Ιστορία - Πολιτισμός
Η Αυτοκρατορία αντεπιτίθεται! Ο Αυτοκράτορας Ιωάννης Δούκας Βατάτζης κατατροπώνει τους Φράγκους
Του Γεώργιου Ε. Γεωργά, προπονητή ξιφασκίας, εκπαιδευτή παμμάχου και ιστορικής σπαθασκίας
Μετά την πτώση της Βασιλεύουσας από τους Λατίνους το 1204, όλος ο Ελλαδικός χώρος έπεσε στα χέρια των Λατίνων. Η Μακεδονία,η Θεσσαλία, η Στερεά Ελλάδα έπεσαν αμαχητί στα χέρια των δαιμονικών σταυροφόρων της 4ης Σταυροφορίας. Μόνο ο Σγουρός προσπάθησε να αντισταθεί μαζεύοντας στρατό Ελλήνων από την Πελοπόννησο αλλά απέτυχε. Στα Τέμπη οι σταυροφόροι έκαμαν παράκαμψη και στις Θερμοπύλες όλος ο στρατός του υποχώρησε μόλις οι Έλληνες στρατιώτες είδαν τους σταυροφόρους. Έτσι οχυρώθηκε στην Ακροκόρινθο όπου μετά από μια θηριώδη πολιορκία το φρούριο έπεσε και μαζί έπεσαν και οι άλλες πόλεις της Πελοποννήσου που ήταν κάτω από την επιρροή του. Τελευταία πόλη που παραδόθηκε ήταν η Μονεμβασιά.
Λίγα χρόνια μετά, το 1222 μΧ ο Ιωάννης Βατάτζης στέφεται Ρωμαίος αυτοκράτορας και παίρνει τα ηνία της αυτοκρατορίας της Νίκαιας στα χέρια του. Λίγο καιρό μετά ξεκίνησε η αντεπίθεση της αυτοκρατορίας.
Ο Ιωάννης ηγήθηκε σε μια τεράστιων διαστάσεων πολεμική αντεπίθεση ενάντια στην Λατινική αυτοκρατορία της Κωνσταντινούπολης. Κατάφερε να απελευθερώσει την Δυτική Μικρά Ασία, την Θράκη και την Μακεδονία, επανέφερε την τάξη στην προδοτική Ρόδο, ενώ προσπάθησε να ελευθερώσει την Κρήτη από τις δυνάμεις της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας. Ταυτόχρονα προσπαθούσε να αμυνθεί εναντίων των Σελτζούκων.
Η βασιλεία του Ιωάννη Βαταζη δεν ξεκίνησε με τους καλύτερους οιωνούς. Τα αδέλφια του πεθερού του ( Θεόδωρος Α’ Λάσκαρης ) , ο Αλέξιος και ο Ισαάκιος έκαναν τα πάντα για τον ανατρέψουν και του πάρουν τον θρόνο. Έτσι συμμάχησαν με αυτούς που ο αδελφός τους πολεμούσε για χρόνια. Την Λατινική Αυτοκρατορία της Κωνσταντινούπολης. Αυτό έφερε ως επακόλουθο το 1224 μΧ να συναντηθούν δύο μεγάλοι στρατοί στην Ποιμανινο. Από την μια ο στρατός των Λατίνων και από την άλλη ο στρατός της Αυτοκρατορίας των Ρωμαίων. Στην μάχη που ακολούθησε ο ίδιος ο Αυτοκράτορας οδήγησε τον στρατό του στην πρώτη γραμμή. Σύμφωνα με τον Βίο του Αγίου Ιωάννου του Ελεήμων η μάχη ήταν αμφίρροπη έως ότου ο Αυτοκράτορας Ιωάννης μονομάχησε με τον διοικητή των Λατίνων ιπποτών. Οι δύο αρχηγοί συγκρούστηκαν με βία όπου ο Ιωάννης έριξε με το σπαθί του τον Λατίνο ιππότη από το άλογο του και στην συνέχεια τον ποδοπάτησε και τον σκότωσε. Αμέσως μετά ακούστηκε η πολεμική κραυγή των Ρωμαίων ( ο αρχηγός μονάδας ρωτούσε δυνατά ‘ Βοήθει; ‘ και οι στρατιώτες απαντούσαν ‘ ο Θεός ‘ , και μετά ρωτούσε πάλι ‘ Νικάει;’ και οι στρατιώτες απαντούσαν ‘ Ο Σταυρός ‘) και επιτέθηκαν μαζικά στους ιππότες και τους σερτζεντους οι οποίοι βλέποντας τον θάνατο του αρχηγού τους υποχώρησαν άτακτα.
