Γενικά θέματα
Η διαχρονική ιδέα της ελευθερίας στον Ελληνισμό

Δεν ξέρω για σας, αλλά εγώ — κάθε που κατακλύζομαι από απαισιοδοξία για το ελληνικό μέλλον — προστρέχω στην πιο συγκινητική στροφή του ”Ακάθιστου Ύμνου” των Ελλήνων, του ”Ύμνου εις την Ελευθερίαν”:
”… Απ’ τα κόκαλα βγαλμένη // των Ελλήνων τα ιερά, // και σαν πρώτα ανδρειωμένη, // χαίρε, ω χαίρε, Ελευθεριά!..”.
Σ’ αυτήν την ”Ελευθεριά” του Διονύσιου Σολωμού, θαρρώ, εγκιβωτίζονται όλες οι μορφές της Ελευθερίας μαζί: η ατομική (της σκέψης, της συνείδησης, της έκφρασης κλπ), η κοινωνική, η οικονομική, η νομική, η πολιτική, η πνευματική, η ψυχολογική και, πάνω απ’ όλα, η ηθική και η εθνική Ελευθερία, που είναι ταυτόσημες με το χρέος για την υπεράσπιση των αδύναμων και των οσίων και ιερών της πατρίδας.
Ταυτόσημες και με την ευθύνη, γιατί ”Όλα χαώδη, ώσπου ο νους σπίθισε και έβαλε μια τάξη”, όπως λέει ο προσωκρατικός φιλόσοφος Αναξαγόρας (5ος αι.) μιλώντας για την αξία της υπευθυνότητας στον άνθρωπο .
Ταυτόσημες και με την αντίσταση σε κάθε μορφή πνευματικής δουλείας που υπονομεύει την ελευθερία και εξανδραποδίζει τον άνθρωπο. Τον εξανδραποδίζει και τον ευτελίζει διδάσκοντάς του την αμάθεια, την ανευθυνότητα, τη δειλία και την ανανδρία.
Στοιχεία που κάνουν να ξεχωρίζει ο ελεύθερος από τον δούλο, ο ανυπότακτος από τον υποτακτικό, ο υψηλόφρων με συναισθηματική νοημοσύνη από εκείνον που έχει ανάπηρη ψυχή και αρνείται να δραπετεύσει από το ”κλουβί” της δουλοφροσύνης.
Κάνουν να ξεχωρίζει ο ανεξάρτητος και αταλάντευτος στα ιδανικά του άνθρωπος από τον μαζοποιημένο που βρίσκεται σε ιδεολογική σύγχυση και συνεξάρτηση με τους καθοδηγητές του χωρίς ελπίδα διεκδίκησης της ελεύθερης συνείδησης και της ποδοπατημένης ελευθερίας του.
”Όποιος δεν είναι ελεύθερος, δεν είναι άνθρωπος • όποιος δεν είναι ελεύθερος, δε βλέπει, δεν ξέρει, δε διακρίνει, δεν αναπτύσσεται, δεν καταλαβαίνει, δε θέλει, δεν πιστεύει, δεν αγαπάει…, δεν υπάρχει”, λέει ο Βίκτωρ Ουγκώ και μας οδηγεί επαγωγικά σε πολλαπλά συμπεράσματα.
Μας οδηγεί στην απλούστερη αρχικά σημασία της Ελευθερίας, που έχει να κάνει με το δικαίωμα του καθένα μας ”να κάνει αυτό που θέλει αυτός και όχι αυτό που θέλει ο άλλος”. Είναι και η αιτία, άλλωστε, που διακρίνει τον άνθρωπο από τα υπόλοιπα όντα: η ύπαρξη έλλογης βούλησης η οποία τον προτρέπει κατά του ετεροκαθορισμού του.
Οι περισσότεροι από μας, ασφαλώς, προσδιορίζουν αποφατικά την Ελευθερία θεωρώντας την μια ιδέα (και όχι μια πραγματικότητα) ”παρούσα, όταν είναι απών ο καταναγκασμός” (Άγγελος Τερζάκης). Αυτός είναι ο λόγος, άλλωστε, που η εξωτερική της έκφραση εκδηλώνεται κυρίως σε χώρες όπου υπάρχει τυραννία, δικτατορία.
