Ακολουθήστε μας

Άμυνα

Π. Λυμπέρης, Επίτιμος Αρχηγός Στόλου: Η αξία της στρατηγικής θαλάσσιας ασφάλειας

Δημοσιεύτηκε στις

Η τελετή καθέλκυσης της ελληνικής φρεγάτας Belhara «Κίμων» στα ναυπηγεία της Naval Group στη Γαλλία, τον Οκτώβριο του 2023. «Η ανάπτυξη του ανθρώπινου κεφαλαίου της θαλάσσιας ισχύος παραμένει η σημαντικότερη πρόκληση που αντιμετωπίζουμε (ας ξεκινήσουμε από την πρόκληση διατήρησής του). Απαιτείται συγκεκριμένο σύνολο δεξιοτήτων, νοοτροπίας και ήθους για να πλεύσουν τα πλοία, να ελέγχουν τον ορίζοντα και να καταναυμαχούν τον αντίπαλο». [ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΜΥΝΑΣ]

«Εάν βουλόμεθα της κοινής ειρήνης μετέχειν»

Η θαλάσσια ισχύς ήταν πάντα σε άμεση σχέση με μια ανοικτή κοινωνία. Μια αποτελεσματική στρατηγική για την ασφάλεια στη θάλασσα είναι απαραίτητη «εάν βουλόμεθα της κοινής ειρήνης μετέχειν»

Eτσι, για να κατανοήσουµε καλύτερα το περιβάλλον, θα πρέπει να μελετήσουμε τις ροές και τη δυναμική τους (ιστορία, συνδέσεις και προβολές). Ροές ανθρώπων, ιδεών, ενέργειας και πόρων, ευεργετικές ή παθογόνες είναι ο καμβάς πάνω στον οποίο κάθε στρατηγική θα αφήσει το στίγμα της. Σε μια εποχή δυναμικών αλλαγών, η αναζήτηση της σταθερότητας ενός status quo είναι εγγενώς προβληματική. «Κανείς δεν μπορεί ποτέ να μπει στο ίδιο ποτάμι δύο φορές».

Σε ένα τέτοιο πλαίσιο δεν μπορούμε να εξετάσουμε κάθε περιοχή μεμονωμένα. Η συνεχής παρουσία δινών διεθνούς ασφάλειας στη Μεσόγειο αξίζει την προσοχή μας. Αλλά η Μεσόγειος δεν τελειώνει ανατολικά της Κύπρου ή στις Ηράκλειες στήλες. Οι πρόσφατες επιθέσεις στην Ερυθρά Θάλασσα μας το επιβεβαιώνουν, μεταξύ άλλων. Γεγονότα μακράν, βρίσκουν έναν τρόπο να επηρεάσουν τη Μεσόγειό μας. Σε ένα τέτοιο ιστορικό περιβάλλον, διαμορφούμενο από αντίρροπα ρεύματα και με πορώδη σύνορα, η διάχυση της (πολυδιάστατης) ισχύος σε περισσότερους πόλους καθιστά τη σταθερότητα σχεδόν ανέφικτη. Ενώ πρεσβεύουμε μια διεθνή τάξη βασισμένη σε κανόνες, υπάρχουν δρώντες που αμφισβητούν τον πυρήνα των κανόνων που διακηρύσσουμε ότι επιδιώκουμε. Για να λειτουργήσει η στρατηγική για την ασφάλεια στη θάλασσα, χρειαζόμαστε μια ενδιάμεση μεταβλητή ως εφικτό στόχο προς τη σταθερότητα.

