Ακολουθήστε μας

Ιστορία - Πολιτισμός

Αριστεύουμε σε… θλιβερές πρωτιές

Δημοσιεύτηκε στις

«Και λευτερωθήκαμεν από τους Τούρκους και σκλαβωθήκαμεν εις ανθρώπους κακορίζικους, όπου ήταν η ακαθαρσία της Ευρώπης» Μακρυγιάννης

Δημήτρης Νατσιός

Στα «Σημειώματα» που μας κληροδότησε ο Διονύσιος Σολωμός για την «Γυναίκα της Ζάκυθος» περιέχεται και μια έξοχη και παραστατική αποστροφή του για την εικόνα και την πορεία του έθνους. Γράφει: «Πώς πάει το έθνος…πώς πάνε οι δουλειές; Είδες να μαδούν κότα και ο αέρας να συνεπαίρνει τα πούπουλα; Έτσι πάει το έθνος». (Άπαντα, τομ.2, σελ. 40, εκδ. «ΜΕΡΜΗΓΚΑΣ»).

Αν ανοίξεις συζήτηση με έναν συμπολίτη για το κράτος, το έχω παρατηρήσει, πριν από οποιαδήποτε σκέψη του, προτάσσει ένα επίρρημα. Ποιο; Το «δυστυχώς». Δυστυχώς στην παιδεία, δυστυχώς στην οικονομία, στην υγεία, στην πολεοδομία… Κράτος δυστυχίας, κράτος «σκαντζόχοιρος», όπου και να το ακουμπήσεις πληγώνεσαι και πονάς, μαδημένο, με τα πούπουλά του να πετούν «επί πτερύγων ανέμων».

Ψάχνοντας μια πληροφορία στο διαδίκτυο, έγραψα την φράση «θλιβερή πρωτιά της Ελλάδας». Έμεινα έκπληκτος. Είμαστε πρώτοι πανευρωπαϊκώς –και σε κάποιες παγκοσμίως- σε «θλιβερές πρωτιές». Αριστεύουμε σε αθλιότητες. (Θυμήθηκα το αρχαίον, «εν αμίλλαις πονηραίς αθλιώτερος ο νικήσας», ο πρωτεύσας).

Παραθέτω τον θλιβερό κατάλογο ορισμένων εξευτελιστικών πρωτιών.

1. Στην τιμή του ρεύματος

2. Στην τιμή των καυσίμων. Εδώ 2,7 ευρώ, στην Βουλγαρία 1,8.

3. Στα θανατηφόρα δυστυχήματα

4. Στην φτώχεια

5. Στο κόστος στέγασης

6. Στα προϊόντα μαϊμού

7. Στην ανεργία, ιδίως των νέων 31% περίπου

8. Στην μετανάστευση των νέων, κανονική λεηλασία εγκεφάλων

9. Στις κλοπές αυτοκινήτων, αλλά νομίζω κινητών και ακινήτων.

10. Στην κλοπή ΦΠΑ, στην παραοικονομία. Το κράτος φοροφαγάς, ο πολίτης φοροφυγάς.

11. Σε θανάτους από ουσίες και ναρκωτικά

12. Σε πνιγμούς, λόγω έλλειψης ναυαγοσωστών

13. Στις πυρκαγιές και στην καμένη γη

14. Στην παιδική παχυσαρκία

15. Σε ποσοστό οικογενειών που δεν μπορούν να πάνε διακοπές, σε μια χώρα που η θάλασσα είναι «μια ντουφεκιά δρόμος» από το τόπο κατοικίας μας.

16. Σε θανάτους λόγω κορονοϊού, λόγω ανυπαρξίας πρωτοβάθμιας φροντίδας.

17. Στην παρουσία ξένων ποδοσφαιριστών. Ίσως ακούγεται κωμικό, αλλά είναι δείγμα παρακμής και αυτό, που συνδέεται με το κάτωθι τρομακτικό.

18. Στην υπογεννητικότητα, τεράστιο θέμα, εθνικής επιβίωσης.