Ωστόσο η Ελευθερία, πέρα από αρνητικά, ορίζεται και θετικά με βάση το ίδιο το περιεχόμενό της που προσδιορίζει στην πράξη (κι όχι στη θεωρία) τη συνείδηση. ”Η ελεύθερη συνείδηση προσδιορίζεται από ιδέες…, δηλαδή από λόγο”, λέει ο Κωνσταντίνος Τσάτσος.
Και ελεύθερος είναι ”ο έχων ιδίαν βούλησιν”. Αυτός, δηλαδή, που αυτοκαθορίζεται. Δεν εξαρτάται από άλλον. Αυτός ο οποίος υποτάσσει την εξωτερική ελευθερία του (που συμβαδίζει με τα ”θέλω” του κόσμου) στην εσωτερική (τα ”θέλω” της ψυχής του), γιατί η αυθεντική Ελευθερία έχει τη ρίζα της στον εσωτερικό κόσμο.
Κατά τον χριστιανό θεολόγο και φιλόσοφο Ιερό Αυγουστίνο (354 – 427), μάλιστα: ”Η νόηση της αλήθειας είναι η αρχή της ουσιαστικής Ελευθερίας του ανθρώπου” (”De veritate religionis 39, 78)–βλ. Εκκλησιαστική Γραμματεία με έμφαση στους Λατίνους: Ευχαριστήριες επιστολές, Εξομολογήσεις κλπ).
Στην ουσιαστική, αυθεντική ελευθερία του ανθρώπου — την ηθική, την πνευματική (ελεύθερη έκφραση γνώμης, παρρησία), την ψυχική — εντάσσεται και η εθνική ελευθερία του Σολωμού και του Καζαντζάκη, ο οποίος δραματοποίησε με μοναδική παραστατικότητα (”Καπετάν Μιχάλης”) την τραγικότητα της μοίρας του σκλάβου Έλληνα Κρητικού στο πρόσωπο του ομώνυμου πρωταγωνιστή της ελευθερίας.
Έτσι οδηγούμαστε λογικά σε ένα συμπέρασμα που έχει ιδιαίτερη σημασία. Στο συμπέρασμα ότι, αν η ψυχή παραμένει αδούλωτη από πάθη και εξαρτήσεις (με πρώτη αυτή του χρήματος), τότε μπορεί να σπάσει τις αλυσίδες της σκλαβιάς και να κερδίσει την εθνική ελευθερία. Κι αυτό αποδείχθηκε θριαμβικά στην Ελληνική Επανάσταση του 1821…
” […] Κατάλαβες, αφεντικό; Αυτό θα πει ελευτερία! Σηκώθηκα, ανέβηκα στη γέφυρα να με χτυπήσει ο καθαρός αγέρας ‘Αυτό θα πει ελευτερία’, συλλογιζόμουν. ‘Να ‘χεις ένα πάθος, να μαζεύεις χρυσές λίρες, και ξαφνικά να νικάς το πάθος και να σκορπάς όλο το έχει σου στον αγέρα! Να λευτερωθείς από ένα πάθος, υπακούοντας σ’ ένα άλλο υψηλότερο’…”, λέει στον μονολεκτικό διάλογό του με τον συγγραφέα ο ήρωας του Καζαντζάκη στο έργο του ”Βίος και Πολιτεία του Αλέξη Ζορμπά”) και με βρίσκει απόλυτα σύμφωνη.
Απόλυτα σύμφωνη χωρίς να χρειάζεται να μπω στον πειρασμό των… ερωτηματικών ενδοιασμών του (‘‘Μα μήπως κι αυτό δεν είναι σκλαβιά; Να θυσιάζεσαι για μιαν ιδέα, για τη ράτσα σου, για το Θεό; Ή μήπως όσο πιο αψηλά στέκεται ο αφέντης τόσο και πιο μακραίνει το σκοινί της σκλαβιάς μας, πηδούμε τοτε και παίζουμε σε πολύ πλατύχωρο αλώνι, πεθαίνουμε χωρίς να βρούμε την άκρα του, κι αυτό το λέμε ελευτερία;”).
