Ακολουθήστε μας

Γενικά θέματα

Σύνοδος Κορυφής της SCO: Επίθεση Μόντι σε «χώρες που υποστηρίζουν τη διασυνοριακή τρομοκρατία»! Σπόντα μπροστά στον πρωθυπουργό του Πακιστάν

Δημοσιεύτηκε στις

Παρουσία του πρωθυπουργού του Πακιστάν, Σεχμπάζ Σαρίφ, ο πρωθυπουργός Ναρέντρα Μόντι πραγματοποίησε συγκεκαλυμμένη επίθεση σε «ορισμένες χώρες» επειδή έδωσαν καταφύγιο σε τρομοκράτες και υποστηρίζουν τη διασυνοριακή τρομοκρατία. Μιλώντας μέσω τηλεδιάσκεψης στη σύνοδο κορυφής των αρχηγών κρατών του Οργανισμού Συνεργασίας της Σαγκάης (SCO) την Τρίτη, ο πρωθυπουργός Μόντι, προέβη σε μια προφανή επίθεση στο Πακιστάν και την Κίνα και κάλεσε τα κράτη μέλη του Οργανισμού Συνεργασίας της Σαγκάης (SCO) να μην διστάσουν να καταδικάσουν χώρες που εργαλειοποιούν τη διασυνοριακή τρομοκρατία και προστατεύουν τρομοκράτες.

Στη σύνοδο συμμετείχαν ο Ρώσος Πρόεδρος Βλαντιμίρ Πούτιν, ο Κινέζος πρόεδρος Σι Τζινπίνγκ και ο πρωθυπουργός του Πακιστάν Σεχμπάζ Σαρίφ. “Η τρομοκρατία έχει γίνει ο πρωταρχικός κίνδυνος τόσο για την περιφερειακή όσο και για την παγκόσμια ειρήνη και απαιτείται αποφασιστική δράση για την αντιμετώπισή της. Η τρομοκρατία σε οποιαδήποτε μορφή ή έκφραση, πρέπει να την πολεμήσουμε συλλογικά. Ορισμένες χώρες χρησιμοποιούν τη διασυνοριακή τρομοκρατία ως μέσο των πολιτικών τους και φιλοξενούν τρομοκράτες. Η SCO δεν πρέπει να απέχει από το να επικρίνει τέτοια έθνη», δήλωσε ο πρωθυπουργός Μόντι.

Πρόσθεσε, “Δεν πρέπει να υπάρχει χώρος για δύο μέτρα και δύο σταθμά σε ένα τόσο σοβαρό ζήτημα. Πρέπει επίσης να αυξήσουμε τη συνεργασία για την αντιμετώπιση της χρηματοδότησης της τρομοκρατίας. Πρέπει να λάβουμε περαιτέρω μέτρα για να σταματήσουμε τη ριζοσπαστικοποίηση της νεολαίας στις χώρες μας. Η κοινή δήλωση εκδίδεται στο θέμα της ριζοσπαστικοποίησης είναι η απόδειξη της κοινής μας δέσμευσης». Στα Ηνωμένα Έθνη τον περασμένο μήνα, η Κίνα αντιτάχθηκε στην προσπάθεια των ΗΠΑ και της Ινδίας να χαρακτηρίσουν τον τρομοκράτη της Lashkar-e-Taiba, Sajid Mir, ως παγκόσμιο τρομοκράτη. Ο Μιρ καταζητείται για τον φερόμενο ρόλο του στις τρομοκρατικές επιθέσεις της Βομβάης της 26/11.

Αυτή η κίνηση της Κίνας επικρίθηκε αυστηρά από την Ινδία, καθώς ακόμη και μετά από 15 χρόνια από τις τρομοκρατικές επιθέσεις στη Βομβάη, οι εγκέφαλοι πίσω από τη θηριωδία δεν έχουν ακόμη προσαχθεί στη δικαιοσύνη. Επιπλέον, ο πρωθυπουργός Modi έδωσε επίσης έμφαση στην κρίση τροφίμων, καυσίμων και λιπασμάτων και τη χαρακτήρισε μεγάλη πρόκληση για όλες τις χώρες του κόσμου που περιβάλλονται από αντιπαραθέσεις, εντάσεις και επιδημίες.