Αν υποβάλλουμε σε χημική ανάλυση, για να χρησιμοποιήσω μια μεταφορική φράση, τις θλιβερές πρωτιές, θα δούμε ότι συνίστανται από αίμα Ελλήνων που δεν άντεξαν την οικονομική εξαθλίωση, από τα δάκρυα των ανέργων και γερόντων γονέων που βλέπουν τα βλαστάρια τους να εκπατρίζονται, από στεναγμούς και θρήνους οικογενειών που τους κατάντησε, το κράτος της κλεπτοκρατίας, σε ζήτουλες.

Υπάρχει όμως και μια ακόμη θλιβερή πρωτιά των Ελλήνων. Το να ψηφίζουμε τους πιο θλιβερούς, ανίκανους, προσκυνημένους και τυχάρπαστους πολιτικούς στον κόσμο. Διαπρέπουμε σ’ αυτήν και ιδού οι προκοπές μας. Ποιος φταίει;

«Την τύχη του κάθε λαός

την κάνει μοναχός του

και όσα του φταίει η κούτρα του

δεν του τα κάνει ο εχθρός του»

Δεν πέρασαν πολλές δεκαετίες που είχαμε λαμπρές πρωτιές.

Ήμασταν ο πιο πιστός λαός του κόσμου. Τα Ελληνόπουλα δεν είχαν κρεμασμένα στα αυτιά τους ακουστικά να ακούνε μουσικές αναθυμιάσεις, αλλά φορούσαν σταυρό, το ανίκητο φυλακτήριο.

Αριστεύαμε στην φιλοπατρία. Η γενιά του ’40, πάνω στις αετοράχες και τις ουρανοφωλιές της Πίνδου μάτωνε για την αξιοπρέπεια του ελεύθερου κόσμου. Τώρα παλιόψαθα των εθνών. Και όλα τα γύρω θεριά, ιδίως μετά την προδοσία της Μακεδονίας, μυρίστηκαν το ψοφοδεές ημών. Τα πούπουλα από την μαδημένη όρνιθα πέρασαν τα σύνορα. Τα τουρκομεμέτια θα ορμήξουν, αυτό φαίνεται, το λένε συνεχώς, η θανάσιμη απειλή δεν κρύβεται πια. Οι Αλβανοί, οι Τουρκαλβανοί, ύαινες μια ζωή, ξιφουλκούν και ονειροφαντάζονται Τσαμουριές. Οι Σκοπιανοί απατεώνες χαχανίζουν χαιρέκακα και προσκυνούν σκωληκοειδώς τον Ερντογάν. Είναι βέβαιο-αν δεν «γυρίσει ο ήλιος»- ότι και οι Βούλγαροι θα ξεδιπλώσουν τους χάρτες του Αγίου Στεφάνου. Δηλαδή: Όλοι οι γείτονες χαράσσουν χάρτες με Μεγάλη Αλβανία, Μεγάλη «Μακεδονία», Μεγάλη Βουλγαρία και Μεγάλη Τουρκία. Και εμείς; Μικρά και έντιμος Ελλάς, της αψόγου στάσεως, Τι φταίει; Η κομματοκρατία. «Τρώγονται σαν τα σκυλιά ποια φατρία θα περισκύση», ως θα έλεγε ο Μακρυγιάννης. Είναι το σάβανο της πατρίδας. Αν δεν αποτινάξουμε τον ζυγό της κομματοκρατίας, δεν πρόκειται ποτέ να αναστηθεί το Γένος.

Ήμασταν πρώτοι στ’ άρματα, αλλά και στα γράμματα. Αλλιώς, με άλλα οράματα για την παιδεία, ξεκίνησε το ελληνικό κράτος.

