Γράφει ο Κωνσταντίνος Λουκόπουλος
Για όσα άτοπα και επικίνδυνα λαμβάνουν χώρα στις Ένοπλες Δυνάμεις, καίρια τοποθέτηση από συνάδελφο Στρατηγό ε.α. την οποία έστειλε σε μένα και τον οποίο σέβομαι τα μάλα καθόσον πέραν του χαρακτήρος του και της επαγγελματικής του επάρκειας εμαθα πάρα πολλά από αυτόν στην σταδιοδρομία μου αλλά και μετά μέχρι σήμερα!
Τα όσα συμβαίνουν στον χώρο των ΕΔ, είναι καινοφανή ,άκρως επικίνδυνα για την προοπτική και την απαραίτητη ισχύ τους.
Η ευθύνη βαρύνει την πολιτική ηγεσία των ΕΔ ,αλλά και την Στρατιωτική που χωρίς ουσιαστική αντίδραση ,για ιδιοτελείς λόγους “αυτοσυντηρήσεώς” , ανέχεται αυτό που συμβαίνει σε βάρος των στελεχών και του προσωπικού που υπηρετούν στις ΕΔ της Χώρας, την ισχύ ,αλλά και την αξιοπρέπεια και αξιοπιστία των ΕΔ , καθόσον ανέχεται αντί τεκμηριωμένων προτάσεων της ,την επικράτηση προτάσεων λανθασμένων από επισφαλείς και αντί θεσμικούς συμβούλους του Υπουργικού περιβάλλοντος.
Είναι αξιοκατάκριτο το ότι ο Υπουργός και ο Υφυπουργός του ,βυσσοδομούν κατά των Αξιωματικών και με παραμορφωτικά γυαλιά βλέπουν ένα μέλλον εικονικής πραγματικότητος για τις ΕΔ , που δεν έχει καμία σχέση με σύγχρονες και ισχυρές ΕΔ .
Η όλη αυτή στάση είναι ανεξήγητη και δεν θέλω να πιστεύσω αυτό που κυκλοφορεί ,ότι πιθανόν αυτό οφείλεται στις κακές εμπειριες που έχουν από την θητεία τους στις ΕΔ, που τώρα είναι η ευκαιρία να ανατρέψουν ( Αποφεύγω το να εκδικηθούν).Αντίθετα εγώ βλέπω αλαζονία και ένα υπέρμετρο λαϊκισμό ,αφενός για αυτοπροβολή και αφετέρου για επίδειξη δυναμισμού .
Όπως έχουμε αναφέρει ,μια εβδομάδα πριν τις Έκτακτες κρίσεις στο υγειονομικό των ΕΔ ,με τροπολογία του ΥΠΕΘΑ σε νομοσχέδιο του Υπ. Οικονομικών,ο κος ΥΠΕΘΑ νομιμοποίησε τις Έκτακτες Κρίσεις ,που όπως είδατε εφαρμόσθηκαν για το σύνολο της ιεραρχίας των ΕΔ την 10/01/2024 ,μετατρέποντας και τις Τακτικές που ακολούθησαν σε Έκτακτες .Οι ευθύνες της Στρατιωτικής ηγεσίας είναι τεράστιες και φαίνεται ότι για την διατήρηση των θέσεων τους δέχθηκαν να κάνουν αυτό το ανοσιούργημα που δεν διαφέρει από εκκαθαρίσεις.
(Πως σε 6’ωρες το ΣΑΓΕ έκανε κρίσεις των περί 300 περίπου κρινόμενων ; Ποιους φακέλους αυτών των ΑΝΘΡΩΠΩΝ μελέτησαν και πως τους έκριναν; Πότε και πως τα νέα μέλη των Ανώτατων Συμβουλίων των κλάδων που τα συγκροτούν αυτά, μελέτησαν τα ενημερωτικά σημειώματα των κρινόμενων και πότε αποφάσισαν δι’ αυτούς; Λειτούργησαν ουσιαστικά τα Ανώτατα Συμβούλια των κλάδων ,έτσι όπως προβλέπει από τον ν3883/2010;ΟΧΙ.Απλώς με Υπουργικές προγραφές εκκαθαρίστηκε το πρόβλημά του κου Υπουργού).