“Προς το παρόν, η παγκόσμια κατάσταση βρίσκεται σε μια κρίσιμη καμπή. Σε έναν κόσμο που κατακλύζεται από συγκρούσεις, εντάσεις και πανδημίες, η κρίση των τροφίμων και των λιπασμάτων είναι μια μεγάλη πρόκληση για όλες τις χώρες. Πρέπει να σκεφτούμε από κοινού εάν ως οργανισμός μπορούμε να ανταποκριθούμε τις προσδοκίες και τις φιλοδοξίες του λαού μας». “Μπορούμε να ανταποκριθούμε στις σύγχρονες προκλήσεις; Γίνεται η SCO ένας οργανισμός που είναι πλήρως προετοιμασμένος για το μέλλον; Από αυτή την άποψη, η Ινδία υποστηρίζει την πρόταση για βελτίωση και εκσυγχρονισμό στο SCO”, πρόσθεσε.

Κατά την ομιλία του στη σύνοδο κορυφής SCO, ο πρωθυπουργός Modi πρότεινε να χρησιμοποιηθεί η πλατφόρμα γλώσσας Bhashini της Ινδίας που βασίζεται στην τεχνητή νοημοσύνη.”Θα χαρούμε να μοιραστούμε τη γλωσσική πλατφόρμα Bhashini της Ινδίας που βασίζεται στην τεχνητή νοημοσύνη με όλους για την άρση των γλωσσικών φραγμών εντός της SCO. Μπορεί να γίνει παράδειγμα ψηφιακής τεχνολογίας και ανάπτυξη χωρίς αποκλεισμούς. Η SCO μπορεί να γίνει μια σημαντική φωνή για μεταρρυθμίσεις εντός του ΟΗΕ και άλλων παγκόσμιων θεσμών», δήλωσε ο πρωθυπουργός Μόντι. Ο πρωθυπουργός απαρίθμησε επίσης διάφορους πυλώνες στους οποίους έχει επικεντρωθεί η Ινδία κατά τη διάρκεια της Προεδρίας της SCO και αυτοί είναι η Start-up και η καινοτομία, η ενδυνάμωση των νέων, η παραδοσιακή ιατρική, η ψηφιακή ένταξη και η κοινή βουδιστική κληρονομιά.

Δήλωσε επίσης ότι τις τελευταίες δύο δεκαετίες, η SCO έχει αναδειχθεί σε μια σημαντική πλατφόρμα για την ειρήνη, την ευημερία και την ανάπτυξη σε ολόκληρη την περιοχή της Ευρασίας. Ο χιλιάδων ετών πολιτισμός της Ινδίας και οι δεσμοί μεταξύ ανθρώπων με αυτήν την περιοχή αποτελούν ζωντανή μαρτυρία της κοινής μας κληρονομιάς. Ο Πρωθυπουργός Μόντι δήλωσε περαιτέρω ότι ως Πρόεδρος του SCO, η Ινδία έχει καταβάλει προσπάθειες για να ανεβάσει την πολύπλευρη συνεργασία μας σε νέα ύψη.

Είπε επίσης ότι ο Οργανισμός Συνεργασίας της Σαγκάης (SCO) τα τελευταία 20 χρόνια έχει αναδειχθεί ως μια σημαντική πλατφόρμα για την ειρήνη, την ευημερία και την ανάπτυξη σε ολόκληρη την περιοχή της Ευρασίας. Είπε ότι η Ινδία βλέπει την SCO ως μια μεγάλη οικογένεια. Η προεδρία της Ινδίας στο SCO ήταν μια περίοδος έντονης δραστηριότητας και αμοιβαία επωφελούς συνεργασίας μεταξύ των κρατών μελών. Η Ινδία έχει φιλοξενήσει συνολικά 134 συναντήσεις και εκδηλώσεις, συμπεριλαμβανομένων 14 συναντήσεων σε υπουργικό επίπεδο. Η Ινδία παραμένει προσηλωμένη στο να διαδραματίσει θετικό και εποικοδομητικό ρόλο στον οργανισμό και προσβλέπει σε μια επιτυχημένη Σύνοδο Κορυφής SCO ως το αποκορύφωμα της Προεδρίας της.

