Ακολουθήστε μας

Διεθνή

Η Τουρκάλα αναλύτρια που αποκαλύπτει τις τουρκικές θηριωδίες

Δημοσιεύτηκε στις

Η Uzay Bulut, Τουρκάλα αναλύτρια, αποκαλύπτει τις πραγματικές διαστάσεις του τουρκικού ρατσιστικού εθνικισμού και τις τουρκικές θηριωδίες

Νικολέττα Κουρούσιη   

Δύσκολα, ομολογουμένως, θα φανταζόταν κάποιος ότι μια Τουρκάλα δημοσιογράφος και πολιτική αναλύτρια θα μιλούσε για το Κυπριακό σε διεθνή φόρα– όπως το ετήσιο συνέδριο του ΟΑΣΕ – και θα εξέθετε τις τουρκικές θηριωδίες. Κι όμως στην περίπτωση της Uzay Bulut, τα λόγια είναι λίγα για το έργο που επιτελεί, όσον αφορά στην προβολή της ιστορικής αλήθειας και στην προώθηση της δικαιοσύνης, αφού τολμά να σταθεί απέναντι στο επίσημο τουρκικό αφήγημα για όσα έγιναν και γίνονται στη χώρα της.

Ούσα ελεύθερο πνεύμα, όχι μόνο «ξέβαψε» από τη μνήμη της, μέσα από την προσωπική της έρευνα, την τουρκική προπαγάνδα που είχε διδαχτεί στο σχολείο, αλλά εδώ και χρόνια, μέσω της αρθρογραφίας της, έχει βάλει σκοπό να προβάλει τα γεγονότα που αφορούν τις καταπιεσμένες μειονότητες στην πατρίδα της, την Τουρκία, αψηφώντας την αυταρχική κυβέρνηση. Βέβαια, η συνεχής αποκάλυψη και δημοσίευση άρθρων για το γενοκτονικό παρελθόν της Άγκυρας και τις συνεχιζόμενες παραβιάσεις των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, γίνεται με μεγάλο προσωπικό κόστος για την ίδια, καθώς θέτει σε κίνδυνο την ασφάλειά της. Η ίδια αναγκάζεται να ζει σε αυτοεξορία, έχοντας έξι χρόνια να επισκεφθεί την πατρίδα της.

Σε συνέντευξή της στον «Φ», η Uzay Bulut υποστηρίζει ότι «ο πραγματικός εκδημοκρατισμός της Ανατολίας μπορεί να συμβεί μόνο εάν οι κάτοικοι αυτών των εδαφών μάθουν και αποδεχτούν τα ιστορικά γεγονότα και εάν η τουρκική κυβέρνηση θεωρηθεί υπεύθυνη για τα εγκλήματά της κατά της ανθρωπότητας». 

Εξηγεί ακόμη πως η Κύπρος αποτελούσε πάντα μια «εθνική υπόθεση» για τους Τούρκους, από τότε που εισέβαλαν στο νησί, για πρώτη φορά οι Οθωμανοί το 1571. Υπογραμμίζει ότι η τουρκική κατοχή αποτελεί ένα διαρκές έγκλημα, σημειώνοντας ότι αυτό που έχει κάνει η Τουρκία στον κατεχόμενο βορρά είναι εθνοκάθαρση και καταστροφή πολιτιστικής κληρονομιάς.

Υποστηρίζει επίσης ότι η Κύπρος θα πρέπει να είναι ένα κυρίαρχο, ενιαίο κράτος, όπου οι τουρκόφωνοι Κύπριοι –όπως και άλλες μειονότητες– θα έχουν τα ανθρώπινα δικαιώματα, που κατοχυρώνονται από το Σύνταγμα. Σχολιάζοντας την τρέχουσα πολιτική της Τουρκίας, σημειώνει ότι άρχισε να στοχεύει την ΑΟΖ της Κύπρου το 2011 και συνεχίζει την ιστορική της εχθρότητα κατά της Κύπρου και της Ελλάδας στην Ανατολική Μεσόγειο.

-Γεννηθήκατε και μεγαλώσατε στην Τουρκία. Με ποιον τρόπο οι σπουδές σας και οι εμπειρίες σας, έχουν επηρεάσει τις απόψεις σας για την ιστορία και την πολιτική; Γιατί ενδιαφερθήκατε για την ιστορία και συγκεκριμένα για τις ελληνοτουρκικές σχέσεις;

-Ναι, γεννήθηκα και μεγάλωσα στην Τουρκία. Από παιδί, με ενδιέφερε να μάθω για την ιστορία. Στα τουρκικά σχολεία, ωστόσο, μας διδάσκουν τουρκικούς εθνικιστικούς μύθους για την ιστορία, παρά την πραγματική ιστορία του εκτουρκισμού της Μικράς Ασίας. Αλλά ευτυχώς εισήχθηκα σε νέους τύπους πληροφόρησης και ερωτημάτων σχετικά με την ιστορία, την πολιτική και τη φιλοσοφία, αφού άρχισα να σπουδάζω στο πανεπιστήμιο, γεγονός που με έκανε να συνειδητοποιήσω ότι υπήρχαν τόσα πολλά, που δεν ήξερα για την πραγματική ιστορία της χώρας μου. Όμως η αναστροφή της πλύσης εγκεφάλου δεν γίνεται από τη μια μέρα στην άλλη. Μου πήρε χρόνια για να ξεμάθω. Έπρεπε να κάνω ερωτήσεις και να αναζητήσω νέες απαντήσεις, σχετικά με την ιστορία, την πολιτική και τις ταυτότητες των ανθρώπων στη χώρα μου. Γεννήθηκα σε μια πόλη, στην ακτή της Μαύρης Θάλασσας, η οποία προηγουμένως ήταν ελληνική πόλη πριν εξισλαμιστεί κατά τους αιώνες μετά την εισβολή της από τους Οθωμανούς Τούρκους τον 15ο αιώνα. Επομένως, ένα από τα ακαδημαϊκά μου ενδιαφέροντα είναι οι τουρκοελληνικές σχέσεις.

