Ακολουθήστε μας

Άμυνα

Αυτοψία στα περάσματα δουλεμπόρων στον Έβρο! Σε εγρήγορση κάτοικοι και Ένοπλες Δυνάμεις – Ρεπορτάζ του Χρήστου Νικολαΐδη στον ΣΚΑΪ (ΒΙΝΤΕΟ)

Δημοσιεύτηκε στις

Αυτοψία στα περάσματα δουλεμπόρων έκανε ο ΣΚΑΪ καταγράφοντας εικόνες που προδίδουν, όπως θα δείτε, τον υψηλό βαθμό ετοιμότητας των ελληνικών δυνάμεων.

Για άλλη μια φορά, όπως δείχνουν τα στοιχεία, από τις απόπειρες εισόδου στη χώρα μας, η Τουρκία επιχειρεί να εργαλειοποιήση το μεταναστευτικό.

Πρόκειται για τα μυστικά περάσματα του Έβρου προσπαθούν να χρησιμοποιήσουν τα κυκλώματα διακινητών από την Τουρκία, αλλά έχουν σφραγίσει οι ελληνικές δυνάμεις. Ο ρεπόρτερ του ΣΚΑΪ, Χρήστος Νικολαΐδης πάνω σε βάρκα, προσπάθησε να εντοπίσει κάποια από τα περάσματα που χρησιμοποιούν οι διακινητές, για να περάσουν ανθρώπους από την Τουρκία προς την Ελλάδα.

Η στάθμη του ποταμού έχει πέσει αρκετά, λόγω του καλοκαιριού, ένα στοιχείο που προσπαθούν να αξιοποιήσουν οι διακινητές, προκειμένου να περάσουν ταλαιπωρημένους ανθρώπους από διάφορες χώρες της Αφρικής και της Ασίας και να εκμεταλλευτούντη δυστυχία τους.  Στρατός, αστυνομία και λιμενικό όμως είναι πάντα σε επαγρύπνιση και σε επιφυλακή. Πλάνα καταγράφουν οχήματα και στρατιώτες με όπλα στα χέρια να περιπολούν τα σύνορα, ενώ στη μάχη της περιφρούρησης έχουν ριχθεί και ειδικοί σκύλοι του στρατού.

Ο Όλεγκ είναι ένας ειδικά εκπαιδευμένος στρατιωτικός σκύλος, ο οποίος μπορεί και αντιλαμβάνεται την ανθρώπινη παρουσία από πολύ μεγάλη απόσταση. Η κάμερα περνά από τις Καστανιές, στο σημείο που τον Μάρτιο του 2020, η Τουρκία, όπως έχει τονίσει πολλάκις στις παρεμβάσεις του, ο Σάββας Καλεντερίδης, πήγε να περάσει εκατομμύρια μεταναστών, προκειμένου να προκαλέσει αποσυντονισμό της χώρας μέσω της εισβολής.

Ο φράκτης ανέβασε το επίπεδο αποτροπής στον Έβρο. Οι κάτοικοι δηλώνουν, ότι νιώθουν σιγουριά. Παραμένουν όμως σε εγρήγορση. Στην κάμερα του ΣΚΑΪ μίλησε και ο αντιπεριφερειάρχης Έβρου, ο οποίος χαρακτήρισε άμεση την ανάγκη επέκτασης του φράκτη και στον κεντρικό μέρος του Νομού και στάθηκε στο επίπεδο συνεργασίας μεταξύ στρατού και αστυνομίας, συνοριοφυλακής και Frontex.

Θεοδωρικάκος: Κάθε μέρα 1.000 μετανάστες από την Τουρκία επιχειρούν να μπουν παράνομα στην Ελλάδα από τον Έβρο

Υπενθυμίζεται, ότι πριν δέκα ημέρα, ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη, Τάκης Θεοδωρικάκος, μιλώντας στο Mega μίλησε για τις πιέσεις στον Έβρο, όπου τις τελευταίες εβδομάδες επιχειρούν 1.000 μετανάστες την ημέρα να περάσουν τα σύνορα από την Τουρκία.

Αναφορικά με την πίεση που ασκείται καθημερινά στα σύνορα της χώρας από παράνομους μετανάστες, ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη είπε: «Τις τελευταίες αρκετές εβδομάδες, στον Έβρο, καθημερινά, ένας πολύ σημαντικός αριθμός που προσεγγίζει και τους 1.000 παράνομους μετανάστες, επιχειρούν να μπουν, παρανόμως, φυσικά, στην Ελλάδα και ασφαλώς αποτρέπονται, από την Ελληνική Αστυνομία, η οποία έχει το ιερό καθήκον, το οποίο φέρει εις πέρας αποτελεσματικά, να φυλάσσει τα σύνορα της Πατρίδας μας, τα οποία είναι και σύνορα της Ε.Ε. με την Τουρκία. Η ΕΛ.ΑΣ. βρίσκεται σε ετοιμότητα και σε πολύ στενή συνεργασία με τον Στρατό μας, αλλά και τους πολίτες του Έβρου».

Και επανέλαβε πως πρόθεση της κυβέρνησης είναι η επέκταση του φράχτη στον Έβρο, αλλά και η ενίσχυση της συνοριοφυλακής: «Είμαστε αποφασισμένοι να μην επιτρέψουμε την παραμικρή παραβίαση των συνόρων μας. Υπάρχουν πλέον 37,5 χλμ ενός φράχτη που έχει χτιστεί από την δική μας πλευρά, κι έχουμε εκφράσει ξεκάθαρα την πρόθεσή μας να επεκτείνουμε αυτό το τεχνητό εμπόδιο σε όσο περισσότερο χλμ μπορούμε. Θα προχωρήσουμε σε όσο γίνεται περισσότερα χλμ αυτόν τον φράχτη. Εάν χρειαστεί να υπάρξει άμεση ενίσχυση των δυνάμεών μας, ήδη εμείς έχουμε εκεί 1.600 συνοριοφύλακες, μέσα στο καλοκαίρι προσλαμβάνουμε άλλους 250, αλλά υπάρχει ένα ολοκληρωμένο σχέδιο από την πλευρά της Ελληνικής Αστυνομίας να ανταποκριθούμε σε κάθε περίπτωση, πάντοτε συνεργασία με τις Ένοπλες Δυνάμεις».