Η νίκη αυτή ήταν εξαιρετικά σημαντική αφού άνοιξε τον δρόμο για να επαναφέρει στα χέρια της Αυτοκρατορίας πολλά φρούρια και κάστρα που ήταν στην κατοχή των Λατίνων. Σημαντικό ρόλο στις επιτυχίες αυτές είναι πως έκανε κάτι πρότυπο, όλες τις συγκρούσεις και τις πολιορκίες τις έκανε χειμώνα. Με αυτό τον τρόπο παρέλυε την πολεμική τακτική των Λατίνων. Παράλληλα οταν πολιορκούσε κάστρα είχε πάντα μαζί του μηχανικούς όπου κατασκεύαζαν πολιορκητικές μηχανές όπου με αυτές κατάστρεφε τα τείχη και μετά εκαναν έφοδο οι οπλίτες της αυτοκρατορίας. Όσα κάστρα παραδίνονταν χωρίς μάχη επέτρεπε στους ιππότες να φύγουν , αλλιώς όσοι επιβίωναν από την μάχη αιχμαλωτίζωνταν.
Ταυτόχρονα με τον πόλεμο που διεξήγαγε με τους Λατίνους , διεξήγαγε έναν τεράστιων διαστάσεων πόλεμο με τους Σελτζούκους στα σύνορα κάνοντας έναν μεγάλο αμυντικό πόλεμο όπου ήταν νικηφόρος.
Την ίδια περίπου περίοδο , σύμφωνα με Λατινικές πηγες, οι Έλληνες της Κρήτης επαναστάτησαν ενάντια στους Βενετούς. Ο Αυτοκράτορας τότε έστειλε στόλο 33 πολεμικών πλοίων με Τσάκωνες ( Λάκωνες ) και Γασμουλους που ήταν από τις επίλεκτες μονάδες της Αυτοκρατορίας της Νίκαιας. Οι Αυτοκρατορικοί αποβιβάστηκαν και αφού ενώθηκαν με τους επαναστάτες, κατάφεραν να ελευθερώσουν πολλά κάστρα και πόλεις, κάπου κόλλησαν στο κάστρο του Βονιφατιου ( Castrum Bonifatii). Εκει ο διοικητής δεν εκτίμησε καλά την κατάσταση και ήρθαν ενισχύσεις Βενετών από τον Χάνδακα. Στην μάχη που ακολούθησε οι Ρωμαίοι υποχώρησαν στα πλοία τους. Ο στολος καταστράφηκε ολοσχερώς ανάμεσα στα Κύθηρα και την Πελοπόννησο από κακοκαιρία.
Το 1234 μΧ. ένας δεύτερος στόλος εμφανίζεται στην Κρήτη όπου προσπάθησε πάλι να απελευθερώσει το νησί όμως η επιχείρηση απέτυχε παρόλο την βοήθεια που παρείχαν οι Κρήτες τοξότες και σφεντονητες στους Αυτοκρατορικούς. Από τότε το σχέδιο απελευθέρωσης της Κρήτης εγκαταλείφθηκε.
