Ακολουθήστε μας

Διεθνή

Γιατί η ΕΕ χρειάζεται να συνεργαστεί με τους BRICS και την Αφρική για την ενεργειακή μετάβαση

Δημοσιεύτηκε στις

Ο όμιλος BRICS αποκτά ολοένα και μεγαλύτερη γεωπολιτική χροιά τα τελευταία χρόνια

Της Maddalena Procopio

Η 15η ετήσια σύνοδος κορυφής της ομάδας BRICS των αναδυόμενων οικονομιών έκλεισε στις 24 Αυγούστου με μια πρόκληση για τους λάτρεις των ακρωνύμιων. Από τον Ιανουάριο του 2024, το μπλοκ θα επεκταθεί από τα σημερινά του μέλη της Βραζιλίας, της Ρωσίας, της Ινδίας, της Κίνας και της Νότιας Αφρικής και θα συμπεριλάβει την Αργεντινή, την Αίγυπτο, το Ιράν, την Αιθιοπία, τη Σαουδική Αραβία και τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα· ένα επίλεκτο μείγμα γιγάντων ενέργειας και εξόρυξης που περιλαμβάνει δύο αφρικανικά κράτη. Πράγματι, η σύνοδος κορυφής έδωσε σημαντική έμφαση στην ενεργειακή μετάβαση, μεταξύ μιας σειράς άλλων θεμάτων, με θέμα: “BRICS και Αφρική”. 

Ο όμιλος BRICS αποκτά ολοένα και μεγαλύτερη γεωπολιτική χροιά τα τελευταία χρόνια. Παρά τα διαφορετικά εθνικά και διεθνή συμφέροντα μεταξύ των μελών, η ίδια η ομάδα έχει φτάσει να εκπροσωπεί την απογοήτευση στον παγκόσμιο νότο με την τρέχουσα παγκόσμια τάξη πραγμάτων που καθοδηγείται από τη Δύση. Όσο αφορά την ενέργεια και το κλίμα, το πιο σαφές χάσμα μεταξύ Ευρώπης και BRICS είναι η ταχεία σταδιακή κατάργηση των ορυκτών καυσίμων: οι BRICS θεωρούν γενικά αυτά τα καύσιμα πολύ σημαντικά για την ανάπτυξη ώστε χώρες χαμηλού και μεσαίου εισοδήματοςνα σταματήσουν γρήγορα τη χρήση τους. Αυτή η αναδυόμενη συνοχή, μαζί με τη γεωπολιτική επιρροή της ομάδας στον παγκόσμιο Νότο – ειδικά στην πλούσια σε ενεργειακά Αφρική – κινδυνεύει να απομακρύνει τη δράση από τις ευρωπαϊκές προτεραιότητες και συμφέροντα.

Όμως, καθώς η Ευρωπαϊκή Ένωση και τα κράτη μέλη της αναθεωρούν τις εξωτερικές ενεργειακές τους πολιτικές στον απόηχο της εισβολής της Ρωσίας στην Ουκρανία, θα πρέπει να επικεντρωθούν λιγότερο σε αποκλίνουσες θέσεις με τους BRICS και τα αφρικανικά κράτη και περισσότερο σε αλληλοεπικαλυπτόμενα συμφέροντα για την υλοποίηση της ενεργειακής μετάβασης. Οι BRICS, η Αφρική και η Ευρώπη έχουν πολλά κοινά στην επιδίωξή τους για το καθαρό μηδέν, πάνω απ’ όλα την ταχεία ανάπτυξη των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας. Ως εκ τούτου, οι Ευρωπαίοι θα πρέπει να διερευνήσουν ευκαιρίες για τριμερή συνεργασία εστιάζοντας στις τεχνικές πτυχές και στα κίνητρα που απαιτούνται για την ενίσχυση κοινών στόχων όπως η παραγωγή και χρήση καθαρότερης ενέργειας, καθώς και η μείωση των παγκόσμιων εκπομπών.