Ο Ν3883/2010 ,καθορίζει με σαφήνεια την διαδικασία των Τακτικών και Έκτακτων Κρίσεων ,αλλά φαίνεται ότι ο νόμος ήταν στενός <<Κορσές>> για τον κο ΥΠΕΘΑ ,που με την τροπολογία έκανε την Στρατιωτική ηγεσία συνυπεύθυνη και υπόλογο του ηθικά .
Οι λόγοι που επικαλέστηκε ο κος Δένδιας ήταν η μείωση του αριθμού των ανωτάτων ώστε ,να μπορεί να υπηρετηθεί καλύτερα η νέα Δομή Δυνάμεων και να τερματισθεί ο Υδροκεφαλισμός και ο υπερπληθυσμός σε Στρατηγούς. Μάλιστα είπε ότι οι Ελληνικές ΕΔ έχουν Στρατηγούς και αντιστοίχους βαθμούς των άλλων κλάδων ,περισσότερούς από τις ΗΠΑ .
Ο κος Δένδιας ,δεν φοβάμαι να το εκφράσω ,ΨΕΥΔΕΤΑΙ , γεγονός που αποδεικνύεται από το ότι μειώθηκε μόνο μια θέση Αντιστράτηγου (ουσιαστικά συγχωνεύθηκε με άλλην κατά λανθασμένο τρόπο) ,ενώ επι της Κυβερνήσεώς του΄ και της δικής του Υπουργίας δημιουργήθηκαν δύο θέσεις Αντιστράτηγων ,η μία απλώς για να λέμε ότι αντιμετωπίζουμε τις περιβαλλοντικές προκλήσεις , καθώς και 3 θέσεις υποστρατήγων και δύο Ταξιαρχών . Με τις προαγωγές που ακολούθησαν των αποστρατειών καλύφθηκαν όλες οι θέσεις Δκσεως Σχηματισμών που χήρευσαν .Προχειρότητα και επίδειξη ισχύος και προβολή στα ΜΜΕ έργου αρνητικού ,ως θετικού.
Αντί να καθορισθούν με ακρίβεια και ορθολογικό τρόπο οι κατά βαθμό Νομοθετημένες Οργανικές Θέσεις (ΝΟΘ),που θα εξυπηρετήσουν την Νέα Δομή Δυνάμεων ,κάνουμε κινήσεις που μας δείχνουν ισχυρούς με πυγμή για αυτοπροβολή και αφήνουμε την ουσία σε τέλμα. Παραδείγματος Χάριν ,ποιες οι θεσμοθετημένες θέσεις για Ανθυπασπιστές ,Ανθυπολοχαγούς όταν κάθε έτος προάγονται σε αυτούς τους βαθμούς ΕΜΘ( και σε λίγο και ΕΠΟΠ) κατά εκατοντάδες. Τι γίνεται με τις νομοθετικές πρωτοβουλίες ορισμένων πολιτικών ,όταν Ταξίαρχοι γίνονται και Αξιωματικοί προερχόμενου από ΑΣΣΥ .Ασχολήθηκε κανείς με αυτά τα σοβαρότατα προβλήματα που πραγματικά υφίστανται ,ενώ με τις ευλογίες της εκάστοτε πολιτικής ηγεσίας έχουν δημιουργηθεί αυτά για ψηφοθηρία!
(Απάντηση για το εάν η Ελλάδα έχει περισσότερους Στρατηγούς από τις ΗΠΑ ,δίδει η ανάλυση του Υποναυάρχου κου Φενέκου την οποία και σας επισυνάπτω, την οποία κύκλοι του Υπουργείου και προστασίας του Υπουργού, με ψευδή και αδιαφανή στοιχεία έσπευσαν να ανατρέψουν και είναι ανάξια αναφοράς ).