Η εκ περιτροπής προεδρία παραμένει στην Ινδία μέχρι τον Σεπτέμβριο του 2023.

Είναι ο άγνωστος Χ, αλλά φυσικό πρόσωπο που βοηθάει στην παραγωγή ειδήσεων στο Geopolitico.gr, αλλά και τη δημιουργία βίντεο στο κανάλι του Σάββα Καλεντερίδη. Πολλοί τον χαρακτηρίζουν ως ανθρώπινο αλγόριθμο λόγω του όγκου των δεδομένων και πληροφοριών που αφομοιώνει καθημερινώς. Είναι καταδρομέας με ειδικότητα Χειριστή Ασυρμάτων Μέσων.

Συνέχεια ανάγνωσης

Γενικά θέματα

Ημερίδα στη Μνήμη του Μιχάλη Χαραλαμπίδη

Την Τετάρτη 23 Απριλίου, η ιστορική Ένωση Ποντίων Σουρμένων, στα πλαίσια των εκδηλώσεων που πραγματοποιεί για πάνω από εκατό χρόνια, οργανώνει ημερίδα αφιερωμένη στη μνήμη του Μιχάλη Χαραλαμπίδη.

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

“Το Νέο Ανατολικό Ζήτημα. Από το δικαίωμα στη Μνήμη, στην 19η Μαϊου ως διεθνή ημέρα θυμάτων του Κεμαλισμού”.

Την Τετάρτη 23 Απριλίου, η ιστορική Ένωση Ποντίων Σουρμένων, στα πλαίσια των εκδηλώσεων που πραγματοποιεί για πάνω από εκατό χρόνια, οργανώνει ημερίδα αφιερωμένη στη μνήμη του Μιχάλη Χαραλαμπίδη.

Όλοι οι λαοί που αγωνίζονται για την επίλυση του Τουρκικού προβλήματος, για την αναγνώριση της Γενοκτονίας, για τη Δικαιοσύνη και την Ελευθερία τιμούν έναν πρωτοπόρο πολιτικό και διανοούμενο, έναν υπέροχο άνθρωπο, έναν σπουδαίο Έλληνα!

Συνέχεια ανάγνωσης

Γενικά θέματα

Ένα πρωτότυπο τυχερό παιχνίδι με αυγά στον Πόντο! Τα τεχνάσματα σε Τούρκους και Αρμένηδες

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Για τα ήθη και τα έθιμα στα Κοτύωρα, την πατρίδα της μητέρας του στην οποία και ο ίδιος πέρασε τα παιδικά του χρόνια, έχει γράψει ο Ξενοφών Άκογλου, ο λογοτέχνης, λαογράφος και στρατιωτικός που είναι γνωστός και με το καλλιτεχνικό ψευδώνυμο Ξένος Ξενίτας.

Το έργο του Από τη ζωή του Πόντου – Λαογραφικά Κοτυώρων κυκλοφόρησε το 1939 στην Αθήνα. Ακόμα και σήμερα θεωρείται πολύτιμο λαογραφικό ντοκουμέντο, διότι αποτυπώνει την καθημερινότητα των Ελλήνων.

≈ ≈

Τ’ αυτά ήταν αφθονότατα και φτηνότατα, από τα κύρια προϊόντα του τόπου. Από την ημέρα του Πάσχα έως την Ανάληψη –τα λαμπροήμερα– κάθε Κυριακή και ενδιάμεση γιορτή παίζανε στον περίβολο της εκκλησία ένα πρωτότυπο τυχερό παιχνίδι με αυγά.

