Ακολουθήστε μας

Διεθνή

Συνέντευξη πρέσβη του Βελγίου: Να ενισχύσουμε τη φωνή της Ευρώπης στο παγκόσμιο στερέωμα

Δημοσιεύτηκε στις

Το τρίπτυχο της βελγικής προεδρίας της ΕΕ

Το τρίπτυχο της βελγικής προεδρίας της ΕΕ: προστασία όσον αφορά την ασφάλεια, ενίσχυση της ευημερίας και προετοιμασία για το μέλλον της ΕΕ, παρουσιάζει ο πρεσβευτής του Βελγίου στην Ελλάδα Μαρκ Καλκούν (Marc Calcoen) σε συνέντευξή του στον Δημήτρη Μάνωλη για το Αθηναϊκό – Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων.

“Σκοπός είναι να αποφασίσουμε τι Ευρωπαϊκή Ένωση θέλουμε, ενόψει των απειλών, των προκλήσεων και των διαθέσιμων μέσων, να ανταποκριθούμε στις θεμιτές προσδοκίες των πολιτών και των επιχειρήσεων και να ενισχύσουμε τη φωνή της Ευρώπης στο παγκόσμιο στερέωμα” υπογράμμισε.

Χαρτογραφώντας το πεδίο της βελγικής προεδρίας, προτάσσει ότι θα ενθαρρύνει τη συζήτηση για το μέλλον της ευρωπαϊκής ασφάλειας και άμυνας, τείνοντας προς μια πιο ολοκληρωμένη ενωσιακή προσέγγιση”. Ιδιαίτερη αναφορά κάνει ο Βέλγος πρέσβης, η χώρα του οποίου ασκεί από την 1η Ιανουαρίου την εκ περιτροπής προεδρία του Συμβουλίου της Ευρώπης, στην ενίσχυση της οικονομίας και στην εφαρμογή της Ευρωπαϊκής Πράσινης Συμφωνίας.

Τους τελευταίους μήνες, θα στραφούμε στο μέλλον και θα επικεντρωθούμε στο Στρατηγικό Θεματολόγιο της ΕΕ 2024-2029, το οποίο θα παρέχει τις κατευθυντήριες γραμμές για το πρόγραμμα εργασίας της επόμενης Ευρωπαϊκής Επιτροπής, η οποία θα διοριστεί μετά τις ευρωπαϊκές εκλογές και θα εγκριθεί τον Ιούνιο του 2024. Θα αρχίσουμε επίσης να δουλεύουμε πάνω στο Μέλλον της Ευρώπης, έργο παρόμοιο με το Στρατηγικό Θεματολόγιο, εντούτοις με πιο μακροπρόθεσμη προοπτική, και θα διαμορφώσουμε μια αποτελεσματική ΕΕ ενόψει της επόμενης σημαντικής διεύρυνσης με τις χώρες των Δυτικών Βαλκανίων και χώρες όπως η Ουκρανία ή η Μολδαβία. Σκοπός είναι να αποφασίσουμε τι Ευρωπαϊκή Ένωση θέλουμε, ενόψει των απειλών, των προκλήσεων και των διαθέσιμων μέσων, να ανταποκριθούμε στις θεμιτές προσδοκίες των πολιτών και των επιχειρήσεων και να ενισχύσουμε τη φωνή της Ευρώπης στο παγκόσμιο στερέωμα. Αυτό σημαίνει πως πρέπει να αποφασίσουμε τι θέλουμε να κάνουμε μαζί, πώς θέλουμε να το κάνουμε, πώς μπορούμε να πληρώσουμε γι’ αυτό και, τέλος, πώς θα πρέπει το θεσμικό πλαίσιο της ΕΕ να αντιμετωπίζει τέτοια ζητήματα. 

Επίσης, εκφράζει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ την ανησυχία του για την εξάπλωση της κρίσης από τη Γάζα σε άλλα μέρη, και ιδίως στον Λίβανο και στην Ερυθρά Θάλασσα, σημειώνοντας ότι η ΕΕ συγκροτεί διεθνή αποστολή για να συνδράμει στην περιπολία αυτών των υδάτων ώστε να αποτραπούν περαιτέρω επιθέσεις. Προσθέτει ότι το Βέλγιο ανακοίνωσε ότι θα συμμετέχει, στέλνοντας μία από τις δύο φρεγάτες που διαθέτει προς αυτόν τον σκοπό. Συνάμα, προσδιορίζει ως τα σημαντικότερα καθήκοντα της ΕΕ, την παροχή όσο το δυνατόν περισσότερης ανθρωπιστικής βοήθειας στους Παλαιστινίους, να απελευθερώσει τους ομήρους και να διασφαλίσει τις στρατηγικές γραμμές εφοδιασμού σε ολόκληρη την περιοχή προς την Ευρώπη.

Παράλληλα, αναδεικνύει και τον ρόλο της Ελλάδας στην περιοχή. “Η Ελλάδα υπήρξε πολύ ενεργή στις επαφές της με όλα τα μέρη της σύγκρουσης. Έχει παραδοσιακά πολύ καλές σχέσεις με όλα τα μέρη της περιοχής. Κατά συνέπεια, πιστεύω ότι είναι σε θέση να παραδίδει μηνύματα, ακόμη και αν δεν είναι πάντα εύκολα, σε όλα τα εμπλεκόμενα μέρη” διαμηνύει.

Περαιτέρω, αναφέρεται στις διμερείς σχέσεις, υπογραμμίζοντας ότι οι δύο χώρες μοιράζονται την ίδια άποψη για τον κόσμο και αποδίδουν την ίδια σημασία στις θεμελιώδεις αξίες και τη δημοκρατία. Μάλιστα, εκφράζει την πεποίθηση ότι υπάρχουν δυνατότητες για περισσότερες εκατέρωθεν επισκέψεις από υπουργούς για ανάπτυξη των διμερών σχέσεων.

Τέλος, ο Βέλγος πρέσβης διατυπώνει το μεγάλο ενδιαφέρον του Βελγίου για τις εξελίξεις στο ενεργειακό τομέα της Ελλάδας.