Ένα χρόνο πριν, ο διοικητής της Ρόδου Λέοντας Γαβαλάς στασίασε. Ο Αυτοκράτορας έστειλε στόλο για να επιφέρει την αποκατάσταση των αρχών στο νησί. Σύμφωνα με τον Ρωμαίο λόγιο Νικηφόρο Βλεμμυδη , οι Ροδίτες στασιαστές βρήκαν καταφύγιο στο κάστρο και οι Αυτοκρατορικοί άρχισαν να το πολιορκούν. Στο τέλος δεν κατάφεραν κάτι σημαντικό, έτσι έλυσαν την πολιορκία και λεηλάτησαν όλο το νησί.
Την ίδια χρονιά το 1233 μΧ. ο Λατίνος Αυτοκράτορας της Κωνσταντινούπολης εισέβαλε στα εδάφη της Αυτοκρατορίας της Νίκαιας. Επειδή όμως ενα μεγάλο μέρος του στρατού του Ιωάννη ήταν στην Ρόδο , στην Κρήτη και στα σύνορα με τους Σελτζούκους, αποφάσισε να διεξάγει έναν εκ παραδρομής πόλεμο ενάντια στους Λατίνους. Οι ενέδρες , τα χτυπήματα και οι υπεκφυγές των των πολεμιστών των υψιπέδων της Νίκαιας αρχικά πηγεναν καλά έως ότου κατόπιν φρικτής προδοσίας οι Λατίνοι κατέλαβαν τις Πηγές σύμφωνα με τον Ακροπολιτη.
Αυτό δεν κράτησε πολύ αφού την ίδια χρονιά ο Ιωάννης σύναψε συμμαχία με τον βασιλιά της Βουλγαρίας Ιωάννη Ασάν και το 1235 μΧ πολιόρκησαν από ξηρά και θάλασσα την Κωνσταντινούπολη αφού πρώτα ελευθέρωσαν όλη τη Θράκη από τους Λατίνους. Η Πολη όμως δεν έπεσε γιατί ο Βενετικος στόλο έφτασε την κατάλληλη στιγμή και έδιωξε τους πολιορκητές.
Η συμμαχία των δύο ηγεμόνων έσπασε. Ο Βούλγαρος βασιλιάς συμμάχησε με τον Λατίνο Αυτοκράτορα. Ο οποίος λίγους μήνες μετά έσπασε την συμμαχία και με τον Λατίνο Αυτοκράτορα και επέστρεψε στην πατρίδα του.
Το 1242 μΧ ο Αυτοκράτορας των Ρωμαίων επανήλθε και απελευθέρωσε εκ νέου την Θράκη και ένα μεγάλο μέρος της Μακεδονίας αλλά και τη Θεσσαλονίκη που ανήκε στο Δεσποτάτο της Ηπείρου.
Ενώ ετοιμάζονταν το 1247 μΧ για άλλη εισβολή στα εδάφη της αυτοκρατορίας των Λατίνων ,οι Γενοβέζοι εισέβαλαν στην Ρόδο. Τότε ο Αυτοκράτορας έστειλε τον Ιωάννη Κατακουζηνό με ελάχιστο στρατό στην Ρόδο. Οι Αυτοκρατορικοί κατέλαβαν πολλά κάστρα και οι Γενουάτες οχυρώθηκαν στο κάστρο της πόλης της Ρόδου. Αυτό όμως ανατράπηκε γιατί το Δουκάτο της Αχαΐας έστειλε 100 ιππότες με τους σερτζεντους τους στην Ρόδο για να βοηθήσουν τους Γενουάτες. Οι Αυτοκρατορικοί οχυρώθηκαν τότε στο κάστρο Φιλερήμου και έστειλαν αγγελιοφόρο στον Αυτοκράτορα για νέες εντολές.