Οι προκλήσεις

Οι BRICS υποστηρίζουν μια βιώσιμη μετάβαση σε μια οικονομία χαμηλών εκπομπών άνθρακα που βασίζεται σε κοινές αλλά διαφοροποιημένες ευθύνες και στις αντίστοιχες δυνατότητες κάθε χώρας. Η απόρριψη μιας πιο καθολικής προσέγγισης σημαίνει ότι οι προτεραιότητές τους, κατά καιρούς, αποκλίνουν από τις φιλοδοξίες της ΕΕ για το κλίμα. Το τελευταίο ανακοινωθέν της συνόδου κορυφής, για παράδειγμα, επαναλαμβάνει ότι οι BRICS υποστηρίζουν από κοινού το δικαίωμα των αναπτυσσόμενων χωρών να εκμεταλλεύονται τα ορυκτά καύσιμα για να προωθήσουν την οικονομική τους ανάπτυξη και ασφάλεια. Πολλά μέλη της ομάδας πιθανότατα συνέβαλαν στο γεγονός πως η G20 προσφάτως απέτυχε να συμφωνήσει να καταργήσουν οι χώρες σταδιακά τη χρήση ορυκτών καυσίμων. Το φετινό ανακοινωθέν σκιαγραφεί επίσης την αντίθεση της ομάδας στους “εμπορικούς φραγμούς που σχετίζονται με το κλίμα” – υπονοώντας τον μηχανισμό προσαρμογής των συνόρων άνθρακα της ΕΕ (CBAM), ο οποίος είναι ακραίως μη δημοφιλής στα κράτη του παγκόσμιου νότου που αγωνίζονται να δημιουργήσουν πράσινες αλυσίδες αξίας, ειδικά σε βιομηχανίες έντασης άνθρακα.

Τα αφρικανικά κράτη ευθυγραμμίζονται με πολλές από αυτές τις θέσεις, μοιράζονται επίσης ενδιαφέρον για την ενίσχυση των εμπορικών και επενδυτικών ροών με τους BRICS. Αυτό θα μπορούσε να δημιουργήσει κινδύνους για την Ευρώπη λόγω του αυξημένου ανταγωνισμού για πρόσβαση σε πόρους και αγορές σε μια ήπειρο που γίνεται ολοένα και πιο στρατηγική ως πάροχος ενέργειας και ορυκτών πόρων.

Η ΕΕ πρέπει να διασφαλίσει ότι δεν θα χάσει ευκαιρίες να στηρίξει τις ενεργειακές της λύσεις και τη δράση της για το κλίμα, και ότι θα παραμείνει συναφής στην παγκόσμια ενεργειακή και κλιματική διακυβέρνηση. Αυτό έχει γίνει ακόμη πιο σημαντικό αφότου αποφασίστηκε η διεύρυνση στη σύνοδο κορυφής. Η προσθήκη αυτών των κρατών όχι μόνο ενισχύει τη διεθνή νομιμότητα των BRICS, αλλά είναι επίσης πιθανό να ενισχύσει την εμπορική, επενδυτική και διαπραγματευτική ικανότητα του ομίλου στη διαμόρφωση της πράσινης μετάβασης. Οι κυρώσεις και η ανάγκη απομόνωσης της Ρωσίας δεν πρέπει να εμποδίσουν την ΕΕ να διαπραγματευτεί και να συνεργαστεί με τους BRICS ως ομάδα (όπως κάνουν οι Ευρωπαίοι με την G20, η οποία περιλαμβάνει τη Ρωσία).

Οι ευκαιρίες

Ο πολυμερής διάλογος μεταξύ της ΕΕ, της ομάδας BRICS και των αφρικανικών κρατών θα μπορούσε να τους επιτρέψει να προσδιορίσουν έναν κοινό οδικό χάρτη και να προωθήσουν κοινές απαντήσεις σε ζητήματα αμοιβαίου ενδιαφέροντος στην αφρικανική ήπειρο. Μια τέτοια δράση θα μπορούσε στη συνέχεια να σημαίνει ότι μοιράζονται το κόστος και τους κινδύνους των επενδύσεων, επεκτείνουν τις ευκαιρίες της αγοράς και υποστηρίζουν καλύτερα τις ανάγκες της Αφρικής.