Ακολουθεί η συνέντευξη του πρεσβευτή του Βελγίου στην Ελλάδα Μαρκ Καλκούν στον Δημήτρη Μάνωλη για Αθηναϊκό – Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων

Αναλάβετε πρόσφατα τη θέση του πρεσβευτή του Βελγίου στην ΑΘήνα. Τι σημαίνει για εσάς να είστε ο Βέλγος Πρέσβυς στην Αθήνα;

Η Αθήνα είναι το τελευταίο μου πόστο μετά από μια πολυετή καριέρα στη διπλωματία.  Έχουμε ένα ρητό: “ολοκληρώνουμε όμορφα”.  Ως εκ τούτου, είμαι χαρούμενος, τόσο επαγγελματικά όσο και προσωπικά, που ολοκληρώνω την καριέρα μου εδώ, στην Ελλάδα.  Προσωπικά, επειδή η Ελλάδα προσφέρει τόσα για να δει και να κάνει κανείς, έχει μακρά ιστορία, με ενδιαφέρον μίγμα διαφορετικών πολιτισμών, συνδυάζοντας τη φύση και τη ζωή στην πόλη. Επαγγελματικά, η Ελλάδα έχει αφήσει τα πιο δύσκολα χρόνια της πίσω και ακολουθεί ανοδική πορεία όσον αφορά την πολιτική σταθερότητα και την οικονομική επιτυχία. Παραμένει στο επίκεντρο μιας ασταθούς και δύσκολης περιοχής, ήτοι της Ανατολικής Μεσογείου. Ως εκ τούτου, αποτελεί ένα καλό σημείο για να παρατηρήσει κανείς τι συμβαίνει σε αυτό το μέρος του κόσμου.

Το Βέλγιο ανέλαβε την εκ περιτροπής Προεδρία της ΕΕ την 1η Ιανουαρίου. Ποιες είναι οι βασικές προτεραιότητες του Βελγίου κατά τη διάρκεια της Προεδρίας του στην Ευρωπαϊκή Ένωση;

Όπως όλες οι Προεδρίες, ερχόμαστε σε μια δύσκολη στιγμή. Στο εσωτερικό της ΕΕ, θα έχουμε ευρωεκλογές τον Ιούνιο, οι οποίες ενδεχομένως να αλλάξουν τη σύνθεση του ευρωπαϊκού πολιτικού τοπίου.  Επίσης, την ίδια ημέρα, στις 9 Ιουνίου, θα πραγματοποιηθούν και οι εθνικές και περιφερειακές εκλογές στο Βέλγιο. Στον ευρύτερο κόσμο, έχουμε δύο πολέμους σε εξέλιξη, στην Ουκρανία και στην Μέση Ανατολή. Είχαμε κρίσεις από τις οποίες δεν έχουμε ανακάμψει ακόμη πλήρως: την πανδημία, την ενεργειακή κρίση, την κρίση του κόστους διαβίωσης. Εντούτοις, είμαστε έμπειροι, διότι το Βέλγιο αναλαμβάνει την Προεδρία για 13η φορά και η Ευρώπη είναι στο DNA μας.

Είμαστε γνωστοί για την δεξιοτεχνία μας στην επίτευξη συμβιβασμών και για την ειλικρίνειά μας ως μεσολαβητές, στοιχεία που πρέπει να χαρακτηρίζουν μια Προεδρία. 

Χρονικά, τους πρώτους μήνες θα εργαστούμε για τη διεκπεραίωση, όσο το δυνατόν περισσότερο, του νομοθετικού έργου που έχει απομείνει, σε συνεργασία με το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, προτού αυτό διακόψει τις εργασίες του τον Απρίλιο προκειμένου να προετοιμαστεί για τις εκλογές. Περισσότεροι από 150 φάκελοι παραμένουν υπό συζήτηση και θα χρειαστεί να κάνουμε επιλογές.  Η ολοκλήρωση και η έναρξη εφαρμογής του Συμφώνου για τη Μετανάστευση και το Άσυλο θα αποτελέσει ύψιστη προτεραιότητα, καθώς στόχος του είναι να προσφέρει έναν καλό συνδυασμό ορθής και αποτελεσματικής διαχείρισης των αιτημάτων ασύλου, σε πνεύμα αλληλεγγύης μεταξύ των κρατών-μελών, προστατεύοντας, παράλληλα, τα δικαιώματα των αιτούντων άσυλο. Εδώ υπάρχει ήδη συμφωνία μεταξύ του Συμβουλίου των κρατών-μελών της ΕΕ και του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου. Ύψιστης προτεραιότητας είναι επίσης η επανεξέταση της οικονομικής διακυβέρνησης, όπου επιτεύχθηκε πολιτική συμφωνία μεταξύ των κρατών-μελών στα τέλη του Δεκεμβρίου 2023 και επί του παρόντος διενεργούνται συνομιλίες με το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο. Η εν λόγω επανεξέταση αποσκοπεί στη διασφάλιση υγιών δημοσιονομικών πολιτικών μεσοπρόθεσμα. Μπορώ επίσης να αναφέρω θέματα όπως η τεχνητή νοημοσύνη, η ποιότητα του αέρα ή τα απορρίμματα συσκευασίας. 

Τους τελευταίους μήνες, θα στραφούμε στο μέλλον και θα επικεντρωθούμε στο Στρατηγικό Θεματολόγιο της ΕΕ 2024-2029, το οποίο θα παρέχει τις κατευθυντήριες γραμμές για το πρόγραμμα εργασίας της επόμενης Ευρωπαϊκής Επιτροπής, η οποία θα διοριστεί μετά τις ευρωπαϊκές εκλογές και θα εγκριθεί τον Ιούνιο του 2024. Θα αρχίσουμε επίσης να δουλεύουμε πάνω στο Μέλλον της Ευρώπης, έργο παρόμοιο με το Στρατηγικό Θεματολόγιο, εντούτοις με πιο μακροπρόθεσμη προοπτική, και θα διαμορφώσουμε μια αποτελεσματική ΕΕ ενόψει της επόμενης σημαντικής διεύρυνσης με τις χώρες των Δυτικών Βαλκανίων και χώρες όπως η Ουκρανία ή η Μολδαβία. Σκοπός είναι να αποφασίσουμε τι Ευρωπαϊκή Ένωση θέλουμε, ενόψει των απειλών, των προκλήσεων και των διαθέσιμων μέσων, να ανταποκριθούμε στις θεμιτές προσδοκίες των πολιτών και των επιχειρήσεων και να ενισχύσουμε τη φωνή της Ευρώπης στο παγκόσμιο στερέωμα. Αυτό σημαίνει πως πρέπει να αποφασίσουμε τι θέλουμε να κάνουμε μαζί, πώς θέλουμε να το κάνουμε, πώς μπορούμε να πληρώσουμε γι’ αυτό και, τέλος, πώς θα πρέπει το θεσμικό πλαίσιο της ΕΕ να αντιμετωπίζει τέτοια ζητήματα. 