Οπως στον ποταμό του Ηράκλειτου, η ικανότητα ενσωμάτωσης των διαφορών σε ένα λειτουργικό από άποψη διεθνούς ασφάλειας συνόλου, είναι αυτό που επιτρέπει στο ποτάμι να ρέει. Ποια είναι, λοιπόν, η προσδοκία μας για σταθερότητα; Η μόνη απάντηση σήμερα, απόντος ενός οργάνου διασφάλισης εφαρμογής της τάξης, είναι διττή. Η προσέλκυση και ένταξη δρώντων στο διεθνές λειτουργικό σύνολο παράλληλα με την επιβολή του διεθνούς δικαίου όταν αυτό παραβιάζεται. Χωρίς εξαιρέσεις επιβολής. Οι εξαιρέσεις διαβρώνουν την αφήγηση της ηθικής υπεροχής. Η ισχύς δεν παραγκωνίζεται. Και ασφαλώς δεν πρέπει να εξισώνουμε την ενσωμάτωση με τον κατευνασμό. Αντιθέτως. Θα πρέπει να προσδώσουμε στην αποτροπή και τον εξαναγκασμό πολύ περισσότερα από την ωμή στρατιωτική δύναμη. Είναι τα έθνη μας έτοιμα να διαβεβαιώσουν αξιόπιστα τους «αναθεωρητές» ότι η συμμόρφωση στο πλαίσιο ενός λειτουργικού διεθνούς συστήματος μπορεί να είναι πιο επωφελής γι’ αυτούς; Σε ποιον βαθμό; Μπορούμε να εντοπίσουμε τέτοιες διαβεβαιώσεις στον Εύξεινο Πόντο ή στις ακτές της Λεβαντίνης; Φτάνουμε σε ένα σημείο (απουσία διαβεβαιώσεων) στο οποίο η βία είναι η μόνη λογική επιλογή γι’ αυτούς;

Η στρατηγική αναφέρεται σε σκοπούς, μέσα και τρόπους. Αναγνωρίζοντας τον συνεχή έμπρακτο διάλογο στη θάλασσα μεταξύ των στρατηγικών πολλών δρώντων, θα είμαστε καλύτερα προετοιμασμένοι να διερευνήσουμε περαιτέρω τις δυνατότητες ενίσχυσης της κοινής μας αντίληψης, της ετοιμότητάς μας να δράσουμε και να προετοιμάσουμε επιλογές για τις πολιτικές ηγεσίες σε πολυμερή βάση. Οι σκοποί που αναφέρονται σε όλες τις δημοσιευμένες θαλάσσιες στρατηγικές είναι δαπανηροί για να επιτευχθούν μονομερώς. Και οι κοινωνίες μας θα είναι απρόθυμες να χρηματοδοτήσουν επιλογές εξοπλισμών και άλλες που προωθούν μια αναποτελεσματική μοναδικότητα, ενώ μια ειλικρινής πολυμερής αντίληψη θα μπορούσε να τους προσφέρει αποτελεσματικές λύσεις με χαμηλότερο κόστος. Τα ναυτικά έθνη έχουν κοινή ευθύνη να προωθήσουν αυτή τη σύγκλιση στους σκοπούς. Τα μεγάλα ναυτικά έθνη έχουν πρόσθετη ευθύνη να μοιράζονται γνώσεις και μέσα. Δεν αρκεί απλώς να παράγουμε μέσα από κοινού (κάτι που εξακολουθούμε να μην κάνουμε αποτελεσματικά).

Ποια μέσα απαιτούνται για την υποστήριξη των στόχων μιας στρατηγικής για την ασφάλεια στη θάλασσα με βάση την ανάγκη να υποστηριχθεί και να εξασφαλισθεί η λειτουργική ένταξη δρώντων σύμφωνα με το διεθνές δίκαιο; Το ίδιο σύνολο δυνατοτήτων εξυπηρετεί πολλούς στόχους, εθνικούς ή πολυμερείς. Η σύγκλιση των σκοπών ελαχιστοποιεί την ανάγκη αλληλεπικάλυψης των προσπαθειών. Αυτή η προσπάθεια αφορά το σύνολο των δυνατοτήτων που απαιτούνται για να επιτευχθεί αποτέλεσμα. Για παράδειγμα, η έγκαιρη και αποτελεσματική υποστήριξη των ανεπτυγμένων πλοίων και η εκπαίδευση του προσωπικού δεν είναι ασήμαντες λειτουργίες. Οι ναυτικές δυνάμεις δεν πρέπει μόνο να απαντήσουν πώς να αποκτήσουν θαλάσσια ισχύ (συμπεριλαμβάνεται η ναυτική ισχύς). Πρέπει να απαντήσουν πειστικά, πώς να τη διατηρήσουν και να την αναπτύξουν. Οι ναυτικοί ηγέτες θα πρέπει να εκπαιδεύσουν τους υπουργούς σχετικά με την πραγματικότητα και το κόστος λειτουργίας ενός ναυτικού, παρά τους σκληρούς δημοσιονομικούς περιορισμούς.

