισχύσει τις θέσεις της στα ελληνοτουρκικά στο καλύτερο σημείο όλων των εποχών. Στις Βρυξέλλες φαίνεται να έχουν διαφορετική γνώμη. Και στην Τουρκία σίγουρα…

ΠΗΓΗ: avgi.gr

Συνέχεια ανάγνωσης

ΙΝΦΟΓΝΩΜΩΝ

Infognomon Logo

Περιηγηθείτε στα κορυφαία βιβλία του βιβλιοπωλείου μας

Προβολή όλων

Δημοφιλή