Ακολουθήστε μας

Αναλύσεις

Ανάσταση σημαίνει ελπίδα και φως

Δημοσιεύτηκε στις

DEA / G. DAGLI ORTI VIA GETTY IMAGES

Το Πάσχα των Ελλήνων εντυπωσίασε τον γνωστό Δανό συγγραφέα και «παραμυθά», τον Χανς Κρίστιαν Άντερσεν

Χριστός Ανέστη!

Ανάσταση σημαίνει ελπίδα. Η ζωή νικά τον θάνατο, η αφθαρσία νικά τη φθορά, η αισιοδοξία νικά την απαισιοδοξία.

Ανάσταση σημαίνει φως. Ο Άγιος Ιωάννης ο Δαμασκηνός στον περίφημο Αναστάσιμο Κανόνα του γράφει: «Νυν πάντα πεπλήρωται φωτός, ουρανός τε και γη και τα καταχθόνια». Όλα τώρα είναι γεμάτα από φως. Και ο ουρανός και η γη και τα ευρισκόμενα κάτω από τη γη.

«Χριστός γαρ εγήγερται, ευφροσύνη αιώνιος»! Ο Χριστός έχει αναστηθεί. Παντοτινή χαρά για τους ανθρώπους.

Η Ανάσταση είναι η κορυφαία εκκλησιαστική εορτή της Ορθόδοξης Εκκλησίας. Ίσως άλλες Χριστιανικές Ομολογίες να εντυπωσιάζονται περισσότερο από την Ενανθρώπηση του Κυρίου, τα Χριστούγεννα. Οι Ορθόδοξοι πανηγυρίζουμε τα Χριστούγεννα, αλλά συγκινούμαστε ιδιαιτέρως από τη Σταύρωση και την Ανάσταση. Το μήνυμα της Ορθοδοξίας είναι Σταυροαναστάσιμο. Ας μην απογοητευόμαστε. Μετά την κάθε Σταύρωση έρχεται η Ανάσταση. Αρκεί να το πιστέψουμε.

Η Ανάσταση είναι το μήνυμα που έδινε ελπίδα στους Έλληνες σε κάθε δύσκολη στιγμή. Στη διάρκεια της Τουρκοκρατίας, όταν ακουγόταν η ευχή «Χριστός Ανέστη», οι υπόδουλοι έλεγαν από μέσα τους και τη μυστική ευχή: Και το Γένος θα αναστηθεί!. Το Αναστάσιμο μήνυμα μετέδωσαν, ο καθένας με τον τρόπο του, οι κληρικοί και οι λόγιοι της περιόδου εκείνης, οι οποίοι συντηρούσαν τη Μεγάλη Ιδέα. Η Ανάσταση ήταν η κινητήρια δύναμη των δεκάδων απελευθερωτικών κινημάτων πριν από το 1821. Την Ανάσταση κήρυττε ο Άγιος Κοσμάς ο Αιτωλός με τη διπλή προτροπή: Πρώτον: Μείνετε Ορθόδοξοι, μην τουρκέψετε. Και δεύτερον: Θα έλθει το ποθούμενον, η απελευθέρωση!

Το Πάσχα των Ελλήνων εντυπωσίασε τον γνωστό Δανό συγγραφέα και «παραμυθά», τον Χανς Κρίστιαν Άντερσεν. Βρέθηκε στην Αθήνα το Πάσχα του 1841 και κατέγραψε ως εξής τις εντυπώσεις του από τον εκκλησιαστικό εορτασμό της Αναστάσεως και τα πασχαλινά έθιμα των Αθηναίων:

«Μπορεί κανείς με το δίκιο του να πει πως όλα ήταν μόνο μία τελετή, και ακόμη πως ήταν η ανθρώπινη χαρά για τη νηστεία που πέρασε και γιατί τώρα πια μπορούσαν να φάνε το αρνί, να πιούνε το κρασί τους, που τούς έδινε τόσο κέφι.