Αφού οι Οθωμανοί Τούρκοι εισέβαλαν και κατέλαβαν την Κωνσταντινούπολη και τον Πόντο τον 15ο αιώνα, Χριστιανοί και Εβραίοι έγιναν υποτελείς δεύτερης κατηγορίας της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας. Οι Οθωμανοί Τούρκοι χρησιμοποίησαν πολλές μεθόδους για να εξισλαμίσουν τους μη μουσουλμανικούς πληθυσμούς τους. Αυτό περιελάμβανε τη σεξουαλική σκλαβιά γυναικών και νεαρών αγοριών, εκτοπίσεις και σφαγές. Υπήρχαν επίσης και άλλες πρακτικές, που επιτάχυναν τον εξισλαμισμό αυτών των εδαφών. Ο δρ Βασίλειος Μεϊχανετσίδης εξηγεί αυτά τα φαινόμενα στα κείμενά του, συμπεριλαμβανομένου του άρθρου του με τίτλο «Το πιο καλά φυλαγμένο μυστικό της Τουρκίας: Εξισλαμισμένοι Χριστιανοί».

Επομένως, με ενδιαφέρει πολύ να μάθω και να μοιραστώ τις γνώσεις μου, σχετικά με την ιστορία του εξισλαμισμού της Ανατολίας, γιατί αυτή η ιστορία είναι και δική μας ιστορία. Πολλοί άνθρωποι στην Τουρκία, οι οποίοι σήμερα είναι γλωσσικά και πολιτιστικά Τούρκοι, στην πραγματικότητα είναι απόγονοι Ελλήνων, Αρμενίων, Ασσυρίων ή Εβραίων.

–    Στα άρθρα σας έχετε γράψει για την τουρκική εισβολή στην Κύπρο το 1974 και τις παραβιάσεις των ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Έχετε επίσης γράψει για παραβιάσεις των δικαιωμάτων των μειονοτήτων και για τους Κούρδους. Δεν είναι πολύ συνηθισμένο να βλέπουμε έναν δημοσιογράφο να γράφει ενάντια στο εθνικό αφήγημα. Πώς το σχολιάζετε αυτό; Ποιοι είναι οι κύριοι λόγοι που σας ώθησαν να γράψετε για αυτά τα ζητήματα;

– Δυστυχώς, η Τουρκία είναι μια από τις χώρες που αντιμετωπίζει τους πολίτες των μειονοτήτων της με τον χειρότερο και πιο βάναυσο τρόπο. Η τουρκική κυβέρνηση, για παράδειγμα, εξακολουθεί να αρνείται τη χριστιανική γενοκτονία του 1913-23, κατηγορώντας ακόμη και τα θύματα για το έγκλημα που διαπράχθηκε εναντίον τους. Από την ίδρυση της Τουρκικής Δημοκρατίας το 1923, η Τουρκία κάνει συστηματικές διακρίσεις εις βάρος των εθνοτικών και θρησκευτικών της μειονοτήτων. Δεν υπήρχε σχεδόν καμία ελευθερία λόγου και ελεύθερος τύπος ακόμη και πριν το Κόμμα Δικαιοσύνης και Ανάπτυξης (ΑΚΡ) ανέλθει στην εξουσία. Όποιος αμφισβητούσε δημόσια τα «ιερά» ψεύδη, που προπαγανδίζει το κράτος, βρισκόταν σε μπελάδες. Και τα τελευταία χρόνια, πολλοί δημοσιογράφοι, ακαδημαϊκοί και άλλοι διανοούμενοι αναγκάστηκαν να εγκαταλείψουν την Τουρκία, λόγω της ολοένα και πιο αυταρχικής φύσης της τουρκικής κυβέρνησης.

Ωστόσο, επιθυμώ να είμαι μέρος της λύσης και όχι του προβλήματος. Θέλω η Τουρκία να έχει πολιτισμένους θεσμούς και να σταματήσει να παραβιάζει τα δικαιώματα των πολιτών της και των άλλων εθνών. Έτσι μαθαίνω, κάνω ερωτήσεις, γράφω και κάνω ρεπορτάζ. Πιστεύω ότι ο πραγματικός εκδημοκρατισμός της Ανατολίας μπορεί να συμβεί μόνο εάν οι κάτοικοι αυτών των εδαφών μάθουν και αποδεχτούν τα ιστορικά γεγονότα και εάν η τουρκική κυβέρνηση θεωρηθεί υπεύθυνη για τα εγκλήματά της κατά της ανθρωπότητας.

Όσο για την κατοχή της Κύπρου από την Τουρκία, είναι ένα διαρκές έγκλημα. Τα τελευταία 47 χρόνια, σχεδόν το 40 τοις εκατόν της Κύπρου έχει λεηλατηθεί βάναυσα, ευρισκόμενο υπό τουρκική αιχμαλωσία. Αυτό που έχει κάνει η Τουρκία στον κατεχόμενο βορρά είναι εθνοκάθαρση και καταστροφή πολιτιστικής κληρονομιάς. Συνιστά μιαν από τις σημαντικότερες περιπτώσεις κλοπής γης και εποικισμού στη σύγχρονη ιστορία.

-Αναφερθήκατε στην προπαγάνδα που κάνουν τα τουρκικά ΜΜΕ για το Κυπριακό. Οι Τούρκοι πολίτες έχουν ιδέα για το τι συμβαίνει στην Κύπρο τις τελευταίες πέντε δεκαετίες; Η πλειοψηφία πιστεύει την προπαγάνδα;

-Ναι, η πλειοψηφία πιστεύει στην τουρκική προπαγάνδα για την Κύπρο. Πιστεύουν ότι το 1974 έγινε μια «ειρηνευτική επιχείρηση» και ότι το κατεχόμενο τμήμα της βόρειας Κύπρου αποτελεί «τουρκική γη». Και αυτό έχει να κάνει πολύ με τους τουρκικούς εθνικιστικούς μύθους και τον τρόπο, με τον οποίο το Ισλάμ απανθρωποποιεί τους μη μουσουλμάνους ή τους “kafirs” (απίστους).

