Ακολουθήστε μας

Ουκρανία

Ουκρανία: Οι Ρώσοι λένε ότι η βροχή αναβάλλει την ουκρανική αντεπίθεση

Δημοσιεύτηκε

στις

Φωτ. αρχείου: REUTERS / Yan Dorbronosov

Νέες ρωσικές επιδρομές με στόχο το Κίεβο και άλλες περιοχές μακριά από τα μέτωπα

Νέες βροχοπτώσεις πιθανόν καθυστέρησαν την έναρξη της πολυσυζητημένης ουκρανικής αντεπίθεσης με σκοπό την ανακατάληψη εδαφών που έχουν κυριεύσει ρωσικά στρατεύματα, εκτίμησε εγκατεστημένος από τη Μόσχα αξιωματούχος στον ελεγχόμενο από τη Ρωσία τομέα της περιφέρειας Ζαπορίζια, την ώρα που οι Ρώσοι συνεχίζουν τις επιθέσεις από αέρος μακριά από τα μέτωπα.

«Ηρθε ξανά υγρός και ασταθής καιρός. Το έδαφος πρέπει να είναι ξηρό σε βάθος 10 ως 12 εκατοστών ώστε τα τεχνολογικά μέσα να μπορούν να κινούνται σε αυτό», εξήγησε τη Δευτέρα στη ρωσική τηλεόραση ο Γεβγκένι Μπαλίτσκι, επικεφαλής των αρχών στον τομέα της περιφέρειας αυτής που ελέγχει ο ρωσικός στρατός και η Μόσχα λέει πως προσάρτησε, κάτι που η διεθνής κοινότητα δεν αναγνωρίζει.

Μολαταύτα, πρόσθεσε ο κ. Μπαλίτσκι, η αντεπίθεση μπορεί να «αρχίσει ανά πάσα στιγμή».

Την Παρασκευή, οι ρωσικές αρχές στη Ζαπορίζια άρχισαν για λόγους ασφαλείας να απομακρύνουν εσπευσμένα εκατοντάδες άμαχους από κοινότητες της περιφέρειας κοντά στις γραμμές του μετώπου, συμπεριλαμβανομένων κατοίκων της Ενερχοντάρ — όπου βρίσκεται το μεγαλύτερο πυρηνικό ηλεκτροπαραγωγικό εργοστάσιο της Ευρώπης.

Νέες ρωσικές επιθέσεις
Στο μεταξύ η ουκρανική αντιαεροπορική άμυνα ενεργοποιήθηκε για να αποκρούσει επιδρομή της Ρωσίας εναντίον της πρωτεύουσας, ανακοίνωσε η στρατιωτική διοίκηση του Κιέβου τις πρώτες πρωινές ώρες της Τρίτης, μετά την κήρυξη συναγερμού σε μεγάλο μέρος της χώρας από τις αρχές.

«Συστήματα της αντιαεροπορικής άμυνας εργάζονται στα περίχωρα του Κιέβου», ανέφερε η στρατιωτική διοίκηση της πρωτεύουσας μέσω Telegram. Πρόσθεσε ότι εκτοξεύτηκαν 15 ρωσικοί πύραυλοι Κρουζ και όλοι αντιμετωπίστηκαν επιτυχώς.

«Οπως και στο μέτωπο, τα σχέδια του επιτιθέμενου απέτυχαν», έγραψε σε ανάρτησή του στο Telegram ο Σέρχιι Πόπκο, επικεφαλής της στρατιωτικής διοίκησης της ουκρανικής πρωτεύουσας. «Προσπαθούν να σκοτώσουν όσο περισσότερους πολίτες μπορούν», πρόσθεσε.

Οι ρωσικές επιθέσεις καταγράφονται την επομένη μαζικής εφόδου με UAVs-καμικάζι, της μεγαλύτερης που έχει καταγραφεί, καθώς συνεχίζεται εκστρατεία αεροπορικών πληγμάτων που εξαπολύθηκε ξανά πριν από 10 ημέρες, έπειτα από σύντομη ανάπαυλα από τις αρχές Μαρτίου.