Οι αυγουλάδες, ή και όποιοι άλλοι ήθελαν να κερδίσουν από την πώληση αυγών, τα έφερναν με τα καλάθια και τα αράδιαζαν ανά 5,8,10 κτλ. σε σειρές. Όποιος ήθελε να παίξει προκαλούσε τους άλλους λέγοντας:

Παίζομε ωβά σην σειράν; Ή, κρούγομε ωβά σην σειράν;

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΣΤΟ PONTOSNEWS.GR

Συνέχεια ανάγνωσης

Γενικά θέματα

Η τεχνητή νοημοσύνη θα μειώσει και τον αριθμό των πιλότων στα αεροσκάφη;

Ποιοι θέλουν να μειώσουν τους πιλότους στα αεροσκάφη, λόγω ΑΙ

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Η τεχνητή νοημοσύνη (ΑΙ) θα μειώσει και τον αριθμό των πιλότων στα αεροσκάφη; Ευρωπαϊκά μέσα ενημέρωσης υποστηρίζουν ότι έχουν κατατεθεί εισηγήσεις στον Οργανισμό Ασφάλειας της Αεροπορίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης (EASA) για να μειωθούν από δύο σε έναν οι πιλότοι στο κόκπιτ των  αεροσκαφών, αξιοποιώντας τις δυνατότητες της τεχνητής νοημοσύνης.

Το χρονοδιάγραμμα εφαρμογής αυτού του μέτρου δεν έχει οριστικοποιηθεί, αλλά φαίνεται ότι τα συμπεράσματα θα μπορούσαν να προκύψουν το 2029 και να γίνουν επίσημα το 2030.

Ήδη πάντως, οι σκέψεις αυτές προκαλούν μεγάλες αντιδράσεις από τις ενώσεις των πιλότων σε όλη την Ευρώπη.

«Αυτό που προτείνεται είναι μια παρέκκλιση που παραβιάζει όλες τις αρχές», λέει ο Ανχελ Γκονδάλεθ, αναπληρωτής διευθυντής του τεχνικού τμήματος στη Sepla. «Η φόρμουλα να υπάρχουν δύο πιλότοι στο κόκπιτ  ανά πάσα στιγμή είναι απολύτως κρίσιμη , καθώς χωρίς αυτήν, η ασφάλεια είναι σαφώς μειωμένη», λέει ο Γκονδάλεθ. « Σε ένα αεροπλάνο, όλοι οι έλεγχοι και οι διαδικασίες πρέπει να εκτελούνται εις διπλούν για να αποφευχθούν προβλήματα και πρέπει πάντα να υπάρχει ένας πιλότος που παρακολουθεί όλα όσα συμβαίνουν και τη δραστηριότητα του συναδέλφου του», τονίζει και εξηγεί: «Η τεχνητή νοημοσύνη δεν θα μπορούσε ποτέ να αντικαταστήσει τους ανθρώπους σε αυτές τις διαδικασίες, δεδομένου ότι δεν μπορεί να διορθώσει λάθη ή να λάβει αποφάσεις κατά περίπτωση· απαιτείται κριτική, ανθρώπινη κρίση, την οποία η τεχνητή νοημοσύνη δεν μπορεί να προσφέρει».

Σύμφωνα, με τον εκπρόσωπο των Ισπανών πιλότων, δύο εταιρείες κατασκευής αεροσκαφών προωθούν αυτό το μέτρο – η Airbus και η Dassault.  «Καμία αεροπορική εταιρεία δεν βρίσκεται πίσω από αυτό· μόνο αυτές οι δύο εταιρείες δοκιμάζουν ήδη πιλοτήρια ενός πιλότου. Δεν θέλουν όλες οι εταιρείες να μειώσουν την ασφάλεια, μόνο αυτές οι δύο», λέει ο Γκονδάλεθ.

