Ακολουθήστε μας

Εθνική Άμυνα

Η Πολεμική Αεροπορία επιλέγει ελικόπτερα

Δημοσιεύτηκε

στις

Mε βασικά του «όπλα» την ενσωμάτωση τεχνολογίας τελευταίας γενιάς σε όλα τα συστήματα του ελικοπτέρου, την πλήρη υποστήριξη με στόχο συνεχή διαθεσιμότητα, την αξιοπιστία αλλά και το χαμηλό σύμφωνα με τον κατασκευαστή κόστος συντήρησης το Ιταλικό best seller ελικόπτερο AW-139 αποτελεί έναν από τους βασικούς διεκδικητές του προγράμματος για τα καινούργια ελικόπτερα της Πολεμικής μας Αεροπορίας.

Το Newpost βρέθηκε στη Βόρεια Ιταλία, επισκέφθηκε το εργοστάσιο κατασκευής ελικοπτέρων AW-139 στην πόλη Vergiate κοντά στο Μιλάνο, κατέγραψε εικόνες από την γραμμή παραγωγής του ελικοπτέρου, τους χώρους εκπαίδευσης των ιπτάμενων με τους υπερσύχγρονους εξομοιωτές πτήσης, των τεχνικών και τους χώρους έρευνας και τεχνολογικής ανάπτυξης. Συνομίλησε με τους test pilot και τα στελέχη της κατασκευάστριας εταιρείας Leonardo ενώ δεν έχασε την ευκαιρία να πετάξει με ένα AW-139 στη θέση του συγκυβερνήτη πάνω από περιοχή της Βόρειας Ιταλίας και από την γραφική λίμνη Maggiore στα σύνορα Ιταλίας-Ελβετίας.

1 3

Και μόνο το γεγονός ότι ήδη περισσότερα από 1140 ελικόπτερα AW-139 έχουν πουληθεί σε περίπου 90 χώρες σε κάθε γωνιά της υφηλίου και έχουν ήδη ξεπεράσει τις 3,7 εκ ώρες πτήσης αρκεί για να χαρακτηριστεί το AW-139 ως το best seller ελικόπτερο των τελευταίων ετών ειδικά για αποστολές Έρευνας και Διάσωσης SAR(Search andRescue) ενώ αποτελεί ελικόπτερο που χρησιμοποιείται από όλες σχεδόν τις παράκτιες πετρελαϊκές εταιρείες οι οποίες διαθέτουν πλωτές γεωτρήσεις παγκοσμίως. Τουλάχιστον 500 AW-139 έχουν ήδη πουληθεί σε διαμόρφωση SAR καλύπτοντας το 53% της παγκόσμιας αγοράς και ήδη έχουν ξεπεράσει το 1 εκ ώρες πτήσεις σε Rescue και Medevacαποστολές.

Ένα από τα πιο ισχυρά πλεονεκτήματα του AW-139 αποτελεί δίχως άλλο η μεγάλη ταχύτητα την οποία μπορεί να αναπτύξει-το διαπιστώσαμε στην πτήση επίδειξης-η οποία μπορεί να φτάσει έως και τα 165 ΝΜ δηλαδή άνω των 300 χλμ την ώρα κατατάσσοντας το ελικόπτερο στην κορυφή στην κατηγορία του. Με την ταχύτητα αλλά και τον πολύ σύντομο χρόνο προετοιμασίας για απογείωση και ανάληψη αποστολής να αποτελούν σημαντικά αβαντάζ για Search and Rescue επιχειρήσεις.

Επιπλέον η μεγάλη του εμβέλεια- έως 5 ώρες στα 1200 χλμ- του δίνει τη δυνατότητα για πτήσεις σε μεγάλες αποστάσεις από τη βάση του. Χαρακτηριστικό είναι ότι σύμφωνα με τους κατασκευαστές το AW-139μπορεί να απογειωθεί από το Καστέλι στην Κρήτη να φτάσει έως τις ακτές της Λιβύης και να παραμείνει εκεί για περίπου 20 λεπτά πετώντας συνεχώς σε αποστολή Έρευνας-Διάσωσης, να περισυλλέξει από τη θάλασσα δύο ναυαγούς και να επιστρέψει με ασφάλεια πίσω στη βάση του χωρίς ανεφοδιασμό. Αντίστοιχα μπορεί να το από την Ανδραβίδα έως τις Ιταλικές ακτές ή από την Ελευσίνα έως όλα τα νησιά του Ανατολικού Αιγαίου.

