Άμυνα
Μενέντεζ: Θέτει σκληρούς όρους στην Τουρκία για τα F-16

Σκληρούς όρους, προκειμένου να ανοίξει ο δρόμος για τον εκσυγχρονισμό των τουρκικών F-16 και την αγορά νέων, θέτει ο πρόεδρος της Επιτροπής Διεθνών Σχέσεων της αμερικανικής Γερουσίας, Ρόμπερτ Μενέντεζ, μιλώντας στην ιστοσελίδα Hellas Journal και τον Μιχάλη Ιγνατίου.
Σκληρούς όρους και προϋποθέσεις, προκειμένου να ανοίξει ο δρόμος για τον εκσυγχρονισμό των τουρκικών F-16 και την αγορά νέων, έθεσε ο πρόεδρος της Επιτροπής Διεθνών Σχέσεων της αμερικανικής Γερουσίας, Ρόμπερτ Μενέντεζ, μιλώντας στην ιστοσελίδα Hellas Journal και τον δημοσιογράφο Μιχάλη Ιγνατίου, αμέσως μετά τη συνάντηση που είχε σήμερα στις ΗΠΑ με τον αρχηγό ΓΕΕΘΑ Κωνσταντίνο Φλώρο.
Ο πρώτος όρος αφορά το ρωσικό σύστημα S-400. Ο κ. Μενέντεζ ζητά, επίσης, να σταματήσουν οι υπερπτήσεις πάνω από τα ελληνικά νησιά, και θέτει θέμα για σοβαρές παραβιάσεις ανθρωπίνων δικαιωμάτων από την πλευρά της Τουρκίας.
Ο Δημοκρατικός γερουσιαστής, που είναι πρόεδρος της Επιτροπής Διεθνών Σχέσεων της Γερουσίας, είναι ξεκάθαρος, όπως σημειώνει o κ. Ιγνατίου:
Η Τουρκία θα πρέπει να εγκαταλείψει το ρωσικό σύστημα S-400, να σταματήσει τις υπερπτήσεις πάνω από τα ελληνικά νησιά και να συμμορφωθεί με τις δυτικές αξίες και τα ανθρώπινα δικαιώματα, εάν θέλει να προχωρήσει το θέμα των F-16.
Πηγή: Hellas Journal

Άμυνα
Επιτέλους αφυπνίστηκαν! Διαμαρτυρία Δένδια στη Γαλλίδα πρέσβη για τα σενάρια απόκτησης Meteor από την Τουρκία
“Εξέφρασα στην Πρέσβη της Γαλλίας την έντονη αντίθεση της Ελλάδας σε ένα τέτοιο ενδεχόμενο, το οποίο δεν συνάδει με τις μέχρι τώρα άριστες στρατηγικές σχέσεις των δύο χωρών”, τονίζει χαρακτηριστικά ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας

Στη Γαλλίδα πρέσβη διαμαρτυρήθηκε ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας της Ελλάδας, Νίκος Δένδιας για τα σενάρια απόκτησης πυραύλων Meteor από την Τουρκία.
Με ανάρτηση του στο X, ο υπουργός Εθνικής Άμυνας, Νίκος Δένδιας, εξέφρασε την έντονη αντίθεση της Ελλάδας στο ενδεχόμενο πώλησης πυραύλων Meteor στην Τουρκία από consortium στο οποίο συμμετέχει η Γαλλία, μετά από ενημέρωση που έλαβε από την πρέσβη της Γαλλίας στην Αθήνα, Laurence Auer.
“Εξέφρασα στην Πρέσβη της Γαλλίας την έντονη αντίθεση της Ελλάδας σε ένα τέτοιο ενδεχόμενο, το οποίο δεν συνάδει με τις μέχρι τώρα άριστες στρατηγικές σχέσεις των δύο χωρών”, τονίζει χαρακτηριστικά.