Η ανάπτυξη του ανθρώπινου κεφαλαίου της θαλάσσιας ισχύος παραμένει η σημαντικότερη πρόκληση που αντιμετωπίζουμε (ας ξεκινήσουμε από την πρόκληση διατήρησής του). Απαιτείται συγκεκριμένο σύνολο δεξιοτήτων, νοοτροπίας και ήθους για να πλεύσουν τα πλοία, να ελέγχουν τον ορίζοντα και να καταναυμαχούν τον αντίπαλο. Σε ένα άλλο επίπεδο, δεν μπορεί κανείς να αγνοήσει τον πολυμερή χαρακτήρα των βασικών δομικών στοιχείων για κάθε θαλάσσια στρατηγική. Οι πληροφορίες είναι ένα παράδειγμα που έρχεται στο μυαλό. Αν καταδυθούμε λίγο από την επιφανειακή ανάλυση, θα θορυβηθούμε από την πενία άμεσα διαθέσιμων γνώσεων για το θαλάσσιο περιβάλλον στην εποχή των δορυφορικών εικόνων, του γεωεντοπισμού και του Διαδικτύου των πραγμάτων.

Και ενώ πρέπει να αντλήσουμε διδάγματα από τα γεγονότα στην Ουκρανία, στον Καύκασο και αλλού, οι δυνατότητες πρέπει να αναπτυχθούν λαμβάνοντας υπόψη τα κριτήρια καταλληλότητας, συνάφειας και ικανότητας για πολυμερή δράση, όπως ήταν πάντα για το Ναυτικό. Στο εγγύς μέλλον θα βιώνουμε όλο και περισσότερες υβριδικές εφαρμογές ναυτικής ισχύος που εξυπηρετούν τους πολιτικούς μας σκοπούς. Τα ναυτικά πειραματίζονται εδώ και αρκετό καιρό με UxV σε διάφορες μορφές πολέμου, παράλληλα με κλασικά σκάφη. Η τεχνητή νοημοσύνη είναι ήδη παρούσα στην καθημερινή λειτουργία επιτήρησης. Κλιματικά ή περιβαλλοντικά μοντέλα χρησιμοποιούνται για τον εντοπισμό, όχι καταιγίδων αλλά οριακών συνθηκών που περιορίζουν ή επεκτείνουν τις αισθήσεις μας. Η καινοτομία έχει διαφημιστεί ως λύση για την ακόρεστη δίψα μας για δυνατότητες. Και τόσο το ΝΑΤΟ, η Ε.Ε. όσο και τα κράτη συζητούν, προωθούν και χρηματοδοτούν οικοσυστήματα και επιταχυντές που προωθούν την καινοτομία. Η ασφάλεια στη θάλασσα είναι ένας τομέας που μόνο να κερδίσει έχει από τέτοιες προσπάθειες. Ως παράπλευρη ωφέλεια όλης αυτής της δραστηριότητας, το θαλάσσιο περιβάλλον και η ασφάλειά του γίνεται από μόνο του πεδίο μελέτης για νέους και ελπιδοφόρους πολίτες που συντάσσονται στην προσπάθεια.