Ο μόνος που είχε συλλάβει εναργέστατα την ιδέα ότι για να ανορθωθεί ο λαός χρειάζεται σωστή Παιδεία «της ροδοχρόου ταύτης ελπίδος του Έθνους», όπως ο ίδιος την αποκαλεί σε μια επιστολή του, ήταν ο Ιωάννης Καποδίστριας

Τι σχολείο όμως ονειρευόταν για τον λαό; «Τα σχολεία δεν είναι απλώς τόποι προσκτήσεως γνώσεων, αλλά κυρίως φροντιστήρια ηθικής, χριστιανικής και εθνικής αγωγής», θα γράψει. Σήμερα και οι τρεις αυτές λέξεις που συνοδεύουν την αγωγή, είναι προγραμμένες, γι’ αυτό περισσεύουν η ανηθικότητα, η αθεΐα και η αφιλοπατρία, θλιβερές πρωτιές και σ’ αυτά. Γι’ αυτό και «νόμιμα» αλλά χωρίς ίχνος ηθικής, κάποιοι, με ήθος κλεφτοκατσικάδικο, βρίσκονται με διαμερίσματα, που χωρούν ολόκληρες κωμοπόλεις, στην ιδιοκτησία τους.

‘Οσο μας κυβερνά η φαυλοκρατία της σήμερον θα αυξάνονται και θα αριστεύουμε σε θλιβερές πρωτιές. «Ώρα ήδη ημάς εξ ύπνου εγερθήναι».

Ο στόχος, όσοι Έλληνες απομείναμε στο αλίκτυπο αυτό γαλάζιο ακρωτήρι της Μεσογείου, να είναι ένας: Στις επόμενες εκλογές να ψηφίσουμε και να φύγουμε από τις κάλπες χωρίς να έχουμε το πικρό συναίσθημα ότι γινόμαστε συνένοχοι στην καταστροφή της πατρίδας ότι διαπράττουμε, με θεολογικούς όρους, αμαρτία.

Δημήτρης Νατσιός
δάσκαλος-Κιλκίς

Ο Σταύρος Καλεντερίδης, ξεκίνησε τις σπουδές του στην Αθήνα, σπουδάζοντας Πολιτική Επιστήμη στο Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Έπειτα από τέσσερα χρόνια συμμετοχής στα φοιτητικά όργανα συνδιοίκησης της σχολής του και σε διάφορες οργανώσεις νέων, αποφάσισε να συνεχίσει τις σπουδές του στο εξωτερικό. Στη Βοστόνη των Η.Π.Α. ολοκλήρωσε δύο μεταπτυχιακά προγράμματα, στις Διεθνείς Σχέσεις (Αμερικανική εξωτερική πολιτική) και στην Επικοινωνία (Πολιτική Επικοινωνία), ενώ παράλληλα εργάστηκε στο Ελληνικό Προξενείο της Βοστόνης, στη σχολή του ως βοηθός έρευνας και σε δύο πολιτικές καμπάνιες Αμερικανών πολιτικών (Δημοκρατικών – Ρεπουμπλικάνων). Μετά από τρία χρόνια στις Η.Π.Α., άκουσε το κάλεσμα της πατρίδας του και επέστρεψε πίσω με μεγάλο πόθο για προσφορά στην Ελλάδα. Υπήρξε ιδρυτικό μέλος δύο κοινωφελών οργανισμών, του δέλτα – πολιτική επανάσταση (πολιτικός οργανισμός) και της Λεοντίδας (ίδρυμα προώθησης θεμάτων ιστορίας, πολιτισμού και δημοκρατίας). Σήμερα ζει και εργάζεται στην Αθήνα, ασχολείται με διάφορα εγχειρήματα πολιτικής διπλωματίας και δημοκρατίας, γράφει πολιτικά άρθρα, σχολιάζει την επικαιρότητα και συνεχίζει την προσωπική του μελέτη στην ιστορία και την πολιτική φιλοσοφία.

Συνέχεια ανάγνωσης

Ιστορία - Πολιτισμός

Ηλίας Υφαντίδης: Η ψυχή του Πόντου στο “Αλάτι της Γης” στην ΕΡΤ3

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Αυτό το Σάββατο 14 Δεκεμβρίου 2024 στην ΕΡΤ3, ώρα 14:00 – 16:00 (ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ) Ηλίας Υφαντίδης. Η ψυχή του Πόντου!