Μετά τη σχετική ενημέρωση του Πρωθυπουργού κ. Κυριάκου Μητσοτάκη και του Υπουργού Εξωτερικών, κ. Γεώργιου Γεραπετρίτη, συναντήθηκα σήμερα στο ΥΠΕΘΑ με την Πρέσβη της Γαλλίας, κα Laurence Auer, από την οποία ζήτησα επίσημη ενημέρωση σχετικά με τις πληροφορίες για πώληση πυραύλων… pic.twitter.com/40XTNS9vyJ
— Nikos Dendias (@NikosDendias) January 29, 2025
«Μετά τη σχετική ενημέρωση του Πρωθυπουργού κ. Κυριάκου Μητσοτάκη και του Υπουργού Εξωτερικών, κ. Γεώργιου Γεραπετρίτη, συναντήθηκα σήμερα στο ΥΠΕΘΑ με την Πρέσβη της Γαλλίας, κα Laurence Auer, από την οποία ζήτησα επίσημη ενημέρωση σχετικά με τις πληροφορίες για πώληση πυραύλων ΜΕΤΕΟR στην Τουρκία, από consortium στο οποίο συμμετέχει η Γαλλία.
Εξέφρασα στην Πρέσβη της Γαλλίας την έντονη αντίθεση της Ελλάδας σε ένα τέτοιο ενδεχόμενο, το οποίο δεν συνάδει με τις μέχρι τώρα άριστες στρατηγικές σχέσεις των δύο χωρών», ανέφερε αναλυτικά η ανάρτηση Δένδια.
Γιατί η Τουρκία επιθυμεί διακαώς πυραύλους Meteor
Το «αντίδοτο» που αναζητά η Αγκυρα απέναντι στα ελληνικά Rafale, το σχέδιο αγοράς Eurofighter και ο παράγοντας Γαλλία
Την αποδέσμευση των πυραύλων αέρος – αέρος μέσου βεληνεκούς Meteor φαίνεται να θέτει ως όρο για την απόκτηση των μαχητικών Eurofighter Typhoon η Αγκυρα και σύμφωνα με τη γαλλική εφημερίδα La Tribune, η εξέλιξη αυτή αναμένεται να δοκιμάσει τις σχέσεις Αθήνας – Παρισιού. Εδώ και αρκετούς μήνες, η Τουρκία αναζητεί «αντίδοτο» απέναντι στα ελληνικά Rafale και πλέον βρίσκεται πιο κοντά από ποτέ στην αγορά των μαχητικών αεροσκαφών EF-2000 που κατασκευάζονται στην Ευρώπη. Οπως και τα Rafale, τα Eurofighter είναι πιστοποιημένα να φέρουν ισχυρά όπλα αεροπορικής υπεροχής, όπως ο πύραυλος Meteor, για την εξαγωγή του οποίου απαιτείται άδεια από τη Γαλλία.
Αδεια εξαγωγής
Επειτα από διαβουλεύσεις που κράτησαν σχεδόν δύο χρόνια, η Τουρκία φαίνεται πως κατάφερε να κάμψει τις αντιστάσεις του Βερολίνου που είχε θέσει εμπάργκο στην πώληση των EF-2000 και έχοντας εξασφαλίσει το πράσινο φως από το Λονδίνο, τη Μαδρίτη και τη Ρώμη, μπορεί να προχωρήσει στην απόκτηση 40 μαχητικών αεροσκαφών 4,5 γενιάς Eurofighter Typhoon. Το ευρωπαϊκό μαχητικό κατασκευάζεται από μια κοινοπραξία βρετανικών, γερμανικών και ιταλικών εταιρειών και για την πώλησή του απαιτείται ειδική άδεια και από τις τρεις χώρες.
Ωστόσο, για να ανταγωνιστεί τα ελληνικά Rafale, το Eurofighter χρειάζεται τον πύραυλο Meteor ο οποίος κατασκευάζεται από την MBDA, κοινοπραξία στην οποία συμμετέχουν η Γαλλία, η Βρετανία και η Ιταλία. Οπως και με την πλατφόρμα (Eurofighter Typhoon) έτσι και με το όπλο (Meteor) η εξαγωγή του απαιτεί τη σύμφωνη γνώμη όλων των μελών της κοινοπραξίας. Κι ενώ η έγκριση του Λονδίνου και της Ρώμης θεωρείται δεδομένη από την Αγκυρα, το Παρίσι δείχνει να «ζυγίζει» τις κινήσεις του ενόψει των επιπτώσεων που θα έχει η πιθανή πώληση του όπλου στις ελληνογαλλικές σχέσεις, οι οποίες διέπονται από τη συμφωνία αμοιβαίας αμυντικής συνεργασίας που υπέγραψαν οι δύο πλευρές το 2021.