Θεματικά, το πρόγραμμα της βελγικής Προεδρίας επικεντρώνεται σε τρεις λέξεις: προστασία (όσον αφορά την ασφάλειά μας), ενίσχυση (όσον αφορά την ευημερία μας) και προετοιμασία (το μέλλον της ΕΕ, όπως εξήγησα προηγουμένως). Η προστασία του λαού μας σχετίζεται με τη μετανάστευση, την καταπολέμηση της τρομοκρατίας και του οργανωμένου εγκλήματος, καθώς και με την ασφάλεια και την άμυνα.  Η Προεδρία θα ενθαρρύνει τη συζήτηση για το μέλλον της ευρωπαϊκής ασφάλειας και άμυνας, τείνοντας προς μια πιο ολοκληρωμένη ενωσιακή προσέγγιση. Η προστασία των πολιτών μας σημαίνει επίσης κράτος δικαίου, ενίσχυση της συμμόρφωσης προς τις δεσμεύσεις μας στη δημοκρατία και τις θεμελιώδεις αξίες. Τέλος, περιλαμβάνει μεγαλύτερη έμφαση στα κοινωνικά ζητήματα και τα ζητήματα υγείας, αναζήτηση μιας φιλόδοξης κοινωνικής ατζέντας (θα έχουμε μερικές συνόδους κορυφής για κοινωνικά θέματα, επίσης με σωματεία εργαζομένων και ενώσεις εργοδοτών). Στον τομέα της υγείας, σημαίνει πως θα αξιολογηθεί η ετοιμότητα της ΕΕ στην αντιμετώπιση κρίσεων, θα ενισχυθεί η παροχή φαρμάκων και θα διαμορφωθεί στρατηγική ενίσχυσης του σχετικού εργατικού δυναμικού της ΕΕ. Η ενίσχυση της οικονομίας μας και η εφαρμογή της Ευρωπαϊκής Πράσινης Συμφωνίας, από την άλλη πλευρά, σχετίζονται με την ανταγωνιστικότητα, την εσωτερική αγορά, το εμπόριο και την ψηφιακή μετάβαση. Πρέπει να ολοκληρώσουμε τις εργασίες για την εύρυθμη λειτουργία της εσωτερικής αγοράς, με ισότιμους όρους ανταγωνισμού, εντός και εκτός της ΕΕ, μεταξύ μεγαλύτερων και μικρότερων χωρών, μεταξύ πλουσιότερων και λιγότερο πλούσιων χωρών. Το θέμα αυτό αφορά επίσης την ενεργειακή πολιτική, όπου το γεωπολιτικό πλαίσιο μάς κατέδειξε τη σημασία της διασφάλισης της ασφάλειας του εφοδιασμού και της επιτάχυνσης της ενεργειακής μετάβασης.  Πρέπει επίσης να συνεχίσουμε να εφαρμόζουμε περαιτέρω την Ευρωπαϊκή Πράσινη Συμφωνία για το 2030, το 2040 και το 2050, συζητώντας, κυρίως, τους στόχους για το 2040. 

Πώς σχεδιάζει η βελγική Προεδρία να αντιμετωπίσει τις τρέχουσες προκλήσεις της Ευρώπης, όπως τις συγκρούσεις στη Γάζα και την Ουκρανία;

Οι δύο συγκρούσεις στην Ουκρανία και τη Γάζα είναι πράγματι οι κύριες προτεραιότητες στον τομέα των εξωτερικών σχέσεων ή, αλλιώς, της Παγκόσμιας Ευρώπης.  Εδώ, ο ρόλος της Προεδρίας είναι κάπως πιο περιορισμένος, καθώς οι αναθεωρήσεις της Συνθήκης του 2007 κατέστησαν τον Ύπατο Εκπρόσωπο της Ένωσης για θέματα Εξωτερικής Πολιτικής και Πολιτικής Ασφαλείας (επί του παρόντος κ. Josep Borrell) πλέον αρμόδιο. 

Όσον αφορά την Ουκρανία, στόχος είναι να διατηρηθεί η πολιτική, οικονομική, στρατιωτική, ανθρωπιστική και νομική υποστήριξη προς την Ουκρανία, για όσο διάστημα χρειαστεί.  Αυτό σημαίνει, πρωτίστως, έγκριση του Ταμείου Υποστήριξης της Ουκρανίας στο πλαίσιο της αναθεώρησης του Πολυετούς Δημοσιονομικού Πλαισίου.  Για τον σκοπό αυτόν συγκλήθηκε έκτακτο Ευρωπαϊκό Συμβούλιο την 1η Φεβρουαρίου, καθώς η κωλυσιεργία της Ουγγαρίας εμπόδισε την επίτευξη ομόφωνης συμφωνίας τον Δεκέμβριο. Πάγια πρόθεσή μας είναι η συμφωνία 27 κρατών-μελών γι’ αυτό το Ταμείο ύψους 50 δισ. ευρώ, εκ των οποίων 17 δισ. σε επιχορηγήσεις και 33 δισ. σε δάνεια προς στήριξη των δημοσιονομικών αναγκών της Ουκρανίας για την περίοδο 2024-2027.  Σημαίνει επίσης να εργαστούμε για την ανοικοδόμηση και την οικονομική ανάκαμψη της Ουκρανίας. Είμαι στην ευχάριστη θέση να σημειώσω ότι η Ελλάδα θα διοργανώσει συνέδριο προς αυτον τον σκοπό τον Φεβρουάριο με τον ελληνικό επιχειρηματικό κόσμο. Τέλος, σημαίνει να εργαστούμε για την επίτευξη συμφωνίας του Συμβουλίου ως προς τα δεσμευθέντα ρωσικά περιουσιακά στοιχεία. Τα περισσότερα από αυτά τα περιουσιακά στοιχεία τυχαίνει να βρίσκονται στο Βέλγιο (όπως οι τίτλοι που κατέχει η Euroclear, η οποία εδρεύει στις Βρυξέλλες). Πρέπει να ενεργήσουμε πολύ προσεκτικά νομικά και να μην διαταράξουμε το χρηματοπιστωτικό σύστημα του ευρώ, ενώ, από την άλλη πλευρά, δεν εναπόκειται στους Ευρωπαίους πολίτες να πληρώσουν για την ανοικοδόμηση της Ουκρανίας ενώ έχουμε ρωσικά χρηματοοικονομικά περιουσιακά στοιχεία στην ΕΕ. 

