Ακολουθήστε μας

Εθνική Άμυνα

Ελληνοτουρκικά: Ενημέρωση των think tanks στην Ουάσιγκτον

Δημοσιεύτηκε

στις

Την κατάσταση ασφαλείας στην Ανατολική Μεσόγειο και τον κεντρικό ρόλο που έχει η Τουρκία στην αναταραχή που κατά καιρούς δημιουργείται στην περιοχή παρουσίασε ο υπουργός Εθνικής Αμυνας Νίκος Παναγιωτόπουλος σε ηγετικά στελέχη αμερικανικών think tanks κατά την παραμονή του στην Ουάσιγκτον. Το γεύμα εργασίας οργάνωσε η πρέσβης στην Ουάσιγκτον Αλεξάνδρα Παπαδοπούλου, στο περιθώριο της επίσκεψης του πρωθυπουργού στις ΗΠΑ.

Σκοπός ήταν να γίνει όσο πιο αναλυτική ενημέρωση για την κατάσταση στην περιοχή ενώπιον στελεχών τα οποία εκπροσωπούν φορείς που επηρεάζουν ιδιαίτερα την αμερικανική κοινή γνώμη. Ο κ. Παναγιωτόπουλος έκανε ιδιαίτερη αναφορά στον αυξημένο αριθμό παραβιάσεων και υπερπτήσεων που πραγματοποιήθηκαν πρόσφατα, υπενθυμίζοντας ότι ήδη προ δύο ετών η συγκεκριμένη τουρκική πρακτική καταδικάστηκε από το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο. Οπως ήταν λογικό, ο υπουργός Εθνικής Αμυνας κινήθηκε εντός των ορίων που ήδη έχει θέσει και ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης στην ομιλία του στην κοινή συνεδρίαση στο Κογκρέσο.

Η αμυντική συμφωνία

Από τον υπουργό Αμυνας Νίκο Παναγιωτόπουλο για την αποσταθεροποιητική συμπεριφορά της Τουρκίας στην περιοχή.

Ο κ. Παναγιωτόπουλος επισήμανε ότι είναι καταδικαστέα κάθε παράνομη και αναθεωρητική συμπεριφορά που στρέφεται κατά της κυριαρχίας και της ανεξαρτησίας των κρατών της περιοχής, ενώ σημείωσε την προσήλωση της Ελλάδας τόσο στο Διεθνές Δίκαιο όσο και στο Δίκαιο της Θάλασσας.

Αναφέρθηκε στη σημασία που έχει η υπογραφή της Συμφωνίας Αμοιβαίας Αμυντικής Συνεργασίας Ελλάδος – ΗΠΑ (MDCA), η οποία περιλαμβάνει την αμοιβαία δέσμευση περιφρούρησης της κυριαρχίας και της εδαφικής ακεραιότητάς τους κατά ενεργειών οι οποίες απειλούν την ειρήνη, την ασφάλεια και τη σταθερότητα στην ευρύτερη περιοχή. Ο κ. Παναγιωτόπουλος μίλησε στους παρισταμένους και για τα εξοπλιστικά προγράμματα που «τρέχουν» για την ενίσχυση της αποτρεπτικής ισχύος των Ενόπλων Δυνάμεων με συστήματα νέας τεχνολογίας, αλλά και με τη συντήρηση του υφιστάμενου αμυντικού υλικού.

ΠΗΓΗ: Kathimerini.gr

Συνέχεια ανάγνωσης

Γαλλία

Έτοιμη η «πρώτη» Belharra

Η πρώτη FDI της Naval Group απέπλευσε από τη Λοριάν! Έρχεται η σειρά του Κίμωνα.

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Έλυσε κάβους και ξεκίνησε το παρθενικό της ταξίδι η πρώτη φρεγάτα FDI Belharra που κατασκευάστηκε για το γαλλικό ναυτικό.

Αυτοδύναμη πλέει η πρώτη φρεγάτα που κατασκευάστηκε για το γαλλικό ναυτικό. Το πλοίο πρόκειται να αρχίσει άμεσα το τελικό στάδιο των δοκιμών, ανοίγοντας τον δρόμο για την ελληνική

Αυτοδύναμη πλέει η φρεγάτα «Amiral Ronarc’h», η πρώτη FDI Belharra που κατασκευάστηκε για το γαλλικό ναυτικό, η οποία έλυσε κάβους και ξεκίνησε το παρθενικό της ταξίδι. Το πλοίο πρόκειται να αρχίσει άμεσα το τελικό στάδιο των δοκιμών, ανοίγοντας τον δρόμο για την ελληνική F-601 «Κίμων».

