Ακολουθήστε μας

Άμυνα

Το ΚΕΕΔ βγάζει βατραχανθρώπους! Επαναλειτουργεί το Σχολείο Υποβρυχίων Καταστροφών Στρατού Ξηράς – Τι οδήγησε στην απόφαση

Δημοσιεύτηκε στις

Μετά απο διακοπή επτά ετών, το Σχολείο Υποβρύχιων Καταστροφών του Στρατού Ξηράς επαναλειτουργεί κατόπιν απόφασης του Αρχηγού ΓΕΕΘΑ.

Φέτος στο Σχολείο συμμετέχουν συνολικά 17 Αξιωματικοί και Υπαξιωματικοί Ειδικών Δυνάμεων – Δυνάμεων Ειδικών Επιχειρήσεων, με σκοπό την εκπαίδευσή τους για την κάλυψη των επιχειρησιακών απαιτήσεων των Ειδικών Δυνάμεων και των Δυνάμεων Ειδικών Επιχειρήσεων.

Το Σχολείου Υποβρυχίων Καταστροφών του Στρατού Ξηράς βρίσκεται στην έδρα του Κέντρου Εκπαίδευσης Ειδικών Δυνάμεων (ΚΕΕΔ), στην Νέα Πέραμο Αττικής και λειτούργησε για πρώτη φορά το Νοέμβριο του 2008, ενώ η τελευταία σειρά αμφίβιων καταδρομέων που απέδωσε στις μονάδες Ειδικών Δυνάμεων, ολοκληρώθηκε την άνοιξη του 2016.

Θυμίζουμε ότι το Σχολείο είχε κλείσει τον Δεκέμβριο του 2016, για ανεξήγητους λόγους, ύστερα απο απόφαση του τότε Αρχηγού ΓΕΕΘΑ Ναυάρχου Ευάγγελου Αποστολάκη.

Σύμφωνα με πληροφορίες απο στρατιωτικές πηγές που γνωρίζουν καλά το θέμα: “Η απόφαση τότε ελήφθη χωρίς να ζητηθεί γνωμοδότηση του ΓΕΣ και λήφθηκαν υπόψη τα οφέλη του ΣΥΚΣΞ για τις Ειδικές Δυνάμεις του Στρατού Ξηράς έναντι των οποίων προβλήθηκε ως στόχος, η ενίσχυση της διακλαδικότητας”.

Τι οδήγησε στην απόφαση – Οι επιχειρησιακοί προβληματισμοί και τα πλεονεκτήματα

Όπως όλα δείχνουν επικράτησε η αντιλήψη που επικρατεί σε σύγχρονους δυτικούς στρατούς, όπως των ΗΠΑ, οι οποίοι υποστηρίζουν τη λειτουργία ιδιαίτερων σχολείων δυτών ανά Κλάδο, μικρότερης διαρκείας, απο 4 ώς 7 μήνες.

Ανώτατες στρατιωτικές πηγές αναφέρουν στο CNN Greece ότι “Το Σχολείο Υποβρυχίων Καταστροφών του Ναυτικου εχει φτάσει σε ένα αρρωστημένο σημειο σε σχεση με την παραγωγικότητα του. Η δεξαμενη των αξιωματικων που έβγαιναν δεν ήταν η επιθυμητή για να παραγει τα επιχειρησιακα μας αποτελεσματα. Πρεπει να υπαρχει ενεργή δεξαμενη, ετσι ωστε ο αριθμος των στελεχων Υποβρυχίων Καταστροφών να φτάσει περιπου τα 300 άτομα, που είναι ο στόχος μας”.

Οι ίδιες ανώτατες στρατιωτικές πηγές τονίζουν ότι: “Το Σχολειο Υποβρυχίων Καταστροφών του Στρατού Ξηράς δεν έγινε για να ρίξει την ποιότητα του αντίστοιχου Σχολείου του Ναυτικού, αλλα για να βρεθει η επιχειρησιακή βιωσημοτητα των Υποβρυχίων Καταστροφων στις μονάδες Ειδικων Επιχιερήσεων. Αυτη τη στιγμή η ΔΥΚ παράγει απο 2 εως 6 υποβρύχιους καταστροφείς ανα έτος, δίνοντας 10ετίας – 15ετίας τα 80-90 άτομα, το οποίο σημαίνει ότι χάσαμε την επιχειρησιακη μας δεινότητα να παραγουμε εκπαιδευόμενους”.

Επίσης οι ηλικίες των καταδρομέων που στελεχώνουν τις μονάδες της Διοίκησης Ειδικού Πολέμου, έχουν ξεπεράσει το προβλεπόμενο όριο και ήταν απαραίτητο, να ανανεωθεί η δεξαμενή, να εκαιδευτούν νέοι αμφίβιοι καταδρομείς, που θα στελεχώσουν τις Μονάδες Ειδικών Επιχειρήσεων στη μεθόριο.

Η Σχολή των Υποβρυχίων Καταστροφών μετά την αναβάθμιση και επαναλειτουργία της διαθέτει όλες τις προδιαγραφες μιας Σχολης Υποβρυχιων Καταστροφών, με αυτονομα συστήματα κλειστού και ανοιχτού κυκλώματος, τα οποία δεν διαθέτει η ΔΥΚ. Ουσιαστικά, δίνεται η δυνατότητα σε ανθρώπους που θα λειτουργήσουν το Σχολείο, να έχουν όλες τις προδιαγραφές για να εκπαιδεύσουν νέους αμφίβιους καταδρομείς. Στόχος του ΓΕΕΘΑ ήταν το νέο Σχολείο να μην υπολείπεται, αλλά να υπερτερεί του υφιστάμενου Σχολείου απο πλευράς δυνατοτήτων στην επιχειρησιακή υποβρύχια κατάδυση.