Σύμφωνα πάλι με τον Ακροπολιτη ,ο αυτοκράτορας συγκέντρωσε μυστικά τον στρατό του στην Σμύρνη. Με μεταγωγικά πέρασε 300 στρατιώτες του καβαλαρικου ( επίλεκτοι πολεμιστές γόνοι της αριστοκρατίας ) στη Ρόδο με διοικητή τους τον Θεόδωρο Κοντοστεφανο. Ο Κοντοστεφανος είχε οδηγίες απευθείας από τον Αυτοκράτορα. Δεν οδήγησε τους άντρες σε κατά μέτωπο επίθεση ενάντια των ιπποτών της Αχαΐας,ούτε πολιόρκησε τους Γενουάτες. Τουναντίον τους άφησε να λεηλατούν τα χωριά με μικρές ομάδες και αφού τους παρακολουθούσε εφορμούσαν ενώ οι ιππότες είχαν πάρει πρώτα την λεία τους. Έτσι τους έκανε βραδείς. Οι Έλληνες δεν έδειξαν κανένα έλεος στους Λατίνους ιππότες, δεν τους αιχμαλώτισαν για να ζητήσουν μετά λύτρα. Τους σκότωσαν όλους τους έκοψαν τα κεφάλια και τα παλουκωναν σε κοντάρια. Αντίθετα όσοι Γενουάτες παραδόθηκαν αιχμαλωτίστηκαν και είχαν πολύ ήπια αντιμετώπιση.
Η εποποιία όμως του αυτοκράτορα Ιωάννη Βατάτζη δεν σταμάτησε εκεί αφού κατάφερε να αποσπάσει εδάφη και από το Δεσποτάτο της Ηπείρου όπου οι πόλεις και τα κάστρα άνοιγαν τις πύλες τους οικειοθελώς.
Η αντεπίθεση του έφερε σταθεροποίηση και εξάπλωση του ‘εξόριστου’ Ρωμαϊκού κράτους.
Ο Ιωάννης Βατάτζης είναι και Άγιος της Ορθόδοξης Εκκλησίας.
Ιστορία - Πολιτισμός
Ένα ταξίδι γεύσεων από τη Μικρά Ασία στη Δράμα
Στην κουζίνα του ξενοδοχείου Νέσσος, στο Παρανέστι Δράμας, η ιστορία της Μικράς Ασίας ζωντανεύει μέσα από μία συνταγή
Ο Γαβρίλος, ιδιοκτήτης του ξενοδοχείου, μας είχε προϊδεάσει το προηγούμενο βράδυ για το γαστρονομικό ταξίδι που θα ακολουθούσε: «Αύριο θα φτιάξουμε χειροποίητες μικρασιάτικες μπάλες».
Τρεις γενιές στην κουζίνα
Η κουζίνα σφύζει από ζωή. Είναι απόγευμα και έχουμε επιστρέψει από μία ακόμη γεμάτη μέρα στο πανέμορφο τοπίο της ευρύτερης περιοχής του Παρανεστίου. Ο Γαβρίλος δεν είναι μόνος -δίπλα του στέκεται η σύζυγός του Σοφία, που μόλις χθες μας ξενάγησε στα γραφικά χωριά της περιοχής, όπως την Πρασινάδα, αποκαλύπτοντάς μας τους γαστρονομικούς θησαυρούς του τόπου. Μαζί τους είναι και η κόρη τους Γεωργία, βιομηχανική σχεδιάστρια που ζει στην Ολλανδία, αλλά κουβαλά την παράδοση της οικογενειακής κουζίνας στη νέα της πατρίδα.
Από το Παρανέστι στην Ολλανδία
«Πολλές φορές φτιάχνω για τους φίλους μου στην Ολλανδία,» μοιράζεται η Γεωργία, καθώς τα χέρια της κινούνται με σιγουριά στην προετοιμασία. Ο «χεράτος» τραχανάς -που πήρε το όνομά του από το σχήμα της χούφτας- μπαίνει για μούλιασμα, ενώ η οικογένεια ξεκινά την προετοιμασία της γέμισης για τις περίφημες μπάλες.