Προς το παρόν, δεν είναι γνωστό αν το Παρίσι θα υποκύψει στις πιέσεις του Λονδίνου για την αποδέσμευση του πυραύλου ώστε να προχωρήσει η πώληση των 40 Eurofighter στην Τουρκία, πρωτοβουλία της οποίας «ηγείται» η Βρετανία. Πάντως, τουρκικά δημοσιεύματα ανέφεραν πριν από λίγες ημέρες ότι Βρετανοί αξιωματούχοι κατάφεραν να πείσουν τους Γάλλους ομολόγους τους, εξασφαλίζοντας την άδεια εξαγωγής του Meteor στην Τουρκία, αν και ακόμη δεν υπάρχει επίσημη τοποθέτηση. Στα τέλη Δεκεμβρίου, ωστόσο, βρετανικά Eurofighter προσγειώθηκαν στην Αγκυρα ώστε να επιθεωρηθούν από τα κλιμάκια της τουρκικής αεροπορίας.
Ο πύραυλος
Την απόκτηση των Meteor είχε θέσει και η Ελλάδα ως προϋπόθεση για την απόκτηση των Rafale από τη γαλλική Dassault. Με την προσθήκη των μαχητικών αλλά και του πυραύλου στο ελληνικό οπλοστάσιο, οι επιχειρησιακές δυνατότητες της Πολεμικής Αεροπορίας εκτοξεύτηκαν, ανοίγοντας θεαματικά την ψαλίδα σε σχέση με την Τουρκία, η οποία δεν διαθέτει όπλο με αντίστοιχες προδιαγραφές.
Ο Meteor είναι όπλο που προσδίδει αεροπορική υπεροχή στον χρήστη του καθώς έχε τη δυνατότητα να προσβάλει ιπτάμενο στόχο σε αποστάσεις που ξεπερνούν τα 100 χιλιόμετρα, με τη ζώνη μηδενικής διαφυγής (no escape zone) να τοποθετείται στα 60 χιλιόμετρα. Ενα «game changer» όπλο που δίνει στην Πολεμική Αεροπορία τη δυνατότητα να επιβάλει άρνηση περιοχής, «κλειδώνοντας» το Αιγαίο.
Μετά την «έξωση» της Τουρκίας από το πρόγραμμα των F-35 και την άφιξη των πρώτων Rafale στην Τανάγρα, η Αγκυρα ξεκίνησε να αναζητεί τρόπους ώστε να μειώσει τη χαοτική διαφορά ανάμεσα στις δύο αεροπορίες. Η αγορά ρωσικών αεροσκαφών θα πήγαινε την τουρκική αεροπορία χρόνια πίσω εξαιτίας της ασυμβατότητας με τα νατοϊκά συστήματα, τα Rafale ήταν εκτός συζήτησης και έτσι, μετά το «εμπάργκο» των Ηνωμένων Πολιτειών για την απόκτηση των S-400, η επιλογή των Eurofighter ήταν σχεδόν αναμενόμενη.
Νέα όπλα για F-16 και F-35: Τι περιλαμβάνει ο σχεδιασμός του αεροπορικού επιτελείου
Αν και η Τουρκία έχει τους αριθμούς, η Ελλάδα στοχεύει στη διατήρηση της ποιοτικής υπεροχής με τα αναβαθμισμένα F-16 Viper, τα Rafale και μελλοντικά τα F-35. Ωστόσο, η πιθανή αποδέσμευση του Meteor στην Αγκυρα, με την προσθήκη των EF-2000, θα μειώσει σημαντικά την ψαλίδα ανάμεσα στις δύο πλευρές.
Άμυνα
Περί μισθών σε σύγκριση με τις τουρκικές ένοπλες δυνάμεις
Πόσο αμείβονται στην Τουρκία στρατηγοί, ταξίαρχοι, λοχαγοί, ανθυπολοχαγοί, υπαξιωματικοί με αφορμή τις εκκαθαρίσεις στις ελληνικές ΕΔ και την ανάγκη στήριξης του προσωπικού

Γράφει ο Λάζαρος Καμπουρίδης
ΠΕΡΙ ΑΡΙΘΜΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΩΝ ΕΝΟΠΛΩΝ ΔΥΝΑΜΕΩΝ ΣΕ ΣΥΓΚΡΙΣΗ ΜΕ ΤΙΣ ΤΟΥΡΚΙΚΕΣ ΕΝΟΠΛΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ
1. ΝΕΟΙ ΜΙΣΘΟΙ ΣΤΙΣ ΤΟΥΡΚΙΚΕΣ ΕΝΟΠΛΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ
ΣΤΡΑΤΗΓΟΣ: 3.883 Ευρώ.