Το Ιταλικό best seller ελικόπτερο μπορεί να απογειωθεί με maximumβάρος 7 τόνους και να μεταφέρει έως και 15 επιβάτες μαζί με το διμελές πλήρωμα του. Να επιχειρεί κάτω από όλες τις καιρικές συνθήκες και με κατάσταση θαλάσσης 6. Ένα από τα μεγάλα του πλεονεκτήματα για το οποίο έχει πιστοποιηθεί από τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Ασφάλειας Αεροπορίας EASA και το οποίο αναφέρεται στο εγχειρίδιο του χειριστή είναι ότι μπορεί να πετά συνεχώς για μια ώρα έχοντας πλήρη απώλεια λαδιού στο κιβώτιο μετάδοσης της κίνησης το οποίο θεωρείται το πιο κρίσιμο για την πτήση του ελικοπτέρου μηχανικό τμήμα. Ενώ επιπλέον μπορεί να πετά και με τον ένα από τους δύο Pratt & Whitney κινητήρες που διαθέτει με πλήρεις δυνατότητες ώστε να ολοκληρώσει τη αποστολή του και να επιστρέψει πίσω στη βάση του.

Η κατασκευάστρια εταιρεία έχει αναπτύξει για την υποστήριξη των ελικοπτέρων ένα Κέντρο το οποίο λειτουργεί σε 24ωρη βάση 24/7 και παρέχει τη δυνατότητα στους πελάτες επικοινωνίας είτε για την άμεση αποστολή ανταλλακτικών σε ελάχιστο χρόνο, είτε για την τεχνική βοήθεια με στόχο τη συνεχή διαθεσιμότητα η οποία σύμφωνα με την Leonardo στο AW-139 αγγίζει το 90%.Επιπλέον σύμφωνα με το κατασκευαστή τα AW-139 είναι φθηνότερα σε σχέση με τα ανταγωνιστικά ενώ και το κόστος χρήσης τους ανά ώρα πτήσης είναι χαμηλότερο κατά 1.000 ευρώ με αποτέλεσμα το συνολικό κέρδος για μια αεροπορία που θα χρησιμοποιεί 14 ελικόπτερα σε βάθος χρόνου 20 έτη υπολογίζεται στα 180 εκ.

3

Πολεμική Αεροπορία έχει ήδη εκδηλώσει ενδιαφέρον για την απόκτηση 14 ελικοπτέρων να καλύψει τις ανάγκες στις σε Έρευνα και Διάσωση(Search and Rescue) και να αντικαταστήσει τα συνολικά δεκατέσσερα ξεπερασμένα AB-205/AB-212 τα οποία διαθέτει στο στόλο της. Εκτός του Ιταλικού AW-139εξετάζει το πανίσχυρο Αμερικανικό Black Hawk στο εργοστάσιο κατασκευής του οποίου στο PalmBeach της Φλόριντα βρέθηκε πρόσφατα το Newpost και παρουσίασε το για δεκαετίες πολύ επιτυχημένο ελικόπτερο το οποίο έχει ως πλεονεκτήματα την μεγάλη του αξιοπιστία αφού έχει δοκιμαστεί στα εκατοντάδες στρατιωτικές επιχειρήσεις ενώ στο τραπέζι βρίσκεται και η πρόταση της Airbus για το Η175 η οποία όμως συγκεντρώνει σύμφωνα με τις πληροφορίες του Newpost ελάχιστες πιθανότητες επιλογής. Ήδη για το UH-60M Black Hawk έχει ήδη αποσταλεί έγγραφη εκδήλωση ενδιαφέροντος μέσω LOR από την Ελλάδα για για συνολικά 35 ελικόπτερα που θα καλύψουν τις ανάγκες της Αεροπορίας Στρατού και της Διοίκησης Ειδικού Πολέμου.

 

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Η Πολεμική Αεροπορία επιλέγει ελικόπτερα – Το Newpost στο εργοστάσιο κατασκευής των Ιταλικών ελικοπτέρων στο Vergiate

Συνέχεια ανάγνωσης

Εθνική Άμυνα

Έτοιμος σε 3 χρόνια ο ελληνικός Σιδερένιος Θόλος! Πόσο θα κοστίσει;

Οι τελευταίες εξελίξεις στη Μέση Ανατολή καθιστούν επικτακτική την ανάγκη αναβάθμισης της αντιαεροπορικής «ασπίδας» της χώρας καθέ οι αναδυόμενες τεχνολογίες προσφέρουν πολλά πλεονεκτήματα στον επιτιθέμενο.