Ομάδα Υποβρυχίων Καταστροφών του Στρατού ΞηράςΓΕΕΘΑ

Τα κριτήρια επιλογής

Οι επιλεγόμενοι ως εκπαιδευτές είναι οι αριστεύσαντες στο προηγούμενο Σχολείο των υποβρυχίων καταστροφών του Ναυτικού, οι οποίοι έχουν τέτοιο βαθμό εξοικείωσης με το αντικείμενο, που έχουν όλα τα εχέγγυα να εκπαιδεύσουν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Απο την άλλη πλευρά, οι επιλεγόμενοι για το Σχολείο έχουν ως προϋπόθεση να έχουν αποφοιτήσει απο το Σχολείο Κολυμβητών Μάχης, που περιλαμβάνει 6 εβδομάδες πολύ επίπονης επκαίδευσης.

Σε ότι αφορά τη φυσική εκγύμναση των εκπαιδευόμενων, έχουν αναλάβει δυο καθηγητές εξουσιοδοτημενοι για δύτες ή μαραθωνοδρόμους. Επίσης θα υπάρχει καταδυτικός γιατρός όλο το επιστημονικό κομμάτι της ασφαλείας, αλλά και το κομμάτι της κατάδυσης σε μεγάλα και μικρά βάθη.

Επίσης, στο τέλος κάθε επιμέρους φασης, υπάρχει ανεξάρτητη επιτροπή με τη λειτουργία του Σχολείου και με πιστοποιημένη διαδικασία παιρνει όλη την επιχειρησιακη ευθύνη για το ποιος περνάει στο επόμενο στάδιο, εξασφαλίζοντας την αμεροληψία στους επιτυχόντες.

Ένα ακόμα σημαντικό στοχείο, που οδήγησε στην απόφαση, είναι ότι οι αξιωματικοί θα εκπαιδευτούν στις νέες εγκαταστάσεις που έγιναν στη Ν. Πέραμο, οι οποίες περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων, νέο λιμάνι, ανακαινισμένο συνεργείο συσκευών, πισίνα 50μ. (η ΔΥΚ διαθέτει 25μ) κ.α. Πρόκειται για έργα που προγραμματίστηκαν και έγιναν σύμφωνα με τον σχεδιασμό του Αρχηγού ΓΕΕΘΑ και ιδρυτή της ΔΕΠ και αναβάθμισαν σημαντικά τις δυνατότητες του Κέντρου Εκπαίδευσης Ειδικών Δυνάμεων.

Σύμφωνα με πληροφορίες του CNN Greece το νέο αναβαθμισμένο ΚΕΕΔ έχει ήδη αποκτήσει Διεθνές αποτύπωμα και τείνει να γίνει διεθνές σημείο αναφοράς, καθώς μετά τις εκπαιδεύσεις στο πλαίσιο ασκήσεων, οι συμμαχικές χώρες ζητούν απο το ελληνικο Πεντάγωνο εκπαίδευση Ειδικών Επιχειρήσεων στις νέες εγκαταστάσεις του ΚΕΕΔ. Μάλιστα, η Γεωργία, τα Σκόπια και οι Ειδικές Επιχειρήσεις του ΝΑΤΟ έχουν ζητήσει τη δυνατότητα εκπαίδευσης στο ΚΕΕΔ.

Ο Αρχηγός ΓΕΕΘΑ Στρατηγός Φλώρος έκανε ανάρτηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αναφορικά με την έναρξη του Σχολείου Υποβρυχίων Καταστροφών του Στρατού Ξηράς, τονίζοντας ότι: «Νέοι βατραχάνθρωποι «γεμίζουν» την φαρέτρα των Αμφίβιων Μονάδων. Οι υποδομές του Κέντρου εξ αρχής ανακατασκευάζονται και βαίνουν προς ολοκλήρωση στην έδρα των επίλεκτων Δυνάμεων Ειδικών Επιχειρήσεων. Ο πήχης όλο και πιο ψηλά».

Αξίζει να σημειωθεί ότι ο σχεδιασμός της λειτουργίας και η υλοποίηση του έργου είναι αποτέλεσμα σχεδίου μεθοδευμένης προσέγγισης του Αρχηγου ΓΕΕΘΑ να δώσει μια προοπτική 30ετιας – 40ετιας σε στελέχη Ειδικών Επιχειρησεων του μέλλοντος, όπως και στο κομμάτι της υποβρύχια καταδυσης.

 

Η σκληρή εκπαίδευση: «Tα προβλήματα λύνονται κάτω από το νερό».

Οι βατραχάνθρωποι για να φτάσουν να επιχειρήσουν στο σημείο της αποστολής, σε άγνωστο περιβάλλον και στα παγωμένα νερά της θάλασσας, ακολουθούν σκληρή πολύωρη καθημερινή εκπαίδευση σε ελεγχόμενο περιβάλλον. Μία από τις φιλοσοφίες της σχολής υποβρύχιων καταστροφέων, είναι η αφανής διείσδυση στην περιοχή του στόχου. Οι βαταρχάνθρωποι εκπαιδεύονται εκπαιδευόμενο είναι να παραμένει σε απόλυτη ηρεμία, να διατηρεί την ψυχραιμία στη διατήρηση της ψυχραιμίας, στον έλεγχο του άγχους και του πιθανού πανικού σε μια απρόσμενη κατάσταση. Όπως λένε oι αμνφίβιοι καταδρομείς «τα προβλήματα λύνονται κάτω από το νερό».