Η καινοτομία, όμως, δεν περιορίζεται στα μέσα. Eρευνα της Deloitte Global εντόπισε πέντε χαρακτηριστικά των οργανισμών που εφαρμόζουν και κάνουν αποτελεσματική χρήση προηγμένης τεχνολογίας. Αυτά είναι η ετοιμότητα, η προσαρμογή, η συνεργασία, η αξιοπιστία και η υπευθυνότητα. Πρέπει να είμαστε έτοιμοι να αμφισβητήσουμε τις μεθόδους με τις οποίες εκμεταλλευόμαστε τα διαθέσιμα μέσα για την επίτευξη πολιτικά καθορισμένων σκοπών. Kεντρικό ρόλο στις μεθόδους εξακολουθούν να έχουν οι επιλογές διοίκησης και ελέγχου των ανεπτυγμένων δυνατοτήτων. Οι αναλυτές έχουν επισημάνει την έλλειψη ενός ενιαίου μόνιμου στρατηγείου επιχειρησιακού επιπέδου για την Ε.Ε. ως εμπόδιο στην ωρίμανση (και την αποτελεσματικότητα) της στρατηγικής της Ε.Ε. για την ασφάλεια στη θάλασσα. Πράγματι, στο επιχειρησιακό επίπεδο θα πρέπει να αξιολογείται μέσω πρόδρομων δεικτών η αποτελεσματικότητα οποιασδήποτε στρατηγικής. Το ζήτημα της συνάφειας πολιτικών στόχων επανέρχεται εδώ (βλέπε σχέσεις ΝΑΤΟ – Ε.Ε.). Σε εθνικό επίπεδο τώρα, πόσο απρόσκοπτες, ευέλικτες και σαφείς είναι οι διαδικασίες που εφαρμόζονται για να επιτρέψουν την αποτελεσματική δράση μεταξύ των διαφόρων φέουδων γραφειοκρατίας;

Η ναυτική ισχύς είναι εγγενώς έτοιμη να υποστηρίξει στρατηγική ενίσχυσης της θαλάσσιας ασφάλειας σύμφωνα με το διεθνές δίκαιο, ώστε να προωθήσει τη σταθερότητα. Τα ναυτικά (και εντός ορίων οι ακτοφυλακές) αναπτύσσονταν πάντα για παρουσία, για αποτροπή, για επιβολή και για ενίσχυση ανθεκτικότητας ή ανάπτυξη ικανοτήτων σε τρίτους. Ολες αυτές οι αποστολές αλλάζουν με την πάροδο του χρόνου στα ειδικά χαρακτηριστικά που αποκτούν. Αλλά το Ναυτικό παραμένει καλά συντονισμένο τόσο με τις πολιτικές ευαισθησίες που κρύβονται σε κάθε μία από αυτές τις αρχετυπικές αποστολές όσο και με τη δυνατότητα αλλαγής έργων όταν απαιτείται. Το γεγονός αυτό το καθιστά καταλληλότερο από οποιοδήποτε άλλο μέσο σκληρής ισχύος για να υποστηρίξει μια στρατηγική αποτροπής – εξαναγκασμού που είναι ολιστική στα εργαλεία και τις μεθόδους της. Οι επενδύσεις σε θαλάσσια ισχύ στο σημερινό περιβάλλον, οι οποίες πριμοδοτούν την πολιτική ανάλυση, την πολυμέρεια και την ευελιξία στη δράση, αποτελούν στην πραγματικότητα επένδυση στην ευημερία των κοινωνιών μας, δεδομένης της εξάρτησής τους από τους ωκεανούς. Επιτρέπει την αποτελεσματική διαχείριση των ροών εντός των ορίων που κρατούν τον πλανήτη μας οικουμένη για τον άνθρωπο.

Αυτή η επένδυση είναι επίσης ιστορικά μοναδική στην ικανότητά της να παράγει τόσο γόνιμο διάλογο μέσα σε κάθε πολιτεία για τον εαυτό της όσο και ενάρετους κύκλους με καθαρά οικονομικούς όρους, δεδομένης της σχέσης της θαλάσσιας ισχύος με τη θαλάσσια οικονομία. Η θαλάσσια ισχύς ήταν πάντα σε άμεση σχέση με μια ανοικτή κοινωνία. Μια αποτελεσματική στρατηγική για την ασφάλεια στη θάλασσα είναι απαραίτητη «εάν βουλόμεθα της κοινής ειρήνης μετέχειν».

* Ο κ. Παναγιώτης Λυμπέρης είναι επίτιμος αρχηγός Στόλου.