Ο βαρύς καιρός της Βρετάνης δεν εμπόδισε τους Γάλλους να προχωρήσουν σε αυτό το σημαντικό βήμα για την εξέλιξη του προγράμματος, το οποίο έχει έντονο ελληνικό ενδιαφέρον. Η γαλλική D660 αποτελεί την πρωτότυπη FDI και «οδηγό» για τα υπόλοιπα πλοία που θα κατασκευαστούν, μεταξύ των οποίων και τα τέσσερα ελληνικά. Σύμφωνα, μάλιστα, με πληροφορίες, στη γέφυρα, το μηχανοστάσιο και το κέντρο επιχειρήσεων της φρεγάτας θα βρίσκονται και Ελληνες αξιωματικοί του Πολεμικού Ναυτικού για να παρακολουθούν από κοντά την πορεία των δοκιμών.

Δέκα ταξίδια

Για την ολοκλήρωση των θαλάσσιων δοκιμών της «Amiral Ronarc’h» και την απόδοσή της στο γαλλικό ναυτικό θα απαιτηθούν τουλάχιστον δέκα πλόες κατά τη διάρκεια των οποίων θα ενεργοποιηθούν διάφορα μηχανικά και ηλεκτρονικά συστήματα. Τα πρώτα που θα δοκιμαστούν είναι η πρόωση, η ναυπήγηση και τα συστήματα ασφαλείας. Αν το πλοίο ολοκληρώσει με επιτυχία τα τεστ, στην επόμενη φάση θα δοκιμαστεί το σύστημα μάχης και ο οπλισμός του. Ωστόσο, το ραντάρ Sea Fire 500, οι αισθητήρες και άλλα κρίσιμα υποσυστήματα που στεγάζονται στον ιστό PSIM (Panoramic Sensors andIntelligence Module) ύψους 10 μέτρων και βάρους 150 τόνων, έχουν ήδη ενεργοποιηθεί στις εν όρμω δοκιμές, οι οποίες ολοκληρώθηκαν με επιτυχία.

Τα αποτελέσματα, σύμφωνα με αξιωματικούς του πολεμικού ναυτικού, ήταν «εντυπωσιακά», με το ραντάρ του πλοίου να «φωτίζει» στόχους σε αποστάσεις μεγαλύτερες των 450 χιλιομέτρων. Πλέον, οι δυνατότητες της FDI θα δοκιμαστούν στο φυσικό επιχειρησιακό της περιβάλλον, με το ελληνικό κλιμάκιο να συλλέγει πολύτιμες πληροφορίες για τα νέα πλοία του Πολεμικού Ναυτικού. Στην τελευταία φάση των εν πλω δοκιμών, η «Amiral Ronarc’h» αναμένεται να δείξει και τα «δόντια» της, χρησιμοποιώντας τον οπλισμό που διαθέτει προκειμένου να λάβει όλες τις απαραίτητες πιστοποιήσεις.

Ακολουθεί η «Κίμων»

Μόλις ολοκληρωθούν οι δοκιμές της γαλλικής D660, θα ξεκινήσει το ταξίδι της F-601 «Κίμων», της πρώτης από τις συνολικά τέσσερις ελληνικές FDI ΗΝ. Η έναρξη των εν πλω δοκιμών του ελληνικού πλοίου υπολογίζεται να γίνει εντός του 2024, ωστόσο, στο Πολεμικό Ναυτικό δεν βιάζονται και θέλουν να είναι σίγουροι πως όποια προβλήματα, αν εντοπιστούν, στο γαλλικό πλοίο, θα επιδιορθωθούν και στο ελληνικό προτού αυτό αποδοθεί.

«Κλείδωσε» η προμήθεια και τέταρτης φρεγάτας

Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, η παραλαβή της F-601 υπολογίζεται να γίνει εντός του πρώτου εξαμήνου του 2025 και πριν από την εκπνοή του έτους θα ακολουθήσει η F-602 «Νέαρχος». Εναν χρόνο μετά θα αποδοθεί η F-603 «Φορμίων» ενώ, όπως έγινε γνωστό πριν από λίγες εβδομάδες, η ελληνική πλευρά ξεκινά τη διαπραγμάτευση για την απόκτηση και τέταρτης FDI HN. Υπενθυμίζεται ότι πρόθεση της πολιτικής και στρατιωτικής ηγεσίας είναι οι τρεις από τις τέσσερις ελληνικές FDI να διαθέτουν και δυνατότητες στρατηγικού πλήγματος, με την ενσωμάτωση πυραύλων τύπου cruise, Scalp Naval.