Για την ενίσχυση της αστυνομικής παρουσίας στα αεροδρόμια και τους τουριστικούς προορισμούς, ο Υπουργός Προστασίας του Πολίτη τόνισε: «Η μεγάλη δύναμη της οικονομίας μας είναι ο τουρισμός και κανένας τουρίστας δεν πάει πουθενά αν δεν νιώθει ασφαλής. Πρέπει να γνωρίζουν ότι η Ελλάδα είναι μία απολύτως ασφαλής χώρα και σε οποιοδήποτε σημείο της πατρίδας μας και αν έλθουν θα απολαύσουν όμορφες διακοπές με ασφάλεια. Και αυτό το εγγυάται η αστυνομική παρουσία στους τουριστικούς προορισμούς και στα αεροδρόμια».

Σάββας Καλεντερίδης: Ανατολίτικο παζάρι Ερντογάν στο ΝΑΤΟ (Ηχητικό)

Παραλαβή 180 ΤΤΟΑ

Όπως αναφέρει το e-evros.gr  την Κυριακή 26 Ιουνίου 2022, πραγματοποιήθηκε στη Θεσσαλονίκη, η παραλαβή 180 Τεθωρακισμένων Τροχοφόρων Οχημάτων Αναγνωρίσεως (ΤΤΟΑ-ASV) Μ1117, τα οποία προστίθενται στα 174 που έχουν ήδη παραληφθεί.

Τα Μ1117 παραχωρούνται στη χώρα μας μέσω του προγράμματος Πλεονάζοντος Αμυντικού Υλικού των ΗΠΑ (Excess Defense Articles – EDA) και χρησιμοποιούνται σε αποστολές αναγνώρισης και επιτήρησης περιοχής, επαυξάνοντας σημαντικά τις επιχειρησιακές δυνατότητες του Στρατού Ξηράς, λόγω της ευελιξίας τους και της ενισχυμένης θωράκισής τους.

Η παραλαβή των ΤΤΟΑ Μ1117 θα συνεχιστεί και το επόμενο χρονικό διάστημα όπως έχει προγραμματιστεί.

Το M-1117 ζυγίζει 13,4 τόνους και έχει μήκος 6 μέτρα, πλάτος 2,6 μέτρα και ύψος 2,6 μέτρα. Το όχημα κινείται από έναν πετρελαιοκινητήρα Cummins 8,3 λίτρων που αποδίδει 260 ίππους η μέγιστη ταχύτητα του αγγίζει τα 100 χιλιόμετρα την ώρα περίπου και η αυτονομία του ξεπερνά τα 650 χιλιόμετρα. Μπορεί να μεταφέρει πέντε άτομα, ενώ ο οπλισμός που έφερε όταν κινούνταν για τον αμερικανικό στρατό περιελάβανε ένα πολυβόλο των 12,7 χιλιοστών και έναν αυτόματο εκτοξευτή βομβίδων Mk.19 των 40 χιλιοστών.

Τα οχήματα διαθέτουν προηγμένο σύστημα θωράκισης, με συνδυασμό κεραμικών υλικών εξωτερικά και αντιθραυσματικής επίστρωσης ισχυρή θωράκιση, που προσφέρει προστασία από έκρηξη νάρκης βάρους 5 κιλών καθώς και από βολή από αντιαρματικό ρουκετοβόλο (RPG). Χάρη στα ειδικά λάστιχα τύπου “run flat”, είναι σε θέση να κινηθεί ακόμη και όταν δεχθεί πυρά.

Μεγάλο πλεονέκτημα αποτελεί επίσης το γεγονός ότι έχουν χαμηλό κόστος συντήρησης και τα ανταλλακτικά τους δεν είναι δυσεύρετα.

Θωρακίζεται ο Έβρος! Παρελήφθησαν άλλα 180 τεθωρακισμένα οχήματα του αμερικάνικου στρατού για την φύλαξη των συνόρων

Είναι ο άγνωστος Χ, αλλά φυσικό πρόσωπο που βοηθάει στην παραγωγή ειδήσεων στο Geopolitico.gr, αλλά και τη δημιουργία βίντεο στο κανάλι του Σάββα Καλεντερίδη. Πολλοί τον χαρακτηρίζουν ως ανθρώπινο αλγόριθμο λόγω του όγκου των δεδομένων και πληροφοριών που αφομοιώνει καθημερινώς. Είναι καταδρομέας με ειδικότητα Χειριστή Ασυρμάτων Μέσων.

Συνέχεια ανάγνωσης

Άμυνα

Data Journalists: Όλη η αλήθεια για την “αποστολή θανάτου” στη Λιβύη!

Η συγκλονιστική λεπτό προς λεπτό έγγραφη αφήγηση ανώτερου αξιωματικού ο οποίος συμμετείχε στο ταξίδι-φιάσκο που οδήγησε στον θάνατο τρεις στρατιωτικούς και δύο πολίτες.

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

  • Τι πραγματικά συνέβη στην αποστολή με τις μεγαλύτερες απώλειες για τις Ένοπλες Δυνάμεις σε καιρό ειρήνης.
  • Οι Data Journalists αποκαλύπτουν για πρώτη φορά, έγγραφη και απολύτως στοιχειοθετημένη περιγραφή για όσα έγιναν πριν την αποστολή, κατά τη διάρκεια, αλλά και μετά από την τραγωδία.
  • Η συγκλονιστική μαρτυρία ανώτερου αξιωματικού για τη στιγμή του τροχαίου και το όχημα που «εμβόλισε» το λεωφορείο.
  • Η ανυπαρξία σχεδιασμού και προετοιμασίας της αποστολής και οι «προφορικές» διαταγές από τον τότε Αρχηγό Γενικού Επιτελείου Εθνικής Άμυνας, Κωνσταντίνο Φλώρο.
  • Τι ισχυρίζεται στην αγωγή κατά του ελληνικού Δημοσίου, Δένδια και Γεραπετρίτη, ανώτερος αξιωματικός που συμμετείχε στην αποστολή.

Γράφει ο Πάρις Καρβουνόπουλος, Data Journalists

Προχειρότητα που εκπλήσσει, ανοργανωσιά που εξοργίζει, έλλειψη επαγγελματισμού που τρομάζει. Όλα αυτά μαζί οδήγησαν στο θάνατο πέντε ανθρώπους, τρεις στρατιωτικούς και δύο πολίτες, στην αποστολή-φιάσκο των ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων στη Λιβύη το Σεπτέμβριο του 2023.