Πολλοί Τούρκοι εθνικιστές εξιδανικεύουν στρατιωτικούς ηγέτες από την Κεντρική Ασία, όπως ο Αττίλα, ο Τζένγκις Χαν και ο Τιμούρ, οι οποίοι ήταν διαβόητοι αιμοδιψείς τύραννοι, που εισέβαλαν σε τεράστιες εκτάσεις εδαφών και έσφαξαν αμάχους μαζικά και κατέστρεψαν πολιτισμούς. Ο Τιμούρ, για παράδειγμα, ισοπέδωσε βιβλιοθήκες. Ως εκ τούτου, αυτή η εξιδανίκευση είναι που δίνει σε πολλούς Τούρκους μια νοοτροπία «κατάκτησης». Έτσι, είναι πολύ εύκολο για αυτούς να στοχοποιούν βίαια τους αυτόχθονες πληθυσμούς αυτών των εδαφών και να διαπράττουν εγκλήματα εναντίον τους. Ιδιαίτερα εναντίον τωνΕλλήνων και των Αρμενίων, τους οποίους βλέπουν ως ιστορικούς εχθρούς τους.

Στην πραγματικότητα, η Τουρκία ονόμασε την επίθεσή της κατά της Κύπρου το 1974 από τον Αττίλα τον Ούνο, τον ηγέτη ενός αρχαίου νομαδικού λαού και ηγεμόνα της Ουννικής Αυτοκρατορίας. Το όνομα του Αττίλα γράφει ο Αμερικανός ιστορικός, Τζόσουα Τζέι Μαρκ, «ήταν συνώνυμο του τρόμου μεταξύ των εχθρών του και του γενικού πληθυσμού των περιοχών που σάρωσαν οι στρατοί του». Επιπλέον, «η φήμη των Ούννων για τη θηριωδία και τις αδιάκριτες σφαγές ήταν ευρέως γνωστή και οδήγησε τους ανθρώπους της χώρας σε φυγή για να σώσουν τη ζωή τους με ό,τι μπορούσαν να κουβαλήσουν». Αυτό ακριβώς έκανε η Τουρκία στη βόρεια Κύπρο το 1974. Μάλιστα, η επίσημη ιστοσελίδα των Τουρκικών Ενόπλων Δυνάμεων αναφέρεται στη «Μεγάλη Ουννική Αυτοκρατορία» ως τον «πρώτο τακτικό και πειθαρχημένο τουρκικό στρατό». Δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι πολλοί Τούρκοι είναι περήφανοι για τις εγκληματικές μεθόδους που χρησιμοποίησαν στην Κύπρο και το αποτέλεσμα που επιτεύχθηκε μέσω αυτών. Επίσης η Κύπρος ήταν πάντα μια «εθνική υπόθεση» για τους Τούρκους, από τότε που εισέβαλαν για πρώτη φορά οι Οθωμανοί το 1571. Ένας μουσουλμάνος κυρίαρχος δεν επιτρέπεται να εγκαταλείψει γη, μετά την κατάκτησή της. Σύμφωνα, λοιπόν, με μια ισλαμική αντίληψη, κάθε περιοχή που ήταν κάποτε υπό μουσουλμανική κυριαρχία, πρέπει να «απελευθερωθεί από τους μουσουλμάνους και να παραμείνει για πάντα υπό μουσουλμανική κυριαρχία». Έτσι η περήφανη κατοχή της Κύπρου από την Τουρκία διαμορφώνεται από την τουρκική υπεροχή και την ισλαμική υπεροχή.  

-Έχουμε δει πολλά περιστατικά στην Τουρκία, που σχετίζονται με την ελευθερία του Τύπου, η οποία παραβιάζεται βάναυσα. Δημοσιογράφοι φυλακίστηκαν και εφημερίδες έκλεισαν… Είχατε ποτέ προβλήματα με τις τουρκικές Αρχές εξαιτίας των άρθρων σας; Φοβάστε;

-Έχω γίνει στόχος ορισμένων ισλαμιστικών και εθνικιστικών τουρκικών εφημερίδων για τα γραπτά μου και βρίσκομαι συνεχώς στο στόχαστρο Τούρκων εθνικιστών στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Αποφεύγω να επισκεφτώ τη χώρα μου για πάνω από 6 χρόνια και μου λείπει τόσο πολύ. Μερικές φορές αγχώνομαι, καθώς ξέρω τι είναι ικανοί να κάνουν οι Τούρκοι εθνικιστές και πόσο εκδικητικοί είναι. Δυστυχώς, είναι αλλεργικοί στην αλήθεια και έχουν μια πολύ στρεβλή, παθολογική αντίληψη της δικαιοσύνης.

Η Άγκυρα στοχεύει την Κυπριακή ΑΟΖ

– Πώς σχολιάζετε την τρέχουσα πολιτική της Τουρκίας στην Ανατολική Μεσόγειο;

– Η Τουρκία άρχισε να στοχεύει την Αποκλειστική Οικονομική Ζώνη (ΑΟΖ) της Κύπρου το 2011, όταν υπέγραψε συμφωνία οριοθέτησης της υφαλοκρηπίδας της με την κατεχόμενη από τους Τούρκους περιοχή της Κύπρου. Το 2019 έγραψα ένα άρθρο με τίτλο «Η «Δεύτερη Εισβολή της Τουρκίας στην Κύπρο». Δυστυχώς, η Τουρκία συνεχίζει την ιστορική της εχθρότητα και επιθετικότητα κατά της Κύπρου και της Ελλάδας στην Ανατολική Μεσόγειο.

– Είναι δυνατή η λύση στο Κυπριακό; Πώς μπορεί να επιτευχθεί αυτό; Έχετε γράψει κατά της Διζωνικής Δικοινοτικής Ομοσπονδίας. Γιατί δεν είστε υπέρ;

-Η Διζωνική-Δικοινοτική Ομοσπονδία (ΔΔΟ) θα διέλυε την Κυπριακή Δημοκρατία και θα την δομούσε με βάση φυλετικά κριτήρια. Σε καμία μειονότητα πουθενά σε όλο τον κόσμο δεν έχουν δοθεί τα παράλογα προνόμια, σύμφωνα με τα οποία παραχωρείται μια λύση ΔΔΟ στους Τουρκοκύπριους. Αυτό το νέο πολιτικό σύστημα θα οδηγούσε αρχικά στη διαίρεση της Κύπρου, με βάση τη φυλή και τη θρησκεία των πολιτών της και τελικά θα κατέστρεφε την Κυπριακή Δημοκρατία. Ως εκ τούτου είναι εντελώς ανήθικο και άδικο να επιβάλλεται αυτό το σύστημα στην Κύπρο.