Η φύση της ψυχικής ελευθερίας είναι σύμφυτη με την ανθρώπινη φύση και η εξάρτησή της από την εθνική είναι αυταπόδεικτη, όπως αυταπόδεικτη είναι η συνεξάρτησή της με τη βαθύτερη ουσία της ανθρωπιάς του ανθρώπου.
Ας μην ξεχνάμε ότι όσοι επιβίωσαν από μακροχρόνια κατοχή και υποδούλωση (βλ. 400-500 χρόνια σκλαβιάς των Ελλήνων στους Τούρκους), από στρατόπεδα συγκέντρωσης (πχ, Ναζιστικά), από ομηρίες και φυσικές καταστροφές — πέρα από τύχη — είχαν έντονη την αίσθηση της ελευθερίας, που τους έκανε πιο δυνατούς και ανθεκτικούς στις ψυχικές και σωματικές δοκιμασίες που βίωναν.
Αυτή η ψυχική ελευθερία είναι σύμφυτη από αιώνες με την Ελληνική Ελευθερία, την βγαλμένη απ’ τα κόκαλα τα ιερά των Ελλήνων, όπως λέει ο Εθνικός ποιητής μας. Την Ελευθερία που ξύπνησε στον ελληνικό ιστορικό χωροχρόνο σαν αίτημα-αξίωση των αρχαίων προγόνων μας απέναντι σε εξωτερικούς και εσωτερικούς καταναγκασμούς.
Μέσα απ’ αυτήν — την μη αλλοτριωμένη, αλλά δίκαιη Ελευθερία, της διεκδίκησης των ανθρωπίνων δικαιωμάτων σε ατομικό, συλλογικό, εθνικό και πολιτικό επίπεδο (γιατί ”Δεν υπάρχει ελεύθερο πολίτευμα χωρίς ελεύθερους ανθρώπους”, όπως λέει ο Κ. Τσάτσος) — καταξιώθηκαν οι Έλληνες στο διάβα του χρόνου. Καταξιώθηκαν κάνοντάς την σύνθημα στα χείλη τους (”Ή ταν ή επί τας” — ”Ελευθερία ή Θάνατος” — ”Ψωμί, Παιδεία, Ελευθερία” (σύνθημα που παραπέμπει στη σύνδεση της Παιδείας με την πνευματική ελευθερία).
Την Ελευθερία, όπου εγκιβωτίζεται η ελληνική ιδέα ”Αφήστε το άτομο ελεύθερο και να έχετε εμπιστοσύνη ότι θα κάνει συνειδητά το καθήκον του”. Το καθήκον του σε ατομικό, κοινωνικό και εθνικό επίπεδο, ώστε να αναδειχθεί περίλαμπρη η Ελευθερία από τη σύζευξη της αρετής με την τόλμη, σύμφωνα με τον λόγο του ποιητή (βλ. Ανδρέας Κάλβος: ”Εις Σάμον”):
”… Όσοι το χάλκεον χέρι // βαρύ του φόβου αισθάνονται // ζυγόν δουλείας ας έχωσι • // θέλει αρετήν και τόλμην // η ελευθερία…”.
Κρινιώ Καλογερίδου

Γενικά θέματα
Η επανατοποθέτηση της χώρας, οι διαφοροποιήσεις Δένδια και οι κινήσεις Σαμαρά
Αν και οι τεκτονικές αλλαγές της ηγεσία Τραμπ διαμορφώνουν ένα διαφορετικό διεθνές περιβάλλον, το ελληνικό πολιτικό σύστημα παρακολουθεί με αμηχανία και αναλώνεται σε μικροκομματικές αντιπαραθέσεις, αδυνατώντας να συλλάβει τόσο την μεγάλη διεθνή εικόνα όσο και την μικρότερη εικόνα της χώρας.