ΤΑΞΙΑΡΧΟΣ: 3.280 Ευρώ.
ΛΟΧΑΓΟΣ: 2.196 Ευρώ.
ΑΝΘΥΠΟΛΟΧΑΓΟΣ: 1.914 Ευρώ.
ΜΟΝΙΜΟΣ ΛΟΧΙΑΣ:: 1,710 Ευρώ.
ΕΙΔΙΚΕΥΜΕΝΟΣ ΛΟΧΙΑΣ (ΕΜΘ): 1.570 Ευρώ.
ΣΥΜΒΑΣΙΟΥΧΟΣ ΟΠΛΙΤΗΣ (ΕΠΟΠ): 1.237 Ευρώ.
Σημ.: Ο υπολογισμός έγινε με σημερινή ισοτιμία ευρώ – λίρας: 37,34.
2. Οι Τούρκοι όμως δεν προχώρησαν σε μείωση του στρατιωτικού προσωπικού με εκκαθαρίσεις σε συνταγματάρχες – Ταξιάρχους και υποστρατήγους για να αυξήσουν τους μισθούς των υπολοίπων. Αντιθέτως αυξάνουν την δύναμη των Τουρκικών Ενόπλων Δυνάμεων (ΤΕΔ) από το 2016 και μετά με γοργούς ρυθμούς.
Η δύναμη του στρατιωτικού προσωπικού των ΤΕΔ (μετά το πραξικόπημα της 15ης Ιουλίου) ήταν 350.293 ενώ το 2020 έφτασε τις 456.064.
Από το 2020 και μετά εφαρμόζεται πρόγραμμα πρόσληψης Συμβασιούχων Οπλιτών (ΕΠΟΠ) με ρυθμούς 15 περίπου χιλ. ανά έτος.
3. Η Άμυνα της Χώρας δεν αφορά μόνο την προμήθεια εξοπλισμών αλλά κυρίως το προσωπικό που θα χειρίζεται τους εξοπλισμούς, με δεδομένο ότι υφίσταται ορατή – καθημερινά αυξανόμενη τουρκική απειλή.
Η δύναμη του προσωπικού ρυθμίζεται ανάλογα με τις ανάγκες οι οποίες προκύπτουν από τις απειλές και την επιχειρησιακή Αποστολή η οποία διαμορφώνεται με σκοπό την αντιμετώπιση των απειλών και όχι με δημοσιονομικά κριτήρια.
Μπορεί να επικαλείσαι την ανάγκη ενός ευέλικτου και αποτελεσματικού στρατού αυτό όμως δεν επιτυγχάνεται με τις μειώσεις στις δυνάμεις των ανωτέρων – ανωτάτων αξιωματικών. Ο ευέλικτος δεν μπορεί να είναι αποτελεσματικός όταν η απειλή απέναντί σου γιγαντώνεται καθημερινά σε αριθμούς προσωπικού και εξοπλισμών.
Ο αριθμός των ανωτέρων – ανωτάτων αξιωματικών δεν είναι μεγάλος αλλά φαίνεται μεγάλος επειδή είναι πολύ μικρός ο αριθμός των κατωτέρων αξιωματικών και των υπαξιωματικών. Θα πρέπει λοιπόν να αυξηθούν οι αριθμοί των τελευταίων.
Απαιτείται άμεση αύξηση της θητείας, καθιέρωσης νέων κινήτρων για προσέλκυση των νέων στις στρατιωτικές σχολές και επιτάχυνση του προγράμματος πρόσληψης νέων ΕΠΟΠ.