Όσον αφορά τη Γάζα, οι απόψεις μεταξύ των κρατών-μελών και μεταξύ του ευρύτερου κοινού ποικίλλουν, ενώ επίσης ποκίλλουν και με την πάροδο του χρόνου. Ως εκ τούτου, έχει αποδειχθεί μάλλον αδύνατο να υιοθετηθεί ενιαία στάση στην τρέχουσα σύγκρουση. Η ΕΕ ανέκαθεν τόνιζε το δικαίωμα του Ισραήλ στην αυτοάμυνα σύμφωνα με το διεθνές δίκαιο και το διεθνές ανθρωπιστικό δίκαιο, μετά τις βάναυσες και αδιάκριτες τρομοκρατικές επιθέσεις της Χαμάς στις 7 Οκτωβρίου 2023. Η ΕΕ έχει τονίσει την ανάγκη να εξασφαλιστεί η προστασία όλων των αμάχων, να παρασχεθεί και να διευκολυνθεί η ανθρωπιστική βοήθεια, να αποφευχθεί η εξάπλωση της κατάστασης στην περιοχή και να κινηθεί εκ νέου η πολιτική διαδικασία για τη λύση των δύο κρατών. Θα συνεχίσουμε να εργαζόμαστε προς αυτή την κατεύθυνση.

Πιστεύετε ότι η ΕΕ θα πρέπει να διαδραματίσει ισχυρότερο ρόλο στην κρίση της Μέσης Ανατολής; Προς αυτόν τον σκοπό, ποια είναι η σημασία της Ελλάδας;

Πιστεύω ότι η ΕΕ ήδη διαδραματίζει σημαντικό ρόλο σε αυτήν την κρίση, εντούτοις, όπως και κάθε κρίση, η επιρροή εξαρτάται από πολλούς παράγοντες. Πρώτον, από την πολιτική βούληση των εμπλεκόμενων στην κρίση μερών να την σταματήσουν. Δεύτερον, από την ενιαία στάση και από τη σκληρή και ήπια ισχύ που διαθέτεις ώστε τα εμπλεκόμενα μέρη να αλλάξουν στάση. Τόσο μεμονωμένα τα κράτη-μέλη της ΕΕ όσο και ο κ. Borrell και η Ευρωπαϊκή Διπλωματική Υπηρεσία του έχουν καθημερινές και πολυάριθμες επαφές και επισκέψεις στην περιοχή της Μέσης Ανατολής προκειμένου να προωθήσουν τις προτεραιότητες που μόλις ανέφερα στην προηγούμενη ερώτηση. Τον Σεπτέμβριο του 2023, ο κ. Borrell πρότεινε την πρωτοβουλία Peace Day Effort μαζί με τη Σαουδική Αραβία, τον Σύνδεσμο Αραβικών Κρατών, την Αίγυπτο και την Ιορδανία.  Μόλις πρόσφατα, στις 22 Ιανουαρίου 2024, πληθώρα υπουργών Εξωτερικών από το Ισραήλ, την Παλαιστίνη, την Αίγυπτο, την Ιορδανία, την Σαουδική Αραβία και άλλοι προσκλήθηκαν στο Συμβούλιο Εξωτερικών Υποθέσεων της ΕΕ.  Είναι σαφές, ωστόσο, ότι εξακολουθούν να υπάρχουν σημαντικές διαφορές απόψεων μεταξύ των κρατών μελών της ΕΕ ως προς την κατάπαυση του πυρός ή τον τρόπο αναζήτησης μιας πιο σταθερής λύσης στο Μεσανατολικό ζήτημα. Κατά τη γνώμη μου, τα σημαντικότερα καθήκοντα της ΕΕ είναι να παράσχει όσο το δυνατόν περισσότερη ανθρωπιστική βοήθεια στους Παλαιστινίους, να απελευθερώσει τους ομήρους και να διασφαλίσει τις στρατηγικές γραμμές εφοδιασμού σε ολόκληρη την περιοχή προς την Ευρώπη.

Η Ελλάδα αποτελεί μέρος της Ανατολικής Μεσογείου και, ως εκ τούτου, τη συμφέρει πάρα πολύ να βλέπει αυτό το μέρος του κόσμου να αναπτύσσεται ειρηνικά. Η Ελλάδα υπήρξε πολύ ενεργή στις επαφές της με όλα τα μέρη της σύγκρουσης. Έχει παραδοσιακά πολύ καλές σχέσεις με όλα τα μέρη της περιοχής. Κατά συνέπεια, πιστεύω ότι είναι σε θέση να παραδίδει μηνύματα, ακόμη και αν δεν είναι πάντα εύκολα, σε όλα τα εμπλεκόμενα μέρη. Η Ελλάδα, επί της ουσίας, συμμερίζεται τις απόψεις του Βελγίου ως προς τον τρόπο αντιμετώπισης της τρέχουσας κρίσης και αναζήτησης βιώσιμης λύσης.

Ανησυχείτε για την εξάπλωση της κρίσης στη Μέση Ανατολή, ιδίως στην περιοχή της Ερυθράς Θάλασσας και στον Λίβανο;

Νομίζω ότι όλοι ανησυχούν για την εξάπλωση της κρίσης από τη Γάζα σε άλλα μέρη.  Πρώτος στον νου έρχεται ο Λίβανος, καθώς η Χεζμπολάχ θέλει να δείξει αλληλεγγύη προς τη Χαμάς, αλλά φαίνεται πως ακόμη αποφεύγουν να υπερβούν τις κόκκινες γραμμές που θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε εξάπλωση της σύγκρουσης. Στην πραγματικότητα, η κατάσταση στη Δυτική Όχθη επιδεινώνεται μέρα με τη μέρα, με κλιμάκωση της βίας και από τις δύο πλευρές.  Τώρα οι Χούθι, χρησιμοποιώντας ως δικαιολογία την επίδειξη αλληλεγγύης προς τους Παλαιστίνιους, επιτίθενται σε πλοία που χρησιμοποιούν τις κρίσιμες θαλάσσιες οδούς μέσω της Ερυθράς Θάλασσας, θέτοντας έτσι σε κίνδυνο το διεθνές εμπόριο.  Η ΕΕ συγκροτεί διεθνή αποστολή για να συνδράμει στην περιπολία αυτών των υδάτων ώστε να αποτραπούν περαιτέρω επιθέσεις. Το Βέλγιο ανακοίνωσε ότι θα συμμετέχει, στέλνοντας μία από τις δύο φρεγάτες μας προς αυτόν τον σκοπό. Το Ιράν έχει στείλει πυραύλους σε ορισμένους εκ των γειτόνων του. Πρέπει να τονίζουμε διαρκώς τη σημασία της αποχής από τέτοιες ενέργειες προς όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη στην περιοχή, προκειμένου να αποφευχθεί η περαιτέρω εξάπλωση της σύγκρουσης. Για πολλούς ανθρώπους, είναι σαφές ότι πραγματική λύση μπορεί να βρεθεί μόνο εάν υπάρξει πολιτική λύση στις προσδοκίες των Παλαιστινίων. 