Για να ενθαρρύνουν αυτή τη συνεργασία, οι Ευρωπαίοι θα πρέπει να δεσμευτούν ότι θα βρουν τρόπους για τον μετριασμό των αρνητικών επιπτώσεων των πολιτικών της ΕΕ, όπως το CBAM. Ταυτόχρονα, η ΕΕ θα πρέπει να αναγνωρίσει και να υποστηρίξει την ηγεσία μεμονωμένων χωρών BRICS και αφρικανικών χωρών σε τομείς που ενδιαφέρουν τους Ευρωπαίους. Αυτό θα μπορούσε αρχικά να περιλαμβάνει πιο ενεργή υποστήριξη για πολυμερείς πρωτοβουλίες στις οποίες ηγούνται οι BRICS και η Αφρική. Οι Ευρωπαίοι θα μπορούσαν, για παράδειγμα, να υποστηρίξουν την πρωτοβουλία της Βραζιλίας για την προστασία των παγκόσμιων τροπικών δασών, που ξεκίνησε με τη Λαϊκή Δημοκρατία του Κονγκό και την Ινδονησία, με στόχο τον από κοινού καθορισμό προτύπων για την καταμέτρηση των εκπομπών άνθρακα. Η ενισχυμένη συνεργασία με μεμονωμένα κράτη θα μπορούσε να ανοίξει το δρόμο για περισσότερη συνεργασία με την ομάδα BRICS στο σύνολό της.

Αυτή η συλλογική συνεργασία θα μπορούσε να επικεντρωθεί στην κατάρτιση δεξιοτήτων, τόσο σε τεχνικό όσο και σε κυβερνητικό επίπεδο, για τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και τις τεχνολογίες. Ο τριμερής διάλογος θα μπορούσε επίσης να προωθήσει τη συνανάπτυξη και τη συγχρηματοδότηση μεγάλων στρατηγικών περιφερειακών έργων, όπως οι γραμμές μεταφοράς ενέργειας και οι σιδηροδρομικές υποδομές, όπως προσδιορίζονται από την Αφρικανική Ένωση. Αυτά απαιτούν συχνά ένα ποικίλο σύνολο οικονομικών και τεχνολογικών δεσμεύσεων, οι οποίες είναι δύσκολο να πραγματοποιηθούν αν όχι μέσω συλλογικής δράσης. Επιπλέον, η ΕΕ θα μπορούσε να επιδιώξει να συνεργαστεί με τη BRICS και τα αφρικανικά κράτη για λύσεις που αποφεύγουν, μειώνουν και αφαιρούν τις εκπομπές – στις αλυσίδες αξίας των ορυκτών καυσίμων και πέραν αυτής. Θα μπορούσαν επίσης να εργαστούν για την ανάπτυξη συγκεκριμένων αλυσίδων αξίας, όπως τα βιοκαύσιμα.

Η υποστήριξη για κοινή δράση όπως αυτή θα στείλει ένα μήνυμα ότι η ΕΕ είναι ανοιχτή στη συνεργασία με τη BRICS, τα αφρικανικά κράτη και άλλα στον παγκόσμιο νότο για να συγκεντρώσει την οικονομική και τεχνική εμπειρογνωμοσύνη που απαιτείται για την ανάπτυξη φιλόδοξων σχεδίων ενεργειακής μετάβασης. Αυτό θα επιτρέψει στην ΕΕ να στείλει ένα σημαντικό μήνυμα, αναγνωρίζοντας την αυξανόμενη σημασία των BRICS και της Αφρικής στη λήψη αποφάσεων σε παγκόσμιο επίπεδο και τον κρίσιμο ρόλο τους στη δυναμική της ενέργειας και του κλίματος. Θα καταδείκνυε επίσης την ενσυναίσθηση της ΕΕ προς τις ανησυχίες του παγκόσμιου Νότου, αποφεύγοντας πιθανώς την περαιτέρω αμοιβαία αποξένωση.