Η τέχνη της παραδοσιακής συνταγής
Η συνταγή ξετυλίγεται μπροστά μας σαν τελετουργία: μοσχαρίσιος κιμάς αναμειγνύεται με πλιγούρι, ενώ το άρωμα του δυόσμου γεμίζει την κουζίνα. Τα χέρια πλάθουν με επιδεξιότητα μπάλες στο μέγεθος που έχει το μπαλάκι του τένις. Το νερό βράζει, και οι μπάλες βυθίζονται μία-μία στην κατσαρόλα για τα επόμενα είκοσι λεπτά.
Η μαγεία ολοκληρώνεται
Η μαγεία όμως δεν σταματά εδώ. Μόλις οι μπάλες είναι έτοιμες, στο ίδιο ζωμό προστίθεται ο μουλιασμένος τραχανάς. Το τελικό αποτέλεσμα είναι ένα πιάτο που συνδυάζει αρμονικά τις γεμιστές μπάλες με τον πλούσιο ζωμό τραχανά -μια συνταγή που μεταφέρει γεύσεις και μνήμες από τη Μικρά Ασία.
Γεύσεις που ταξιδεύουν στο χρόνο
«Αυτό το φαγητό μου θυμίζει την παιδική μου ηλικία» λέει η Γεωργία, και στα μάτια της καθρεφτίζονται οι αναμνήσεις από τα οικογενειακά γεύματα στο Παρανέστι. Σήμερα, οι μικρασιάτικες μπάλες αποτελούν ένα πιάτο που μπορείτε να βρει στο μενού του εστιατορίου του ξενοδοχείου Νέσσος, συνεχίζοντας μια γαστρονομική παράδοση που ξεπερνά τα σύνορα και τις γενιές.
Το Μαντί: ένα ταξίδι από την Καππαδοκία στο σήμερα
Στην ίδια κουζίνα του ξενοδοχείου Νέσσος, η Γεωργία παίρνει τη σκυτάλη της παράδοσης στα χέρια της. Με τις κινήσεις της να μαρτυρούν την εξοικείωση χρόνων με τη συνταγή, ξεκινά την προετοιμασία του μαντί, ενός εμβληματικού ζυμαρικού της Καππαδοκίας που έχει διασχίσει σύνορα και εποχές. «Στη Χάγη, το μαντί έχει γίνει η γευστική μου υπογραφή» μάς εξομολογείται, καθώς τα δάχτυλά της ζυμώνουν με μαεστρία το μείγμα από αλεύρι, αλάτι, λάδι και νερό.
Η διαδικασία παρασκευής του μαντί είναι μια μικρή χορογραφία όπου κάθε κίνηση έχει τη σημασία της. Η Γεωργία, χωρίζει τη ζύμη σε μικρά, ομοιόμορφα μπαλάκια. «Τριάντα λεπτά υπομονή,» μας λέει χαμογελώντας, καθώς αφήνει τη ζύμη να ξεκουραστεί. «Είναι σαν μια μικρή άσκηση διαλογισμού». Στη συνέχεια, με κινήσεις που θυμίζουν περισσότερο τέχνη παρά μαγειρική, ανοίγει τη ζύμη σε λεπτά φύλλα. Το στόμιο ενός γυάλινου βάζου μεταμορφώνεται στα χέρια της σε εργαλείο ακριβείας, καθώς κόβει μικρούς, τέλειους κύκλους. «Στην Ολλανδία, οι φίλοι μου εντυπωσιάζονται από αυτή την τεχνική. Είναι τόσο απλή, μα τόσο αποτελεσματική,» σχολιάζει, ενώ γεμίζει κάθε κύκλο με ένα λεπτοδουλεμένο μείγμα από κιμά και φέτα.
Το νερό βράζει, και τα μικρά ζυμαρένια πουγκιά βυθίζονται για δέκα λεπτά στον αφρισμένο ζωμό. Στο μεταξύ, η Γεωργία ετοιμάζει τη σάλτσα που θα αγκαλιάσει το μαντί: γιαούρτι αραιωμένο με τον πολύτιμο ζωμό του βρασμού, αρωματισμένο με φρεσκοτριμμένο σκόρδο. «Το μυστικό είναι στην ισορροπία», εξηγεί. «Το γιαούρτι πρέπει να είναι αρκετά αραιό ώστε να αγκαλιάσει το μαντί, αλλά όχι τόσο που να χάσει τη βελούδινη υφή του».