Η εκπομπή «Το Αλάτι της Γης» και ο Λάμπρος Λιάβας την Κυριακή 30 Ιανουαρίου 2022 και ώρα 13.00-15.00, μας προσκαλούν σε μια συνάντηση με έναν από τους σημαντικότερους εκπροσώπους της ποντιακής μουσικής παράδοσης, τον δεξιοτέχνη στη λύρα-κεμεντζέ, τραγουδιστή και δάσκαλο Ηλία Υφαντίδη.

Αναφέρεται στις μνήμες και τα βιώματα από τη γιαγιά του, καθώς και στον ρόλο της γλώσσας και της μουσικής ως βασικών στοιχείων ταυτότητας για τον ποντιακό Ελληνισμό, μέσα από τις περιπέτειες της Γενοκτονίας και της προσφυγιάς. Επίσης, με αφετηρία τα παλαιότατα ακριτικά τραγούδια και τις βυζαντινές παραλογές, γίνεται λόγος για τη σημασία του ποντιακού θεάτρου με το οποίο έχει ιδιαιτέρως ασχοληθεί.

Ο Ηλίας Υφαντίδης μαθήτευσε κοντά στον κορυφαίο πόντιο λυράρη Γιώργο Αμαραντίδη, ενώ υπήρξε στενός συνεργάτης και με τη Δόμνα Σαμίου. Μιλά για την ιδιαίτερη σχέση που είχε μαζί τους κι επιλέγει αντιπροσωπευτικά τραγούδια από την πολύχρονη συνεργασία τους.

Παράλληλα, ως δάσκαλος με τη σειρά του ο ίδιος, έχει αναπτύξει μια πολύπλευρη εκπαιδευτική δραστηριότητα και διευθύνει το Σχολείο Παράδοσης και Λαογραφίας του Δήμου Αγίας Βαρβάρας. Συμπράττει με μια ομάδα μαθητών του και αναφέρεται στην προσπάθεια να μεταλαμπαδεύσει την παράδοση στις νεότερες γενιές. Τέλος, γίνεται λόγος για τις σύγχρονες μορφές έκφρασης στην ποντιακή μουσική και παρουσιάζει μια σειρά από δικές του συνθέσεις, που ανταποκρίνονται στο αίτημα για εξέλιξη της παράδοσης, όμως πάντοτε με γνώση και σεβασμό ως προς τις πρωτογενείς πηγές, το ύφος και το ήθος της.

Συμμετέχουν οι μουσικοί: Γιώργος Κουλαξουζίδης, Χρήστος Ναβροζίδης, Γιάννης Ταϊλαχινίδης, Κώστας και Στάθης Ορφανίδης (κεμεντζέ), Παντελής Νικολαΐδης (φλογέρα-αγγείον) και Παναγιώτης Κοπαλίδης (νταούλι). Αφήγηση: Άννα Καλαϊτζόγλου. Μουσική επιμέλεια: Ηλίας Υφαντίδης.
Χορεύουν οι: Γρηγόρης Γρηγοριάδης, Κυριάκος Ιωσηφίδης, Αλέξανδρος Κοροσίδης, Όμηρος Παχατουρίδης, Σουλτάνα Βαρυτιμιάδη, Μαρία Βασιλειάδου, Μαρία Καπρή, Χάρης Πανιτσίδης και Γιώργος Σονίδης.