Περισσότερη ευθυγράμμιση μεταξύ των παγκόσμιων παραγόντων του Νότου, όπως η επέκταση των BRICS (παρά τις πολλές διαφωνίες που πιθανόν να υπάρχουν για τον όμιλο), θα μπορούσε να τους οδηγήσει να καταλάβουν μεγαλύτερα μερίδια στους ενεργειακούς τομείς του άλλου. Αυτό θα περιλαμβάνει τόσο εκείνα που οι Ευρωπαίοι διαμορφωτές πολιτικής προσπαθούν να υποβαθμίσουν (όπως τα ορυκτά καύσιμα), όσο και εκείνα στα οποία σκοπεύουν να επεκταθούν η ΕΕ και τα κράτη μέλη (όπως αλυσίδες αξίας ορυκτών). Οι Ευρωπαίοι πρέπει να συμμετάσχουν στη συζήτηση όπου είναι δυνατόν και να επιδιώξουν να ενεργήσουν ως υποστηρικτές της πολυμέρειας Βορρά-Νότου για να μετριάσουν τους πιθανούς κινδύνους μεγαλύτερης παγκόσμιας συνοχής του Νότου και να παραμείνουν σχετικοί με τη μετατόπιση της παγκόσμιας δυναμικής διακυβέρνησης της ενέργειας και του κλίματος. Αυτό το άνοιγμα είναι κάτι που οι BRICS θα πρέπει τουλάχιστον να εξετάσουν εάν θέλουν να παραμείνουν πιστοί στο σύνθημά τους για “περιεκτικότερη διακυβέρνηση”.

Δείτε τη δημοσίευση του πρωτότυπου άρθρου εδώ

Ο Σταύρος Καλεντερίδης, ξεκίνησε τις σπουδές του στην Αθήνα, σπουδάζοντας Πολιτική Επιστήμη στο Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Έπειτα από τέσσερα χρόνια συμμετοχής στα φοιτητικά όργανα συνδιοίκησης της σχολής του και σε διάφορες οργανώσεις νέων, αποφάσισε να συνεχίσει τις σπουδές του στο εξωτερικό. Στη Βοστόνη των Η.Π.Α. ολοκλήρωσε δύο μεταπτυχιακά προγράμματα, στις Διεθνείς Σχέσεις (Αμερικανική εξωτερική πολιτική) και στην Επικοινωνία (Πολιτική Επικοινωνία), ενώ παράλληλα εργάστηκε στο Ελληνικό Προξενείο της Βοστόνης, στη σχολή του ως βοηθός έρευνας και σε δύο πολιτικές καμπάνιες Αμερικανών πολιτικών (Δημοκρατικών – Ρεπουμπλικάνων). Μετά από τρία χρόνια στις Η.Π.Α., άκουσε το κάλεσμα της πατρίδας του και επέστρεψε πίσω με μεγάλο πόθο για προσφορά στην Ελλάδα. Υπήρξε ιδρυτικό μέλος δύο κοινωφελών οργανισμών, του δέλτα – πολιτική επανάσταση (πολιτικός οργανισμός) και της Λεοντίδας (ίδρυμα προώθησης θεμάτων ιστορίας, πολιτισμού και δημοκρατίας). Σήμερα ζει και εργάζεται στην Αθήνα, ασχολείται με διάφορα εγχειρήματα πολιτικής διπλωματίας και δημοκρατίας, γράφει πολιτικά άρθρα, σχολιάζει την επικαιρότητα και συνεχίζει την προσωπική του μελέτη στην ιστορία και την πολιτική φιλοσοφία.

Συνέχεια ανάγνωσης

Διεθνή

Διπλωματικό πόκερ από Ερντογάν! Τα σχέδια της Τουρκίας στη Συρία και πώς μπορεί να επηρεαστεί η Κύπρος

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Άλλη μια κρίση, ευκαιρία στα μάτια του Ερντογάν – που σπεύδει να δηλώσει την παρουσία του στη Συρία. Όχι μόνο κατά τη μεταβατική περίοδο, αλλά σε πιο μόνιμη βάση.

«Ακούστε εκείνο το ρητό “όποιος δεν έχει χέρι στο χωράφι, δεν έχει δικαίωμα στη σοδειά”. Χωρίς δισταγμό, σηκώσαμε απλώς ένα πολιτικό και κοινωνικό βάρος που καμία άλλη χώρα στον κόσμο δεν μπορούσε να διαχειριστεί».

Η στάση του έφερε κοντά τους Αμερικανούς, οι οποίοι αιφνιδιάστηκαν παρακολουθώντας τις εικόνες με τον Ιμπραϊμ Καλίν να περπατάει στη Δαμασκό.