Η πρώτη «επίσημη»

Το μεσημέρι της Τρίτης 25/10/2023 ετελέσθη ο αγιασμός του Σχολείου παρουσία του συνόλου της στρατιωτικής ηγεσίας. Μετά τον αγιασμό, ο Αρχηγός ΓΕΕΘΑ περιηγήθηκε στις εγκαταστάσεις του Κέντρου Εκπαίδευσης Ειδικών Δυνάμεων, όπου ενημερώθηκε για την πρόοδο των εργασιών του εξ αρχής επανασχεδιασμού, ανακατασκευής και αναβάθμισης των λιμενικών υποδομών του Στρατοπέδου, καθώς και για την πορεία της κατασκευής των νέων εγκαταστάσεων εξειδικευμένων κλιμακίων συντήρησης ειδικού εξοπλισμού.

F9Rqp-vW4AE5keI.jpg
Στιγμιότυπο απο τον αγιασμό του Σχολείου Υποβρυχίων Καταστροφών στη Νέα Πέραμο.ΓΕΕΘΑ

“Οι βελτιώσεις αυτές αυξάνουν κατακόρυφα τις δυνατότητες των αμφιβίων και όχι μονάδων των Ενόπλων Δυνάμεων και καθιστούν την χώρα μας πόλο έλξης για τις Δυνάμεις Ειδικών Επιχειρήσεων φίλων, εταίρων και συμμάχων Χωρών, ενισχύοντας την εικόνα της ως παράγοντα ασφάλειας και σταθερότητας στην περιοχή” αναφέρει στην ανακοίνωση του το ΓΕΕΘΑ.

F9RqsSoXUAAv3l4.jpg
Ο Αρχηγός ΓΕΕΘΑ στρατηγός Κωνσταντίνος Φλώρος, συνοδευόμενος απο τον Διοικητή της ΔΕΠ Αντιστράτηγο Δημήτρη Χούπη περιηγείται στις νέες εγκαταστάσεις του Κέντρου Εκπαίδευσης Ειδικών Δυνάμεων.ΓΕΕΘΑ

ΠΗΓΗ: CNN.gr

Είναι ο άγνωστος Χ, αλλά φυσικό πρόσωπο που βοηθάει στην παραγωγή ειδήσεων στο Geopolitico.gr, αλλά και τη δημιουργία βίντεο στο κανάλι του Σάββα Καλεντερίδη. Πολλοί τον χαρακτηρίζουν ως ανθρώπινο αλγόριθμο λόγω του όγκου των δεδομένων και πληροφοριών που αφομοιώνει καθημερινώς. Είναι καταδρομέας με ειδικότητα Χειριστή Ασυρμάτων Μέσων.

Συνέχεια ανάγνωσης

Άμυνα

Σκάφη Ανορθόδοξου Πολέμου: Τι επιχειρείται στα ελληνικά ναυπηγεία μέσω του Λονδίνου;

Στο ενδεχόμενο απόφασης η Άγγλοι προτείνουν ότι τα πρώτα ΣΑΠ θα κατασκευαστούν στα ναυπηγεία της Μ. Βρετανίας και όλα τα υπόλοιπα στον Σκαραμαγκά.

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Μνημόνιο συνεργασίας για Σκάφος Ανορθόδοξου Πολέμου

Του ΓΙΩΡΓΟΥ ΣΙΔΕΡΗ, HELLAS JOURNAL – Αθήνα

Η σκέψη ή και οι συνομιλίες που γίνονται για την απόκτηση, σύμφωνα με πληροφορίες, οκτώ ως δέκα σκαφών που έχουν τη δυνατότητα πλεύσης πάνω, αλλά και κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας, κινούνται προς την κατεύθυνση της εξέλιξης για τ’αμφίβια τμήματα Ειδικών επιχειρήσεων.

Στις συνομιλίες που έχουν γίνει, οι προτάσεις είναι ότι το 50% της δύναμης αυτής, θα είναι μια υπόθεση του πολεμικού ναυτικού και το υπόλοιπο θ´ αφορά την ΔΕΠ.

Το μνημόνιο συνεργασίας που υπογράφτηκε μεταξύ Βρετανικού ναυπηγικού κολοσσού και των ναυπηγείων Σκαραμαγκά θεωρείται κι αυτό μια επίσης σημαντική εξέλιξη, τόσο για το μέλλον της εταιρείας- εργαζόμενων, όσο και για το ενδεχόμενο μελλοντικής απόκτησης σκαφών, βαλμένων από το μέλλον….

Το μνημόνιο συνεργασίας αφορά το Σκάφος Ανορθόδοξου Πολέμου που πλέει με ιδιαίτερα μεγάλη ταχύτητα στην επιφάνεια της θάλασσας, ενώ κάτω από το νερό αγγίζει τους κόμβους μιας φρεγάτας με «πρόσω ολοταχώς» τις μηχανές.

Στο ενδεχόμενο υλοποίησης ενός τέτοιου έργου, τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά θα είναι εκείνα που πρόκειται να λάβουν μια νέα κι άγνωστη τεχνογνωσία.

