Ακολουθήστε μας

Ουκρανία

Ρώσος υφ. Εξωτερικών: Κανένα ενδεχόμενο συνομιλιών με το Κίεβο ή τη Δύση το τρέχον διάστημα

Δημοσιεύτηκε

στις

Καθώς οι ΗΠΑ έχουν πλέον πάρει την απόφαση να στείλουν βαριά άρματα μάχης στην Ουκρανία, δεν υπάρχει κανένας λόγος για τη Μόσχα να συζητήσει με το Κίεβο ή αυτούς που κινούν τα νήματα της ουκρανικής κυβέρνησης – «μαριονέτας», δήλωσε ο υφυπουργός Εξωτερικών της Ρωσίας Σεργκέι Ριάμπκοφ, όπως μεταδίδει σήμερα το ρωσικό πρακτορείο ειδήσεων RIA.

Κατά την άποψη του κ. Ριάμπκοφ, ουδείς στη Δύση έχει αναλάβει σοβαρή πρωτοβουλία για να επιλυθεί η ουκρανική κρίση.

«Μικρά βήματα»

Ο ανώτερος ρώσος διπλωμάτης είπε πως θα χρειαστεί να γίνουν «μικρά βήματα» για να πλησιάσουν σε συμφωνία για διμερή ζητήματα που εκκρεμούν η Ρωσία και οι ΗΠΑ.

«Ελπίζουμε ότι η τακτική των μικρών βημάτων θα μας επιτρέψει να φθάσουμε σε αμοιβαία αποδεκτές λύσεις για τα πιο σημαντικά ζητήματα στη διμερή ατζέντα», είπε ο κ. Ριάμπκοφ.

Απίθανη η ανταλλαγή όλων των κρατουμένων

Μόσχα και Ουάσιγκτον θα συνεχίσουν να συζητούν για την ανταλλαγή κρατουμένων, όμως μοιάζει απίθανο να καταλήξουν σε συμφωνία για την ανταλλαγή όλων των προσώπων που κρατά η μια και η άλλη χώρα, είπε ακόμη ο ρώσος υφυπουργός Εξωτερικών.

Το 2022 οι δύο χώρες αντάλλαξαν τη Μπρίτνι Γκράινερ, αστέρι του μπάσκετ, με τον Βίκτορ Μπουτ, διαβόητο έμπορο όπλων. Οι ΗΠΑ επιδιώκουν την απελευθέρωση του πρώην πεζοναύτη Πολ Γουίλαν, που φυλακίστηκε το 2020 από τις ρωσικές αρχές με την κατηγορία της «κατασκοπείας».

Ζαπορίζια

Οι διαπραγματεύσεις για τη δημιουργία ασφαλούς ζώνης γύρω από το πυρηνικό ηλεκτροπαραγωγικό εργοστάσιο στην περιφέρεια Ζαπορίζια της Ουκρανίας, που βρίσκεται στα χέρια του ρωσικού στρατού, είναι δύσκολες και το Κίεβο μοιάζει να προσπαθεί να κερδίσει χρόνο, ανέφερε ακόμα ο κ. Ριάμπκοφ.

«Καθώς συνεχίζονται ακόμη οι διαβουλεύσεις με τον ΔΟΑΕ (σ.σ. τον Διεθνή Οργανισμό Ατομικής Ενέργειας), δεν θα ήταν σωστό να δημοσιοποιήσουμε πληροφορίες για τις παραμέτρους της ζώνης ασφαλείας του πυρηνικού ηλεκτροπαραγωγικού εργοστασίου στη Ζαπορίζια. Η διαδικασία της διαπραγμάτευσης δεν προχωρά με ευκολία», επισήμανε ο διπλωμάτης.

«Παραδώσαμε τις προτάσεις μας στον Ραφαέλ Γκρόσι, τον γενικό διευθυντή του Οργανισμού. Εξ όσων γνωρίζουμε, το Κίεβο δεν έχει ακόμη δώσει ξεκάθαρη απάντηση στην πρωτοβουλία του επικεφαλής του ΔΟΑΕ. Κατά τα φαινόμενα απλά προσπαθεί να κερδίσει χρόνο»

Νέα START

Στη συνέντευξή του στο RIA ο κ. Ριάμπκοφ προειδοποίησε ακόμα πως είναι «αρκετά πιθανό» η Νέα START, η συμφωνία για τον έλεγχο των πυρηνικών εξοπλισμών της χώρας του και των ΗΠΑ, να τερματιστεί μετά το 2026.