Έρευνα-Κείμενα-Παρουσίαση: Λάμπρος Λιάβας
Σκηνοθεσία: Μανώλης Φιλαΐτης
Διεύθυνση φωτογραφίας: Σταμάτης Γιαννούλης
Εκτέλεση παραγωγής: FOSS

Συνέχεια ανάγνωσης

Ιστορία - Πολιτισμός

Καλάβρυτα, 13 Δεκεμβρίου 1943: Ένα ακόμη ατιμώρητο έγκλημα των Γερμανικών κατακτητών

Κατά τη διάρκεια της «Επιχείρησης Καλάβρυτα», οι Γερμανοί δολοφόνησαν πάνω από 1.500 άνδρες, γυναίκες και παιδιά, κατέστρεψαν και λεηλάτησαν πάνω από 1.000 σπίτια, κατάσχεσαν 2.000 αιγοπρόβατα και απέσπασαν 260.000.000 δραχμές, ενώ το έγκλημα ολοκληρώθηκε με την πυρπόληση όλων σχεδόν των σπιτιών των Καλαβρύτων και των γύρω χωριών.

Δημοσιεύτηκε

στις

Η σφαγή των Καλαβρύτων την 13η Δεκεμβρίου 1943, αποτελεί την πιο βαριά περίπτωση εγκλήματος πολέμου στην Ελλάδα κατά την κατοχική περίοδο.

Κατά τη διάρκεια της «Επιχείρησης Καλάβρυτα», οι Γερμανοί δολοφόνησαν πάνω από 1.500 άνδρες, γυναίκες και παιδιά, κατέστρεψαν και λεηλάτησαν πάνω από 1.000 σπίτια, κατάσχεσαν 2.000 αιγοπρόβατα και απέσπασαν 260.000.000 δραχμές, ενώ το έγκλημα ολοκληρώθηκε με την πυρπόληση όλων σχεδόν των σπιτιών των Καλαβρύτων και των γύρω χωριών.

Γράφει ο Θεοφάνης Μαλκίδης

Οι Γερμανοί (όπως και άλλοι λαοί της Ευρώπης) μιλούν με υπερηφάνεια και δέος όταν έρχονται στην πατρίδα μας, για την ελληνική παιδεία που έχουν λάβει. Ένα σημαντικό μάθημα αυτής της παιδείας είναι οι όροι ύβρις, άτη, νέμεσις και τίσις, έννοιες με διακριτή σημασία στην πολιτική, στις σχέσεις μεταξύ των πόλεων – κρατών, αλλά και στην καθημερινή ζωή στην αρχαία Ελλάδα.

Η «ύβρις» χρησιμοποιούνταν για αυτόν που υπερεκτιμούσε τις ικανότητές του και συμπεριφερόταν με αλαζονικό και προσβλητικό τρόπο απέναντι στους άλλους, στους νόμους της πολιτείας αλλά κυρίως απέναντι στους θεούς, οι οποίοι μάλιστα προσβάλλονταν και εξοργίζονταν. Η «ύβρις» προκαλούσε, κατ’ επέκταση, την επέμβαση των θεών, και κυρίως του Δία, που έστελνε στον υβριστή την «άτη», δηλαδή τη τύφλωση του νου, οδηγώντας τον σε νέες ύβρεις, ώστε να υποπέσει σε ένα πολύ σοβαρό σφάλμα, το οποίο προκαλούσε την «νέμεσιν», την οργή των θεών. Τέλος, ερχόταν η «τίσις», δηλαδή η τιμωρία και η συντριβή ή καταστροφή του ατόμου που διέπραξε την ύβρη.

Καλάβρυτα, Ρωγοί, Κερπινή, Άνω Ζαχλωρού, Κάτω Ζαχλωρού, Σούβαρδο, Βραχνί, Αγία Κυριακή, Αυλές, Βυσωκά, Φτέρη, Κλαπατσούνα, Πυργάκι, Βάλτσα, Μελίσσια, Μονή Ομπλού, Λαπαναγοί, Μάζι, Μαζέικα, Παγκράτι, Μορόχωβα, Δερβινή, Βάλτος, Πλανητέρο, Καλύβια, Μονή Μεγάλου Σπηλαίου, Μονή Αγίας Λαύρας.