Διευκρινίσεις από τον ΕΑSΑ

Ο EASA επιβεβαιώνει ότι είναι οι κατασκευαστές αεροσκαφών που πιέζουν για τη μείωση του αριθμού των πιλότων στο κόκπιτ, αλλά θεωρεί ότι δημιουργείται ένα προπέτασμα καπνού για τις πραγματικές επιπτώσεις της μελέτης.

Αυτό που τίθεται στο τραπέζι είναι ότι σε μεγάλες πτήσεις , που απαιτούν δύο πληρώματα για εναλλαγή και ανάπαυση, θα μπορούσαν να μειωθούν και ότι, για τμήματα της πτήσης, θα μπορούσε ουσιαστικά να υπάρχει μόνο ένας πιλότος.Aλλά θα υπάρχουν πάντα δύο πιλότοι   σε βασικές στιγμές της πτήσης, όπως η προσγείωση ή η απογείωση. «Ένας μόνος πιλότος θα μπορεί να είναι  στο πιλοτήριο κατά τη διάρκεια ορισμένων φάσεων της πτήσης, αλλά αυτό θα απαιτούσε σημαντικές τεχνολογικές αλλαγές που θα μπορούσαν να εγγυηθούν ότι θα διαπιστώνεται από την ΑΙ αν ο πιλότος δεν μπορεί  να ανταποκριθεί στα καθήκοντά του».

Με αυτή την έννοια, από τον ΕASA μπιστεύουν ότι η τεχνητή νοημοσύνη θα μπορούσε να περιλαμβάνει « συστήματα ανίχνευσης κόπωσης ή ανικανότητας ». Υπό αυτή την έννοια, «θα μάθουμε από αυτή την εμπειρία να συλλέγουμε δεδομένα που θα μας επιτρέψουν όχι μόνο να αξιολογήσουμε την πιθανότητα αυτής της μείωσης του προσωπικού, αλλά και να βελτιώσουμε τη συνολική ασφάλεια όλων των πτήσεων».

Μακροπρόθεσμα, στόχος είναι «η δημιουργία ενός «έξυπνου» πιλοτήριου με καινοτόμα χαρακτηριστικά μείωσης του φόρτου εργασίας, συμπεριλαμβανομένης της παρακολούθησης της απόδοσης και της εξεύρεσης λύσεων για την πρόληψη απειλών στην ασφάλεια του αεροσκάφους».

Συνεπώς, τονίζουν από τον ΕASA ότι, σε αντίθεση με όσα λέγονται, «δεν υπάρχει καθορισμένο χρονοδιάγραμμα» και ότι «όλα θα εξαρτηθούν από το αν οι νέες τεχνολογίες θα επιδείξουν τα οφέλη τους για την ασφάλεια.

Έλλειψη πιλότων

Σε κάθε περίπτωση, το συνδικάτο Sepla των πιλότων αναγνωρίζει ότι αυτή η απόφαση είναι μέρος μιας σειράς μέτρων που εφαρμόζονται για την αντιμετώπιση μιας από τις μεγαλύτερες απειλές που διατρέχουν τον κλάδο: η έλλειψη πιλότων τα επόμενα χρόνια. «Είναι αλήθεια ότι υπάρχει πραγματικό πρόβλημα με την έλλειψη επαγγελματιών πιλότων, αλλά αυτό δεν μπορεί να λυθεί με την εγκατάλειψη της ασφάλειας», λέει ο Γκονδάλεθ. «Πρέπει να διευκολύνουμε την αύξηση του αριθμού περισσότερων πιλότων, δεν υπάρχει άλλος τρόπος».

Εκτιμάται ότι το 2026, παγκοσμίως θα υπάρχει έλλειψη 24.000 πιλότων σε πραγματικό χρόνο. Μέχρι το 2030 θα υπάρχει έλλειψη σχεδόν 60.000 πιλότων.