Πώς θα συμβάλει η Προεδρία στους κλιματικούς στόχους της ΕΕ και στην οικονομική ανάκαμψη;

Είναι ξεκάθαρο σε όλους ότι οι κλιματικές προκλήσεις ήρθαν και θα παραμείνουν, όπως είδαμε εδώ στην Ελλάδα το καταστροφικό έτος 2023 με τις δασικές πυρκαγιές και τις εκτεταμμένες πλημμύρες.  Ως εκ τούτου, δεν μπορεί να γίνει οπισθοδρόμηση όσον αφορά τα μέτρα για το κλίμα. Η Ευρωπαϊκή Πράσινη Συμφωνία και η δέσμη “Προσαρμογή στον στόχο του 55%” (Fit for 55) πρέπει να ολοκληρωθούν. Για παράδειγμα, η Προεδρία κατέληξε ήδη σε συμφωνία, στις 18 Ιανουαρίου, με το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο σχετικά με τους κανόνες και τα πρότυπα CO2 για τα βαρέα οχήματα, όπως τα φορτηγά και τα λεωφορεία, για παράδειμα, με μείωση των καυσαερίων κατά 100% έως το 2035 για τα λεωφορεία. Θα ασχοληθούμε επίσης με τα απόβλητα και τη συσκευασία των αποβλήτων, καθώς και με την οδηγία για την ποιότητα του αέρα. Ένα δύσκολο θέμα θα είναι η συζήτηση των κλιματικών στόχων για το 2040, για τους οποίους η Επιτροπή μόλις υπέβαλε προτάσεις. Αυτός ήταν ο ελλείπων συνδετικός κρίκος μεταξύ των προτάσεων για το 2030 και της απαλλαγής από ανθρακούχες εκπομπές έως το 2050. Αλλά είναι επίσης σημαντικό να παραμείνουμε ρεαλιστές και να έχουμε κατά νου την κατάσταση και την ανταγωνιστικότητα της ευρωπαϊκής βιομηχανίας μας, ώστε να είναι δυνατή και η οικονομική ανάκαμψη. Η Ευρώπη θέτει σε εφαρμογή μέτρα στήριξης προς ενίσχυση της αυτάρκειας των προηγμένων τεχνολογιών μας, μέσω της έννοιας της ανοικτής στρατηγικής αυτονομίας, έτσι ώστε το 40% αυτών των τεχνολογιών να προέρχεται από την ίδια την ΕΕ έως το 2030. Η Προεδρία θα δώσει επίσης ιδιαίτερη έμφαση στην ανταγωνιστικότητα εν γένει, μέσω της ενίσχυσης της εσωτερικής αγοράς. Ο πρώην Ιταλός πρωθυπουργός Λέτα θα παρουσιάσει την έκθεσή του για το θέμα αυτό τον Μάρτιο. Η εσωτερική αγορά παραμένει ατελής: ορισμένοι τομείς δεν περιλαμβάνονται πραγματικά στην εσωτερική αγορά, όπως η ενέργεια ή οι τηλεπικοινωνίες, δεν υπάρχουν πάντα ίσοι όροι ανταγωνισμού εντός της ΕΕ (σκεφτείτε μόνο το ζήτημα των κρατικών επιχορηγήσεων οι οποίες ενδέχεται να στρεβλώσουν την εσωτερική αγορά και για τις οποίες δεν έχουν όλα τα κράτη-μέλη τις ίδιες δυνατότητες), η Ένωση Κεφαλαιαγορών απέχει πολύ από την υλοποίησή της, θα πρέπει να υπάρχουν επακόλουθα στην ελεύθερη κυκλοφορία για όσους δεν έχουν άλλη επιλογή από το να παραμείνουν εκεί που βρίσκονται (εδώ περιλαμβάνονται και οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις)…  Η βελγική Προεδρία θα εργαστεί πάνω σε όλα αυτά τα θέματα ώστε να ανταποκριθεί στην ανάγκη για μια αποδοτικότερη και αποτελεσματικότερη ευρωπαϊκή οικονομία.

Ποιες είναι οι προοπτικές για περαιτέρω ενίσχυση των διπλωματικών δεσμών Βελγίου και Ελλάδας και σε ποιους τομείς;

Το Βέλγιο και η Ελλάδα είναι πολύ καλοί εταίροι στις διεθνείς υποθέσεις. Είμαστε αμφότεροι επί μακρόν μέλη της ΕΕ και του ΝΑΤΟ. Μοιραζόμαστε την ίδια άποψη για τον κόσμο και αποδίδουμε την ίδια σημασία στις θεμελιώδεις αξίες και τη δημοκρατία. Τον Μάιο του 2022, πραγματοποιήθηκε η επίσημη επίσκεψη του Βασιλιά και της Βασίλισσας των Βέλγων στην Ελλάδα. Αυτό είναι συνήθως το αποκορύφωμα των διπλωματικών δεσμών μεταξύ δύο χωρών και ήταν η πρώτη επίσημη επίσκεψη σε κράτος του βασιλικού ζεύγους μετά την πανδημία του κορονοϊού. Οι υπουργοί Εξωτερικών μας συναντώνται τακτικά, είτε μέσω διμερών επισκέψεων είτε σε επίπεδο ΕΕ και διεθνών συναντήσεων. Πιστεύω ότι υπάρχουν δυνατότητες για περισσότερες επισκέψεις από υπουργούς και για ανάπτυξη σχέσεων σε αυτό το επίπεδο. Πρέπει όμως να πω ότι, για παράδειγμα στον τομέα της ενέργειας, το Βέλγιο έχει μεγάλο ενδιαφέρον για τις εξελίξεις στην Ελλάδα, όπως φάνηκε από την επίσκεψη της υπουργού μας στις 31 Οκτωβρίου 2023 και απο μια σημαντική εμπορική αποστολή με επίκεντρο τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, επίσης τον Οκτώβριο του 2023. 