Ήταν Δεκέμβριος του 1943, όταν οι Γερμανοί κατακτητές με δικαιολογία (για ακόμη μία φορά) την αντιστασιακή δράση των Ελλήνων και για αντίποινα για τη δράση τους, σκότωναν, έκαιγαν, λεηλατούσαν, τη φορά αυτή  τα χωριά και την πόλη των Καλαβρύτων.  Η «Επιχείρηση Καλάβρυτα» της 117ης Γερμανικής Μεραρχίας η οποία έδρευε στην Πελοπόννησο με επικεφαλής τον υποστράτηγο Καρλ φον Λε Ζουίρ, ξεκίνησε την 4η Δεκεμβρίου από την Πάτρα, το Αίγιο, τον Πύργο και την Τρίπολη, καίγοντας πόλεις,  χωριά και μοναστήρια, δολοφονώντας πολίτες και μοναχούς, υλοποιώντας ένα από μεγαλύτερα εγκλήματα της Ναζιστικής Γερμανίας κατά τη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου.

Στις 9 Δεκεμβρίου, αφού οι κατακτητές είχαν δολοφονήσει εκατοντάδες αθώους Έλληνες που βρέθηκαν στο δρόμο τους,  έφθασαν στα Καλάβρυτα, δημιουργώντας ένα ασφυκτικό κλοιό γύρω από την πόλη και παρότι διαβεβαίωσαν τους κατοίκους ότι δεν πάθει κανείς τίποτα, στις 13 Δεκεμβρίου συγκέντρωσαν όλο τον πληθυσμό στον προαύλιο χώρο του Δημοτικού σχολείου, όπου και χώρισαν τον ανδρικό πληθυσμό από τα γυναικόπαιδα και τους υπερήλικες. Στη συνέχεια τα γυναικόπαιδα και οι ηλικιωμένοι κρατήθηκαν στο εσωτερικό του σχολείου, ενώ οι άνδρες και οι έφηβοι άνω των 13 ετών οδηγήθηκαν στην περιοχή «Ράχη του Καππή».

Εκεί οι Γερμανοί  εκτέλεσαν 500 άνδρες και παιδιά! Άλλες εκτιμήσεις μιλάνε για 600, 700 ή και πάνω από 800 ανθρώπους: « Οι άνδρες σκαρφάλωσαν στην πλαγιά. Έφτασαν στη μικρή χαράδρα. Οι στρατιώτες εκτέλεσαν τους άντρες, από εκατό κάθε φορά. Εμείς στο σχολείο ακούσαμε τα οπλοπολυβόλα, κι αυτές που ούρλιαζαν σώπασαν. Η σιωπή έπεσε πάνω μας, και μας πλάκωσε με το αβάσταχτο βάρος της. Τεντώναμε το αυτί για να ακούσουμε την επόμενη ριπή και κάθε φορά ελπίζαμε ότι θα ήταν η τελευταία, κλείναμε τ’ αυτιά των παιδιών με τα χέρια μας, κι αυτά έχωναν τα προσωπάκια τους στον κόρφο μας. Σε τρεις ώρες μέσα, είχαν τελειώσει όλα…..» (Charlotte Delbo, La mémoire et les jours, εκδ. Berg International, Paris, 1995: «Kalavrita des mille Antigone», μετάφραση: Οντέτ ΒαρώνΒασάρ, σ. 103-124).

Αναφέρεται ότι 13 άτομα κατάφεραν να γλυτώσουν: «Από το πρωί δεν είχαμε βάλει τίποτα στο στόμα μας. Παιδιά είμαστε. Τότε η Κελαηδήτενα που της σκότωσαν τρία παιδιά και τον άντρα της, προσφέρθηκε να μας δώσει. Πήρα στα χέρια το ψωμί. Στη μια γωνιά ήταν βρεμένο. Άρχισα να το τρώω με βουλιμία. Τότε κατάλαβα. Ανατρίχιασα. Κοκκάλωσα.Ήταν βρεμένο και ποτισμένο από το αίμα των σκοτωμένων. Κοινώνησα από τη θυσία τους. Αυτή τη μεταλαβιά δε θα την ξεχάσω», γράφει εκ των διασωθέντων αρχιμανδρίτης Θεόκλητος Φεφές.