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Εντός Οκτωβρίου ο υπουργός Άμυνας Νίκος Δένδιας θα φέρει στη Βουλή για έγκριση το σχέδιο εξέλιξης, κατασκευής και ανάπτυξης του σιδερένιου θόλου που θα θωρακίσει την ελληνική επικράτεια σε γη, θάλασσα και αέρα. Παράλληλα, θα μετατρέψει τα νησιά του Ανατολικού Αιγαίου σε απόρθητα φρούρια, εγκαθιστώντας συστοιχίες πυραύλων.

Σύμφωνα με αποκλειστικό δημοσίευμα της Real News, πρόκειται για ένα πολυεπίπεδο σύστημα θωράκισης της χώρας, η κατασκευή του οποίου θα ολοκληρωθεί σε τρία χρόνια, οπότε αναμένεται να έχει τεθεί σε λειτουργία, με το κόστος του να φτάνει τα 2 δισεκατ. ευρώ,

Οι τελευταίες εξελίξεις στη Μέση Ανατολή καθιστούν επικτακτική την ανάγκη αναβάθμισης της αντιαεροπορικής «ασπίδας» της χώρας καθέ οι αναδυόμενες τεχνολογίες προσφέρουν πολλά πλεονεκτήματα στον επιτιθέμενο.

«Κένταυρος»

Αιχμή του δόρατος είναι το σύστημα «Κένταυρος» που ήδη χρησιμοποιείται από το Πολεμικό Ναυτικό. Χάρη σε αυτό το σύστημα ηλεκτρονικού πολέμου η φρεγάτα ΨΑΡΑ στην οποία αντικαταστάθηκε αρχικά (και τώρα στην φρεγάτα ΣΠΕΤΣΑΙ) αντιμετώπισε επιτυχώς στην Ερυθρά Θάλασσα τις επιθέσεις των Χούθι με drones, προχωρώντας ακόμα και στην κατάρριψή τους. Ο «Κένταυρος» έχει αναπτυχθεί και κατασευαστεί από την ΕΑΒ και μάλιστα, σύμφωνα πάντα με την εφημερίδα έχει δοκιμαστεί σε ανύποπτο χρόνο και στο Αιγαίο και την Ανατολική Μεσόγειο, ανιχνεύοντας πτήσεις τουρκικών drones.

Στα σχέδια του υπουργείου σε πρώτη φάση προβλέπεται η εγκατάσταση του συστήματος Κένταυρος σε όλες τις φρεγάτες τύπου ΜΕΚΟ, ενώ υπάρχει ήδη σχεδιασμός και για πιο εκτεταμένη έκδοσή του με την εγκατάστασή του σε νησιά.

Η πολύτιμη βοήθεια του Ισραήλ

Σαφώς και η Ελλάδα δεν εφηύρε μόνη της την τεχνολογία από το μηδέν αλλά ζήτησε και έλαβε πολύτιμη βοήθεια από το Ισραήλ. Οι Ισραηλινοί έχουν ήδη παραχωρήσει συστήματα και τεχνογνωσία τα οποία δοκιμάστηκαν στην πράξη το 2022 όταν οι παραβιάσεις και οι υπερπτήσεις τουρκικών μαχητικών στο Αιγαίο είχαν ξεπεράσει κάθε ιστορικό προηγούμενο.

Το σχέδιο ανάπτυξης του σιδερένιου θόλου περιλαμβάνει την πλήρη εκμετάλλευση της πολυνησίας του Αιγαίου δημιουργώντας ένα πυκνό δίκτυο παρακολούθησης ή ακόμα και εξουδετέρωσης εναέριων και θαλάσσιων απειλών αλλά και ανταπόδοσης χτυπημάτων με βαθιά πλήγματα στο έδαφος του αντιπάλου.

Το ζητούμενο για τις Ένοπλες Δυνάμεις βάσει της φιλοσοφίας επί της οποίας αναπτύσσεται ο θόλος είναι να απεμπλακούν από επιχειρήσεις προστασίας νήσων οι μεγάλες μονάδες επιφάνειας και τα υποβρύχια του ΠΝ, επικεντρώνοντας στην ανοικτή θάλασσα της Μεσογείου.