Πολλές οι απόψεις στο γιατί δεν περίμενε 48 ημέρες ,όπου με βάση τον νόμο 3883/2010 προβλέπονται να γίνουν οι κρίσεις. Πολλοί μιλούν για να αποφύγει πιέσεις για προαγωγές, ή για να προλάβει κάποια άλλη εξέλιξη .Πιστεύω ότι έγινε γιατί αποσκοπούσε σε αιφνιδιασμό ,επίδειξη ισχύος ώστε να μην τον αμφισβητούν και να τους επιβληθεί με την φιλοσοφία του την Ροβεσπιερική , ιδιαίτερα στην ηγεσία την φυσική των ΕΔ .Δηλαδή προσωπικοί λόγοι που υποκρύπτουν ανασφάλεια αλλά και επίδειξη ισχυρού πολιτικού που μπορεί να προβάλλει εαυτόν ως ΔΕΛΦΙΝΟ.
Μιλά για νέα δομή δυνάμεων που ουσιαστικά στοχεύει στην μείωση της ισχύος αυτών πάνω από τα 2/5,ενώ δεν έχουμε καμία αλλαγή στην εξ ‘ανατολών απειλή ( Μάλλον κάθε μέρα αυξάνεται),στο έδαφος ,στην αποστολή και στην σχετική μαχητική ισχύ ,και αυτό γιατί δεν τολμάμε να αυξήσουμε την θητεία στους 15 μήνες ,να εφαρμοσθεί η στράτευση στα 18 και δεν θέλουμε παραπάνω ποσοστά του προϋπολογισμού να κατανέμονται στην άμυνα.
Θυμηδία προκαλεί ότι όπως ίδιος προβάλλει, οι αλλαγές που θα γίνουν βασίζονται στα συμπεράσματα της συγκρούσεως στην Ουκρανία ,συμπεράσματα που δεν έχουν καμία σχέση με την πραγματικότητα και είναι επιλεκτικά .Προβάλλεται από τον ίδιο η τοποθέτηση πρώην Αρχηγού για ομάδα μάχης των 6 και ενός άλλου για τάγμα Πεζικού των 260 .Γνωστοί και οι δύο ο ένας με <<πολιτική καριέρα>> πλέον και υπόλογος της δομής του Στρατού που προωθείται από το 2017,που ούτε ο κος Καμένος επέτρεψε να προωθηθεί και ο έτερος πρώην διαγκωνιζόμενος στην Κουμουνδούρου με τον υποστηρίζοντα τον κο Κασελάκι κο Αποστολάκη.
Αντί να ασχοληθούν με τα ουσιαστικά προβλήματα και να τα επιλύσουμε ασχολούμεθα με ζαρζαβατικά .Αντί να δούμε τα πραγματικά προβλήματα που ταλαιπωρούν τον σημαντικότερο πολλαπλασιαστή ισχύος, τα στελέχη και γενικά το προσωπικό , τα έχουμε αφήσει στο έλεος του θεού και μόνο. Δεν απασχολούν κανένα ,η άρνηση των νέων για εισαγωγή στις Στρατιωτικές Σχολές , οι παραιτήσεις ακόμη και νέων αξιωματικών ,η γενική απειθαρχία που η ίδια η Κυβέρνηση ανέχεται , η μη αλλαγή του νόμου για τον συνδικαλισμό στις ΕΔ που επιτρέπει ως έχει την κομματικοποίηση ,και αντ’ αυτού να προωθείται άλλη συνδικαλιστική οργάνωση (ΠΟΜΕΝΣ) υπό τον έλεγχο του Υπουργείου . Δεν παραλείπω να αναφέρω την δήθεν αξιοποίηση της περιουσίας των ΕΔ (ακίνητη /Στρατόπεδα που θα εγκαταλειφθούν) ,που πολλοί βλέπουν ξεπούλημα και ιδιωτικοποιήσεις .