Οι γυναίκες και τα παιδιά κατάφεραν να αποδράσουν από το σχολείο,  ενώ η κωμόπολη φλεγόταν έπειτα από την πυρπόλησή της από τα Ναζιστικά στρατεύματα και οι φλόγες πλησίαζαν απειλητικά το κτίριο.

Κατά τη διάρκεια της «Επιχείρησης Καλάβρυτα», οι Γερμανοί δολοφόνησαν πάνω από 1.500 άνδρες, γυναίκες και παιδιά, κατέστρεψαν και λεηλάτησαν πάνω από 1.000 σπίτια, κατάσχεσαν 2.000 αιγοπρόβατα και απέσπασαν 260.000.000 δραχμές, ενώ το έγκλημα ολοκληρώθηκε με την πυρπόληση όλων σχεδόν των σπιτιών των Καλαβρύτων και των γύρω χωριών.

Η σφαγή των Καλαβρύτων την 13η Δεκεμβρίου 1943, αποτελεί την πιο βαριά περίπτωση εγκλήματος πολέμου στην Ελλάδα κατά την κατοχική περίοδο. Κανένας από τους υπευθύνους των εγκλημάτων  δεν λογοδότησε στη δικαιοσύνη,  ενώ μέχρι και σήμερα ακόμα δεν έχει καταβληθεί καμιά απολύτως αποζημίωση από την Ομοσπονδιακή Δημοκρατία της Γερμανίας. Μάλιστα τον Απρίλιο του 2000, ο τότε Πρόεδρος της Ομοσπονδιακής Δημοκρατίας της Γερμανίας, Γιοχάννες Ράου, είχε επισκεφθεί τα Καλάβρυτα όπου εξέφρασε συναισθήματα ντροπής και βαθιάς θλίψης για την τραγωδία, παρά ταύτα, δεν ανέλαβε την ευθύνη εξ ονόματος του γερμανικού κράτους και δεν αναφέρθηκε στο ζήτημα των αποζημιώσεων.

Ογδονταένα χρόνια μετά από το ατιμώρητο έγκλημα των Γερμανών στα Καλάβρυτα, καμία πολιτική, διπλωματική ή άλλη προτεραιότητα, δεν μπορεί να δικαιολογήσει τη στάση του θύτη απέναντι στο θύμα.   Η Γερμανία οφείλει να συνεχίσει και στην περίπτωση των σφαγών στην Ελλάδα,  την πράξη του καγκελάριου  Βίλυ Μπραντ το 1970 και να επαναληφθεί η ίδια πολιτική επανόρθωσης, αποκατάστασης και αποζημίωσης.

«Όταν διασχίσετε ξανά το χωριό για να ξαναπάρετε τον δρόμο σας και να γυρίσετε σπίτι σας,κοιτάξτε την ώρα στο ρολόι του χωριού. Η ώρα που θα διαβάσετε στο ρολόι, είναι η ώρα εκείνης της μέρας. Το ελατήριο του ρολογιού έσπασε στην πρώτη ριπή πυροβολισμών. Δεν το διορθώσαμε, δείχνει την ώρα εκείνης της ημέρας», γράφει η Charlotte Delbo, στο προαναφερθέν έργο της για τις «χίλιες Αντιγόνες των Καλαβρύτων».

Κανένας δεν μπορεί να σιωπά για το έγκλημα, για την ύβρη στα Καλάβρυτα. Η μόνη οδός για να βαδίσει η ανθρωπότητα χωρίς λευκές σελίδες στην ιστορία της, η μόνη οδός για τις ειλικρινείς διμερείς σχέσεις είναι η παραδοχή των εγκλημάτων όπως αυτό που τελέστηκε στα Καλάβρυτα.  Αποκατάσταση της Ιστορίας και Δικαιοσύνη τώρα!