Αν και οι τεκτονικές αλλαγές της ηγεσία Τραμπ διαμορφώνουν ένα διαφορετικό διεθνές περιβάλλον, το ελληνικό πολιτικό σύστημα παρακολουθεί με αμηχανία και αναλώνεται σε μικροκομματικές αντιπαραθέσεις, αδυνατώντας να συλλάβει τόσο την μεγάλη διεθνή εικόνα όσο και την μικρότερη εικόνα της χώρας.
Γράφει ο Σπύρος Γκουτζάνης, Ναυτεμπορική
Η ήττα της συλλογικής Δύσης στην Ουκρανία που επισφράγισε η ηγεσία Τραμπ, η αποκήρυξη του δικαιωματισμού και της woke ατζέντας, η επιστροφή σε εθνικές πολιτικές στο μεταναστευτικό, η εγκατάλειψη της κλιματικής αλλαγής που επιφέρει συνολικότερη αλλαγή στην ενεργειακή πολιτική με επιστροφή στους υδρογονάνθρακες, διαμορφώνουν ένα νέο διεθνές περιβάλλον που οι απολήξεις του φθάνουν στην εσωτερική πολιτική και επιβάλλουν επανατοποθέτηση της χώρας. Ιδιαίτερη πρόκληση για την Ελλάδα αποτελεί η ενδυνάμωση της Τουρκίας και η ενίσχυση του περιφερειακού της ρόλου που δεν αντιμετωπίζεται με την «υποχωρητική πολιτική» των ήρεμων νερών και επιφέρει την ανάγκη για αλλαγή δόγματος στα ελληνοτουρκικά.
Κατά την διάρκεια της τριήμερης συζήτησης στην Βουλή ο μόνος που άνοιξε την βεντάλια των θεμάτων ήταν ο Αντώνης Σαμαράς -ανεξάρτητα από την συμφωνία ή διαφωνία με τις θέσεις του. Ο Κυριάκος Μητσοτάκης περιορίστηκε να μιλήσει για την ανάγκη να διατηρηθεί η εσωτερική σταθερότητα σε μία συγκυρία διεθνούς αναταραχής, δίχως να δίνει κατεύθυνση για την χώρα. Η αντιπολίτευση δεν έθεσε καθόλου τα ζητήματα, πέρα από το δυστύχημα των Τεμπών σε όλες τις διαστάσεις του.
Είναι ιδιαίτερα δυσχερής η θέση στην οποία έχει περιέλθει ο πρωθυπουργός. Η ταύτιση με την προηγούμενη ηγεσία των ΗΠΑ και οι δημόσιες καταγγελίες περί «τραμπισμού» τον έχουν απομακρύνει από τη νέα ηγεσία. Η προθυμία του να ανακηρύξει ότι είμαστε σε «εμπόλεμη κατάσταση με την Ρωσία», τον έχει κάνει εχθρό της χώρας που τώρα κερδίζει τον πόλεμο. Αλλά ούτε και στην Ευρώπη είναι ανεβασμένες οι μετοχές του. Ο πρωθυπουργός αποκλείστηκε από από τρεις διεθνείς διασκέψεις -Παρίσι, Βερολίνο, Λονδίνο- για το Ουκρανικό παρότι η Ελλάδα είναι μη μόνιμο μέλος του Συμβουλίου Ασφαλείας και ήταν από τους πιο θερμούς υποστηρικτές της Ουκρανίας. Παρόλα αυτά εξακολουθεί να προβάλλει τις καλές του σχέσεις με τον Ζελένσκι, την ώρα που ο υπουργός των Εξωτερικών του συμφωνεί με την στάση της Ουάσιγκτον για την ειρήνευση στην Ουκρανία.