Τα 4 επίπεδα του θόλου

Ο θόλος θα αναπτύσσεται σε 4 επίπεδα. Τα τρία πρώτα θα αφορούν την ασπίδα κατά των drones και και τα συστήματα αντιμετώπισης των πυραυλικών και αεροπορικών επιθέσεων. Έτσι ο ελληνικός θόλος θα χαρακτηρίζεται από anti-drone, anti-aircraft και anti-missile τεχνολογίες. Παράλληλα όμως προωθείται και η δημιουργία ενός πυκνού δικτύου πυραυλικών συστάσεων το οποίο θα λειτουργεί ως πρώτη γραμμή άμυνας στα νησιά του ανατολικού Αιγαίου, καθιστώντας τα απόρθητα φρούρια.

Ο σχεδιασμός αφορά και την αξιοποίηση των υπαρχόντων αμυντικών συστημάτων όπως τα αντιαεροπορικά Patriot S-300, TOR-M1, Hawks κ.α. Ωστόσο οι υποδομές και τα συστήματα που έχει ήδη η Ελλάδα αποτελούν μόνο το 25% του νέου συστήματος αεράμυνάς της. Συνεπώς πρόκειται για ένα εντελώς διαφορετικό και καινοτόμο μοντέλο βάσει όσων έχουν γίνει γνωστά.

Βεβαίως τα υπάρχοντα αντιαεροπορικά συστήματα έχουν σημαντικό ρόλο, όμως έχει προβλεφθεί και η ανάπτυξη ακόμα περισσοτέρων αντιαεροπορικών συστοιχιών που θα μπορούσαν να αντιμετωπίσουν κάθε απειλή, προχωρώντας σε εντοπισμό και κατάρριψη μαχητικών αεροσκαφών, πριν αυτά βρεθούν εντός εμβέλειας πλήγματος.

Στόχος είναι η Πολεμική Αεροπορία να διατηρεί ακέραιο το πλεονέκτημα που έχει αποκτήσει με τα μαχητικά 4,5 γενιάς F-16 Viper και Rafale ( και τα επόμενα χρόνια με τα F-35) χωρίς να χρειάζεται να απασχολεί δυνάμεις στον τομέα της αναχαίτισης, επικεντρώνοντας σε επιχειρήσεις πληγμάτων στρατηγικών στόχων του αντιπάλου.

Συνέχεια ανάγνωσης

Αστυνομία

Αποκάλυψη! Ειδικό λογικό ισραηλινής κατασκευής για μαζική αναγνώριση προσώπων αποκτά η ΕΛ.ΑΣ.

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Αστυνομία: Ειδικό λογισμικό, πιθανόν ισραηλινής κατασκευής, για μαζική αναγνώριση προσώπων με βάση τα βιομετρικά στοιχεία και το οποίο θα συνδεθεί με τις 1.000 κάμερες υψηλής ευκρίνειας που θα τοποθετηθούν στους δρόμους της Αθήνας μελετά να αποκτήσει – όπως αποκαλύπτουν «ΤΑ ΝΕΑ» – η ΕΛ.ΑΣ.

Χρησιμοποιείται σε πολλά ευρωπαϊκά κράτη, θα ενταχθούν οι ηλεκτρονικές φωτογραφίες δεκάδων χιλιάδων σεσημασμένων για εγκληματικές επιθέσεις, επεισόδια και άλλες παράνομες πράξεις

Στο σύστημα αυτό, που χρησιμοποιείται σε πολλά ευρωπαϊκά κράτη, θα ενταχθούν οι ηλεκτρονικές φωτογραφίες δεκάδων χιλιάδων σεσημασμένων για εγκληματικές επιθέσεις, επεισόδια και άλλες παράνομες πράξεις προκειμένου να αποτελέσουν τη συγκριτική τράπεζα δεδομένων για την ταυτοποίηση των υπόπτων που θα εντοπίζονται στον δρόμο, στις κερκίδες κ.λπ. Ηδη οι αρμόδιες υπηρεσίες του αρχηγείου της ΕΛ.ΑΣ. προχωρούν στη σύνταξη της σχετικής μελέτης για την τοποθέτηση και τη χρήση του εν λόγω λογισμικού προκειμένου να τεθούν οι σαφείς προδιαγραφές και να προχωρήσει η σχετική διαγωνιστική διαδικασία. Επιπλέον θα ζητηθεί ασφαλώς άδεια από την Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων για τη χρήση του συγκεκριμένου λογισμικού.