Οι εργαζόμενοι στον Σκαραμαγκά, όσοι έχουν απομείνει, είναι αυτοί που γνωρίζουν τις φρεγάτες κλάσης ΥΔΡΑ, τα υποβρύχια κλάσης ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ, ενώ η εταιρεία τους είχε κάνει εκτεταμένες συνομιλίες με τους Γάλλους, στην περίπτωση κατασκευής FDI στην Ελλάδα.

Και μέσα από τις συνομιλίες με τους Βρετανούς, εκείνο που φαίνεται είναι ότι έχουν υποσχεθεί πολλά περί τεχνογνωσίας, αν κι εφόσον ληφθεί μια απόφαση για τέτοια ΣΑΠ.

Γνωρίζοντες την υπόθεση σημειώνουν ότι στην περίπτωση που προχωρήσει η συνεργασία αυτή, θα πρόκειται για μια κίνηση που έρχεται να συμπληρώσει τις διαχρονικές καλές σχέσεις ανάμεσα σε Αθήνα και Λονδίνο.

Κάποιοι που καταγράφουν για περισσότερο από έναν χρόνο τι συμβαίνει με αυτό το πρόγραμμα κι είναι σε θέση να γνωρίζουν τι διεμήφθη πίσω από τις κλειστές πόρτες, σημειώνουν ότι στην περίπτωση μελλοντικής συμφωνίας ίσως είναι η πρώτη που θα επιτευχθεί με ιδιαίτερα θετικό πρόσημο ελληνικής συμπαραγωγής κι όχι απλώς συμμετοχής.

Βεβαίως την στιγμή που ομιλούμε για υβριδικής φύσεως Σκάφη Ανορθόδοξου Πολέμου, από την σκέψη δεν μπορεί να μην περάσει το ΣΑΠ ΑΓΗΝΩΡ και τα όσα έχουν γίνει γι αυτό το σκαρί, θετικά και αρνητικά…

Και αυτό διότι ο ΑΓΗΝΩΡ αποτέλεσε μια κορυφαία εγχώρια ναυπηγική προσπάθεια, την οποία, ναι μεν αγκάλιασε το πολεμικό ναυτικό, αλλά παρέμεινε μόνον στο ένα σκαρί, χωρίς να υπάρξει οποιαδήποτε νεότερη εξέλιξη που θα έδινε τεράστια ποσοστά ομοιοτυπίας, άρα και οικονομία κλίμακος, για τα Σκαφη Ανορθόδοξου Πολέμου.

Από την άλλη πλευρά ένα ΣΑΠ που πλέει πάνω και κάτω από το νερό, είναι κάτι διαφορετικό.

Μια προσέγγιση που ομοιάζει με εκείνα που αρκετές φορές έχει αναφέρει ο υπουργός εθνικής άμυνας σε ομιλίες ή δηλώσεις του, δηλαδή για σκάφη πολλαπλού ρόλου, ικανά σε διαφορετικού τύπου αποτρεπτικές αποστολές.

Στο πλαίσιο αυτό ο Ελληνικό Κέντρο Καινοτομίας καλείται κι αυτό από την πλευρά του να δώσει απαντήσεις, αφού πρώτα μελετήσουν οι ειδικοί όσα αφορούν το «χτίσιμο» αλλά και την επιχειρησιακή δράση των συγκεκριμένων σκαφών.

Η Βρετανική εταιρεία έχει στοχεύσει, όπως μας εξηγούν άνθρωποι που γνωρίζουν, την αγορά της Αυστραλίας και της Ευρώπης.
Το ελληνικό ναυπηγείο βρίσκεται σε κομβική, για τους Βρετανούς, θέση και σαφώς είναι προσανατολισμένο στην αγορά της Γηραιάς Ηπείρου.

Στο ενδεχόμενο απόφασης η Άγγλοι προτείνουν ότι τα πρώτα ΣΑΠ θα κατασκευαστούν στα ναυπηγεία της Μ. Βρετανίας και όλα τα υπόλοιπα στον Σκαραμαγκά.

Επιπλέον αν υπάρξει κι άλλη παραγγελία από την Ευρώπη, θα μπορεί και ο Σκαραμαγκάς να μετέχει με υποκατασκευαστικό έργο.

Με άλλα λόγια, κάποιες πηγές περιγράφουν τις κινήσεις αυτές, σαν εκείνες που έγιναν κι έχουν παραμείνει στην ΕΑΒ, για τα προγράμματα των C-130 & F-16 της παγκόσμιας αγοράς, όπου η Αεροπορική Βιομηχανία στις εγκαταστάσεις της στην Τανάγρα κατασκευάζει τμήματα για τα C-130J & για τα F-16.

Συνέχεια ανάγνωσης

Άμυνα

Τα όσα συμβαίνουν στον χώρο των ΕΔ, είναι καινοφανή ,άκρως επικίνδυνα για την προοπτική και την απαραίτητη ισχύ τους

Η αύξηση της ισχύος ,της επιχειρησιακής ικανότητος και ετοιμότητος των ΕΔ ,δεν είναι θέμα επικοινωνιακό ,ούτε έχει ανάγη λαϊκισμών ,αυτοπροβολής και επιδείξεως δήθεν ισχύος προσωπικής

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Γράφει ο Κωνσταντίνος Λουκόπουλος

Για όσα άτοπα και επικίνδυνα λαμβάνουν χώρα στις Ένοπλες Δυνάμεις, καίρια τοποθέτηση από συνάδελφο Στρατηγό ε.α. την οποία έστειλε σε μένα και τον οποίο σέβομαι τα μάλα καθόσον πέραν του χαρακτήρος του και της επαγγελματικής του επάρκειας εμαθα πάρα πολλά από αυτόν στην σταδιοδρομία μου αλλά και μετά μέχρι σήμερα!