Πηγή: Καθημερινή

Ο Σταύρος Καλεντερίδης, ξεκίνησε τις σπουδές του στην Αθήνα, σπουδάζοντας Πολιτική Επιστήμη στο Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Έπειτα από τέσσερα χρόνια συμμετοχής στα φοιτητικά όργανα συνδιοίκησης της σχολής του και σε διάφορες οργανώσεις νέων, αποφάσισε να συνεχίσει τις σπουδές του στο εξωτερικό. Στη Βοστόνη των Η.Π.Α. ολοκλήρωσε δύο μεταπτυχιακά προγράμματα, στις Διεθνείς Σχέσεις (Αμερικανική εξωτερική πολιτική) και στην Επικοινωνία (Πολιτική Επικοινωνία), ενώ παράλληλα εργάστηκε στο Ελληνικό Προξενείο της Βοστόνης, στη σχολή του ως βοηθός έρευνας και σε δύο πολιτικές καμπάνιες Αμερικανών πολιτικών (Δημοκρατικών – Ρεπουμπλικάνων). Μετά από τρία χρόνια στις Η.Π.Α., άκουσε το κάλεσμα της πατρίδας του και επέστρεψε πίσω με μεγάλο πόθο για προσφορά στην Ελλάδα. Υπήρξε ιδρυτικό μέλος δύο κοινωφελών οργανισμών, του δέλτα – πολιτική επανάσταση (πολιτικός οργανισμός) και της Λεοντίδας (ίδρυμα προώθησης θεμάτων ιστορίας, πολιτισμού και δημοκρατίας). Σήμερα ζει και εργάζεται στην Αθήνα, ασχολείται με διάφορα εγχειρήματα πολιτικής διπλωματίας και δημοκρατίας, γράφει πολιτικά άρθρα, σχολιάζει την επικαιρότητα και συνεχίζει την προσωπική του μελέτη στην ιστορία και την πολιτική φιλοσοφία.

Άμυνα

Το «success story» της τουρκικής αμυντικής βιομηχανίας συνεχίζεται

Το «άλμα» της τουρκικής αμυντικής βιομηχανίας αποφέρει συνάλλαγμα και επιρροή

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Το «success story» της τουρκικής αμυντικής βιομηχανίας συνεχίζεται, καθώς τρεις μεγάλες τουρκικές αμυντικές εταιρείες υψηλής τεχνολογίας φιγουράρουν και πάλι στη λίστα των 100 μεγαλύτερων αμυντικών βιομηχανιών του κόσμου, σύμφωνα με τον νέο κατάλογο του Διεθνούς Ινστιτούτου Ερευνών για την Ειρήνη (SIPRI), παρουσιάζοντας μάλιστα μεγάλη αύξηση κερδών από εξαγωγές.

Το «άλμα» της τουρκικής αμυντικής βιομηχανίας αποφέρει συνάλλαγμα και επιρροή

Γράφει ο Νίκος Μελέτης, Liberal.gr

Οι εταιρείες Aselsan, Baykar και Turkish Aerospace Industries (TUSAŞ) βελτίωσαν τα έσοδά τους κατά 24% και τα συνολικά έσοδά τους έφτασαν το 2023 τα 6 δισεκατομμύρια δολάρια, αυξάνοντας μάλιστα τη θέση τους στις εξαγωγές αμυντικού υλικού.

Η έκθεση του SIPRI επιβεβαιώνει και δικαιώνει τον μακροχρόνιο σχεδιασμό της κυβέρνησης του ΑΚΡ και του ίδιου του Τ. Ερντογάν για το κτίσιμο μιας εγχώριας αμυντικής βιομηχανίας, η οποία θα οδηγήσει σε αυτάρκεια την Τουρκία, και πέραν αυτού θα της δώσει τη δυνατότητα για εξυπηρέτηση και των επιδιώξεων της εξωτερικής πολιτικής της μέσω των εξαγωγών σε χώρες που βρίσκονται σε περιοχές κρίσεων. Είναι χαρακτηριστική η εξαγωγή τουρκικών αμυντικών συστημάτων, κυρίως των Bayraktar, στην Ουκρανία αλλά και στην Κεντρική και Ανατολική Αφρική.