Νωρίτερα οι ουκρανικές υπηρεσίες αντιμετώπισης εκτάκτων καταστάσεων εξέδωσαν προειδοποιήσεις για ρωσικά αεροπορικά πλήγματα τόσο στο Κίεβο όσο και στο μεγαλύτερο μέρος της κεντρικής και ανατολικής Ουκρανίας, από τη Βινίτσια στα δυτικά ως όλες τις περιοχές στα ανατολικά, καθώς και νότια, στη Χερσώνα και στην περιφέρεια της Οδησσού, στη Μαύρη Θάλασσα.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Συνέχεια ανάγνωσης

Γαλλία

Γαλλικά Mirage στην Ουκρανία το 2025!

Το Παρίσι μπορεί να προμηθεύσει το Κίεβο όχι περισσότερα από έξι μαχητικά.

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Mirage 2000 σχεδιάζει να παραδώσει η Γαλλία στην Ουκρανία το πρώτο εξάμηνο του 2025. Αυτό υποστήριξε ο υπουργός Άμυνας της Γαλλίας, Sebastien Lecornu, ο οποίος ανέφερε πως τα μαχητικά θα είναι εξοπλισμένα με νέο εξοπλισμό, ιδίως όπλα αέρος-εδάφους.

«Το βασικό είναι η εκπαίδευση πιλότων και μηχανικών, η οποία συνεχίζεται στη Νανσί» υπογράμμισε ο Γάλλος υπουργός Άμυνας. Στις αρχές Ιουνίου, ο Γάλλος πρόεδρος Emmanuel Macron δήλωσε ότι το Παρίσι θα ξεκινήσει ένα πρόγραμμα εκπαίδευσης για Ουκρανούς πιλότους καθώς και ότι σχεδιάζει να συντονίσει τη μεταφορά μαχητικών Mirage 2000-5 στο Κίεβο.

Όπως είχε αναφέρει, η εκπαίδευση των πιλότων επρόκειτο να διαρκέσει πέντε έως έξι μήνες και παραδέχτηκε ότι οι παραδόσεις αεροσκαφών θα μπορούσαν να ξεκινήσουν στα τέλη του τρέχοντος έτους.
Σύμφωνα με την εφημερίδα La Tribune de Dimanche, η Γαλλία μπορεί να προμηθεύσει στην Ουκρανία όχι περισσότερα από έξι μαχητικά.

To δελταπτέρυγο της Dassault

Το Dassault Mirage 2000 είναι ένα γαλλικό πολλαπλών χρήσεων, μονοκινητήρων, πτέρυγας δέλτα , τέταρτης γενιάς μαχητικό τζετ που κατασκευάζεται από την Dassault Aviation . Σχεδιάστηκε στα τέλη της δεκαετίας του 1970 ως ελαφρύ μαχητικό για να αντικαταστήσει το Mirage III για τη Γαλλική Πολεμική Αεροπορία ( Armée de l’air ). Το Mirage 2000 εξελίχθηκε σε ένα αεροσκάφος πολλαπλών ρόλων με πολλές παραλλαγές που αναπτύχθηκαν, με πωλήσεις σε πολλά έθνη. Αργότερα αναπτύχθηκε στις παραλλαγές χτυπήματος Mirage 2000N και 2000D , στο βελτιωμένο Mirage 2000-5 και σε αρκετές παραλλαγές εξαγωγής. Κατασκευάστηκαν πάνω από 600 αεροσκάφη και ήταν σε υπηρεσία με εννέα έθνη.