  • 16 μήνες μετά από την αποστολή θανάτου, οι Data Journalists αποκαλύπτουν με έγγραφο-ντοκουμέντο όλη την αλήθεια που πεισματικά κρύβουν.
  • Την αγωγή κατέθεσε ανώτερος αξιωματικός που συμμετείχε στην αποστολή, τραυματίστηκε σοβαρά και ταλαιπωρείται ακόμη από τα τραύματα του. Η αγωγή στρέφεται κατά του ελληνικού δημοσίου και προσωπικά προς τους υπουργούς Εθνικής Άμυνας Νίκο Δένδια και ΥΠΕΞ Γιώργο Γεραπετρίτη.
  • Παρά τα ασύλληπτα λάθη και τις παραλείψεις που οδήγησαν στην τραγική κατάληξη της αποστολής, όχι μόνο δεν τιμωρήθηκε κανείς, αλλά κάποιοι από τους εμπλεκόμενους επιβραβεύτηκαν με προαγωγές.

Πρόκειται για την αποστολή με τις μεγαλύτερες απώλειες για τις Ένοπλες Δυνάμεις σε καιρό ειρήνης. Η μεταφορά ανθρωπιστικής βοήθειας στη Λιβύη, το Σεπτέμβριο του 2023 μάλλον θα πρέπει να διδάσκεται ως παράδειγμα προς αποφυγή στις στρατιωτικές σχολές. Πολλά έχουν ακουστεί σε διαδρόμους, περισσότερα έχουν γραφτεί για τα αίτια αυτής της τραγωδίας.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ EUROKINISSI

Οι Data Journalists αποκαλύπτουν την πρώτη έγγραφη και απολύτως στοιχειοθετημένη περιγραφή για όσα έγιναν πριν την αποστολή, κατά τη διάρκειά της στο έδαφος της Λιβύης, αλλά και μετά από την τραγωδία.

Ανώτερος αξιωματικός που συμμετείχε στην αποστολή, περιγράφει λεπτό προς λεπτό τις εξελίξεις στην αγωγή κατά του δημοσίου που έχει καταθέσει. Τα όσα γράφει αφήνουν άφωνο τον αναγνώστη του κειμένου. Ουδείς μπορούσε να φανταστεί ότι στα υψηλά κλιμάκια της πολιτικής και στρατιωτικής ηγεσίας των Ενόπλων Δυνάμεων υπήρχε τόση επιπολαιότητα.

Η ανυπαρξία προετοιμασίας της αποστολής και οι ανησυχίες

Η αφήγηση του ανώτερου αξιωματικού μέλους της αποστολής ξεκινά από τη δήθεν προετοιμασία της.

Αναφέρει χαρακτηριστικά:

«Την Πέμπτη 14 Σεπτεμβρίου 2023 και περί 15:30 μ.μ κι ενώ εκτελούσα 24ωρη υπηρεσία, ενημερώθηκα προφορικά από τον Υποδιευθυντή Ταξίαρχο κ. Δ… και τη διευθύνουσα κ. Μήτσιου ότι επιλέχθηκα με κριτήρια τα οποία ουδόλως μου γνωστοποιήθηκαν μαζί με το συνάδελφο μου Γ.Κ να μεταβώ στη Λιβύη σε ανθρωπιστική αποστολή για παροχή ιατρικής βοήθειας στην περιοχή της Ντέρνα.

Όπως μας ανέφεραν, η σχετική διαταγή ήταν προφορική από τον Αρχηγό Γενικού Επιτελείου Εθνικής Άμυνας Κωνσταντίνο Φλώρο και δεν μας χορηγήθηκαν περαιτέρω λεπτομέρειες παρά μόνο μας γνωστοποιήθηκε ότι ο χρόνος της πιθανής αναχώρησής μας, ήταν δύο μέρες μετά και συγκεκριμένα το Σάββατο 16 Σεπτεμβρίου 2023, όπου και θα αναχωρούσαμε με στρατιωτικό αεροσκάφος από το στρατιωτικό αεροδρόμιο Ελευσίνας. Την ίδια κιόλας στιγμή εξέφρασα την αντίρρησή μου προς τον Υποδιευθυντή, τόσο για την αποστολή που ήταν εκτός των καθηκόντων του υγειονομικού σώματος, όσο και για το προφορικό πλαίσιο του θέματος…».

Είναι δυνατόν για τέτοια αποστολή να δίνονται προφορικές διαταγές; Κι όμως είναι όπως περιγράφει ο ανώτερος αξιωματικός .Όπως γράφει, μετά την ολοκλήρωση της 24ωρης υπηρεσίας του αναγκαστικά ασχολήθηκε με τη συγκέντρωση υλικών για την αποστολή ανθρωπιστικής βοήθειας στη Λιβύη, αλλά και με μια σειρά θεμάτων που είχαν να κάνουν με εμβολιασμούς που θα έπρεπε να κάνουν όσοι συμμετείχαν στην αποστολή.

Το μεσημέρι της 15ης Σεπτεμβρίου, μία ημέρα μετά την προφορική διαταγή που έλαβε ο αξιωματικός ζήτησε ξανά έγγραφη διαταγή. Με έκπληξη- όπως γράφει- ενημερώθηκε ότι «ακόμη δεν έχει ληφθεί εγγράφως η σχετική διαταγή». «Επίσης ενημερώθηκα από τον Διευθυντή του 1ου Γραφείου, ότι δεν υπάρχει έγγραφο ή σήμα που να αφορά στην αποστολή», γράφει στο κείμενο της αγωγής του.

Οι εκπλήξεις δεν σταμάτησαν εδώ. Έκπληκτος ο αξιωματικός διαπίστωσε ότι «σε κοινή ομάδα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (VIBER) ζητούσαν φωτογραφία των διαβατηρίων μας».

Το ΥΠΕΞ αναγκάστηκε λόγω προβλημάτων με διαβατήρια μελών της αποστολής, να αλλάξει την ημερομηνία αναχώρησης της αποστολής κατά ένα 24ωρο, για το πρωί της Κυριακής 17 Σεπτεμβρίου. Όμως οι ανησυχίες των μελών της αποστολής άρχισαν να γίνονται ακόμη πιο έντονες. Ο αξιωματικός εξηγεί στην αγωγή του τους λόγους της ανησυχίας:

«…ενημερώθηκα ότι θα ήμασταν άοπλοι κατόπιν εντολής του υπουργείου Εξωτερικών. Εκεί άρχισαν να προβληματίζομαι, γεγονός που ενισχύθηκε περαιτέρω με την ομιλία του Στρατηγού Διοίκησης Ειδικού Πολέμου κ. Χούπη στο αεροδρόμιο της Ελευσίνας κατά την αναχώρηση της αποστολής, όπου μεταξύ άλλων ανέφερε ότι «δεν υπάρχει σαφής αποστολή, ούτε σαφής γνώση για το που θα εγκατασταθούμε και θα δράσουμε».