Σε μια κίνηση υψηλού πολιτικού συμβολισμού, ο Τούρκος Πρόεδρος έστειλε τον επικεφαλής των Μυστικών Υπηρεσιών της χώρας του στην συριακή πρωτεύουσα – ως μια πρώτη πράξη αναγνώρισης της παρούσας κατάστασης πραγμάτων. Λίγο αργότερα ανακοινώθηκε ότι η Άγκυρα άνοιξε ξανά την πρεσβεία της στη Δαμασκό μετά από 12 χρόνια και ο Αμερικανός Υπουργός Εξωτερικών έφτανε στο αεροδρόμιο Εσένμπογκα στην Άγκυρα.

Επί τόπου τον συνάντησε ο Ερντογάν και με συνοπτικές διαδικασίες συμφώνησαν ως προς την ανάγκη διασφάλισης ότι δεν θα υπάρξει επανεμφάνιση του Ισλαμικού Κράτους. Τις λεπτομέρειες εξέτασε ο Άντονι Μπλίνκεν, με τον Τούρκο ομόλογο του Χακάν Φιντάν.

«Οι χώρες μας δούλεψαν πολύ σκληρά και έδωσαν πολλά για πολλά χρόνια για να εξασφαλίσουν την εξάλειψη του εδαφικού χαλιφάτου του ISIS για να διασφαλίσουν ότι αυτή η απειλή δεν θα ξανασηκωθεί».

Αυτό που έχει μεγαλύτερη σημασία για τους Τούρκους είναι ο δρόμος που θα επιλέξει να ακολουθήσει μετά τις 20 Ιανουαρίου ο Τραμπ και εάν προτίθεται να αποσύρει τα αμερικανικά στρατεύματα από την Συρία. Ενδεικτικές, οι δηλώσεις του ΥΠΕΞ της Τουρκίας, Χακάν Φιντάν.

«Η διασφάλιση της σταθερότητας στη Συρία, η αποτροπή της τρομοκρατίας του ISIS και του PKK (Κούρδοι). Αυτές είναι οι προτεραιότητες μας».

Τα ζητούμενα για την Άγκυρα τώρα είναι δύο: πρώτον θα ήθελε να φτάσει το μαχαίρι στο κόκκαλο του κουρδικού – αναγνωρίζοντας τον μανδύα προστασίας που σήκωσαν ΗΠΑ και Χαγιάτ Ταχρίρ αλ Σαμ. Έτσι ίσως κάνει πίσω προκειμένου να προωθήσει το δεύτερο ζητούμενο που είναι να εδραιωθεί ως ο κύριος παίκτης στη

Συρία και ως περιφερειακός παράγοντας. Και κάπου εδώ μπαίνει στη συζήτηση το Κυπριακό…

Η Συρία, όπως και η Κύπρος, συμπεριλαμβάνεται στα λεγόμενα σύνορα της καρδιάς του Ερντογάν. Έχουμε ένα σχήμα με επιμέρους στοιχεία τον αναθεωρητισμό, την επεκτατική πολιτική της Τουρκίας, το μεταναστευτικό, τη στάσης της Ευρωπαϊκής Ένωσης και τα νέα γεωπολιτικά δεδομένα που θα δημιουργηθούν – σε μια ιδιαίτερα κρίσιμη περίοδο για το μέλλον του Κυπριακού. Προσέξτε… εάν στην Συρία σχηματιστεί μια Κυβέρνηση η οποία θα λογοδοτεί στον Τούρκο Πρόεδρο τότε υπάρχει ένα σοβαρό ενδεχόμενο να προσπαθήσει ο Ερντογάν να δημιουργήσει νέα τετελεσμένα. Βλέπουμε τώρα το χάρτη της γαλάζιας πατρίδας – ας εστιάσουμε στη θαλάσσια περιοχή ανάμεσα στην Κύπρο και την Συρία, βλέπουμε ότι αποτυπώνονται οι βλέψεις της Άγκυρας για την οριοθέτηση ΑΟΖ – παραβλέποντας πλήρως την κυριαρχία της Κυπριακής Δημοκρατίας. Πού οδηγεί αυτό; Είναι ο χάρτης των τουρκικών αμφισβητήσεων σύμφωνα με τις οποίες η Κυπριακή Δημοκρατία δεν έχει δικαίωμα σε ΑΟΖ και υφαλοκρηπίδα. Με κόκκινο χρώμα είναι η δήθεν τουρκική ΑΟΖ, με ροζ είναι οι περιοχές που υποτίθεται πως δώρισε η Τουρκία στο ψευδοκράτος…