Την ώρα που τα μαντί στραγγίζουν, η νεαρή σχεδιάστρια μεταμορφώνει τα περισσεύματα της ζύμης σε τραγανά κρουτόν. Τα περνά από καυτό βούτυρο, και το άρωμα γεμίζει την κουζίνα. «Αυτή είναι η προσωπική μου πινελιά στη συνταγή», μάς εξηγεί. «Στη Χάγη, αυτά τα κρουτόν έχουν γίνει το σήμα κατατεθέν του πιάτου μου. Οι Ολλανδοί φίλοι μου τα αποκαλούν «χρυσά μαξιλαράκια». Το τελικό αποτέλεσμα είναι ένα πιάτο που γεφυρώνει τις γενιές και τους πολιτισμούς: τα μαντί επιπλέουν σε μια θάλασσα από αρωματικό γιαούρτι, στολισμένα με τα χρυσαφένια κρουτόν. Η Γεωργία, με το ένα πόδι στην παράδοση και το άλλο στη σύγχρονη γαστρονομική σκηνή, έχει καταφέρει να μεταφέρει την ουσία της καππαδοκικής κουζίνας στον 21ο αιώνα, διατηρώντας την αυθεντικότητά της αλλά προσθέτοντας τη δική της, διακριτική υπογραφή.
Η κληρονομιά της γεύσης
Παρακολουθώντας αυτή την οικογένεια να μαγειρεύει, συνειδητοποιεί κανείς πως κάθε πιάτο είναι κάτι περισσότερο από μια απλή συνταγή -είναι ένας ζωντανός σύνδεσμος με το παρελθόν, μια γέφυρα ανάμεσα στην Ανατολή και τη Δύση, και μια υπενθύμιση πως η γαστρονομική κληρονομιά παραμένει ζωντανή όσο υπάρχουν άνθρωποι που την μεταλαμπαδεύουν με αγάπη στις επόμενες γενιές.
Ιστορία - Πολιτισμός
Ξενάγηση στο κελί που έζησε ο Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης στου Ψυρρή
Ο Αρχιμανδρίτης Παντελεήμων Τσορμπατζόγλου μας ξεναγεί στο κελί που έζησε ο Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης στου Ψυρρή
Η εκπομπή «ΤΑLK OF THE TOWN» με τον Βαγγέλη Καράλη, βρέθηκε στο κελί όπου έμενε δέκα χρόνια ο «άγιος των γραμμάτων» Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης.
Στην καρδιά της Αθήνας, στην εκκλησία των Αγίων Αναργύρων στου Ψυρρή, οι Αθηναίοι και κόσμος από ολόκληρη την Ελλάδα έχει την ευκαιρία να δει το κελί όπου έμενε για 10 χρόνια ο Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης, στο καμαράκι όπου ο σπουδαίος Σκιαθίτης λογοτέχνης έγραψε στο ημίφως το μεγαλύτερο μέρος της «Φόνισσας».
Το κελί του Παπαδιαμάντη διατηρείται, ανήκει στην ιδιοκτησία της εκκλησίας των Αγίων Αναργύρων και είναι επισκέψιμο. Με πρωτοβουλία του πανοσιολογιότατου αρχιμανδρίτη Παντελεήμονα Τσορμπατζόγλου, δρα Βυζαντινολόγου και προϊσταμένου του Ιερού Ναού Αγίων Αναργύρων, τα τελευταία χρόνια ο περιβάλλων χώρος από το κελί του λογοτέχνη έχει αναδειχθεί προσελκύοντας ακόμη περισσότερους επισκέπτες, ενώ πραγματοποιούνται ολοένα περισσότερες εκδηλώσεις στη μνήμη και στο έργο του σπουδαίου Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη.