Τα όσα συμβαίνουν στον χώρο των ΕΔ, είναι καινοφανή ,άκρως επικίνδυνα για την προοπτική και την απαραίτητη ισχύ τους.

Η ευθύνη βαρύνει την πολιτική ηγεσία των ΕΔ ,αλλά και την Στρατιωτική που χωρίς ουσιαστική αντίδραση ,για ιδιοτελείς λόγους “αυτοσυντηρήσεώς” , ανέχεται αυτό που συμβαίνει σε βάρος των στελεχών και του προσωπικού που υπηρετούν στις ΕΔ της Χώρας, την ισχύ ,αλλά και την αξιοπρέπεια και αξιοπιστία των ΕΔ , καθόσον ανέχεται αντί τεκμηριωμένων προτάσεων της ,την επικράτηση προτάσεων λανθασμένων από επισφαλείς και αντί θεσμικούς συμβούλους του Υπουργικού περιβάλλοντος.

Είναι αξιοκατάκριτο το ότι ο Υπουργός και ο Υφυπουργός του ,βυσσοδομούν κατά των Αξιωματικών και με παραμορφωτικά γυαλιά βλέπουν ένα μέλλον εικονικής πραγματικότητος για τις ΕΔ , που δεν έχει καμία σχέση με σύγχρονες και ισχυρές ΕΔ .

Η όλη αυτή στάση είναι ανεξήγητη και δεν θέλω να πιστεύσω αυτό που κυκλοφορεί ,ότι πιθανόν αυτό οφείλεται στις κακές εμπειριες που έχουν από την θητεία τους στις ΕΔ, που τώρα είναι η ευκαιρία να ανατρέψουν ( Αποφεύγω το να εκδικηθούν).Αντίθετα εγώ βλέπω αλαζονία και ένα υπέρμετρο λαϊκισμό ,αφενός για αυτοπροβολή και αφετέρου για επίδειξη δυναμισμού .

Όπως έχουμε αναφέρει ,μια εβδομάδα πριν τις Έκτακτες κρίσεις στο υγειονομικό των ΕΔ ,με τροπολογία του ΥΠΕΘΑ σε νομοσχέδιο του Υπ. Οικονομικών,ο κος ΥΠΕΘΑ νομιμοποίησε τις Έκτακτες Κρίσεις ,που όπως είδατε εφαρμόσθηκαν για το σύνολο της ιεραρχίας των ΕΔ την 10/01/2024 ,μετατρέποντας και τις Τακτικές που ακολούθησαν σε Έκτακτες .Οι ευθύνες της Στρατιωτικής ηγεσίας είναι τεράστιες και φαίνεται ότι για την διατήρηση των θέσεων τους δέχθηκαν να κάνουν αυτό το ανοσιούργημα που δεν διαφέρει από εκκαθαρίσεις.

(Πως σε 6’ωρες το ΣΑΓΕ έκανε κρίσεις των περί 300 περίπου κρινόμενων ; Ποιους φακέλους αυτών των ΑΝΘΡΩΠΩΝ μελέτησαν και πως τους έκριναν; Πότε και πως τα νέα μέλη των Ανώτατων Συμβουλίων των κλάδων που τα συγκροτούν αυτά, μελέτησαν τα ενημερωτικά σημειώματα των κρινόμενων και πότε αποφάσισαν δι’ αυτούς; Λειτούργησαν ουσιαστικά τα Ανώτατα Συμβούλια των κλάδων ,έτσι όπως προβλέπει από τον ν3883/2010;ΟΧΙ.Απλώς με Υπουργικές προγραφές εκκαθαρίστηκε το πρόβλημά του κου Υπουργού).

Ο Ν3883/2010 ,καθορίζει με σαφήνεια την διαδικασία των Τακτικών και Έκτακτων Κρίσεων ,αλλά φαίνεται ότι ο νόμος ήταν στενός <<Κορσές>> για τον κο ΥΠΕΘΑ ,που με την τροπολογία έκανε την Στρατιωτική ηγεσία συνυπεύθυνη και υπόλογο του ηθικά .

Οι λόγοι που επικαλέστηκε ο κος Δένδιας ήταν η μείωση του αριθμού των ανωτάτων ώστε ,να μπορεί να υπηρετηθεί καλύτερα η νέα Δομή Δυνάμεων και να τερματισθεί ο Υδροκεφαλισμός και ο υπερπληθυσμός σε Στρατηγούς. Μάλιστα είπε ότι οι Ελληνικές ΕΔ έχουν Στρατηγούς και αντιστοίχους βαθμούς των άλλων κλάδων ,περισσότερούς από τις ΗΠΑ .