Η αναβάθμιση του πυραυλικού πυροβολικού – Τι εξετάζει το ΓΕΣ

Οι FDI του Πολεμικού Ναυτικού θα διαθέτουν, σύμφωνα με πληροφορίες, και σύστημα ηλεκτρονικού πολέμου (ECM) το οποίο, προς το παρόν, βρίσκεται σε φάση ανάπτυξης και αναμένεται να εγκατασταθεί αρχικά στην τρίτη και στη συνέχεια να τοποθετηθεί στις δύο πρώτες του ελληνικού προγράμματος.

 

ΠΗΓΗ: Καθημερινή

Συνέχεια ανάγνωσης

Εθνική Άμυνα

Έτοιμος σε 3 χρόνια ο ελληνικός Σιδερένιος Θόλος! Πόσο θα κοστίσει;

Οι τελευταίες εξελίξεις στη Μέση Ανατολή καθιστούν επικτακτική την ανάγκη αναβάθμισης της αντιαεροπορικής «ασπίδας» της χώρας καθέ οι αναδυόμενες τεχνολογίες προσφέρουν πολλά πλεονεκτήματα στον επιτιθέμενο.

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Εντός Οκτωβρίου ο υπουργός Άμυνας Νίκος Δένδιας θα φέρει στη Βουλή για έγκριση το σχέδιο εξέλιξης, κατασκευής και ανάπτυξης του σιδερένιου θόλου που θα θωρακίσει την ελληνική επικράτεια σε γη, θάλασσα και αέρα. Παράλληλα, θα μετατρέψει τα νησιά του Ανατολικού Αιγαίου σε απόρθητα φρούρια, εγκαθιστώντας συστοιχίες πυραύλων.

Σύμφωνα με αποκλειστικό δημοσίευμα της Real News, πρόκειται για ένα πολυεπίπεδο σύστημα θωράκισης της χώρας, η κατασκευή του οποίου θα ολοκληρωθεί σε τρία χρόνια, οπότε αναμένεται να έχει τεθεί σε λειτουργία, με το κόστος του να φτάνει τα 2 δισεκατ. ευρώ,

Οι τελευταίες εξελίξεις στη Μέση Ανατολή καθιστούν επικτακτική την ανάγκη αναβάθμισης της αντιαεροπορικής «ασπίδας» της χώρας καθέ οι αναδυόμενες τεχνολογίες προσφέρουν πολλά πλεονεκτήματα στον επιτιθέμενο.

«Κένταυρος»

Αιχμή του δόρατος είναι το σύστημα «Κένταυρος» που ήδη χρησιμοποιείται από το Πολεμικό Ναυτικό. Χάρη σε αυτό το σύστημα ηλεκτρονικού πολέμου η φρεγάτα ΨΑΡΑ στην οποία αντικαταστάθηκε αρχικά (και τώρα στην φρεγάτα ΣΠΕΤΣΑΙ) αντιμετώπισε επιτυχώς στην Ερυθρά Θάλασσα τις επιθέσεις των Χούθι με drones, προχωρώντας ακόμα και στην κατάρριψή τους. Ο «Κένταυρος» έχει αναπτυχθεί και κατασευαστεί από την ΕΑΒ και μάλιστα, σύμφωνα πάντα με την εφημερίδα έχει δοκιμαστεί σε ανύποπτο χρόνο και στο Αιγαίο και την Ανατολική Μεσόγειο, ανιχνεύοντας πτήσεις τουρκικών drones.

Στα σχέδια του υπουργείου σε πρώτη φάση προβλέπεται η εγκατάσταση του συστήματος Κένταυρος σε όλες τις φρεγάτες τύπου ΜΕΚΟ, ενώ υπάρχει ήδη σχεδιασμός και για πιο εκτεταμένη έκδοσή του με την εγκατάστασή του σε νησιά.

Η πολύτιμη βοήθεια του Ισραήλ

Σαφώς και η Ελλάδα δεν εφηύρε μόνη της την τεχνολογία από το μηδέν αλλά ζήτησε και έλαβε πολύτιμη βοήθεια από το Ισραήλ. Οι Ισραηλινοί έχουν ήδη παραχωρήσει συστήματα και τεχνογνωσία τα οποία δοκιμάστηκαν στην πράξη το 2022 όταν οι παραβιάσεις και οι υπερπτήσεις τουρκικών μαχητικών στο Αιγαίο είχαν ξεπεράσει κάθε ιστορικό προηγούμενο.