Επιπλέον, η φωτογράφηση της αποστολής και η άμεση δημοσίευσή της, μου δημιουργούσε περαιτέρω ανησυχίες, λαμβάνοντας υπόψη τη χώρα μετάβασης. Μας ανέφεραν επίσης, ότι οι επικοινωνίες μας θα ρυθμίζονταν με κάρτες που θα μας χορηγούσαν στην Βεγγάζη, ενώ η ενημέρωσή μας για το έδαφος δράσης έγινε από έναν Λοχαγό, μέσω μιας εφαρμογής κινητού, όπου φαίνονταν τα κατεστραμμένα δρομολόγια και ο οποίος δεν μας συνόδευσε καν στην αποστολή. Ο ίδιος αξιωματικός μας ενημέρωσε και για έναν σύνδεσμό μας εκεί ονόματι Αλέξης, χωρίς όμως να μας δείξει φωτογραφία του, ο οποίος τα είχε δήθεν ρυθμίσει όλα, όπως μας ανέφερε. Επίσης μας ενημέρωσε για αλλαγή της τελευταίας στιγμής στο αεροδρόμιο προσγείωσης και στα δρομολόγια που θα ακολουθούσαμε. Η ανησυχία μου κορυφώθηκε και από το γεγονός της εξάρτησης της ασφάλειάς μας από ένα άτομο».

(ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ/EUROKINISSI)

Η αποστολή φτάνει στη Βεγγάζη

Το μεσημέρι της 17ης Σεπτεμβρίου το C-130 με την ελληνική αποστολή προσγειώθηκε στη Βεγγάζη. Η περιγραφή του αξιωματικού είναι λεπτομερής και συγκλονιστική:

«Η άφιξη στο αεροδρόμιο της Βεγγάζης (12:00) ήταν αφιλόξενη, όπως φάνηκε από την καθαριότητα στις τουαλέτες που μας παραχώρησαν προς χρήση, ενώ στα συνοδά θωρακισμένα οχήματα επέβαιναν από 2 πάνοπλοι άντρες, σε αντίθεση με εμάς. Επισημαίνω ότι οι κάρτες επικοινωνίας δεν μας χορηγήθηκαν ποτέ (!), οπότε ενεργοποίησα την περιαγωγή και έστειλα μήνυμα στην σύζυγό μου για να την ενημερώσω για την άφιξη στη Βεγγάζη, όπου έμεινα έκπληκτος, καθώς εκείνη ήδη το γνώριζε από τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης (διαρροή στρατιωτικών πληροφοριών)».

Ο αξιωματικός επισημαίνει ότι τα οχήματα και το προσωπικό συνοδείας δεν ελέγχθηκαν ποτέ από τους υπεύθυνους ασφαλείας της αποστολής!

Η τρελή πορεία του λεωφορείου προς το θάνατο

Η περιγραφή της πορείας με το λεωφορείο, μέχρι και τη στιγμή της τραγωδίας αποτυπώνει το αποτέλεσμα όλης της αδιανόητης επιπολαιότητας με την οποία το ΥΠΕΞ, το ΥΠΕΘΑ και το ΓΕΕΘΑ χειρίστηκαν την υπόθεση:

«Με την επιβίβαση μας στο λεωφορείο ένας από τους Ελληνολίβυους μεταφραστές μας, μας προέτρεψε να μην κοιτάμε από τα παράθυρα και να κλείσουμε καλά τις κουρτίνες για λόγους ασφαλείας, ενώ είπε ότι θα είχαμε ανεφοδιασμό (!) στη μέση της διαδρομής, η οποία θα διαρκούσε συνολικά σχεδόν 5 ώρες. Στο λεωφορείο δεν επιβιβάστηκε ο Πρόξενος Βενιζέλος παρά μόνο οι Στρατιωτικοί και οι 3 μεταφραστές. Η ταχύτητα του λεωφορείου ήταν υπερβολική, άνω των 120 χιλιομέτρων ανά ώρα σε όλη τη διάρκεια του ταξιδιού, παρά τις συστάσεις και τα παράπονα από τους επιβαίνοντες. Το προπορευόμενο όχημα ασφαλείας έτρεχε ακόμη περισσότερο, άλλες φορές το προσπερνούσαμε, άλλες προπορευόταν σε ικανή απόσταση, που δεν προβλέπεται για όχημα φάλαγγας. Πίσω ακολουθούσε το φορτηγό με το υλικό της αποστολής και το έτερο θωρακισμένο όχημα. Λόγω της υπερβολικής ταχύτητας και του άθλιου οδοστρώματος έκανα χρήση της ζώνης ασφαλείας, ενώ η θέση που είχα ήταν μία σειρά εμπρός της γαλαρίας, αριστερά. Στις 2:30 ώρες, το λεωφορείο σταμάτησε για περίπου δέκα  λεπτά για τον ανεφοδιασμό, χωρίς να εκκενωθεί κατά τη διάρκεια του ανεφοδιασμού και χωρίς να υπάρχει οποιαδήποτε επίβλεψη της διαδικασίας από τον υπεύθυνο ασφαλείας. Μετά από λίγο έκανε στάση κατόπιν έκκλησης όλων για ανάπαυση, όπου εξήλθαν όλοι του λεωφορείου. Στη συνέχεια επιβιβαστήκαμε και συνεχίσαμε με την ίδια ιλιγγιώδη ταχύτητα την πορεία μας».

(ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ/EUROKINISSI)

Η στιγμή της σύγκρουσης

Πώς και με τι έγινε η σύγκρουση του λεωφορείου; Ο αξιωματικός περιγράφει:

«Η σφοδρότατη σύγκρουση συνέβη περίπου μισή ώρα μετά τη στάση μας για ανάπαυση με όχημα αγροτικού τύπου μάρκας TOYOTA, χρώματος λευκό, στο οποίο επέβαιναν περί τα 1-2 άτομα. Δεν μπορούσα να διακρίνω εάν υπήρχαν λοιποί επιβαίνοντες, γιατί η ορατότητα μου με κλειστές κουρτίνες και λόγω της θέσης μου ήταν περιορισμένη. Εκείνη τη στιγμή δεν έβλεπα καν το προπορευόμενο όχημα ασφαλείας, καθώς αυξομείωνε απόσταση συνεχώς και είχε φύγει από μπροστά μας.

Η σύγκρουση έγινε πλαγιομετωπικά αριστερά, αφού το όχημα είχε εκτραπεί από την ευθεία πορεία του και επανήλθε χωρίς μείωση ταχύτητας στην άσφαλτο, με μικτή ταχύτητα περί τα 200 χιλιόμετρα ανά ώρα.

Το όχημα ήταν αγροτικού τύπου με εξωτερική δεξαμενή καυσίμων. Το λεωφορείο σχεδόν ακινητοποιήθηκε, σαν πρόσκρουση σε τοίχο, ενώ από τη σύγκρουση ανασηκώθηκαν οι πίσω τροχοί και ξέσπασε άμεσα πυρκαγιά με πυκνό μαύρο καπνό. Ο καπνός ήταν τόσο πυκνός που περιόριζε στο μέγιστο την οπτική επαφή με το εμπρός μισό του λεωφορείου και έφτασε σχεδόν στον πίσω αριστερό άξονα έτσι ώστε μπορούσα και έβλεπα τα συντρίμμια του».

 Χάος μετά από τη σύγκρουση

Η περιγραφή όσων ακολούθησαν τη σύγκρουση είναι δραματική:

«Μετά από τη σύγκρουση υπέστην κακώσεις στο κεφάλι, στον αυχένα, στα άνω και κάτω άκρα, ρινορραγία από κάκωση ρινικού ιστού και αρκετά αιμορραγούντα θλαστικά τραύματα καθώς και σοβαρές μυοσυνδεσμικές κακώσεις, παρά τη ζώνη ασφαλείας, διότι η σφοδρότητα ήταν τέτοια που συρρίκνωσε το χώρο των καθισμάτων, σε βαθμό που ο επιβάτης πίσω μου, κατέληξε στο κεφάλι μου. Διέφυγα αιμόφυρτος από το πίσω πλάγιο δεξιό παράθυρο που έσπασε ο Ανθυπασπιστής Τ… και ο Λοχίας Ι…, αμέσως μετά τη σύγκρουση. Η πτώση από το παράθυρο τραυμάτισε τους περισσότερους, τόσο λόγω των θραυσμάτων από τα κρύσταλλα, όσο και από το ύψος της πτώσης (πάνω από 2,5 μέτρα) και τους βράχους του εδάφους. Ένιωσα να βρίσκομαι σε προλιποθυμική κατάσταση καθώς βίωνα θόλωση όρασης τουλάχιστον 3 φορές, αλλά ο κίνδυνος της φωτιάς και της πιθανής έκρηξης μου έδωσε δύναμη να σηκωθώ και να απομακρυνθώ από το φλεγόμενο λεωφορείο. Καθώς απομακρυνόμουν, στα 15 περίπου βήματα, το λεωφορείο έκανε έκρηξη και το θερμικό ωστικό κύμα με έριξε πάλι στο έδαφος. Όλοι φώναζαν να απομακρυνθούμε το ταχύτερο δυνατό, ενώ ακολούθησαν κι άλλες εκρήξεις. Σε 2 λεπτά συνολικά είχε επέλθει σχεδόν ολική καταστροφή».

Άοπλοι και χωρίς επικοινωνίες σε εχθρική ζώνη

Οι Έλληνες στρατιωτικοί βρέθηκαν άοπλοι και χωρίς αξιόπιστες επικοινωνίες σε εχθρικό έδαφος. Τα εγκληματικά λάθη όσων δεν σχεδίασαν επιχείρηση αλλά «εκδρομή» στη Λιβύη, προκάλεσαν το θάνατο 5 επιβαινόντων στο λεωφορείο και έθεσαν σε άμεσο κίνδυνο τη ζωή των υπολοίπων. Διαβάστε πώς περιγράφει όσα ακολούθησαν μετά από τις εκρήξεις, ο Ανώτερος αξιωματικός που έχει καταθέσει την αγωγή:

«Όσοι καταφέραμε να βγούμε απομακρυνθήκαμε περί τα 50 μέτρα από το φλεγόμενο όχημα. Όσοι αιμορραγούσαμε ξαπλώσαμε και αφαιρέσαμε τα διακριτικά και τη σημαία από τις στολές για λόγους ασφαλείας, καθώς δεν ήταν ξεκάθαρο τι ακριβώς είχε συμβεί. Ο νοσοκόμος Τ… έκανε ισχαιμική περίδεση στο αιμορραγούν άνω άκρο του Λοχία Ι… , ενώ έβαλε τον Λοχαγό Ρ… σε πλάγια θέση ανάνηψης, κατόπιν οδηγιών μου, διότι βρισκόταν σε σοκ, πιθανώς μεθαιμορραγικό, πέρα από τα εγκαύματα που έφερε. Όσο μου ήταν δυνατό λόγω της κατάστασής μου έδινα οδηγίες και βοήθεια στους βαρύτερα τραυματισμένους. Δεν μπορούσε κανείς να αποκλείσει το ενδεχόμενο εσωτερικής αιμορραγίας, λόγω σφοδρότητας της σύγκρουσης, καθώς είναι η πιο συνήθης αιτία θανάτου σε συγκρούσεις, λόγω ρήξης αγγείων και σπλάχνων. Πρώτες βοήθειες ελήφθησαν μόνο από εμάς τους ίδιους.

Συγκεκριμένα αφού ήλεγξα την ρινορραγία μου έστειλα άμεσα ενημερωτικό μήνυμα προς τον Στρατηγό του Γενικού Επιτελείου Στρατού- Διεύθυνση Υγειονομικού Κασίμο Δ. χωρίς καμία απόκριση, οπότε παρά το γεγονός ότι δεν επιθυμούσα σε καμία περίπτωση να ανησυχήσω τη σύζυγο μου, έστειλα μήνυμα σε εκείνη λέγοντας της, ότι είμαι καλά για να μην ανησυχεί και ότι συνέβη ατύχημα με τραυματίες και φωτιά στις 2,5 ώρες από τη Βεγγάζη προς Ντέρνα και παράλληλα της ζητούσα να ειδοποιήσει το Γενικό Επιτελείο Στρατού/ Κέντρο Επιχειρήσεων, όπως και έκανε με επιτυχία».