Μέχρι στιγμής φάνηκε ότι τα αντανακλαστικά του Ερντογάν λειτούργησαν αμέσως. Ο Τούρκος Πρόεδρος δεν ξαφνιάστηκε από τις εξελίξεις στην Συρία, αλλά από τη στιγμή κατά την οποία προέκυψαν – καθώς φαίνεται πως τις ανέμενε σε μεταγενέστερο στάδιο.

Δείτε το ρεπορτάζ του Χριστόφορου Χριστοφή:

Συνέχεια ανάγνωσης

Διεθνή

Εξελίξεις στη Συρία! Οι Δρούζοι ζήτησαν να υπαχθούν οι περιοχές τους στο Ισραήλ – «Οι Δρούζοι είναι πυλώνας σταθερότητας», λέει ο Νετανιάχου

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Δημογέροντες χωριών του Δρούζων ζητούν να υπαχθούν οι περιοχές τους στην ισραηλινή διοίκηση των Υψωμάτων του Γκολάν.
– Λιβανικά και συριακά ΜΜΕ μεταδίδουν ότι Δρούζοι κάτοικοι της νότιας Συρίας παραδίδουν τα όπλα τους στον ισραηλινό στρατό που ελέγχει την περιοχή
—————-
Συνεχίζεται η κινητικότητα ως προς το ενδεχόμενο να ισχύσει ειδικό καθεστώς στις περιοχές που ελέγχει η εθνοτική κοινότητα των Δρούζων της νότιας Συρίας μετά την κατάρρευση του καθεστώτος Άσαντ. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τις αποκλειστικές πληροφορίες που μετέδωσε στις αρχές της εβδομάδας από την Ιερουσαλήμ ο αναλυτής του Alpha Κύπρου για ζητήματα Μέσης Ανατολής, ερευνητής του ΕΛΙΑΜΕΠ και του κυπριακού Ινστιτούτου Μελετών Πολιτικής και Δημοκρατίας (ΙΜΠΔ), Γαβριήλ Χαρίτος, οι Δρούζοι της νότιας Συρίας ζήτησαν τη στήριξη του Ισραήλ και των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων, ώστε να αποκτήσουν αυτονομία ή ακόμα και ανεξαρτησία. Μάλιστα, αυτό το μήνυμα μετέφερε ο ηγέτης των Δρούζων του Ισραήλ, Μουάφακ Ταρίφ, ερχόμενος σε επαφή με τον Πρόεδρο των Εμιράτων, Μοχάμαντ Μπιν Ζάγιεντ, και ανώτατο αξιωματούχο των μυστικών υπηρεσιών του ισραηλινού στρατού.

Όπως μετέδωσε ο κ. Χαρίτος στο αποψινό κεντρικό δελτίο ειδήσεων του ALPHA Κύπρου, ο ηγέτης των Δρούζων του Ισραήλ, Μουάφακ Ταρίφ, συναντήθηκε κατ’ ιδίαν με τον ισραηλινό Πρωθυπουργό Βενιαμίν Νετανιάχου, ο οποίος, μετά το πέρας της συνάντησής του δήλωσε ότι ο «παράγοντας των Δρούζων αποτελεί πυλώνα σταθερότητας για τη Συρία της επόμενης μέρας».
Παράλληλα, από σήμερα το πρωί κάνει τον γύρο του διαδικτύου μαγνητοσκοπημένο απόσπασμα από δημόσια συνεδρίαση των τοπικών δημογερόντων-Σεΐχηδων του δρουζικού χωριού Χάντερ, το οποίο βρίσκεται στα συριακά εδάφη, που τις τελευταίες ημέρες έχουν τεθεί υπό ισραηλινό στρατιωτικό έλεγχο.