Ποιες είναι οι ευκαιρίες συνεργασίας μεταξύ Ελλάδας και Βελγίου εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης;

Το Βέλγιο και η Ελλάδα, ως μεσαίου μεγέθους χώρες, έχουν συχνά τα ίδια συμφέροντα εντός της ΕΕ. Λόγω της δημογραφικής μας σύνθεσης, ή της οικονομικής μας δομής, ή της γεωγραφικής μας θέσης, ή της ιστορίας μας, μπορεί να δίνουμε έμφαση σε διαφορετικά θέματα. Σε γενικές γραμμές όμως, δεν έχουμε διμερείς συγκρούσεις ή μεγάλες διαφορές απόψεων. Εντούτοις, ποτέ δεν είναι κακό να αναπτύσσουμε περαιτέρω την ήδη υπάρχουσα συνεργασία. Η επίτευξη αυτού του στόχου θα ήταν και ένα καλό τέλος για τη δουλειά μου ως πρέσβης σε αυτήν τη σπουδαία χώρα.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ, capital.gr

Ο Σταύρος Καλεντερίδης, ξεκίνησε τις σπουδές του στην Αθήνα, σπουδάζοντας Πολιτική Επιστήμη στο Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Έπειτα από τέσσερα χρόνια συμμετοχής στα φοιτητικά όργανα συνδιοίκησης της σχολής του και σε διάφορες οργανώσεις νέων, αποφάσισε να συνεχίσει τις σπουδές του στο εξωτερικό. Στη Βοστόνη των Η.Π.Α. ολοκλήρωσε δύο μεταπτυχιακά προγράμματα, στις Διεθνείς Σχέσεις (Αμερικανική εξωτερική πολιτική) και στην Επικοινωνία (Πολιτική Επικοινωνία), ενώ παράλληλα εργάστηκε στο Ελληνικό Προξενείο της Βοστόνης, στη σχολή του ως βοηθός έρευνας και σε δύο πολιτικές καμπάνιες Αμερικανών πολιτικών (Δημοκρατικών – Ρεπουμπλικάνων). Μετά από τρία χρόνια στις Η.Π.Α., άκουσε το κάλεσμα της πατρίδας του και επέστρεψε πίσω με μεγάλο πόθο για προσφορά στην Ελλάδα. Υπήρξε ιδρυτικό μέλος δύο κοινωφελών οργανισμών, του δέλτα – πολιτική επανάσταση (πολιτικός οργανισμός) και της Λεοντίδας (ίδρυμα προώθησης θεμάτων ιστορίας, πολιτισμού και δημοκρατίας). Σήμερα ζει και εργάζεται στην Αθήνα, ασχολείται με διάφορα εγχειρήματα πολιτικής διπλωματίας και δημοκρατίας, γράφει πολιτικά άρθρα, σχολιάζει την επικαιρότητα και συνεχίζει την προσωπική του μελέτη στην ιστορία και την πολιτική φιλοσοφία.

Διεθνή

Times of Israel: Gag order to possibly be lifted as probe widens into PM adviser’s alleged intel leak

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Suspects reportedly may face 15 years in jail; Netanyahu attempts to distance himself from spokesman suspected of releasing top-secret documents to politically benefit the premier

Some of the suspects in the ongoing investigation into the alleged leak of classified documents from Prime Minister Benjamin Netanyahu’s office could face up to 15 years in prison, the Ynet news site reported on Saturday, citing an official familiar with the details, as a court was set to rule Sunday on whether a partial gag order on the scandal can be lifted.

Investigators are examining four separate issues in the case, according to the report: the leaking of top-secret documents; allowing an adviser without security clearance to access meetings and offices that should have been off-limits to him; negligence in the handling of classified documents; and using the documents to influence public opinion about a hostage deal.

The Shin Bet, Israel Police and Israel Defense Forces are conducting a joint investigation into a suspected “breach of national security caused by the unlawful provision of classified information,” a judge announced on Friday.

One of the four suspects, who was arrested at 4 a.m. on October 27, was a spokesman in the Prime Minister’s Office. The PMO denied on Friday that anyone on Netanyahu’s staff had been arrested, but many analysts noted that the premier has aides who work in his inner circle but are not formally employed by his office.

The spokesman has been prohibited from meeting his lawyer for several days, the Walla news site reported. Suspects under interrogation can be blocked from meeting a specific lawyer for a short period if a judge determines that there is a risk of information being passed to other suspects or external actors.

On Saturday, the PMO did not deny allegations that a document in question was leaked from Netanyahu’s office, but sought to distance the premier himself from the episode.

“The published document never reached the Prime Minister’s Office from the IDF Military Intelligence Directorate, and the prime minister learned about it from the media,” claimed the PMO.

On September 6, Germany’s Bild outlet published a report that cited a document indicating that Hamas’s main concern in ceasefire negotiations with Israel was to rehabilitate its military capabilities, and not to alleviate the suffering of Gaza’s civilian population. The spring 2024 document, which Bild said it had obtained exclusively, without offering further details, was reportedly found on a computer in Gaza that belonged to Hamas leader Yahya Sinwar.

In its Saturday statement, the PMO also claimed that the spokesman in question “never participated in security discussions, was not exposed to or receive classified information, and did not take part in secret visits.”

However, the Kan public broadcaster reported Saturday that the suspect had been in Netanyahu’s office last week and was working next to his chief of staff Tzachi Braverman.

The PMO called it “ridiculous” to allege that a sympathetic article in Bild “caused any damage to the negotiations for the release of the hostages, or to the security of Israel,” as investigators claim.

“On the contrary – the document only helped the effort to return the hostages, and certainly did not harm it,” said the PMO. “The document and the article exposed the Hamas methods of exerting psychological pressure from home and abroad on the Israeli government and public by blaming Israel for the failure of the talks to release the hostages. This at a time when everyone knows – as has been repeatedly confirmed by senior American officials – that Hamas is the one preventing the execution of the deal.”

A source talking to Ynet blasted the handling of classified documents in Netanyahu’s office.

“Documents taken out of the vaults of the military secretary containing Israel’s most hidden secrets are circulating unchecked in countless places,” said the source. “Someone there made a mockery of the state’s security, it’s amazing how they treat with disdain the most important security issues for all of us.”

The source called the case “very serious,” pointing out that beyond the concern about disclosing methods of intelligence collection used by Israel, there are allegations about the politicized use of intelligence to influence domestic opinion about the war.