Ο κος Δένδιας ,δεν φοβάμαι να το εκφράσω ,ΨΕΥΔΕΤΑΙ , γεγονός που αποδεικνύεται από το ότι μειώθηκε μόνο μια θέση Αντιστράτηγου (ουσιαστικά συγχωνεύθηκε με άλλην κατά λανθασμένο τρόπο) ,ενώ επι της Κυβερνήσεώς του΄ και της δικής του Υπουργίας δημιουργήθηκαν δύο θέσεις Αντιστράτηγων ,η μία απλώς για να λέμε ότι αντιμετωπίζουμε τις περιβαλλοντικές προκλήσεις , καθώς και 3 θέσεις υποστρατήγων και δύο Ταξιαρχών . Με τις προαγωγές που ακολούθησαν των αποστρατειών καλύφθηκαν όλες οι θέσεις Δκσεως Σχηματισμών που χήρευσαν .Προχειρότητα και επίδειξη ισχύος και προβολή στα ΜΜΕ έργου αρνητικού ,ως θετικού.
Αντί να καθορισθούν με ακρίβεια και ορθολογικό τρόπο οι κατά βαθμό Νομοθετημένες Οργανικές Θέσεις (ΝΟΘ),που θα εξυπηρετήσουν την Νέα Δομή Δυνάμεων ,κάνουμε κινήσεις που μας δείχνουν ισχυρούς με πυγμή για αυτοπροβολή και αφήνουμε την ουσία σε τέλμα. Παραδείγματος Χάριν ,ποιες οι θεσμοθετημένες θέσεις για Ανθυπασπιστές ,Ανθυπολοχαγούς όταν κάθε έτος προάγονται σε αυτούς τους βαθμούς ΕΜΘ( και σε λίγο και ΕΠΟΠ) κατά εκατοντάδες. Τι γίνεται με τις νομοθετικές πρωτοβουλίες ορισμένων πολιτικών ,όταν Ταξίαρχοι γίνονται και Αξιωματικοί προερχόμενου από ΑΣΣΥ .Ασχολήθηκε κανείς με αυτά τα σοβαρότατα προβλήματα που πραγματικά υφίστανται ,ενώ με τις ευλογίες της εκάστοτε πολιτικής ηγεσίας έχουν δημιουργηθεί αυτά για ψηφοθηρία!

(Απάντηση για το εάν η Ελλάδα έχει περισσότερους Στρατηγούς από τις ΗΠΑ ,δίδει η ανάλυση του Υποναυάρχου κου Φενέκου την οποία και σας επισυνάπτω, την οποία κύκλοι του Υπουργείου και προστασίας του Υπουργού, με ψευδή και αδιαφανή στοιχεία έσπευσαν να ανατρέψουν και είναι ανάξια αναφοράς ).

Πολλές οι απόψεις στο γιατί δεν περίμενε 48 ημέρες ,όπου με βάση τον νόμο 3883/2010 προβλέπονται να γίνουν οι κρίσεις. Πολλοί μιλούν για να αποφύγει πιέσεις για προαγωγές, ή για να προλάβει κάποια άλλη εξέλιξη .Πιστεύω ότι έγινε γιατί αποσκοπούσε σε αιφνιδιασμό ,επίδειξη ισχύος ώστε να μην τον αμφισβητούν και να τους επιβληθεί με την φιλοσοφία του την Ροβεσπιερική , ιδιαίτερα στην ηγεσία την φυσική των ΕΔ .Δηλαδή προσωπικοί λόγοι που υποκρύπτουν ανασφάλεια αλλά και επίδειξη ισχυρού πολιτικού που μπορεί να προβάλλει εαυτόν ως ΔΕΛΦΙΝΟ.

Μιλά για νέα δομή δυνάμεων που ουσιαστικά στοχεύει στην μείωση της ισχύος αυτών πάνω από τα 2/5,ενώ δεν έχουμε καμία αλλαγή στην εξ ‘ανατολών απειλή ( Μάλλον κάθε μέρα αυξάνεται),στο έδαφος ,στην αποστολή και στην σχετική μαχητική ισχύ ,και αυτό γιατί δεν τολμάμε να αυξήσουμε την θητεία στους 15 μήνες ,να εφαρμοσθεί η στράτευση στα 18 και δεν θέλουμε παραπάνω ποσοστά του προϋπολογισμού να κατανέμονται στην άμυνα.
Θυμηδία προκαλεί ότι όπως ίδιος προβάλλει, οι αλλαγές που θα γίνουν βασίζονται στα συμπεράσματα της συγκρούσεως στην Ουκρανία ,συμπεράσματα που δεν έχουν καμία σχέση με την πραγματικότητα και είναι επιλεκτικά .Προβάλλεται από τον ίδιο η τοποθέτηση πρώην Αρχηγού για ομάδα μάχης των 6 και ενός άλλου για τάγμα Πεζικού των 260 .Γνωστοί και οι δύο ο ένας με <<πολιτική καριέρα>> πλέον και υπόλογος της δομής του Στρατού που προωθείται από το 2017,που ούτε ο κος Καμένος επέτρεψε να προωθηθεί και ο έτερος πρώην διαγκωνιζόμενος στην Κουμουνδούρου με τον υποστηρίζοντα τον κο Κασελάκι κο Αποστολάκη.

Αντί να ασχοληθούν με τα ουσιαστικά προβλήματα και να τα επιλύσουμε ασχολούμεθα με ζαρζαβατικά .Αντί να δούμε τα πραγματικά προβλήματα που ταλαιπωρούν τον σημαντικότερο πολλαπλασιαστή ισχύος, τα στελέχη και γενικά το προσωπικό , τα έχουμε αφήσει στο έλεος του θεού και μόνο. Δεν απασχολούν κανένα ,η άρνηση των νέων για εισαγωγή στις Στρατιωτικές Σχολές , οι παραιτήσεις ακόμη και νέων αξιωματικών ,η γενική απειθαρχία που η ίδια η Κυβέρνηση ανέχεται , η μη αλλαγή του νόμου για τον συνδικαλισμό στις ΕΔ που επιτρέπει ως έχει την κομματικοποίηση ,και αντ’ αυτού να προωθείται άλλη συνδικαλιστική οργάνωση (ΠΟΜΕΝΣ) υπό τον έλεγχο του Υπουργείου . Δεν παραλείπω να αναφέρω την δήθεν αξιοποίηση της περιουσίας των ΕΔ (ακίνητη /Στρατόπεδα που θα εγκαταλειφθούν) ,που πολλοί βλέπουν ξεπούλημα και ιδιωτικοποιήσεις .
( Χθες σας ενημέρωσα για τους σχεδιασμούς του ΥΠΕΘΑ για την Υγειονομική Υποστήριξη των ΕΔ και ήδη σήμερα μαθεύτηκε ότι ο νέος ιδιώτης Διοικητής του ΝΙΜΤΣ , είναι συμμαθητής του κου ΥΠΕΘΑ από το κολέγιο Αθηνών ,και προσελήφθη με μηνιαία αποζημίωση των 5000 Ευρώ ).