Πριν από την τουρκική εισβολή σε ολόκληρη την επικράτεια της Κύπρου ζούσαν κατά πλειοψηφία Έλληνες και κατά πλειοψηφία χριστιανοί. Και οι τουρκόφωνοι Κύπριοι ήταν διασκορπισμένοι σε όλο το νησί, δεν αποτελούσαν δημογραφική πλειοψηφία στον βορρά. 

Η ιδέα της Διζωνικής Ομοσπονδίας βασίζεται στην αναγκαστική εκδίωξη ενός μη μουσουλμανικού πλειοψηφικού πληθυσμού, προκειμένου να δημιουργηθεί μια πλειοψηφική-μουσουλμανική ζώνη με ίσο πολιτικό λόγο με τον πλειοψηφικό πληθυσμό. Έτσι, μια φυλετική Διζωνική-Δικοινοτική Ομοσπονδία θα νομιμοποιούσε όλα τα εγκλήματα που διαπράχθηκαν κατά των Ελληνοκυπρίων από Τούρκους από το 1974. 

Ο καθηγητής Στέφανος Κωνσταντινίδης γράφει στο λαμπρό άρθρο του «Κύπρος: Η αρχή μιας φυλετικής Διζωνικής – Δικοινοτικής Ομοσπονδίας»: «Οι Κύπριοι απλώς θα μετατραπούν σε πειραματόζωα ενός πολιτικού εργαστηρίου Νέας Τάξης, όπου η δομή είναι χτισμένη με φυλετικά κριτήρια». «Η Διζωνική Κυπριακή Ομοσπονδία είναι μια υπερσύγχρονη κατασκευή, χωρίς μέλλον, που θα προκαλέσει πολύ περισσότερα προβλήματα από όσα θα λύσει. Δεν εξυπηρετεί τα συμφέροντα ούτε των Ελλήνων ούτε των Τούρκων της Κύπρου. Εξυπηρετεί πολύ καλά τα συμφέροντα της Τουρκίας και των Αγγλοαμερικανών και του ΝΑΤΟ. Εξάλλου, αν αυτή η οικοδόμηση κράτους έδειχνε κάτι θετικό, γιατί η Τουρκία δεν το εφαρμόζει στους Κούρδους, η Ισπανία στους Βάσκους και στους Καταλανούς, η Γαλλία δεν την εφαρμόζει στα έξι εκατομμύρια μουσουλμάνους, ο Καναδάς δεν την εφαρμόζει στους γαλλόφωνους, η ίδια η Βρετανία δεν την εφαρμόζει στις πολλαπλές μειονότητές της. Πουθενά στον κόσμο δεν συζητιέται αυτό. Αλλά στην Κύπρο συζητιέται, λες και οι Κύπριοι είναι πολίτες με ειδικές ανάγκες».

Προτρέπω τους αναγνώστες σας να διαβάσουν ολόκληρο το άρθρο εδώ: http://www.defenddemocracy.press/cyprus-the-beginnings-of-a-racial-bizonal-bicommunal-federation/

Τους προτρέπω επίσης να ακούσουν αυτή τη διάλεξη του καθηγητή Κλέαρχου Κυριακίδη για το τι θα έφερνε η «διζωνικότητα» στην Κύπρο: https://www.youtube.com/watch?v=cViM5iAvd8s.

Πιστεύω ότι η δικαιοσύνη θα έρθει στην Κύπρο, όταν τελειώσει η «τουρκοκρατία» και όλα τα κλεμμένα εδάφη και οι περιουσίες δοθούν πίσω στους νόμιμους ιδιοκτήτες τους. Η δημογραφική δομή του νησιού θα πρέπει να επιστρέψει στην προ-εισβολή κατάσταση, στη φυσική του μορφή και η Κύπρος θα πρέπει να είναι ένα κυρίαρχο, ενιαίο κράτος όπου οι τουρκόφωνοι Κύπριοι – όπως και άλλες μειονότητες όπως οι Μαρωνίτες, οι Αρμένιοι, οι Λατίνοι, οι Εβραίοι, οι Ρομά και άλλοι- θα έχουν τα ανθρώπινα δικαιώματα που κατοχυρώνονται από το σύνταγμα.

Ένα άλλο σημαντικό ερώτημα είναι: Γιατί η Τουρκία δεν εφαρμόζει μια Διζωνική-Δικοινοτική Ομοσπονδία Τούρκων και Κούρδων; Οι Κούρδοι στην Τουρκία δεν έχουν πολιτικά, εθνικά ή ακόμη και γλωσσικά δικαιώματα, αλλά η ίδια τουρκική κυβέρνηση επιβάλλει μια φυλετική ΔΔΟ στην Κύπρο, σε μια χώρα που κατέχεται παράνομα από το 1974. Μακάρι περισσότεροι άνθρωποι να μπορούσαν να δουν πόσο υποκριτική είναι όλη αυτή η κατάσταση.

Τέλος, ας δούμε την κατεχόμενη βόρεια Κύπρο. Υπάρχει κάτι «δικοινοτικό» εκεί; Οι «Αρχές» εκεί αφήνουν μόνο μια κοινότητα και μια θρησκεία να ευδοκιμήσει: την Τουρκοκρατία και το Ισλάμ. Εάν η Τουρκία αγαπούσε πραγματικά μια «δικοινοτική» Κύπρο, γιατί εκτόπισε βίαια περίπου 200.000 Ελληνοκύπριους από την κατεχόμενη περιοχή, κατέστρεψε την ελληνική πολιτιστική κληρονομιά, άρπαξε όλη την ελληνοκυπριακή περιουσία εκεί;

Προωθούν τη βία σε βάρος των γυναικών

-Η Τουρκία αποχώρησε από τη συνθήκη της Κωνσταντινούπολης. Τι σημαίνει αυτό για τις γυναίκες στην Τουρκία;

-Η δολοφονία γυναικών από άνδρες συγγενείς -ιδιαίτερα τους συζύγους ή πρώην συζύγους τους -έχει γίνει επικίνδυνη τάση στην Τουρκία. Σε ένα άρθρο του 2019 ασχολήθηκα με αυτό το πρόβλημα, γράφοντας: «Μισογυνικές δηλώσεις ορισμένων κυβερνητικών αρχών, που καταδεικνύουν την αντίθεσή τους στην ισότητα των φύλων- αξιωματούχοι επιβολής του νόμου και δικαστικής εξουσίας, που αποτυγχάνουν ή αρνούνται να εφαρμόσουν νόμους που θα προστατεύουν τις γυναίκες- το εξαιρετικά βίαιο τηλεοπτικό περιεχόμενο που στοχεύει γυναίκες και οι θρησκευτικές διδασκαλίες που προωθούν τη βία κατά των γυναικών.