Because of the prodigious leaks from the government, Israel’s security services have at times stopped sending classified documents electronically, Kan reported, adding that they are now sending the material in hard-copy form through messengers.

The main entrance to the Magistrate’s Court in Rishon LeZzon October 28, 2020. (Nati Shohat/Flash90)
On Friday, Judge Menachem Mizrahi of the Rishon Lezion Magistrate’s Court announced the arrests, and said that authorities suspect that the leak harmed the achievement of Israel’s war aims, as he partially lifted a gag order regarding the incident.

According to Channel 12 news, the war aim in question was related to a potential hostage deal, with its report saying that suspects in the case selectively leaked and twisted Hamas documents obtained by the IDF regarding the terror group’s strategy in the hostage talks.

The alleged leaks led to a pair of reports some two months ago in Bild and the British outlet The Jewish Chronicle regarding Hamas’s strategy that were nearly identical to talking points made by Netanyahu in interviews, statements at cabinet meetings and press conferences shortly before and after, including a claim that Hamas had sought to smuggle Israeli hostages out of Gaza through the Philadelphi Corridor which separates the Strip from Egypt.

Launching a probe into the document leaked to Bild in an article published on September 6, the IDF said at the time that the document was found in Gaza some five months ago, and was not written by Sinwar himself, but that it was a recommendation paper drawn up by a mid-level Hamas officer.

Regarding the September 5 Jewish Chronicle article “Sinwar’s secret plan to ‘smuggle hostages to Iran’” — which alleged that a document had been uncovered in the Gaza Strip proving that Sinwar was planning to smuggle himself and some of the hostages out of Gaza and from there to Iran — the IDF said it was unaware of any such document actually existing. The Jewish Chronicle announced in mid-September that it had fired the writer who penned this and other articles for it, amid doubts about their veracity, and had removed his articles from its website.

View of the Philadelphi Corridor, the Egypt-Gaza border area in southern Gaza’s Rafah, October 20, 2024. (Emanuel Fabian/Times of Israel)
The partial lifting of the gag order on Friday and reporting of new details came a day after several Israeli media outlets filed requests that the military censor approve for publication the details of the incident. Netanyahu, in a statement, also called for details of the saga to be made public, though his office didn’t file a formal request to that effect.

A court hearing on petitions against the gag order was scheduled for Sunday.

‘Thrown under the bus’
A source close to the spokesman under arrest told Channel 12 that the individual was “thrown under the bus” by the premier.

“He worked for Netanyahu and was an adviser to him over the past year and a half. He has dedicated his life to the prime minister and would endanger himself for him. The moment [the scandal] erupted, Netanyahu threw him under the bus and even lies by saying he doesn’t work for him,” the source said.

“He not only worked for Bibi, he was at the [PM’s] office every day, sat with him in the ‘aquarium’ [at the PMO], accompanied him on every visit, sat in all the consultations, traveled with the prime minister in his convoy,” the source said. “It’s unbelievable that a confidant is thrown to the wolves in an instant. Netanyahu would call him personally every day, send him on missions, and consult with him.”

Multiple media outlets aired a number of blurred images of the suspect, including one showing him in a room with Netanyahu and a number of other ministers, ostensibly disproving the premier’s claim that he did not work with him.

Kan reported that the spokesman had continued to work for the premier in an unofficial capacity and that Netanyahu had been trying in recent months to hire him as an external adviser, which would allow him to be paid for his services.

In his capacity as an acting spokesman, Kan reported that the individual had regularly participated in consultations with Braverman, as well as the premier’s spokespeople and advisers.

It added that he would also visit Netanyahu’s office at the Kirya military headquarters.

 

Source: Times of Israel

Συνέχεια ανάγνωσης

Διεθνή

Axios: Μήνυμα ΗΠΑ στο Ιράν! “Δεν θα μπορέσουμε να συγκρατήσουμε το Ισραήλ σε νέα επίθεση”

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Οι ΗΠΑ φέρεται να έχουν προειδοποιήσει το Ιράν τις τελευταίες ημέρες να μην εξαπολύσει άλλη επίθεση στο Ισραήλ, προσθέτοντας ότι η Ουάσιγκτον δεν θα μπορέσει να συγκρατήσει το Ισραήλ εάν επιτεθεί ξανά, αναφέρει ο ειδησεογραφικός ιστότοπος Axios , επικαλούμενος Αμερικανό αξιωματούχο και πρώην Ισραηλινό αξιωματούχο.

«Είπαμε στους Ιρανούς: Δεν θα μπορέσουμε να συγκρατήσουμε το Ισραήλ και δεν θα είμαστε σε θέση να βεβαιωθούμε ότι η επόμενη επίθεση θα είναι βαθμονομημένη και στοχευμένη όπως η προηγούμενη», φέρεται να είπε ο Αμερικανός αξιωματούχος.

Το δημοσίευμα  του Axios επικαλείται τον αξιωματούχο να λέει, ότι το μήνυμα μεταφέρθηκε απευθείας στους Ιρανούς, αν και η ισραηλινή πηγή λέει ότι ένα μήνυμα διαβιβάστηκε στην Τεχεράνη μέσω Ελβετών μεσαζόντων.

Δεν υπάρχει απάντηση από την Ουάσιγκτον ή την Τεχεράνη στην έκθεση, η οποία έρχεται λίγες ώρες αφότου ο ανώτατος ηγέτης του Ιράν απείλησε το Ισραήλ και τις ΗΠΑ με «συντριπτική απάντηση» για επιθέσεις στο Ιράν και τους συμμάχους του.

Ιρανοί αξιωματούχοι απειλούν όλο και περισσότερο να εξαπολύσουν ένα ακόμη χτύπημα κατά του Ισραήλ μετά την επίθεση της 26ης Οκτωβρίου στην Ισλαμική Δημοκρατία που είχε στόχο στρατιωτικές βάσεις και εγκαταστάσεις και που το Ιράν είπε ότι σκότωσε τουλάχιστον πέντε ανθρώπους.

Τα αντίποινα του Ισραήλ σε ιρανικές στρατιωτικές εγκαταστάσεις ήρθαν εβδομάδες μετά την επίθεση της 1ης Οκτωβρίου, κατά την οποία το Ιράν εκτόξευσε 200 βαλλιστικούς πυραύλους στο Ισραήλ, στέλνοντας το μεγαλύτερο μέρος του πληθυσμού σε καταφύγια, προκαλώντας σχετικά μικρές ζημιές σε στρατιωτικές βάσεις και ορισμένες κατοικημένες περιοχές και σκοτώνοντας έναν Παλαιστίνιο στη Δυτική Όχθη.