Άμυνα
Πλοία φαντάσματα, πλωτά drones με αυτόνομα οπλικά συστήματα, κατασκοπευτικές χρήσεις και δυνατότητες ηλεκτρονικού πολέμου
Τα drones και η τεχνητή νοημοσύνη ξαναγράφουν το εγχειρίδιο κανόνων για τον ναυτικό πόλεμο — με αβέβαιες συνέπειες

Επιμέλεια: Γιάννης Πεγειώτης
- ΤΑ ΠΛΟΙΑ ΦΑΝΤΑΣΜΑΤΑ ΤΑ ΠΛΩΤΑ DRONES ME AYTONOMA ΟΠΛΙΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΚΑΤΑΣΚΟΠΕΥΤΙΚΕΣ ΧΡΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΕΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΥ ΠΟΛΕΜΟΥ
- ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΑΠΟ ΚΑΝΑΔΑ ΡΩΣΣΙΑ ΗΠΑ ΚΑΙ ΤΗ ΒΑΣΙΛΙΚΟ ΝΑΥΤΙΚΟ ΤΗΣ ΜΕΓΑΛΗΣ ΒΡΕΤΤΑΝΙΑΣ
- Τα drones και η τεχνητή νοημοσύνη ξαναγράφουν το εγχειρίδιο κανόνων για τον ναυτικό πόλεμο — με αβέβαιες συνέπειες
1.Η Ρωσία αναπτύσσει την παραγωγή σκαφών χωρίς πλήρωμα για το Ναυτικό
Σύμφωνα με τον Nikolay Patrushev, αυτό το έργο θα περιλαμβάνει τους απαραίτητους οικονομικούς πόρους, καθώς και το καλύτερο προσωπικό – όχι μόνο στρατιωτικό, αλλά και πολιτικό, συμπεριλαμβανομένων εκείνων από κορυφαίες εταιρείες στον τομέα της υψηλής τεχνολογίας
ΜΟΣΧΑ, 28 Ιανουαρίου. /TASS/. Η παραγωγή σκαφών χωρίς πλήρωμα για το ρωσικό Πολεμικό Ναυτικό έχει αυξηθεί σημαντικά και η τεχνητή νοημοσύνη θα εφαρμοστεί για τη δημιουργία νέων τύπων τέτοιων προϊόντων, δήλωσε σε συνέντευξή του ο Nikolay Patrushev, βοηθός του Ρώσου προέδρου και Πρόεδρος του Ναυτιλιακού Συμβουλίου. Rossiyskaya Gazeta
“Το ρωσικό ναυτικό εξοπλίζεται ήδη με σκάφη χωρίς πλήρωμα. Η παραγωγή τους έχει αυξηθεί σημαντικά, λαμβάνοντας υπόψη την εμπειρία της ειδικής στρατιωτικής επιχείρησης”, είπε ο Patrushev.
Σημείωσε ότι «τη δημιουργία νέων τύπων σκαφών χωρίς πλήρωμα, ανώτερων από ξένα μοντέλα, θα διεκπεραιωθεί από ένα ενιαίο κέντρο αρμοδιοτήτων για την ανάπτυξη υποβρύχιων οχημάτων χωρίς πλήρωμα και ρομποτικών συγκροτημάτων για το Πολεμικό Ναυτικό».
Σύμφωνα με τον βοηθό του προέδρου, αυτό το έργο θα περιλαμβάνει τους απαραίτητους οικονομικούς πόρους, καθώς και το καλύτερο προσωπικό – όχι μόνο στρατιωτικό, αλλά και πολιτικό, συμπεριλαμβανομένων εκείνων από κορυφαίες εταιρείες στον τομέα της υψηλής τεχνολογίας.
«Η τεχνητή νοημοσύνη και οι τεχνολογίες μηχανικής μάθησης αναμένεται να χρησιμοποιηθούν για τη δημιουργία νέων τύπων σκαφών χωρίς πλήρωμα», είπε ο Patrushev.
2.Το ναυτικό εξετάζει την ανάπτυξη «στόλου-φαντάσματα» — πολεμικά πλοία που δεν χρειάζονται πληρώματα
Σύμμαχοι όπως οι ΗΠΑ αρχίζουν να πειραματίζονται με πλοία χωρίς πλήρωμα – ο Καναδάς θα μπορούσε να είναι ο επόμενος
Ο καναδικός στρατός σταθμίζει πόσα και τι είδους πολεμικά πλοία «προαιρετικά πληρώματος» θα χρειαστεί στο μέλλον καθώς η τεχνολογία των drone και η τεχνητή νοημοσύνη αλλάζουν το πρόσωπο της ναυτικής μάχης, λέει ο διοικητής του ναυτικού.