( Χθες σας ενημέρωσα για τους σχεδιασμούς του ΥΠΕΘΑ για την Υγειονομική Υποστήριξη των ΕΔ και ήδη σήμερα μαθεύτηκε ότι ο νέος ιδιώτης Διοικητής του ΝΙΜΤΣ , είναι συμμαθητής του κου ΥΠΕΘΑ από το κολέγιο Αθηνών ,και προσελήφθη με μηνιαία αποζημίωση των 5000 Ευρώ ).
Εκείνο που είναι σαφές σε εμέ είναι ότι η πολιτική ηγεσία έχει πρόβλημα με τους αξιωματικούς ,και σε περίπτωση που δεν μπορεί να έχει ανθρώπους υπό τον έλεγχό της ,προβαίνει σε ενέργειες που είναι και αντιδεοντολογικές και την εκθέτουν .Μην ξεχνάμε ότι στο Πολεμικό Μουσείο τοποθέτησε Πρόεδρο του ΔΣ ιδιώτη, στο ΕΛΚΑΚ-ΑΕ τον πρόεδρο του ΥπέρΤαμείου,στο ΜΤΣ Αξιωματικό Απόστρατο Υπηρεσίας Γραφείου του απολύτου ελέγχου του ,στο ΝΙΜΤΣ τον προαναφερθέντα Συμμαθητή του και έπεται συνέχεια.
Είναι επίσης χαρακτηριστικό ότι ο ν3883/2010 ,έχει εργαλειοποιηθεί ,παραβιάζεται συνεχώς και σε ότι αφορά το άρθρο70 αυτού και με βάση τις παράλληλες λειτουργίες ΣΑΓΕ και Ανωτάτων Συμβουλίων των κλάδων ,αλλά και άλλα που συμβαίνουν στις σχέσεις Α/ΓΕΕΘΑ με τους Αρχηγούς των Κλάδων των ΕΔ ,όσο και μεταξύ Υπουργείου ,ΓΕΕΘΑ ,ΓΕΣ ,ΓΕΝ .ΓΕΑ, φαίνεται ότι μιλάμε για μία νέα δομή Δκσεως ,με μορφή MOD και όλα τα γενικά επιτελεία εντός αυτού. Αυτή η κατάσταση απαιτεί άμεση αλλαγή του ν3883/2010 σε ότι αφορά το άρθρο 70 και δημιουργία εκτός αυτού του Διακλαδικού Επιχειρησιακού Στρατηγείου ,με σαφή περιορισμό του πρώτου (MOD και ΓΕΕΘΑ και ΓΕ κλάδων στο Στρατηγικό επίπεδο ).Φαίνεται όμως ότι τέτοια αντίληψη δεν υπάρχει ούτε και φαίνεται κάτι να κινείται μέχρι στιγμής προσπάθεια να ξεκινήσει ουσιαστική συζήτηση και προσαρμογή του ν3883/2010.
Η κατάσταση στις ΕΔ με κύρια ευθύνη της πολιτικής ηγεσίας του ΓΕΕΘΑ και συνδρομή της άφωνης Στρατιωτικής κινείται σε δύσκολες ατραπούς και βέβαια από το κάδρο των ευθυνών δεν εξαιρείται συνολικά η κυβέρνηση ,καθώς και ο πρόεδρος αυτής.
Η αύξηση της ισχύος ,της επιχειρησιακής ικανότητος και ετοιμότητος των ΕΔ ,δεν είναι θέμα επικοινωνιακό ,ούτε έχει ανάγη λαϊκισμών ,αυτοπροβολής και επιδείξεως δήθεν ισχύος προσωπικής , από αυτόν που πιστεύει ότι πριν από αυτόν δεν υπήρχαν αυτές και με αλαζονεία συμπεριφέρεται.
Οι οιωνοί δεν είναι καλοί κάτω από τις συνθήκες αυτές.