Συνέχεια ανάγνωσης

Διεθνή

Κατά συρροή επιθέσεις της Χεζμπολάχ με ρουκέτες και μη επανδρωμένα αεροσκάφη

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Σειρά επιθέσεων με ρουκέτες και μη επανδρωμένα αεροσκάφη εξαπέλυσε το Σάββατο 2 Νοεμβρίου 2024 η Χεζμπολάχ με στόχο βασικές στρατιωτικές τοποθεσίες στο βόρειο και κεντρικό Ισραήλ.

Όπως ανακοίνωσε η σιιτική ακραία ισλαμιστική οργάνωση που η Δύση τη χαρακτηρίζει τρομοκρατική,  επιτέθηκε στη βάση Glilot της στρατιωτικής μονάδας πληροφοριών 8200 βόρεια της πόλης του Τελ Αβίβ, στην αεροπορική βάση Palmachim, η οποία περιέχει ένα στρατιωτικό ερευνητικό κέντρο και ραντάρ για το σύστημα αντιπυραυλικής άμυνας Arrow, νότια του Τελ Αβίβ, τη ζώνη στρατιωτικών βιομηχανιών Zevulon βόρεια της πόλης της Χάιφα, την αεροπορική βάση Ramat David, τη βάση Shraga βόρεια της πόλης Acre, το περιφερειακό σύνταγμα Logistics στη βάση Misgav βορειοανατολικά της Χάιφα και τη στρατιωτική εταιρεία ELTA Systems , επίσης βορειοανατολικά της Χάιφα.

Οι επιθέσεις στόχευσαν επίσης οικισμούς Sha’al, Dalton, Yesod HaMa’ala, Bar Yochai και Beria, εκτός από την πόλη Safed και την περιοχή Krayot βόρεια της Χάιφα.

Οι Ισραηλινές Αμυντικές Δυνάμεις (IDF) ανέφεραν την εκτόξευση περισσότερων από 30 ρουκετών και πολλαπλών drones αυτοκτονίας από τον Λίβανο στο Ισραήλ.

Ισραηλινά Μέσα Ενημέρωσης ανέφεραν ότι ένας πύραυλος έπληξε ένα κτίριο κατοικιών στην πόλη Τίρα, τραυματίζοντας 11 άτομα, εκ των οποίων τρεις μέτριας βαρύτητας. Ένα drone χτύπησε επίσης ένα εργοστάσιο σε μια βιομηχανική ζώνη κοντά στην πόλη Nahariya, προκαλώντας ζημιές, σύμφωνα με δημοσιεύματα των μέσων ενημέρωσης.

Ο Ισραηλινός Στρατός ανακοίνωσε αργότερα ότι έπληξε μερικούς από τους εκτοξευτές πυραύλων που χρησιμοποίησε η Χεζμπολάχ στις πρόσφατες επιθέσεις της στο Ισραήλ. Ο στρατός έδωσε στη δημοσιότητα βίντεο από τα χτυπήματα.

Οι συγκρούσεις στα σύνορα Λιβάνου-Ισραήλ ξέσπασαν για πρώτη φορά μετά την έναρξη του πολέμου στη Λωρίδα της Γάζας, με τη Χεζμπολάχ να εξαπολύει επιθέσεις για την υποστήριξη του παλαιστινιακού θύλακα. Το Ισραήλ κλιμάκωσε τις επιθέσεις του στον Λίβανο ξεκινώντας από τις 17 Σεπτεμβρίου και στις 27 Σεπτεμβρίου δολοφόνησε τον Γενικό Γραμματέα της Χεζμπολάχ, Χασάν Νασράλα.

Το IDF ανακοίνωσε επίσημα την έναρξη μιας περιορισμένης χερσαίας επιχείρησης κατά της Χεζμπολάχ στο νότιο Λίβανο στις 30 Σεπτεμβρίου.

Η σύγκρουση έχει μέχρι στιγμής οδηγήσει σε 39 θανάτους αμάχων στο Ισραήλ και στα κατεχόμενα συριακά Υψίπεδα του Γκολάν, καθώς και σε τουλάχιστον 61 στρατιώτες και αξιωματικούς ασφαλείας. Από την πλευρά του Λιβάνου, περισσότεροι από 2.800 άνθρωποι έχουν σκοτωθεί, μεταξύ των οποίων περισσότερα από 500 μέλη της Χεζμπολάχ.

Συνέχεια ανάγνωσης

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Πολιτική16 λεπτά πριν

Προϋπόθεση για την ενταξιακή πορεία της Αλβανίας ο σεβασμός της ελληνικής μειονότητας λένε διπλωματικές πηγές για το παραλήρημα Ράμα

«Η ιστορία δεν παραγράφεται και διατηρεί ζωντανό το αίτημα για πλήρη σεβασμό, εκ μέρους της Αλβανίας, των δικαιωμάτων της ελληνικής...

Αναλύσεις3 ώρες πριν

Εθνική Ασφάλεια δεν είναι μόνο η άμυνα αλλά και οι πυρκαγιές με τις πλημμύρες!

Η Ελλάδα έχει βρεθεί αντιμέτωπη τα τελευταία χρόνια με αρκετά από τα εν λόγω φυσικά φαινόμενα, έχοντας «πληρώσει ακριβά» τις...

Πολιτική3 ώρες πριν

Πρόκληση Ράμα στη Θεσσαλονίκη! “Η Βόρειος Ήπειρος πέθανε”

Συνάντηση με Αλβανούς που ζουν στη Θεσσαλονίκη πραγματοποίησε το πρωί της Κυριακής ο πρωθυπουργός της Αλβανίας, Έντι Ράμα, στο πλαίσιο...

Αναλύσεις4 ώρες πριν

Τι πρέπει να κάνει τώρα η Ελλάδα για την διεκδίκηση των γερμανικών επανορθώσεων

Τρεις βασικές κινήσεις που προτείνει ο πρέσβης ε.τ. Λεωνίδας Χρυσανθόπουλος για τη διεκδίκηση των γερμανικών αποζημιώσεων.

Διεθνή5 ώρες πριν

Times of Israel: Gag order to possibly be lifted as probe widens into PM adviser’s alleged intel leak

Suspects reportedly may face 15 years in jail; Netanyahu attempts to distance himself from spokesman suspected of releasing top-secret documents...

Δημοφιλή