Το Κέντρο Επιχειρήσεων του ΓΕΣ ενημερώθηκε από τη σύζυγο του Αξιωματικού, ο οποίος συνεχίζοντας τη περιγραφή του αναφέρει:

«Το Κέντρο Επιχειρήσεων δεν είχε ουδεμία πληροφορία για το δυστύχημα, αφού δεν είχαν διασφαλίσει συνεχή επικοινωνία με τον επικεφαλής της αποστολής, όπως κανονικά προβλέπεται. Η τελευταία τους επικοινωνία ήταν στο αεροδρόμιο της Βεγγάζης περί τις 2:30 ώρες πριν. Για το λόγο αυτό ζητούσαν πληροφορίες από τη σύζυγο μου, ενώ δεν κατανοούσαν και δεν γνώριζαν την αδυναμία επικοινωνίας στην περιοχή, παρά μόνο με SMS και ενεργοποίηση περιαγωγής, αναφέροντας χαρακτηριστικά στη σύζυγό μου ότι είχα κλειστό το κινητό μου. Η ενημέρωση έγινε περίπου 30 λεπτά (16:07) μετά τη σύγκρουση, από ιδιωτικό κινητό και μόνο, καθώς δεν υπήρχε καμία άλλη επικοινωνία, όπως άλλωστε και όλη η επικοινωνία μέχρι τελικής διακομιδής μας με το C-130 στην Αθήνα.

Δεν μας χορηγήθηκαν ποτέ κάρτες συμβατές με τη χώρα, ούτε και άλλο σύστημα επικοινωνίας ή εντοπισμού GPS. Τα λοιπά μέσα επικοινωνίας καταστράφηκαν στο λεωφορείο. Μοναδική επικοινωνία το κινητό μου με μηνύματα και μόνος σύνδεσμος ήταν η σύζυγος μου».

Η μεταφορά των τραυματιών Ελλήνων στρατιωτικών ήταν επίσης μια δύσκολη και επικίνδυνη περιπέτεια:

«Τα πρώτα μέσα μεταφοράς -αγροτικά και παλαιού τύπου ασθενοφόρα- ήρθαν σε περίπου 50 λεπτά. Στο χώρο του δυστυχήματος επικρατούσε πανικός. Ο Λοχίας Ι… και ο Αρχιλοχίας Τ… πήγαν να δουν που βρίσκονταν οι λοιποί, αλλά βρήκαν μόνο τον Συνταγματάρχη να κείτεται περίπου 8 μέτρα έμπροσθεν του λεωφορείου με πολλαπλές κακώσεις και αδυναμία μετακίνησης. Επιβιβάστηκε με προτεραιότητα όπως και ο Ρ… στα ασθενοφόρα οχήματα και ακολουθήσαμε οι υπόλοιποι. Σε περίπου μία ώρα φτάσαμε στο -τύπου-αγροτικό ιατρείο της περιοχής, όπου υπήρχαν ελάχιστα μέσα για την αντιμετώπιση μας. Δεν υπήρχαν ούτε υλικά για τοπική αντισηψία, είχαν μόνο γάζες και φυσιολογικό ορό».

Στη συνέχεια όπως περιγράφει μεταφέρθηκαν από το ίδιο άθλιο οδικό δίκτυο σε απόσταση μιάμισης ώρας στο νοσοκομείο ΤΑΚΝΙΣ.

Εκεί ο Ανώτερος Αξιωματικός που περιγράφει τα γεγονότα, είχε την πρώτη επαφή με στρατιωτικό από την Αθήνα. Επικοινώνησε μαζί του ο τότε επικεφαλής της Διοίκησης Ειδικού Πολέμου που υποτίθεται είχε την ευθύνη της αποστολής, Στρατηγός Δημήτρης Χούπης. Ο τραυματισμένος Αξιωματικός τον ενημέρωσε για τα δραματικά γεγονότα και ζήτησε άμεσα αεροδιακομιδή με ελικόπτερο Chinook από την Κρήτη.

Νέα μεταφορά για τέσσερις ώρες στο ιδιωτικό νοσοκομείο Benghazi Specialized Hospital,όπου ο πρόξενος και ο «σύνδεσμος» Αλέξης Τ… που υποτίθεται είχε ρυθμίσει τα πάντα επισκέφθηκαν τους τραυματίες και εξέφρασαν τη λύπη τους για το συμβάν.

 Η ομάδα μεταφοράς των τραυματιών πήγε πάνοπλη στη Λιβύη

Μετά από την ενημέρωση για το θανατηφόρο και ανεπανάληπτο φιάσκο της αποστολής ΥΠΕΘΑ και ΓΕΕΘΑ έστειλαν αεροπορικώς ιατρική ομάδα για να μεταφέρει τους τραυματίες στην Αθήνα. Η ιατρική ομάδα συνοδεύονταν από πάνοπλη ομάδα με πλήρη προστατευτικό εξοπλισμό. Έπρεπε να χάσουμε 5 ανθρώπους μας για να το καταλάβουν;

Οι τραυματίες Έλληνες στρατιωτικοί μεταφέρθηκαν αεροπορικώς στην Αθήνα και στα νοσοκομεία 401 ΓΣΝΑ, 251 ΓΝΑ και ΝΝΑ. Ο Ανώτερος Στρατιωτικός που έχει καταθέσει την αγωγή αναφέρει τι είπε στον ίδιο και στη σύζυγο του ο τότε Α/ΓΕΕΘΑ Κ.Φλώρος:

«Όλοι μας δήλωναν την λύπη τους για το συμβάν, ενώ ο Α/ΓΕΕΘΑ δήλωσε μπροστά στη σύζυγο μου, ότι ζητά συγγνώμη για το μέρος της ευθύνης που του αναλογεί, ότι δεν προέβλεψε την πιθανότητα τροχαίου ατυχήματος (!) και ότι θα το λάβει υπόψη στην επόμενη αποστολή».