Η Baykar, η οποία έχει γίνει γνωστή για τα μη επανδρωμένα αεροσκάφη, ανέβηκε από την 79η θέση το 2022 στην 69η το 2023 με έσοδα 1,9 δισ. δολαρίων, εκ των οποίων το 90% προέρχεται από πωλήσεις υλικού στο εξωτερικό. Η Baykar ανήκει στην οικογένεια του γαμπρού του Τ. Ερντογάν, Σελτσούκ Μπαϊρακτάρ, και ο Τούρκος πρόεδρος έχει αναδειχθεί στον καλύτερο «πρεσβευτή» της εταιρείας στο εξωτερικό, καθώς σε κάθε επίσκεψή του, ειδικά σε χώρες της Αφρικής, επιδιώκει συμφωνίες για την αγορά των UAV της Baykar.

Η Turkish Aerospace Industries (TUSAŞ) ανέβηκε από την 88η θέση το 2022 στην 78η το 2023, σημειώνοντας αύξηση εσόδων κατά 45%, φθάνοντας τα 1,7 δισ. δολάρια σε πωλήσεις, με το 31% να προέρχεται από εξαγωγές.

Όσο για την Aselsan, τον μεγαλύτερο κατασκευαστή αμυντικών ηλεκτρονικών στην Τουρκία, μετακινήθηκε από την 56η στην 54η θέση με αύξηση εσόδων κατά 12%, φθάνοντας τα 2,4 δισ. δολάρια από πωλήσεις που αφορούν κυρίως τις τουρκικές δυνάμεις ασφαλείας.

Η τάση αυτή συνεχίζεται και το 2024, καθώς σύμφωνα με τον Χαλούκ Γκιουργκούν, επικεφαλής της προεδρίας της αμυντικής βιομηχανίας (SSK), οι εξαγωγές της τουρκικής αμυντικής και αεροπορικής βιομηχανίας έφτασαν στους πρώτους 11 μήνες του 2024 τα 5,761 δισ. δολάρια, με αύξηση 19,4% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2023.

Οι επιδόσεις της Τουρκίας στην παραγωγή και ολοένα μεγαλύτερη εξέλιξη των UAV έχουν μετατραπεί σε ένα ισχυρό εργαλείο χρηματοδότησης της τουρκικής αμυντικής βιομηχανίας και εργαλείο άσκησης επιρροής στο εξωτερικό, καθώς σύμφωνα με τα τουρκικά στοιχεία, οι τουρκικές εταιρείες εξάγουν προϊόντα σε σχεδόν 178 χώρες.

Τα Bayraktar, μικρότερα drones αλλά και άλλου είδους εξοπλισμοί (τεθωρακισμένα οχήματα, ελαφρά όπλα, οχήματα εκκαθάρισης ναρκών κ.α.) έχουν αποτελέσει τον καλύτερο «πρεσβευτή» της Τουρκίας στην Κεντρική και Ανατολική Αφρική, περιοχή η οποία βρίσκεται σταθερά στο επίκεντρο της τουρκικής εξωτερικής πολιτικής.

Νίγηρας, Σομαλία, Αιθιοπία είναι από τις πρώτες χώρες που δοκίμασαν τα τουρκικά UAV και σε συνθήκες μάχης, και ακολούθησαν κατόπιν και άλλες χώρες όπως η Μπουργκίνα Φάσο, το Μάλι, η Νιγηρία, η Κένυα, το Μαρόκο και φυσικά η Λιβύη.

Στους «πελάτες» της Τουρκίας περιλαμβάνονται το Αζερμπαϊτζάν, το Κατάρ, το Τουρκμενιστάν, και από τις ευρωπαϊκές χώρες η Πολωνία και η Κροατία. Κορυφαίος «πελάτης» της Τουρκίας, όμως, είναι η Ουκρανία, όπου τα Bayraktar είχαν εντυπωσιακές αποδόσεις εναντίον των ρωσικών δυνάμεων, κυρίως εναντίον των ρωσικών τεθωρακισμένων

Η Τουρκία μέσω των πωλήσεων αμυντικού υλικού έχει δημιουργήσει δεσμούς με τις χώρες της Αφρικής συνάπτοντας συμφωνίες αμυντικής συνεργασίας και συμφωνίες εκπαίδευσης των στρατιωτικών δυνάμεων των χωρών αυτών διευρύνοντας έτσι και την πολιτική επιρροή της και το στρατιωτικό αποτύπωμα σε κρίσιμες περιοχές της Μαύρης Ηπείρου.