ΕΙΜΑΙ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΡΙΑ ΚΑΙ ΓΙΑΤΙ ΟΧΙ ΦΙΛΕΛΛΗΝ

-Θα περιγράφατε τον εαυτό σας ως «φιλέλληνα»;

-Είμαι ανθρωπίστρια στην καρδιά και προσπαθώ να γράψω για παραβιάσεις των ανθρωπίνων δικαιωμάτων σε όλο τον κόσμο. Εκτιμώ τον ελληνικό πολιτισμό για τις πολλές πολιτιστικές και πνευματικές του συνεισφορές στην ανθρωπότητα, οπότε ναι, θα μπορούσε κανείς να με αποκαλούσε «φιλέλληνα».

Who is who: H Uzay Bulut είναι Τουρκάλα δημοσιογράφος και πολιτική αναλύτρια με έδρα την Άγκυρα. Σπούδασε στο Πανεπιστήμιο Boğaziçi της Κωνσταντινούπολης και στο Τεχνικό Πανεπιστήμιο Μέσης Ανατολής της Άγκυρας. Τα κείμενά της έχουν εμφανιστεί σε διάφορα έντυπα, όπως οι Washington Times, Christian Post, Al-Ahram και Jerusalem Post. Το δημοσιογραφικό έργο της επικεντρώνεται στα ανθρώπινα δικαιώματα, την τουρκική πολιτική και ιστορία, τις μειονότητες στη Μέση Ανατολή και τον αντισημιτισμό. Αυτή τη στιγμή είναι ερευνήτρια στο MA Woodman-Scheller Israel Studies International Program του Πανεπιστημίου Ben-Gurion στο Ισραήλ.

Ο Σταύρος Καλεντερίδης, ξεκίνησε τις σπουδές του στην Αθήνα, σπουδάζοντας Πολιτική Επιστήμη στο Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Έπειτα από τέσσερα χρόνια συμμετοχής στα φοιτητικά όργανα συνδιοίκησης της σχολής του και σε διάφορες οργανώσεις νέων, αποφάσισε να συνεχίσει τις σπουδές του στο εξωτερικό. Στη Βοστόνη των Η.Π.Α. ολοκλήρωσε δύο μεταπτυχιακά προγράμματα, στις Διεθνείς Σχέσεις (Αμερικανική εξωτερική πολιτική) και στην Επικοινωνία (Πολιτική Επικοινωνία), ενώ παράλληλα εργάστηκε στο Ελληνικό Προξενείο της Βοστόνης, στη σχολή του ως βοηθός έρευνας και σε δύο πολιτικές καμπάνιες Αμερικανών πολιτικών (Δημοκρατικών – Ρεπουμπλικάνων). Μετά από τρία χρόνια στις Η.Π.Α., άκουσε το κάλεσμα της πατρίδας του και επέστρεψε πίσω με μεγάλο πόθο για προσφορά στην Ελλάδα. Υπήρξε ιδρυτικό μέλος δύο κοινωφελών οργανισμών, του δέλτα – πολιτική επανάσταση (πολιτικός οργανισμός) και της Λεοντίδας (ίδρυμα προώθησης θεμάτων ιστορίας, πολιτισμού και δημοκρατίας). Σήμερα ζει και εργάζεται στην Αθήνα, ασχολείται με διάφορα εγχειρήματα πολιτικής διπλωματίας και δημοκρατίας, γράφει πολιτικά άρθρα, σχολιάζει την επικαιρότητα και συνεχίζει την προσωπική του μελέτη στην ιστορία και την πολιτική φιλοσοφία.

Συνέχεια ανάγνωσης

Διεθνή

Ηγέτης των ανταρτών στη Συρία στο CNN: «Απώτερος στόχος μας η ανατροπή του καθεστώτος Άσαντ»

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Η ανατροπή του αυταρχικού προέδρου Μπασάρ αλ Άσαντ είναι ο απώτερος στόχος των ανταρτών που προελαύνουν στη Συρία σύμφωνα με τον Αμπού Μοχάμαντ αλ Τζολάνι, τον ηγέτη της κύριας ομάδας που ηγείται της ένοπλης αντίστασης της χώρας.

Αυτό ξεκαθάρισε σε αποκλειστική συνέντευξη που παραχώρησε στο CNNi, ο Αλ Τζολάνι ο οποίος δεν άφησε καμία αμφιβολία ότι οι φιλοδοξίες της Χαγιάτ Ταχρίρ αλ Σαμ – μιας ομάδας που δημιουργήθηκε από μια πρώην θυγατρική της Αλ Κάιντα.

Στην πρώτη του συνέντευξη στα μέσα ενημέρωσης μετά από χρόνια, σε μια άγνωστη τοποθεσία στη Συρία, μίλησε για τα σχέδια δημιουργίας μιας κυβέρνησης που θα βασίζεται σε θεσμούς και ένα «συμβούλιο που θα επιλέγεται από τον λαό».

«Όταν μιλάμε για στόχους, ο στόχος της επανάστασης παραμένει η ανατροπή αυτού του καθεστώτος. Είναι δικαίωμά μας να χρησιμοποιήσουμε όλα τα διαθέσιμα μέσα για την επίτευξη αυτού του στόχου», δήλωσε ο αλ Τζολάνι.

«Οι σπόροι της ήττας του καθεστώτος ήταν πάντα μέσα του… οι Ιρανοί προσπάθησαν να αναστήσουν το καθεστώς, κερδίζοντας του χρόνο, και αργότερα οι Ρώσοι προσπάθησαν επίσης να το στηρίξουν. Αλλά η αλήθεια παραμένει: αυτό το καθεστώς είναι νεκρό».