Αυτή η σκέψη μπορεί να ικανοποιεί άλλους, εγώ όμως πιστεύω πως ήταν κάτι παραπάνω: Μία αληθινή, μία μεγάλη θρησκευτική έξαρση. Ο Χριστός ζούσε στις σκέψεις και στα χείλια τους. Το «Χριστός Ανέστη» δεν ήταν σαν μήνυμα για ένα παλιό γεγονός. Όχι, ήταν σαν να αναστήθηκε την ίδια αυτή νύχτα στη χώρα αυτή. Ήταν σαν να έφτασε το μήνυμα την ώρα αυτή στα αυτιά τους» .

Μακάρι να φτάσει και σήμερα σε όλους το πάντα επίκαιρο μήνυμα της Αναστάσεως. Χρειαζόμαστε ελπίδα, χρειαζόμαστε φως. Μακάρι η Ανάσταση του Κυρίου να μεταδώσει ένα άγγελμα ειρήνης σε όλη την Ανθρωπότητα.

«Αναστάσεως ημέρα, λαμπρυνθώμεν λαοί. Πάσχα Κυρίου Πάσχα»!

huffingtonpost.gr

Ο Σταύρος Καλεντερίδης, ξεκίνησε τις σπουδές του στην Αθήνα, σπουδάζοντας Πολιτική Επιστήμη στο Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Έπειτα από τέσσερα χρόνια συμμετοχής στα φοιτητικά όργανα συνδιοίκησης της σχολής του και σε διάφορες οργανώσεις νέων, αποφάσισε να συνεχίσει τις σπουδές του στο εξωτερικό. Στη Βοστόνη των Η.Π.Α. ολοκλήρωσε δύο μεταπτυχιακά προγράμματα, στις Διεθνείς Σχέσεις (Αμερικανική εξωτερική πολιτική) και στην Επικοινωνία (Πολιτική Επικοινωνία), ενώ παράλληλα εργάστηκε στο Ελληνικό Προξενείο της Βοστόνης, στη σχολή του ως βοηθός έρευνας και σε δύο πολιτικές καμπάνιες Αμερικανών πολιτικών (Δημοκρατικών – Ρεπουμπλικάνων). Μετά από τρία χρόνια στις Η.Π.Α., άκουσε το κάλεσμα της πατρίδας του και επέστρεψε πίσω με μεγάλο πόθο για προσφορά στην Ελλάδα. Υπήρξε ιδρυτικό μέλος δύο κοινωφελών οργανισμών, του δέλτα – πολιτική επανάσταση (πολιτικός οργανισμός) και της Λεοντίδας (ίδρυμα προώθησης θεμάτων ιστορίας, πολιτισμού και δημοκρατίας). Σήμερα ζει και εργάζεται στην Αθήνα, ασχολείται με διάφορα εγχειρήματα πολιτικής διπλωματίας και δημοκρατίας, γράφει πολιτικά άρθρα, σχολιάζει την επικαιρότητα και συνεχίζει την προσωπική του μελέτη στην ιστορία και την πολιτική φιλοσοφία.

Συνέχεια ανάγνωσης

Άμυνα

Τους έχουμε! Δεν μας έχουν

Εκπομπή “Με το κλειδί της Ιστορίας” – Παρουσιάζει ο Γιάννης Θεοδωράτος

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Γιάννης Θεοδωράτος: Εδώ είναι η ισχύς! Στη Θάλασσα και στον Αέρα. Με αυτά τα δεδομένα γιατί διστάζουμε; Είναι ιστορική ευκαιρία για την Ελλάδα. Ο ευκολότερος τρόπος να τσακίσεις το ηθικό ενός στρατεύματος είναι, “εγώ σε εξοπλίζω και σε εκπαιδεύω, αλλά όταν έρθει η ώρα θα διστάσω”. Όπως έλεγε ο Κουντουριώτης τα πολεμικά πλοία είναι για να κινδυνεύουν. Οι ελληνικές ένοπλες δυνάμεις είναι έτοιμες να εξοντώσουν και να εξαλείψουν οποιαδήποτε απειλή.