Συνέχεια ανάγνωσης

Άμυνα

Μήνυμα στους τζιχαντιστές από Ρωσία! Δοκιμή υπερηχητικού πυραύλου στην Ανατολική Μεσόγειο

Το υπουργείο είπε ότι οι ρωσικές δυνάμεις συσσωρεύτηκαν στο ανατολικό τμήμα της Μεσογείου για να προετοιμαστούν για τις ασκήσεις με πραγματικά πυρά.

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Το ρωσικό Πολεμικό Ναυτικό εκτόξευσε υπερηχητικούς πυραύλους κατά τη διάρκεια ασκήσεων στη Μεσόγειο Θάλασσα, ανακοίνωσε το ρωσικό υπουργείο Άμυνας στις 3 Δεκεμβρίου.

Οι ασκήσεις με πραγματικά πυρά πραγματοποιήθηκαν εν μέσω μιας μεγάλης κλίμακας επίθεσης υπό την ηγεσία της Hay’at Tahrir al-Sham που συνδέεται με την Αλ Κάιντα στα βορειοδυτικά της Συρίας, το κύριο σημείο πρόσβασης της Ρωσίας στη Μεσόγειο Θάλασσα.

Στο πλαίσιο των ασκήσεων, οι φρεγάτες Admiral Gorshkov και Admiral Golovko εκτόξευσαν υπερηχητικούς πυραύλους Tsirkon και το πετρελαιοηλεκτρικό υποβρύχιο Novorossiysk εκτόξευσε πύραυλο κρουαζιέρας Kalibr σε ναυτικό στόχο, ανέφερε το ρωσικό Υπουργείο Εξωτερικών σε δήλωση, προσθέτοντας ότι ένα παράκτιο πυραυλικό σύστημα Bastion εκτόξευσε πύραυλο κρουζ Oniks από καθορισμένη περιοχή στην ακτή της Μεσόγειος Θάλασσα.

«Όλοι οι στόχοι που είχαν δοθεί εξαλείφθηκαν με απευθείας χτυπήματα», συνέχισε το υπουργείο.

Οι ασκήσεις πραγματοποιούνται από 1 έως 3 Δεκεμβρίου 2024 σύμφωνα με το σχέδιο μάχης εκπαίδευσης των Ενόπλων Δυνάμεων της Ρωσικής Ομοσπονδίας υπό την επίβλεψη του Αρχηγού του Ρωσικού Ναυτικού Ναυάρχου Aleksandr Moiseyev.

Το υπουργείο είπε ότι οι ρωσικές δυνάμεις συσσωρεύτηκαν στο ανατολικό τμήμα της Μεσογείου για να προετοιμαστούν για τις ασκήσεις με πραγματικά πυρά.

«Ομάδες επιθετικών και ανθυποβρυχιακών δυνάμεων παντός όπλου που έχουν σχηματιστεί υφίστανται ζωντανά πυρά πυραύλων, πυροβολικού και τορπιλών, καθώς και πρακτικά αναπτύσσουν βόμβες», πρόσθεσε.

Περισσότεροι από 1.000 στρατιώτες, δέκα πλοία και πλοία υποστήριξης, 24 αεροσκάφη, συμπεριλαμβανομένων των ρωσικών αεροδιαστημικών δυνάμεων MiG-31I, εξοπλισμένα με υπερηχητικούς πυραύλους Kinzhal και παράκτια πυραυλικά συστήματα Bastion συμμετέχουν στις ασκήσεις, σύμφωνα με το υπουργείο.

Οι ασκήσεις με πραγματικά πυρά πιθανότατα διεξήχθησαν για να στείλουν ένα μήνυμα υποστήριξης στη συριακή κυβέρνηση, καθώς και για να προειδοποιήσουν τις περιφερειακές δυνάμεις που προσπαθούν να επωφεληθούν από την πρόσφατη κλιμάκωση στη σπαρασσόμενη από τον πόλεμο χώρα, κυρίως Τουρκία, Ισραήλ και Ηνωμένες Πολιτείες.