Στη σύσκεψη εγκρίνεται δια βοής πρόταση τοπικού Δρούζου Σεΐχη να υπαχθεί το χωριό Χάντερ και τα γειτονικά του χωριά στην ισραηλινή διοίκηση των Υψωμάτων του Γκολάν. Μάλιστα, όπως επεσήμανε ο κ. Χαρίτος, λιβανικά και τοπικά συριακά μέσα μεταδίδουν ότι τα τελευταία εικοσιτετράωρα παρατηρείται το φαινόμενο, Δρούζοι που είχαν συμμετάσχει στις τάξεις της οργάνωσης Χεζμπολάχ, να παραδίδουν τον οπλισμό τους στις δυνάμεις του ισραηλινού στρατού που ελέγχουν την περιοχή, ενώ η προέλαση στα συριακά εδάφη βρίσκεται σε εξέλιξη.

Συνέχεια ανάγνωσης

Διεθνή

Η τραγική πλευρά της Συρίας! Η κεκρυμμένη αλήθεια της πείνας και του εκτοπισμού

Περισσότεροι από 1,1 εκατομμύριο άνθρωποι έχουν εκτοπιστεί σε ολόκληρη τη Συρία μετά την πρόσφατη κλιμάκωση των εχθροπραξιών.

Δημοσιεύτηκε

στις

Οι πλέον αξιοπιστες πληροφορίες από σοβαρες  πηγές στη Συρία αναφερουν πως  περισσότεροι από 1,1 εκατομμύριο άνθρωποι έχουν εκτοπιστεί σε ολόκληρη τη Συρία μετά την πρόσφατη κλιμάκωση των εχθροπραξιών.

ΕΛΛΕΙΨΕΙΣ ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΣΤΟ ΧΑΛΕΠΙ ..ΧΩΡΙΣ ΑΛΕΥΡΙ ΚΑΙ ΝΤΗΖΕΛ ΤΑ ΑΡΤΟΠΟΙΕΙΑ ΚΛΕΙΝΟΥΝ

Ελλείψεις τροφίμων συνεχίζουν να αναφέρονται στο Χαλέπι ως αποτέλεσμα του κλεισίματος των αρτοποιείων λόγω ελλείψεων σε αλεύρι και ντίζελ. Οι προμήθειες λαχανικών είναι περιορισμένες, οι διακοπές ρεύματος συνεχίζονται σε ορισμένες γειτονιές και οι τιμές των καυσίμων παραμένουν υψηλές.

ΣΤΗΝ ΕΠΑΡΧΙΑ ΧΑΛΕΠΙΟΥ ΕΛΛΕΙΨΕΙΣ ΝΕΡΟΥ ΚΑΙ ΒΑΣΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ

Οι εχθροπραξίες κοντά στο φράγμα Tishreen στην επαρχία του Χαλεπίου έχουν οδηγήσει σε εκτεταμένες διακοπές ρεύματος από τις 10 Δεκεμβρίου, επηρεάζοντας περισσότερους από 400.000 ανθρώπους σε περιοχές όπως η πόλη Menbij και η πόλη Kobani, διακόπτοντας την πρόσβαση στο νερό και άλλες βασικές υπηρεσίες.

Ο ΟΗΕ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ ΚΑΙ ΑΝΑΣΦΑΛΕΙΑ

Ο ΟΗΕ και οι εταίροι συνεχίζουν τις ανθρωπιστικές δραστηριότητες όπως το επιτρέπει η κατάσταση ασφαλείας. Ορισμένοι εταίροι ξεκίνησαν εκ νέου τις επιχειρήσεις στις πόλεις Δαμασκό, Tartous, Lattakia και Raqqa, σε περιορισμένο εύρος, και ο ΟΗΕ θα συνεχίσει να παρακολουθεί στενά την κατάσταση.

Ο OCHA αναφέρει ότι η διασυνοριακή επιχείρηση από την Τουρκία συνεχίζεται. Χθες, 26 φορτηγά που μετέφεραν επισιτιστική βοήθεια πέρασαν στα βορειοδυτικά.