«Αυτό είναι αρκετά πιθανό σενάριο», ανέφερε.

Οι συνομιλίες των δύο χωρών με τα μεγαλύτερα πυρηνικά οπλοστάσια στον κόσμο για την επανέναρξη των επιθεωρήσεων δυνάμει της συμφωνίας, η ισχύς της οποίας θα εκπνεύσει το 2026, ακυρώθηκαν την τελευταία στιγμή τον Νοέμβριο. Οι δυο πλευρές δεν έχουν συμφωνήσει καν στο χρονοδιάγραμμα για ενδεχόμενες νέες διαπραγματεύσεις.

Πηγή: skai.gr
Συνέχεια ανάγνωσης

Γαλλία

Γαλλικά Mirage στην Ουκρανία το 2025!

Το Παρίσι μπορεί να προμηθεύσει το Κίεβο όχι περισσότερα από έξι μαχητικά.

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Mirage 2000 σχεδιάζει να παραδώσει η Γαλλία στην Ουκρανία το πρώτο εξάμηνο του 2025. Αυτό υποστήριξε ο υπουργός Άμυνας της Γαλλίας, Sebastien Lecornu, ο οποίος ανέφερε πως τα μαχητικά θα είναι εξοπλισμένα με νέο εξοπλισμό, ιδίως όπλα αέρος-εδάφους.

«Το βασικό είναι η εκπαίδευση πιλότων και μηχανικών, η οποία συνεχίζεται στη Νανσί» υπογράμμισε ο Γάλλος υπουργός Άμυνας. Στις αρχές Ιουνίου, ο Γάλλος πρόεδρος Emmanuel Macron δήλωσε ότι το Παρίσι θα ξεκινήσει ένα πρόγραμμα εκπαίδευσης για Ουκρανούς πιλότους καθώς και ότι σχεδιάζει να συντονίσει τη μεταφορά μαχητικών Mirage 2000-5 στο Κίεβο.

Όπως είχε αναφέρει, η εκπαίδευση των πιλότων επρόκειτο να διαρκέσει πέντε έως έξι μήνες και παραδέχτηκε ότι οι παραδόσεις αεροσκαφών θα μπορούσαν να ξεκινήσουν στα τέλη του τρέχοντος έτους.
Σύμφωνα με την εφημερίδα La Tribune de Dimanche, η Γαλλία μπορεί να προμηθεύσει στην Ουκρανία όχι περισσότερα από έξι μαχητικά.

To δελταπτέρυγο της Dassault

Το Dassault Mirage 2000 είναι ένα γαλλικό πολλαπλών χρήσεων, μονοκινητήρων, πτέρυγας δέλτα , τέταρτης γενιάς μαχητικό τζετ που κατασκευάζεται από την Dassault Aviation . Σχεδιάστηκε στα τέλη της δεκαετίας του 1970 ως ελαφρύ μαχητικό για να αντικαταστήσει το Mirage III για τη Γαλλική Πολεμική Αεροπορία ( Armée de l’air ). Το Mirage 2000 εξελίχθηκε σε ένα αεροσκάφος πολλαπλών ρόλων με πολλές παραλλαγές που αναπτύχθηκαν, με πωλήσεις σε πολλά έθνη. Αργότερα αναπτύχθηκε στις παραλλαγές χτυπήματος Mirage 2000N και 2000D , στο βελτιωμένο Mirage 2000-5 και σε αρκετές παραλλαγές εξαγωγής. Κατασκευάστηκαν πάνω από 600 αεροσκάφη και ήταν σε υπηρεσία με εννέα έθνη.