Από τότε που βγήκαν από τον θύλακα των εδαφών τους στα βορειοδυτικά της χώρας πριν από μία εβδομάδα, η πρόοδος των ανταρτών ήταν εντυπωσιακά γρήγορη, καταλαμβάνοντας τη δεύτερη μεγαλύτερη πόλη της χώρας, το Χαλέπι, πριν καταλάβουν τη στρατηγικής σημασίας πόλη Χάμα.

Η επίθεση-σοκ επέφερε τεράστιο πλήγμα στον Άσαντ και τους υποστηρικτές του στο Ιράν και τη Ρωσία, ενώ αναζωπύρωσε έναν εμφύλιο πόλεμο που ήταν σε μεγάλο βαθμό αδρανής για χρόνια.

Οι δυνάμεις της συριακής αντιπολίτευσης είναι αποκεντρωμένες και αποτελούνται από διαφορετικές ιδεολογίες, αν και τις ενώνει ο κοινός στόχος της ανατροπής του καθεστώτος Άσαντ. Αλλά οι ρίζες της Χαγιάτ Ταχρίρ αλ Σαμ και του αλ Τζολάνι στα εξτρεμιστικά ισλαμιστικά κινήματα σκιάζουν στις φιλοδοξίες του.

Παρά την προσπάθεια του αλ Τζολάνι να αποστασιοποιήσει τη νέα του ομάδα από την Αλ Κάιντα, οι Ηνωμένες Πολιτείες χαρακτήρισαν την Χαγιάτ Ταχρίρ αλ Σαμ τρομοκρατική οργάνωση το 2018 και τον επικήρυξαν με 10 εκατομμύρια δολάρια.

Βγαίνοντας από τις σκιές

Για κάποιον που κάποτε λειτουργούσε στη σκιά, ο αλ Τζολάνι εξέπεμπε αυτοπεποίθηση και προσπάθησε να προβάλει ένα πιο σύγχρονο πρόσωπο στη συνάντησή του με το CNNi, η οποία πραγματοποιήθηκε μέρα μεσημέρι και με ελάχιστη ασφάλεια. Καθώς το CNNi καθόταν να πάρει συνέντευξη από τον αλ Τζολάνι, έσκασε η είδηση ότι οι δυνάμεις υπό τις διαταγές του είχαν καταλάβει την πόλη Χάμα.

Εντός της ελεγχόμενης από τους αντάρτες επικράτειας στη Συρία, είναι σαφές ότι λειτουργεί λιγότερο σαν καταζητούμενος και περισσότερο σαν πολιτικός. Ύστερα από την κατάληψη του Χαλεπιού από τις πιστές σε αυτόν δυνάμεις έκανε δημόσια εμφάνιση στην ιστορική ακρόπολη της πόλης.

Ο Αλ Τζολάνι υποστηρίζει ότι έχει μεταμορφωθεί μέσα στα χρόνια. «Ένα άτομο στα είκοσί του θα έχει διαφορετική προσωπικότητα από κάποιον στα τριάντα ή στα σαράντα του, και σίγουρα από κάποιον στα πενήντα του. Αυτή είναι η ανθρώπινη φύση».

Ξεκίνησε ως νεαρός μαχητής της Αλ Κάιντα κατά των ΗΠΑ στο Ιράκ. Επιστρέφοντας στην πατρίδα του κατά τη διάρκεια του συριακού εμφυλίου πολέμου, ηγήθηκε της θυγατρικής της τρομοκρατικής οργάνωσης στη Συρία, όταν αυτή είχε την ονομασία Τζαμπχάτ αλ Νούσρα. Στη συνέχεια διέκοψε τους δεσμούς του με την Αλ Κάιντα και η οργάνωσή του εξελίχθηκε σε Χαγιάτ Ταχρίρ Αλ Σαμ, γνωστή και ως Οργάνωση για την Απελευθέρωση του Λεβάντε, στις αρχές του 2017.

Οι ΗΠΑ, η Τουρκία, τα Ηνωμένα Έθνη και πολλά άλλα δυτικά έθνη συνεχίζουν να χαρακτηρίζουν την Χαγιάτ Ταχρίρ αλ Σαμ ως ξένη τρομοκρατική οργάνωση, παρά τις προσπάθειες της ομάδας να αποστασιοποιηθεί από τις ρίζες της.

Η συνέντευξη του Αλ Τζολάνι στο CNNi την Πέμπτη (5/12) ήταν μια στροφή σε σχέση με τη σκληρή ρητορική που χρησιμοποίησε κατά την πρώτη του τηλεοπτική συνέντευξη το 2013, όταν έδωσε συνέντευξη στο Αλ Τζαζίρα με το πρόσωπό του στη σκιά. Τότε, τα σχόλιά του επικεντρώνονταν στην προώθηση του παραρτήματος της Αλ Κάιντα στη Συρία.

O αλ Τζολάνι πρόβαλε ένα διαφορετικό όραμα για τη ρημαγμένη από τον πόλεμο χώρα. Σε μια ένδειξη της προσπάθειάς του να κάνει «αναγεννηθεί», χρησιμοποίησε επίσης δημοσίως για πρώτη φορά το πραγματικό του όνομα – Αχμέντ αλ-Σαράα – αντί για το ψευδώνυμο με το οποίο είναι ευρέως γνωστός.

Καθώς η στρατιωτική προέλαση του συνασπισμού των ανταρτών επεκτείνει την επικράτεια και τον πληθυσμό υπό τον έλεγχό τους, ο αλ Τζολάνι επέμεινε ότι οι άμαχοι δεν έχουν να φοβηθούν πολλά στη διαχείριση των ανταρτοκρατούμενων περιοχών της Συρίας. «Οι άνθρωποι που φοβούνται την ισλαμική διακυβέρνηση είτε έχουν δει λανθασμένες εφαρμογές της είτε δεν την κατανοούν σωστά», υποστήριξε.

Εάν οι δυνάμεις της αντιπολίτευσης καταφέρουν να ανατρέψουν το καθεστώς του Άσαντ, αυτό θα μεταβεί σε «ένα κράτος διακυβέρνησης, θεσμών και ούτω καθεξής», οραματίστηκε.