Ο αντιναύαρχος Angus Topshee
Το Πολεμικό Ναυτικό των ΗΠΑ δοκιμάζει μη επανδρωμένα σκάφη επιφανείας (USV) τα τελευταία χρόνια και η ιδέα έχει αποδειχθεί αρκετά επιτυχημένη ώστε οι Αμερικανοί να οργανώσουν μεσαία και μεγάλα USV σε μια μοίρα στον Ειρηνικό. Μια δεύτερη τέτοια μονάδα του Πολεμικού Ναυτικού των ΗΠΑ, η οποία θα λειτουργεί παράλληλα με παραδοσιακά πληρωμένα πολεμικά πλοία, αναμένεται να συγκεντρωθεί αυτόν τον μήνα.
Οι μη επανδρωμένες μοίρες ονομάζονται ανεπίσημα «στόλοι-φαντάσματα». Ο Καναδάς μόλις αρχίζει να μελετά την έννοια.
«Δεν έχουμε καταλάβει τι ποσοστό θέλουμε», είπε ο Topshee, αναφερόμενος στην ισορροπία μεταξύ επανδρωμένων και μη επανδρωμένων σκαφών.
Είπε ότι οι ναυτικοί σχεδιαστές που διεξάγουν μια νέα μελέτη συνδυασμού στόλου θέτουν στον εαυτό τους μια σειρά από ερωτήσεις καθώς εξετάζουν τα διάφορα είδη αυτόνομων πλοίων που θα μπορούσαν να είναι διαθέσιμα.
“Ποιο είναι το σωστό μείγμα για το μέλλον καθώς αντικαθιστούμε τα θαλάσσια αμυντικά πλοία μας στο δρόμο;” είπε. “Ποια είναι η σωστή ικανότητα να έχουμε; Πώς μπορούμε να ενισχύσουμε το Canadian Surface Combatant” – την επόμενη γενιά πολεμικών πλοίων – “με το σωστό συνδυασμό αισθητήρων;”
Ένα ουκρανικό μη επανδρωμένο θαλάσσιο όχημα Magura V5 συμμετέχει σε έκθεση στρατιωτικού εξοπλισμού και όπλων σε άγνωστη τοποθεσία στην Ουκρανία στις 13 Απριλίου 2024. (Valentyn Ogirenko/Reute
Η μελέτη εξετάζει πέρα από τα τηλεχειριζόμενα, γεμάτα εκρηκτικά ταχύπλοα που η Ουκρανία χρησιμοποιεί με μεγάλη αποτελεσματικότητα για να επιτεθεί στον ρωσικό στόλο της Μαύρης Θάλασσας. Εξετάζει μεγαλύτερα σκάφη, όπως το ναρκαλιευτικό Sea Hunter των 145 τόνων του Ναυτικού των ΗΠΑ.
Οι υπολογιστές οδηγούν και ελέγχουν το πλοίο, με έναν άνθρωπο σε άλλο σκάφος να παρακολουθεί πάντα και να είναι έτοιμος να αναλάβει εξ αποστάσεως, εάν είναι απαραίτητο. Το πλοίο μπορεί να περιπολεί χωρίς ανθρώπους στο τιμόνι, χρησιμοποιώντας οπτική καθοδήγηση και ραντάρ για να μείνει μακριά από άλλα πλοία και εμπόδια.
Στην πρόσφατη μελέτη της για το μέλλον του ναυτικού της, η Αυστραλία δήλωσε ότι θα αυξήσει τα πληρωμένα πολεμικά πλοία της με μη επανδρωμένα πλοία.
Το σχέδιο ενίσχυσης του αυστραλιανού στόλου περιλαμβάνει μη επανδρωμένα 20 αντιτορπιλικά και φρεγάτες και έξι Large Optionally Crewed Su
Τα LOSV έχουν κεντρίσει το ενδιαφέρον του Topshee.
«Πιστεύω ότι τα προαιρετικά πληρώματα [πλοία] θα είναι ένα μεγάλο μέρος αυτού στο μέλλον», είπε.
“Το εξετάζω πολύ προσεκτικά γιατί πιστεύω ότι είναι σίγουρα κάτι που μπορούμε να ενσωματώσουμε στο πρόγραμμα Canadian Surface Com
Ένα αυτοκαθοδηγούμενο στρατιωτικό πλοίο μήκους 132 ποδιών κάθεται σε έναν θαλάσσιο τερματικό σταθμό τη Δευτέρα 2 Μαΐου 2016 στο Σαν Ντιέγκο. (Το Associated Press)
Οι Ηνωμένες Πολιτείες έχουν προχωρήσει αρκετά στα σχέδιά τους για την ανάπτυξη μικτού στόλου.