Το Mirage 2000 είναι ένα υπερηχητικό μαχητικό αεροσκάφος μεταλλικής κατασκευής που μοιράζεται τη γενική διάταξη πτερυγίων δέλτα με το Mirage III, αλλά ενσωματώνει αεροηλεκτρονικές προόδους που βοηθούν στην υπέρβαση των αεροδυναμικών περιορισμών του τελευταίου. Το λεπτό πτερύγιο του αεροσκάφους έχει σάρωση προς τα πίσω στην πρόσοψη 58° και σάρωση προς τα πίσω 3,5° προς τα εμπρός. Οι επιφάνειες πτήσης στα φτερά αποτελούνται από τέσσερα elevons και τέσσερα πηχάκια πρόσφατης ακμής . Ένα χαρακτηριστικό του πτερυγίου δέλτα είναι ότι προσφέρει μια σχετικά μεγάλη περιοχή πτερυγίων για ένα συγκεκριμένο σχέδιο, μειώνοντας έτσι τη φόρτωση των πτερυγίων. Το φτερό ενός Mirage 2000 έχει εμβαδόν 41 m 2 , δίνοντάς του φόρτωση πτερυγίων περίπου 77 lb/sq ft με βάρος απογείωσης 33.000 lb, καθιστώντας το πολύ πιο ευέλικτο από το F-15 και το παρόμοιου μεγέθους F- 16, το οποίο έχει φόρτωση πτερυγίων 110 lb/sq ft. Σε κανονικό φορτίο μάχης, ωστόσο, η φόρτιση των πτερυγίων μειώνεται στα 45 lb/sq ft. Ένα σχετικό πλεονέκτημα της σχεδίασης των πτερυγίων δέλτα, και ειδικά η ανάμειξη του Mirage 2000 ρίζα πτερυγίου και κινητήρα, είναι ότι θα μπορούσε να φιλοξενήσει περισσότερο καύσιμο, καθώς οι εσωτερικές δεξαμενές καυσίμου του αεροσκάφους μπορούν να μεταφέρουν πάνω από 900 γαλόνια καυσίμου, περισσότερα από 200 γαλόνια σε σχέση με το Mirage III. Η άτρακτος του αεροσκάφους είναι παραδοσιακής μονοκόκ κατασκευής σχεδόν εξ ολοκλήρου από μέταλλο. Η άτρακτος έχει οριστεί να διατηρεί μια σταθερή περιοχή διατομής μαζί με το πτερύγιο δέλτα για ελαχιστοποίηση της οπισθέλκουσας. 

Το αεροσκάφος χρησιμοποιεί αναδιπλούμενο τρίκυκλο προσγείωσης της Messier-Dowty , με διπλούς τροχούς μύτης και έναν μόνο τροχό σε κάθε κύριο εργαλείο. Κάτω από την ουρά μπορεί να τοποθετηθεί ένα άγκιστρο ουράς διαδρόμου ή ένα φέρινγκ για ένα αλεξίπτωτο φρένων , το οποίο μπορεί να λειτουργεί σε συνδυασμό με τα φρένα άνθρακα του συστήματος προσγείωσης για να μειώσει τις αποστάσεις προσγείωσης. Ένας αφαιρούμενος καθετήρας ανεφοδιασμού μπορεί να τοποθετηθεί μπροστά από το πιλοτήριο , ελαφρώς μετατοπισμένος προς τα δεξιά του κέντρου.

Ένα αερόφρενο τοποθετείται πάνω και κάτω από κάθε πτερύγιο σε διάταξη πολύ παρόμοια με αυτή του Mirage III. Ένα αισθητά ψηλότερο ουραίο πτερύγιο επιτρέπει στον πιλότο να διατηρεί τον έλεγχο στο AoAs μετά τις 25°, υποβοηθούμενο από τις μικρές λωρίδες που τοποθετούνται κατά μήκος κάθε εισαγωγής αέρα. Ορισμένα σύνθετα υλικά έχουν χρησιμοποιηθεί για τα πτερύγια, το πηδάλιο, τα elevons και διάφορα πάνελ πρόσβασης, με αποτέλεσμα να εξοικονομείται βάρος περίπου 100 kg. Το Mirage 2000 έχει διακριθεί για τον εξαιρετικό χειρισμό του, ειδικά δεδομένου του σχεδιασμού του με δέλτα πτερύγια. 