Το «εργατικό κόστος» είναι επίσης μεγάλη δαπάνη για τις αεροπορικές εταιρείες. Για τη Lufthansa ή την American Airlines αυτό είναι περίπου 20% έως 30%. Αυτό είναι πρακτικά το ίδιο με το κόστος των καυσίμων.

Σύμφωνα με την World Aviation, ένας κυβερνήτης αεροσκάφους κερδίζει περίπου 80.000 ευρώ και ο  συγκυβερνήτης 50.000 ευρώ, ετησίως. Ένας νέος πιλότος κερδίζει ήδη περίπου 22.000 ευρώ ετησίως.

Η Διεθνής Ένωση Αεροπορικών Μεταφορών (IATA) προβλέπει ότι περισσότεροι από 350.000 πιλότοι θα χρειαστούν παγκοσμίως μεταξύ 2024 και 2032. Αντιμέτωπες με αυτήν την πραγματικότητα, οι αεροπορικές εταιρείες «μπορεί τώρα να δουν την ανάπτυξή τους να περιορίζεται σαφώς από την έλλειψη πιλότων και αυτοί μπορεί να γίνουν ένα πολύτιμο περιουσιακό στοιχείο που τους μετατρέπει στο επίκεντρο ενός πολέμου που αυτές οι εταιρείες δεν μπορούν να αντέξουν οικονομικά».

Κατά συνέπεια, “αναζητούνται λύσεις, από την πρόσληψη ξένων πιλότων, όπως κάνουν οι ΗΠΑ με τους Αυστραλούς επαγγελματίες, έως την αύξηση των δαπανών για την  εκπαίδευση πιλότων. Και αυτό είναι το ζητούμενο στην Ευρώπη. Η τεχνητή νοημοσύνη είναι η τελευταία από τις “λύσεις” σε μια από τις μεγαλύτερες υπαρξιακές κρίσεις του κλάδου.

ΠΗΓΗ: ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ

Συνέχεια ανάγνωσης

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Διεθνή5 λεπτά πριν

Έντονη κινεζική στρατιωτική δραστηριότητα γύρω από την Ταϊβάν τις ημέρες του Πάσχα

Το υπουργείο Εξωτερικών της Ταϊβάν επανέλαβε τη θέση του ότι η Ταϊβάν είναι κυρίαρχο και ανεξάρτητο έθνος και δεν υποτάσσεται...

Αναλύσεις36 λεπτά πριν

Η τραγωδία του Πάπα Φραγκίσκου! Πως το «όργανο του Θεού» έγινε πολύ συχνά όργανο των παγκόσμιων ελίτ

Ο Πάπας Φραγκίσκος πέθανε. Ο 266ος Επίσκοπος της Ρώμης απεβίωσε σήμερα το πρωί στις 7:35 π.μ. Ήταν ο πρώτος Λατινοαμερικανός και...

Πολιτική1 ώρα πριν

Το σκάνδαλο που “καίει” Ερντογάν και Φιντάν!

Η υπόθεση, που αγγίζει τις σχέσεις Άγκυρας-κατεχομένων, έλαβε πολιτικές διαστάσεις με τον αρχηγό του Ρεπουμπλικανικού Λαϊκού Κόμματος (CHP), Οζγκιούρ Οζέλ,...

Αναλύσεις2 ώρες πριν

Καλπάζει η ισλαμοποίηση – τουρκοποίηση των κατεχομένων! Χαριεντισμούς με ΜΟΕ για την κυπριακή ηγεσία

Ο Πρόεδρος Χριστοδουλίδης υποβάθμισε πλήρως και ολεθρίως το Κυπριακό σε γελοία ΜΟΕ και σε γλοιώδεις προτάσεις καλοπιάσματος των Τούρκων. Ούτε...

Αναλύσεις2 ώρες πριν

Geopolitical Monitor: America’s Waning Edge! Capital Flight, Tariffs, and De-Dollarization

The administration may claim it is defending American industry. In reality, it undermines the conditions that allowed American industry—and American...

Δημοφιλή