Ο Ανώτερος Αξιωματικός επισημαίνει:

«Επισημαίνω ότι σε κίνηση φάλαγγας οχημάτων το μοναδικό αλλά και το κυριότερο που πρέπει να προβλεφθεί και να αποφευχθεί με κάθε τρόπο και μέσο, είναι το ενδεχόμενο ενός τροχαίου δυστυχήματος ή ατυχήματος. Αυτό επιτυγχάνεται με έλεγχο και επανέλεγχο των δρομολογίων, οχημάτων, οδηγών και αποκλεισμό του ρεύματος κατά το δυνατόν, με συνεχείς επικοινωνίες, ασφάλεια οχημάτων και προσωπικού, καθώς και πιθανή χρήση θωρακισμένων οχημάτων. Πόσο μάλλον στη συγκεκριμένη αποστολή όπου η κατάσταση της περιοχής ήταν ευμετάβλητη με τρομοκρατικές δράσεις και γενικά ασαφής και ανασφαλής.

Γενικά, μας επισκέφθηκαν για το τυπικό της διαδικασίας, ενώ στην πράξη δεν με ρώτησαν αν υπάρχουν άλλες ανάγκες, ούτε καν να μεταφέρουν τη σύζυγο μου με όχημα υπηρεσίας, καθώς με επισκεπτόταν καθημερινά με ταξί και στην οποία χρωστούν την ενημέρωση για το συμβάν».

Η αγωγή που έχει καταθέσει κρίνεται ως πολύ καλά στοιχειοθετημένη, αφού επικαλείται όσα προβλέπονται για τέτοιου είδους αποστολές. Τίποτα απ΄ αυτά δεν τηρήθηκαν. Η αποστολή στη Λιβύη αντιμετωπίστηκε ως ένα σόου για τα τηλεοπτικά κανάλια, μια ευκαιρία να παρουσιαστεί ως μία ακόμη «επιτυχία» της πολιτικής και στρατιωτικής ηγεσίας. Είχε προηγηθεί να υπενθυμίσουμε ο «απεγκλωβισμός» Ελλήνων από το Σουδάν που στην πραγματικότητα ήταν αποστολή στα σύνορα της Αιγύπτου, όπου απλά παραλάβαμε τους Έλληνες που μας έφεραν ξένες στρατιωτικές δυνάμεις.

Με την αγωγή του ο ανώτερος στρατιωτικός διεκδικεί από το ελληνικό δημόσιο ποσό που προσεγγίζει τις 600.000 ευρώ.

Παρά το ανεπανάληπτο και οφθαλμοφανές φιάσκο κανείς μέχρι σήμερα δεν έχει υποστεί συνέπειες. Αρκεί να αναφέρουμε ότι ο τότε επικεφαλής της Διοίκησης Ειδικού Πολέμου που θεωρητικά τουλάχιστον είχε την ευθύνη για την επιχείρηση στη Λιβύη, όχι μόνο δεν αποστρατεύθηκε αλλά στις επόμενες κρίσεις των Ενόπλων Δυνάμεων έγινε  Α/ΓΕΕΘΑ. Δεν γίνεται λόγος για κάποια παραίτηση. Φαίνεται ότι δεν πέρασε από το μυαλό κανενός…

Συνέχεια ανάγνωσης

Άμυνα

Η διαφορά ενός στρατιωτικού ηγέτη με έναν πολιτικό!

Ο Αντιστράτηγος Χέρτσι Χαλεβί Αρχηγός των Ισραηλινών Ενόπλων Δυνάμεων υπέβαλε την παραίτηση του αναλαμβάνοντας την ευθύνη που του αναλογεί για την σκοτεινότερη ημέρα στην ιστορία του κράτους του Ισραήλ

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Γράφει ο Κωνσταντίνος Λουκόπουλος

Η διαφορά του Στρατιωτικού Ηγέτη από έναν πολιτικό που πρώτιστος στόχος του να επιβιώσει πολιτικά.

Ο Αντιστράτηγος Χέρτσι Χαλεβί Αρχηγός των Ισραηλινών Ενόπλων Δυνάμεων υπέβαλε την παραίτηση του αναλαμβάνοντας την ευθύνη που του αναλογεί για την σκοτεινότερη ημέρα στην ιστορία του κράτους του Ισραήλ και για όλους τους Εβραίους μετά το Ολοκαύτωμα. Και η ευθύνη εστιάζεται στο γεγονός ότι για πολλές ώρες ο πανίσχυρος Ισραηλινός Στρατός δεν μπορούσε να προστατέψει τους πολίτες τους από τις φρικαλεότητες των τρομοκρατών της Χαμάς . Κάτι που είχε μάλιστα δηλώσει από τις πρώτες ημέρες.

Ο Πρωθυπουργός όμως Νετανιάχου για 14 χρόνια στην εξουσία με 1,5 χρόνο διακοπή ούτε καν ψήγματα ευθύνης δεν έχει αναλάβει αλλά προσπαθεί να επιβιώσει πολιτικά με διάφορους τακτικισμούς και παρατάσεις του πολέμου. Επέτρεψε όλο αυτό το διάστημα να ισχυροποιηθεί η Χαμάς στην Γάζα για να μειώνει την επιρροή της Παλαιστινιακής Αρχής η οποία απολάμβανε έναν βαθμό διεθνούς νομιμοποίησης και επί πρωθυπουργίας του οι Υπηρεσίες Πληροφοριών και Ασφαλείας απέτυχαν να αποτρέψουν την 7η Οκτωβρίου.

Το τραύμα των Ισραηλινών από την κατάρρευση του αισθήματος ασφαλείας ίσως να μην επουλωθεί πλήρως.

Υπάρχουν άξιοι πολιτικοί που θα μπορούσαν να αναλάβουν την πορεία στο μέλλον του Ισραήλ.

Συνέχεια ανάγνωσης

Άμυνα

Αίτημα από Τουρκία σε Τραμπ! Ζητά απόσυρση υποστήριξης των Κούρδων – Φάκελος με 4 καυτά ζητήματα

Η Άγκυρα στοχεύει να ανοίξει μια νέα πόρτα με τις ΗΠΑ για να επιλύσει τα ζητήματα που δεν κατάφερε να ξεπεράσει κατά την εποχή του απερχόμενου Προέδρου Τζο Μπάιντεν.

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Η Άγκυρα θα υποβάλει τέσσερις φακέλους με τον κωδικό «επείγον» ενώπιον του νέου Πρόεδρου των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ, σύμφωνα με τα τουρκικά μέσα ενημέρωσης.