Η Αριστερά που θεωρητικά θα έπρεπε να είναι άνευ όρων υπέρ της ειρήνης αναζητά προσχήματα για να στηρίζει την επικίνδυνη πολιτική του Ζελένσκι καταδικάζοντας τον Τραμπ για «φραστικές υπερβολές», παρότι ο Αμερικανός πρόεδρος έθεσε καθαρά τον κίνδυνο να εκτραπούν τα πράγματα σε μία πυρηνική αναμέτρηση. Την ίδια ώρα τάσσεται υπέρ της ανάπτυξης της αμυντικής ανεξαρτησίας της Ευρώπης ενώ καταδικάζει την αύξηση των αμυντικών δαπανών που θα επιφέρει περαιτέρω μείωση του κοινωνικού κράτους – λες και μπορεί να υπάρξει το ένα δίχως το άλλο.
Αποστάσεις Δένδια
Στα δυο θέματα που αποκτούν εμβληματική σημασία, στο Ουκρανικό και στο Συριακό, η ελληνική κυβέρνηση παρακολουθεί αμήχανη και ταλαντευόμενη ανάμεσα στην Ουάσιγκτον και τις Βρυξέλλες. Οι χθεσινές διαφορετικές τοποθετήσεις από τον υπουργό Εξωτερικών Γιώργο Γεραπετρίτη και τον Νίκο Δένδια για τις εξελίξεις στην Συρία και τις σφαγές που διαπράττει το νέο ισλαμικό καθεστώτος, δείχνουν ασάφεια της κυβερνητικής γραμμής. Το υπουργείο Εξωτερικών που είχε σπεύσει να χαιρετίσει την πτώση του καθεστώτος Άσαντ δείχνει να είναι πιο κοντά στις Βρυξέλλες που ακόμη και τις σφαγές υποκριτικά τις αποδίδουν στα υπολείμματα του καθεστώτος Άσαντ και όχι στους Ισλαμιστές που καθοδηγούνται από την Τουρκία. Ο Νίκος Δένδιας πάλι ταυτίστηκε με την δήλωση του υπουργού Εξωτερικών των ΗΠΑ, Μάρκο Ρούμπιο σε απόσταση από την αρχική δήλωση Γεραπετρίτη, ο οποίος ακολούθως έσπευσε να υπαναχωρήσει μετά από επικοινωνία με τον Πατριάρχη Αντιοχείας.
Η διάσταση έρχεται σε μία συγκυρία που έχουν ανοίξει όλα τα σενάρια στο κυβερνητικό στρατόπεδο, από την αλλαγή πρωθυπουργού εν πλω – σενάριο στο οποίο παίζει το όνομα του Νίκου Δένδια ως βασικού δελφίνου- μέχρι τις πρόωρες εκλογές, όταν θα εξαντληθεί το επικοινωνιακό αποτύπωμα του ανασχηματισμού.
Ενώ το νέο διεθνές περιβάλλον επιβάλλει την επανατοποθέτηση της χώρας και αναγκαίες διορθώσεις, το ελληνικό πολιτικό σύστημα δίνει μάχες οπισθοφυλακών μένοντας στην προηγούμενη κατάσταση, που όμως αποδοκιμάζεται από τους λαούς των ΗΠΑ και της Ευρώπης.
Τα συλλαλητήρια αλλά και οι μετρήσεις της κοινής γνώμης δείχνουν μεν κατακόρυφη πτώση της κυβέρνησης αλλά και συνολική δυσαρμονία του πολιτικού συστήματος με το εκλογικό σώμα διαμορφώνοντας συνθήκες πολιτικού αδιεξόδου.