Το σχέδιο ανάπτυξης του σιδερένιου θόλου περιλαμβάνει την πλήρη εκμετάλλευση της πολυνησίας του Αιγαίου δημιουργώντας ένα πυκνό δίκτυο παρακολούθησης ή ακόμα και εξουδετέρωσης εναέριων και θαλάσσιων απειλών αλλά και ανταπόδοσης χτυπημάτων με βαθιά πλήγματα στο έδαφος του αντιπάλου.

Το ζητούμενο για τις Ένοπλες Δυνάμεις βάσει της φιλοσοφίας επί της οποίας αναπτύσσεται ο θόλος είναι να απεμπλακούν από επιχειρήσεις προστασίας νήσων οι μεγάλες μονάδες επιφάνειας και τα υποβρύχια του ΠΝ, επικεντρώνοντας στην ανοικτή θάλασσα της Μεσογείου.

Τα 4 επίπεδα του θόλου

Ο θόλος θα αναπτύσσεται σε 4 επίπεδα. Τα τρία πρώτα θα αφορούν την ασπίδα κατά των drones και και τα συστήματα αντιμετώπισης των πυραυλικών και αεροπορικών επιθέσεων. Έτσι ο ελληνικός θόλος θα χαρακτηρίζεται από anti-drone, anti-aircraft και anti-missile τεχνολογίες. Παράλληλα όμως προωθείται και η δημιουργία ενός πυκνού δικτύου πυραυλικών συστάσεων το οποίο θα λειτουργεί ως πρώτη γραμμή άμυνας στα νησιά του ανατολικού Αιγαίου, καθιστώντας τα απόρθητα φρούρια.

Ο σχεδιασμός αφορά και την αξιοποίηση των υπαρχόντων αμυντικών συστημάτων όπως τα αντιαεροπορικά Patriot S-300, TOR-M1, Hawks κ.α. Ωστόσο οι υποδομές και τα συστήματα που έχει ήδη η Ελλάδα αποτελούν μόνο το 25% του νέου συστήματος αεράμυνάς της. Συνεπώς πρόκειται για ένα εντελώς διαφορετικό και καινοτόμο μοντέλο βάσει όσων έχουν γίνει γνωστά.

Βεβαίως τα υπάρχοντα αντιαεροπορικά συστήματα έχουν σημαντικό ρόλο, όμως έχει προβλεφθεί και η ανάπτυξη ακόμα περισσοτέρων αντιαεροπορικών συστοιχιών που θα μπορούσαν να αντιμετωπίσουν κάθε απειλή, προχωρώντας σε εντοπισμό και κατάρριψη μαχητικών αεροσκαφών, πριν αυτά βρεθούν εντός εμβέλειας πλήγματος.

Στόχος είναι η Πολεμική Αεροπορία να διατηρεί ακέραιο το πλεονέκτημα που έχει αποκτήσει με τα μαχητικά 4,5 γενιάς F-16 Viper και Rafale ( και τα επόμενα χρόνια με τα F-35) χωρίς να χρειάζεται να απασχολεί δυνάμεις στον τομέα της αναχαίτισης, επικεντρώνοντας σε επιχειρήσεις πληγμάτων στρατηγικών στόχων του αντιπάλου.

Συνέχεια ανάγνωσης

Αστυνομία

Αποκάλυψη! Ειδικό λογικό ισραηλινής κατασκευής για μαζική αναγνώριση προσώπων αποκτά η ΕΛ.ΑΣ.

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Αστυνομία: Ειδικό λογισμικό, πιθανόν ισραηλινής κατασκευής, για μαζική αναγνώριση προσώπων με βάση τα βιομετρικά στοιχεία και το οποίο θα συνδεθεί με τις 1.000 κάμερες υψηλής ευκρίνειας που θα τοποθετηθούν στους δρόμους της Αθήνας μελετά να αποκτήσει – όπως αποκαλύπτουν «ΤΑ ΝΕΑ» – η ΕΛ.ΑΣ.

Χρησιμοποιείται σε πολλά ευρωπαϊκά κράτη, θα ενταχθούν οι ηλεκτρονικές φωτογραφίες δεκάδων χιλιάδων σεσημασμένων για εγκληματικές επιθέσεις, επεισόδια και άλλες παράνομες πράξεις

Στο σύστημα αυτό, που χρησιμοποιείται σε πολλά ευρωπαϊκά κράτη, θα ενταχθούν οι ηλεκτρονικές φωτογραφίες δεκάδων χιλιάδων σεσημασμένων για εγκληματικές επιθέσεις, επεισόδια και άλλες παράνομες πράξεις προκειμένου να αποτελέσουν τη συγκριτική τράπεζα δεδομένων για την ταυτοποίηση των υπόπτων που θα εντοπίζονται στον δρόμο, στις κερκίδες κ.λπ. Ηδη οι αρμόδιες υπηρεσίες του αρχηγείου της ΕΛ.ΑΣ. προχωρούν στη σύνταξη της σχετικής μελέτης για την τοποθέτηση και τη χρήση του εν λόγω λογισμικού προκειμένου να τεθούν οι σαφείς προδιαγραφές και να προχωρήσει η σχετική διαγωνιστική διαδικασία. Επιπλέον θα ζητηθεί ασφαλώς άδεια από την Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων για τη χρήση του συγκεκριμένου λογισμικού.