Εκτός από το αίτημα για απόσυρση της υποστήριξης των ΗΠΑ στο PKK/YPG στη Συρία, υπάρχουν απαιτήσεις για την πλήρη άρση των κυρώσεων CAATSA, την επιστροφή στο πρόγραμμα F-35 και την παράδοση των εγκεκριμένων F-16 από το Κογκρέσο.

Σύμφωνα με τουρκικά μέσα ενημέρωσης, η Άγκυρα στοχεύει να ανοίξει μια νέα πόρτα με τις ΗΠΑ για να επιλύσει τα ζητήματα που δεν κατάφερε να ξεπεράσει κατά την εποχή του απερχόμενου Προέδρου Τζο Μπάιντεν.

Όπως αναφέρεται στα δημοσιεύματα, το πιο καυτό θέμα στις σχέσεις Ουάσιγκτον-Άγκυρας είναι η συνεχής υποστήριξη των ΗΠΑ στο PKK/YPG στη Συρία. Η Τουρκία θα ζητήσει να διακοπεί αυτή η στήριξη.

Σύμφωνα με τουρκικά μέσα ενημέρωσης, η Άγκυρα αναμένει από τον Τραμπ, ο οποίος υποστηρίζει ότι οι Αμερικανοί στρατιώτες δεν πρέπει να επέμβουν στις συγκρούσεις στη Συρία, να διατηρήσει αυτή την αποφασιστικότητα στη νέα του θητεία.

Άλλο σημαντικό ζήτημα που αναμένεται να επιλυθεί είναι οι κυρώσεις CAATSA, σύμφωνα με τα τουρκικά μέσα ενημέρωσης. Το CAATSA, το οποίο είναι ο νόμος των ΗΠΑ για την αντιμετώπιση των χωρών με τις οποίες έχουν προβλήματα μέσω κυρώσεων, είναι ένα από τα πιο σημαντικά θέματα της ατζέντας των σχέσεων Τουρκίας-ΗΠΑ τα τελευταία χρόνια.

Οι ΗΠΑ επέβαλαν κυρώσεις CAATSA, δίνοντας ως λόγο την αγορά από την Τουρκία ρωσικών συστημάτων αεράμυνας S-400. Μέχρι στιγμής δεν έχει υπάρξει θετική ανταπόκριση στις εκκλήσεις για τερματισμό της πρακτικής. Η Άγκυρα απαιτεί να αρθούν και αυτές οι κυρώσεις.

Επίσης μετά την αγορά των S-400, οι ΗΠΑ απέκλεισαν την Τουρκία από το πρόγραμμα αγοράς πολεμικών αεροσκαφών F-35. Τουρκικά μέσα ενημέρωσης υποστηρίζουν ότι οι ΗΠΑ οφείλουν 1 δισ. 450 εκατ. δολάρια στην Τουρκία για τις συνεισφορές της κατά τη διάρκεια του εν λόγω προγράμματος.

Αναφέρεται ότι η προοπτική των ΗΠΑ για το πρόγραμμα F-35 έχει αλλάξει μετά την επιτυχημένη πρώτη πτήση της KAAN στον ουρανό. Σύμφωνα με τουρκικά μέσα ενημέρωσης η Άγκυρα μετέφερε για άλλη μια φορά στις ΗΠΑ την αποφασιστικότητά της να επιστρέψουν στο πρόγραμμα των F-35. Σε αντίθετη περίπτωση, ζητείται επιστροφή ποσού 1 δισ. 450 εκατ. δολαρίων.

Επιπλέον, όπως αναφέρουν, αφού το αμερικανικό Κογκρέσο ενέκρινε την πώληση F-16 στην Τουρκία, η ολοκλήρωση της διαδικασίας χωρίς προβλήματα είναι σημαντική για τις σχέσεις συμμαχίας.

Από την άλλη πλευρά, όπως υποστηρίζουν, η άρση του εμπάργκο όπλων από τις ΗΠΑ στην Κυπριακή Δημοκρατία προκάλεσε επίσης ένταση στη γραμμή Τουρκίας-ΗΠΑ. Υποστηρίζουν ότι τα ζητήματα που περιμένουν επίλυση είναι και το κρίσιμο ζήτημα των εξοπλισμών στην Κύπρο.

Με πληροφορίες από ΚΥΠΕ – Άννα Ανδρέου

Συνέχεια ανάγνωσης

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Διεθνή5 λεπτά πριν

Προβληματισμοί του Ισραηλινού προέδρου Χέρτσογκ ως προς τη «λύση δύο κρατών»

Οι συγκεκριμένες δηλώσεις του ισραηλινού προέδρου αποκτούν ιδιαίτερη βαρύτητα, όχι μόνο λόγω του χρόνου και του τόπου που επέλεξε να...

Πολιτική47 λεπτά πριν

Δημοσίευμα στην TAZ δημιουργεί θέμα για τις νησίδες στον Έβρο

Aναφέρεται σε έρευνα της ΜΚΟ Forensis που δείχνει «πως πρόσφυγες γίνονται θύματα των ανεπίλυτων συνοριακών διενέξεων μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας»

Αναλύσεις2 ώρες πριν

Λουκάς Κατσώνης στους Leaders: «Αν τολμήσει ο Ερντογάν, θα χάσει»

Στην εκπομπή LEADERS στις 20.1.2025 με τον Ηλία Παπανικολάου, ο Πρόεδρος του Ινστιτούτου Εξωτερικών Υποθέσεων Λουκάς Κατσώνης αναλύει τι σηματοδοτεί...

Πολιτική3 ώρες πριν

Αντιδράσεις στον τουρκικό Τύπο για τον νέο επικεφαλής του Στέιτ Ντιπάρτμεντ

Ο Μάρκο Ρούμπιο είπε ότι η Τουρκία στρέφεται προς την αυταρχική διακυβέρνηση υπό τον Πρόεδρο Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, και οι...

Απόψεις3 ώρες πριν

Αναβάπτισμα Μητσοτάκη με… απεταξάμην τον σατανά! Νέα αποκήρυξη της Woke ατζέντας και επαναφορά στα δύο φύλα – Με λένε Ρίζο και όπως τα θέλω τα γυρίζω

Ναι, τυχαίνει να πιστεύω ότι υπάρχουν δύο φύλα, το αρσενικό και το θηλυκό. Αυτή είναι η προσωπική μου άποψη, αυτό...

Δημοφιλή