Μέσα σε αυτό το ευρύτερο πλαίσιο αποκτά σημασία, η κινητικότητα του Αντώνη Σαμαρά ο οποίος μετά την ομιλία του στην Βουλή πήρε σαφή θέση κατά των σφαγών στην Σύρια συνδέοντας τες με την Άγκυρα και χαρακτηρίζοντάς τες «νεο οθωμανικής έμπνευσης». Φήμες και πληροφορίες στα δημοσιογραφικά και πολιτικά παρασκήνια αναφέρουν ότι ο Μεσσήνιος πολιτικός κινείται προς την δημιουργία νέου κόμματος που θα εκφράσει την «όλη Δεξιά παράταξη» την οποία σταδιακά αφήνει εκτός πολιτικής ομπρέλας η ηγεσία Μητσοτάκη. Ο Αντώνης Σαμαράς είναι εναρμονισμένος με τις αλλαγές που επιφέρει διεθνώς αλλά και στο εσωτερικό της χώρας η αλλαγή υποδείγματος από τον Ντόναλντ Τραμπ. Το εάν αυτό είναι αρκετό ή αποτιμηθεί θετικά από την ελληνική κοινωνία είναι άλλης τάξης ζήτημα.
Πηγή: Naftemporiki
Γενικά θέματα
Η UNICEF είναι βαθιά ανήσυχη από την πρόσφατη αύξηση της βίας στις παράκτιες περιοχές της Συρίας

Επιμέλεια: Γιάννης Πεγειώτης
«Η UNICEF είναι βαθιά ανήσυχη από την πρόσφατη αύξηση της βίας στις παράκτιες περιοχές της Συρίας, η οποία φέρεται να στοίχισε τη ζωή σε τουλάχιστον 13 παιδιά, συμπεριλαμβανομένου ενός μωρού έξι μηνών. Σύμφωνα με πληροφορίες, η κλιμάκωση προκάλεσε επιπλέον θύματα και τραυματισμούς αμάχων, εκτοπισμό χιλιάδων οικογενειών και ζημιές σε υποδομές ζωτικής σημασίας.
«Η UNICEF απηχεί την έκκληση του Γενικού Γραμματέα του ΟΗΕ για αυτοσυγκράτηση προκειμένου να αποφευχθούν περαιτέρω απώλειες ζωών. Προτρέπουμε όλα τα μέρη να σταματήσουν αμέσως τις εχθροπραξίες και να συμμορφωθούν πλήρως με τις υποχρεώσεις τους βάσει του Διεθνούς Ανθρωπιστικού Δικαίου και του διεθνούς δικαίου για τα ανθρώπινα δικαιώματα.
«Είναι επιτακτική ανάγκη να ληφθούν όλα τα εφικτά μέτρα για την προστασία των αμάχων, ιδιαίτερα των παιδιών, και τη διασφάλιση ζωτικής σημασίας μη στρατιωτικών υποδομών, όπως τα νοσοκομεία. Η συνεχιζόμενη βία υπογραμμίζει την επείγουσα ανάγκη τήρησης αυτών των νόμων και διασφάλισης ταχείας, ασφαλούς και ανεμπόδιστης πρόσβασης των εργαζομένων στον τομέα της ανθρωπιστικής βοήθειας για την παροχή υπηρεσιών σωτηρίας σε όσους πλήττονται από τις μάχες.
«Η UNICEF καλεί όλα τα μέρη να δώσουν προτεραιότητα στη συμφιλίωση και να δεσμευτούν για μια ειρηνική πολιτική μετάβαση, διασφαλίζοντας ότι τα παιδιά της Συρίας μπορούν να επιβιώσουν, να ευδοκιμήσουν και να αξιοποιήσουν πλήρως τις δυνατότητές τους. Τα παιδιά της Συρίας έχουν υποφέρει αρκετά. Έχουν το δικαίωμα να ζουν ειρηνικά και να ελπίζουν για ένα καλύτερο μέλλον».
Γενικά θέματα
Χαιρετίζει το μήνυμα του Οτσαλάν για αφοπλισμό και διάλυση του PKK το ιρακινό Κουρδιστάν
Τί ανέφερε ο πρόεδρος της ημιαυτόνομης περιφέρειας του Ιρακινού Κουρδιστάν Νετσιρβάν Μπαρζανί χ

Ο πρόεδρος της ημιαυτόνομης περιφέρειας του Ιρακινού Κουρδιστάν Νετσιρβάν Μπαρζανί χαιρέτισε το κάλεσμα του ιστορικού ηγέτη του PKK Αμπντουλάχ Οτσαλάν για αφοπλισμό και διάλυση του κινήματος. «Χαιρετίζουμε το μήνυμα του Οτσαλάν (…) και καλούμε το PKK να συμμορφωθεί και να το εφαρμόσει», έγραψε ο Μπαρζανί σε ανάρτησή του στην πλατφόρμα Χ (πρώην Twitter), εκφράζοντας παράλληλα την υποστήριξή του στην ειρηνευτική διαδικασία.