Με επιτελείς της ΕΛ.ΑΣ. να μιλούν για ένα σημαντικό ψηφιακό «όπλο» για τον άμεσο εντοπισμό ύποπτων ατόμων σε ανοικτούς χώρους, για την ανίχνευση κινήσεων σεσημασμένων προσώπων σε χώρους εκδήλωσης εγκληματικών επιθέσεων, για εντοπισμό πρωτοστατών επεισοδίων σε γήπεδα ή ακόμη και σε δρόμους, σε συγκρούσεις με την Αστυνομία κ.λπ. Ομως ζητούμενο ασφαλώς είναι, όπως υπογραμμίζουν αξιωματικοί της ΕΛ.ΑΣ., να υπάρξουν οι σχετικές εγκρίσεις για την εγκατάσταση σε επιχειρησιακό κέντρο και τη χρήση του εν λόγω συστήματος και να εφαρμοστεί πλήρως η νομιμότητα. Σύμφωνα με πληροφορίες, τέτοιου είδους σύστημα αναγνώρισης προσώπων σε μικρότερη κλίμακα θα αποκτήσουν σύντομα τουλάχιστον 200-300 αστυνομικοί υπηρεσιών της Ασφάλειας που χρησιμοποιούν ειδικές συσκευές επικοινωνίας ελληνικής εταιρείας. Μέσω αυτού του λογισμικού που θα εγκατασταθεί στο αρχηγείο της ΕΛ.ΑΣ. θα παρέχεται η δυνατότητα σε αστυνομικούς που λαμβάνουν φωτογραφίες – με τις προαναφερόμενες συσκευές – προσώπων κατά τη διάρκεια παρακολουθήσεων ή εποπτείας κερκίδων, να τις αποστέλλουν σε αυτή την ψηφιακή τράπεζα δεδομένων. Κι έτσι να έχουν άμεση απάντηση, από μια λίστα καταχωρισμένων χιλιάδων ατόμων, αν είναι σεσημασμένοι και για ποιον λόγο.

Ανίχνευση μέσω σύγχρονων καμερών

Σημειώνεται ότι το ψηφιακό σύστημα των 1.000 καμερών, που σχεδιάζουν τα υπουργεία Προστασίας του Πολίτη και Ψηφιακής Πολιτικής – εφόσον λάβει τις απαραίτητες σχετικές εγκρίσεις των αρμόδιων Αρχών – θα ανιχνεύει μέσω υπερσύγχρονων καμερών μια σειρά από παραβάσεις – και όχι μόνο την υπερβολική ταχύτητα – που θέτουν σε κίνδυνο την ασφάλεια των χρηστών του δρόμου. Ακόμη αποτελεί μέρος ενός ολοκληρωμένου πληροφοριακού συστήματος για την ενιαία καταγραφή των τροχαίων παραβάσεων, το οποίο θα δέχεται επίσης πληροφορίες από τις ηλεκτρονικές συσκευές των αστυνομικών της Τροχαίας (tablets με άμεση διασύνδεση με τα μητρώα οδηγών και οχημάτων) και επίσης από τις ηλεκτρονικές συσκευές και τα πληροφοριακά συστήματα των υπαλλήλων της Δημοτικής Αστυνομίας. Ομως φαίνεται ότι το εν λόγω δίκτυο καμερών θα μπορούν να εκμεταλλεύονται και τα στελέχη της ΕΛ.ΑΣ. για περιπτώσεις εγκληματικών επιθέσεων, όπως συμβαίνει και στις μεγαλύτερες ευρωπαϊκές πόλεις προκειμένου να εντοπίζονται δράστες εγκληματικών επιθέσεων, οι κινήσεις τους κ.λπ.

Συνέχεια ανάγνωσης

Ινφογνώμων

Infognomon Logo

Περιηγηθείτε στα κορυφαία βιβλία του βιβλιοπωλείου μας

Προβολή όλων

Δημοφιλή