Η ομάδα δήλωσε ότι θέλει για να καθησυχάσει τους πολίτες και τις ομάδες που υπέστησαν διώξεις από εξτρεμιστικές και τζιχαντιστικές ομάδες στον δεκαετή εμφύλιο πόλεμο της Συρίας. Είπε επίσης ότι έχει κάνει τα πάντα για να πει δημοσίως στους Χριστιανούς και σε άλλες θρησκευτικές και εθνοτικές μειονότητες ότι θα ζουν με ασφάλεια υπό την κυριαρχία της.

«Υπήρξαν κάποιες παραβιάσεις εναντίον τους, των μειονοτήτων, από ορισμένα άτομα σε περιόδους χάους, αλλά αντιμετωπίσαμε αυτά τα ζητήματα», δήλωσε ο αλ Τζολάνι όταν ρωτήθηκε σχετικά με τις ανησυχίες για την ασφάλειά τους.

«Κανείς δεν έχει το δικαίωμα να διαγράψει μια άλλη ομάδα. Αυτές οι αιρέσεις συνυπάρχουν σε αυτή την περιοχή εδώ και εκατοντάδες χρόνια και κανείς δεν έχει το δικαίωμα να τις εξαλείψει», τόνισε.

Τι λένε οργανώσεις ανθρωπίνων δικαιωμάτων

Ομάδες ανθρωπίνων δικαιωμάτων και τοπικοί παρατηρητές έχουν ωστόσο σημάνει συναγερμό για την πιο πρόσφατη μεταχείριση των πολιτικών αντιφρονούντων από την Χαγιάτ Ταχρίρ Αλ Σαμ στο Ιντλίμπ, υποστηρίζοντας ότι η ομάδα διεξήγαγε κατέστειλε με σκληρότητα διαδηλώσεις και βασάνισε και κακοποίησε αντιφρονούντες.

Ο Αλ Τζολάνι δήλωσε στο CNNi ότι τα περιστατικά κακοποίησης στις φυλακές «δεν έγιναν υπό τις δικές μας εντολές ή κατευθύνσεις» και η Χαγιάτ Ταχρίρ Αλ Σαμ έχει ήδη θέσει τους εμπλεκόμενους προ των ευθυνών τους.

Ο Αλ Τζολάνι αντιτάχθηκε επίσης στον διαρκή τρομοκρατικό χαρακτηρισμό της Χαγιάτ Ταχρίρ Αλ Σαμ χαρακτηρίζοντας τον χαρακτηρισμό «πρωτίστως πολιτικό και ταυτόχρονα ανακριβή», υποστηρίζοντας ότι ορισμένες ακραίες ισλαμιστικές πρακτικές «δημιούργησαν ένα χάσμα» μεταξύ της HTS και των τζιχαντιστικών ομάδων.

Τέλος υποστήριξε ότι ήταν αντίθετος με ορισμένες από τις πιο βίαιες τακτικές που χρησιμοποιούν άλλες τζιχαντιστικές ομάδες, γεγονός που τον οδήγησε στη διακοπή των δεσμών του μαζί τους. Ισχυρίστηκε επίσης ότι ποτέ δεν συμμετείχε προσωπικά σε επιθέσεις εναντίον πολιτών.

Η αυτοψία του CNNi στο Χαλέπι

Όταν το CNNi επισκέφθηκε το Χαλέπι νωρίτερα μέσα στην ημέρα, η ομάδα βρήκε μια πόλη που φαινόταν ήρεμη παρά την ξαφνική κατάληψη από τις δυνάμεις της αντιπολίτευσης μόλις την περασμένη εβδομάδα. Οι αγορές ήταν ανοιχτές, ο κόσμος περπατούσε στους δρόμους και η ζωή συνεχιζόταν, ακόμη και μετά τους βομβαρδισμούς από ρωσικά αεροσκάφη που υποστηρίζουν τον Άσαντ και έχουν σκοτώσει δεκάδες ανθρώπους σε περιοχές που ελέγχονται από τους αντάρτες.

Ο ασφυκτικός έλεγχος του Άσαντ στη χώρα ενισχύθηκε από τους συμμάχους του. Καθώς οι αντικυβερνητικές δυνάμεις αυξάνονταν μετά την Αραβική Άνοιξη του 2011, η Επαναστατική Φρουρά του Ιράν, καθώς και η λιβανέζικη Χεζμπολάχ, ο πληρεξούσιός της, βοήθησαν στην καταπολέμηση των ένοπλων επαναστατικών ομάδων. Επιπλέον η συριακή πολεμική αεροπορία ενισχύθηκε από ρωσικά πολεμικά αεροσκάφη.

Ο Αλ Τζολάνι εξέφρασε την επιθυμία να δει τις ξένες δυνάμεις να αποχωρούν από τη Συρία. Αυτή τη στιγμή υπάρχουν δυνάμεις από τις ΗΠΑ, την Τουρκία, τη Ρωσία και το Ιράν, καθώς και ιρανικοί πληρεξούσιοι στη χώρα. «Νομίζω ότι μόλις πέσει αυτό το καθεστώς, το ζήτημα θα επιλυθεί και δεν θα υπάρχει πλέον ανάγκη να παραμείνουν ξένες δυνάμεις στη Συρία».

«Η Συρία αξίζει ένα σύστημα διακυβέρνησης που θα είναι θεσμικό και όχι ένα σύστημα όπου ένας μόνο κυβερνήτης λαμβάνει αυθαίρετες αποφάσεις», πρόσθεσε. Η δυναστεία Άσαντ βρίσκεται στην εξουσία εδώ και 53 χρόνια, από το 1971. Για να διατηρήσει την κυριαρχία του επί δεκαετίες, το καθεστώς έχει σκοτώσει εκατοντάδες χιλιάδες ανθρώπους, έχει φυλακίσει αντιφρονούντες και έχει εκτοπίσει βάναυσα εκατομμύρια ανθρώπους στο εσωτερικό και στο εξωτερικό.

«Μιλάμε για ένα ευρύτερο σχέδιο – μιλάμε για την οικοδόμηση της Συρίας», συνέχισε ο Αλ Τζολάνι.