 

Συνέχεια ανάγνωσης

Ιστορία - Πολιτισμός

Εκδήλωση για τη Γενοκτονία των χριστιανικών πληθυσμών της Ανατολίας στον Δήμο Κορδελιού – Ευόσμου

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Το ειδεχθές έγκλημα της Γενοκτονίας, το οποίο υπέστησαν οι χριστιανικοί λαοί της καθ’ ημάς Ανατολής, τέθηκε στο επίκεντρο υβριδικής διαδικτυακής ημερίδας, που διοργάνωσε το Σωματείο Δράσης “Νίκος Καπετανίδης”, στο θέατρο “Μίκης Θεοδωράκης” του Ελευθερίου – Κορδελιού.
Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε υπό την αιγίδα του Δήμου Κορδελιού – Ευόσμου και διοργανώθηκε στο πλαίσιο της Παγκόσμιας Ημέρας Μνήμης και Αξιοπρέπειας των Θυμάτων της Γενοκτονίας και της Πρόληψης αυτού, η οποία έχει καθιερωθεί από τον Οργανισμό Ηνωμένων Εθνών την 9η Δεκεμβρίου.
Ομιλητές στην εκδήλωση ήταν ειδικοί επιστήμονες, οι οποίοι αναφέρθηκαν, μεταξύ άλλων, στα ιστορικά γεγονότα και στο νομικό περιεχόμενο του όρου Γενοκτονία, όπως αυτή καθιερώθηκε από τη σύμβαση του ΟΗΕ το 1948.
Χαιρετισμό στην εκδήλωση απηύθυνε ο δήμαρχος Κορδελιού – Ευόσμου, Λευτέρης Αλεξανδρίδης, οποίος αναφέρθηκε, μεταξύ άλλων, στις διαστάσεις του αποτρόπαιου εγκλήματος σε βάρος των προγόνων των προσφυγικής καταγωγής Ελλήνων, το οποίο έχει εξελιχθεί σήμερα σε ένα διαγενεακό τραύμα.
ΠΗΓΗ: ePontos.gr
Συνέχεια ανάγνωσης

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ιστορία - Πολιτισμός4 ώρες πριν

Ηλίας Υφαντίδης: Η ψυχή του Πόντου στο “Αλάτι της Γης” στην ΕΡΤ3

Αυτό το Σάββατο 14 Δεκεμβρίου 2024 στην ΕΡΤ3, ώρα 14:00 – 16:00 (ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ) Ηλίας Υφαντίδης. Η ψυχή του Πόντου! Η...

Αναλύσεις7 ώρες πριν

Αιματηρός πόλεμος που οδηγεί τη Συρία σε διάλυση!

Πολιτική αφανισμού στη Συρία!

Άμυνα7 ώρες πριν

Συνεργασία Ελλάδος-Ινδίας στον τομέα των στρατιωτικών πληροφοριών

Ελλάδα και Ινδία έρχονται πιο κοντά πλέον μέσω της αποκαλούμενης στρατιωτικής διπλωματίας η οποία χαράσσει δρόμους ανάμεσα στις δύο χώρες,...

Διεθνή8 ώρες πριν

Διπλωματικό πόκερ από Ερντογάν! Τα σχέδια της Τουρκίας στη Συρία και πώς μπορεί να επηρεαστεί η Κύπρος

Άλλη μια κρίση, ευκαιρία στα μάτια του Ερντογάν – που σπεύδει να δηλώσει την παρουσία του στη Συρία. Όχι μόνο...

Διεθνή8 ώρες πριν

Εξελίξεις στη Συρία! Οι Δρούζοι ζήτησαν να υπαχθούν οι περιοχές τους στο Ισραήλ – «Οι Δρούζοι είναι πυλώνας σταθερότητας», λέει ο Νετανιάχου

Δημογέροντες χωριών του Δρούζων ζητούν να υπαχθούν οι περιοχές τους στην ισραηλινή διοίκηση των Υψωμάτων του Γκολάν. – Λιβανικά και...

Δημοφιλή