Το Mirage 2000 είναι ένα υπερηχητικό μαχητικό αεροσκάφος μεταλλικής κατασκευής που μοιράζεται τη γενική διάταξη πτερυγίων δέλτα με το Mirage III, αλλά ενσωματώνει αεροηλεκτρονικές προόδους που βοηθούν στην υπέρβαση των αεροδυναμικών περιορισμών του τελευταίου. Το λεπτό πτερύγιο του αεροσκάφους έχει σάρωση προς τα πίσω στην πρόσοψη 58° και σάρωση προς τα πίσω 3,5° προς τα εμπρός. Οι επιφάνειες πτήσης στα φτερά αποτελούνται από τέσσερα elevons και τέσσερα πηχάκια πρόσφατης ακμής . Ένα χαρακτηριστικό του πτερυγίου δέλτα είναι ότι προσφέρει μια σχετικά μεγάλη περιοχή πτερυγίων για ένα συγκεκριμένο σχέδιο, μειώνοντας έτσι τη φόρτωση των πτερυγίων. Το φτερό ενός Mirage 2000 έχει εμβαδόν 41 m 2 , δίνοντάς του φόρτωση πτερυγίων περίπου 77 lb/sq ft με βάρος απογείωσης 33.000 lb, καθιστώντας το πολύ πιο ευέλικτο από το F-15 και το παρόμοιου μεγέθους F- 16, το οποίο έχει φόρτωση πτερυγίων 110 lb/sq ft. Σε κανονικό φορτίο μάχης, ωστόσο, η φόρτιση των πτερυγίων μειώνεται στα 45 lb/sq ft. Ένα σχετικό πλεονέκτημα της σχεδίασης των πτερυγίων δέλτα, και ειδικά η ανάμειξη του Mirage 2000 ρίζα πτερυγίου και κινητήρα, είναι ότι θα μπορούσε να φιλοξενήσει περισσότερο καύσιμο, καθώς οι εσωτερικές δεξαμενές καυσίμου του αεροσκάφους μπορούν να μεταφέρουν πάνω από 900 γαλόνια καυσίμου, περισσότερα από 200 γαλόνια σε σχέση με το Mirage III. Η άτρακτος του αεροσκάφους είναι παραδοσιακής μονοκόκ κατασκευής σχεδόν εξ ολοκλήρου από μέταλλο. Η άτρακτος έχει οριστεί να διατηρεί μια σταθερή περιοχή διατομής μαζί με το πτερύγιο δέλτα για ελαχιστοποίηση της οπισθέλκουσας. 

Το αεροσκάφος χρησιμοποιεί αναδιπλούμενο τρίκυκλο προσγείωσης της Messier-Dowty , με διπλούς τροχούς μύτης και έναν μόνο τροχό σε κάθε κύριο εργαλείο. Κάτω από την ουρά μπορεί να τοποθετηθεί ένα άγκιστρο ουράς διαδρόμου ή ένα φέρινγκ για ένα αλεξίπτωτο φρένων , το οποίο μπορεί να λειτουργεί σε συνδυασμό με τα φρένα άνθρακα του συστήματος προσγείωσης για να μειώσει τις αποστάσεις προσγείωσης. Ένας αφαιρούμενος καθετήρας ανεφοδιασμού μπορεί να τοποθετηθεί μπροστά από το πιλοτήριο , ελαφρώς μετατοπισμένος προς τα δεξιά του κέντρου.

Ένα αερόφρενο τοποθετείται πάνω και κάτω από κάθε πτερύγιο σε διάταξη πολύ παρόμοια με αυτή του Mirage III. Ένα αισθητά ψηλότερο ουραίο πτερύγιο επιτρέπει στον πιλότο να διατηρεί τον έλεγχο στο AoAs μετά τις 25°, υποβοηθούμενο από τις μικρές λωρίδες που τοποθετούνται κατά μήκος κάθε εισαγωγής αέρα. Ορισμένα σύνθετα υλικά έχουν χρησιμοποιηθεί για τα πτερύγια, το πηδάλιο, τα elevons και διάφορα πάνελ πρόσβασης, με αποτέλεσμα να εξοικονομείται βάρος περίπου 100 kg. Το Mirage 2000 έχει διακριθεί για τον εξαιρετικό χειρισμό του, ειδικά δεδομένου του σχεδιασμού του με δέλτα πτερύγια. 