Το US Naval Institute News
Ο ιστορικός του ναυτικού Marc Milner του Πανεπιστημίου του New Brunswick είπε ότι ο πολλαπλασιασμός των μη επανδρωμένων πλοίων θα είναι ιδιαίτερα σημαντικός για ναυτικές επιχειρήσεις κοντά στις ακτές. Είπε ότι τα επανδρωμένα ναυτικά αγωνίζονται να αντιμετωπίσουν τον αντισυμβατικό πόλεμο στην Ερυθρά Θάλασσα και στη Μαύρη Θάλασσα στα ανοικτά των ακτών της Ουκρανίας και της Ρωσίας.
«Αυτό που συνέβη την τελευταία δεκαετία, ιδιαίτερα με τον πολλαπλασιασμό των παράκτιων πυραυλικών συστημάτων όπως οι Χούτι που χρησιμοποιούν, αλλά και με συστήματα drone, έκανε τα παράκτια ύδατα όλο και πιο δύσκολα για τα ναυτικά», είπε ο Μίλνερ.
Ένα πιθανό στοιχείο αυτού του νέου κύματος όπλων δεν έχει εμφανιστεί ακόμα, είπε.
«Αυτή τη στιγμή, από ό,τι μπορώ να δω, δεν έχουμε να κάνουμε με σμήνη drones», είπε ο Milner, αναφερόμενος στην τακτική της χρήσης πολλαπλών drones για να στοχεύσει ένα μόνο επανδρωμένο πλοίο επιφανείας ή υποβρύχιο.
Το Πολεμικό Ναυτικό των ΗΠΑ εργάζεται πάνω στην ιδέα. Πειραματίστηκε με τα μεσαία και μεγάλα USV του για να τελειοποιήσει αυτό που ονομάζεται επίθεση “hellscape” – χρησιμοποιώντας σμήνη μη επανδρωμένων πλατφορμών για να επιτεθεί σε εχθρικούς στόχους.
Προς το παρόν, είπε ο Μίλνερ, οι απειλές που αντιμετωπίζουν τα συμβατικά ναυτικά στα παράκτια ύδατα είναι διαχειρίσιμες.
“Αλλά ο κίνδυνος στα παράκτια ύδατα αυξανόταν καθ’ όλη τη διάρκεια του 21ου αιώνα, κυρίως από φθηνά επίγεια πυραυλικά συστήματα και ο φόβος είναι ολοένα και περισσότερο ότι αυτά θα κατακλύσουν την άμυνα μεμονωμένων πλοίων”, είπε.
3.Το Βασιλικό Ναυτικό δοκίμασε με επιτυχία ένα σκάφος χωρίς πλήρωμα που πλέει στα πολυσύχναστα νερά Solent, ελεγχόμενο από απόσταση από το πειραματικό πλοίο XV Patrick Blackett.
Σύμφωνα με μια ενημέρωση από το Βασιλικό Ναυτικό, οι δοκιμές παρουσίασαν τη δυνατότητα του άκαμπτου φουσκωτού σκάφους Pacific 24 να λειτουργεί αυτόνομα και μέσω τηλεχειρισμού, προσομοιώνοντας διάφορα επιχειρησιακά σενάρια.
Οι δοκιμές μιας εβδομάδας δοκίμασαν το σκάφος, γνωστό ως APAC (Autonomous PACific), σε δύσκολες συνθήκες, όπως θαλασσοταραχή και χιόνι, για να ωθήσουν τα συστήματα και το λογισμικό του στα όριά τους. Δοκιμασμένο στο παρελθόν στην Πορτογαλία κατά τη διάρκεια της άσκησης Repmus του ΝΑΤΟ, σηματοδότησε τις εναρκτήριες δοκιμές του APAC στα ύδατα του Ηνωμένου Βασιλείου.
Οι δοκιμές περιελάμβαναν τόσο προ-προγραμματισμένους αυτόνομους ελιγμούς όσο και τηλεχειρισμό από έναν Royal Marine στο XV Patri
Το APAC είναι μια παραλλαγή του Pacific 24, που χρησιμοποιείται σε διασώσεις, αναχαίτιση ναρκωτικών και μεταφορές από πλοίο σε ακτή. Προσαρμόζοντας το σκάφος για αυτόνομη χρήση, το Βασιλικό Ναυτικό στοχεύει να διευρύνει τις επιχειρησιακές του εφαρμογές, συμπεριλαμβανομένων των πληροφοριών, της επιτήρησης, της αναγνώρισης και της προστασίας δύναμης.