ΡΑΚΑ ,ΤΑΜΠΚΑ,ΧΑΣΑΚΕ ,ΝΤΕΡΙΚ

ΟΙ ΠΟΛΕΙΣ ΜΕ ΤΑ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΗΜΕΙΑ ΕΛΕΓΧΟΥ ΚΑΙ ΣΟΒΑΡΕΣ ΛΕΗΛΑΣΙΕΣ

Η πρόσβαση και η παροχή ανθρωπιστικής βοήθειας παραμένει πρόκληση σε περιοχές της βορειοανατολικής Συρίας. Οι πόλεις Ράκα, Τάμπκα, Χασάκε και Ντερίκ αντιμετωπίζουν περιορισμούς μετακίνησης λόγω σημείων ελέγχου και συνεχίζονται οι αναφορές για λεηλασίες.

ΣΤΗ ΒΟΡΕΙΟΑΝΑΤΟΛΙΚΗ ΣΥΡΙΑ Ο ΟΗΕ ΚΑΙ ΟΙ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΕΣ ΟΡΓΑΝΩΣΕΙΣ  ΔΙΑΝΕΜΟΥΝ  ΤΡΟΦΙΜΑ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΥΝ ΚΕΝΤΡΑ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΓΙΑ ΕΚΤΟΠΙΣΜΕΝΟΥΣ

Παρά τις προκλήσεις, και όπως το επιτρέπει η ασφάλεια, ο ΟΗΕ και οι εταίροι παρείχαν τρόφιμα σε περισσότερους από 700.000 ανθρώπους στη βορειοδυτική Συρία από την κλιμάκωση των εχθροπραξιών.

Στη βορειοανατολική Συρία, περισσότεροι από 40.000 εκτοπισμένοι μένουν σε περίπου 200 συλλογικά κέντρα, σύμφωνα με τους εταίρους. Οι ανθρωπιστικές οργανώσεις διανέμουν τρόφιμα, κιτ υγιεινής και μετρητά, καθώς και ψυχοκοινωνική υποστήριξη σε παιδιά και ενήλικες.

ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΕΡΕΥΝΑ ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΕΓΕΙΩΤΗΣ

ΜΕ ΤΗ ΣΤΗΡΙΞΗ ΠΗΓΩΝ ΤΟΥ OCHA KAI ΤΩΝ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΟΡΓΑΝΩΣΕΩΝ ΣΤΗΝ ΒΟΡΕΙΟΑΝΑΤΟΛΙΚΗ ΣΥΡΙΑ

Συνέχεια ανάγνωσης

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Άμυνα19 λεπτά πριν

Συνεργασία Ελλάδος-Ινδίας στον τομέα των στρατιωτικών πληροφοριών

Ελλάδα και Ινδία έρχονται πιο κοντά πλέον μέσω της αποκαλούμενης στρατιωτικής διπλωματίας η οποία χαράσσει δρόμους ανάμεσα στις δύο χώρες,...

Αναλύσεις49 λεπτά πριν

Αιματηρός πόλεμος που οδηγεί τη Συρία σε διάλυση!

Πολιτική αφανισμού στη Συρία!

Διεθνή50 λεπτά πριν

Διπλωματικό πόκερ από Ερντογάν! Τα σχέδια της Τουρκίας στη Συρία και πώς μπορεί να επηρεαστεί η Κύπρος

Άλλη μια κρίση, ευκαιρία στα μάτια του Ερντογάν – που σπεύδει να δηλώσει την παρουσία του στη Συρία. Όχι μόνο...

Διεθνή1 ώρα πριν

Εξελίξεις στη Συρία! Οι Δρούζοι ζήτησαν να υπαχθούν οι περιοχές τους στο Ισραήλ – «Οι Δρούζοι είναι πυλώνας σταθερότητας», λέει ο Νετανιάχου

Δημογέροντες χωριών του Δρούζων ζητούν να υπαχθούν οι περιοχές τους στην ισραηλινή διοίκηση των Υψωμάτων του Γκολάν. – Λιβανικά και...

Πολιτική2 ώρες πριν

Απάντηση Μητσοτάκη σε Σαμαρά! “Θέλουν να μας παρουσιάσουν ως λιγότερο πατριώτες ή περισσότερο ενδοτικούς”

Έμμεση απάντηση στα όσα ανέφερε χθες ο Αντ. Σαμαράς, χωρίς να τον κατονομάζει, έδωσε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, ενώ εμφανίστηκε...

Δημοφιλή