Οι μηχανικοί της Dassault έχουν ενσωματώσει στη σχεδίαση έναν ορισμένο βαθμό χαλαρής σταθερότητας καθώς το κέντρο βάρους, ή το ουδέτερο σημείο, τοποθετείται μπροστά από το κέντρο πίεσης, ενισχύοντας την ικανότητα ελιγμών. Ενσωματώνει χειριστήρια αρνητικής σταθερότητας και fly-by-wire με τέσσερις αναλογικούς υπολογιστές . Όπως αποδείχθηκε για πρώτη φορά στο Farnborough Airshow του 1978, τέτοια σχέδια, καθώς και η χρήση δυναμικών χειριστηρίων ελεγχόμενων από υπολογιστή ήταν ικανά να ξεπεράσουν τις ελλείψεις των πτερύγων δέλτα που σχετίζονται με τον κακό έλεγχο χαμηλής ταχύτητας, διατηρώντας παράλληλα τα πλεονεκτήματα, όπως η χαμηλή αντίσταση, χαμηλή διατομή ραντάρ , ιδανική αεροδυναμική υψηλής ταχύτητας και μεγάλος εσωτερικός όγκος, καθώς και απλότητα, που παρέχεται από την απουσία οριζόντιων επιφανειών ουράς. 

Το σύστημα ελέγχου πτήσης αεροσκαφών είναι fly-by-wire, με δύο διακριτούς τρόπους λειτουργίας. [ 20 ] Το πρώτο επιτρέπει απεριόριστες λειτουργίες εντός του πλήρους επιτρεπόμενου φακέλου πτήσης του και χρησιμοποιείται όταν φέρει μόνο όπλα αέρος-αέρος. Το δεύτερο χρησιμοποιείται κατά τη μεταφορά δεξαμενών καυσίμου, πυρομαχικών αέρος-εδάφους ή συνδυασμού και των δύο. Αυτός ο δεύτερος τρόπος λειτουργίας λειτουργεί ως περιοριστής g, αποτρέποντας τα βαρύτερα πυρομαχικά από το να καταστρέψουν τους πυλώνες στους οποίους είναι τοποθετημένοι και εμποδίζοντας την πιθανή απομάκρυνσή τους από τους πυλώνες από υπερβολική δύναμη G.

Συνέχεια ανάγνωσης

Video

Σάββας Καλεντερίδης: Πραγματοποίησε το Ιράν πυρηνική δοκιμή;

Ο Σάββας Καλεντερίδης στην εκπομπή της Δευτέρας 7 Οκτωβρίου 2024

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Θέματα Εκπομπής 7ης Οκτωβρίου 2024
1. Ο Παπαχελάς προειδοποιεί: Η Ελλάδα πρέπει να αποφύγει την πολιτική αποσταθεροποίηση
2. Κύπρος: Οι Τούρκοι στρατηγοί επιδιώκουν να καταλαβουν τη μισή νεκρή γραμμή 18:00
3. Τουρκία: “Βρώμικη” συμφωνία Βερολίνου-Άγκυρας 27:10
4. Ισραήλ: Η πρώτη επέτειος της εισβολής της Χαμάς – Διαβουλεύσεις μεταξύ ΗΠΑ-Ισραήλ για την επίθεση στο Ιράν 54:45
5. ΗΠΑ: Σε θρίλερ μετατρέπεται η προεκλογική εκστρατεία στις επτά κρίσιμες πολιτείες 54:45
6. Ρωσία: Ρωσικά ΜΜΕ μεταδίδουν ότι ο σεισμός 4,5 Ρίχτερ που σημειώθηκε στο Ιράν, οφείλεται στην πρώτη πυρηνική δοκιμή του Ιράν που έκανε στην έρημο της χώρας 59:50

Συνέχεια ανάγνωσης

Video

Με κομμένη την ανάσα για τη Μέση Ανατολή

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Ζωντανή εκπομπή με τον Σταύρο Καλεντερίδη

Συνέχεια ανάγνωσης

Ινφογνώμων

Infognomon Logo

Περιηγηθείτε στα κορυφαία βιβλία του βιβλιοπωλείου μας

Προβολή όλων

Δημοφιλή