Εκείνο που είναι σαφές σε εμέ είναι ότι η πολιτική ηγεσία έχει πρόβλημα με τους αξιωματικούς ,και σε περίπτωση που δεν μπορεί να έχει ανθρώπους υπό τον έλεγχό της ,προβαίνει σε ενέργειες που είναι και αντιδεοντολογικές και την εκθέτουν .Μην ξεχνάμε ότι στο Πολεμικό Μουσείο τοποθέτησε Πρόεδρο του ΔΣ ιδιώτη, στο ΕΛΚΑΚ-ΑΕ τον πρόεδρο του ΥπέρΤαμείου,στο ΜΤΣ Αξιωματικό Απόστρατο Υπηρεσίας Γραφείου του απολύτου ελέγχου του ,στο ΝΙΜΤΣ τον προαναφερθέντα Συμμαθητή του και έπεται συνέχεια.

Είναι επίσης χαρακτηριστικό ότι ο ν3883/2010 ,έχει εργαλειοποιηθεί ,παραβιάζεται συνεχώς και σε ότι αφορά το άρθρο70 αυτού και με βάση τις παράλληλες λειτουργίες ΣΑΓΕ και Ανωτάτων Συμβουλίων των κλάδων ,αλλά και άλλα που συμβαίνουν στις σχέσεις Α/ΓΕΕΘΑ με τους Αρχηγούς των Κλάδων των ΕΔ ,όσο και μεταξύ Υπουργείου ,ΓΕΕΘΑ ,ΓΕΣ ,ΓΕΝ .ΓΕΑ, φαίνεται ότι μιλάμε για μία νέα δομή Δκσεως ,με μορφή MOD και όλα τα γενικά επιτελεία εντός αυτού. Αυτή η κατάσταση απαιτεί άμεση αλλαγή του ν3883/2010 σε ότι αφορά το άρθρο 70 και δημιουργία εκτός αυτού του Διακλαδικού Επιχειρησιακού Στρατηγείου ,με σαφή περιορισμό του πρώτου (MOD και ΓΕΕΘΑ και ΓΕ κλάδων στο Στρατηγικό επίπεδο ).Φαίνεται όμως ότι τέτοια αντίληψη δεν υπάρχει ούτε και φαίνεται κάτι να κινείται μέχρι στιγμής προσπάθεια να ξεκινήσει ουσιαστική συζήτηση και προσαρμογή του ν3883/2010.

Η κατάσταση στις ΕΔ με κύρια ευθύνη της πολιτικής ηγεσίας του ΓΕΕΘΑ και συνδρομή της άφωνης Στρατιωτικής κινείται σε δύσκολες ατραπούς και βέβαια από το κάδρο των ευθυνών δεν εξαιρείται συνολικά η κυβέρνηση ,καθώς και ο πρόεδρος αυτής.

Η αύξηση της ισχύος ,της επιχειρησιακής ικανότητος και ετοιμότητος των ΕΔ ,δεν είναι θέμα επικοινωνιακό ,ούτε έχει ανάγη λαϊκισμών ,αυτοπροβολής και επιδείξεως δήθεν ισχύος προσωπικής , από αυτόν που πιστεύει ότι πριν από αυτόν δεν υπήρχαν αυτές και με αλαζονεία συμπεριφέρεται.

Οι οιωνοί δεν είναι καλοί κάτω από τις συνθήκες αυτές.

Συνέχεια ανάγνωσης

Άμυνα

Australlian Strategic Policy Institute: Η αμυντική βιομηχανία της Ινδίας επωφελείται από τη συνεργασία με τη Γαλλία

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Η αμυντική βιομηχανία της Ινδίας επωφελείται από τη μετάβαση της χώρας από τη Ρωσία και προς τη Γαλλία για απόκτηση όπλων.

Η Ινδία και η Γαλλία έχουν συνεργαστεί σε πολλά βασικά αμυντικά έργα, όπως τα υποβρύχια κλάσης Kalvari , τα ελικόπτερα Chetak και Cheetah και η μηχανή ελικοπτέρων Shakti . Αυτά τα έργα αφορούσαν μεταφορά τεχνολογίας στην Ινδία με άδεια παραγωγής από γαλλικές εταιρείες.

Από τη δεκαετία του 1960, η Ρωσία είναι ο κύριος αμυντικός εταίρος και προμηθευτής όπλων της Ινδίας. Ωστόσο, οι εισαγωγές όπλων της Ινδίας από τη Ρωσία έχουν πέσει σε ιστορικό χαμηλό. Σύμφωνα με έκθεση του Διεθνούς Ινστιτούτου Ερευνών για την Ειρήνη της Στοκχόλμης, οι αμυντικές εισαγωγές της Ινδίας από τη Ρωσία μειώθηκαν από 76 τοις εκατό κατά την περίοδο 2009–13 σε 36 τοις εκατό κατά την περίοδο 2019–23. Είναι η πρώτη φορά από τη δεκαετία του 1960 που λιγότερο από το ήμισυ των εισαγωγών όπλων της Ινδίας προέρχονταν από τη Ρωσία.