Εγκληματικό λάθος η δορυφοροποίηση της Ελλάδας στην Τουρκία. Αυτό που διστάζουμε να κάνουμε, δηλαδή την ηλεκτρική διασύνδεση, είναι κάτι που δεν θα έπρεπε να συζητάται από χώρες που έχουν υπογράψει την UNLCOS II. Η Τουρκία θέλει οπωσδήποτε να υποδεχτούμε την κατάργηση του διεθνούς δικαίου με την προβολή ισχύος, στέλνοντας δηλαδή τμήματα των ενόπλων δυνάμεών τους.

Σκεφτείτε τα Rafale να απογειώνονται από την Τανάγρα και να εγκλωβίζουν οτιδήποτε πετά κάτω από την Κρήτη. Τους έχουμε δεν μας έχουν… Τους έχουμε από την ώρα που θα απογειωθούν. Και τι θα στείλουν; Τις φρεγάτες τους; Έχει ιστορία το τουρκικό πολεμικό ναυτικό; Νομίζετε δεν υπερτερεί η ναυτική παράδοση των Ελλήνων;

Εκπομπή “Με το κλειδί της Ιστορίας” – Παρουσιάζει ο Γιάννης Θεοδωράτος

Η εκπομπή μεταδόθηκε τη Μεγάλη Τρίτη 15 Απριλίου 2025

Συνέχεια ανάγνωσης

Αναλύσεις

Ο Γεραπετρίτης “πλασάρει” συνυποσχετικό!

Η συνέντευξη στον ΣΚΑΪ αποδεικνύει ότι η διαχείριση της πολιτικής εικόνας, η σκηνοθεσία και η διαπραγματευτική στρατηγική είναι αλληλένδετες και κρίσιμες για την επικοινωνία ενός πολιτικού προσώπου.

Δημοσιεύτηκε

στις

Σας είπα ….να πονηρευτείτε!….Και πιθανότατη προσυνενόηση με Τουρκία και προετοιμασία κοινής γνώμης με επίκληση…Συνυποσχετικού….

Γράφει ο Κωνσταντίνος Λουκόπουλος

1. Ο Σκηνοθέτης και το Μειδίαμα του Υπουργού

Η συνέντευξη ξεκινά με την παρουσία της δημοσιογράφου Σίας Κοσιώνη, η οποία κάνει ερωτήσεις για το επίμαχο θέμα του Θαλάσσιου Χωροταξικού Σχεδιασμού. Ωστόσο, οι σκηνές δεν ήταν τυχαίες. Ο σκηνοθέτης φρόντισε να τοποθετήσει τον Υπουργό με τέτοιον τρόπο ώστε να μην αποκαλυφθεί το μειδίαμά του την ώρα που η δημοσιογράφος τον ρωτούσε: «Το είχατε συζητήσει με τον κ. Φιντάν το θέμα…;».

Από την απάντησή του και την έκφρασή του, φάνηκε ότι η ερώτηση άγγιξε ένα… «ευαίσθητο σημείο», αλλά το επιλεγμένο πλάνο – με τον Υπουργό σε μακρινό πλάνο – κατάφερε να καλύψει την αντίδρασή του, προστατεύοντας την εικόνα του. Με τον τρόπο αυτό προστατεύθηκε ο Υπουργός κάτι που προφανώς δεν είναι η δουλειά ενός δημοσιογραφικού μέσου (μάλλον το αντίθετο θα λέγαμε).

2. Το Συνυποσχετικό και η Παρουσίαση του Σκοπού

Η επόμενη σκηνή εστιάζει στον κ. Γεραπετρίτη, ο οποίος πλασάρει το Συνυποσχετικό, παρουσιάζοντας το ως το «κλειδί» για τη συμφωνία και την επιτυχή ολοκλήρωση των χαρτών. Ο ρόλος του Υπουργού ως συντονιστή των διαπραγματεύσεων φάνηκε να υπογραμμίζεται μέσω αυτής της σκηνής, με τον Γεραπετρίτη να μεταφέρει την ευθύνη για την προετοιμασία των σχετικών συμφωνιών σε έναν όρο – το Συνυποσχετικό. Με αυτόν τον τρόπο, η πολιτική στρατηγική φαίνεται να εξισώνει τη διαδικασία των διαπραγματεύσεων με μια πράξη “τεχνικής” φύσης, προκειμένου να μειώσει το βάρος των ευθυνών και των πολιτικών επιλογών που εμπλέκονται στην εξεύρεση λύσης. Στην ουσία ο Υπουργός πλασάρει το Συνυποσχετικό ωσάν αυτό να ήταν ο σκοπός του συγχρονισμού των Χαρτών.