Με επιτελείς της ΕΛ.ΑΣ. να μιλούν για ένα σημαντικό ψηφιακό «όπλο» για τον άμεσο εντοπισμό ύποπτων ατόμων σε ανοικτούς χώρους, για την ανίχνευση κινήσεων σεσημασμένων προσώπων σε χώρους εκδήλωσης εγκληματικών επιθέσεων, για εντοπισμό πρωτοστατών επεισοδίων σε γήπεδα ή ακόμη και σε δρόμους, σε συγκρούσεις με την Αστυνομία κ.λπ. Ομως ζητούμενο ασφαλώς είναι, όπως υπογραμμίζουν αξιωματικοί της ΕΛ.ΑΣ., να υπάρξουν οι σχετικές εγκρίσεις για την εγκατάσταση σε επιχειρησιακό κέντρο και τη χρήση του εν λόγω συστήματος και να εφαρμοστεί πλήρως η νομιμότητα. Σύμφωνα με πληροφορίες, τέτοιου είδους σύστημα αναγνώρισης προσώπων σε μικρότερη κλίμακα θα αποκτήσουν σύντομα τουλάχιστον 200-300 αστυνομικοί υπηρεσιών της Ασφάλειας που χρησιμοποιούν ειδικές συσκευές επικοινωνίας ελληνικής εταιρείας. Μέσω αυτού του λογισμικού που θα εγκατασταθεί στο αρχηγείο της ΕΛ.ΑΣ. θα παρέχεται η δυνατότητα σε αστυνομικούς που λαμβάνουν φωτογραφίες – με τις προαναφερόμενες συσκευές – προσώπων κατά τη διάρκεια παρακολουθήσεων ή εποπτείας κερκίδων, να τις αποστέλλουν σε αυτή την ψηφιακή τράπεζα δεδομένων. Κι έτσι να έχουν άμεση απάντηση, από μια λίστα καταχωρισμένων χιλιάδων ατόμων, αν είναι σεσημασμένοι και για ποιον λόγο.

Ανίχνευση μέσω σύγχρονων καμερών

Σημειώνεται ότι το ψηφιακό σύστημα των 1.000 καμερών, που σχεδιάζουν τα υπουργεία Προστασίας του Πολίτη και Ψηφιακής Πολιτικής – εφόσον λάβει τις απαραίτητες σχετικές εγκρίσεις των αρμόδιων Αρχών – θα ανιχνεύει μέσω υπερσύγχρονων καμερών μια σειρά από παραβάσεις – και όχι μόνο την υπερβολική ταχύτητα – που θέτουν σε κίνδυνο την ασφάλεια των χρηστών του δρόμου. Ακόμη αποτελεί μέρος ενός ολοκληρωμένου πληροφοριακού συστήματος για την ενιαία καταγραφή των τροχαίων παραβάσεων, το οποίο θα δέχεται επίσης πληροφορίες από τις ηλεκτρονικές συσκευές των αστυνομικών της Τροχαίας (tablets με άμεση διασύνδεση με τα μητρώα οδηγών και οχημάτων) και επίσης από τις ηλεκτρονικές συσκευές και τα πληροφοριακά συστήματα των υπαλλήλων της Δημοτικής Αστυνομίας. Ομως φαίνεται ότι το εν λόγω δίκτυο καμερών θα μπορούν να εκμεταλλεύονται και τα στελέχη της ΕΛ.ΑΣ. για περιπτώσεις εγκληματικών επιθέσεων, όπως συμβαίνει και στις μεγαλύτερες ευρωπαϊκές πόλεις προκειμένου να εντοπίζονται δράστες εγκληματικών επιθέσεων, οι κινήσεις τους κ.λπ.

Συνέχεια ανάγνωσης

Video

Διχασμός για το αν το Ισραήλ θα χτυπήσει τα πυρηνικά του Ιράν

Ο Σάββας Καλεντερίδης στην εκπομπή της Παρασκευής 4 Οκτωβρίου 2024

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Ο Σάββας Καλεντερίδης στην εκπομπή της Παρασκευής 4 Οκτωβρίου 2024

Θέματα Εκπομπής 4ης Οκτωβρίου 2024
1. Το δίδυμο Μητσοτάκη-Γεραπετρίτη επιμένει στο λάθος με την Τουρκία
2. Διχασμένες οι απόψεις για το αν το Ισραήλ θα χτυπήσει τα πυρηνικά του Ιράν 18:25
3. ΗΠΑ: Απανωτά σκάνδαλα του συζύγου της Χάρις ρίχνουν σκιά στον προεκλογικό της αγώνα 45:10
4. Ρωσία-Ουκρανία: Ο Ζελένσκι τα βάζει με τη Δύση 49:00

Συνέχεια ανάγνωσης

Ινφογνώμων

Infognomon Logo

Περιηγηθείτε στα κορυφαία βιβλία του βιβλιοπωλείου μας

Προβολή όλων

Δημοφιλή