«Η Χαγιάτ Ταχρίρ Αλ Σαμ είναι απλώς ένα μέρος αυτού του διαλόγου και μπορεί να διαλυθεί ανά πάσα στιγμή. Δεν είναι αυτοσκοπός, αλλά ένα μέσο για την εκτέλεση ενός έργου: την αντιμετώπιση αυτού του καθεστώτος», κατέληξε.

Συνέχεια ανάγνωσης

Διεθνή

Πράσινο φως από τη δικαιοσύνη στις ΗΠΑ για απαγόρευση του TikTok

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Τη συνταγματικότητα του νόμου που θα μπορούσε να οδηγήσει σε απαγόρευση του TikTok επικύρωσε το εφετείο των ΗΠα εφόσον η εφαρμογή δεν πωληθεί από την κινεζική μητρική της εταιρεία, ByteDance.

Το Εφετείο της Κολούμπια έκρινε ότι είναι συνταγματικός ο νόμος, βάσει του οποίου το TikTok πρέπει να διακόψει τους δεσμούς του με τη μητρική εταιρεία ByteDance έως τις 19 Ιανουαρίου για να μην απαγορευθεί στις ΗΠΑ.

Το δικαστήριο απέρριψε τις αιτιάσεις του TikTok ότι στοχοποιείται άδικα.

Επί της απόφασης του ομοσπονδιακού εφετείου μπορεί να ασκηθεί έφεση, με την υπόθεση να οδηγείται ακόμη και στο Ανώτατο Δικαστήριο.

Πρόκειται για μια ηχηρή ήττα για τη δημοφιλή πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης, της οποίας το μέλλον παραμένει αβέβαιο στις ΗΠΑ, όπως σχολιάζει το Associated Press.

Από την πλευρά του, το Reuters αναφέρει πως η απόφαση αυξάνει την πιθανότητα μιας άνευ προηγουμένου απαγόρευσης του TikTok στις ΗΠΑ σε μόλις έξι εβδομάδες.

Η συγκεκριμένη εφαρμογή κοινωνικής δικτύωσης χρησιμοποιείται από 170 εκατομμύρια Αμερικανούς.

Συνέχεια ανάγνωσης

Διεθνή

Reuters: Μεγάλη ανησυχία στη Δύση! Το Ιράν αυξάνει τα επίπεδα εμπλουτισμού ουρανίου

Το Ιράν διαθέτει ήδη αρκετό υλικό εμπλουτισμένο έως και 60%, ικανό για 4 πυρηνικά όπλα εφόσον το απόθεμα εμπλουτισθεί περαιτέρω.

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Το Ιράν αυξάνει «δραματικά» τα ποσοστά καθαρότητας του εμπλουτισμένου ουρανίου πλησιάζοντας, από το 60% στη ζώνη του 90%, ποσοστό που θεωρείται ότι αποτελεί το όριο για την παραγωγή πυρηνικών όπλων .
Η εκτίμηση ανήκει στον επικεφαλής της Διεθνούς Επιτροπής Ατομικής Ενέργειας Ραφαέλ Γκρόσι.

Η εξέλιξη προκαλεί ακόμη μεγαλύτερη ανησυχία στις δυτικές πρωτεύουσες, που υποστηρίζουν ότι δεν υπάρχει καμία πολιτική δικαιολογία για τον -σε τέτοιο επίπεδο – εμπλουτισμό ουρανίου στον οποίο προχωρεί το Ιράν επίπεδο, καθώς καμία άλλη χώρα δεν έχει κάνει κάτι ανάλογο χωρίς να έχει σκοπό να παραγάγει πυρηνικές βόμβες, κάτι που το Ιράν αρνείται ότι επιδιώκει.

Το Ιράν διαθέτει ήδη αρκετό υλικό εμπλουτισμένο έως και 60%, ικανό για 4 πυρηνικά όπλα εφόσον το απόθεμα εμπλουτισθεί περαιτέρω.

Σήμερα η Επιτροπή ανακοινώνει ότι η οι παραγωγικές δυνατότητες αυξάνονται δραματικά πάνω από το 60%, δήλωσε ο Γκρόσι, στο περιθώριο συνεδρίου ασφαλείας (Manama Dialogue) που διεξάγεται στην πρωτεύουσα του Μπαχρέϊν.

Πηγή: Reuters

Συνέχεια ανάγνωσης

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Διεθνή4 ώρες πριν

Ηγέτης των ανταρτών στη Συρία στο CNN: «Απώτερος στόχος μας η ανατροπή του καθεστώτος Άσαντ»

Η ανατροπή του αυταρχικού προέδρου Μπασάρ αλ Άσαντ είναι ο απώτερος στόχος των ανταρτών που προελαύνουν στη Συρία σύμφωνα με...

Διεθνή4 ώρες πριν

Πράσινο φως από τη δικαιοσύνη στις ΗΠΑ για απαγόρευση του TikTok

Τη συνταγματικότητα του νόμου που θα μπορούσε να οδηγήσει σε απαγόρευση του TikTok επικύρωσε το εφετείο των ΗΠα εφόσον η...

Διεθνή5 ώρες πριν

Reuters: Μεγάλη ανησυχία στη Δύση! Το Ιράν αυξάνει τα επίπεδα εμπλουτισμού ουρανίου

Το Ιράν διαθέτει ήδη αρκετό υλικό εμπλουτισμένο έως και 60%, ικανό για 4 πυρηνικά όπλα εφόσον το απόθεμα εμπλουτισθεί περαιτέρω.

Ιστορία - Πολιτισμός5 ώρες πριν

Ο Άγιος Νικόλαος και το ράπισμα στον Άρειο!

Είθε να μη στερηθούμε ποτέ και ως χώρα αυτή τη χάρη εξ αιτίας της υποτονικότητας ή έλλειψης υγιούς αντίδρασης εκ...

Διεθνή6 ώρες πριν

Στα χέρια των Κούρδων η Ντέιρ Ελ Ζορ

Οι Συριακές Δημοκρατικές Δυνάμεις (SDF) υπό την ηγεσία των Κούρδων, οι οποίες υποστηρίζονται από τις Ηνωμένες Πολιτείες, εισήλθαν στις 6...

Δημοφιλή