Ο πόλεμος Ρωσίας-Ουκρανίας, που ακολούθησαν δυτικές κυρώσεις σε ρωσικές οντότητες και η αυξανόμενη συντροφικότητα μεταξύ Ρωσίας και Κίνας ώθησαν περαιτέρω την Ινδία να μειώσει την εξάρτησή της από τις ρωσικές αμυντικές εξαγωγές. Επιπλέον, η Ινδία αντιμετώπισε σημαντικές καθυστερήσεις στην παράδοση για αρκετές παραγγελίες από τη Ρωσία, όπως το πυραυλικό σύστημα εδάφους-αέρος S-400 και τα άρματα μάχης T-90S. Όλα αυτά οδήγησαν στην Ινδία να μην δίνει νέες παραγγελίες στη Ρωσία από την αρχή του πολέμου Ρωσίας-Ουκρανίας.

Αντίθετα, αύξησε τις εισαγωγές όπλων από δυτικές χώρες, κυρίως τη Γαλλία και τις Ηνωμένες Πολιτείες. Η Γαλλία αναδείχθηκε ως ο δεύτερος μεγαλύτερος αμυντικός προμηθευτής της Ινδίας κατά την περίοδο 2019–23, όταν το 33 τοις εκατό των ινδικών εισαγόμενων όπλων προέρχονταν από τη Γαλλία. (Οι ΗΠΑ παρείχαν το 13 τοις εκατό των αμυντικών εισαγωγών της Ινδίας την ίδια περίοδο.)

Τώρα που η Γαλλία έχει γίνει σημαντικός προμηθευτής όπλων, η ινδική κυβέρνηση αναζητά πιθανές ευκαιρίες για συνεργασία μαζί της σε προηγμένες αμυντικές τεχνολογίες.

Η γαλλική αεροδιαστημική εταιρεία Safran και ο Οργανισμός Αμυντικής Έρευνας και Ανάπτυξης της Ινδίας διαπραγματεύονται για την κατασκευή κινητήρα για το μαχητικό αεροσκάφος πέμπτης γενιάς της Ινδίας, το Advanced Medium Combat Aircraft Mk 2. συμπεριλαμβανομένης της ανάπτυξης σχεδιασμού, της πιστοποίησης και της παραγωγής.

Το έργο περιλαμβάνει όχι μόνο τη μεταφορά τεχνολογίας για την ανάπτυξη κινητήρων αεριωθουμένων – συνήθως το πιο δύσκολο τεχνικά μέρος ενός αεροσκάφους – αλλά επιτρέπει επίσης στις εταιρείες να συνεργαστούν σε προηγμένα υλικά και μεταλλουργία, τα οποία είναι σημαντικά για την κατασκευή κινητήρων αεροσκαφών.

Μια τέτοια συνεργασία θα δώσει στην Ινδία πρόσβαση σε τεχνολογίες και βιομηχανικές διαδικασίες που είναι απαραίτητες για την κατασκευή των κινητήρων. Η ικανότητα κατασκευής εγχώριων κινητήρων μαχητικών μπορεί να βοηθήσει την ινδική Πολεμική Αεροπορία να αντιμετωπίσει την ακραία έλλειψη σε μοίρες μάχης.

Ο Safran θα συνεργαστεί επίσης με την Ινδία για την ανάπτυξη ελικοπτέρων που είναι πιθανό να αποτελέσουν το βασικό στήριγμα του στόλου των στροφείων των Ενόπλων Δυνάμεων της Ινδίας. Η εταιρεία υποστηρίζει την προωστική πλευρά του προγράμματος Indian Multi-Role Helicopter. Το πρόγραμμα στοχεύει στην ανάπτυξη ελικοπτέρων μεσαίας ανύψωσης για να αντικαταστήσει τα ελικόπτερα Mi-17 της Ινδίας. Η Safran έχει επίσης συμφωνήσει με την Hindustan Aeronautics Limited να μεταφέρει τεχνολογία σφυρηλάτησης και χύτευσης για τον κινητήρα Shakti, ο οποίος τροφοδοτεί τα ελικόπτερα Dhruv, Rudra, Light Utility και Prachand της ινδικής κρατικής εταιρείας.

Στο ναυτικό μέτωπο, η India’s Garden Reach Shipbuilders and Engineers υπέγραψαν μνημόνιο κατανόησης με τη γαλλική Naval Group για συνεργασία σε πλοία επιφανείας. Η συνεργασία θα υποστηρίξει ένα σχέδιο πλοίου βασισμένο στην κατηγορία Gowind του Naval Group για την ινδική αγορά και τις φιλικές ξένες χώρες.

Η πολιτική αξιοπιστία και οι μακροχρόνιοι αμυντικοί δεσμοί καθιστούν τη Γαλλία έναν αξιόπιστο αμυντικό εταίρο για την Ινδία. Η ανάδειξή της ως σημαντικός προμηθευτής όπλων ωφελεί την αμυντική βιομηχανία της Ινδίας, εξοπλίζοντάς την με την τεχνολογία και την τεχνογνωσία για την κατασκευή αμυντικών προϊόντων στην εγχώρια αγορά.

Συνέχεια ανάγνωσης

Δημοφιλή