Οι ρωσικές δυνάμεις στη Συρία, που αναπτύσσονται κυρίως κατά μήκος της ακτής, παρέχουν στις κυβερνητικές δυνάμεις άμεση υποστήριξη πυρός από την έναρξη της επίθεσης.

Συνέχεια ανάγνωσης

Άμυνα

Οι Τούρκοι ψάχνονται για βρετανικά C-130 που απέρριψε η ελληνική Πολεμική Αεροπορία

Πρόκειται για 12 συνολικά αεροπλάνα

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Κυκλοφορεί τον τελευταίο καιρό ότι οι Τούρκοι σχεδιάζουν να αγοράσουν τα μεταφορικά C – 130 ΗΡΑΚΛΗΣ της βρετανικής RAF. Πρόκειται για 12 συνολικά αεροπλάνα, τα οποία προφανώς θα ενισχύσουν τις ικανότητες της γειτόνου χώρας. Ρώτησα που λέτε τις πηγές μου, διότι γνωρίζετε (όπως σας έχω ήδη ενημερώσει) ότι ψάχνουμε και εμείς στην αγορά για τέτοια μεταγωγικά εδώ και δύο χρόνια.

Τι έμαθα λοιπόν. Η Πολεμική Αεροπορία μας είχε πάει και ελέγξει τα εν λόγω ΗΡΑΚΛΗΣ. Και τι διαπίστωσε; Ότι δεν της κάνουν, καθόσον οι Άγγλοι κοινώς τα έχουν «ξεζουμίσει», έγιναν πραγματικά…«σαπάκια», που για να ξαναπετάξουν θα θέλουν πολλά λεφτά. Οπότε γουρούνι στο σακί δε θα πάρουμε. Εκείνο όμως που έχει σημασία είναι η επιμονή των Τούρκων να αγοράζουν βρετανικά οπλικά συστήματα. Από τους Βρετανούς ζήτησαν πρώτα τα Eurofighters (έστω, εάν ενθυμείστε και μεταχειρισμένα) από τους Βρετανούς ζητούν κινητήρες και άλλα εξαρτήματα για τα drones τους, από τους Βρετανούς ζητούν τώρα να αγοράσουν μεταχειρισμένα C-130!

ΠΗΓΗ: Βήμα

Συνέχεια ανάγνωσης

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ιστορία - Πολιτισμός40 λεπτά πριν

Μεγάλη κινητοποίηση στην Κω για τα Διογένεια! Οι επιχειρήσεις του νησιού αγκαλιάζουν για μια ακόμα χρονιά τη διοργάνωση

Η αφίσα των Διογενείων είναι έτοιμη. 50 περίπου τοπικές επιχειρήσεις είναι δίπλα μας ,για να μπορέσουμε για μια ακόμη χρονιά...

Αναλύσεις1 ώρα πριν

Μπούμερανγκ η πρόταση Χριστοδουλίδη

Ποιες είναι οι προοπτικές ένταξης της Κύπρου στο ΝΑΤΟ και πιθανοί κίνδυνοι για το Κυπριακό

Άμυνα2 ώρες πριν

Το «success story» της τουρκικής αμυντικής βιομηχανίας συνεχίζεται

Το «άλμα» της τουρκικής αμυντικής βιομηχανίας αποφέρει συνάλλαγμα και επιρροή

Αναλύσεις2 ώρες πριν

SoutFront: Τί επιδιώκει ο Ερντογάν στη Συρία;

Ο Ερντογάν προσπαθεί τώρα να επωφεληθεί από την επιτυχία της επίθεσης θέτοντας απαιτήσεις για τη συριακή κυβέρνηση, κυρίως να μοιραστεί...

Αναλύσεις3 ώρες πριν

Τι αποκάλυψαν τα βρετανικά αρχεία για τις τουρκικές διεκδικήσεις στο Αιγαίο 1975-1979 με αναφορά στην Κάσο

Με αφορμή «Τα μυστικά της Βέρνης» και συνέντευξη Πέτρου Μολυβιάτη προ 20ετίας

Δημοφιλή