Εξοπλισμένο με κάμερες και αισθητήρες, το APAC μετέφερε ζωντανά δεδομένα πίσω στις μονάδες ελέγχου του XV Patrick Blackett. Το σύστημα μπορεί επίσης να εξοπλιστεί με πρόσθετους αισθητήρες ή όπλα, επιτρέποντας στο σκάφος να εκτελεί αποστολές υψηλού κινδύνου χωρίς να θέτει σε κίνδυνο τα μέλη του πληρώματος.
«Αυτή είναι η πρώτη φορά που ένα πλήρως αυτόνομο και χωρίς πλήρωμα σκάφος λειτουργεί στα ύδατα του Ηνωμένου Βασιλείου», δήλωσε ο διοικητής Michael Hutchinson, διοικητής του XV Patrick Blackett.
«Η ενσωμάτωση συστημάτων πληρώματος και μη πληρώματος είναι ένα τεράστιο βήμα προς τα εμπρός για το Βασιλικό Ναυτικό. Αυτές οι δοκιμές αποτελούν τη ραχοκοκαλιά για περαιτέρω ενσωμάτωση της αυτόνομης τεχνολογίας σε μελλοντικές λειτουργίες».
Επί του παρόντος, η εμβέλεια του APAC περιορίζεται σε μικρές αποστάσεις από τη μονάδα ελέγχου του στο XV Patrick Blackett. Ωστόσο, διερευνάται η χρήση drones για την επέκταση του εύρους ελέγχου. Η ομάδα NavyX, οι ειδικοί στην αυτόνομη τεχνολογία του Βασιλικού Ναυτικού, σχεδιάζει να αξιοποιήσει αυτές τις δοκιμές με περαιτέρω δοκιμές το επόμενο έτος.
Ο διοικητής Hutchinson πρόσθεσε: «Η λειτουργία του APAC μέσα και έξω από το λιμάνι του Πόρτσμουθ είναι κάτι που θέλουμε να κάνουμε πιο συχνά, καθιστώντας το τον κανόνα. Αυτό το σκάφος δείχνει πώς μπορούμε να προσαρμόσουμε τα υπάρχοντα περιουσιακά στοιχεία για αυτόνομη χρήση, επεκτείνοντας τις δυνατότητες και τις εφαρμογές τους».
-
Ενδιαφέροντα2 μήνες πριν
Αποκάλυψη του ηθοποιού Κωστή Σαββιδάκη! Κόπηκε ταινία στην Ελλάδα από φεστιβάλ επειδή προέβαλλε την Ορθοδοξία
-
Αθλητικά3 μήνες πριν
Δεν πούλησε οπαδισμό! Δεν έπαιξε σε τουρκική ομάδα που θα τον απογείωνε οικονομικά – Αντώνης Φώτσης: Ο καλύτερος Έλληνας καλαθοσφαιριστής… ever
-
Πολιτική1 εβδομάδα πριν
Αποκάλυψη Στρος Καν! Με έφαγαν οι ΗΠΑ όπως και τον Καραμανλή!
-
Διεθνή2 μήνες πριν
Οι Ουκρανοί ακολουθούν το… δόγμα Μπάιντεν! Χτύπησαν με ATACMS τη Ρωσία – Οδηγούμαστε σε πυρηνικό ολοκαύτωμα;
-
Απόψεις3 ημέρες πριν
Διαβεβαιώνω τον κ. Μητσοτάκη ότι η κυβέρνησή του δεν έχει μέλλον
-
Πολιτική3 μήνες πριν
Αρμενική Εθνική Επιτροπή Ελλάδος: Μόνον 12 Έλληνες ευρωβουλευτές υπέγραψαν την δήλωση αιτημάτων προς το Αζερμπαϊτζάν, εν όψει της COP29.
-
Αθλητικά3 μήνες πριν
Πονάει η λέξη ελευθερία! Οι Τούρκοι ζητούν τιμωρία της Ανόρθωσης για πανό με μήνυμα απελευθέρωσης της Κύπρου σε ματς με τη Μπούρσασπορ
-
Ενδιαφέροντα3 μήνες πριν
Σε νέα φάση η εξερεύνηση του Διαστήματος! Οι Ιάπωνες έστειλαν ξύλινο δορυφόρο