Από την πλευρά του, ο ηγέτης της Πατριωτικής Ένωσης του Κουρδιστάν (PUK) Μπαφέλ Ταλαμπανί προέτρεψε όλες τις πλευρές να εκμεταλλευτούν αυτή την «ιστορική ευκαιρία» για την επίλυση των προβλημάτων μέσω ειρηνικού διαλόγου.
Ο ηγέτης του Εργατικού Κόμματος του Κουρδιστάν (PKK) Αμπντουλάχ Οτσαλάν κάλεσε την οργάνωση που ο ίδιος δημιούργησε το 1978 να καταθέσει τα όπλα και απηύθυνε έκκληση για επίλυση του κουρδικού ζητήματος στην Τουρκία με ειρηνικά μέσα. Το μήνυμα του Οτσαλάν μετέφερε αντιπροσωπεία του φιλοκουρδικού Κόμματος Δημοκρατίας των Λαών και Ισότητας (DEM) που τον επισκέφθηκε νωρίτερα στο νησί-φυλακή Ιμραλί της Προποντίδας, όπου κρατείται τα τελευταία 26 χρόνια.
Το Εργατικό Κόμμα του Κουρδιστάν (PKK) – το οποίο έχει χαρακτηριστεί «τρομοκρατική» οργάνωση από την Τουρκία, τις ΗΠΑ, την ΕΕ και τη Βρετανία – διεξάγει ένοπλο αγώνα κατά του τουρκικού κράτους, ο οποίος έχει στοιχίσει τη ζωή σε δεκάδες χιλιάδες ανθρώπους από το 1984.
-
Άμυνα1 εβδομάδα πριν
Ισραηλινή δημοσιογράφος: “Με τη διάλυση του NATO η Τουρκία θα βρεθεί σε μεγάλο κίνδυνο! Θα χωριστεί στα δύο”
-
Πολιτική1 μήνα πριν
Έρχεται «τσουνάμι» αποκαλύψεων και στην Ελλάδα για USAID! Οι ΜΚΟ του Soros και οι Πρέσπες του Τσίπρα
-
Πολιτική1 εβδομάδα πριν
Έλληνας από τον Δομοκό αιχμάλωτος των Ουκρανών
-
Πολιτική2 μήνες πριν
Αποκάλυψη Στρος Καν! Με έφαγαν οι ΗΠΑ όπως και τον Καραμανλή!
-
Απόψεις2 μήνες πριν
Διαβεβαιώνω τον κ. Μητσοτάκη ότι η κυβέρνησή του δεν έχει μέλλον
-
Πολιτική2 εβδομάδες πριν
Συναγερμός από τον δήμαρχο Αλεξανδρούπολης! “Αθόρυβος εποικισμός – Βούλγαροι και Τούρκοι αγοράζουν σπίτια στην περιοχή”
-
Αναλύσεις1 μήνα πριν
Ο Τραμπ δεν ξεχνά τί έκανε η Ελλάδα!
-
Πολιτική2 εβδομάδες πριν
Άγριος τσακωμός Τραμπ-Ζελένσκι! Τινάχτηκε στον αέρα η συμφωνία – «Παίζεις με τις ζωές εκατομμυρίων ανθρώπων. Παίζεις με τον Τρίτο Παγκόσμιο Πόλεμο (…) και αυτό που κάνεις είναι πολύ ασεβές προς τη χώρα, αυτή τη χώρα», είπε ο πολύ θυμωμένος ο Ντόναλντ Τραμπ