3. Η Δημοσιογράφος ως Φορέας Ειδήσεων: Η Στρατηγική των Ερωτήσεων

Η Σία Κοσιώνη επανέρχεται με ερωτήσεις. Ωστόσο, η δημοσιογράφος λειτουργεί όχι μόνο ως ερωτώσα, αλλά και ως φορέας των πληροφοριών που αναμένονται να “εκστομιστούν” από την πλευρά του Υπουργού. Η ίδια παρουσιάζει τις ειδήσεις και τις εξελίξεις, όχι ο Υπουργός. Οι ερωτήσεις της Κοσιώνη φαίνονται να είναι μελετημένες ώστε να ενισχύσουν το προκαθορισμένο αποτέλεσμα, την ανάδειξη της κυβέρνησης σε νικητή έναντι κάποιου… της Τουρκίας μάλλον.

Συμπεράσματα: Διαχείριση Εικόνας και Στρατηγική

Η συνέντευξη αυτή αποδεικνύει ότι η διαχείριση της πολιτικής εικόνας, η σκηνοθεσία και η διαπραγματευτική στρατηγική είναι αλληλένδετες και κρίσιμες για την επικοινωνία ενός πολιτικού προσώπου. Στην περίπτωση του ΣΚΑΙ όμως ξεπεράστηκαν γραμμές δημοσιογραφικής ηθικής κι από τη συμφωνία και σύμπλευση με τις πολιτικές απόψεις οδηγούμαστε στην προπαγάνδα υπέρ της Κυβέρνησης.

Συνέχεια ανάγνωσης

Αναλύσεις

Μια παρέα Ολιγάρχες ξεπλένουν τον κοινοβουλευτοφασισμό

Σχολιασμός του Οικονομικού Φόρουμ των Δελφών για την αναθεώρηση του Συντάγματος

Δημοσιεύτηκε

στις

Σχολιασμός του Οικονομικού Φόρουμ των Δελφών για την αναθεώρηση του Συντάγματος,

Συνέχεια ανάγνωσης

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Άμυνα55 λεπτά πριν

Τους έχουμε! Δεν μας έχουν

Εκπομπή "Με το κλειδί της Ιστορίας" - Παρουσιάζει ο Γιάννης Θεοδωράτος

Διεθνή1 ώρα πριν

Με «σοβαρό υποσιτισμό» υποφέρουν πάνω από 400.000 παιδιά στη Συρία

Αντιμέτωπα με τον κίνδυνο «σοβαρού υποσιτισμού» είναι πάνω από 400.000 παιδιά στη Συρία, έπειτα από την αναστολή της βοήθειας των...

Άμυνα2 ώρες πριν

Σε αδιέξοδο η τουρκική αμυντική βιομηχανία! Οι κυρώσεις των ΗΠΑ «παγώνουν» τη συνεργασία Lockheed Martin–Τουρκίας στο πρόγραμμα ελικοπτέρων

Η Τουρκία αντιμετωπίζει σημαντικά εμπόδια στις αμυντικές της φιλοδοξίες, καθώς οι κυρώσεις που επέβαλαν οι ΗΠΑ μετά την αγορά των...

Απόψεις2 ώρες πριν

Δεν υπάρχει άλλος δρόμος!

Είναι εμφανής η αδυναμία της Ελλάδας να ασκήσει πολιτική προάσπισης την δικαιωμάτων της. Η αδυναμία αυτή πρέπει να καλυφθεί.

Απόψεις3 ώρες πριν

Η Λαμπρή της Ορθοδοξίας!

Κρατάμε ψηλά τα λάβαρα του Έθνους και της Ορθοδοξίας, κρατάμε ψηλά τις καρδιές μας!

Δημοφιλή