Ιστορία - Πολιτισμός
Παρουσίαση του βιβλίου “Κύπρος 1974: Μισός Αιώνας Προδοσίας”
Οι Εκδόσεις Ινφογνώμων και ο δημοσιογράφος Αντώνιος Αθ. Αντωνόπουλος σας προσκαλούν στην παρουσίαση του βιβλίου του
ΚΥΠΡΟΣ 1974: ΜΙΣΟΣ ΑΙΩΝΑΣ ΠΡΟΔΟΣΙΑΣ
την Δευτέρα 27 Ιανουαρίου 2025 και ώρα 6 μ.μ.
στην Αίθουσα «Γεώργιος Καρατζάς» της ΕΣΗΕΑ
(Ακαδημίας 20, 1ος όροφος, Αθήνα).
Για το βιβλίο θα μιλήσουν ο συγγραφέας και οι:
■ Νικόλας Βαφειάδης, Δημοσιογράφος, Πολεμικός Ανταποκριτής του ΑΝΤ1,
■ Δημήτριος Αλευρομάγειρος, Αντιστράτηγος ε.α, Επίτιμος Γενικός Επιθεωρητής Στρατού,
■ Σάββας Καλεντερίδης, Στρατιωτικός Αναλυτής, Εκδότης.
Οι πρωταγωνιστές του βιβλίου – Πολεμιστές:
■ ΓΙΩΡΓΟΣ ΔΙΠΛΑΡΗΣ
■ ΝΙΚΟΣ ΚΑΒΔΑΣ
■ ΗΛΙΑΣ ΖΑΠΑΤΗΣ
■ ΣΩΤΗΡΗΣ ΠΑΝΑΓΑΚΗΣ
Την παρουσίαση συντονίζει ο δημοσιογράφος Βασίλης Σκουντής.
Η παρουσία σας θα μας τιμήσει ιδιαιτέρως.
-
Ενδιαφέροντα2 μήνες πριν
Αποκάλυψη του ηθοποιού Κωστή Σαββιδάκη! Κόπηκε ταινία στην Ελλάδα από φεστιβάλ επειδή προέβαλλε την Ορθοδοξία
-
Αθλητικά3 μήνες πριν
Δεν πούλησε οπαδισμό! Δεν έπαιξε σε τουρκική ομάδα που θα τον απογείωνε οικονομικά – Αντώνης Φώτσης: Ο καλύτερος Έλληνας καλαθοσφαιριστής… ever
-
Διεθνή2 μήνες πριν
Οι Ουκρανοί ακολουθούν το… δόγμα Μπάιντεν! Χτύπησαν με ATACMS τη Ρωσία – Οδηγούμαστε σε πυρηνικό ολοκαύτωμα;
-
Πολιτική3 μήνες πριν
Αρμενική Εθνική Επιτροπή Ελλάδος: Μόνον 12 Έλληνες ευρωβουλευτές υπέγραψαν την δήλωση αιτημάτων προς το Αζερμπαϊτζάν, εν όψει της COP29.
-
Πολιτική2 ημέρες πριν
Αποκάλυψη Στρος Καν! Με έφαγαν οι ΗΠΑ όπως και τον Καραμανλή!
-
Αθλητικά3 μήνες πριν
Πονάει η λέξη ελευθερία! Οι Τούρκοι ζητούν τιμωρία της Ανόρθωσης για πανό με μήνυμα απελευθέρωσης της Κύπρου σε ματς με τη Μπούρσασπορ
-
Ενδιαφέροντα3 μήνες πριν
Σε νέα φάση η εξερεύνηση του Διαστήματος! Οι Ιάπωνες έστειλαν ξύλινο δορυφόρο
-
Πολιτική3 μήνες πριν
Κοτζιάς: Χρειάζεται να δυναμώσουν οι φωνές για την Κύπρο και η στήριξη της Ελλάδας