Οι μηχανικοί της Dassault έχουν ενσωματώσει στη σχεδίαση έναν ορισμένο βαθμό χαλαρής σταθερότητας καθώς το κέντρο βάρους, ή το ουδέτερο σημείο, τοποθετείται μπροστά από το κέντρο πίεσης, ενισχύοντας την ικανότητα ελιγμών. Ενσωματώνει χειριστήρια αρνητικής σταθερότητας και fly-by-wire με τέσσερις αναλογικούς υπολογιστές . Όπως αποδείχθηκε για πρώτη φορά στο Farnborough Airshow του 1978, τέτοια σχέδια, καθώς και η χρήση δυναμικών χειριστηρίων ελεγχόμενων από υπολογιστή ήταν ικανά να ξεπεράσουν τις ελλείψεις των πτερύγων δέλτα που σχετίζονται με τον κακό έλεγχο χαμηλής ταχύτητας, διατηρώντας παράλληλα τα πλεονεκτήματα, όπως η χαμηλή αντίσταση, χαμηλή διατομή ραντάρ , ιδανική αεροδυναμική υψηλής ταχύτητας και μεγάλος εσωτερικός όγκος, καθώς και απλότητα, που παρέχεται από την απουσία οριζόντιων επιφανειών ουράς. 

Το σύστημα ελέγχου πτήσης αεροσκαφών είναι fly-by-wire, με δύο διακριτούς τρόπους λειτουργίας. [ 20 ] Το πρώτο επιτρέπει απεριόριστες λειτουργίες εντός του πλήρους επιτρεπόμενου φακέλου πτήσης του και χρησιμοποιείται όταν φέρει μόνο όπλα αέρος-αέρος. Το δεύτερο χρησιμοποιείται κατά τη μεταφορά δεξαμενών καυσίμου, πυρομαχικών αέρος-εδάφους ή συνδυασμού και των δύο. Αυτός ο δεύτερος τρόπος λειτουργίας λειτουργεί ως περιοριστής g, αποτρέποντας τα βαρύτερα πυρομαχικά από το να καταστρέψουν τους πυλώνες στους οποίους είναι τοποθετημένοι και εμποδίζοντας την πιθανή απομάκρυνσή τους από τους πυλώνες από υπερβολική δύναμη G.

Συνέχεια ανάγνωσης

Video

Σάββας Καλεντερίδης: Πραγματοποίησε το Ιράν πυρηνική δοκιμή;

Ο Σάββας Καλεντερίδης στην εκπομπή της Δευτέρας 7 Οκτωβρίου 2024

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Θέματα Εκπομπής 7ης Οκτωβρίου 2024
1. Ο Παπαχελάς προειδοποιεί: Η Ελλάδα πρέπει να αποφύγει την πολιτική αποσταθεροποίηση
2. Κύπρος: Οι Τούρκοι στρατηγοί επιδιώκουν να καταλαβουν τη μισή νεκρή γραμμή 18:00
3. Τουρκία: “Βρώμικη” συμφωνία Βερολίνου-Άγκυρας 27:10
4. Ισραήλ: Η πρώτη επέτειος της εισβολής της Χαμάς – Διαβουλεύσεις μεταξύ ΗΠΑ-Ισραήλ για την επίθεση στο Ιράν 54:45
5. ΗΠΑ: Σε θρίλερ μετατρέπεται η προεκλογική εκστρατεία στις επτά κρίσιμες πολιτείες 54:45
6. Ρωσία: Ρωσικά ΜΜΕ μεταδίδουν ότι ο σεισμός 4,5 Ρίχτερ που σημειώθηκε στο Ιράν, οφείλεται στην πρώτη πυρηνική δοκιμή του Ιράν που έκανε στην έρημο της χώρας 59:50

Συνέχεια ανάγνωσης

Video

Με κομμένη την ανάσα για τη Μέση Ανατολή

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Ζωντανή εκπομπή με τον Σταύρο Καλεντερίδη

Συνέχεια ανάγνωσης

Ινφογνώμων

Infognomon Logo

Περιηγηθείτε στα κορυφαία βιβλία του βιβλιοπωλείου μας

Προβολή όλων

Δημοφιλή